Resultats globals: 301 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 256 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 8 registres trobats
Llibres i col·leccions, 3 registres trobats
Documents de recerca, 34 registres trobats
Articles 256 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
12 p, 772.4 KB Clock/Sleep-Dependent Learning and Memory in Male 3xTg-AD Mice at Advanced Disease Stages and Extrinsic Effects of Huprine X and the Novel Multitarget Agent AVCRI104P3 / Giménez Llort, Lydia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psiquiatria i de Medicina Legal) ; Santana-Santana, Mikel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psiquiatria i de Medicina Legal) ; Ratia, Míriam (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Farmacologia, de Terapèutica i de Toxicologia) ; Pérez, Belén (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Farmacologia, de Terapèutica i de Toxicologia) ; Camps García, Pelayo (Universitat de Barcelona. Laboratori de Química Farmacèutica) ; Muñoz-Torrero, Diego (Universitat de Barcelona. Laboratori de Química Farmacèutica) ; Badia Sancho, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Farmacologia, de Terapèutica i de Toxicologia) ; Clos, Victòria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Farmacologia, de Terapèutica i de Toxicologia)
A new hypothesis highlights sleep-dependent learning/memory consolidation and regards the sleep-wake cycle as a modulator of β-amyloid and tau Alzheimer's disease (AD) pathologies. Sundowning behavior is a common neuropsychiatric symptom (NPS) associated with dementia. [...]
2021 - 10.3390/brainsci11040426
Brain sciences, Vol. 11 Núm. 4 (2021) , p. 426  
2.
15 p, 678.4 KB Health technology assessment for the acute and preventive treatment of migraine : A position statement of the International Headache Society / Diener, Hans Christoph (Institute for Medical Informatics, Biometry and Epidemiology, University Duisburg-Essen, Essen, Berlin, Germany) ; Ashina, Messoud (Danish Headache Center, Department of Neurology, Rigshospitalet Glostrup, Faculty of Health and Medical Sciences, University of Copenhagen, Glostrup, Denmark) ; Durand-Zaleski, Isabelle (Santé Publique Hôpital Henri Mondor, Créteil, France) ; Kurth, Tobias (Institute of Public Health, Charité - Universitätsmedizin Berlin, Berlin, Germany) ; Lantéri-Minet, Michel (Départment d'Evaluation et Traitement de la Douleur, CHU de Nice, FHU InovPain, Universite Cete Azur, Nice, France) ; Lipton, Richard B (Albert Einstein College of Medicine, Bronx, NY, USA) ; Ollendorf, Daniel A (Value Measurement and Global Health Initiatives, Center for the Evaluation of Value and Risk in Health, Institute for Clinical Research and Health Policy Studies, , Boston, MA, USA) ; Pozo-Rosich, Patricia (Hospital Universitari Vall d'Hebron. Institut de Recerca) ; Tassorelli, Cristina (Department of Brain and Behavioral Sciences, University of Pavia, Pavia, Italy) ; Terwindt, Gisela (Department of Neurology, Leiden University Medical Center, Leiden, the Netherlands) ; Universitat Autònoma de Barcelona
The Clinical Trials Subcommittee of the International Headache Society presents the first Health Technology Assessment for the Acute Treatment of Migraine Attacks and Prevention of Migraine. Health technology assessments are systematic evaluations of the properties, effects, and consequences of healthcare technologies; this position statement is designed to inform decision makers about access to and reimbursement for medications and devices for the acute and preventive treatment of migraine. [...]
2021 - 10.1177/0333102421989247
Cephalalgia, Vol. 41 (january 2021) , p. 279-293  
3.
272.8 KB Ejemplos de evaluación de competencias en Filología Clásica / Puigvert i Planagumà, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de l'Antiguitat i de l'Edat Mitjana) ; Barreda Pascual, Adela (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de l'Antiguitat i de l'Edat Mitjana) ; Giralt Soler, Sebastià (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de l'Antiguitat i de l'Edat Mitjana) ; Gómez Pallarès, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de l'Antiguitat i de l'Edat Mitjana) ; Oller Guzmán, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de l'Antiguitat i de l'Edat Mitjana) ; Pagès i Cebrián, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de l'Antiguitat i de l'Edat Mitjana) ; Pàmias i Massana, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de l'Antiguitat i de l'Edat Mitjana) ; Alemany i Vilamajó, Agustí (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de l'Antiguitat i de l'Edat Mitjana)
El presente trabajo quiere ofrecer al colectivo de profesores de lenguas clásicas una muestra de actividades de evaluación de competencias específicas y transversales que deberán acreditar los futuros graduados en Filología Clásica o Estudios Clásicos.
This piece of work intends to offer the teachers of classical languages a sample of activities to assess specific and cross-disciplinary competences that the future graduates in Classical Studies will have to prove.

