Resultats globals: 918 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 493 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 95 registres trobats
Llibres i col·leccions, 25 registres trobats
Documents de recerca, 293 registres trobats
Materials didàctics, 7 registres trobats
Materials acadèmics, 1 registres trobats
Documents gràfics i multimèdia, 4 registres trobats
Articles 493 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
6 p, 411.7 KB Aprendizaje entre iguales en música. Cooperación y tutoría entre alumnos / Duran Gisbert, David 1963- (Universitat Autònoma de Barcelona)
Tras recordar el carácter social de la música y la necesidad de incorporar el aprendizaje entre iguales en el repertorio metodológico de la enseñanza formal de la música, el artículo plantea la diferencia entre grupo y equipo, las condiciones necesarias para la cooperación y los diferentes escenarios del aprendizaje entre iguales (aprendizaje colaborativo, cooperativo y tutoría entre iguales), y ofrece ejemplos de prácticas para cada uno de ellos.
Barcelona: Graó, 2017
Eufonía, Didáctica de la Música, Vol. 72 (julio 2017) , p. 7-12  
 Accés restringit a la UAB
2.
12 p, 677.1 KB Potenciar la cooperació en l'aprenentatge basat en projectes / Duran Gisbert, David 1963- (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació) ; Flores Coll, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació) ; Miquel, Ester (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació)
Malgrat que l‟aprenentatge basat en projectes es desenvolupa habitualment en grup, sabem que el simple fet d‟agrupar els alumnes no significa necessàriament que cooperin. Per això, sovint, un punt de millora en aquesta metodologia ha estat -i és- el repte de millorar el treball cooperatiu dels alumnes distribuïts en equips. [...]
Although project-based learning is usually carried out in groups, it is well known that simply grouping students does not necessarily mean that they will cooperate. For that reason, the challenge of improving the cooperative work of students distributed in teams has often been -and still is- a point of improvement in this methodology. [...]

2019 - 10.32093/ambits.vi51.1425
Àmbits de psicopedagogia i orientació, Vol. 51 (2019) , p. 113-124  
3.
15 p, 671.6 KB Juego y procesos lectores del alumnado de secundaria de zonas de necesidad de transformación social / Manzano-León, Ana (Universidad de Almería) ; Rodríguez-Ferrer, José M. (Universidad de Jaén) ; Collado-Soler, Rocío (Universidad de Almería)
Los estudiantes pertenecientes a zonas de necesidad de transformación social tienden a tener una menor motivación académica y desarrollan bajas expectativas respecto a sus capacidades. Esta investigación expone el uso didáctico de los juegos de mesa a través de un programa que trabaja los procesos léxicos, semánticos y sintácticos. [...]
Els estudiants pertanyents a zones de necessitat de transformació social tendeixen a tenir menys motivació acadèmica i desenvolupen baixes expectatives respecte a les seves capacitats. Aquesta investigació exposa les didàctic dels jocs de taula a través don programa que treballa els processos lèxics, semàntics i sintàctics. [...]
Students belonging to areas of need for social transformation tend to have less academic motivation and develop low expectations regarding their abilities. This research exposes the didactic use of board games through a program that works on lexical, semantic, and syntactic processes. [...]
Les étudiants appartenant à des domaines nécessitant une transformation sociale ont tendance à avoir moins de motivation académique et à développer de faibles attentes concernant leurs capacités. [...]

2023 - 10.5565/rev/jtl3.1099
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 16 Núm. 1 (2023) , p. e1099 (Articles)  
4.
22 p, 708.1 KB La primera década del plan Portugal como herramienta de inclusión educativa en La Raya extremeña / Claver-Gasco, Fernando (Universidad de Extremadura) ; Deocano-Ruiz, Yolanda (Universidad de Extremadura)
El Plan Portugal es uno de los elementos más innovadores del currículo extremeño, convirtiendo a la comunidad autónoma de Extremadura en pionera en este ámbito al apostar por el portugués como segunda lengua extranjera. [...]
El Pla Portugal és un dels elements més innovadors del currículum extremeny, convertint a la comunitat autònoma d'Extremadura en pionera en aquest àmbit apostant pel portuguès com a segona llengua estrangera. [...]
The Portugal Plan is one of the most innovative elements of the Extremadura curriculum, making the autonomous community of Extremadura a pioneer in this area by betting on Portuguese as a second foreign language. [...]
Le Plan Portugal est l'un des éléments les plus innovants du programme d'études d'Estrémadure, faisant de la communauté autonome d'Estrémadure un pionnier dans ce domaine en s'engageant pour le portugais comme deuxième langue étrangère. [...]

