visitant ::
identificació
Dipòsit Digital de Documents de la UAB
Cerca
Lliura
Ajuda
Personalitza
Les vostres alertes
Els vostres cistells
Les vostres cerques
Servei de Biblioteques
Sobre el DDD
Català
English
Español
Pàgina inicial
> Resultats de la cerca: Argumentació
qualsevol camp
resum
filiació institucional
assignatura
autor
authorcount
codi assignatura
codi pla d'estudis
codi titulació
primera pàgina
text complet
forma
codi subvenció
issn
número
matèria
orcid
pla d'estudis
professor
publicació
número de registre
col·lecció
paraula clau
títol
titulació
any
Consells de cerca
Cerca avançada
Cerca col·leccions:
*** qualsevol col·lecció pública ***
Fires de bestiar i aviram
1611: Revista d'història de la...
452°F : revista de teoria de l...
Adhesius
Adhesius polítics
El Sincrotró ALBA
Antoni Lloret
Anàlisi
Grup de Recerca Antigona
Antiquària (abans 1801)
Anuario iet de trabajo y relac...
Anuaris i memòries
Anuario Lope de Vega
Articles
Col·laboracions periodístiques
Articles de divulgació
Articles de recerca
Ressenyes
Articles i informes de la UAB
Articles publicats
Articles publicats a la UAB
Asiadémica. Revista universita...
Fons de l'Agència de Salut Púb...
Athenea digital
Atlas d’Anatomia Veterinària
Atles d'Epidermis
Atlas de los músculos del perr...
Àudio
Barcelona Lab for Urban Enviro...
Biblioteca Digital d'Història ...
Biblioteca Digital d'Història ...
Biblioteca Digital de Sobirani...
Biblioteca de Ciència i Tecnol...
Biblioteca de Comunicació i He...
Biblioteca d'Humanitats
Biblioteca de Medicina
Biblioteca Universitària de Sa...
Biblioteca de Ciències Socials
Biblioteca de Veterinària
Bernard Lesfargues
Bernard Lesfargues, audiovisua...
Bernard Lesfargues, correspond...
Bernat Lesfargues, obra de cre...
Bovis
Brumal
Butlletins
Butlletins de la UAB
Canis et felis
Capítols de llibres
Capítols de llibres de la UAB
Biblioteca Econòmica Carandell
Col·lecció Reserva Carandell (...
Manuscrits Carandell (S. XVIII...
Cartells d’eleccions autonòmiq...
Cartells d’eleccions al Parlam...
Cartells d’eleccions generals ...
Cartells d’eleccions municipal...
Cartells d’eleccions al Parlam...
Cartells polítics
Cartells promocionals
Cartells
Combinatorics, Coding and Secu...
Centre d’Estudis Demogràfics (...
Centre d'Estudis sobre dictadu...
Arts i humanitats
Ciències
Ciències de la salut i biocièn...
Ciències socials i jurídiques ...
Enginyeries
Centre d'Estudis Olímpics de ...
Grup de Recerca en Ecologia Qu...
Ciències Ambientals. Projectes...
Ciències de la Comunicació. Tr...
Ciències
CIMITEC-UAB
Catalan journal of linguistics
Clays and Clay Minerals
CLIL. Journal of Innovation an...
CLIL-SI. Semiimmersió en lleng...
Clínica veterinaria de pequeñ...
Centre de Lingüística Teòrica ...
Grup de Recerca en Comunicació...
ConnectinGeo
CORE en Patrimoni Cultural
CORE de Salut Mental
CORE de Ciutats Intel·ligents ...
Col·legi Oficial de Veterinari...
CRAG (Centre de Recerca en Agr...
CREAF (Centre de Recerca Ecolò...
Centre de Recerca per a l’Educ...
Centre de Recerca en Sanitat A...
Cunicultura
Catalan working papers in ling...
dA Derecho Animal
Documents d'anàlisi geogràfica
Datasets
Grup d’Investigació DCEI (Dire...
Dante e L'Arte
Declaracions mediambientals
Departament d'Economia Aplicad...
Departament d'Empresa. Documen...
designis
Didáctica, Innovación y Multim...
Dipòsit Digital de Documents d...
Disturbis
Doblele
Documentació empresarial
Documents gràfics i multimèdia
Documents institucionals
Documents institucionals de la...
Documents de recerca
Documents dels grups de recerc...
Doletiana
Grup de Recerca Drets dels Tre...
Grup de Recerca en Dret Penal ...
David Rosenthal
Dynamis
Environmental and Climate Econ...
E-ciències jurídiques
Enseñanza de las ciencias
CRiEDO (Centre de Recerca i Es...
Educar
Eficàcia de la Formació (EFI)
Eines d'Innovació Docent en Ed...
ELCVIA
Estudios de lingüística del es...
EMIGRA Working Papers
Enginyeria Electrònica. PFC
Enginyeria Informàtica. PFC
Enginyeria de Materials. PFC
Enginyeria. Projectes de final...
Enginyeria Química. PFC
Enginyeria Tècnica Industrial....
Enginyeria Tècnica en Informàt...
