1.
|
75 p, 18.9 MB |
La ruptura entre el cinema d'autor i els blockbusters : l'evolució del cinema nord-americà i de l'Europa Occidental a partir la segona meitat del segle XX, i el declivi (o no) del cinema durant l'última dècada i el nou consum de pel·lícules per part de les noves generacions
/
Camacho Nicolau, Eduard ;
Vall, Toni, 1979-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
El treball analitza la història i l'actualitat del cinema d'autor i dels blockbusters i s'ha dividit en dues parts principals. La primera consta d'un recull teòric-històric on s'analitza la manera en què aquests dos tipus de fer cinema han evolucionat al llarg de la història i on s'exploren els seus orígens i el seu recorregut fins a l'actualitat, posant el focus en el cinema nord-americà i de l'Europa occidental. [...] El trabajo analiza la historia y la actualidad del cine de autor y de los blockbustersy se ha dividido en dos partes principales. La primera consta de una recopilación teórico-histórica donde se analiza la manera en que estos dos tipos de hacer cine han evolucionado a lo largo de la historia y donde se exploran sus orígenes y su recorrido hasta la actualidad, poniendo el foco en el cine estadounidense y de la Europa occidental. [...] The work analyzes the history and present of auteur cinema and blockbusters and has been idvided into two main parts. The first consists of a theoretical-historical compilation that analyzes the way in which these two types of filmmaking have evolved throughout history and explores their origins and their journey to the present day, focusing on American and Western European cinema. [...]
2023 Grau en Periodisme [1432]
|
|
2.
|
55 p, 1.7 MB |
Gestió i repercussió d'una crisi reputacional a xarxes socials : El cas d'Estirando el Chicle
/
Mondéjar Segovia, María ;
Aragó Navarro, Laura, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
La present investigació té com a objectiu descobrir els models teòrics que estableixen què és una crisi de comunicació, específicament en xarxes socials, i els diferents tipus de resposta que pot donar una organització. [...] La presente investigación tiene como objetivo descubrir los modelos teóricos que establecen qué es una crisis de comunicación, específicamente en redes sociales, y los diferentes tipos de respuesta que puede dar una organización. [...] This research aims to discover the theoretical models that establish what a communication crisis is, specifically in social networks, and the different types of response an organization can give. At the same time, the study considers the impact of a communication crisis on the audience. [...]
2023 Grau en Periodisme [1432]
|
|
3.
|
88 p, 15.5 MB |
Proposta de disseny d'una redacció integrada d'informatius a RTVE des de la perspectiva de la Generació Z
/
Francesc Pacheco, Maria ;
Perona Páez, Juan José, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
La integració de les redaccions es perfila com una de les conseqüències de la convergència digital en el terreny del periodisme. Encara que a ritmes molt dispars, els mitjans de comunicació van adaptant les seves estructures a una nova realitat que trenca radicalment amb les dinèmiques que van imperar en l'era analògica. [...] La integración de las redacciones se perfila como una de las consecuencias de la convergencia digital en el terreno del periodismo. Aunque a ritmos muy dispares, los medios de comunicación van adaptando sus estructuras a una nueva realidad que rompe radicalmente con las dinámicas que imperaron en la era analógica. [...] The integration of newsrooms is emerging as one of the consequences of of digital convergence in the field of journalism. Although at very different rates, the media are adapting their structures to a new reality that radically breaks with the dymanimcs that prevailed in the analog era, With the aim of proposing an integrated newsroom for RTVE, this project analyzes some European integration experiences, examines the consumption habits of Generation Z and determines how the different audiovisual platforms should interact in order to achieve a news offer that attracts young audiences.
2023 Grau en Periodisme [1432]
|
|
4.
|
136 p, 1.9 MB |
El consum de Netflix i TV3 dels joves a Catalunya
/
Carné Comaposada, Alba ;
Prades Català, Rosa ;
Corominas, Maria, 1961-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
L'objectiu d'aquest treball és fer una anàlisi del consum de la ciutadania jove resident a Catalunya en relació amb Netflix, plataforma líder en servei de vídeo sota demanda a Catalunya, i també respecte a TV3, el canal generalista de televisió de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals. [...] El objetivo de este trabajo es hacer un análisis del consumo de la ciudadanía joven que reside en Cataluña con relación a Netflix, plataforma líder en servicio de vídeo bajo demanda en Cataluña, y también respecto a TV3, la cadena generalista de televisión de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals. [...] The aim of this study is to analyze the consumption of young citizens living in Catalonia in relation to Netflix, the leading video on demand service platform in Catalonia, and also to TV3, the generalist television channel of the Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals. [...]
