Results overview: Found 32 records in 0.02 seconds.
Articles, 24 records found
Contributions to meetings and congresses, 2 records found
Books and collections, 2 records found
Research literature, 4 records found
Articles 24 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
18 p, 244.0 KB Formadores informales en las redes sociales : nuevas vías para el desarrollo profesional docente / Marcelo-Martínez, Paula (Universidad de Sevilla) ; Mosquera Gende, Ingrid (Universidad Internacional de La Rioja)
El amplio uso de las redes sociales por parte del profesorado permite la aparición de nuevas modalidades de aprendizaje. Como parte de su labor, los docentes llevan a cabo actividades de desarrollo profesional a lo largo de su carrera, muchas de ellas en línea. [...]
L'ampli ús de les xarxes socials per part del professorat permet l'aparició de noves modalitats d'aprenentatge. Com a part de la seva feina, els docents duen a terme activitats de desenvolupament professional al llarg de la seva carrera, moltes en línia. [...]
The extensive use of social networks by teachers is enabling the emergence of new learning modalities. As part of their work, teachers engage in professional development activities throughout their careers, often online. [...]

2023 - 10.5565/rev/analisi.3650
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Vol. 69 (2023) , p. 113-129 (Articles)
2 documents
2.
15 p, 134.2 KB Colaboración docente bajo el modelo de comunidades profesionales de aprendizaje / Peña Ruz, Marcela Andrea (Universidad de Chile)
La colaboración entre pares es reconocida como una práctica que fortalece el aprendizaje del profesorado. Es por ello por lo que resulta necesario avanzar hacia una cooperación sistemática que responda a los problemas de la práctica docente y donde se haga público el trabajo de aula hacia la construcción de una comunidad profesional de aprendizaje. [...]
La col·laboració entre iguals és reconeguda com una pràctica que enforteix l'aprenentatge del professorat. Per aquesta raó esdevé necessari avançar vers una cooperació sistemàtica que doni resposta als problemes de la professió docent i que faci públic el treball d'aula cap a la construcció de comunitats professionals d'aprenentatge. [...]
Collaboration among peers is recognized as a practice that strengthens teacher training. Hence it is necessary to move towards systematic collaboration that addresses issues around the practice of teaching, and that makes the work done in the classroom more open, in order to develop a professional learning community. [...]

2023 - 10.5565/rev/educar.1635
Educar, Vol. 59 Núm. 2 (2023) , p. 403-417 (Temas de investigación)  
3.
17 p, 367.4 KB Transfer of learning factors model applied to in-service teachers of early childhood care and education in Puebla, Mexico / Villaseñor, Karla (Benemérita Universidad Autónoma de Puebla (Puebla, Mèxic)) ; Torrelles-Nadal, Cristina (Universitat de Lleida) ; Silva-Ríos, Carlos (Benemérita Universidad Autónoma de Puebla (Puebla, Mèxic)) ; Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona.)
Research has shown that early childhood care and education (ECCE) can improve chil-dren's development. Training of in-service teachers is a good strategy to maximize the quality of ECCE, but in Mexico, teachers consider that in-service training is not par-ticularly relevant. [...]
Les investigacions han demostrat que l'atenció i l'educació de la primera infància (AEPI) poden millorar el desenvolupament dels infants. La formació de docents en servei és una bona estratègia per maximitzar la qualitat de l'AEPI, però a Mèxic els docents consideren que la formació en servei no és particularment rellevant. [...]
Las investigaciones han demostrado que la atención y la educación de la primera infancia (AEPI) pueden mejorar el desarrollo de los niños. La formación de docentes en servicio es una buena estrategia para maximizar la calidad de la AEPI, pero en México los docentes consideran que la formación en servicio no es particularmente relevante. [...]