Enginyeria Tècnica en Informàt...
Enginyeria Tècnica de Telecomu...
Enginyeria de Telecomunicació....
Enginyeria. TFM
Enrahonar
Equinus
Escola Superior d'Arxivística ...
Escola d'Enginyeria. TFG
Estrat crític
Estudis
Estudis de la UAB
Exàmens
Exposicions de les Biblioteque...
The Security of Networks and D...
Facultat de Biociències. TFG
Biociències. TFM
Facultat Ciències de l'Educaci...
Ciències de l'Educació, TFM
Facultat de Ciències. TFG
Ciències. TFM
Facultat de Ciències de la Com...
Facultat de Ciències de la Com...
Ciències de la Comunicació. TF...
Facultat de Dret. TFG
Facultat d’Economia i Empresa....
Facultat de Filosofia i Lletre...
Filosofia i Lletres. TFM
Facultat de Medicina. TFG
Facultat de Ciències Polítique...
Ciències Polítiques i Sociolog...
Facultat de Psicologia. TFG
Psicologia. TFM
Facultat de Traducció i d'Inte...
Traducció i Interpretació. TFM
Facultat de Veterinària. TFG
Veterinària. TFM
Institut Universitari Avedis D...
Fanzines
Faventia
Institut de Recerca contra la ...
Focus on international migrati...
Fons històric de veterinària
Llibres històrics de veterinàr...
Revistes històriques de veteri...
Fons personals i institucional...
Fotografies
Fotografies de la UAB
Ferran Sunyer i Balaguer
Ferran Sunyer i Balaguer, corr...
FUABFormació
Fundació Salut i Envelliment U...
Grup de Recerca en Remugants (...
Gabinet de Comunicació i Educa...
Grup d'Estudis sobre Immigraci...
Grup d'Electroquímica, Fotoquí...
Grup d'estudi de la literacita...
GENOCOV
Geologica acta
Globalització, Educació i Polí...
Grup d’Estudis República i Dem...
Group on Interactive Coding of...
Grup de Recerca en Compostatge...
GIES (Grup de Recerca en Estrè...
Grup de nanoenginyeria de mate...
grafica
Grafo Working Papers
Grup de Recerca en Desistiment...
GREDICS (Grup de Recerca en Di...
Grup de Recerca en Ensenyament...
Gresc@ (Grup de Recerca en Edu...
Grup de Recerca Educació i Tre...
GRISS (Grup de Recerca en Imat...
Grup de Recerca en Publicitat ...
Grup de Recerca Mètodes i Apli...
Grup d’Investigació en Estruct...
Grup de recerca Tradumàtica
Centres i grups de recerca (pr...
GSADI Sociologia Analítica i D...
GSD (Grup de sistemes dinàmics...
Guies de Biblioteques
Eines per a la recerca
Bases de dades
Guies de les Biblioteques
Catàleg
Biblioteca de Ciència i Tecnol...
Com trobar...
Biblioteca de Comunicació i He...
Biblioteca d'Humanitats
Biblioteca de Medicina
Recursos temàtics
Biblioteca Universitària de Sa...
Serveis
Biblioteca de Ciències Socials
Biblioteca de Veterinària
Guies de l'estudiant
Guions de Ràdio Barcelona
Higher education policy
Grup de Recerca Història del c...
Historiae
HMiC
Doctors/es Honoris causa
Premsa aranesa
HPC4EAS (High Performance Comp...
Institut d’Investigació i Inno...
Grup de Recerca en Infància i...
Integrated Assessment: Sociolo...
Institut de Biotecnologia i de...
Institut Català de Nanociència...
Institut Català de Paleontolog...
Institut de Ciències Polítique...
Institut de Ciència i Tecnolog...
Institut de Dret i Tecnologia ...
Integrated Earth System Dynami...
Institut de Física d’Altes Ene...
Institut de Govern i Polítique...
Institut d'Investigació en Cie...
Institut d'Història de la Cièn...
Institut d'Investigació Biomèd...
Imbalance-P
Institut de Neurociències (INc...
Institut de la Comunicació de ...
Indialogs
Informes anuals
Informes anuals d'empresa
Informes anuals de la UAB
Informes de projectes
Informes de sostenibilitat
Grup d'Innovació Docent de la ...
Inter Asia papers
Institut de Recerca de l’Espor...
Isogloss
ISOR (Investigacions en Sociol...
José Agustín Goytisolo
José Agustín Goytisolo, àudio
José Agustín Goytisolo, corres...
José Agustín Goytisolo, dedica...
José Agustín Goytisolo, docume...
José Agustín Goytisolo, docume...
José Agustín Goytisolo, fotogr...
José Agustín Goytisolo, obra c...
José Agustín Goytisolo, obra d...
José Agustín Goytisolo, recone...
José Agustín Goytisolo, vídeos
Jordi Arbonès
Jordi Arbonès, activitats prof...
Jordi Arbonès, altra documenta...
Jordi Arbonès, correspondència
Jordi Arbonès, dedicatòries
Jordi Arbonès, documentació pe...
Jordi Arbonès, fotografies
Jordi Arbonès, obra creativa
Jordi Arbonès, obra de creació...
