1.
|
7.8 MB |
Estudio sobre la transferibilidad del modelo de patrones de aprendizaje de Jan Vermunt : Exploración en distintos territorios y ámbitos educativos
/
Ciraso Calí, Anna ;
Quesada Pallarès, Carla, dir. ;
Martinez Fernandez, José Reinaldo, dir.
El model de patrons d'aprenentatge (Vermunt, 1998) indaga en la comprensió dels processos d'aprenentatge a partir de la identificació de concepcions, orientació motivacional, estratègies de regulació i de processament. [...] El modelo de patrones de aprendizaje (Vermunt, 1998) indaga en la comprensión de los procesos de aprendizaje a partir de la identificación de concepciones, orientación motivacional, estrategias de regulación y de procesamiento. [...] The model of learning patterns (Vermunt, 1998) seeks to understand learning processes through an identification of conceptions, motivations, regulation and processing strategies. According to the combinations of the categories of the aforementioned components, four patterns are theorised: meaning-directed (MD), application-directed (AD), reproduction-directed (RD) and undirected (UD). [...]
2023
|
|
2.
|
12 p, 390.6 KB |
Generador automàtic de problemes basat en IA generativa
/
Sanz Mateo, Oscar ;
Martinez Carrascal, Juan Antonio, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
En aquest projecte, s'ha implementat una aplicació amb caràcter docent. Aquesta, té l'objectiu d'ajudar a professors a generar problemes parametritzables aleatoris amb l'ajuda de la intel·ligència artificial, que posteriorment podran ser resolts per estudiants. [...] In this project, an application with educational purpose has been implemented. With the objective of helping professors to generate random parameterised problems with the help of artificial intelligence. [...] En este proyecte se ha implementado una aplicación con carácter docente. Esta tiene el objetivo de ayudar a profesores a generar problemas parametrizables con la ayuda de la inteligencia artificial, que posteriormente podrán ser resueltos por estudiantes. [...]
2024 Enginyeria Informàtica [958]
|
|
3.
|
11 p, 6.1 MB |
Evaluación de modelos profundos en datos de violencia de género
/
Sánchez Lima, Óscar ;
Gonzalez Sabaté, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
Actualment, la modelització de dades temporals s'ha convertit en un dels grans èxits de l'aprenentatge computacional, tant per a la predicció dels valors de Bitcoin o Ethereum al llarg del temps com per a la previsió del consum d'energia elèctrica en determinades regions. [...] Actualmente, la modelización de datos temporales se ha convertido en uno de los grandes logros del aprendizaje computacional, tanto para la predicción de los valores de Bitcoin o Ethereum a lo largo del tiempo como para la previsión del consumo de energía eléctrica en determinadas regiones. [...] Currently, the modeling of temporal data stands out as a significant achievement in computational learning, serving both the prediction of Bitcoin or Ethereum values over time and the projection of electricity consumption in specific regions. [...]
2024 Enginyeria Informàtica [958]
|
|
4.
|
11 p, 901.0 KB |
Desenvolupament d'un mòdul de Moodle per implementar una aula interactiva de programació
/
Simó Marí, Rubén ;
Valveny Llobet, Ernest, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
Aquest projecte té com a objectiu crear un plugin per integrar una eina de programació que s'ha desenvolupat en projectes anteriors. Aquesta eina permet als professors crear exercicis per a que els alumnes puguin realitzar-los durant les classes. [...] This project aims to create a plugin to integrate a programming tool that has been developed in previous projects. This tool allows teachers to create exercises so that students can perform them. The tool allows to speed up the communication between the student and the teacher because while the student is doing the activity, the teacher can see and edit in real time what the student is doing. [...] Este proyecto tiene como objetivo crear un plugin para integrar una herramienta de programación que se ha desarrollado en proyectos anteriores. Esta herramienta permite a los profesores crear ejercicios para que los alumnos puedan realizarlos durante las clases. [...]
2024 Enginyeria Informàtica [958]
|
|
5.
|
13 p, 2.2 MB |
Reinforcement learning in videogames
/
Villar Casino, Raúl ;
Casas Roma, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
This work aims to delve into the main Reinforcement Learning (RL) models and explore their potential in environments of varying complexity. As a starting point, an exhaustive review of the state-of-the-art was conducted, covering both tabular methods (Q-Learning, Value Iteration, Monte Carlo) and Deep RL (Deep Q-Learning, PPO). [...] Aquest treball pretén aprofundir en els principals models d'aprenentatge per reforç (RL) i explorar el seu potencial en entorns de diversa complexitat. Com a punt de partida, es va realitzar una revisió exhaustiva de l'estat de l'art, abastant tant mètodes tabulars (Q-Learning, Value Iteration, MonteCarlo) com Deep RL (Deep Q-Learning, PPO). [...] Este trabajo tiene como objetivo profundizar en los principales modelos de Aprendizaje por Refuerzo (RL) y explorar su potencial en entornos de diversa complejidad. Como punto de partida, se realizó una revisión exhaustiva del estado del arte, abarcando tanto métodos tabulares (Q-Learning, Iteración de Valores, Monte Carlo) como Aprendizaje por Refuerzo Profundo (Deep Q-Learning, PPO). [...]
