Resultats globals: 3 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 3 registres trobats
Articles 3 registres trobats  
1.
19 p, 941.0 KB Improving preservice teachers' scientific argumentative writing through epistemic practices : a learning progression approach / Álvarez Valdivia, Ibis Marlene (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Lafuente Martínez, Marc (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Improving preservice teachers' argumentative competence is a social and educational imperative. This study focuses on the contribution of a sequence of learning tasks, designed as epistemic practices and following a learning progression approach, to enhancing student teachers' scientific argumentative writing. [...]
2019 - 10.1080/02607476.2018.1548172
Journal of Education for Teaching, Vol. 45 Núm. 2 (2019) , p. 169-185  
2.
16 p, 1.4 MB El papel del contexto en la identificación de argumentaciones matemáticas por un grupo de profesores / Goizueta, Manuel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Planas, Núria (Planas i Raig) (Universitat Autònoma de Barcelona)
En este artículo presentamos datos de un estudio en torno a los discursos sobre la argumentación en clase de matemáticas elaborados por un grupo de profesores de secundaria. En concreto, explicamos un resultado que pone de relieve el siguiente fenómeno: al identificar argumentaciones matemáticas en episodios de clase, varios profesores buscaron evidencias del carácter argumentativo en el contexto del aula y de la tarea, relegando aspectos epistémicos más generales. [...]
In this article, we present the data from a study on discourses about argumentation in the mathematics classroom by a group of secondary teachers. In particular, we explain a result that points to the following phenomenon: when teachers identify mathematical argumentations in lesson episodes, some of them search for evidences of the argumentative nature in the classroom context and the task, without emphasis on more general epistemic issues. [...]

2013
PNA. Revista de Investigación en Didáctica de la Matemática, Vol. 7, núm. 4 (2013) , p. 153-168  
3.
18 p, 341.8 KB Temas emergentes del análisis de interpretaciones del profesorado sobre la argumentación en clase de matemáticas / Goizueta, Manuel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Planas, Núria (Planas i Raig) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En este artículo presentamos un estudio acerca de temas recurrentes identificados en discursos sobre la argumentación en clase de matemáticas escritos por profesores de esta materia en la etapa de secundaria obligatoria (12-16 años). [...]
In this paper we present a study on recurrent themes that have been identified in discourses concerning argumentation in the mathematics classroom written by secondary teachers (12- to 16-year-old students). [...]

2013 - 10.5565/rev/ec/v31n1.835
Enseñanza de las ciencias, Vol. 31, Núm. 1 (2013) , p. 61-78  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.