2010
Revista de estudios latinos: RELat, Núm. 10 (2010) , p. 186-226  
4.
9 p, 864.4 KB Family caregiver emotional distress in advanced cancer : the DME- C scale psychometric properties / Limonero García, Joaquim T. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Jorge, Maté Méndez (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Gómez Romero, María José (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Dolors, Mateo Ortega (Grup d'Investigació en Estrès i Salut - GIES) ; Viel Sirito, Silvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Bayés, Ramón (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Background: Family caregivers of patients with advanced illness at end of life often report high levels of emotional distress. To address this emotional distress is necessary to have adequate and reliable screening tools. [...]
BMJ Publishing Group, 2020 - 10.1136/bmjspcare-2020-002608
BMJ Supportive and Palliative Care  
5.
8 p, 732.8 KB Optimized EBMT transplant-specific risk score in myelodysplastic syndromes after allogeneic stem-cell transplantation / Gagelmann, N. (University Medical Center Hamburg-Eppendorf) ; Eikema, D.J. (EBMT Statistics) ; Stelljes, M. (University of Münster) ; Beelen, D. (Department of Bone Marrow Transplantation. West German Cancer Center. University Hospital of Essen) ; de Wreede, L. (EBMT Statistics) ; Mufti, G. (GKT School of Medicine) ; Knelange, N.S. (EBMT Data Office) ; Niederwieser, D. (University Hospital Leipzig) ; Friis, L.S. (Rigshospitalet) ; Ehninger, G. (Universitätsklinikum Dresden) ; Nagler, A. (Chaim Sheba Medical Center) ; Yakoub-Agha, I. (CHU de Lille. LIRIC. INSERM U995. Université Lille2) ; Meijer, E. (VU University Medical Center) ; Ljungman, P. (Karolinska University Hospital and Karolinska Institutet) ; Maertens, J. (University Hospital Gasthuisberg) ; Kanz, L. (Universität Tübingen) ; Lopez-Corral, L. (Hospital Clínico) ; Brecht, A. (Deutsche Klinik für Diagnostik) ; Craddock, C. (Centre for Clinical Haematology) ; Finke, J. (University of Freiburg) ; Cornelissen, J.J. (Erasmus MC Cancer Institute. Erasmus University Medical Center) ; Bernasconi, P. (Fondazione IRCCS Policlinico San Matteo) ; Chevallier, P. (CHU Nantes) ; Sierra, Jorge (Institut Germans Trias i Pujol. Institut de Recerca contra la Leucèmia Josep Carreras) ; Robin, M. (Hopital St. Louis) ; Kröger, N. (University Medical Center Hamburg-Eppendorf) ; Universitat Autònoma de Barcelona
The aim of this study was to develop and validate a clinical and transplant-specific prognostic score using data from a large cohort of patients with myelodysplastic syndromes reported to the European Society for Blood and Marrow Transplantation registry. [...]
2019 - 10.3324/haematol.2018.200808
Haematologica, Vol. 104 Núm. 5 (30 2019) , p. 929-936  
6.
7 p, 42.4 KB Proyecto de Aprendizaje Tutorado : sesión de psicomotricidad. Buena práctica para el profesorado del Grado en Educación Infantil de la UAB / Martínez Mínguez, Maria Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Nieva Boza, Carolina (Universitat Autònoma de Barcelona)
El objetivo de esta comunicación es analizar las percepciones de los estudiantes y profesorado universitario sobre los resultados de la actividad de aprendizaje y evaluación "Proyecto de Aprendizaje Tutorado: sesión de psicomotricidad", en una asignatura de formación inicial de graduados en Educación Infantil. [...]
The objective of this communication is to analyze the perceptions of students and university teachers about the results of the learning and evaluation activity "Project of Tutored Learning: psychomotricity session", in a subject of initial training of graduates in Early Childhood Education. [...]
O objetivo deste trabalho é analisar as percepções de estudantes e professores universitários sobre os resultados da aprendizagem e avaliação "Explicações Projeto de Aprendizagem: Sessão Psicomotor" em um curso de formação inicial em graduados de educação infantil. [...]

