Resultats globals: 358 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 300 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 9 registres trobats
Llibres i col·leccions, 3 registres trobats
Documents de recerca, 46 registres trobats
Articles 300 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
30 p, 907.0 KB Estudio de la exclusión social a través de registros de datos de servicios sociales : análisis a partir de la herramienta SiSo / Carbonero Muñoz, Domingo (Universidad de La Rioja) ; Raya Diez, Esther (Universidad de La Rioja) ; Ruiz Vega, Agustín (Universidad de La Rioja. Departamento de economía y empresa)
Este artículo tiene como objetivo identificar los factores relativos a la exclusión social atendiendo a cuatro niveles de gravedad entre la población usuaria de programas de inclusión social. Para ello, se realiza un análisis de la base de datos perteneciente a la herramienta SiSo de valoración de las situaciones de dificultad social en el eje inclusión/exclusión. [...]
This article aims to identify factors associated with social exclusion among users of social inclusion programs according to four levels of severity. To this end, the SiSo tool was used to assess situations of social hardship on the inclusion/exclusion spectrum. [...]

2022 - 10.5565/rev/papers.2985
Papers : revista de sociologia, Vol. 107 Núm. 2 (2022) , p. e2985 (Artículos)
2 documents
2.
17 p, 2.7 MB Assessing Environmental Performance of Micromobility Using LCA and Self-Reported Modal Change : the Case of Shared E-Bikes, E-Scooters, and E-Mopeds in Barcelona / Felipe Falgàs, Pol (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Madrid, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Marquet Sardà, Oriol (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
Micromobility is often thought of as a sustainable solution to many urban mobility challenges. The literature to date, however, has struggled to find consensus on the sustainability of shared and electric scooters, e-bikes, and e-mopeds. [...]
2022 - 10.3390/su14074139
Sustainability, Vol. 14, Issue 7 (March 2022) , art. 4139  
3.
12 p, 881.3 KB Evaluación y descripción del desarrollo del discurso narrativo en español / Camus Torres, Alondra (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Aparici Aznar, Melina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Morgan, Gary (City University of London. Department of Language & Communication Science)
Antecedentes y objetivos Las habilidades implicadas en la producción narrativa constituyen un buen indicador de la competencia lingüística infantil y permiten predecir el futuro desarrollo del lenguaje. [...]
Grupo Ars XXI de Comunicacion, S.L., 2022 - 10.1016/j.rlfa.2021.02.003
Revista de Logopedia, Foniatría y Audiología.  
4.
19 p, 1.5 MB "A Stressful Unknown" or "an Oasis"? : Undergraduate Students' Perceptions of Assessment in an In-Class and Online English Phonetics Course / Czura, Anna ; Baran-Łucarz, Małgorzata
The sudden need to switch from traditional in-class instruction to online teaching and assessment due to the covid-19 pandemic has posed considerable challenges to teachers, but also to learners. The mixed method study reported in this article compared Polish undergraduate students' cognitive, affective, and behavioural re-sponses to assessment provided in two practical English phonetics courses taught during an in-class fall semester and online spring semester. [...]
2021 - https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v26n3a09
Íkala, Revista de Lenguaje y Cultura, Vol. 26 Núm. 3 (2021) , p. 623-641  
5.
14 p, 681.0 KB Risk Assessment after ST-Segment Elevation Myocardial Infarction : can Biomarkers Improve the Performance of Clinical Variables? / García Osuna, Álvaro (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Sans Roselló, Jordi (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Ferrero-Gregori, Andreu (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Alquézar Arbé, Aitor (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Sionis, Alessandro (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Ordoñez Llanos, Jorge 1952- (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Universitat Autònoma de Barcelona
Introduction: Myocardial infarction with ST-segment elevation (STEMI) is the coronary artery disease associated with the highest risk of morbimortality; however, this risk is heterogeneous, usually being evaluated by clinical scores. [...]
2022 - 10.3390/jcm11051266
Journal of clinical medicine, Vol. 11 Núm. 5 (3-1 2022) , p. 1266  
6.
16 p, 1.9 MB "Comencem o no?" : : Una anàlisi de les estratègies discursives docents per a la creació d'un bon clima relacional a l'aula / Pastor Borràs, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona)
Aquest article s'encamina cap a la voluntat de millora de la pràctica docent. L'objecte d'estudi és l'anàlisi del discurs oral d'una professora practicant, alumna del Màster oficial de Formació de Professorat d'Educació Secundària de la Universitat Autònoma de Barcelona de l'especialitat de Llengua i Literatura Catalanes. [...]
The main objective of this paper is to analyse the oral discourse of an intern teacher, a student who is in the process of earning a Master's Degree in Teaching in Secondary Schools at the Universitat Autònoma de Barcelona, in the specialisation track in the teaching of Catalan Language and Literature. [...]
Este artículo se encamina hacia la voluntad de mejora de la práctica docente. El objeto de estudio es el análisis del discurso oral de una profesora practicante, alumna del Máster oficial de Formación de Profesorado de Educación Secundaria de la Universidad Autónoma de Barcelona de la especialidad de Lengua y Literatura Catalanas. [...]

