Resultados globales: 115 registros encontrados en 0.02 segundos.
Artículos, Encontrados 46 registros
Contribuciones a jornadas y congresos, Encontrados 4 registros
Libros y colecciones, Encontrados 2 registros
Documentos de investigación, Encontrados 63 registros
Materiales didàcticos, Encontrados 1 registros
Artículos Encontrados 46 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
3 p, 1.3 MB Nivells de representació de l'atenció conjunta / Mas Parera, M. Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
L’atenció conjunta és una habilitat cognitiva inherent al desenvolupament de l’infant. L’adquisició i el desenvolupament de l’atenció conjunta reflecteixen una evolució a partir de la qual es poden crear una sèrie de nivells o formes d’atenció conjunta. [...]
2008 - 10.17345/comeduc200832-34
Comunicació educativa, Num. 21 (2008) , p. 32-34  
2.
1 p, 96.1 KB Si et queixes, només t’escoltarà una màquina / Carrillo Pérez, Nereida (Universitat Autònoma de Barcelona)
2018
Ara, Núm. 2581 (15 de gener de 2018) , p. 15  
3.
19 p, 160.8 KB Diseño, experimentación y evaluación de un programa de formación de técnicos profesionales de la atención temprana en Bolivia / Fernández Cruz, Manuel (Universidad de Granada) ; Gijón Puerta, José (Universidad de Granada) ; Lizarte Simón, Emilio Jesús (Universidad de Granada)
En este estudio, se presentan el diseño y la evaluación de la experimentación de un programa de formación de técnicos y profesionales de la atención temprana en Bolivia. Se justifica el modelo de formación basado en competencias utilizado y se muestran las características esenciales de su configuración curricular. [...]
En aquest estudi, s'hi presenten el disseny i l'avaluació de l'experimentació d'un programa de formació de tècnics i professionals de l'atenció primerenca a Bolívia. S'hi justifica el model de formació basat en competències utilitzat i s'hi mostren les característiques essencials de la seva configuració curricular. [...]
This study presents the design and evaluation of a training program for early intervention technicians and professionals implemented in Bolivia. The competency-based training model used and the essential characteristics of the curriculum are explained. [...]