2017 - 10.22370/ieya.2017.3.2.804
Revista infancia, educación y aprendizaje, Vol. 3, núm. 2 (2017) , p. 702-708  
7.
18 p, 510.6 KB La opinión de los estudiantes : la tutoría académica en la adquisición de competencias profesionales de educación física en los graduados en Educación Infantil / Moya Prados, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Martínez Mínguez, Maria Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona)
Buscando un equilibrio entre el ámbito académico y laboral, este estudio pretende analizar la tutoría académica realizada por profesorado universitario y maestros de escuelas como docentes de una misma asignatura y su contribución a la adquisición de competencias profesionales de educación física en los estudiantes mientras diseñan, desarrollan y evalúan un proyecto de intervención en grupo. [...]
Striking the balance between the academic and work environment, this study aims to analyze the academic tutoring carried out by university teachers and schoolteachers, as educators of the same subject, and its contribution to the acquisition of professional physical education skills in children, as they design, develop and evaluate a group intervention project. [...]

2017 - 10.1344/did.2017.2.71-88
Didacticae, Núm. 2 (2017) , p. 71-88  
8.
21 p, 424.2 KB Validación de la escala de autopercepción de competencias transversales y profesionales de estudiantes de educación superior / Salcines Talledo, Irina (Universidad de Cantabria) ; González Fernández, Natalia (Universidad de Cantabria) ; Ramírez-García, Antonia (Universidad de Córdoba) ; Martínez Mínguez, Maria Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona)
El proceso de convergencia europea ha implicado transformaciones del sistema universitario como la incorporación de las competencias que ha supuesto cambios importantes en las metodologías docentes y, consecuentemente, en la evaluación de las mismas. [...]
The European convergence process has involved changes in the university system as the incorporation of competences in higher education has resulted in significant changes in teaching methods and, consequently, in evaluating of them. [...]

2018 - 10.30827/profesorado.v22i3.7989
Profesorado : revista de currículum y formación del profesorado, Vol. 22 Núm. 3 (2018) , p. 31-51  
9.
22 p, 98.8 KB Instrumentos de evaluación : uso y competencia del profesorado universitario en su aplicación / Vallés Rapp, Cristina (Universidad de Valladolid) ; Martínez Mínguez, Maria Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Romero Martín, María del Rosario (Universidad de Zaragoza)
En los últimos años se está produciendo en la Educación Superior un cambio de modelo contrapuesto al tradicional, orientado fundamentalmente hacia la acumulación de conocimientos por parte del alumno, lo cual demanda al profesorado el uso de nuevas metodologías y sistemas de evaluación. [...]
In recent years, a change of educational model been taking place in higher education, one opposed to traditional models and oriented fundamentally toward knowledge accumulation by students. This requires teaching staff to use new methodologies and evaluation systems. [...]

2018 - 10.4067/S0718-07052018000200149
Estudios pedagógicos, Vol. 44, núm. 2 (2018) , p. 149-169  
10.
6 p, 59.7 KB Autoevaluación de competencias profesionales de los estudiantes a partir de proyectos de aprendizaje psicomotores co-tutorados / Nieva Boza, Carolina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Martínez Mínguez, Maria Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona)
El proyecto de investigación presentado pretende analizar cuáles son los factores clave de las metodologías docentes y sistemas de evaluación para facilitar la adquisición de competencias profesionales referidas a la educación psicomotriz en la formación inicial y permanente de maestros. [...]
The research project presented aims to analyse what are the key factors of teaching methodologies and assessment systems to facilitate the acquisition of professional skills related to psychomotor education in the initial and ongoing initial teacher education. [...]
O projeto de investigação apresentado pretende analisar quais são os fatores chave das metodologias docentes e sistemas de avaliação para facilitar a aquisição de competências profissionais relacionadas com a educação psicomotora na formação inicial e contínua de professores. [...]