2022 - 10.5565/rev/clil.57
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 5 Núm. 1 (2022) , p. 53-68 (Investigació i qüestions teòriques)  
7.
13 p, 422.0 KB Unhappy while depressed : examining the dimensionality, reliability and validity of the subjective happiness scale in a spanish sample of patients with depressive disorders / Feliu-Soler, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; de Diego-Adeliño, Javier (Centro de Investigación Biomédica en Red de Salud Mental) ; Luciano, Juan V. (Parc Sanitari Sant Joan de Déu) ; Iraurgi, Ioseba (Universidad de Deusto) ; Alemany, Carlo (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Puigdemont, Dolors (Centro de Investigación Biomédica en Red de Salud Mental) ; Pérez, Victor (Institut de Neuropsiquiatria i Addiccions (INAD)) ; Portella, Maria J (Centro de Investigación Biomédica en Red de Salud Mental) ; Trujols, Joan (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau)
Despite the considerable amount of research evidence on the significant role of subjective happiness on mental health, there is no psychometric study of the Subjective Happiness Scale (SHS) in psychiatric samples. [...]
2021 - 10.3390/ijerph182010964
International journal of environmental research and public health, Vol. 18 Núm. 20 (10-2 2021) , p. 10964  
8.
10 p, 5.7 MB Stability enhancement of clinical grade multipotent mesenchymal stromal cell-based products / Mirabel, Clémentine (Hospital Universitari Vall d'Hebron. Institut de Recerca) ; Puente-Massaguer, Eduard (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; del Mazo-Barbara, Anna (Banc de Sang i Teixits. Servei de Teràpia Cel·lular) ; Reyes, Blanca (Banc de Sang i Teixits. Servei de Teràpia Cel·lular) ; Morton, Philip (Albumedix Ltd (Nottingham)) ; Gòdia, Francesc (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; Vives Armengol, Joaquim (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina)
Successful delivery of cell-based therapeutics into patients is compromised by their short shelf-life upon release from production facilities due to the living nature of the active component that rapidly loses viability, and therefore its properties. [...]
2018 - 10.1186/s12967-018-1659-4
Journal of translational medicine, Vol. 16 (october 2018)  
9.
16 p, 348.8 KB Detection of Suicidal Ideation on Social Media : Multimodal, Relational, and Behavioral Analysis / Ramírez-Cifuentes, Diana (Universitat Pompeu Fabra. Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions) ; Freire, Ana (Universitat Pompeu Fabra. Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions) ; Baeza-Yates, Ricardo (Universitat Pompeu Fabra. Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions) ; Puntí, Joaquim (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Medina-Bravo, Pilar (Universitat Pompeu Fabra. Departament de Comunicació) ; Velazquez, Diego Alejandro (Centre de Visió per Computador (Bellaterra, Catalunya)) ; Gonfaus, Josep (Visual Tagging Services) ; Gonzàlez i Sabaté, Jordi (Centre de Visió per Computador (Bellaterra, Catalunya))
Suicide risk assessment usually involves an interaction between doctors and patients. However, a significant number of people with mental disorders receive no treatment for their condition due to the limited access to mental health care facilities; the reduced availability of clinicians; the lack of awareness; and stigma, neglect, and discrimination surrounding mental disorders. [...]
2020 - 10.2196/preprints.17758
Journal of medical Internet research, Vol. 22 (july 2020)  
10.
9 p, 368.3 KB Proactive and systematic multidimensional needs assessment in patients with advanced cancer approaching palliative care : a study protocol / Pergolizzi, Denise (Universitat Internacional de Catalunya) ; Crespo, Iris (Universitat Internacional de Catalunya) ; Balaguer, Albert (Hospital Universitari General de Catalunya) ; Monforte-Royo, Cristina (Universitat Internacional de Catalunya) ; Alonso-Babarro, Alberto (Instituto de Investigación Sanitaria del Hospital Universitario La Paz) ; Arantzamendi, Maria (Clínica Universidad de Navarra) ; Belar, Alazne (Clínica Universidad de Navarra) ; Centeno, Carlos (Universidad de Navarra) ; Goni-Fuste, Blanca (Universitat Internacional de Catalunya) ; Julià-Torras, Joaquim (Institut Català d'Oncologia) ; Martinez, Marina (Clínica Universidad de Navarra) ; Mateo-Ortega, Dolors (Consorci Sanitari de Terrassa) ; May, Luis (Hospital Universitari Arnau de Vilanova) ; Moreno-Alonso, Deborah (Institut Català d'Oncologia) ; Nabal Vicuña, Maria (Hospital Universitari Arnau de Vilanova) ; Noguera, Antonio (Universidad de Navarra) ; Pascual Lopez, Antonio (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Perez-Bret, Encarnacion (Fundación Vianorte-Laguna) ; Rocafort, Javier (Fundación Vianorte-Laguna) ; Rodríguez-Prat, Andrea (Universitat Internacional de Catalunya) ; Rodriguez, Dulce (Hospital Universitari Sant Joan de Reus (Tarragona)) ; Sala, Carme (Consorci Sanitari de Terrassa) ; Serna, Judith (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Porta-Sales, Josep (Institut Català d'Oncologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona
The benefits of palliative care rely on how healthcare professionals assess patients' needs in the initial encounter/s; crucial to the design of a personalised therapeutic plan. However, there is currently no evidence-based guideline to perform this needs assessment. [...]
2020 - 10.1136/bmjopen-2019-034413
BMJ open, Vol. 10 (february 2020)  

