Resultats globals: 76 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 72 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 1 registres trobats
Documents de recerca, 3 registres trobats
Articles 72 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
14 p, 605.7 KB Validación de un cuestionario para evaluar las actitudes del profesorado universitario ante la innovación curricular / Meneses Riquelme, Galia (Universidad de Tarapacá) ; Tomàs i Folch, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona)
El presente artículo tiene como objetivo informar acerca del proceso de diseño, validación, aplicación, estructura factorial y confiabilidad de un cuestionario para medir las actitudes del profesorado universitario ante la innovación curricular. [...]
This article aims to present the process of design, validation, application, factorial structure and reliability of a questionnaire to measure the attitudes of university faculty to curricular innovation. [...]
Cet article vise à présenter le processus de conception, de validation, d’application, de structure factorielle et de fiabilité d’un questionnaire pour mesurer les attitudes du professorat universitaire par rapport à l’innovation curriculaire. [...]

2017
Acción pedagógica, Vol. 26, núm. 1 (2017)  
2.
24 p, 228.8 KB Actitudes acerca de la unidad lingüística del español por parte de los hispanohablantes de Bogotá / Bernal Chávez, Julio Alexander (Universitetet i Bergen) ; Díaz Romero, Camilo Enrique (Universidad del País Vasco)
Por medio de una encuesta de actitudes lingüísticas aplicada a 400 hispanohablantes bogotanos, se identificaron diferencias en cuanto a la unidad lingüística. Los que están a favor de la unidad lingüística del español justifican su respuesta en la mejoría de la comprensión en la comunicación. [...]
Through a linguistic attitudes survey applied to 400 Spanish-speaking subjects from Bogota (Colombia), we identify differences respect to language unity. The people who are for the language unity justify their answer in the improvement of comprehension on communication. [...]

2017
Language design : journal of theoretical and experimental linguistics, Vol. 19 (2017) , p. 31-54 (Articles)  
3.
18 p, 332.8 KB Géneros televisivos preferidos y actitudes hacia la publicidad / Etayo Pérez, Cristina (Universidad de Navarra. Departamento de Empresa Informativa)
Las actitudes hacia la publicidad constituyen una variable fundamental en el proceso de logro de la eficacia publicitaria. Con el fin de mejorar el conocimiento sobre ellas, en este trabajo se analizan las relaciones existentes entre las preferencias por los distintos géneros televisivos y la actitud hacia la publicidad de los consumidores. [...]
Attitudes to advertising are a key variable in the effectiveness of the advertising process. The purpose of this paper is to explore the interrelationships between different television genres and consumer attitudes towards advertising. [...]

2014 - 10.5565/rev/qp.26
Questiones publicitarias, Núm. 19 (2014) , p. 64-81 (Artículos de investigación)  
4.
22 p, 992.3 KB Oportunidades de aprendizaje en temáticas ambientales brindadas por el currículum nacional de ciencias de Chile / Navarro Ciudad, Marianela Beatriz (Universidad de Los Andes (Xile). Centro de Investigación en Educación y Aprendizaje)
El objetivo del trabajo es evaluar en qué medida el currículum nacional de ciencias de Chile brinda oportunidades de alfabetización científica en temas ambientales. Para ello se efectuó un análisis de contenido de documentos curriculares, utilizando la metodología del estudio de oportunidades en matemáticas y ciencias (SMSO) y utilizando como referente los contenidos de medio ambiente que PISA evalúa. [...]
L'objectiu del treball és avaluar en quina mesura el currículum nacional de ciències de Xile brinda oportunitats d'alfabetització científica en temes ambientals. Per a això es va efectuar una anàlisi de contingut de documents curriculars, utilitzant la metodologia de l'estudi d'oportunitats en matemàtiques i ciències (SMSO) i utilitzant com a referent els continguts de medi ambient que PISA avalua. [...]
The aim of the current study is to evaluate to what extent Chile's national science currículum offers scientific literacy opportunities related to the environment. A content analysis of curricular documents was carried out using the Survey of Mathematics and Science Opportunities methodology (SMSO) and using the environmental contents that are evaluated by PISA as a reference. [...]

2017 - 10.5565/rev/ensciencias.1961
Enseñanza de las ciencias, Vol. 35 Núm. 3 (2017) , p. 107-127 (Investigaciones Didácticas)  
5.
21 p, 965.5 KB La periferia olvidada : el español de Ushuaia / Sinner, Carsten (Universität Leipzig)
En este trabajo se aborda la cuestión del estudio del español de Ushuaia, en el extremo sur argentino, como ejemplo de una variedad periférica que hasta el momento se ha dejado de lado en la descripción del español argentino y en la clasificación de sus variedades. [...]
This article deals with the issue of linguistic research on the Spanish of Ushuaia, in the extreme south of Argentina, as an example of a peripheral variety of Spanish that until now has not been taken into account in the description of Argentinian Spanish and in classifications of its varieties. [...]

