Results overview: Found 2 records in 0.02 seconds.
Articles, 2 records found
Articles 2 records found  
1.
9 p, 143.8 KB Les TIC en la recerca, la interpretació i el procés d'aprenentatge de l'arqueologia / Sancho i Planas, Marta (Universitat de Barcelona)
Des de la nostra posició de medievalistes, considerem les fonts històriques com a punt de partida de tota investigació històrica i entenem que la formació dels nostres alumnes ha de dirigir-se no només a l'adquisició de coneixements sinó també al desenvolupament de les habilitats relacionades amb el tractament de las fonts de la Historia. [...]
Desde nuestra posición de medievalistas, consideramos las fuentes históricas como un punto de partida de cualquier investigación histórica y entendemos que la formación de nuestros alumnos debe dirigirse no solo a la adquisición de conocimientos sinó tambié n al desarrollo de las habilidades relacionadas con el tratamiento de las fuentes de la Historia. [...]
From our point of view, as Medieval historians, we consider historical sources as the starting point of whatever historical research and we believe that the training of our students has to be oriented not only to the factual knowledge acquisition, but also to the development of a set of skills related to the management of historical data. [...]

2006
Treballs d'arqueologia, N. 12 (2006) p. 101-109  
2.
17 p, 223.2 KB Virtual Reality and Education : evaluating the Learning Experience / Roussou, Maria (University College London)
The paper presents the evaluation of two different case studies involving educational virtual reality experiences for adults and children. The case studies concern applications for two different content domains, archeology and mathematics education, both developed for high-end projection-based virtual reality systems such as the CAVE®. [...]
L'article presenta l'avaluació de dos estudis de cas diferents que fan referència a experiències educatives per adults i nens utilitzant la realitat virtual. Els estudis de cas consisteixen en aplicacions a dos continguts diferents, l'ensenyament de l'arqueologia i de les matemàtiques, desenvolupades ambdues per sistemes de realitat virtual projectada d'alta definició com CAVE®. [...]
El artículo presenta la evaluación de dos estudios de caso diferentes referentes a experiencias educativas para adultos y niños utilizando la realidad virtual. Los estudios de caso consisten en aplicaciones a dos contenidos diferentes, la enseñanza de la arqueología y de las matemáticas, desarrolladas ambas para sistemas de realidad virtual proyectada de alta definición como CAVE®. [...]

2006
Treballs d'arqueologia, N. 12 (2006) p. 69-85  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.