2019 - 10.22370/ieya.2019.5.2.1721
Revista infancia, educación y aprendizaje, Vol. 5, núm. 2 (2019) , p. 490-495  

Articles : 256 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 8 registres trobats  
1.
21 p, 1.2 MB Using a real corpus of court interpreting in Criminal Proceedings to train and assess quality in court interpreting / Orozco-Jutorán, Mariana (Universitat Autònoma de Barcelona)
A funded research project was carried out from 2015 to 2017 in Spain, it was called TIPp ("Translation and Interpreting in Criminal Proceedings"). The project aimed at describing and assessing the reality of court interpreting in Spain and at creating a computer application which comprises a complete set of resources to facilitate court interpreters' performance. [...]
2019
Critical Link 9: Interpreting in the age of AI. Tokyo (Japan), : 2019  
2.
16 p, 500.9 KB Person-fit statistics : a useful tool for formative assessment / Fuentes Agustí, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Doval Diéguez, Eduardo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Riba i Lloret, M. Dolors (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Renom Pinsach, Jordi (Universitat de Barcelona. Departament de Psicologia Social i Psicologia Quantitativa)
The total test scores are interpreted as indicators of the level of proficiency. Even if the test is built with guarantees of content validity, the validity of these interpretations is not guaranteed for all people tested. [...]
2015
EDULEARN. Barcelona, : 2015  
3.
6 p, 158.6 KB An experience of teacher collaboration: supporting students to reflect on their use of english through content-based assignments / Nashaat Sobhy, Nashwa (Universidad de San Jorge. Institute of Modern Languages) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education, 2012, p. 237-242  
4.
5 p, 25.9 KB Assessment for learning and motivation in primary bilingual classrooms / Lofft Basse, Rachel (Universidad Autónoma de Madrid) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education, 2012, p. 79-83  
5.
1 p, 108.0 KB Analysis of the teaching portfolio as a tool to enhance the quality and the effectiveness of the university professors / Fuentes Agustí, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació.) ; Suárez Ojeda, María Eugenia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. GI-IDES: Portafoli docent
This poster shows the results of using the teaching portfolio at Universitat Autònoma de Barcelona and its impact on improving teaching quality and adaptation to the European Higher Education Area.
2009  
6.
8 p, 30.7 KB Identificació de competències de pensament científic / Izquierdo i Aymerich, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Ferrer, Pau (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química)
In this paper we present the work carried out by a group of teachers from the Sciences faculty, Engineering and Educational Sciences Faculty and that has been financed by AQU-Cat. The aim of this teamwork is too elaborate a guide for the competencies assessment. [...]
En aquesta comunicació presentem un treball que estem duent a terme un grup de professors de la facultat de Ciències, d'Enginyeria i de la Facultat de Ciències de l'Educació, que ha estat finançat per AQU-Cat. [...]

2008
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 5es : 2008  
7.
7 p, 36.2 KB Una experiència de coavaluació: situar l'avaluació en el procés d'aprenentatge i afavorir que els estudiants de magisteri aprenguin a avaluar treballs escrits / Duran, David, 1963- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Blanch Gelabert, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Es presenta una experiència de coavaluació de dos treballs de l'assignatura de Psicologia Evolutiva i de l'Educació, dels estudis de Mestre d'Educació Primària i Educació Musical. L'objectiu de l'experiència és situar l'avaluació dins del procés d'ensenyament i aprenentatge (partir de la detecció i reflexió sobre els errors dels companys i dels propis); oferir oportunitats als alumnes de magisteri a aprendre a avaluar treballs escrits (una competència necessària en la seva tasca professional) i millorar el procés d'avaluació de treballs (forçant l'explicitació de criteris de correcció i optimitzant els temps de correcció). [...]
This paper presents a co-evaluation experience based on two assignments within the subjects of Educational and developmental Psychology, based on the studies of Primary and Musical Education student teachers. [...]