2016
Estudios de lingüística del español, Vol. 37 (2016) , p. 127-147 (Articles)  
6.
16 p, 681.9 KB El portuñol en la frontera Venezuela-Brasil : contacto, actitudes e ideologías lingüísticas / Chinellato Díaz, Alessio (Europa-Universität Flensburg)
Este artículo presenta una aproximación al estudio del contacto en la región fronteriza Venezuela-Brasil, especialmente en la ciudad venezolana de Santa Elena de Uairén, donde tienen lugar ciertas prácticas bilingües que hasta el momento no habían sido objeto de estudios sociolingüísticos. [...]
This paper depicts an approach to language contact study in the Venezuela-Brazil border region, particularly in Santa Elena de Uairén city (Venezuela), where certain bilingual practices occur which have not been analyzed until now in sociolinguistic studies. [...]

2016
Estudios de lingüística del español, Vol. 37 (2016) , p. 111-126 (Articles)  
7.
23 p, 1.3 MB Uncovering the attitudes towards science, scientific contents and scientists of mass media communication professionals / Soto Sanfiel, María Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i de Publicitat) ; Latorre, José Ignacio (Universitat de Barcelona. Departament d'Estructura i Constituents de la Matèria)
We present an exploratory descriptive study designed to assess attitudes towards science, science based media contents and scientists of media communication professionals. The research explores the attitudes of a group of senior audiovisual communication students before and after taking a course on production of radio programs based on scientific contents. [...]
Presentamos un estudio descriptivo exploratorio diseñado para avanzar en la identificación de las actitudes de los profesionales de los medios de comunicación audiovisuales hacia la ciencia, los contenidos mediáticos inspirados en ciencia y los científicos mismos. [...]

2014
Dialogos de la comunicación, Vol. 88 (2014)  
8.
19 p, 195.4 KB El avance de las actitudes críticas entre el profesorado durante el tardofranquismo : el caso valenciano / Fuertes Muñoz, Carlos (Universitat de València)
En este texto pretendemos reflexionar sobre el avance de las actitudes sociales críticas entre el profesorado durante la última etapa de dictadura franquista. Particularmente, a partir de un análisis de testimonios, informes políticos y bibliografía centrado en Valencia, analizaremos diversas dimensiones de este fenómeno, escasamente integrado en el debate sobre las actitudes sociales durante el franquismo. [...]
En aquest text pretenem reflexionar sobre l'avenç de les actituds socials crítiques entre el professorat durant l'última etapa de dictadura franquista. Particularment, a partir d'una anàlisi de testimoniatges, informes polítics i bibliografia centrat a València, analitzarem diverses dimensions d'aquest fenomen, escassament integrat al debat sobre les actituds socials durant el franquisme. [...]
In this text we aim to reflect on the progress of critical attitudes between the teachers during the last stage of Franco dictatorship. Particularly, on the basis of an analysis of testimonies, political reports and bibliography focused in Valencia, we analyze several aspects of this phenomenon, poorly integrated into the debate on social attitudes during the Franco regime. [...]

2016
Rúbrica contemporánea, Vol. 5 Núm. 10 (2016) , p. 137-155 (Articles)  
9.
18 p, 141.9 KB Spagnolo e italiano nelle seconde generazioni di migranti ispanofoni in Italia / Calvi, Maria Vittoria (Università degli Studi di Milano)
A partire da un corpus di 30 interviste sociolinguistiche semi-strutturate in lingua spagnola con giovani migranti di diverse provenienze latinoamericane (peruviani ed ecuadoriani in particolare), questo studio si propone di esaminare: 1) le principali linee di tendenza relative agli usi e agli atteggiamenti linguistici, con particolare attenzione per la percezione del contatto; 2) alcuni esempi della penetrazione dell’italiano nello spagnolo, soprattutto a livello morfosintattico e lessicale. [...]
A partir d’un corpus de 30 entrevistes sociolingüístiques semi-estructurades en llengua espanyola a joves migrants de diverses procedències llatinoamericanes (sobretot peruans i equatorians), aquest treball es proposa d’analitzar: 1) les principals línies de tendència relatives als usos i a les actituds lingüístiques, amb especial atenció a la percepció del contacte; 2) alguns exemples de la penetració de l’italià en l’espanyol, sobretot d’àmbit morfosintàctic i lèxic. [...]
Starting fron a corpus of 30 sociolinguistic semi-structured interviews in Spanish with young immigrants from different Latin American countries (Peru and Ecuador above all), this study examines: 1) the main tendencies concerning language uses and attitudes, with particular focus on the perception of the contact; 2) some examples of the presence of Italian in Spanish, especially in morphosyntax and lexis. [...]

