Resultats globals: 16 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 11 registres trobats
Llibres i col·leccions, 2 registres trobats
Documents de recerca, 3 registres trobats
Articles 11 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
18 p, 1.3 MB L'art a STEAM : estratègies per a fomentar l'art en els projectes STEAM / Rey, Beatriz (Institució La Vall) ; Arrufat , Carmen (La Farga) ; Martin, Sebastian (Tinkering Studio)
Aconseguir dur a terme projectes en què totes les disciplines STEAM s'enriqueixin mútuament implica conèixer els objectius fonamentals i processos propis de cadascuna d'elles. Bea Rey i Carmen Arrufat, com a docents especialitzades en art, en diàleg amb Sebastian Martin de Tinkering Studio, presenten una experiència concreta d'"Exploring Balance" realitzada a l'aula d'art de l'escola La Vall amb la finalitat d'oferir algunes claus fonamentals que facilitin la integració de l'art de manera equilibrada i coherent en projectes STEAM, incidint en el valor i els beneficis que l'art pot aportar a aquest tipus de projectes.
Achieving STEAM projects in which all disciplines enrich each other's involves knowing the fundamental objectives and specific processes to each of them. Bea Rey and Carmen Arrufat, as teachers specialized in art, in dialogue with Sebastian Martin from Tinkering Studio, present an experience of "Exploring Balance" carried out in the art classroom of La Vall school with the purpose of offering some fundamental keys that facilitate the integration of art in STEAM projects, focusing on the value and benefits that art can bring to this type of project.
Conseguir llevar a cabo proyectos en los que todas las disciplinas STEAM se enriquezcan mutuamente implica conocer los objetivos fundamentales y procesos propios de cada una de ellas. Bea Rey y Carmen Arrufat, como docentes especializados en arte, en diálogo con Sebastian Martin de Tinkering Studio, presentan una experiencia concreta de "Exploring Balance" realizada en el aula de arte de la escuela La Vall con el fin de ofrecer algunas claves fundamentales que faciliten la integración del arte de forma equilibrada y coherente en proyectos STEAM, incidiendo en el valor y los beneficios que el arte puede aportar a este tipo de proyectos.

2023 - 10.5565/rev/ciencies.466
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 46 (2023) , p. 54-70 (El Racó STEAM)  
2.
13 p, 1.4 MB Understanding radio art reception / Soto Sanfiel, María Teresa (National University of Singapore) ; Freeman, Bradley C. (Sunway University, Malaysia) ; Angulo-Brunet, Ariadna (Universitat Oberta de Catalunya)
Radio art is understood as radio made by artists. The term is typically applied to sound-based artifacts produced and broadcast by means of the creative use of radio media affordances, infrastructure, and technologies. [...]
Radioarte es el nombre que recibe la radio hecha por artistas. Usualmente, el término se aplica a los objetos sonoros producidos mediante el uso creativo de las aplicaciones, infraestructuras y tecnologías radiofónicas. [...]

2022 - 10.3145/epi.2022.jul.16
El Profesional de la información, Vol. 31 Núm. 4 (2022) , e310416
2 documents
3.
22 p, 637.9 KB Manifiesto Tassili : una galería en el albor de la modernidad / Aparicio Vega, Juan Carlos (Universidad de Oviedo)
Tras un período de tanteo en el incipiente circuito de las galerías de arte moderno a lo largo de los años cincuenta y sesenta, sería con el arranque de la década siguiente cuando se multiplicase el número de establecimientos dedicados a presentar el arte nuevo en España, adelantándose a los cambios políticos y sociales acontecidos poco tiempo después. [...]
After a period of trial and error in the emerging circuit of modern art galleries throughout the 1950s and 1960s, the start of the following decade witnessed the number of establishments dedicated to presenting contemporary art in Spain multiply, thus anticipating the political and social changes that took place shortly thereafter. [...]