Jordi Arbonès, obra de creació...
Jordi Arbonès, reconeixement i...
Jaume Camps
Jaume Camps, activitat profess...
Jaume Camps, apunts
Jaume Camps, congressos
Jaume Camps, documentació pers...
Jaume Camps, fotografies
Jaume Camps, il·lustracions
Fons periodístic Josep Maria F...
Jesús Moncada
Jesús Moncada, dibuixos
Journal of Catalan Intellectua...
Contribucions a jornades i con...
Contribucions a jornades i con...
Materials promocionals
Jornades i congressos de la UA...
Jornades d’Innovació Docent de...
Jaume Roca
Jaume Roca, activitat professi...
Jaume Roca, apunts
Jaume Roca, congressos
Jaume Roca, documentació alien...
Jaume Roca, documentació perso...
Bellaterra journal of teaching...
Karanos. Bulletin of Ancient M...
Laboratori de Periodisme i Com...
Grup de recerca Laboratori Hum...
Laboratori d'Anàlisi Instrumen...
Links & Letters
Language design
Langue(s) & Parole
Laboratori de Prospectiva i Re...
Lectora
London International Advertisi...
LIEC (Llenguatge i Ensenyament...
Limnética
Llibres
Llibres de la UAB
Llibres i col·leccions
Llibres i col·leccions de la U...
Grup de Recerca en Comunicació...
Locus amoenus
Manuscrits (S. XI-XIX)
Manuscrits
Mapes
Mapes de la Guerra Civil Espan...
Col·lecció Martí Gelabertó de ...
Materials acadèmics
Material de curs UAB
Materials didàctics
Materials Matemàtics
Memòria Càrnia Digital (MCD)
Maria Dolores Baucells
María Dolores Baucells, articl...
María Dolores Baucells,contrib...
María Dolores Baucells, docume...
María Dolores Baucells, materi...
Memòria Digital d'Escorxadors ...
Memòria Digital d’Etnologia Ve...
Memòria Digital de Producció A...
Memòria Digital de la Vida Rur...
Medievalia
Memòria personal
Memòries de titulacions
Methodos
Memòria Forestal Digital (MFD)
Memòria Gastronòmica Digital (...
Grup de Recerca Malalties infe...
Grup de Micologia Veterinària
Minescope
Mirabilia
MIRAS (Mediació i Interpretaci...
Mitologías hoy
Workshop MRAMA
Miquel Tomàs Ondiviela
No drets
Nuevas de Indias. Anuario del ...
Observatori de la Tordera
Material obsolet
Ontology studies
Orsis
Ovis
PACTE (Procés d'Adquisició de ...
Pàgines web
Jordi Bigues - Fons Palomares
Papers
Grup de Recerca en Psicologia ...
Pere Calders
Pere Calders, activitats profe...
Pere Calders, àudio
Pere Calders, correspondència
Pere Calders, documentació per...
Pere Calders, fotografies
Pere Calders, obra creativa
Pere Calders, reconeixement i ...
Pere Calders, vídeos
Pendent
Perifèria
Produccions de la Facultat de ...
Publicitat institucional UAB
Plans de gestió de dades (PGD)
Ponències i comunicacions
Ponències i comunicacions de l...
Porci
Postals
Postals de Catalunya
Postals d'Espanya
Pòsters
Pòsters de la UAB
Research group on Psychosocial...
Pedro Pascual
Pedro Pascual, apunts
Pedro Pascual, correspondència
Premsa política
Pragmàtiques (S. XVI-XIX)
Prepublicacions
Prepublicacions de la UAB
Presentacions
Presentacions de la UAB
Papers : Regió Metropolitana d...
Guies docents
Programes radiofònics
Publiradio
Publicacions matemàtiques
Publicacions periòdiques
Publicacions periòdiques de la...
Publicacions de la Secció de M...
Papers del CEDOC
Quaderns d'italià
Quaderns
Quaderns IEE
Quaderns de psicologia
Questiones Publicitarias
Centre d’Estudis Sociològics s...
Revistes antigues d'art i cult...
Revista clínica electrónica en...
Recursos docents
Recursos docents - Servei de B...
Recerca musicològica
Grup de Fiabilitat de Disposit...
Redes
ReGroc : revista de gramática ...
REICIT, Recerca en Estudis Int...
República i republicanisme
Revistes de fons antic
Revibec
Revisar
Revisió càrregues automàtiques
Revisió Biblioteca de Ciència ...
Revisió Biblioteca de Comunic...
Revisió Biblioteca d'Humanita...
Revisió Biblioteca de Medicin...
Revisió de les revistes UAB
Revisió Biblioteca Università...
Revisió Biblioteca de Cièncie...
Revisió Unitat Tècnica i de P...
Revisió Biblioteca de Veterin...
Revistes
Revista de psicología del depo...
Revistes de la UAB
RIDEG. Revista Interdisciplina...
Ramón Ortiz Fornaguera
Ramón Ortiz Fornaguera. Corres...
Ramón Ortiz Fornaguera. Docume...