2023 - 10.5565/rev/jtl3.1047
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 16 Núm. 1 (2023) , p. e1047 (Articles)  
5.
11 p, 193.1 KB Veinte años enseñando a traducir con tecnologías : enfoques y perspectivas / Cánovas, Marcos (Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya)
Las respuestas a la pregunta sobre qué ha cambiado en la docencia de la traducción con tecnologías introducen temas como la necesaria renovación curricular o la consideración de los vínculos entre las competencias traductológicas y las competencias técnicas. [...]
Les respostes a la pregunta sobre què ha canviat en la docència de la traducció amb tecnologies introdueixen temes com ara la necessària renovació curricular o la consideració dels vincles entre les competències traductològiques i les competències tècniques. [...]
The answers to the question of what has changed in teaching translation with technology introduce issues such as the need for curricular renewal or the consideration of the links between translation skills and technical skills. [...]

2022 - 10.5565/rev/tradumatica.325
Tradumàtica, Núm. 20 (2022) , p. 257-267 (Tradumàtica dossier)  
6.
17 p, 177.3 KB OSORIO ÁLVAREZ, M., Iconicidad entre habla y gestualidad: un enfoque verbo-tonal de la enseñanza-aprendizaje del ritmo en francés a hispanohablantes / Gauchola, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona)
Obra ressenyada: M. OSIORIO ÁLVAREZ, Iconicidad entre habla y gestualidad: un enfoque verbo-tonal de la enseñanza-aprendizaje del ritmo en francés a hispanohablantes (Tesis doctoral). Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.
2022 - 10.5565/rev/languesparole.114
Langue(s) & Parole, Vol. 7 (2022) , p. 263-279 (Comptes rendus et lectures)  
7.
20 p, 689.4 KB Dieta informativa de universitarios en aplicaciones : estudio de caso de UVaNow como app interdisciplinaria entre las áreas de Periodismo y Telecomunicación / Sánchez-Sobradillo, Iris (Universidad de Valladolid) ; Sánchez-García, Pilar (Universidad de Valladolid) ; Merayo Álvarez, Noemí (Universidad de Valladolid)
La transformación constante del perfil de la audiencia y sus hábitos informativos obliga a mantener un estudio actualizado para conocer nuevos usos y segmentos de mercado, un aspecto más destacado en las generaciones jóvenes debido a su dieta informativa cambiante, lo que afecta a la enseñanza periodística. [...]
La transformació constant del perfil de l'audiència i els seus hàbits informatius obliga a mantenir un estudi actualitzat per conèixer nous usos i segments de mercat, un aspecte més destacat en les generacions joves a causa de la seva dieta informativa canviant, la qual cosa afecta l'ensenyament periodístic. [...]
The constantly changing profile of audiences and their information consumption habits makes updated analysis necessary in order to learn about new uses and market segments. It is particularly necessary for younger generations, given their changing diet of information sources, something which affects journalism teaching. [...]
Anàlisi is a science journal published by the Journalism and Communication Sciences Department of the Autonomous University of Barcelona (UAB). The journal has been published by the UAB Journalism Department since 1980. [...]

2022 - 10.5565/rev/analisi.3520
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. Extra (2022) , p. 43-61 (Articles)  
8.
22 p, 782.7 KB The effect of a teacher-centred and learner-centred approach on students' participation in the English classroom / Markina, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Garcia Mollá, Alba (Codeworks)
In this paper, we addressed the concept of classroom participation and the way it is affected by a traditional teacher-centred (TC) approach and a more innovative learner-centred (LC) approach which uses the principles and strategies of active learning and cooperative learning to engage students in the learning process. [...]
En aquest estudi, hem abordat el concepte de participació a l'aula i com es veu afectada per un enfocament centrat en el docent i un enfocament centrat en l'alumnat que utilitza els principis i estratègies de l'aprenentatge actiu i cooperatiu per a involucrar l'alumnat en el procés d'aprenentatge. [...]
En este estudio, hemos abordado el concepto de participación en el aula y cómo se ve afectada por un enfoque centrado en el docente y un enfoque centrado en el alumnado que utiliza los principios y estrategias del aprendizaje activo y cooperativo para involucrar al alumnado en el proceso de aprendizaje. [...]
Dans cet article, nous avons abordé le concept de participation en classe et comment elle est affecté par une approche centrée sur l'enseignant (TC) et une approche centrée sur l'apprenant (LC) qui utilise les principes et les stratégies d'apprentissage actif et d'apprentissage coopératif pour engager les élèves dans le processus d'apprentissage. [...]