2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  
8.
11 p, 53.4 KB La construcció conjunta d'una guia per a la implementació de la carpeta d'aprenentatge en l'àmbit de l'educació superior / Blanch Gelabert, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Bosco, Alejandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Fuentes Agustí, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Gimeno Soria, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; González Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Jariot, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Jiménez Pelayo, Javier (Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Tècnica Superior d'Enginyeria) ; Oliver del Olmo, Sònia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Rifà, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Santiveri Papiol, Noemí (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Segura Aliaga, Dídac (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina i Cirurgia Animals) ; Trafí Prats, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
Els autors d'aquesta comunicació formen part del grup GI-CAES 1(Carpetes d'Aprenentatge en l'Educació Superior) emmarcat en l'IDES des de l'any 2004. En l'actualitat el configuren 14 professors i professores de 7 departaments diferents i una professora d'una Escola Normal de Mèxic. [...]
The authors of this communication are members of the GI-CAES (Learning Portfolios in Higher Education) group within IDES (Teaching Innovation Unit in Higher Education) framework since 2004. Nowadays, in GI-CAES there are 14 professors from 7 different departments in this University (UAB) besides from a teacher based in a Mexican school. [...]

2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  

Llibres i col·leccions 3 registres trobats  
1.
7 p, 268.0 KB Instrucció 10/2020 sobre la protecció de dades en matèria de docència virtual i d'avaluacions en línia / Universitat Autònoma de Barcelona
Aquesta Instrucció dona per finalitzada la docència presencial del segon semestre del curs 2019-2020 i acorda que tota l'activitat docent pendent ha de continuar en format virtual fins a la finalització del curs, i, en previsió que la situació d'emergència no permeti dur a terme cap activitat d'avaluació presencial durant el segon semestre del curs 2019-2020, disposa que el professorat ha de dissenyar unpla d'avaluació no presencial que inclogui, també, els processos de recuperació.
Esta Instrucción da por finalizada la docencia presencial del segundo semestre del curso 2019-2020 y reconoce que toda la actividad docente pendiente tiene que continuar en formato virtual hasta la finalización del curso, y, en previsión de que la situación de emergencia no permita llevar a cabo ninguna actividad de evaluación presencial durante el segundo semestre del curso 2019-2020, dispone.
que el profesorado tiene que diseñar un plan de evaluación no presencial que incluya, también, los procesos de recuperación.
This order terminates all face-to-face teaching in the second semester of the 2019-2020 academic year and establishes that all pending teaching activity must continue in virtual format until the end of this said academic year. [...]

2020
3 documents
2.
14 p, 92.3 KB Evaluación de un estudio empírico-experimental en traductología : el proyecto TRACE / Torres Hostench, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Bestué Salinas, Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Biau Gil, José Ramón (Universitat Rovira i Virgili) ; Cid-Leal, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Martín Mor, Adrià (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Mesa-Lao, Bartolomé (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Orozco-Jutorán, Mariana (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sánchez-Gijón, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona)
Descripción del sistema de evaluación de la calidad del experimento desarrollado en el marco del Proyecto de investigación TRACE, experimento cuyo objetivo es analizar el impacto de herramientas de traducción asistida en las traducciones. [...]
Description of the quality-assessment system developed within the context of the TRACE research project, the purpose of which is to analyse the impact of computer-assisted translation tools on translations. [...]

Granada : Atrio, 2011
Traducir en la frontera, 2011, p. 535-548  
3.
13 p, 223.3 KB Drafting a composite indicator of validity for regulatory models and legal systems / Ciambra, Andrea (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; Casanovas, Pompeu (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia)
The aim of this paper is to lay the groundwork for the creation of a composite indicator of the validity of regulatory systems. The composite nature of the indicator implies a) that its construction is embedded in the long-standing theoretical debate and framework of legal validity; b) that it formally contains other sub-indicators whose occurrence is essential to the determination of validity. [...]
Berlin Springer 2014 (Lecture notes in computer science. Lecture notes in artificial intelligence ; 8929) - 10.1007/978-3-662-45960-7_6
AI Approaches to the Complexity of Legal Systems : AICOL 2013 International Workshops, AICOL-IV@IVR, Belo Horizonte, Brazil, July 21-27, 2013 and AICOL-V@SINTELNET-JURIX, Bologna, Italy, December 11, 2013, Revised Selected Papers, 2014, p. 69-81  