Articles : 300 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 9 registres trobats  
1.
9 p, 231.0 KB Virtual exchange in foreign language for specific purposes courses : Assessment strategies and tools / Czura, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona)
This mixed-methods study aims to explore the assessment strategies and tools teachers use to assess student learning in Virtual exchange (VE) in foreign/second language for specific purposes (FLSP) courses at tertiary level. [...]
Vilanova i la Geltrú : Universitat Politècnica de Catalunya, 2021
AELFE-TAPP 2021 (19th AELFE Conference, 2nd TAPP Conference). "Multilingual academic and professional communication in a networked world. Proceedings of AELFE-TAPP 2021 (19th AELFE Conference, 2nd TAPP Conference), : 2021  
2.
21 p, 1.2 MB Using a real corpus of court interpreting in Criminal Proceedings to train and assess quality in court interpreting / Orozco-Jutorán, Mariana (Universitat Autònoma de Barcelona)
A funded research project was carried out from 2015 to 2017 in Spain, it was called TIPp ("Translation and Interpreting in Criminal Proceedings"). The project aimed at describing and assessing the reality of court interpreting in Spain and at creating a computer application which comprises a complete set of resources to facilitate court interpreters' performance. [...]
2019
Critical Link 9: Interpreting in the age of AI. Tokyo (Japan), : 2019  
3.
16 p, 500.9 KB Person-fit statistics : a useful tool for formative assessment / Fuentes Agustí, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Doval, Eduardo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Riba i Lloret, M. Dolors (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Renom Pinsach, Jordi (Universitat de Barcelona. Departament de Psicologia Social i Psicologia Quantitativa)
The total test scores are interpreted as indicators of the level of proficiency. Even if the test is built with guarantees of content validity, the validity of these interpretations is not guaranteed for all people tested. [...]
2015
EDULEARN. Barcelona, : 2015  
4.
6 p, 158.6 KB An experience of teacher collaboration: supporting students to reflect on their use of english through content-based assignments / Nashaat Sobhy, Nashwa (Universidad de San Jorge. Institute of Modern Languages) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education, 2012, p. 237-242  
5.
5 p, 25.9 KB Assessment for learning and motivation in primary bilingual classrooms / Lofft Basse, Rachel (Universidad Autónoma de Madrid) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education, 2012, p. 79-83  
6.
1 p, 108.0 KB Analysis of the teaching portfolio as a tool to enhance the quality and the effectiveness of the university professors / Fuentes Agustí, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació.) ; Suárez Ojeda, María Eugenia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. GI-IDES: Portafoli docent
This poster shows the results of using the teaching portfolio at Universitat Autònoma de Barcelona and its impact on improving teaching quality and adaptation to the European Higher Education Area.
2009  
7.
8 p, 30.7 KB Identificació de competències de pensament científic / Izquierdo i Aymerich, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Ferrer, Pau (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental)
In this paper we present the work carried out by a group of teachers from the Sciences faculty, Engineering and Educational Sciences Faculty and that has been financed by AQU-Cat. The aim of this teamwork is too elaborate a guide for the competencies assessment. [...]
En aquesta comunicació presentem un treball que estem duent a terme un grup de professors de la facultat de Ciències, d'Enginyeria i de la Facultat de Ciències de l'Educació, que ha estat finançat per AQU-Cat. [...]