Ramón Ortiz Fornaguera. Trebal...
Rafael Tasis
Rafael Tasis, obra creativa
Rúbrica contemporanea
Ruta comunicación
Scriptum digital
Selecciones avícolas
Security of Networks and Distr...
Soberanía alimentaria
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
SORT
Sostenibilitat i Prevenció Amb...
SPIN-PORICS
Studia aurea
Studia aurea monográfica
Synthesis of Bioactive Organic...
Treballs d'arqueologia
Tiempo devorado
Tesis doctorals
Tesis doctorals de la UAB
Treballs de Fi de Grau
Premis UAB. TFG
Revista Tradumàtica
Translat Library
TransMedia Catalonia
Treballs de recerca i projecte...
Treballs de recerca i projecte...
Treballs de construcció de tip...
Grup de recerca en Traducció d...
UAB Divulga
3 Qüestions. Divulgació Cientí...
Càpsules de recerca NEO
UAB Divulga videos
Fons patrimonial
UAB Innova
Unitat d’Assessorament Psicope...
Grup de Recerca Epidemiologia ...
Unitat de Fonaments de l'Anàli...
Unitat d'Historia Econòmica. D...
Unitat de Patologia Murina i C...
Veterinària. Treballs
Qualitat d'Aliments d'Origen A...
Zoonosi i Una Sola Salut (ONE ...
Vídeos de les Biblioteques de ...
Vídeos
Vídeos de la UAB
Vivat academia
WaterInnEU
Grup de recerca Wildlife Ecolo...
Wormwood review
Working papers
Working papers de la UAB
Xavier Fàbregas
Amèrica
Classificació de canals
Caça
Cistelleria
Cuirs i pells
Gossos / Cinofília
Història local
Inspecció veterinària d'escorx...
Xavier Fàbregas i Comadran, ma...
Matança del porc
Memòria Digital del Pollancre ...
Objectes tradicionals
Paisatges
Patrimoni arquitectònic
Pelleteria
Residus en carns
Toro fer
Trichinella
Ordena'ls per:
Mostrar els resultats:
Format de visualizació:
el darrer primer
títol
autor
any
asc.
desc.
- o prioritzar per -
semblança de paraules
10 resultats
25 resultats
50 resultats
100 resultats
250 resultats
500 resultats
llista única
dividit per col·lecció
BibTeX
Citation
CSV
HTML brief
HTML detailed
HTML MARC
HTML photo captions only
HTML portfolio
METS
Untitled
Untitled
Untitled
XML Dublin Core
XML MARC
Resultats globals:
37
registres trobats en 0.04 segons.
Articles
,
25
registres trobats
Llibres i col·leccions
,
1
registres trobats
Documents de recerca
,
6
registres trobats
Materials didàctics
,
1
registres trobats
Documents gràfics i multimèdia
,
4
registres trobats
Articles
25
registres trobats 1 - 10
anar al registre:
1.
10 p, 525.5 KB
Ciència escolar per als reptes actuals : esculls en el camí i estratègies per superar-los
/
Izquierdo Aymerich, Mercè
;
Calvo Lomero, Conxita
;
Guitart Mas, Fina
;
Garcia Cáceres, Gemma
;
Aliberas Maymí, Joan
;
Estaña Viver, Josep Lluís
;
Guerrero Sala, Mercè
Per lluitar contra la desafecció envers la ciència escolar i fer-la atractiva per a l'alumnat, la recerca educativa mostra que cal evitar de topar amb alguns esculls: el de tractar-la com a simple informació, el de confondre-la amb formació d'especialistes, el d'ignorar les idees intuïtives del sentit comú, o el de pre-tendre regular-la amb criteris purament científics. [...]
To combat disaffection with school science and make it attractive to students, educational research shows that it is necessary to avoid collide with some obstacles: to treat it as mere information, to confuse it with specialist training, to ignore the intuitive ideas of common sense, or to try to regulate it with purely scientific criteria. [...]
Para luchar contra la desafección hacia la ciencia escolar y hacerla atractiva para el alumnado, la investigación educativa muestra que es necesario evitar algunos escollos: el de tratarla como simple información, el de confundirla con la formación de especialistas, el de ignorar ideas intuitivas del sentido común o el de pretender regularla con criterios puramente científicos. [...]
2022 -
10.5565/rev/ciencies.443
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària
,
Núm. 43 (2022)
, p. 38-47 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)
Registre complet
-
2.
19 p, 798.9 KB
Progresiones curriculares para aprender sobre -y a través de- la argumentación oral en la ESO
/
Rodríguez León, Daniel Mauricio
(Universidad del Quindío (Colòmbia))
Se presentan resultados de una investigación sobre progresiones prescritas curricularmente para el aprendizaje de la argumentación oral en la ESO en Cataluña. El objetivo del estudio es valorar el tipo y la calidad de los recursos dispuestos en el currículo de lengua para avanzar hacia los aprendizajes argumentativo-orales que el alumnado habrá de dominar al final de la etapa. [...]