2022 - 10.5565/rev/jtl3.1007
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 15 Núm. 3 (2022) , p. e1007 (Articles)  
9.
9 p, 516.1 KB Millora de competències personals i prosocials a través de projectes d'Aprenentatge i Servei. Projectes de compromís social realitzats entre alumnes del Grau d'Educació Infantil i les escoles / Blanch Gelabert, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Edo, Mequè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; París Romia, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Aquesta recerca mostra els resultats sobre la percepció de les competències personals i pro-socials de 575 estudiants d'educació Infantil i primària fent el pràcticum, a través d'un qüestionari. [...]
This research shows the results of the students' perception of their personal and pro-social competences development. 575 Early Childhood and Primary Education students used a questionnaire to evaluate their competences. [...]

2016
Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI), Núm. 3 (2016)  
10.
17 p, 948.6 KB Processos d'aprenentatge creatiu a través del joc. Experiència a l'escola dels Encants / París Romia, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació)
En aquest article proposem una recerca en relació amb la importància del joc com a espai de creació necessari dins l'entorn educatiu, posant èmfasi en la potencialitat de la imaginació i creativitat dels infants com a eines essencials dins l'escola. [...]
In this paper we propose a research in relation to the importance of play as a necessary space of creation in educational settings, emphasizing the potential of imagination and creativity in children as essential tools within the school. [...]

2019 - 10.2436/20.3007.01.127
Revista Catalana de Pedagogia, Vol. 16 (2019) , p. 125-141  

Articles : 493 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 95 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
14 p, 251.0 KB Jóvenes no cualificados. ¿Es eficaz el contrato de formación y aprendizaje? / Nieto Rojas, Patricia (Universidad Carlos III de Madrid)
2019
Jornades IET "Transicions a l'ocupació". Barcelona, Catalunya, 8es : 2019  
2.
2 p, 968.6 KB Programa de les VIII Jornades IET "Transicions a l'ocupació"
Les transformacions del treball i del mercat laboral, posen a prova l'accés a l'ocupació com a pas a la vida adulta per als nois i per a les noies joves. No és estrany, doncs, que la inserció laboral de les persones joves s'hagi convertit en un tema recorrent a l'agenda pública europea. [...]
2019
Jornades IET "Transicions a l'ocupació". Barcelona, Catalunya, 8es : 2019
3 documents
3.
14 p, 527.0 KB Los contratos para la formación y el aprendizaje . Perspectiva crítica y balance / Esteban Legarreta, Ricardo
2019
Jornades IET "Transicions a l'ocupació". Bellaterra, Catalunya, 8es : 2019  
4.
2 p, 998.0 KB Programar per emocionar / Zurita Món, Sílvia ; Sala Roig, Elisa ; Noguera Cambray, Eva ; Lara López, Rocio ; Jordán Martínez, Laura ; Fuentes Agustí, Marta
Tríptic resum de la proposta educativa d'adquirir la competència emocional mitjançant la tecnologia, i en concret la programació i la robòtica. Experiència duta a terme a Educació Primària i a ESO.
2016
mschool_Edu_Hack. Barcelona, Catalunya, 1er : 2016  
5.
18 p, 598.9 KB El treball en grup com a mètode docent / Masjuan, Josep M. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Elias, Marina (Universitat de Barcelona) ; Troiano i Gomà, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona)
Tot i que diverses titulacions han adoptat diferents graus i versions del treball de grup, des de fa algun temps, sembla clar que la modificació dels mètodes docents associada a Bolonya n'ha estès la seva consideració com a competència a assolir, el seu ús i la seva pràctica a gairebé tots els àmbits de docència universitària. [...]
The teaching and learning Bologna's reform has promoted the use of the working group as a teaching methodology. However, we must consider that different degrees and faculties have implemented diverse versions of this way of organising the learning experience. [...]