Documents de recerca 34 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
15.1 KB Inventories and raw data for the research : "Incorporating user preferences in rooftop food-energy-water production through integrated sustainability assessment" / Toboso Chavero, Susana (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Villalba, Gara (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Gabarrell Durany, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Madrid, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals)
This research is based on the participatory integrated sustainability assessment of five different scenarios of the implementation of open-air farming, rooftop greenhouses, green roofs, photovoltaic panels and rainwater harvesting in the municipality of Badia del Vallès. [...]
Universitat Autònoma de Barcelona, 2021 - 10.5565/ddd.uab.cat/237969
2 documents
2.
10 p, 923.7 KB Plataforma per a l'assistència en la correcció d'exàmens / Rovira Solà, Arnau ; Benavente i Vidal, Robert, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
En aquest treball s'ha desenvolupat part d'una plataforma web per a l'assistència al professorat en la correcció d'exàmens. La plataforma es desenvolupa en el marc d'un projecte d'innovació docent que té l'objectiu de proporcionar una eina al professorat que faciliti la correcció dels examens i permeti treure conclusions sobre l'aprenentatge dels estudiants. [...]
En este trabajo se ha desarrollado parte de una plataforma web para la asistencia al profesorado en la corrección de exámenes. La plataforma se desarrolla en el marco de un proyecto de innovación docente que tiene el objetivo de proporcionar una herramienta al profesorado que facilite la corrección de los exámenes y permita sacar conclusiones sobre el aprendizaje de los estudiantes. [...]
In this work, part of a web platform has been developed to assist teachers in correcting exams. The platform is developed within the framework of a teaching innovation project that aims to provide a tool to teachers that facilitates the correction of exams and allows conclusions to be drawn about student learning. [...]

2020
Enginyeria Informàtica [958]  
3.
10 p, 787.5 KB H-index of East Asian Studies Journals according to Google Scholar Metrics (2015-2019) / Rovira-Esteva, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i Interpretació) ; Coré, Raúl (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats) ; Lopo, Ana (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats) ; Varona, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats)
2020 (DTIEAO-BH Working Papers ; 16)  
4.
7 p, 809.9 KB H-index of Translation and Interpreting Journals according to Google Scholar Metrics (2015-2019) / Rovira-Esteva, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i Interpretació) ; Coré, Raúl (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats) ; Lopo, Ana (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats) ; Varona, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats)
2020 (DTIEAO-BH Working Papers ; 15)  
5.
49 p, 5.6 MB How can familiarization with task structure and expectation influence the willingness to communicate (WTC) in L2 in students of 4th of ESO during the task of mock job interviews with their classmates? / Chávez Pozo, Josselyn ; Simon Auberach, Jill, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
This research paper aims to help SLA students enhance their willingness to communicate (WTC), and in order to achieve so, it suggests a change of the teacher's focus. According to the theoretical framework on second language acquisition (SLA) once the student becomes aware of which situational learning technique is better for them, they use this information to ameliorate their communication skills in the L2, and how their teachers react to their progressive learning can have a big influence on their WTC. [...]
Esta investigación tiene como objetivo ayudar a los estudiantes de L2 a incrementar su voluntad de comunicación y que el enfoque de el/la maestro/a cambie para poder conseguirlo. Basándose en el marco teórico de adquisición de una segunda lengua (SLA) una vez los estudiantes qué técnicas de aprendizaje situacional benefician su comprensión de la lengua meta usan esta información para mejorar su destreza comunicativa en la L2, y la reacción que tengan sus maestros/as a su aprendizaje progresivo puede tener una gran influencia su voluntad de comunicación (WTC). [...]

Juny 2020  
6.
49 p, 2.4 MB Speaking Assessment and technology : how can digital tools improve teachers' resources in relation to speaking assessment? / Sànchez Leiva, Juli ; Dooly, Melinda, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
The present research wants to analyse the oral features that can be detected in a face- to-face oral examination which could also be used to sustain the communication in an online version of the same speaking exam. [...]
La present investigació vol analitzar les característiques orals que es poden detectar en un examen oral presencial que també es podria utilitzar per mantenir la comunicació en una versió en línia del mateix examen oral. [...]