2023 - 10.5565/rev/educar.1651
Educar, Vol. 2023 (2023) , p. 1-17  
4.
15 p, 993.7 KB CLIL for medical universities : How to teach effectively in the glocal classroom / Valcke, Jennifer (Karolinska Institutet (Estocolm, Suècia)) ; Giezynska, Justyna (Luminar Foundation) ; Nagy, Andras (University of Pecs) ; Eltayb, Amani (Karolinska Institutet (Estocolm, Suècia))
This article offers insights into the knowledge, skills and attitudes medical educators need to teach effectively to culturally diverse cohorts of medical students. "CLIL in Medical Education: Reaching for Tools to Teach Effectively in English in a Multicultural and Multilingual Learning Space" (CLILMED), an Erasmus+ Strategic Partnership, designed a profile to assist medical educators in the process of intentional goal-setting and self-reflection around their pedagogy, language and culture. [...]
Aquest article ofereix una reflexió sobre els coneixements, habilitats i actituds que els educadors mèdics necessiten per a ensenyar eficaçment a cohorts culturalment diverses d'estudiants de medicina. [...]
Este artículo ofrece una reflexión sobre los conocimientos, habilidades y actitudes que los educadores médicos necesitan para enseñar eficazmente a cohortes culturalmente diversas de estudiantes de medicina. [...]

2022 - 10.5565/rev/clil.80
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 5 Núm. 2 (2022) , p. 7-21 (Innovació i transmissió de coneixement)  
5.
16 p, 205.0 KB Los procesos de autoaprendizaje de los docentes universitarios de Ciencias Sociales y Jurídicas / López-Calvo, Sara (Universidade da Coruña) ; Dans Álvarez de Sotomayor, Isabel (Universidade de Santiago de Compostela) ; Muñoz-Carril, Pablo-César (Universidade de Santiago de Compostela)
La formación del profesorado universitario constituye un componente fundamental del desarrollo profesional docente. Dentro de las diferentes modalidades de aprendizaje, la autoformación cobra especial relevancia en la actualidad, puesto que las barreras entre los diferentes contextos de adquisición de conocimientos son difusas al avance de las TIC. [...]
La formació del professorat universitari constitueix un component fonamental del desenvolupament professional docent. Dintre de les diferents modalitats d'aprenentatge, l'autoformació cobra una rellevància especial en l'actualitat, perquè les barreres entre els diferents contextos d'adquisició de coneixements són difuses gràcies a l'avenç de les TIC. [...]
Training of university teachers is a fundamental component of professional teacher development. Within the different learning modalities, self-learning or self-training is particularly important today, as the boundaries between different learning contexts are increasingly blurred thanks to the increase in ICT. [...]

2022 - 10.5565/rev/educar.1514
Educar, Vol. 58 Núm. 2 (2022) , p. 305-320 (Monográfico)  
6.
14 p, 133.2 KB Ecologías de aprendizaje de docentes de Ingeniería y Arquitectura : análisis de las huellas biográficas / Souto-Seijo, Alba (Universidade de Santiago de Compostela) ; Estévez, Iris (Universidade de Santiago de Compostela) ; González-Sanmamed, Mercedes (Universidade da Coruña)
La investigación en torno a los procesos de socialización nos permite comprender cómo a través de la biografía se va configurando el desarrollo personal y profesional de los docentes, así como sus concepciones y sus pautas de actuación. [...]
La investigació al voltant dels processos de socialització ens permet comprendre com mitjançant la biografia es va configurant el desenvolupament personal i professional dels docents, com també les seves concepcions i pautes d'actuació. [...]
Research into processes of socialisation helps us understand how the personal and professional development of teachers, as well as their views and modes of action, are shaped by their biographies. This study analyses the life experiences of excellent teachers of Engineering and Architecture, with the aim of identifying influences prior to their professional entry into the university environment that have contributed significantly to the development of their ecologies. [...]