2010
CIDUI : Nuevos espacios de calidad en la Educación Superior. un análisis comparado y de tendencias. Barcelona, Catalunya, : 2010  
6.
5 p, 535.4 KB Educar per a la sostenibilitat en comunitat : un projecte compartit a partir de l'hort escolar / Amat, Arnau (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat) ; Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat)
Presentació que va acompanyar l'exposició oral de "Educar per a la sostenibilitat en comunitat: un projecte compartit a partir de l'hort escolar", a les Jornades de la Xarxa de Recerca en Educació per a la sostenibilitat del 2010.
2010
L'Estat de la Recerca en Educació per a la Sostenibilitat,"Xarxa de Recerca en Educació per a la sostenibilitat. Barcelona, : 2010  
7.
1 p, 540.8 KB Better Collaborating! Groups Facing Information in Online Contexts / Hernández-Pérez, Oskar ; Universitat Oberta de Catalunya
Research on how people collaborate with each other for sharing, retrieving, managing and disseminating information is still an emergent field in Library and Information Science that becomes particularly necessary when the units of analysis are groups rather than individuals, due to the inherently collaborative nature of groupal activities. [...]
2015
International Conference on Qualitative and Quantitative Methods in Libraries. París, 7è : 2015  
8.
30 p, 1006.1 KB Collaborative Information Behaviour in Completely Online Groups / Hernández-Pérez, Oskar ; Universitat Oberta de Catalunya
Teamwork is encouraged nowadays as an imperative skill to better perform all critical factors, including information, that are involved in the project-based structures of many organizations. Due to the inherently collaborative nature of group activities, when groups search, retrieve, manage and disseminate information, new relationships with information emerge which result in collaborative informational behaviours. [...]
2015
International Conference on Qualitative and Quantitative Methods in Libraries. París, França, : 2015  
9.
86 p, 2.9 MB Perspectives sobre el context en educació científica : aproximacions teòriques i implicacions per a la pràctica educativa / Adúriz-Bravo, Agustín (Universidad de Buenos Aires) ; Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Izquierdo i Aymerich, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; García-Milà, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Jiménez Aleixandre, María Pilar (Universidade de Santiago de Compostela. Departamento de Didáctica das Ciencias Experimentais) ; Reigosa Castro, Carlos Emilio (High School Fuentesnuevas (Lleó)) ; Marchán Carvajal, Iván (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Martins, Isabel (Universidade Federal do Rio de Janeiro) ; Siry, Christina (Université du Luxembourg) ; Solsona Pairó, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Llenguatge i Ensenyament de les Ciències (LiEC))
El grup de recerca LIEC (Llenguatge i Ensenyament de les ciències) durant el curs 2012-13 ha focalitzat part del seu treball en aprofundir tan a nivell teòric com pràctic sobre el paper que el context té en l'ensenyament de les ciències i en la transferència dels coneixements apresos. [...]
2014
Perspectives sobre el context en educació científica: aproximacions teòriques i implicacions per a la pràctica educativa. Seminari de doctorat. Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, : 2013

1. Adúriz-Bravo, Agustín. The notion of "epistemological context" as a theoretical tool for science education. 2. Espinet, Mariona. Contextos i entorns d'aprenentatge en educació científica i ambiental. 3. Izquierdo, Mercè. Consideraciones acerca de la diferencia entre 'contexto del alumno' y 'contexto de modelización científica escolar' y de las dificultades que de ella se derivan. 4. Garcia-Milà, Mercè. La dimensió psicològica de Context i les seves implicacions en l'Ensenyament i Aprenentatge. 5. Jiménez-Aleixandre, María Pilar i Reigosa, Carlos. Contextualizing Practices Across Epistemic Levels in the Chemistry Laboratory. 6. Marchán, Ivan ; Màrquez, Conxita & Sanmartí, Neus. La evolución de la noción de contexto en la didáctica de las ciencias. 7. Martins, Isabel. Text and context according to discursive approaches: readings, appropriations and implications for research and practice in Science Education. 8. Siry, Christina. Sociocultural perspectives of context in science education research and practice. 9. Solsona i Pairó, Núria. La inclusió del model de gènere en el context.  

10.
4 p, 22.4 KB Hit the road: aprendre ciències socials en anglès en classes basades en continguts / Parellada Torres, Ernest (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education, 2012, p. 253-256  