2008
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 5es : 2008  
8.
7 p, 36.2 KB Una experiència de coavaluació: situar l'avaluació en el procés d'aprenentatge i afavorir que els estudiants de magisteri aprenguin a avaluar treballs escrits / Duran Gisbert, David, 1963- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Blanch Gelabert, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Es presenta una experiència de coavaluació de dos treballs de l'assignatura de Psicologia Evolutiva i de l'Educació, dels estudis de Mestre d'Educació Primària i Educació Musical. L'objectiu de l'experiència és situar l'avaluació dins del procés d'ensenyament i aprenentatge (partir de la detecció i reflexió sobre els errors dels companys i dels propis); oferir oportunitats als alumnes de magisteri a aprendre a avaluar treballs escrits (una competència necessària en la seva tasca professional) i millorar el procés d'avaluació de treballs (forçant l'explicitació de criteris de correcció i optimitzant els temps de correcció). [...]
This paper presents a co-evaluation experience based on two assignments within the subjects of Educational and developmental Psychology, based on the studies of Primary and Musical Education student teachers. [...]

2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  
9.
11 p, 53.4 KB La construcció conjunta d'una guia per a la implementació de la carpeta d'aprenentatge en l'àmbit de l'educació superior / Blanch Gelabert, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Bosco, Alejandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Fuentes Agustí, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Gimeno Soria, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; González Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Jariot, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Jiménez Pelayo, Javier (Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria) ; Oliver del Olmo, Sònia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Rifà, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Santiveri Papiol, Noemí (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Segura Aliaga, Dídac (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina i Cirurgia Animals) ; Trafí Prats, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
Els autors d'aquesta comunicació formen part del grup GI-CAES 1(Carpetes d'Aprenentatge en l'Educació Superior) emmarcat en l'IDES des de l'any 2004. En l'actualitat el configuren 14 professors i professores de 7 departaments diferents i una professora d'una Escola Normal de Mèxic. [...]
The authors of this communication are members of the GI-CAES (Learning Portfolios in Higher Education) group within IDES (Teaching Innovation Unit in Higher Education) framework since 2004. Nowadays, in GI-CAES there are 14 professors from 7 different departments in this University (UAB) besides from a teacher based in a Mexican school. [...]

2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  

Llibres i col·leccions 3 registres trobats  
1.
7 p, 268.0 KB Instrucció 10/2020 sobre la protecció de dades en matèria de docència virtual i d'avaluacions en línia / Universitat Autònoma de Barcelona
Aquesta Instrucció dona per finalitzada la docència presencial del segon semestre del curs 2019-2020 i acorda que tota l'activitat docent pendent ha de continuar en format virtual fins a la finalització del curs, i, en previsió que la situació d'emergència no permeti dur a terme cap activitat d'avaluació presencial durant el segon semestre del curs 2019-2020, disposa que el professorat ha de dissenyar unpla d'avaluació no presencial que inclogui, també, els processos de recuperació.
Esta Instrucción da por finalizada la docencia presencial del segundo semestre del curso 2019-2020 y reconoce que toda la actividad docente pendiente tiene que continuar en formato virtual hasta la finalización del curso, y, en previsión de que la situación de emergencia no permita llevar a cabo ninguna actividad de evaluación presencial durante el segundo semestre del curso 2019-2020, dispone.
que el profesorado tiene que diseñar un plan de evaluación no presencial que incluya, también, los procesos de recuperación.
This order terminates all face-to-face teaching in the second semester of the 2019-2020 academic year and establishes that all pending teaching activity must continue in virtual format until the end of this said academic year. [...]