2022 Grau en Periodisme [1432]
|
|
5.
|
|
6.
|
186 p, 8.8 MB |
La espectacularización de las tertulias políticas en los magazines matinales : análisis comparativo de 'La Hora de La 1', 'Els Matins de TV3', 'Espejo Público' y 'El Programa de Ana Rosa'
/
Valledor Marín, Alejandro Lázaro ;
Toll Deniel, Gil Pau, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
La incorporació de les tertúlies polítiques en 1996 als programes de televisió matinals, franja tradicionalment d'audiència femenina, va marcar el format de magazine matutí actual. La tirania de les audiències obliga als programes a espectacularitzar les seves tertúlies per a atrapar a la major quantitat d'espectadors possible a través de l'elecció dels temes, la confrontació entre els tertulians i la participació de la presentadora, entre altres. La incorporación de las tertulias políticas en 1996 a los programas de televisión matinales, franja tradicionalmente de audiencia femenina, marcó el formato de magazine matutino actual. La tiranía de las audiencias obliga a los programas a espectacularizar sus tertulias para atrapar a la mayor cantidad de espectadores posible a través de la elección de los temas, la confrontación entre los tertulianos y la participación de la presentadora, entre otros. The incorporation of political talk-show into morning TV programs in 1996, a time slot traditionally for female audiences, marked the current format of the morning magazine. The tyranny of the audiences obliges the programs to spectacularize their TV shows in order to catch as many viewers as possible through the choice of topics, the confrontation between the tertullians and the participation of the TV host, among others.
2021 Grau en Periodisme [971]
|
|
7.
|
117 p, 1.9 MB |
Audiències del segle XXI : noves maneres de conèixer-les i de complaure-les
/
Parayre Cañameras, Marc ;
Carrillo Pérez, Nereida, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquesta investigació acadèmica té com a objectiu conèixer quines són les audiències actuals del segle XXI i com els mitjans de comunicació, sobretot els diaris digitals, adapten o canvien els seus continguts i la seva narrativa per complaure-les. [...] Esta investigación académica tiene como objetivo conocer cuáles son las audiencias actuales del siglo XXI y como los medios de comunicación, sobre todo los diarios digitales, adaptan o cambian sus contenidos y su narrativa para complacerlas. [...] This academic research aims to know the results of the current 21st century audiences and how the media, especially digital newspapers, adapt or change their content and narrative to please them. To achieve this, interviews have been conducted with audience managers from five different media outlets of the country.
2021 Grau en Periodisme [971]
|
|
8.
|
73 p, 2.3 MB |
L'estratègia de digitalització internacional de les organitzacions esportives : el cas de LaLiga
/
Donate Delgado, Eric ;
Ortuño Iserte, Xavier, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
Les organitzacions esportives han abraçat l'ús dels mitjans digitals amb l'objectiu d'arribar a nous públics, incloent-hi mercats internacionals. LaLiga, com entitat esportiva, també ha desenvolupat una estratègia de digitalització internacional a través de Twitter amb diversos perfils on es promocionen partits i s'estableixen sinergies a partir dels futbolistes originaris d'aquestes audiències globals. Las organizaciones deportivas han abrazado el uso de los medios digitales con el objetivo de llegar a nuevos públicos, incluyendo mercados internacionales. LaLiga, como entidad deportiva, también ha desarrollado una estrategia de digitalización internacional a través de Twitter con varios perfiles donde se promocionan partidos y se establecen sinergias a partir de los futbolistas originarios de estas audiencias globales. Sports organizations have embraced the use of digital media to reach new audiences, including international markets. LaLiga, as a sports entity, has also developed an international digitisation strategy through Twitter with various profiles promoting matches and establishing synergies from footballers originating in these global audiences.
2021 Grau en Periodisme [971]
|
|
9.
|
44 p, 1.4 MB |
La Realidad Aumentada en el "Telenotícies vespre" de TV3
/
Gascón Jiménez, Àlex ;
Martínez Fernández, Jesús, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquesta investigació estudia l'ús de la Realitat Augmentada (RA) en l'informatiu de la nit de la principal cadena de televisió catalana. Es diferencien tres formes diverses en què la tecnologia és mostrada adquirint sobretot un valor informatiu. [...] Esta investigación estudia el uso de la Realidad Aumentada (RA) en el informativo de la noche de la principal cadena de televisión catalana. Se diferencian tres formas distintas en que la tecnología es mostrada adquiriendo sobre todo un valor informativo. [...] This investigation studies the use of Augmented Reality (AR) in the evening news of the main catalan television channel. It distinguish three different forms to show the technology with an information value mostly. [...]
2020 Grau en Periodisme [971]
|
|
10.
|
100 p, 3.1 MB |
Premsa esportiva i afinitats : comparativa de la cobertura del fitxatge de Nikola Mirotic pels diaris Marca, AS, Mundo Deportivo i Sport
/
Diéguez Martín, Iria ;
Gutiérrez, Maria, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
El present treball analitza la cobertura del fitxatge del jugador Nikola Mirotic, pel FC Barcelona, per part de les quatre capçaleres esportives líders a Espanya: Marca, AS, Mundo Deportivo i Sport. [...] El presente trabajo analiza la cobertura del fichaje del jugador Nikola Mirotic, por el FC Barcelona, por parte de las cuatro cabeceras deportivas líderes en España: Marca, AS, Mundo Deportivo y Sport. [...] This research analyzes the media coverage of player Nikola Mirotic's signing to FC Barcelona in the four sports media leaders in Spain: Marca, AS, Mundo Deportivo and Sport. The investigation, based on the analysis of the articles published in all of these media and specially on their digital editions during the month of july, reveals differences in the treatment of the informations according to each media's ideology.
2020 Grau en Periodisme [971]
|
|