Results of an investigation on progressions prescribed through a curriculum for the learning of oral argumentation in compulsory secondary education in Catalonia (ESO) are presented. The objective of the study is to assess the type and quality of the resources provided in the language curriculum to promote oral argumentation learning aims that students will have to master at the end of ESO. [...]
Es presenten resultats d'una investigació sobre progressions prescrites al currículum per a l'aprenentatge de l'argumentació oral a l'ESO. L'objectiu de l'estudi és valorar el tipus i la qualitat dels recursos disposats en el currículum de llengua per avançar cap als aprenentatges argumentatiu-orals que l'alumnat haurà de dominar a la fi de l'etapa. [...]
Présentation des résultats d'une recherche sur les progressions prescrites pour l'apprentissage de l'argumentation orale à l'ESO en Catalogne. L'objectif de l'étude est d'évaluer le type et la qualité des ressources disponibles dans le curriculum linguistique pour avancer vers les apprentissages argumentatifs-oraux que les élèves devront maîtriser à la fin de l'étape. [...]
2021 -
10.5565/rev/jtl3.879
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature
,
Vol. 13 Núm. 4 (2020)
, p. 879 (Articles)
Registre complet
-
3.
5 p, 263.8 KB
Sistematitzant l'aprenentatge d'habilitats argumentatives : el debat virtual a Secundària, una eina didàctica i inclusiva
/
Ganzer Justicia, Laura
(Generalitat de Catalunya. Departament d'Educació)
Els i les alumnes es troben i es trobaran en situacions on s'ha de reflexionar i decidir sobre qüestions d'àmbit científic que afecten el seu dia a dia i al conjunt de la societat. Per tant, l'alfabetització científica en tota la seva amplitud competencial es fa indispensable per prendre decisions ben fonamentades. [...]
Students often deal with situations that require them to reflect and to make decisions around scientific field questions that will affect them (as well as society, as a whole) in their daily lives. For this reason, scientific literacy becomes indispensable in order to make well substantiated decisions. [...]
2020 -
10.5565/rev/ciencies.414
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària
,
Núm. 39 (2020)
, p. 2-6 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)
Registre complet
-
4.
20 p, 172.5 KB
La competencia argumentativa como meta en contextos educativos : revisión de la literatura
/
Guzmán-Cedillo, Yunuen Ixchel
(Universidad Nacional Autónoma de México) ;
Flores Macías, Rosa del Carmen
(Universidad Nacional Autónoma de México)
El objetivo de este artículo es analizar el estatus de la investigación sobre la competencia argumentativa dentro del ámbito educativo. Para ello se consideran diferentes propuestas para su desarrollo, ya sea en forma oral o escrita, tanto en escenarios virtuales como mixtos o presenciales en diferentes áreas del conocimiento. [...]
L'objectiu d'aquest article és analitzar l'estatus de la investigació sobre la competència argumentativa dins l'àmbit educatiu. S'hi consideren diferents propostes per desenvolupar l'estudi, ja sigui en forma oral o escrita, tant en escenaris virtuals com mixtos o presencials en diferents àrees del coneixement. [...]
The aim of this article is to identify the status of research on argumentative competence in the scientific literature in the field of education. The corpus comprised seventy-three investigations located in six databases. [...]
2020 -
10.5565/rev/educar.1009
Educar
,
Vol. 56 Núm. 1 (2020)
, p. 15-34 (Monográfico)
Registre complet
-
5.
18 p, 280.8 KB
Las prácticas científicas en infantil : una aproximación al análisis del currículum y planes de formación del profesorado de Galicia
/
Mosquera Bargiela, Inés
(Universidade de Santiago de Compostela) ;
Puig Mauriz, Blanca
(Universidade de Santiago de Compostela. Departamento de Didácticas Aplicadas) ;
Blanco Anaya, Paloma
(Universidade de Santiago de Compostela)
Se presenta un estudio sobre las prácticas científicas en el marco curricular y formación de maestros/as de infantil en ciencias. Las preguntas de investigación son: 1) ¿cómo se integran las prácticas científicas en el currículum de educación infantil?, y 2) ¿qué formación inicial y permanente recibe el profesorado de infantil para promover las prácticas científicas en el aula? Específicamente, ¿qué importancia reciben estas prácticas en su formación? La práctica de indagación es la de mayor presencia en el currículum de infantil, seguida de la modelización y argumentación. [...]
Es presenta un estudi sobre les pràctiques científiques en el marc curricular i formació de mestres d'infantil que imparteixen ciències. Les preguntes d'investigació són: 1) Com s'integren les pràctiques científiques al currículum d'educació infantil?; 2) Quina formació inicial i permanent rep el professorat d'educació infantil per promoure les pràctiques científiques a l'aula? Específicament, quina importància reben aquestes pràctiques en la seva formació? La pràctica d'indagació és la més freqüent en el currículum d'infantil, seguida de la modelització i de l'argumentació. [...]
This paper presents a study about scientific practices in the curriculum and in teacher training plans in science in Early Childhood Education (ECE). The research questions are: 1) How are scientific practices integrated in the Early Childhood Education curriculum? 2) What initial and continuous training do the early childhood teachers receive in order to promote scientific practices in their classroom? Specifically, how important are these practices in their professional development? The scientific practice with highest presence in the ECE curriculum is inquiry, followed by modelling and scientific argumentation. [...]