Contribucions a jornades i congressos : 95 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Llibres i col·leccions 25 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
13 p, 349.7 KB Instruments per a la recollida de dades / Canals, Laia (Universitat Oberta de Catalunya)
Research-publishing.net 2017
Qualitative approaches to research on plurilingual education - Enfocaments qualitatius per a la recerca en educació plurilingüe - Enfoques cualitativos para la investigación en educación plurilingüe, 2017, p. 377-401
2 documents
2.
29 p, 790.8 KB L'anàlisi de la conversa al servei de la recerca en el camp de l'adquisició de segones llengües (CA-for-SLA) / Masats, Dolors (Universitat Autònoma de Barcelona)
Aprendre una llengua en un context formal no és el mateix que aprendre una llengua en un àmbit natural, perquè una de les persones que participa en els esdeveniments comunicatius que es donen a l'aula, el/la docent, té l'objectiu d'ensenyar llengua i, per aquest motiu, la majoria de les accions que es realitzen van encaminades a aconseguir aquesta fita. [...]
Research-publishing.net 2017 - 10.14705/rpnet.2017.emmd2016.632
Qualitative approaches to research on plurilingual education - Enfocaments qualitatius per a la recerca en educació plurilingüe - Enfoques cualitativos para la investigación en educación plurilingüe, 2017, p. 293-320  
3.
433 p, 15.5 MB El futur comença ara mateix : L'ensenyament de les ciències socials per interpretar el món i actuar socialment ; Primera edició / Massip i Sabater, Mariona, ed. ; González-Monfort, Neus, ed. ; Santisteban, Antoni, ed. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
El llibre que teniu a les mans sorgeix de les comunicacions i ponències presentades a les XVI Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials, celebrades el febrer de 2019 a la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès) : GREDICS UAB, 2021 (DOCS.3)  
4.
78 p, 3.6 MB Aprendre a Aprendre. Avaluació de programes educatius d'EduCaixa / Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Olmos Rueda, Patricia (Universitat Autònoma de Barcelona)
L'avaluació del programa educatiu 'Aprendre a Aprendre' tracta de verificar els resultats i efectes de la proposta desenvolupada per l'escola Virolai i aplicada en 16 centres educatius amb la finalitat de millorar les competències dels seus estudiants. [...]
Bellaterra : EDO-SERVEIS, 2021  
5.
592x824, 9.5 MB Co-teaching transdisciplinario : experiencias docentes / Saura Mas, Sandra (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Álvarez Cobo, Yolanda (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Blanco-Romero, Asunción (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ritondale, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Barrera, Jaume, 1954- (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este libro pretende ser un compañero de viaje para el profesorado que desea plantearse la educación como un reto de actualización y puesta al día constante, y para quien desea un aliado frente a la parcelación de los conocimientos que realiza la visión exclusivamente disciplinaria de la formación tradicional. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions, 2020  
6.
492 p, 13.5 MB Quin professorat, quina ciutadania, quin futur? Els reptes de l'ensenyament de les ciències socials, la geografia i la història / Ballbé, Maria, ed. ; González-Monfort, Neus, ed. ; Santisteban, Antoni, ed.
Quins són els reptes de l'ensenyament de les ciències socials i de l'educació per a la ciutadania? Per contestar aquesta pregunta hauríem de pensar quina ciutadania volem educar, quin professorat volem formar i quin futur volem construir. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès) : GREDICS (Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials), 2019 (Docs ; 2)  
7.
210 p, 1.9 MB Evaluación para la eficacia de la formación para la innovación : análisis de casos de éxito. Informe de síntesis / Pineda i Herrero, Pilar, dir.
Madrid : SEPE, 2013  
8.
12 p, 240.7 KB L'ensenyament de l'equilibri químic a secundària : repte i propostes educatives / Grimalt-Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Pintó Casulleras, Roser (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
En l'article següent es discuteixen les principals dificultats del model d'equilibri químic a l'hora de dissenyar una seqüència d'ensenyament-aprenentatge així com es descriu i justifica el disseny d'una pràctica de laboratori al voltant del contingut esmentat.
2013
Aportacions de futur sobre l'ensenyament de la Química a Catalunya. Actes de les 1es JEQC, 2013, p. 115-126  
9.
132 p, 671.9 KB Abandonament escolar, desescolarització i desafecció / García Gracia, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Fundació Jaume Bofill ; Jornades sobre Abandonament Escolar, Desescolarització i Desafecció (2003 : Llinars del Vallès, Catalunya)
Barcelona : Fundació Jaume Bofill, 2003 (Finestra oberta ; 37)  
10.
267 p, 5.3 MB Avaluació de la transferència de la formació a l'administració pública de Catalunya / Pineda i Herrero, Pilar, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Moreno Andrés, Maria Victoria ; Escola d'Administració Pública de Catalunya
Barcelona : Generalitat de Catalunya, Escola d'Administració Pública de Catalunya, 2011 (Estudis de recerca digitals ; 2)
3 documents

Llibres i col·leccions : 25 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Documents de recerca 293 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
7.7 MB Supervised machine learning : a theoretical study with applications / Núñez González, José David ; Delgado de la Torre, Rosario, dir.
Aquesta Tesi s'emmarca en l'àmbit de l'Aprenentatge Automàtic Supervisat, en el qual presentem un estudi teòric amb aplicacions. En concret, hem realitzat aportacions als diferents moments del cicle de vida de l'Aprenentatge Automàtic des d'un punt de vista integral, centrant la nostra atenció a les tres etapes fonamentals del cicle: preprocessament del conjunt de dades, construcció del model predictiu (classificador), i validació del model utilitzant mètriques de comportament). [...]
Esta Tesis se enmarca en el ámbito del Aprendizaje Automático Supervisado, en el que presentamos un estudio teórico con aplicaciones. En concreto, hemos realizado aportaciones a los distintos momentos del ciclo de vida del Aprendizaje Automático desde un punto de vista integral, centrando nuestra atención en las tres etapas fundamentales del ciclo: preprocesamiento del conjunto de datos, construcción del modelo predictivo (clasificador), y validación del modelo utilizando métricas de comportamiento. [...]
This Thesis is framed in the topic of Supervised Machine Learning, where we present a theoretical study with applications. Specifically, contributions have been made at the different moments of the Machine Learning life cycle from an integral point of view, focusing our attention on the three fundamental stages of the cycle: preprocessing of the dataset, construction of the predictive model (classifier), and validation of the model using performance metrics. [...]