2020
3 documents
2.
14 p, 92.3 KB Evaluación de un estudio empírico-experimental en traductología : el proyecto TRACE / Torres Hostench, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Bestué, Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Biau Gil, José Ramón (Universitat Rovira i Virgili) ; Cid-Leal, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Martín Mor, Adrià (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Mesa-Lao, Bartolomé (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Orozco-Jutorán, Mariana (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sánchez-Gijón, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona)
Descripción del sistema de evaluación de la calidad del experimento desarrollado en el marco del Proyecto de investigación TRACE, experimento cuyo objetivo es analizar el impacto de herramientas de traducción asistida en las traducciones. [...]
Description of the quality-assessment system developed within the context of the TRACE research project, the purpose of which is to analyse the impact of computer-assisted translation tools on translations. [...]

Granada : Atrio, 2011
Traducir en la frontera, 2011, p. 535-548  
3.
13 p, 223.3 KB Drafting a composite indicator of validity for regulatory models and legal systems / Ciambra, Andrea (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; Casanovas, Pompeu (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia)
The aim of this paper is to lay the groundwork for the creation of a composite indicator of the validity of regulatory systems. The composite nature of the indicator implies a) that its construction is embedded in the long-standing theoretical debate and framework of legal validity; b) that it formally contains other sub-indicators whose occurrence is essential to the determination of validity. [...]
Berlin Springer 2014 (Lecture notes in computer science. Lecture notes in artificial intelligence ; 8929) - 10.1007/978-3-662-45960-7_6
AI Approaches to the Complexity of Legal Systems : AICOL 2013 International Workshops, AICOL-IV@IVR, Belo Horizonte, Brazil, July 21-27, 2013 and AICOL-V@SINTELNET-JURIX, Bologna, Italy, December 11, 2013, Revised Selected Papers, 2014, p. 69-81  

Documents de recerca 46 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
37 p, 961.9 KB Protocol d'avaluació neurocognitiva en pacients amb encefalopatia hipòxica secundària a parada cardiorespiratòria / Estrada Recasens, Laia ; Deus Yela, Joan, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
La taxa de supervivència a una parada cardiorespiratòria és cada vegada major, però sovint pot provocar lesió cerebral hipòxico-isquèmica. Els trastorns neurocognitius i els problemes emocionals són comuns en els pacients que sobreviuen i, malgrat que les eines de pronòstic han evolucionat molt, els estudis sobre la recuperació neurològica mostren un abast de la lesió amb molta variabilitat entre els pacients. [...]
The survival rate of cardiorespiratory arrest is increasing but can often lead to hypoxic-ischemic brain damage. Neurocognitive disorders and emotional problems are common in patients who survive and, although prognostic tools have evolved considerably, studies on neurological recovery show a wide variability of injury among patients. [...]

2021
Grau en Psicologia [1485]  
2.
43 p, 1.1 MB Secondary School Students' Perspectives on Self-assessment in the EFL Classroom : 'Learning to Learn' Competence in Context / Castro Pineda, Cristina ; Dooly, Melinda, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
In a globalised society going through constant changes, future students should be able to adapt to face unexpected challenges and carry out professional tasks they have not been prepared for. This is what the European Commission understands as the competence of learning to learn (LTL; see Sala, Punie, Garkov & Cabrera Giraldez, 2020). [...]
En una societat globalitzada que experimenta canvis constants, l'alumnat del futur hauria de saber enfrontar-se a reptes inesperats i desenvolupar tasques professionals per les quals encara no ha estat preparat. [...]