2022 - 10.5565/rev/educar.1515
Educar, Vol. 58 Núm. 2 (2022) , p. 291-304 (Monográfico)  
7.
16 p, 184.0 KB Competencias socioemocionales de los educadores sociales / López-Arias, José María (Universidad de León) ; Rodríguez-Esteban, Agustín (Universidad de León)
El contexto educativo y laboral actual ha situado el concepto de competencia como una pieza clave y tema de debate relevante para las distintas profesiones. El objetivo del presente estudio fue describir la valoración que hacen los educadores sociales sobre el grado de dominio de un conjunto de competencias socioemocionales y analizar la relación de esta percepción con otras variables laborales Se analizaron también las diferencias en el dominio de estas competencias en el momento actual con relación a la incorporación al primer trabajo como educador social. [...]
El context educatiu i laboral actual ha situat el concepte de competència com una peça clau i tema de debat rellevant per a les diferents professions. L'objectiu del present estudi va ser descriure la valoració que fan els educadors socials sobre el grau de domini d'un conjunt de competències socioemocionals i analitzar la relació d'aquesta percepció amb altres variables laborals. [...]
The current educational and work context has placed the concept of competence as a key piece and relevant topic of debate for the different professions. The work performance of social education demands from its professionals an emotional leadership that requires an adequate acquisition and management of the so-called socio-emotional competencies. [...]

2022 - 10.5565/rev/educar.1532
Educar, Vol. 58 Núm. 2 (2022) , p. 535-550 (Puntos de vista)  
8.
16 p, 136.7 KB Desarrollo profesional de docentes universitarios en línea : un análisis desde las ecologías de aprendizaje / Cabrera Lanzo, Nati (Universitat Oberta de Catalunya) ; Guàrdia Ortiz, Lourdes (Universitat Oberta de Catalunya) ; Sangrà Morer, Albert (Universitat Oberta de Catalunya)
La formación y el desarrollo profesional docente son los pilares sobre los que descansa la calidad pedagógica en la educación superior. La pandemia ha acelerado el impulso de la educación en línea y ha puesto de manifiesto la importancia de la formación y la actualización del profesorado que ejerce su docencia en dicha modalidad. [...]
La formació i el desenvolupament professional docent són els pilars sobre els quals descansa la qualitat pedagògica a l'educació superior. La pandèmia ha accelerat l'impuls de l'educació en línia i ha posat de manifest la importància de la formació i l'actualització del professorat que exerceix la seva docència en aquesta modalitat. [...]
Teacher training and professional development are the pillars that underpin the quality of teaching in higher education. The pandemic has accelerated the momentum of online education and has highlighted the importance of training and updating for teachers in higher education. [...]

2022 - 10.5565/rev/educar.1528
Educar, Vol. 58 Núm. 2 (2022) , p. 321-336 (Monográfico)  
9.
5 p, 897.3 KB The A-B-C of The Teaching and Learning of the Middle Level Cycle "Pharmacy and Parapharmacy Technician" in Vocational Education / Cladera Bohigas, Tònia (APAC (Associació de Professors d'Anglès de Catalunya))
The author briefly describes the main purpose of this certificate course, one of the options in vocational training offered by the public education system in Spain. It then gives details about the pedagogical approaches currently being applied in this course as well as the role of language in class and the benefits of using a foreign language instead of the students' L1. [...]
L'autora descriu breument l'objectiu d'aquest cicle d'educació secundària postobligatòria i detalla la metodologia actual, el rol de la llengua i els beneficis d'usar una llengua estrangera. També ofereix exemples de projectes, activitats educatives de qualitat i tècniques que poden ser útils a altres professors de Formació Professional.
La autora describe brevemente el objetivo de este ciclo de educación secundaria post-obligatoria y detalla la metodología actual, el rol de la lengua y los beneficios de usar una lengua extranjera. [...]

2022 - 10.5565/rev/clil.50
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 5 Núm. 1 (2022) , p. 69-73 (L'A-B-C de l'aprenentatge de continguts en contextos AICLE)  
10.
16 p, 472.5 KB Secondary school teachers' learning : environments, specificities and considerations for educational practice / Domingo-Coscollola, Maria (Universitat Internacional de Catalunya) ; Onsès-Segarra, Judit (Universitat de Girona) ; Sancho Gil, Juana Mª (Universitat de Barcelona)
This article is based on the research project APREN-DO aimed at exploring how secondary school teachers learn. Using an inclusive research approach and visual and narrative methods, we conducted the study with teachers rather than focusing on teachers. [...]
Aquest article es basa en el projecte de recerca APREN-DO, dirigit a explorar com aprenen els professors de secundària. Utilitzant un enfocament de recerca inclusiu i mètodes visuals i narratius, hem dut a terme l'estudi amb professors en lloc de centrar-nos en els professors. [...]
Este artículo se basa en el proyecto de investigación APREN-DO, cuyo objetivo es explorar cómo aprenden los profesores de secundaria. Utilizando un enfoque de investigación inclusivo y métodos visuales y narrativos, realizamos el estudio con los profesores en lugar de centrarnos en ellos. [...]