2020 - 10.5565/rev/locus.381
Locus amoenus, Vol. 18 (2020) , p. 181-201 (Articles)  
4.
8 p, 330.8 KB Formação inicial de professores através do recurso ao património artístico local relevando o trabalho experimental / Paixão, Fátima (Instituto Politécnico de Castelo Branco. Escola Superior de Educação) ; Jorge, Fátima Regina (Instituto Politécnico de Castelo Branco. Escola Superior de Educação)
O estudo insere-se na linha da interação entre contexto formal e não formal através da exploração de conexões entre ciência e arte proporcionadas pelo património local. Tendo como finalidade contribuir para a abertura curricular da escola através da formação inicial de professores, definimos como objetivos planificar e implementar uma atividade experimental no Ensino Básico integrando aprendizagens na escola e num Museu e analisar o desenvolvimento profissional de uma futura professora. [...]
2017
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2017) , p. 1623-1630  
5.
6 p, 90.4 KB Produções artístico-culturais com educação em ciências : embrutecimento ou emancipação intelectual? / Trópia, Guilherme (Universidade Federal de Juiz de Fora) ; da Cunha Pinto Neto, Pedro (Universidade Estadual de Campinas (Brasil))
Esta pesquisa investiga como a seleção e circulação de repertórios artístico-culturais atra-vessam estudos da educação em ciências, antecipando modos de conceber e inventar ciências. O objeto de pesquisa são textos acadêmicos de diferentes autores e fontes: anais de congressos, livros, periódicos. [...]
2017
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2017) , p. 5047-5052  
6.
20 p, 589.1 KB La contribució d'Alexandre Planella (ca. 1830-1900) a la història de la restauració i el col·leccionisme catalans del vuit-cents / Quílez i Corella, Francesc (Museu Nacional d'Art de Catalunya)
Al llarg del segle XIX, la ciutat de Barcelona va veure l'aparició d'una gran quantitat de professionals amb un perfil heterodox i polièdric. En aquest sentit, Alexandre Planella i Roura, membre d'una prolífica nissaga d'artistes, esdevingué un dels models més representatius de l'activitat patrimonial vuitcentista. [...]
Throughout the nineteenth century, the city of Barcelona saw the emergence of a large number of multi-faceted and heterodox professionals. In this sense, Alexandre Planella i Roura, member of a prolific lineage of artists, became one of the most representative models of 19th-century estate art collecting. [...]
A lo largo del siglo XIX, la ciudad de Barcelona vio la aparición de una gran cantidad de profesionales con un perfil heterodoxo y poliédrico. En este sentido, Alexandre Planella i Roura, miembro de una prolífica estirpe de artistas, fue uno de los modelos más representativos de la actividad patrimonial ochocentista. [...]

2015 - 10.5565/rev/locus.242
Locus amoenus, Núm. 13 (2015) , p. 107-125 (Articles)  
7.
42 p, 308.5 KB ¿Es Ferran Adrià un genio del Arte del siglo XXI? / Márquez, Mauricio
La invitación a la Documenta 12 de Kassel en 2007 legitima y certifica la entrada de El Bulli al mundo del Arte. ¿Por qué necesita el mundo del Arte a Ferran Adrià y El Bulli? Primero, para satisfacer la demanda de genios artísticos en una época de déficit. [...]
2012
Disturbis, Núm. 12 (2012) , p. 1-42  
8.
20 p, 136.3 KB La profesionalización de las mujeres artistas españolas. El caso de Maruja Mallo (1902-1995) y Amalia Avia (1926-2011) / Val Cubero, Alejandra (Universidad Carlos III de Madrid)
El estudio de las memorias, los escritos y las obras de dos pintoras españolas del siglo xx, Maruja Mallo y Amalia Avia, la primera de ellas formada durante la Segunda República española y la segunda, tras la Guerra Civil, junto con el análisis del contexto histórico, político y social en el que vivieron, nos va a permitir dilucidar el peso que determinadas instituciones, como la educativa o la familiar, tuvieron en su profesión y cuáles fueron las prácticas que alentaron o restringieron su devenir como artistas.
The study of the memories, writings and works of two 20th-century Spanish painters, Maruja Mallo and Amalia Avia, the first of which was trained during the Spanish Republic and the second during the Civil War, together with the analysis of the historical, political and social context in which they lived, allows us to clarify the weight that certain institutions such as education or the family had in their profession and the practices that encouraged or restricted their evolution as artists.