2021
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [930]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [931]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [932]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [933]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [934]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [935]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [936]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [937]
Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [939]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [940]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [941]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [942]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1141]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1216]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1217]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1218]  
3.
14 p, 895.1 KB TuCanguratge / Sarabia Reyes, Arnau ; Sánchez Ramos, Carles, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Per el projecte final de grau s'ha realitzat un projecte que consisteix en una web, amb l'objectiu de ser intermediària entre usuaris que necessitin un cangur, i un usuari que vulgui ser cangur. Per tant, l'aplicació web, a partir de l'utilització de tecnologies punteres, pretén crear una comunitat d'usuaris, per poder satisfer totes les necessitats derivades del procés de canguratge sense sortir de l'aplicació. [...]
For the TFG, a project has been carried out that consists of a website, with the aim of being an intermediary between users who need a babysitter, and a user who wants to be a babysitter. Therefore, the web application, based on the use of cutting-edge technologies, aims to create a community of users, in order to meet all the needs arising from the babysitting process without leaving the application. [...]
Para el proyecto final de grado se ha realizado un proyecto que consiste en una web, con el objetivo de ser intermediaria entre usuarios que necesiten un canguro, y un usuario que quiera ser canguro. [...]

2021
Enginyeria Informàtica [958]  
4.
242 p, 12.1 MB Estudio comparativo del pronóstico cognitivo y psicosocial en diferentes cirugías de epilepsia del lóbulo temporal / Pérez Enríquez, Carmen de las Mercedes ; Peña-Casanova, J. (Jordi), dir. ; Rocamora Zúñiga, Rodrigo Alberto, dir.
L'epilèpsia és una entitat complexa, caracteritzada per la predisposició a patir crisis epilèptiques i, per les seves conseqüències neurobiològiques, cognitives, psicològiques i socials. El tractament farmacològic és la primera opció terapèutica, però aproximadament, el 25% de pacients són farmacorresistents. [...]
La epilepsia es una entidad compleja, caracterizada por la predisposición a sufrir crisis epilépticas y, por sus consecuencias neurobiológicas, cognitivas, psicológicas y sociales. El tratamiento farmacológico es la primera opción terapéutica, pero aproximadamente, el 25% de pacientes son fármacorresistentes y la mayoría presentan epilepsia del lóbulo temporal (ELT). [...]
Epilepsy is a complex disease characterized by an enduring predisposition to generate epileptic seizures and by the neurobiologic, cognitive, psychological, and social consequences. Although antiepileptic drug treatment is the first recommended therapeutic approach, 25% of patients with epilepsy are pharmacoresistant. [...]

2020  
5.
183 p, 2.1 MB La base de orientación no lineal como instrumento de autorregulación matemática / Torregrosa Martínez, Alba ; Deulofeu Piquet, Jordi, dir. ; Albarracín Gordo, Lluís, dir.
La present tesi doctoral va prendre com a objectiu crear, desenvolupar i aplicar una base d'orientació no lineal com a eina de suport a la metacognició matemàtica durant la resolució de problemes de patrons. [...]
La presente tesis doctoral tuvo como objetivo general crear, desarrollar y aplicar una base de orientación no lineal como instrumento de apoyo a la metacognición matemática en resolución de problemas de patrones. [...]
The main objective of the current doctoral thesis was to create, develop and apply a non-linear orientation base as a supporting tool for mathematical metacognition in pattern problem solving. To achieve this objective, three specific objectives were defined. [...]

2021  
6.
341 p, 9.1 MB Test d'Atenció Selectiva i Sostinguda (TASS) : desenvolupament, validació i estandardització d'un instrument d'avaluació per al cribratge de les dificultats atencionals / Batlle Vila, Santiago ; Tobías Garcés, Aurelio, dir. ; Martín López. , Luis Miguel
El Test d'Atenció Selectiva i Sostinguda (TASS) és un test de cancel·lació de paper i llapis dissenyat per mesurar atenció visual en població infanto-juvenil. Els instruments desenvolupats sota aquest paradigma han estat considerats com eines adequades per al cribratge de les dificultats atencionals per la seva brevetat i senzillesa. [...]
El Test de Atención Selectiva y Sostenida (TASS) es un test de cancelación de papel y lápiz diseñado para medir atención visual en población infanto-juvenil. Los instrumentos desarrollados bajo este paradigma han sido considerados como herramientas adecuadas para el cribado de las dificultades atencionales por su brevedad y sencillez. [...]
Test d'Atenció Selectiva i Sostinguda (TASS) is a paper and pencil cancellation test designed to measure visual attention in childhood and adolescence population. Instruments developed under this paradigm have been considered appropriate tools for screening of attentional difficulties because of its brevity and simplicity. [...]