2022  
2.
45.3 MB Leveraging Scene Text Information for Image Interpretation / Mafla Delgado, Andrés Patricio ; Gomez Bigorda, Luis, dir. ; Karatzas, Dimosthenis, dir.
Fins fa poc, la majoria dels models de visió per computador seguien sent analfabets, ignorant en gran mesura la informació explícita i semànticament rica continguda com a text d'escena. El progrés recent en la detecció i reconeixement de text d'escena ha permès recentment explorar el seu paper en un conjunt divers de problemes oberts de visió per computador, p. [...]
Hasta hace poco, la mayoría de los modelos de visión por computadora seguían siendo analfabetos, ignorando en gran medida la información explícita y semánticamente rica contenida como texto de escena. [...]
Until recently, most computer vision models remained illiterate, largely ignoring the semantically rich and explicit information contained as scene text. Recent progress in scene text detection and recognition has recently allowed exploring its role in a diverse set of open computer vision problems, e. [...]

2022  
3.
11.8 MB Reading Music Systems : From Deep Optical Music Recognition to Contextual Methods / Baró Mas, Arnau ; Fornés Bisquerra, Alicia, dir. ; Lladós, Josep, dir.
La transcripció de partitures a algun format llegible per un ordinador pot realitzar-se manualment. No obstant això, la complexitat de la notació musical condueix inevitablement a un enutjós programari d'edició de partitures, la qual cosa fa que tot el procés sigui molt lent i propens a errors. [...]
La transcripción de partituras a algún formato legible por un ordenador puede realizarse manualmente. Sin embargo, la complejidad de la notación musical conduce inevitablemente a un engorroso software de edición de partituras, lo que hace que todo el proceso sea muy lento y propenso a errores. [...]
The transcription of sheet music into some machine-readable format can be carried out manually. However, the complexity of music notation inevitably leads to burdensome software for music score editing, which makes the whole process very time-consuming and prone to errors. [...]

2022  
4.
5.6 MB Towards Unified Air Traffic Complexity Management through Graph Theory and Artificial Intelligence / Isufaj, Ralvi ; Piera Eroles, Miquel Àngel, dir.
La Gestió del Trànsit Aeri (ATM) es defineix formalment com la gestió dinàmica i integrada del trànsit i l'espai aeri de forma segura, econòmica i eficient, mitjançant la disposició d'infraestructures i serveis integrats en col·laboració amb totes les parts i involucrant-hi funcionalitats del costat aire i del costat terra. [...]
La Gestión del Tráfico Aéreo(ATM) se define formalmente como la gestión dinámica e integrada del tráfico y el espacio aéreo de forma segura, económica y eficiente, mediante la disposición de infraestructuras y servicios integrados en colaboración con todas las partes e involucrando funcionalidades en el lado aire y en el lado tierra. [...]
Air Traffic Management (ATM) is formally defined as the dynamic, integrated management of air traffic and airspace safely, economically and efficiently, through the provision of facilities and seamless services in collaboration with all parties and involving airborne and ground-based functions. [...]

2022  
5.
1.1 MB Essays on Expectations and Option Prices / Mehta, Gaurav ; Marcet, Albert, dir.
A la meva tesi, explico diferents característiques empíriques dels preus de les opcions sobre accions mitjançant un marc que considera l'allunyament de les expectatives racionals. Les expectatives racionals assumeixen que els agents d'un model tenen creences que són coherents amb el procés de generació de dades "veritables". [...]
En mi disertación, explico diferentes características empíricas de los precios de opciones sobre acciones a través de un marco que considera la desviación de las expectativas racionales. Las expectativas racionales asumen que los agentes en un modelo tienen creencias que son consistentes con el proceso de generación de datos "verdaderos". [...]
In my dissertation, I explain different empirical features of stock option prices through a framework which considers departure from rational expectations. Rational expectations assumes that agents in a model hold beliefs which are consistent with the "true" data generating process. [...]

2022  
6.
11 p, 681.0 KB Generation of brain MRI images using Generative Adversarial Networks (GAN) / Feliu Juarez, Oriol ; Casas Roma, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
This project aims to develop 3 different Generative Adversarial Networks (GAN) models with varying amount of layers (4, 7 and 15) that generate artificial images of brain MRI images, use different input values, such as amount of samples and epochs, and compare the results in terms FID score, time consumed, loss function and visual analysis. [...]
Aquest projecte té com a objectiu desenvolupar 3 models diferents de Xarxes Adversàries Generatives (GAN) amb una quantitat variable de capes (4, 7 i 15) que generen imatges artificiales d'imatges de ressonàncies magnètiques cerebrals, utilitzant diferents valors d'entrada, com la quantitat de mostres i èpoques, i comparar els resultats en termes de puntuació FID, temps consumit, funció de pèrdua i anàlisi visual. [...]
Este proyecto tiene como objetivo desarrollar 3 modelos diferentes de Redes Adversarias Generativas (GAN) con una cantidad variable de capas (4, 7 y 15) que generen imágenes artificiales de imágenes de resonancias magnéticas cerebrales, utilizando diferentes valores de entrada, como la cantidad de muestras y épocas, y comparar los resultados en términos de puntuación FID, tiempo consumido, función de pérdida y análisis visual. [...]

