Resultados globales: 82 registros encontrados en 0.02 segundos.
Artículos, Encontrados 78 registros
Contribuciones a jornadas y congresos, Encontrados 1 registros
Documentos de investigación, Encontrados 3 registros
Artículos Encontrados 78 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
18 p, 104.3 KB Versions d'una novel·la : Ungeduld des Herzens, de Stefan Zweig / Estelrich i Arce, Pilar (Universitat Pompeu Fabra. Departament de Traducció i Ciències del Llenguatge)
A partir de l'anàlisi d'un fragment d'aquesta novel·la que, tot i que sembla aparentment anecdòtic, prefigura el curs que seguiran els esdeveniments i les reaccions del protagonista a les dificultats que l'entorn li planteja, s'intenta emmarcar tant la funció del segment i del text dins l'obra original de Stefan Zweig com les conseqüències que comporten les intervencions delstraductors en les quatre versions al castellà i la versió al català estudiades, amb les relacions interpersonals i l'expressió d'actituds i sentiments com a centre d'interès. [...]
By analyzing a seemingly anecdotal passage from this novel which in fact acts as a premonition of the development of the whole plot and the way the protagonist will react towards the difficulties posed by his milieu, this paper tries to state the function of the segment in the novel and the position of the text in Stefan Zweig's life and work as well as the outcome of the decisionsmade by the translators of the four Spanish versions and the Catalan one which are examined, while focusing on the representations of interpersonal relationships and the expression of feelings and attitudes. [...]

2019
Quaderns : revista de traducció, Núm. 26 (2019) , p. 161-178 (Articles)  
2.
14 p, 886.8 KB La interculturalidad en la escuela / Jordán, Josep Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este artículo pretende dar una visión panorámica sobre algunos aspectos centrales de la interculturalidad en la escuela. Comienza con una serie de consideraciones globales acerca de cuestiones como la integración de los alumnos minoritarios y de sus culturas de referencia en la escuela. [...]
This paper presents a general picture of some issues on interculturality at school. The author deals with the integration of students from cultural minorities into school system. He contributes with some explanations and answers to the lack of success at school shown by children from cultural minorities. [...]

1996
Revista interuniversitaria de formación del profesorado, Vol. 25, Núm. 10.1 (Abril 1996) , p. 71-84  
3.
8 p, 86.7 KB Pertenecer a una minoría racial siendo personal de vigilancia penitenciaria / Blanco Correa, Ariadna (Universidad Pompeu Fabra)
Este texto pertenece a una mesa redonda que ofrece un debate con James B. Jacobs, autor del clásico de la sociología de las prisiones Stateville: The penitentiary in mass society, sobre la vigencia de su obra cuarenta años después. [...]
Aquest text pertany a una taula rodona que ofereix un debat amb James B. Jacobs, autor del clàssic de la sociologia de les presons Stateville: The penitentiary in mass society, sobre la vigència de la seva obra quaranta anys després. [...]
This text forms part of a round table discussion with James B. Jacobs, author of the classic study on the sociology of prisons Stateville: The Penitentiary in Mass Society, and examines the validity of his work 40 years later. [...]

2019 - 10.5565/rev/papers.2643
Papers : revista de sociologia, Vol. 104 Núm. 3 (2019) , p. 561-567 (Debate)  
4.
14 p, 389.6 KB Percepción de autoe€ficacia hacia la inclusión en futuros maestros de educación física / Abellán Hernández, Jorge (Universidad de Castilla-La Mancha) ; Sáez Gallego, Nieves María (Universidad de Castilla-La Mancha) ; Reina Vaíllo, Raúl (Universidad Miguel Hernández de Elche) ; Ferriz Morell, Roberto (Universidad CEU Cardenal Herrera) ; Navarro Patón, Rubén (Universidad de Santiago de Compostela)
Los maestros son un eje fundamental en el proceso de construcción de una escuela inclusiva. Es por ello que parece relevante estudiar cómo perciben su eficacia en el trato con alumnos y alumnas con discapacidad, hecho de especial importancia en la formación inicial de futuros maestros y maestras de Educación Física (EF). [...]
Teachers are a fundamental axis in the process of building an inclusive school. It seems relevant to study how they perceive their effectiveness in dealing with students with disabilities, a fact of special importance in the initial training of future teachers of physical education (PE). [...]
Os professores são um eixo fundamental no processo de construção de uma escola inclusiva. Por isso, parece relevante estudar como eles percebem sua efetividade em lidar com alunos com de€ciência, fato de especial importância na formação inicial de futuros professores de Educação Física (EF). [...]

