Resultats globals: 12 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 3 registres trobats
Documents de recerca, 9 registres trobats
Articles 3 registres trobats  
1.
79 p, 760.0 KB Guillermo Díaz-Plaja, director de l'Institut del Teatre durant el primer franquisme / Gallén, Enric (Universitat Pompeu Fabra)
Com a partícip del procés de substitució lingüística i literària encarrilat per les autoritats franquistes en el conjunt de les institucions i plataformes culturals catalanes, Guillermo Díaz-Plaja es va convertir a partir de 1939 en el director d'una entitat de preguerra, l'Escola Catalana d'Art Dramàtic, que, reconvertida en Institut del Teatre, va ser recuperada per la Diputació Provincial de Barcelona després de la seva vinculació a la Generalitat republicana. [...]
Guillermo Díaz-Plaja cooperated in the process of substitution of Catalan language and literature accomplished by Franco's regime in all Catalan cultural platforms and institutions. In that context, from 1939 Guillermo Díaz-Plaja became the headmaster of the Escola Catalana d'Art Dramàtic (Catalan School of Dramatic Arts), which was reconverted to the Institut del Teatre, recovered by the Diputació Provincial de Barcelona (Provincial Council of Barcelona) after being linked to the Catalan autonomous government during the Republic. [...]

2015
Franquisme & transició, Núm. 3 (2015) , p. 41-119  
2.
14 p, 544.6 KB Teoría y práctica de Lope y Moratín : la nueva comedia, la comedia nueva / Saneleuterio Temporal, Elia (Universidad CEU Cardenal Herrera)
En este artículo, por primera vez, se ponen en relación las teorías teatrales de dos dramaturgos españoles que crearon escuela: Lope de Vega y Leandro Fernández de Moratín. Dos siglos separan sus creaciones, pero ambos pretendieron renovar la escena con sus poéticas, ambos pretendieron una «nueva comedia» que rompiera con las tradiciones teatrales inmediatamente anteriores. [...]
In this article, for the first time, two Spanish influent dramatic theories are critically related: Lope de Vega and Leandro Fernández de Moratín. Two centuries separate their creations, but both tried to renew the scene with their poetic, both sought a «new comedy» to break with immediately preceding theatre traditions. [...]
En aquest article, per primera vegada, s'hi posen en relació les teories teatrals de dos dramaturgs espanyols que van fer escola: Lope de Vega i Leandro Fernández de Moratín. Les seves creacions les separen dos segles, però tots dos van pretendre renovar l'escena amb les seves poètiques, tots dos van pretendre una «nova comèdia» que trenqués _ les tradicions teatrals immediatament anteriors. [...]
Artikulu honetan, lehen aldiz, eskola sortu zuten bi antzerkigile espainiarren antzerkigintzaren inguruko teoriak alderatzen dira: Lope de Vegaren teoriak eta Leandro Fernández de Moratínenak. Bi mendek banatzen dute haien jarduna, baina bai batek eta bai besteak helburu bera izan zuten: haien poetiken bitartez antzerkigintza eraberritzea eta ordura arteko antzerkigintza-tradizioekin haustura eragingo zuen «komedia berri» bat sortzea. [...]

2012
452º F, Núm. 7 (2012) , p. 153-166  
3.
24 p, 237.2 KB La (re)presentación de las identidades psicosociales en el teatro de la vida cotidiana (Theatrum Mundi) / Villa Moral Jiménez, María de la
La búsqueda y posterior redefinición de la identidad personal y social constituye uno de los objetivos prioritarios de todo individuo, así como la diferenciación y relación dialéctica entre el yo y la alteridad. [...]
The search and subsequent redefinition of the personal and social identity constitutes one of the main objectives of everyone individual, as well as the differentiation and dialectical relationship between the self and the others. [...]

2010 - 10.5565/rev/athenead/v0n17.633
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, Núm. 17 (2010) , p. 53-76  

Documents de recerca 9 registres trobats  
1.
81 p, 972.9 KB El método Stanislavski en las escuelas de teatro en Barcelona / Díaz Morillo, Álvaro ; Martín-Pascual, Miguel Ángel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquesta investigació tracta sobre el mètode clàssic de Stanislavski per comprovar si a les escoles d'interpretació actuals a Barcelona es segueix impartint com a metodologia per als futurs actors i actrius. [...]
Esta investigación trata sobre el método clásico de Stanislavski para comprobar si en las escuelas,de interpretación actuales en Barcelona se sigue impartiendo como metodología para los futuros actores y actrices. [...]
This research deals with the classic Stanislavski method to check whether in the current acting schools in Barceloan it continues to be taught as a methodology for future actors and actresses. With a series of interviews with directors of the most famous schools in the city I will try to answer the question if Stanislavski perssists today or if other more innovative methods are used.

