Results overview: Found 3 records in 0.04 seconds.
Articles, 3 records found
Articles 3 records found  
1.
5 p, 53.7 KB CAPCIT : the Advisory Board of the Parliament of Catalonia for Science and Technology / Domínguez García, Fernando (Consell Assessor del Parlament sobre Ciència i Tecnologia (Catalunya))
A tot el món, els parlaments i altres òrgans legislatius representen societats en les quals les tecnologies de la informació i els coneixements científics avancen a un ritme frenètic. No obstant això, la major part dels legisladors no tenen els coneixements o la formació necessària per a comprendre o afrontar les conseqüències de la revolució tecnològica i científica. [...]
Throughout the world, parliaments and other legislative bodies represent societies in which information tech­nologies and scientific knowledge are advancing at a frantic pace. Yet, most legislators lack the knowledge or training required to understand and deal with the full implications of the technological and scientific revolution. [...]

2012 - 10.2436/20.7010.01.144
Contributions to Science, Vol. 8 Núm. 2 (2012) , p. 131-135  
2.
11 p, 410.5 KB Papel de las relaciones entre ciencia, tecnología, sociedad y ambiente en la formación ciudadana / Solbes Matarredona, Jordi (IES J. Rodrigo Botet (Manises)) ; Vilches Peña, Amparo (IES Sorolla (València))
En este trabajo se analizan las visiones de los estudiantes de secundaria sobre los problemas asociados a los desarrollos científicos y tecnológicos, la evaluación de ciencia y tecnología y la toma de decisiones, aspectos de las relaciones CTSA (ciencia, tecnología, sociedad y ambiente) de gran importancia para una adecuada formación de científicos y ciudadanos responsables.
In this work we analyze the view of secondary students on the problems associated to scientific and technologic developments, the assessment of science and technology and decision making, aspects of STSE relations (Science, Technology, Society & Environment) very important for an adequate education of responsible scientists and citizens.

2004
Ensenanza de las Ciencias, V. 22 N. 3 (2004) , p. 337-348  
3.
14 p, 846.8 KB Evaluación de las actitudes del profesorado respecto a los temas CTS : nuevos avances metodológicos / Manassero Mas, María Antonia (Universitat de les Illes Balears. Departament de Psicologia) ; Vázquez Alonso, Ángel (Universitat de les Illes Balears. Departament de Pedagogia Aplicada i Psicologia de l'Educació) ; Acevedo Díaz, José Antonio (Junta de Andalucía. Consejería de Educación)
Este estudio presenta un análisis de las actitudes del profesorado de ciencias hacia los temas de ciencia, tecnología y sociedad (CTS) basados en la categorización del Cuestionario de Opiniones sobre CTS (COCTS) empleando nuevos procedimientos metodológicos. [...]
Science teachers' attitudes and beliefs toward Science, Technology, Society (STS) topics are analysed applying new methodological procedures based on the categorization of the Questionnaire of Opinions on STS (QOSTS) statements. [...]

2004
Ensenanza de las Ciencias, V. 22 N. 2 (2004) , p. 299-312  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.