2016
Quaderns d'italià, Núm. 21 (2016) , p. 45-62 (Dossier 1)  
10.
10 p, 237.8 KB Actitudes ante situaciones de agravio. Un estudio comparativo entre oficiales de fuerzas de seguridad y estudiantes universitarios / Rodríguez Espínola, Solange (Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas (Argentina)) ; Moreno, José Eduardo (Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas (Argentina))
Se presenta un estudio comparativo entre personal de fuerzas de seguridad de la Argentina y estudiantes universitarios de Psicología y Abogacía acerca de las actitudes ante situaciones de agravio. La muestra comprendió a 476 sujetos. [...]
We present a comparative research about attitudes towards offenders between security force officials from Argentina and Psychology and Law university students. The sample comprises 476 participants. [...]

2011
Universitas psychologica, Vol. 10 Núm. 2 (Mayo-Agosto 2011) , p. 371-380  

Articles : 72 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 1 registres trobats  
1.
13 p, 95.5 KB La actitud del alumnado frente a la escuela / Valls, Ona (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Sanchez-Gelabert, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Troiano Gomà, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació i Treball
Históricamente muchos autores han tratado el tema de la actitud del alumnado frente a la escuela y las motivaciones instrumentales y expresivas de éstos. Estas aportaciones se han desarrollado tanto desde un punto de vista teórico donde encontramos autores como Bernstein (1977), Merton (1938), Fernández Enguita (1988), Subirats y Alegre (2006) o Tarabini (2012); como desde un punto de vista empírico con Alegre y Benito (2012), Barbeta y Termes (2014) o Feito (2003). [...]
The aim of this communication is to explore and analyse students' motivations in compulsory education and examine whether these motivations affect differentially their future expectations. The concrete objectives of this study are twofold: 1. [...]

2015
Conferencia Ibérica de Sociología de la Educación. Lisboa, Portugal, 1a : 2015  

Documents de recerca 3 registres trobats  
1.
55 p, 890.6 KB Actitudes hacia la reinserción de personas excarceladas : estudio de población universitaria / Torrado Sánchez, Ainoa ; Martí Olivé, Joel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
Las actitudes hacia la reinserción de personas excarceladas representan un papel clave en la vida de la persona que acaba de ser liberada. Las actitudes positivas facilitan la reentrada a la comunidad, aligeran los obstáculos a los que se enfrentan y disminuyen las probabilidades de reincidencia. [...]
Attitudes towards the reintegration of released persons play a key role in their life. Positive attitudes facilitate re-entry into the community, ease the obstacles they face to and decrease the possibilities of recidivism. [...]

2017
Graduat o Graduada en Criminologia [805]  
2.
29 p, 115.5 KB Inequality aversion and risk attitudes / Ramos Morilla, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; Ferrer-i-Carbonell, Ada (Institut d'Anàlisi Econòmica)
Using self reported measures of life satisfaction and risk attitudes, we empirically test whether there is a relationship between individuals inequality and risk aversion. The empirical analysis uses the German SOEP household panel for the years 1997 to 2007 to conclude that the negative effect of inequality measured by the sample gini coefficient by year and federal state is larger for those individuals who report to be less willing to take risks. [...]
Bonn Institute for the Study of Laboz 2010 (Discussion paper (Institute for the Study of Labor) ; 4703)  
3.
235 p, 2.4 MB Actitudes de estudiantes sin discapacidad hacia la inclusión de estudiantes con discapacidad en la educación superior / Salinas Alarcón, Marcela ; Sànchez Busqués, Sònia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
La presente tesis doctoral se relaciona con las actitudes de estudiantes sin discapacidad hacia la inclusión de estudiantes con discapacidad en la educación superior. Desde esta perspectiva, los objetivos del estudio fueron: 1) conocer las actitudes de estudiantes sin discapacidad hacia la inclusión de estudiantes con discapacidad en la educación superior, 2) identificar la relación de sus actitudes con variables sociodemográficas y experiencia con la discapacidad y 3) indagar acerca de variables predictoras de la disposición de los estudiantes sin discapacidad a apoyar el proceso de inclusión de compañeros con discapacidad en una universidad chilena. [...]
The present doctoral dissertation is related to non-disabled students' attitudes towards inclusion of students with disabilities in higher education. From this perspective, the objectives of the study were to following: 1) To know the attitudes of non-disabled students towards inclusion of students with disabilities in higher education, 2) To identify the relationship of their attitudes and sociodemographic variables and experience with disability and 3) To investigate variables predicting willingness of students without disabilities to support the process of inclusion of classmates with disabilities in a Chilean university. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.