2022 - 10.5565/rev/educar.1338
Educar, Vol. 58 Núm. 1 (2022) , p. 53-68  

Articles : 24 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Contributions to meetings and congresses 2 records found  
1.
2 p, 968.6 KB Programa de les VIII Jornades IET "Transicions a l'ocupació"
Les transformacions del treball i del mercat laboral, posen a prova l'accés a l'ocupació com a pas a la vida adulta per als nois i per a les noies joves. No és estrany, doncs, que la inserció laboral de les persones joves s'hagi convertit en un tema recorrent a l'agenda pública europea. [...]
2019
Jornades IET "Transicions a l'ocupació". Barcelona, Catalunya, 8es : 2019
3 documents
2.
3 p, 24.6 KB L'estil d'aprenentatge a la Universitat / Clariana, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
La comunicació descriu una assignatura de lliure elecció que hem ofert i posat en pràctica el primer quadrimestre del curs 2005-2006 a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), que porta per títol Estil d'aprenentatge i que va dirigida a estudiants matriculats en qualsevol diplomatura o llicenciatura d'aquesta universitat.
2006
Jornada de Campus d'Innovació Docent, 3a : 2006  

Books and collections 2 records found  
1.
12 p, 75.5 KB Confecció de materials i coordinació en el desenvolupament i l'aplicació dels programes de l'àmbit de l'organització de la titulació de Pedagogia / Armengol Asparó, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Castro Ceacero, Diego (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Duran-Bellonch, Mar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Essomba Gelabert, Miquel Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Feixas, Mònica (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Gimeno Soria, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Navarro Casanoves, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Tomàs i Folch, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
La construcció de l'espai europeu d'educació superior exigeix planificar els estudis universitaris partint de la base que el protagonista n'és l'estudiant. En aquest procés el col·lectiu de professors de l'Àrea de Didàctica i Organització Educativa que imparteix matèries en la titulació vinculades amb l'àmbit de l'organització ha desenvolupat diverses accions dirigides a afavorir la qualitat de la formació dels estudiants, a partir d'una major coordinació del professorat en la confecció i el desenvolupament dels programes. [...]
La construcción del espacio europeo de educación superior exige planificar los estudios universitarios partiendo de la base de que su protagonista es el estudiante. En este proceso el colectivo de profesores del Área de Didáctica y Organización Educativa que imparte materias en la titulación vinculadas al ámbito de organización ha desarrollado diversas accionas dirigidas a favorecer la calidad de la formación de los estudiantes, a partir de una mayor coordinación del profesorado en la confección y el desarrollo de los programas. [...]
The consolidation of the European Higher Education Area requires us to plan university degrees starting from the premise that students take centre stage. In this process, the group of professors in the Area of Didactics and Educational Organisation who teach courses in the degree programme linked to the field of educational organisation have developed a variety of actions aimed at fostering the quality of students' education based on better coordination among all the faculty in drawing up and developing the curricula. [...]

IDES 2008
Experiències docents innovadores de la UAB en ciències socials i en ciències humanes: cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 111-122
3 documents
2.
67 p, 937.8 KB El Protocol / Chancel Valente, Gabriel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Mena i Yuste, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Assessorament Psicopedagògic
La Unitat d'Assessorament Psicopedagògic (UAP) ofereix el seu servei a tots els estudiants de la Universitat Autònoma de Barcelona per atendre les necessitats d'aprenentatge i d'orientació en els àmbits educatius, socials, professionals i vocacionals. [...]
Unitat d'Assessorament Psicopedagògic, 2006 (Reculls)  