2018 -
10.5565/rev/ensciencias.2311
Enseñanza de las ciencias
,
Vol. 36 Núm. 1 (2018)
, p. 7-23 (Investigaciones Didácticas)
Registre complet
-
6.
22 p, 701.9 KB
Modelización, argumentación y transferencia de conocimiento sobre el sistema inmunológico a partir de una controversia sobre vacunación en futuros docentes
/
Maguregi González, Gurutze
(Universidad del País Vasco) ;
Uskola Ibarluzea, Araitz
(Universidad del País Vasco) ;
Burgoa Etxaburu, Miren Begoñe
(Instituto Vasco de Evaluación e Investigación Educativa ISEI/IVEI)
En este trabajo se analiza la construcción del modelo de sistema inmunológico incluido en el modelo de ser vivo. Se ha utilizado una controversia sociocientífica sobre la vacunación, sobre la que 42 estudiantes del Grado de Educación Primaria han tenido que buscar información y utilizarla para tomar decisiones, construir conocimiento y transferirlo. [...]
En aquest treball s'analitza la construcció del model de sistema immunològic inclòs en el model d'ésser viu. S'ha utilitzat una controvèrsia sociocientífica sobre la vacunació, sobre la qual 42 estudiants del Grau d'Educació Primària han hagut de buscar informació i utilitzar-la per prendre decisions, construir coneixement i transferir-ho. [...]
In this article we analyze the construction of the model of immune system, which is included in the model of living beings. 42 Elementary Preservice teachers took part in a teaching sequence based on a socioscientific controversy about vaccination. [...]
2017 -
10.5565/rev/ensciencias.2237
Enseñanza de las ciencias
,
Vol. 35 Núm. 2 (2017)
, p. 29-50 (Investigaciones Didácticas)
Registre complet
-
7.
7 p, 879.7 KB
Estrategias para escribir pensando
/
Castelló, Montserrat
En esta colaboración se ponen de relieve las relaciones entre los procesos de pensamiento y la composición escrita. Para ello, se van detallando las distintas secuencias y estrategias de la planificación y gestión del texto mediante la propuesta de las «hojas para pensar».
1995
Cuadernos de pedagogía
,
Núm. 237 (Junio 1995)
, p. 22-28
Registre complet
-
8.
1 p, 53.8 KB
Opinionitis
/
Cardús i Ros, Salvador,
1954- (Universitat Autònoma de Barcelona)
2011
Ara
,
Núm. 111 (20 març 2011)
, p. 36
Registre complet
-
9.
17 p, 243.7 KB
La alternancia en la formación inicial docente : vía de profesionalización
/
Correa Molina, Enrique
(Université de Sherbrooke)
Las prácticas durante la formación inicial constituyen una forma de alternancia que, según su organización, contribuyen en mayor o menor medida a la profesionalización docente. El pasaje entre universidad y escuela durante las prácticas es susceptible de inducir el desarrollo de competencias y de una identidad profesional, pero también genera tensiones. [...]
Les pràctiques a la formació inicial constitueixen una forma d'alternança que, segons la seva organització, contribueixen en major o menor mesura a la professionalització de la professió docent. [...]
Internships during teacher training programs constitute a form of alternance education which, depending on how they are organized, contribute in varying degrees to the professionalization of the teaching profession. [...]
2015 -
10.5565/rev/educar.712
Educar
,
Vol. 51 Núm. 2 (2015)
, p. 259-275 (Monográfico)
Registre complet
-
10.
2 p, 146.7 KB
La argumentación y la reflexión en los procesos de mejora de los profesores universitarios colombianos de ciencia en activo : aplicación de estrategias formativas sobre ciencia, aprendizaje y enseñanza
/
Briceño Martínez, John Jairo
Esta investigación se inserta en el ámbito de la formación de profesores universitarios de ciencias en activo. En ella, se afronta la complejidad del desarrollo profesional docente desde cuatro perspectivas simultáneamente: a) la mejora de las concepciones y creencias docentes del profesorado universitario, b) la mejora en sus prácticas de enseñanza, c) el análisis de las reflexiones del profesor universitario y d) las hipotéticas relaciones entre los aspectos anteriores.
Aquesta recerca s'insereix en l'àmbit de la formació de professors universitaris de ciències en actiu. En ella, s'afronta la complexitat del desenvolupament professional docent des de quatre perspectives simultàniament: a) la millora de les concepcions i creences docents del professorat universitari, b) la millora en les seves pràctiques d'ensenyament, c) l'anàlisi de les reflexions del professor universitari i d) les hipotètiques relacions entre els aspectes anteriors.
This research is inserted in the field of training of university professors of sciences active. In it, the complexity of teacher professional development is approached from four perspectives simultaneously: a) improving teachers' conceptions and beliefs of university teachers, b) improvement in their teaching practices, c) analysis of the reflections of the university teacher d) the hypothetical relationships between the above aspects.