2017 - 10.5565/rev/educar.891
Educar, Vol. 53 Núm. 2 (2017) , p. 397-415 (Monográfico)  
4.
14 p, 1.7 MB Attentional Selection Accompanied by Eye Vergence as Revealed by Event-Related Brain Potentials / Sole Puig, Maria (Universitat de Barcelona. Departament de Cognició, Desenvolupament i Psicologia de l'Educació) ; Pallarés, Josep Marco (Universitat de Barcelona. Departament de Cognició, Desenvolupament i Psicologia de l'Educació) ; Perez Zapata, Laura (Universitat de Barcelona. Departament de Cognició, Desenvolupament i Psicologia de l'Educació) ; Puigcerver, Laura (Universitat de Barcelona. Institut de Neurociències) ; Cañete, Josep (Consorci Sanitari del Maresme. Salut Mental i Addiccions) ; Supèr, Hans (Universitat de Barcelona. Departament de Cognició, Desenvolupament i Psicologia de l'Educació)
Neural mechanisms of attention allow selective sensory information processing. Top-down deployment of visual-spatial attention is conveyed by cortical feedback connections from frontal regions to lower sensory areas modulating late stimulus responses. [...]
2016 - 10.1371/journal.pone.0167646
PloS one, Vol. 11 Núm. 12 (December 2016)  
5.
9 p, 1.5 MB Glycaemic control and antidiabetic treatment trends in primary care centres in patients with type 2 diabetes mellitus during 2007-2013 in Catalonia: a population-based study / Mata Cases, Manel (Institut Universitari d'Investigació en Atenció Primària Jordi Gol) ; Franch Nadal, Josep (Institut Universitari d'Investigació en Atenció Primària Jordi Gol) ; Real, Jordi (Institut Universitari d'Investigació en Atenció Primària Jordi Gol) ; Mauricio Puente, Dídac (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol)
Objectives:To assess trends in prescribing practices of antidiabetic agents and glycaemic control in patients with type 2 diabetes mellitus (T2DM). Design: Cross-sectional analysis using yearly clinical data and antidiabetic treatments prescribed obtained from an electronic population database. [...]
2016 - 10.1136/bmjopen-2016-012463
BMJ Open, Vol. 6 Núm. 10 (October 2016) , p. e012463  
6.
3 p, 164.2 KB Ventanas Moodle, una estrategia para promover la excelencia / Domenech Casal, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
La atención a la diversidad del alumnado de altas capacidades suele ser deficitaria. Este instituto barcelonés implementa un modelo inclusivo de promoción de la excelencia a través de Moodle, con actividades que responden a las necesidades y potencialidades de estos estudiantes y que, por tanto, los motivan. [...]
2012
Cuadernos de pedagogía, Vol. 420 (2012) , p. 36-39  
7.
6 p, 61.5 KB Currículum optativo y educación en la diversidad / Muñoz, Emili ; Rué, Joan ; Gómez Alemany, Isabel
Reflexión referida al cumplimiento en la práctica de las finalidades educativas que se prevén en la legislación. Esto se basa en distintos datos recogidos del seguimiento de la experimentación catalana y de las conclusiones obtenidas de una investigación realizada por los autores del artículo. [...]
1993
Cuadernos de pedagogía, Num. 217 (1993) , p. 80-83  
8.
4 p, 180.0 KB Tutoría entre iguales. Un recurso para atender a la diversidad / Duran, David, 1963- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
En una materia optativa sobre el área de Lengua Catalana, el alumnado trabaja en parejas integradas por chicos y chicas de dos cursos diferentes y con distinto nivel de conocimiento. Mientras el tutorado recibe un refuerzo, el tutor aprende enseñando.
2000
Cuadernos de pedagogía, Num. 288 (2000) , p. 36-39  
9.
4 p, 97.6 KB Cultura y educación matemática / Gorgorió Solà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Planas, Núria (Planas i Raig) ; Vilella, Xavier
La enseñanza de esta disciplina en la escuela refleja su carácter universal, pero olvida a menudo el bagaje cultural del alumnado y sus necesidades sociales. Los autores reivindican que se aproveche la diversidad como fuente de riqueza para el aprendizaje de las matemáticas.
2000
Cuadernos de pedagogía, Núm. 288 (Febrero 2000) , p. 72-75  
10.
3 p, 892.2 KB Cooperar para triunfar / Duran, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
2001
Cuadernos de pedagogía, Num. 298 (2001) , p. 73-75  

Artículos : Encontrados 46 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
Contribuciones a jornadas y congresos Encontrados 4 registros  
1.
13 p, 1.1 MB Anàlisi de l'atenció visual de la publicitat no comercial amb la tecnología de l'Eye Tracker: "Vine a donar sang" / Astals Serés, Anna ; Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Research Group on Psychology, Communication and Advertising
L'objectiu principal de la recerca és l'anàlisi, amb la tecnologia de l'Eye Tracking, de la optimització gràfica de la campanya del BST per tal d'aconseguir millorar l'atenció visual dels joves universitaris, a partir de la intervenció tant de les variables exògenes (característiques de la campanya) com endògenes (característiques dels subjectes en relació a la donació de sang).
2013
Jornada de Recerca en Comunicació dels Països Catalans. Barcelona, 5a : 2013
2 documentos
2.
205 p, 3.0 MB La atención (VI) : un enfoque pluridisciplinar / Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Estaún i Ferrer, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Mas Parera, M. Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Reunión Científica sobre Atención (6a : 2007 : Barcelona)
[Barcelona] : Monflorit Edicions i Assessoraments, 2010
Reunión Científica sobre Atención (RECA). Barcelona, Catalunya, 6a : 2007  
3.
21 p, 1.0 MB ¿Y tú que miras?. Low attention : atención visual a estímulos publicitarios integrados en la pantalla TV / Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Valli, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Desde la atención visual se investigan, entre otros, en qué condiciones estímulos irrelevantes activan la atención involuntaria mediante el fenómeno de la captura atencional y obtienen prioridad atencional. [...]
2011
Reunión Científica sobre Atención. Sevilla, Andalusia, 8a : 2011
2 documentos
4.
1 p, 3.0 MB Do we choose what we look at or it's our brain that chooses? : A cognitive approach to the relation between visual attention and perception based on advertising stimuli / Astals Serés, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
This study questions whether, when talking about graphical stimuli (and in particular, advertisements), attention is above the surface of consciousness that leads to a voluntary perception of the existing stimuli; or if attention is an involuntary process so that we perceive a selection of the stimuli our brain has previously chosen. [...]
2011
Workshop on Embodied, Distributed and Extended Cognition. Universitat Autònoma de Barceona, Bellaterra, 2011
2 documentos