2024 Enginyeria Informàtica [958]
|
|
6.
|
7.9 MB |
El aprendizaje en el puesto de trabajo. Su concreción en el Departamento de Justicia y en los Servicios Sociales de Cataluña
/
Murillo Pedrosa, Lourdes ;
Gairín Sallán, Joaquín, dir.
T'has parat a pensar com aprens tot el que saps per a desenvolupar les funcions que requereix el teu lloc de treball? Consideres que des de la teva organització s'ofereixen les suficients oportunitats per a facilitar l'adquisició de competències i/o habilitats que necessites en el dia a dia? Aquestes són algunes qüestions a les quals intenta donar resposta la present tesi doctoral. [...] ¿Te has parado a pensar cómo aprendes todo lo que sabes para desarrollar las funciones que requiere tu puesto de trabajo? ¿Consideras que desde tu organización se ofrecen las suficientes oportunidades para facilitar la adquisición de competencias y/o habilidades que necesitas en el día a día? Estas son algunas cuestiones a las que intenta dar respuesta la presente tesis doctoral. [...] Have you stopped thinking about how you learn everything you need to know to carry out the functions required by your position? Do you consider that your organization offers sufficient resources to facilitate the acquisition of the competences and/or skills you need on a daily basis? These are some of the questions this doctoral thesis attempts to answer. [...]
2023
|
|
7.
|
2.5 MB |
La simulación clínica como herramienta de aprendizaje en estudiantes de medicina
/
Martínez Lopez, Fernando ;
Montmany Vioque, Sandra, dir. ;
Navarro Soto, Salvador, dir.
Introducció Tot i els avenços en l'aprenentatge tradicional, aquest és insuficient per modificar el comportament de l'alumne. Amb l'aparició de la simulació, es produeixen canvis de comportament demostrables. [...] Introducción A pesar de los avances en el aprendizaje tradicional, éste es insuficiente para modificar el comportamiento del alumno. Con la aparición de la simulación, se producen cambios de comportamiento demostrables. [...] Introduction Despite the advances in traditional learning, it is insufficient to modify student behaviour. With the advent of malingering, demonstrable behavioural changes occur. The evaluation is essential in the learning process, there are several tools to evaluate medical competencies. [...]
2023
|
|
8.
|
13.4 MB |
Going beyond Classification Problems for the Continual Learning of Deep Neural Networks
/
Wu, Chenshen ;
Mihai Raducanu, Bogdan, dir. ;
Weijer, Joost van de, dir.
L'aprenentatge profund ha experimentat un gran progrés en l'última dècada a causa de l'explosió de la mida de les dades d'entrenament i els avenços en potència computacional. Mitjançant el processament d'inici a final de grans conjunts de dades utilitzant xarxes neuronals, les representacions d'imatges són més discriminatòries que les funcions fetes a mà utilitzades anteriorment. [...] El aprendizaje profundo ha progresado enormemente en la última década debido a la explosión en la medida de los datos de entrenamiento y los avances en poder computacional. A través del entrenamiento de extremo a extremo en un gran conjunto de datos, las representaciones de imágenes son más discriminatorias que las funciones hechas a mano que se usaban anteriormente. [...] Deep learning has made tremendous progress in the last decade due to the explosion of training data and computational power. Through end-to-end training on a large dataset, image representations are more discriminative than the previously used hand-crafted features. [...]
2023
|
|
9.
|
|
Synth-to-real semi-supervised learning for visual tasks
/
Gómez Zurita, Jose Luis ;
López Peña, Antonio M. (Antonio Manuel), dir.
Aquest PhD se centra a aplicar l'aprenentatge semisupervisat (SSL) en problemes d'adaptació de domini sense supervisió (UDA) per tasques visuals relacionades amb la conducció autònoma. Comencem adreçant el problema de sintètic a real en UDA per detecció d'objectes (vianants i cotxes) en sistemes de visió a bord, que és una tasca crítica en conducció autònoma i sistemes de conducció assistida. [...] Este PhD se centra en aplicar aprendizaje semi-supervisado (SSL) a problemas de adaptación de dominio sin supervisión (UDA) para tareas visuales relacionadas con la conducción autónoma Empezamos abordando el problema de sintético a real en UDA para detección de objetos (peatones y coches) en sistema de visión a bordo, que es una tarea crítica en conducción autónoma y sistemas de conducción asistida. [...] This PhD focuses on applying semi-supervised learning (SSL) to unsupervised domain adaptation (UDA) problems for onboard visual tasks related to autonomous driving. We start by addressing the synth-to-real UDA problem on onboard vision-based object detection (pedestrians and cars), a critical task for autonomous driving and driving assistance. [...]
2023
|
|
10.
|
|