2015 -
10.5565/rev/ensciencias.1590
Enseñanza de las ciencias
,
Vol. 33 Núm. 2 (2015)
, p. 253-254 (Tesis Didácticas)
Registre complet
-
Articles :
25
registres trobats 1 - 10
anar al registre:
Llibres i col·leccions
1
registres trobats
1.
30 p, 369.3 KB
L'argumentació en dret : pressupòsits pragmàtics i cognitius per a la construcció de sistemes intel·ligents
/
Casanovas, Pompeu
(Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia)
Barcelona PPU 2006 (
Lingüística catalana ; 10
)
L'argumentació
,
2006,
p. 33-62
Registre complet
-
Documents de recerca
6
registres trobats
1.
78 p, 3.8 MB
L'Argumentació oral a infants de cicle inicial per a promoure el pensament crític
/
Serra Tort, Ester
;
Canals Cabau, Maria Roser,
dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
El present Treball de Final de Grau gira entorn del desenvolupament de l'argumentació a infants de cicle inicial. És un treball que es fonamenta en una discussió teòrica, conceptual i didàctica, que justifica la importància i necessitat del desenvolupament de l'argumentació en edats primerenques. [...]
El presente Trabajo de Fin de Grado gira en torno al desarrollo de la argumentación a niños de ciclo inicial. Es un trabajo que se fundamenta en una discusión teórica, conceptual y didáctica, que justifica la importancia y necesidad del desarrollo de la argumentación en edades tempranas. [...]
This End-of-Degree Project revolves around the development of argumentation to initial cycle children. It is a work that is based on a theoretical, conceptual and didactic discussion, which justifies the importance and the need for the development of argumentation at an early age. [...]
2021
Grau en Educació Primària
[
1140
]
Grau en Educació Primària
[
896
]
Registre complet
-
2.
190 p, 7.6 MB
A computational model for mutual intelligibility in argumentation-based multiagent systems
/
Adrian, Kemo Albert
;
Plaza, Enric,
1957-, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Ciències de la Computació
En l'aprenentatge simbòlic supervisat, els exemples estan relacionats amb signes mitjançant associacions estrictes. Aquestes associacions, donades per un tercer, es consideren fixades per sistemes intel·ligents que les han rebut. [...]
En el aprendizaje simbólico supervisado, los ejemplos están relacionados con signos mediante asociaciones estrictas. Estas asociaciones, dadas por un tercero, se consideran fijadas por sistemas inteligentes que las han recibido. [...]
In supervised symbolic learning, examples are related to signs through strict associations. These associations, given by a third party, are considered as fixed by intelligent systems that received them. [...]
2020
Registre complet
-
3.
33 p, 520.4 KB
La metodología de los pares mínimos aplicada a la mejora de la escritura en Secundaria : los signos de puntuación
/
Bauzán García, Alba
;
Cánovas Hernández, Germán,
dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Filosofia i Lletres
En este TFG se ha llevado a cabo una investigación para determinar si el uso de la metodología de los pares mínimos puede resultar beneficioso en la Enseñanza Secundaria Obligatoria. En particular, se ha querido comprobar si los ejercicios de reflexión gramatical podrían tener alguna incidencia en la mejora de la escritura de los alumnos y, por otra parte, si el uso de esta metodología podría cambiar la percepción que tiene el alumnado respecto a la relación entre el estudio de la gramática y su utilidad a la hora de contribuir a la mejora en la producción de textos.
En aquest TFG s'ha dut a terme una recerca per determinar si l'ús de la metodologia dels parells mínims pot resultar beneficiós en l'Ensenyament Secundari Obligatori. En particular, s'ha volgut comprovar si els exercicis de reflexió gramatical podrien tenir alguna incidència en la millora de l'escriptura dels alumnes i, d'altra banda, si l'ús d'aquesta metodologia podria canviar la percepció que té l'alumnat respecte a la relació entre l'estudi de la gramàtica i la seva utilitat a l'hora de contribuir a la millora en la producció de textos.
2018
Grau en Llengua i Literatura Espanyoles
[
808
]
Registre complet
-
4.
319 p, 3.9 MB
Aspectos epistemológicos de la argumentación en el aula de matemáticas
/
Goizueta, Manuel
;
Planas, Núria,
(Planas i Raig) dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
Este trabajo de tesis doctoral "Aspectos epistemológicos de la argumentación en el aula de matemáticas" se inscribe en el área de estudio de la argumentación en clase de matemáticas. En él se aborda la cuestión de investigación: ¿Cómo se construye la validez de la producción matemática cuando se resuelven problemas en aulas de matemáticas? Para acercarse a esta cuestión se plantean tres objetivos: Primer objetivo: Caracterizar procesos de construcción de la validez de la producción matemática en el trabajo en grupo de alumnos. [...]
This doctoral thesis "Epistemological aspects of argumentation in the mathematics classroom" is inscribed in the area of study of argumentation in the mathematics classroom. It tackles the research question: ¿How is the validity of mathematical production constructed while solving problems in mathematics classrooms? To approach this question three objectives are proposed: First objective: To characterize validity construction processes of mathematical production in students' group work. [...]
[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015
Registre complet
-
5.