2013 - 10.5565/rev/papers/v98n4.561
Papers : revista de sociologia, Vol. 98, Núm. 4 (Octubre-Desembre 2013) , p. 677-696  
9.
1 p, 34.3 KB Guia virtual del col·leccionisme i del mecenatge artístics a Europa (segles XIV-XIX) / Soler i Fabregat, Ramon (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General)
Repertori d'unes vuit-centes adreces d'Internet (majoritàriament gratuïtes), per països, regions i èpoques, amb breus comentaris. Inclou Itàlia (unes quatre-centes adreces), Espanya, França, Bèlgica, els Països Baixos, el Regne Unit, Alemanya, Àustria, Bohèmia-Moràvia, Hongria, Dinamarca, Suècia, Polònia i Rússia. [...]
Repertorio de unas ochocientas direcciones de Internet (la mayoría gratuitas), por países, regiones y épocas, con breves comentarios. Incluye Italia (unas cuatrocientas direcciones), España, Francia, Bélgica, Países Bajos, Reino Unido, Alemania, Austria, Bohemia-Moravia, Hungría, Dinamarca, Suecia, Polonia y Rusia. [...]

2006 - 10.5565/rev/locus.176
Locus amoenus, N. 8 (2005-2006) p. 371-371  
10.
27 p, 781.7 KB Del arte ornamental : la formación escolar del artista industrial barcelonés en época isabelina / Maestre Abad, Vicente
Estudio sobre la modernización de los planes pedagógicos de las enseñanzas de arte ornamental en la Escuela de Bellas Artes de Barcelona (Llotja) durante la época romántica. Se da a conocer parte de un manuscrito inédito que José Arrau y Barba, profesor de esta escuela, presentó en 1850 en la Sociedad Barcelonesa de Amigos del País, donde el autor reclama un nuevo sistema de educación escolar para que se unificaran los estudios de carácter artísticos, la clase de «dibujo de ornato», con los de contenido más técnico, la clase de «dibujo lineal», paso importante, según él, para que los artistas industriales se integraran definitivamente en el proceso maquinista de la producción de objetos artísticos de uso y adorno.
Study about modernization of the pedagogical programs of ornamental art at the Fine Art School of Barcelona (Llotja) during the romantic period. José Arrau y Barba, professor of this school presented in 1850 a scholar teaching system whereby he unified the studies of artistical aspects, the «ornamental design» class together with those of a more technical content, the «lineal design», an important improvement which enabled the industrial artists to get integrated in the machinist process of production of artistical objects for use and decoration.

2006 - 10.5565/rev/locus.172
Locus amoenus, N. 8 (2005-2006) p. 279-305  

Articles : 11 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Llibres i col·leccions 2 registres trobats  
1.
7 p, 3.5 MB Catálogo del Museo Arqueológico-Artístico Episcopal de Vich, fundado y solemnemente inaugurado en 7 de julio de 1891 por el Excmo. é Ilmo. Sr. Dr. D. José Morgades y Gili / Gudiol i Cunill, Josep, 1872-1931 ; Museo Arqueológico-Artístico Episcopal de Vich ; Imprenta de Ramón Anglada
Catàleg inventari del Museu arqueològic artístic episcopal de Vic, editat l'any 1893. Presenta diverses seccions: protohistoria, art pagà (egipci, grec, romà), art cristià (romano-cristià, edat mitjana i moderna), art islàmic i etnografia.
Catálogo inventario del Museo arqueológico artístico episcopal de Vic, editado en 1893. Presenta varias secciones: Protohistoria, arte pagano (egipcio, griego, romano), arte cristiano (romano cristiano, edad media y moderna), arte islámico y etnografía.
Inventory catalogue of the Artistic Archaeological Episcopal Museum of Vic released in 1893. It presents several sections: Protohistory, pagan art (Egyptian, Greek, Roman) Christian art (Christian Roman and medieval and modern), islamic art and ethnography.

