Results overview: Found 3 records in 0.02 seconds.
Research literature, 3 records found
Research literature 3 records found  
1.
357 p, 13.1 MB Joves, art urbà i educació comunitària : recerca-acció i etnografia visual al districte Collblanc - La Torrassa (L'Hospitalet de Llobregat) / Grané Feliu, Pere ; Rifà Valls, Montse, dir. ; Essomba Gelabert, Miquel Àngel, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada
En aquesta investigació analitzo processos d'educació comunitària a través del graffiti i l'art urbà amb joves. La recerca parteix de la hipòtesi general que el desenvolupament de processos basats en l'educació comunitària a través del graffiti i l'art urbà amb joves permet assolir un conjunt de contribucions positives. [...]
In this research I analyse community education processes through graffiti and street art with young people. The research is based on the general hypothesis that the development of processes based on community education through graffiti and street with young people enables the capacity to achieve a series of positive contributions. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2018.
2 documents
2.
130 p, 46.3 MB Creativitat a l'espai públic : Anàlisi comparatiu del postgraffiti i l'ambient marqueting / García Jiménez, Marina ; Lage Fombuena, Ana, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest estudi pretén observar fins a quin punt el postgraffiti i I'ambient marqueting, dos fenomens que s'han donat simultaniament i han adquirit uns vehicles d'expressió similars, comparteixen semblances dins l'essencia que les confronta. [...]
Este estudio pretende observar hasta qué punto el postgraffiti y el ambient marketing, dos fenómenos que se han dado simultáneamente y han adquirido vehículos de expresión similares, comparten parecidos dentro de la esencia que les confronta. [...]
The aim of this research is to observe the similarities and differences between postgraffiti and ambient marketing. Two phenomenons that have grown simultaneously and, consequently, have acquired similar ways of communication. [...]

2016
Grau en Publicitat i Relacions Públiques [972]  
3.
370 p, 2.7 MB Lenguaje visual publicitario como sistema de comunicación en el street art: creación y difusión / Vega Cedeño, Bladimir ; Puig González, Joaquín, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i de Publicitat
El objetivo general de esta tesis era reunir nuevos conocimientos acerca del uso del lenguaje visual publicitario que confirmaran que éste puede ser utilizado para comunicar y construir identidades culturales en otras formas de comunicación basadas en la imagen, en otros ámbitos de nuestra realidad social y cultural como, en este caso, el Street Art. [...]
The general objective of this work was to gather new knowledge about the use of the visual language of advertising to confirm that indeed it can be used to communicate and build cultural identities in other forms of communication based on the image, in other areas of our social and cultural reality as, in this case, the Street Art. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2012  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.