2019
Revista de psicología del deporte, Vol. 28 Núm. 1 (2019) , p. 143-156 (Artículos)  
5.
22 p, 208.9 KB Hacia un enfoque de justicia social : la percepción del profesorado sobre la educación intercultural en contextos de escasa presencia de alumnado extranjero / Maiztegui-Oñate, Concepción (Universidad de Deusto) ; Villardón-Gallego, Lourdes (Universidad de Deusto) ; Navarro Lashayas, Miguel Ángel (ALBOAN (Vitòria, País Basc)) ; Santibáñez Gruber, Rosa (Universidad de Deusto)
Este artículo examina la experiencia de un proyecto de educación intercultural en dos centros de educación primaria con presencia de alumnado extranjero muy poco significativa, numéricamente hablando. [...]
Aquest article examina l'experiència d'un projecte d'educació intercultural en dos centres d'educació primària amb presència d'alumnat estranger molt poc significativa, numèricament parlant. L'objectiu de l'estudi és doble. [...]
This article examines the experience of an intercultural education project in two primary schools with a small number of foreign students. The objective of the study is twofold. Firstly, we analyze the process to implement the proposed activities. [...]

2019 - 10.5565/rev/educar.980
Educar, Vol. 55 Núm. 1 (2019) , p. 119-140 (Monográfico)  
6.
21 p, 240.0 KB Estudios de caso sobre las percepciones de los estudiantes en la inclusión de las tic en un centro de educación secundaria / Barberá Cebolla, Juan Pedro (Instituto Eduardo Primo Marqués de Carlet) ; Fuentes Agustí, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este artículo presenta un estudio de caso sobre cómo los estudiantes de una escuela de educación secundaria de la Comunidad Valenciana percibe la inclusión de las TIC por parte de su profesorado y como contribuyen en la mejora del aprendizaje. [...]
This article presents a case study on how students at a secondary school of Valencia see the inclusion of ICT by their teachers as contributing to the improvement of learning. It is part of the analysis of the vision that the students have about the way that teachers have integrated the use of ICT into school practice, in order to get answers about the strengths, weaknesses and opportunities for improvement that the school would need to introduce for proper use and implementation of ICT. [...]

2012
Profesorado : revista de currículum y formación del profesorado, Vol. 16 Núm. 3 (2012) , p. 285-305  
7.
14 p, 605.7 KB Validación de un cuestionario para evaluar las actitudes del profesorado universitario ante la innovación curricular / Meneses Riquelme, Galia (Universidad de Tarapacá) ; Tomàs i Folch, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona)
El presente artículo tiene como objetivo informar acerca del proceso de diseño, validación, aplicación, estructura factorial y confiabilidad de un cuestionario para medir las actitudes del profesorado universitario ante la innovación curricular. [...]
This article aims to present the process of design, validation, application, factorial structure and reliability of a questionnaire to measure the attitudes of university faculty to curricular innovation. [...]
Cet article vise à présenter le processus de conception, de validation, d'application, de structure factorielle et de fiabilité d'un questionnaire pour mesurer les attitudes du professorat universitaire par rapport à l'innovation curriculaire. [...]

2017
Acción pedagógica, Vol. 26, núm. 1 (2017)  
8.
24 p, 228.8 KB Actitudes acerca de la unidad lingüística del español por parte de los hispanohablantes de Bogotá / Bernal Chávez, Julio Alexander (Universitetet i Bergen) ; Díaz Romero, Camilo Enrique (Universidad del País Vasco)
Por medio de una encuesta de actitudes lingüísticas aplicada a 400 hispanohablantes bogotanos, se identificaron diferencias en cuanto a la unidad lingüística. Los que están a favor de la unidad lingüística del español justifican su respuesta en la mejoría de la comprensión en la comunicación. [...]
Through a linguistic attitudes survey applied to 400 Spanish-speaking subjects from Bogota (Colombia), we identify differences respect to language unity. The people who are for the language unity justify their answer in the improvement of comprehension on communication. [...]

2017
Language design : journal of theoretical and experimental linguistics, Vol. 19 (2017) , p. 31-54 (Articles)  
9.
18 p, 332.8 KB Géneros televisivos preferidos y actitudes hacia la publicidad / Etayo Pérez, Cristina (Universidad de Navarra. Departamento de Empresa Informativa)
Las actitudes hacia la publicidad constituyen una variable fundamental en el proceso de logro de la eficacia publicitaria. Con el fin de mejorar el conocimiento sobre ellas, en este trabajo se analizan las relaciones existentes entre las preferencias por los distintos géneros televisivos y la actitud hacia la publicidad de los consumidores. [...]
Attitudes to advertising are a key variable in the effectiveness of the advertising process. The purpose of this paper is to explore the interrelationships between different television genres and consumer attitudes towards advertising. [...]