2020
Grau en Comunicació Audiovisual [968]  
2.
66 p, 1.4 MB Kathakali e interpolación: hacia una definición del iḷakiyāṭṭam / Ariel, Andrea ; Fratini Serafide, Roberto, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres ; Institut del Teatre
La present recerca pretén ressaltar la importància del iḷakiyāṭṭam en el Kathakaḷi amb la finalitat de demostrar el seu potencial com a objecte d'estudi. Des d'una indagació de tipus descriptiva, comparativa i exploratòria, amb el suport teòric d'una varietat de disciplines com la filosofia i l'antropologia, s'ha proposat una primera definició de la interpolació en el context del Kathakaḷi. [...]
La presente investigación pretende resaltar la importancia del iḷakiyāṭṭam en el Kathakaḷi con el fin de demostrar su potencial como objeto de estudio. Desde una indagación de tipo descriptiva, comparativa y exploratoria, con el soporte teórico de una variedad de disciplinas como la filosofía y la antropología, se ha propuesto una primera definición de la interpolación en el contexto del Kathakaḷi. [...]
 
3.
523 p, 9.9 MB Fundamentos para la formulación de una técnica actoral para la escena operística : elementos técnicos que configuran, a lo largo de la historia, el paradigma de especificidad de la técnica actoral en ópera frente a la técnica actoral en arte dramático / Egea Ruiz, Susana, 1968- ; Saumell i Vergés, Mercè, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana
Esta tesis tiene como objetivo demostrar la especificidad de la técnica actoral en ópera respecto a la técnica actoral en arte dramático, asi como describir, si procede, los elementos técnicos que fundamentan dicha especificidad. [...]
The main goal of this thesis is to show the specifity of the acting technique in opera in relation with the acting technique in drama theatre; as well as to describe, if appropriatre, which technical elements are in the base of this specificity. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
4.
248 p, 4.0 MB Los Problemas vocales del actor en formación : evaluación de un programa de intervención para la prevención y tratamiento de voces patológicas en el Departamento de Artes Escénicas de la Universidad de Antioquía / Sorge Radovani, Lavinia Sabina ; Gassull Bustamante, Cecilia, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal
En el campo de la formación teatral hay un instrumento expresivo que amerita todo un trabajo de entrenamiento específico: la voz. Se puede afirmar que el instrumento vocal no es solamente parte del contexto físico del actor, sino que con entrenamiento y adecuación técnica puede convertirse en un efectivo medio orgánico de expresión. [...]
In the theatre formation field exists an expressive instrument that requires a specific training: the voice. We can say that the vocal instrument isn't just the physical context of the actor, because with a training process and with an adequate technique it can become an effective and organic way of expression. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
5.
53 p, 1.8 MB La màscara en la pedagogia Lecoq : tipus de màscara i transversalitat pedagògica / Cirer Ferrà, Pau ; Masgrau, Lluís ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
2011  
6.
61 p, 696.9 KB Las Acciones Básicas del Esfuerzo como recurso técnico en la pedagogía actoral : sus resonancias / Rabadán de la Puente, Alicia ; Masgrau, Lluís, tut. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Investigación sobre la aplicación didáctica en el campo de la Interpretación actoral de 3 aspectos fundamentales del trabajo de Rudolf Von Laban.
Investigació sobre l'aplicació didàctica en el camp de la Interpretació actoral de tres aspectes fonamentals de la feina de Rudolf Von Laban.

2010  
7.
226 p, 3.6 MB Una nueva voz : un planteamiento a la recuperación vocal para la corrección de patologías de carácter funcional en el actor, desde las técnicas de Kristin Linklater y Barbara Houseman / Sorge Radovani, Lavinia Sabina ; Monterde i Farnés, Pau, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Existen en el medio teatral varias técnicas de entrenamiento vocal para el actor de teatro. ¿Pueden usarse siempre las mismas técnicas indiferentemente del sujeto? ¿Es posible obtener de un ejercicio vocal siempre los mismos resultados o beneficios? Al analizar las rutinas básicas utilizadas en la preparación vocal para teatro desde las patologías funcionales de la voz, es posible afirmar que no todos los sujetos están en disposición física de cumplir con determinadas exigencias particulares. [...]
Existeixen en el medi teatral diverses tècniques d'entrenament vocal per l'actor de teatre. ¿Poden utilitzar-se sempre les mateixes tècniques indiferentment del subjecte? ¿És possible obtenir d'un exercici vocal sempre els mateixos resultats o beneficis? Al analitzar les rutines bàsiques utilitzades en la preparació vocal per el teatre des de les patologies funcionals de la veu, es possible afirmar que no tots els subjectes estan en disposició física de complir determinades exigències particulars. [...]

2009  
8.
197 p, 12.4 MB El Théâtre de La Mie de Pain, un exemple del teatre de l'actor-creador / Cauchetiez, Élisabeth ; Massip, Francesc, 1958- , dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
L'autora del treball, Élisabeth Cauchetiez, va formar part del grup Théâtre de La Mie de Pain des del setembre 1979 al febrer 1989, La intenció de la recerca és de fer de l'experiència subjectiva un objecte d'observació. [...]
2009  
9.
261 p, 5.7 MB L'Escola d'Art Dramàtic Adrià Gual i la seva època / Puig Taulé, Oriol ; Salvat i Ferré, Ricard, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Es tracta d'un estudi històric, teòric i estètic de la trajectòria de l'Escola d'Art Dramàtic Adrià Gual (EADAG), que va estar en funcionament des de 1960 a 1974, i de l'Escola d'Estudis Artístics de L'Hospitalet de Llobregat (EEA), que va funcionar de 1975 a 1978 i va ser, en certa manera, la culminació d'aquell projecte. [...]
2007  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.