Libros y colecciones Encontrados 2 registros  
1.
64 p, 2.0 MB Guia de recomanacions per la millora dels models i actuacions de gestió de la diversitat en els àmbits d'educació, mercat laboral i salut / Solé, Carlota, 1944- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Alcalde, Rosalina ; Ballestin, Beatriz ; Carrasco, Sílvia ; Bertrán, Marta ; Flecha, Ainhoa ; Hernando, Cristina ; Pàmies, Jordi ; Parella, Sònia ; Petroff, Alisa ; Ponferrada Arteaga, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Roca, Núria ; Serradell, Olga ; Sordé, Teresa ; Vega, Carme ; Márquez, Jennifer ; Segura, Óscar ; Girona, Marina
Aquesta recerca ha utilitzat diverses tècniques de recollida i anàlisi de la informació, tals com l’explotació de fonts secundàries, entrevistes focalitzades a experts i entrevistes en profunditat a joves amb experiències familiars d’immigració d’origen marroquí, romanès i equatorià en dos municipis: Badalona i El Vendrell. [...]
A team of researchers, part of the CER-Migracions and specialists in migration studies from a wide range of disciplinary backgrounds, has elaborated this guide of recommendations. The CER-Migrations is a research center of the UAB, founded in 2009 and focused on interdisciplinary research in international migrations. [...]

Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona. CER MIGRACIONS, Servei de Publicacions 2016 (Focus on international migration ; 3)  
2.
205 p, 3.0 MB La atención (VI) : un enfoque pluridisciplinar / Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Estaún i Ferrer, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Mas Parera, M. Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Reunión Científica sobre Atención (6a : 2007 : Barcelona)
[Barcelona] : Monflorit Edicions i Assessoraments, 2010
Reunión Científica sobre Atención (RECA). Barcelona, Catalunya, 6a : 2007  

Documentos de investigación Encontrados 63 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
99 p, 912.2 KB La comunicación verbal en Danza Movimiento Terapia. Reflexiones sobre del uso del lenguaje, la palabra y otras verbalizaciones en el contexto de DMT / Ayra Manzanal, Elsa ; Fischman, Diana
¿Puede ser el lenguaje una herramienta en Danza Movimiento Terapia (DMT)? Desde una perspectiva teórica y empírica, reflexionaremos sobre las verbalizaciones en DMT, incidiendo en las utilizadas por danza movimiento terapeutas (DMT) para procurar consciencia e integración psicofísicas; como defendía Siegel (citada en Stark & Lohn, 1989, p 110) "trabajar sin el material verbal alienta la división cuerpo mente". [...]
Pot ser el llenguatge una eina en Dansa Moviment Teràpia (DMT)? Des d'una perspectiva teòrica i empírica, reflexionarem sobre les verbalitzacions en DMT, incidint en les utilitzades per dansa moviment terapeutes (DMT) per procurar consciència i integració psicofísiques; com defensava Siegel (citada en Stark & Lohn, 1989, pàg 110) "treballar sense el material verbal encoratja la divisió cos ment". [...]