2014 - 10.5565/rev/qp.26
Questiones publicitarias, Núm. 19 (2014) , p. 64-81 (Artículos de investigación)  
10.
11 p, 224.9 KB Knowledge, attitudes and practices of female genital mutilation/cutting among health care professionals in The Gambia : a multiethnic study / Kaplan Marcusán, Adriana (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Hechavarría, Suiberto (Universidad Médica de la Habana (La Habana, Cuba)) ; Bernal, Mariola (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Bonhoure, Isabelle (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural)
Female genital mutilation/cutting (FGM/C) is a harmful traditional practice with severe consequences for the health and well-being of girls and women. Health care professionals (HCPs) are therefore expected to be aware of how to identify and manage these consequences in order to ensure that those affected by the practice receive quality health care. [...]
2013 - 10.1186/1471-2458-13-851
BMC Public Health, Vol. 13 (september 2013) , p. 851  

Artículos : Encontrados 78 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
Contribuciones a jornadas y congresos Encontrados 1 registros  
1.
13 p, 95.5 KB La actitud del alumnado frente a la escuela / Valls, Ona (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Sanchez-Gelabert, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Troiano i Gomà, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació i Treball
Históricamente muchos autores han tratado el tema de la actitud del alumnado frente a la escuela y las motivaciones instrumentales y expresivas de éstos. Estas aportaciones se han desarrollado tanto desde un punto de vista teórico donde encontramos autores como Bernstein (1977), Merton (1938), Fernández Enguita (1988), Subirats y Alegre (2006) o Tarabini (2012); como desde un punto de vista empírico con Alegre y Benito (2012), Barbeta y Termes (2014) o Feito (2003). [...]
The aim of this communication is to explore and analyse students' motivations in compulsory education and examine whether these motivations affect differentially their future expectations. The concrete objectives of this study are twofold: 1. [...]

2015
Conferencia Ibérica de Sociología de la Educación. Lisboa, Portugal, 1a : 2015  

Documentos de investigación Encontrados 3 registros  
1.
55 p, 890.6 KB Actitudes hacia la reinserción de personas excarceladas : estudio de población universitaria / Torrado Sánchez, Ainoa ; Martí Olivé, Joel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
Las actitudes hacia la reinserción de personas excarceladas representan un papel clave en la vida de la persona que acaba de ser liberada. Las actitudes positivas facilitan la reentrada a la comunidad, aligeran los obstáculos a los que se enfrentan y disminuyen las probabilidades de reincidencia. [...]
Attitudes towards the reintegration of released persons play a key role in their life. Positive attitudes facilitate re-entry into the community, ease the obstacles they face to and decrease the possibilities of recidivism. [...]

2017
Graduat o Graduada en Criminologia [805]  
2.
29 p, 115.5 KB Inequality aversion and risk attitudes / Ramos Morilla, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; Ferrer-i-Carbonell, Ada (Institut d'Anàlisi Econòmica)
Using self reported measures of life satisfaction and risk attitudes, we empirically test whether there is a relationship between individuals inequality and risk aversion. The empirical analysis uses the German SOEP household panel for the years 1997 to 2007 to conclude that the negative effect of inequality measured by the sample gini coefficient by year and federal state is larger for those individuals who report to be less willing to take risks. [...]
Bonn Institute for the Study of Labor 2010 (Discussion paper (Institute for the Study of Labor) ; 4703)  
3.
235 p, 2.4 MB Actitudes de estudiantes sin discapacidad hacia la inclusión de estudiantes con discapacidad en la educación superior / Salinas Alarcón, Marcela ; Sànchez Busqués, Sònia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
La presente tesis doctoral se relaciona con las actitudes de estudiantes sin discapacidad hacia la inclusión de estudiantes con discapacidad en la educación superior. Desde esta perspectiva, los objetivos del estudio fueron: 1) conocer las actitudes de estudiantes sin discapacidad hacia la inclusión de estudiantes con discapacidad en la educación superior, 2) identificar la relación de sus actitudes con variables sociodemográficas y experiencia con la discapacidad y 3) indagar acerca de variables predictoras de la disposición de los estudiantes sin discapacidad a apoyar el proceso de inclusión de compañeros con discapacidad en una universidad chilena. [...]
The present doctoral dissertation is related to non-disabled students' attitudes towards inclusion of students with disabilities in higher education. From this perspective, the objectives of the study were to following: 1) To know the attitudes of non-disabled students towards inclusion of students with disabilities in higher education, 2) To identify the relationship of their attitudes and sociodemographic variables and experience with disability and 3) To investigate variables predicting willingness of students without disabilities to support the process of inclusion of classmates with disabilities in a Chilean university. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.