2020  
7.
243 p, 21.9 MB A Circular Economy Approach to Urban Agriculture : an Environmental Assessment / Rufí Salís, Martí ; Petit, Anna (Petit Boix), dir. ; Gabarrell Durany, Xavier, dir. ; Villalba Méndez, Gara, dir.
El subministrament d'aliments a les zones urbanes en creixement segueix una tendència lineal: les ciutats consumeixen una gran quantitat d'aliments importats alhora que generen residus i impactes ambientals en diferents fronts. [...]
El suministro de alimentos en zonas urbanas en crecimiento sigue una tendencia lineal: las ciudades consumen una gran cantidad de alimentos importados, generando residuos e impactos ambientales en distintos frentes. [...]
Food supply to ever-growing urban areas follows a linear tendency: cities consume a vast amount of imported food while generating waste and environmental impacts in different fronts. Urban agriculture (UA) has stood out as a practice to mitigate the volume of the imported flow, generating benefits in all three dimensions of sustainability and an excellent opportunity for the restoration of flows. [...]

2020  
8.
218 p, 3.2 MB A value-based approach to agent-based simulation for policy assessment : an exploration in the water domain / Perelló Moragues, Antonio ; Noriega Blanco-Vigil, Pablo, dir. ; Robles, Sergi, dir.
La creació de polítiques públiques és una activitat motivada per valors. Des de la avaluació d'estats del món a l'elecció de l'acció apropiada sota unes circumstàncies determinades, els valors estan presents a l'hora de decidir si quelcom és bo o no. [...]
La creación de políticas públicas es una actividad motivada por valores. Desde la evaluación de estados del mundo a la elección de las acciones apropiadas bajo unas circunstancias determinadas, los valores están presentes a la hora de decidir si algo es bueno o no. [...]
Policy-making is a value-driven activity. From the assessment of states of the world to the choice of the appropriate actions to do under given circumstances, values are present in deciding whether something is good or not. [...]

2020  
9.
139 p, 4.8 MB Reorganización estructural de los trastornos de la personalidad y medición de su significación clínica / Muñoz Champel, Ana ; Gutiérrez Ponce de León, Fernando, dir. ; Torrúbia, Rafael, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psiquiatria i de Medicina Legal
Los trastornos de personalidad (TP) son patrones estables de comportamiento que por su intensidad e inflexibilidad, causan malestar subjetivo o deterioro funcional. Las clasificaciones DSM y CIE han proporcionado durante las últimas décadas los criterios y procedimientos para el diagnóstico de los TP; pero debido a que se han basado en el consenso entre expertos y en la tradición psiquiátrica, ninguna de ellas cumple los requerimientos mínimos de fiabilidad y validez esperables de un sistema diagnóstico. [...]
Personality disorders (PD) are enduring and inflexible patterns of behavior, that cause significant distress or functional impairment. DSM and CIE classifications have provided during the past decade the criteria for PD diagnosis; but because they are based on expert's agreement and psychiatric tradition, none of them fulfills the minimum requirements of reliability and validity that would be expected of a diagnostic system. [...]

2018  
10.
256 p, 3.4 MB Aplicación del análisis de ciclo de vida a tecnologias emergentes de valorización de residuos orgánicos : el caso de la Fermentación en Estado Sólido (FES) / Catalán Campillo, Eva ; Sánchez Ferrer, Antoni, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental
Investigaciones previas dentro del grupo GICOM han dado como resultado procesos aparentemente más sostenibles para la obtención de enzimas proteasas y enzimas celulasas mediante la Fermentación en Estado Sólido (FES), a partir de residuos sólidos orgánicos. [...]
Previous research within the GICOM group has resulted in apparently more sustainable processes for obtaining protease enzymes and cellulases enzymes through Solid State Fermentation (SSF), from organic solid waste. [...]

2019  

Documents de recerca : 46 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.