211 p, 2.0 MB
Trabajo en pareja y construcción de conocimiento matemático en un aula de matemáticas de sexto de primaria
/
Manrique Ortega, Ana María
;
Badillo Jiménez, Edelmira Rosa,
dir. ;
Planas, Núria,
(Planas i Raig) dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
El treball de tesis doctoral Treball en parella i construcció de coneixement matemàtic a l'aula de matemàtiques de sisè de primària constitueix una aportació a la investigació en Educació Matemàtica emmarcada en les teories socio-cognitives sobre la construcció de coneixement matemàtic. [...]
The doctoral work Pair work and construction of mathematical knowledge in the grade 6 mathematics classroom constitutes a progress in mathematics education research under the tradition of socio-cognitive approaches about the construction of mathematical knowledge. [...]
[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015
2 documents
Registre complet
-
6.
148 p, 2.2 MB
Análisis de la argumentación periodística de quince editoriales de La Vanguardia en torno al proceso soberanista catalán a la luz de la teoría de la argumentación de Perelman y Olbrechts-Tyteca
/
Cabanes Mira, Antoni
;
Chillón, Albert,
1960- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest estudi té la vocació de ser un anàlisi propedèutic de la retòrica de l'argumentació periodística de quinze editorials del periòdic La Vanguardia sobre el procés sobiranista català d'acord amb la teoria de l'argumentació proposada pel filòsof de dret belga Chaïm Perelman i per la seva col·laboradora Lucie Olbrechts-Tyteca al 1958. [...]
Este estudio tiene la vocación de ser un análisis propedéutico de la retórica de la argumentación periodística de quince editoriales del periódico La Vanguardia en torno al proceso soberanista catalán a la luz de de la teoría de la argumentación propuesta por el filósofo de Derecho belga Chaïm Perelman y por su colaboradora Lucie Olbrechs-Tyteca en 1958. [...]
The aim of this study is to be a propaedeutic analysis of the rhetoric of the journalistic argumentation in fifteen editorials from La Vanguardia newspaper referring to the Catalan sovereignty process, in accordance with the theory of argumentation proposed by the Belgian law philosopher Chaïm Perelman and his partner Lucie Olbrechts-Tyteca in 1958. [...]
2014
Grau en Periodisme
[
971
]
Registre complet
-
Materials didàctics
1
registres trobats
1.
7 p, 432.2 KB
Rúbrica para evaluar la redacción científica argumentativa
/
Álvarez Valdivia, Ibis Marlene
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
La habilidad de argumentar es una competencia importante en los sistemas educativos. En educación superior el razonamiento el razonamiento argumentativo es una demanda cognitiva fundamental y promover esta competencia se considera un imperativo inaplazable para responder a los requerimientos de una formación profesional de calidad. [...]
2019 (
ARPA-Aula de Recursos per a l'Avaluació
)
Registre complet
-
Documents gràfics i multimèdia
4
registres trobats
1.
La UAB escriu... Llibres : presentació del llibre : Argumentación y debate
/
Universitat Autònoma de Barcelona.
Biblioteca de Ciències Socials
Inclou: presentació, autors, bibliografia, exposició i crèdits.
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, Biblioteca de Ciències Socials, 2019. (
Exposicions bibliogràfiques (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials)
)
Registre complet
-
2.
5.4 KB
Terminologia i llenguatge jurídic
/
Universitat Autònoma de Barcelona.
Biblioteca de Ciències Socials
;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Servei de Biblioteques
Exposició amb motiu del XIV Seminari sobre Dret i Llengua organitzat pel Servei de Llengües i la Facultat de Dret els dies 18 i 19 de maig i el 3 de juny de 2011. Les activitats que s'hi duran a terme seran la participació en la IX Jornada de la SCATERM sobre terminologia i llenguatge jurídic, un taller d'argumentació i exposició oral i la presentació oral d'un treball. [...]
2011 (
Exposicions bibliogràfiques (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials)
)
Registre complet
-
3.
676x507, 103.3 KB
Concurs d'oratòria: XII Seminari de Dret i Llengua
/
Universitat Autònoma de Barcelona.
Biblioteca de Ciències Socials
;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Servei de Biblioteques
Exposició sobre l'oratòria en el dret i les ciències polítiques. Conté bibliografia (bases de dades, cerques al catàleg i recursos web) sobre com parlar bé en públic, argumentació, persuasió, oratòria parlamentària i altres temes relacionats.
2009
6 documents
Registre complet
-
4.
2.8 KB
Concurs d'oratòria: XII Seminari de Dret i Llengua
/
Universitat Autònoma de Barcelona.
Biblioteca de Ciències Socials
;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Servei de Biblioteques
Exposició sobre l'oratòria en el dret i les ciències polítiques. Conté bibliografia (bases de dades, cerques al catàleg i recursos web) sobre com parlar bé en públic, argumentació, persuasió, oratòria parlamentària i altres temes relacionats.
2009 (
Exposicions bibliogràfiques (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials)
)
Registre complet
-
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una
alerta personal
via correu electrònic o subscribiu-vos al
canal RSS
.