Vic : Impr. de Ramón Anglada, 1893 (Biblioteca Digital d'Història de l'Art Hispànic)
25 documents
2.
94 p, 56.4 MB Memorias leídas en la sesión inaugural : año 1880 / Asociación Artístico-Arqueológica Barcelonesa ; Sucesores de Narciso Ramírez (Impremta)
Resum de les actes de l'Asociación Artístico-Arqueológica Barcelonesa. El volum està il·lustrat amb fotografies (heliogravat) de les estampes que també trobem en el títol: Àlbum de grabados de autores españoles, editat per la mateixa institució. [...]
Resumen de las actas de la Asociación Artístico-Arqueológica Barcelonesa. El volumen contiene fotografías (heliograbado) de las estampas que también encontramos en : Álbum de grabados de autores españoles, editado por la misma institución. [...]
Summary of the Proceedings of the Asociación Artístico-Arqueológica Barcelonesa. The volume is illustrated with photographs of the prints that we also find in Àlbum de grabados de autores españoles, published by the same institution. [...]

Barcelona : Estab. Tip. de los Sucesores de Narciso Ramirez y Ca., 1880 (Biblioteca Digital d'Història de l'Art Hispànic)  

Documents de recerca 3 registres trobats  
1.
77 p, 17.0 MB La resistència dels botiguers davant la gentrificació comercial. El cas del barri de Sant Antoni / Xerta Velasco, Arnau ; Cànoves, Gemma, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
El barri de Sant Antoni de Barcelona ha esdevingut en els darrers anys un lloc de moda en la ciutat, no només pels propis residents sinó també pels turistes. La remodelació del Mercat de Sant Antoni ha estat un factor clau per a la revalorització i augment de la renda al barri. [...]
El barrio de Sant Antoni de Barcelona se ha convertido en los últimos años un lugar a la moda en la ciudad, no sólo para los propios residentes sino también por los turistas. La remodelación del Mercat de Sant Antoni ha sido un factor clave para la revaloritzación y aumento de la renda en el barrio. [...]
Sant Antoni district of Barcelona has become in recent years a fashionable place in the city, not only for the residents themselves but also for tourists. The remodeling of the Mercat de Sant Antoni has been a key factor for the revaluation and increase of income in the neighborhood. [...]

Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2020
Grau en Geografia i Ordenació del Territori [824]  
2.
44 p, 1.1 MB Reacciones internacionales ante la destrucción patrimonial en los casos de Siria y Yemen / Hoyo Corral, Elena del ; Feliu, Laura, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
La destrucción de patrimonio histórico-artístico está deviniendo una constante durante los conflictos armados, y los casos de Palmira y Sana'a son paradigmáticos de estas dinámicas. ¿Ha habido diferencias entre la problematización internacional de ambos? Teniendo en cuenta variables como el espacio que ocupan ambos estados en la estructura de poder internacional, los diferentes actores involucrados, la concepción identitaria del patrimonio y el factor estado islámico, esta investigación estudia su visibilización internacional mediante un análisis basado en las reacciones internacionales con el objetivo de final de calibrar el ecosistema generado alrededor de cada caso de estudio.
The destruction of historical-artistic heritage is becoming a constant during armed conflicts, and the cases of Palmira and Sana'a are paradigmatic of these dynamics. Have there been differences between the international problematization of both of them? Taking into account variables such as the space that both states occupy in the international power structure, the different actors involved, the conception of heritage and the Islamic state factor, this research studies its international visibility through an analysis based on international reactions with the final objective of calibrating the ecosystem generated around each case study.

2019 (Treballs de màster i postgrau. Màster en Relacions Internacionals, Seguretat i desenvolupament (MURISD) ; Curs 2018/19)  
3.
294 p, 10.1 MB El taller absent. Les manifestacions del taller artístic en les obres d'art des del camp de l'absència / Chust Peters, Daniel ; Barrera, Jaume, 1954- , dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal
Des de l'any 1990 fins ara, m'he dedicat a la meva carrera artística professional, determinada a presentar en públic la producció d'obres que representen el taller on treballo. Paral·lelament, des de fa més de dotze anys, he impartit classes com a professor d'art i, en concret, m'he especialitzat en ensenyar a desenvolupar projectes artístics, a fi que l'alumne assoleixi els recursos tècnics i conceptuals necessaris per formalitzar una proposta. [...]
Since 1990 I have devoted myself to my professional career as an artist, with the objective of exhibiting the production of work that represents the studio where I work. At the same time, for more than twelve years, I have worked as an art teacher. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.