Juny 2020  
7.
51 p, 4.8 MB Anàlisi dels serveis dels ecosistemes dins l'avaluació d'impacte ambiental i social / Martínez Garcia, Cristóbal ; Ariza Sole, Eduard, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Malgrat la importància ecològica, cultural i econòmica dels serveis dels ecosistemes per al benestar humà, els processos d'avaluació d'impacte ambiental i social de projectes continuen abordant l'impacte de les activitats econòmiques sobre el medi natural i social d'una manera aïllada i disgregada (medi físic, biòtic i social). [...]
A pesar de la importancia ecológica, cultural y económica de los servicios de los ecosistemas para el bienestar humano, los procesos de evaluación de impacto ambiental y social de proyectos continúan abordando el impacto de las actividades económicas sobre el medio natural y social de una manera aislada y disgregada (medio físico, biótico y social). [...]
Despite the ecological, cultural and economic importance of ecosystem services for human well-being, the environmental and social impact assessment process continues to approach the impact of economic activities on the natural and social environment in a disaggregated way (physical, biotic and social environment). [...]

Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2020
Geografia i Ordenació del Territori [824]  
8.
62 p, 596.1 KB La responsabilitat civil derivada del delicte. El dany moral indemnitzable a les víctimes de violència de gènere / Cunillera Piquer, Júlia ; García Ruíz, Maria Isabel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Privat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
La responsabilitat civil ex delicto compleix amb una funció compensatòria dels danys morals ocasionats a les víctimes de violència de gènere, però per complir íntegrament amb aquesta funció els tribunals han de valorar globalment els fets, atesa la seva gravetat i naturalesa, i tenint en compte les quantitats sol·licitades per les acusacions, ja que el dret civil es regeix pel principi dispositiu. [...]
Ex delicto civil liability serves to compensate for the moral damage caused to the victims of gender violence, but in order to fulfil this function fully, the courts will assess the facts as a whole, taking into account the gravity and the facts and the amounts requested by the accusations, since civil law is governed by the dispositive principle. [...]

2020
Grau en Dret [949]  
9.
18 p, 535.9 KB Aprender a evaluar : una mirada al operativo APRENDER en Argentina / Cordero Pohludka, Leonardo Andrés ; Verger, Antoni, dir. ; González, Sheila, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
El artículo aborda el proceso de adopción del operativo de evaluación estandarizada "Aprender" en Argentina, que se inició en el año 2016. Para ello se analizan los factores económicos, políticos, culturales, institucionales y sociales que fueron determinantes a lo largo de las distintas etapas de la adopción, a la vez que se identifican los actores -locales y globales- involucrados y se los vincula con las distintas teorías sobre transferencia y difusión de políticas. [...]
L'article aborda el procés d'adopció de l'operatiu d'avaluació estandarditzada "Aprendre" a Argentina, que es va iniciar l'any 2016. Per a això s'analitzen els factors econòmics, polítics, culturals, institucionals i socials que van ser determinants al llarg de les diferents etapes de l'adopció, alhora que s'identifiquen els actors -locals i globals- involucrats i se'ls vincula amb les diferents teories sobre transferència i difusió de polítiques. [...]
The article addresses the process of adopting the standardized evaluation operation "Aprender" in Argentina, which began in 2016. For this purpose, the economic, political, cultural, institutional and social factors that were determinant throughout the different stages of the adoption are analyzed, while the actors -local and global- involved are identified and linked to the different theories about transfer and dissemination of policies. [...]

2019  
10.
8 p, 149.1 KB H-index of East Asian Studies Journals according to Google Scholar Metrics (2014-2018) / Rovira-Esteva, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i Interpretació) ; Coré, Raúl (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats) ; Lopo, Ana (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats) ; Varona, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats)
This report presents a ranking of East Asian Studies (EAS) journals indexed by Google Scholar Metrics (GSM) during the 2014-2018 period. Being the seventh in a collection of working papers that has covered the same data since the 2008-2012 period, it represents an update of the ranking and can be used to compare the evolution of the journals as far as h-index is concerned. [...]
2019 (DTIEAO-BH Working Papers ; 14)  

Documents de recerca : 34 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.