2023
Enginyeria Informàtica [958]  
7.
14 p, 1.6 MB Detecció de depressió a xarxes socials mitjançant Machine Learning / Caixal i Joaniquet, Martí ; Baldrich i Caselles, Ramon, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Les xarxes socials actualment estan presents a la vida de moltes persones i, si bé aporten coses bones, també són un lloc que s'utilitza per parlar de la vida d'un mateix i de les seves desgràcies. [...]
Nowadays social networks are present in a lot of people's lives and, besides bringing joy to some, they are also a place where people express their misfortunes and tragedies. This project aims to evaluate and put into test the multiple methods that exist to analyse this kind of people behaviour. [...]
Las redes sociales actualmente están presentes en la vida de muchas personas y, si bien aportan cosas buenas, también son un sitio que se utiliza para hablar de la vida de uno mismo y de sus desgracias. [...]

2023
Enginyeria Informàtica [958]  
8.
9.1 MB Machine Learning techniques in bioinformatics : From data integration to the development of application-oriented tools / Junet, Valentin Pierre ; Daura i Ribera, Xavier, dir. ; Mas, José Manuel, dir.
Els darrers desenvolupaments en Machine Learning tenen com a objectiu automatitzar els mètodes disponibles, convertint-los en universals alhora que requerint el mínim coneixement expert possible. En aquesta tesi, farem un pas enrere. [...]
Los desarrollos recientes en Machine Learning tienen como objetivo automatizar los métodos disponibles, haciéndolos universales y requiriendo el menor conocimiento experto posible. En esta tesis, daremos un paso atrás. [...]
Recent developments in Machine Learning aim at automatizing available methods, rendering them universal while requiring as little expert-knowledge as possible. In this thesis, we will take a step back. [...]
Universitat Autònoma de Barcelona. Programa de Doctorat en Bioinformàtica.

2022  
9.
1 p, 211.8 KB Service-learning project : the Mediterranean diet for secondary school students / Negra, Sílvia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Veterinària
2022
Grau en Ciència i Tecnologia dels Aliments [974]  
10.
1 p, 238.5 KB ApS Project : Textile industry dyes and water qualitty / Castejón García, Ricardo ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Veterinària
2022
Grau en Ciència i Tecnologia dels Aliments [974]  