Research literature 4 records found  
1.
445 p, 15.6 MB Transiciones complejas en el paso a los CFGM : un estudio de caso múltiple / Pérez Benavent, Maria Josep ; Carrasco, Sílvia, dir.
A partir d'un estudi de cas múltiple i metodologia qualitativa, l'objectiu general de la nostra investigació és analitzar els factors crítics en les transicions als CFGM de formació professional, des de la perspectiva de l'especificitat de les seves cultures d'aprenentatge. [...]
Nuestros resultados se basan en un trabajo de campo etnográfico, cuyo núcleo se ha desarrollado durante dos cursos escolares en un centro público de una ciudad de la provincia de Barcelona. Además, se incluyen datos de un trabajo de campo anterior que realizamos en el mismo centro, sobre el mismo tema. [...]
Based on a multiple case study, the overall aim of our research is to analyse critical factors in transitions to intermediate courses of VET (ISCED3b), from perspective of their specific learning cultures. [...]

2022  
2.
353 p, 3.7 MB La Formació continuada del professorat de llengua en una comunitat d'aprenentatge : estudi de cas sobre les concepcions dels docents amb relació a l'ensenyament de la composició escrita / Casadellà, Marina ; Fontich, Xavier, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Ribas Seix, Teresa, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
El nostre estudi aborda la temàtica de la formació professorat. Atès que els docents han de rebre formació continuada durant la seva trajectòria professional, és important considerar quins mecanismes cal emprar per desenvolupar aquests processos formatius. [...]
Nowadays, teachers must receive in-service education during their professional trajectory. Therefore, it is important to consider which mechanisms should be used to develop those training processes. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017
2 documents
3.
202 p, 6.1 MB L'Atenció integral al desenvolupament intel·lectual i socioemocional dels infants en les pràctiques educatives / Martínez Pérez, Lorea ; Essomba Gelabert, Miquel Àngel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada
L'objectiu general d'aquesta tesi és identificar les condicions que faciliten una atenció integral al desenvolupament intel·lectual i socioemocional dels infants en les pràctiques educatives dels docents. [...]
The main goal of this research is to identify the conditions that facilitate teachers attending to both the cognitive and social emotional development of children through their educational practices. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014
3 documents
4.
305 p, 10.9 MB La Mejora continua y la calidad en instituciones de formación profesional : el proceso de enseñanza-aprendizaje / Garzón Castrillón, Ana J. ; Gairín Sallán, Joaquín, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada
El objetivo general de esta investigación es analizar la incidencia de los procesos de mejora continua en Centros de Formación Profesional Reglada, sobre los procesos de enseñanza-aprendizaje. Para dar cumplimiento a este objetivo general se definieron los siguientes objetivos específicos: a) conocer la política educativa de España y en especial la relacionada con la formación profesional; b) identificar y conocer las características de los modelos de mejora continua y de gestión de la calidad de la formación profesional; c) analizar las características del modelo de gestión de la calidad propuesto en el Proyecto de Calidad y Mejora Continua (PQiMC) del Departamento de Educación de Cataluña; d) diseñar un modelo metodológico bajo los parámetros de la investigación cualitativa, como guía para el estudio de caso múltiple; e) identificar las características del proceso de enseñanza-aprendizaje en centros de formación profesional reglada en Cataluña; f) conocer e interpretar el efecto de la implementación del PQiMC sobre el proceso de enseñanza-aprendizaje en centros de formación profesional reglada en Cataluña, desde la percepción de los participantes en el proceso. [...]
The overall objective of this research is to analyze the impact of continuous improvement processes in Regulated Professional Training Centers on the teaching-learning processes. To fulfill this general objective the following specifics objectives were defined: a) knowing the educational policy of Spain and, especially, the one related to the professional training; b) identifying and understanding the characteristics of the continuous improvement and management quality of professional training models; c) analyzing the characteristics of the quality management model proposed in the Quality and Continuous Improvement Project (PQiMC) of the Educational Department of Catalonia; d) designing a methodological model under the parameters of qualitative research, as a guide to a multiple case study; e) identifying the characteristics of the teaching-learning process in regulated professional training centers in Catalonia; f) understanding and interpreting the effect of the implementation of the PQiMC on the teaching-learning process in regulated professional training centers in Catalonia, from the perception of the participants in the process. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2012  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.