2019  
2.
139 p, 1.9 MB Hospital-at-home complex intervention tailored to older patients with disabling acute processes: avaluation of clinical factors for effectiveness on early discharge and admission avoidance strategies / Mas Bergas, Miquel Àngel, autor. ; Inzitari, Marco, supervisor acadèmic. ; Miralles Basseda, Ramon, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina.
En les últimes dècades un moviment internacional provinent de diversos països ha desenvolupat diferents recursos comunitaris per l'atenció de persones grans amb crisis complexes de salut a partir d'intervencions complexes. [...]
In the last decades, an international movement worldwide has developed different schemes in the community to provide care to older adults in complex health crises based on complex interventions. In the first part of this thesis, a literature review was done in order to analyse the main characteristics of several models of hospital-at-home care in older adults, based on two main modalities/strategies: Admission Avoidance (for providing hospital admission substitution and preventing hospital-related morbidities) and Early Supported Discharge (for shortening length of hospitalisation and facilitating community reinsertion after an acute admission). [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  
3.
229 p, 1.6 MB Incidència en l'atenció de l'alumnat de 5 i 6 anys segons el moment del dia i la tipologia d'activitats / Hidalgo Moya, Clara, autor. ; Cladellas i Pros, Ramon, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
Sovint, en la pràctica docent, ens plantegem què es pot fer per a que l'alumnat estigui atent. N'estem convençuts que és clau en l'aprenentatge tant per la gestió de les pròpies emocions com per executar decisions encertades afavorint les relacions dins l'aula i en l'àmbit escolar. [...]
In teaching practice, it is often asked what can be done so that students are attentive. We are convinced that this is a key factor in learning, both for the management of one's own emotions as well as for executing successful decisions, so that relations within the classroom and in the school environment are favored. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  
4.
217 p, 6.8 MB Factors de risc de fragilitat en les persones de 75 anys o més que viuen a la comunitat / Papiol Rufias, Mònica, autor. ; Serra Prat, Mateu, supervisor acadèmic. ; Almirall i Pujol, Jordi, supervisor acadèmic. ; Sabriá-Leal, M. (Miquel)l supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina.
[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  
5.
132 p, 32.0 MB Consciencia y autoconsciencia en la danza movimiento terapia. Autoetnografía del proceso de formación del Máster en Danza Movimiento Terapia / Esplá Espejo, Carmen ; Hills de Zárate, Margaret
Se presenta el viaje vivido en los últimos tres años de proceso de formación del Máster de Danza Movimiento Terapia, de la UAB de Barcelona, donde se transitan los senderos de la consciencia y autoconsciencia, anteriormente explorados por otras personas. [...]
The journey lived over the last three years of the training process of the Master of Dance Movement Therapy, at the UAB in Barcelona is presented, and the paths of awareness and self-awareness, previously travelled by other people, are explored. [...]

