Results overview: Found 5 records in 0.02 seconds.
Articles, 3 records found
Research literature, 2 records found
Articles 3 records found  
1.
25 p, 174.3 KB Estudio de caso de la influencia del aprendizaje electrónico móvil en el desarrollo de la comunicación y el lenguaje con un niño con TEA / Jiménez Lozano, María Dolores (CEIP San José de Calasanz (Yecla, Múrcia)) ; Serrano Sánchez, José Luis (Universidad de Murcia) ; Prendes Espinosa, María Paz (Universidad de Murcia)
En este estudio de caso se analiza, desde una perspectiva educativa, la influencia del uso de una tableta y las aplicaciones en el desarrollo del lenguaje y la comunicación de un niño que presenta trastorno del espectro autista. [...]
En aquest estudi de cas, s'hi analitza, des d'una perspectiva educativa, la influència de l'ús d'una tauleta tàctil i les aplicacions mòbils en el desenvolupament del llenguatge i la comunicació d'un nen que presenta trastorn de l'espectre autista. [...]
This case study analyzes the effect of using a tablet and apps on the communication and language development of a child with autism spectrum disorder (ASD) from an educational perspective. In the first phase of this observational research, a catalog of apps was designed and created to promote the development of communication and language in a student of the open classroom at the San José de Calasanz Pre-School and Elementary School of Yecla, Murcia. [...]

2017 - 10.5565/rev/educar.782
Educar, Vol. 53 Núm. 2 (2017) , p. 419-443 (Temas de investigación)  
2.
16 p, 709.6 KB Potencialidades del teléfono móvil como recurso innovador en el aula : una revisión teórica / Gómez Hernández, Patricia (Universidad de Alcalá) ; Monge López, Carlos (Universidad de Alcalá)
El teléfono móvil es una herramienta de gran importancia en la sociedad de la información y de la comunicación, donde los jóvenes son los mayores dependientes y consumidores de ésta. No obstante, la educación ha prestado poco interés a la utilización del teléfono móvil como recurso psicopedagógico hasta el momento. [...]
The mobile phone is an important tool in the information society and media, where young people are the biggest consumers and dependents on it. However, education has paid little attention to use the mobile phone as a psycho-pedagogical resource so far. [...]

2013
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 26 (Octubre 2013) , p. 1-16  
3.
27 p, 335.1 KB Language Learning, Ecological Validity, and Innovation under Conditions of Superdiversity / Thorne, Steven L. (Portland State University. Department of World Languages and Literatures) ; University of Groningen (The Netherlands). Department of Applied Linguistics
This article describes three pedagogical proposals oriented toward moving language learning to the center of higher education, and further, to emphasizing the importance of both continued first (L1) and additional/foreign (L2) language learning as central to academic and professional success. [...]
Este artículo describe tres propuestas pedagógicas orientadas a promover el aprendizaje de lenguas en la educación superior. También pretende discutir la importancia del aprendizaje continua de la primera lengua (L1) y lenguas extranjeras y/o adicionales (L2) para el éxito académico y profesional. [...]
Aquest article descriu tres propostes pedagògiques orientades a promoure l'aprenentatge de llengües en l'educació superior. També pretén discutir la importància de l'aprenentatge contínua de la primera llengua (L1) i llengües estrangeres i / o addicionals (L2) per a l'èxit acadèmic i professional. [...]

2013 - 10.5565/rev/jtl3.526
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 6, Núm. 2 (Maig-Juny 2013) , p. 1-27  

Research literature 2 records found  
1.
52 p, 918.7 KB Reading Academic English : a case study. StratApp - The Art of Learning / Cuevas Martínez, Mónica ; Curell i Gotor, Hortènsia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
The aim of this dissertation is to describe the different issues that might help university students improve their reading academic English skills. This piece of research focuses on describing the importance of reading academic English; the different key skills and strategies which are crucial for academic reading; the features of academic English which are relevant to familiarise university students with the language academic texts have, and mobile learning. [...]
L'objectiu d'aquesta tesi és descriure els diferents factors que poden ajudar els estudiants universitaris a millorar la lectura de l'anglès acadèmic. Aquesta investigació se centra en descriure la importància que té la lectura d'anglès acadèmic; les diferents habilitats i estratègies clau per a la lectura acadèmica; les característiques de l'anglès acadèmic que són rellevants per familiaritzar els estudiants universitaris amb els textos acadèmics, i en l'aprenentatge mòbil. [...]
El objetivo de esta tesis es describir los diferentes factores que pueden ayudar a los estudiantes universitarios a mejorar la lectura del inglés académico. Esta investigación se centra en describir la importancia que tiene la lectura de inglés académico; las diferentes habilidades y estrategias clave para la lectura académica; las características del inglés académico que son relevantes para familiarizar a los estudiantes universitarios con los textos académicos, y en el aprendizaje móvil. [...]

2019
Graduat o Graduada en Estudis Anglesos [801]  
2.
12 p, 1.0 MB Creació d'una aplicació per l'aprenentatge en la programació / Acedo Casellas, Pau ; Valveny Llobet, Ernest, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
El treball proposat tracta de la creació d'una aplicació senzilla per a mòbil, per acostar i facilitar l'aprenentatge de la programació o d'altres aspectes relacionats amb la informàtica (història, diferència en els llenguatges de programació, etc) als estudiants de secundària. [...]
The aim of this project is to create a simple mobile application to approach and facilitate the learning of programming or other aspects related to computer science (history, difference of programming languages, etc. [...]
El trabajo propuesto trata de la creación de una aplicación sencilla para móvil, para acercar y facilitar el aprendizaje de la programación o de otros aspectos relacionados con la informática (historia, diferencia en los lenguajes de programación, etc) a los estudiantes de secundaria. [...]

2017-06-28
Enginyeria Informàtica [958]  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.