Documents de recerca : 293 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Materials didàctics 7 registres trobats  
1.
11 p, 17.7 MB Seqüències d'aprenentatge actiu i autoregulat en el context de l'aula invertida : el projecte c-flip / Noguera, Ingrid (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Cussó i Segura, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia i d'Història Econòmica) ; Fajardo Martinez, Sonia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Martínez, Reinaldo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Moore de Luca, Emilee (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Moschetti, Mauro Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Pagès Mimó, Adrià (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Pineda i Herrero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Rodríguez-Gómez, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Sepúlveda-Parrini, Paloma
Les infografies que es presenten a continuació són el resultat de l'aplicació de la metodologia d'aula invertida en un conjunt d'assignatures. A continuació es detalla el conjunt de principis que articulen les infografies d'aquest producte digital: Els dissenys i redissenys han partit d'uns pilars comuns: a) el disseny de seqüències d'aprenentatge flexibles i amb el suport de les tecnologies digitals, i b) el foment de l'aprenentatge actiu i autoregulat (veure pàgina 1). [...]
2022  
2.
11 p, 355.6 KB Guia d'Orientacions per una Avaluació Ètica dels Aprenentatges ; 1a edició / Ion, Georgeta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Muñoz Moreno, José Luis 1980- (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rodríguez-Gómez, David (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Álvarez Valdivia, Ibis Marlene, col. ; Arnau-Sabatés, Laura, col. ; Barrera-Corominas, Aleix, col. ; Castro Ceacero, Diego, col. ; Díaz Vicario, Anna, col. ; Duran-Bellonch, Mar, col. ; Mercader Juan, Cristina, col. ; Morodo, Andy, col. ; Salat Llorente, Esther, col. ; Suárez, Cecilia Inés, col. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Oficina de Qualitat Docent
Guia destinada al conjunt del professorat, que recull un seguit de recomanacions d'integritat associades al disseny, el desenvolupament, la implementació i la interpretació de l'avaluació educativa. [...]
Bellaterra : Oficina de Qualitat Docent UAB, juny 2022 (ARPA - Aula de Recursos per a l'Avaluació)  
3.
1 p, 437.8 KB Desenvolupament emocional i social en l'edat escolar. Aprenentatge i desenvolupament I, Grau d'Educació Primària, Universitat Autònoma de Barcelona / Fuentes Agustí, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Aquest material didàctic es vincula amb l'assignatura Aprenentatge i Desenvolupament (I) la qual forma part de la matèria Formació Bàsica: Aprenentatge i desenvolupament de la personalitat (Ordre Ministerial ECI/3857/2007) del Grau d'Educació Primària impartit a la Facultat de Ciències de l'Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
2019  
4.
1 p, 440.8 KB Desenvolupament cognitiu i lingüístic en l'edat escolar. Aprenentatge i desenvolupament I, Grau d'Educació Primària, Universitat Autònoma de Barcelona / Fuentes Agustí, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Aquest material didàctic es vincula amb l'assignatura Aprenentatge i Desenvolupament (I) la qual forma part de la matèria Formació Bàsica: Aprenentatge i desenvolupament de la personalitat (Ordre Ministerial ECI/3857/2007) del Grau d'Educació Primària impartit a la Facultat de Ciències de l'Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
2019  
5.
1 p, 437.5 KB Desenvolupament psicomotor en l'edat escolar. Aprenentatge i desenvolupament I, Grau d'Educació Primària, Universitat Autònoma de Barcelona / Fuentes Agustí, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Aquest material didàctic es vincula amb l'assignatura Aprenentatge i Desenvolupament (I) la qual forma part de la matèria Formació Bàsica: Aprenentatge i desenvolupament de la personalitat (Ordre Ministerial ECI/3857/2007) del Grau d'Educació Primària impartit a la Facultat de Ciències de l'Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
2019  
6.
3 p, 453.5 KB Bases biològiques, socials i culturals dels processos de desenvolupament. Aprenentatge i desenvolupament I, Grau d'Educació Primària, Universitat Autònoma de Barcelona / Fuentes Agustí, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Aquest material didàctic es vincula amb l'assignatura Aprenentatge i Desenvolupament (I) la qual forma part de la matèria Formació Bàsica: Aprenentatge i desenvolupament de la personalitat (Ordre Ministerial ECI/3857/2007) del Grau d'Educació Primària impartit a la Facultat de Ciències de l'Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
2019  
7.
42 p, 1.8 MB Programar per emocionar a EP i ESO / Zurita Món, Sílvia ; Sala Roig, Elisa ; Noguera Cambray, Eva ; Lara López, Rocio ; Jordán Martínez, Laura ; Fuentes Agustí, Marta
Si algú ens pregunta com ens imaginem l'educació del segle XXI hi ha dos conceptes que no podrem evitar incloure sota aquest títol. Dos conceptes, que malgrat contar amb poc més d'una dècada de vida, estan transformant la nostra societat, i, com no podia ser d'una altre manera, el món educatiu. [...]
2016  

Materials acadèmics 1 registres trobats  
1.
40 p, 978.5 KB La Guia de l'estudiant / Universitat Autònoma de Barcelona. Escola de Doctorat ; Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació
La Universitat a l'Abast desenvolupa un enfocament de la formació continuada vinculat a l'Envelliment Actiu i ofereix oportunitats de formació i d'implicació social. El programa posa de manifest la voluntat de la Universitat de posar a l'abast de tots els ciutadans i ciutadanes una formació de qualitat en temes d'interès. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona ,2014-
8 documents

Documents gràfics i multimèdia 4 registres trobats  
1.
Llengua i llengües : de tot una mica / Torras Oliveras, Eulàlia
Blog actiu de 2013 a 2022, de reflexió personal a partir d'aportacions diverses sobre qüestions relacionades amb l'ensenyament i l'aprenentatge de llengües, i la correcció, la traducció i l'edició de textos. [...]
2008  
2.
23.4 KB UABfotomat2017 / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Pàgina web del concurs de fotografia matemàtica organitzat anualment pel Departament de Didàctica de la Matemàtica i les Ciències Experimentals de la UAB.
2017  
3.
24.6 KB Percepció, Llenguatge i Temps / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Percepció, Llenguatge i Temps
Captura de la pàgina web del Grup de Recerca en Percepció, Llenguatge i Temps de la UAB.
2016  
4.
35.3 KB Lletra, Educació lingüistica i literària / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats ; Universitat Autònoma de Barcelona. LLETRA, Educació lingüística i literària ; Universitat de Barcelona
Captura de la pàgina web del Grup de Recerca LLETRA (2017 SGR 1728), acrònim format amb les inicials dels mots que designen els eixos de la seva activitat: Llengua, Literatura, Educació, Transferència, Recerca, Acció.
2017  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.