2019  
6.
108 p, 1.1 MB DMT y estrés docente. Una revisión teórica- empírica y una propuesta a través de la inteligencia y la DMT / Pinilla Romero, Estela ; Cammany, Rosmarie
En el presente trabajo y respondiendo a la incógnita de cómo la Danza Movimiento Terapia puede curar el Estrés, primero, se hace una revisión teórica de los conceptos, teorías y aspectos más relevantes en relación al estrés y el estrés docente, se busca la relación de la inteligencia emocional, corporal y la DMT como factores preventivos y de afrontamiento del estrés y se hace una revisión de los estudios y métodos realizados sobre DMT calidad de vida y estrés. [...]
2019  
7.
172 p, 2.6 MB La Cura a Catalunya : sector ocupacional i espai de desigualtats de gènere / Roca Escoda, Mireia, autor. ; Marre, Diana, supervisor acadèmic. ; Comas d'Argemir, Dolors, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural.
L'objectiu principal d'aquesta tesi és l'anàlisi dels treballs de cura remunerats a persones en situació de dependència a Catalunya. A partir d'una perspectiva qualitativa, s'analitzen les representacions socials i de gènere associades a aquests treballs, realitzats en els serveis d'atenció a la dependència (domiciliaris i institucionals), i s'aporten dades empíriques entorn aquest sector ocupacional, caracteritzat per la feminització i la precarietat laboral. [...]
The main goal of this thesis is to analyse paid caregiving occupations providing care to individuals living in situations of dependency in Catalonia. The social and gender representations associated with these occupations, performed in the dependent care services (both at home and in institutions), will be analysed from a qualitative perspective, and empirical data will be provided about this occupational sector, characterised by feminisation and job instability. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2018.  
8.
31 p, 526.1 KB Vivències de les dones víctimes de violència masclista sobre l'atenció sanitària rebuda / Tigri Santiña, Ariadna ; Leyva Moral, Juan Manuel, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Medicina
Introducció: La violència masclista és un problema de salut pública mundial que afecta aproximadament a un terç de les dones a tot el món. Els professionals sanitaris, especialment els/les infermers/es, constitueixen un grup fonamental en la prevenció, detecció precoç i acollida de les víctimes, però pocs són els estudis que es duen a terme al respecte. [...]
Introducción: La violencia machista es un problema de salud pública mundial que afecta aproximadamente a un tercio de las mujeres en todo el mundo. Los profesionales sanitarios, especialmente los/las enfermeros/as, constituyen un grupo fundamental en la prevención, la detección precoz y la acogida de las víctimas, pero pocos son los estudios que se llevan a cabo. [...]
Introduction: Sexist violence is a problem of global public health, which affects approximately one-third of the women around the world. Health professionals, especially nurses, are a key group in the prevention, early detection and reception of the victims, but there are very few studies that are carried out. [...]

2018
Graduat o Graduada en Infermeria [830]  
9.
27 p, 18.5 MB Com processem la información quan la nostra vida està en risc? / Boned Garau, Jaume ; Castellà Mate, Judit (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
El present treball estudia els efectes de l'activació i l'alerta (Arousal) davant una situació de risc sobre les capacitats cognitives. A més s'investiga com aquests efectes es veuen modulats per estats emocionals positius o negatius (valència). [...]
The present study explores the effects of activation and alert (Arousal) when facing a situation of risk over cognitive capacities. It also investigates how these effects are modulated by either positive or negative emotional states (valence). [...]

2018
Graduat o Graduada en Psicologia [954]  
10.
249 p, 2.1 MB Factores relacionados con la mejoría de la calidad de vida de los pacientes que acuden a un Hospital de día de geriatría / Jaime Gil, Elisabet de, autor. ; Miralles Basseda, Ramon, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques.
Introducción: La evaluación de la CV permite conocer aquellos tratamientos e intervenciones que son percibidos como favorables por parte de los pacientes y por ello constituye el pilar fundamental de la atención centrada en la persona. [...]
Introduction: The assessment of QoL allows the identification of those treatments and interventions that are perceived as favourable by the patients and, therefore, it is the fundamental pillar of person-centered care. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2018.  

Documentos de investigación : Encontrados 63 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
Materiales didàcticos Encontrados 1 registros  
1.
81 p, 2.3 MB Investigar sobre la contaminació a l'aula de Secundària / Solé, Caterina (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Tena Gallego, Èlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Primera versió del material per a treballar la contaminació de l'aire a Secundària. El material de l'alumnat i la guia docent s'ha desenvolupat en el marc del Projecte ATENC!Ó.
Bellaterra, 2019 (Recursos docents)
2 documentos

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.