Resultats globals: 20 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 18 registres trobats
Documents de recerca, 1 registres trobats
Materials didàctics, 1 registres trobats
Articles 18 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
16 p, 359.3 KB Per què les xarxes socials revolucionen l'agenda setting dels mitjans / Meso Ayerdi, Koldo (Universidad del País Vasco) ; Rivero Santamarina, Diana (Universidad del País Vasco) ; Tous, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona.) ; Larrondo Ureta, Ainara (Universidad del País Vasco)
L'aparició recent de les xarxes socials ha influït notòriament en la teoria de l'establiment d'agenda (agenda setting) i ha generat alguns dubtes sobre si són realment els mitjans els que configuren l'agenda social o bé si són els usuaris els que decideixen quins són els temes més importants del moment. [...]
The recent emergence of social networking sites has notably influenced the agenda-setting theory, generating some doubts about whether the media really set the social agenda or if users decide which are the most important issues of the moment. [...]

2016 - 10.2436/revper.v0i17.145846
Periodística, Núm. 17 (2016) , p. 11-26  
2.
32 p, 985.7 KB Los públicos de las escenas musicales migrantes : contribuciones para una sociología de la recepción / Facuse Muñoz, Marisol Yazmín (Universidad de Chile) ; Tham Testa, Maximiliano Andrés (Universidad de Chile)
Este artículo presenta un análisis de los públicos de las músicas migrantes latinoamericanas en Chile en el que se examinan los procesos de recepción y apropiación de estas obras y de los mundos culturales que subyacen en ellas. [...]
Aquest article presenta una anàlisi dels públics de les músiques migrants llatinoamericanes a Xile en la qual s'examinen els processos de recepció i apropiació d'aquestes obres i dels mons culturals que hi ha al darrere. [...]
This article presents an analysis of the audiences of Latin American migrant music in Chile, examining the processes of reception and appropriation of these works and the cultural worlds that underlie them. [...]

2022 - 10.5565/rev/papers.2902
Papers : revista de sociologia, Vol. 107 Núm. 1 (2022) , p. 89-119  
3.
218.0 KB Television fiction and online communities : an analysis of comments on social networks and forums made by female viewers / Lacalle Zalduendo, María Rosario (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Simelio i Solà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona)
This article analyses the feeling of communities of female social viewers who watch television fiction and participate in social networks and forums dedicated to the programmes. The sample is made up of 7,849 comments from 157 platforms (49 Facebook pages, 71 Twitter accounts and 37 forums). [...]
2017 - 10.1080/15295036.2017.1358820
Critical Studies in Media Communication, Vol. 34, núm. 5 (2017) , p. 449-463  
4.
18 p, 325.2 KB La visualización infográfica : estudio de su efectividad en la interpretación de audiencias activas / Valero Sancho, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Morera-Vidal, Francesc (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este documento contiene un método de evaluación para la infografía, ideado inicialmente para la comparación comunicativa con otros documentos de idénticos contenidos, presentados por medio de textos escritos, que fueron probados en una investigación exitosa sobre la efectividad comunicativa de la visualización infografía. [...]
This document contains an evaluation method for the infographic, initially designed for the communicative comparison with other documents of identical contents, presented by means of written texts, which were proven in a successful investigation on the communicative effectiveness of the infographic visualization. [...]

2019 - 10.5209/esmp.64831
Estudios sobre el mensaje periodístico, Vol. 25 Núm. 2 (2019) , p. 1153-1170  
5.
30 p, 456.6 KB Los Juegos Olímpicos en televisión : estudio sobre derechos de emisión y audiencias desde Barcelona '92 / Cazallas Olivares, Julián ; Pérez Serrano, María José (Universidad Complutense de Madrid. Departamento Periodismo y Comunicación Global)
La retransmisión de los Juegos Olímpicos ha sido responsabilidad de CRTVE desde que estos se emiten en España. Ahora, el panorama ha cambiado. Discovery Communications, empresa matriz de Eurosport, ha adquirido los derechos televisuales de los Juegos Olímpicos para el periodo comprendido entre 2018 y 2024. [...]
CRTVE has been the only channel broadcasting the Olympic Games (OG) since they were first broadcasted in Spain. However, that has now changed, since Discovery Communications, Eurosport's parent company, has bought the media rights to broadcast the OG from 2018 until 2024. [...]

2018
Ruta comunicación, Núm. 9 (2018) , p. 60-89 (Artículos)  
6.
17 p, 4.7 MB Villaurrutia y la formación de público en su crítica cinematográfica (1937-1943) / Ricárdez Frías, Rosana Carmita (Universidad de Chile)
Este artículo es un análisis de la crítica cinematográfica mexicana (películas adaptadas de obras literarias) de Xavier Villaurrutia, publicada entre 1937 y 1943 en las revistas mexicanas Hoy y Así. [...]
This paper is an analysis of the national cinematographic critique (films adapted from literary works) by Xavier Villaurrutia, published between 1937 and 1943 in the Mexican magazines Hoy and Así. From his manuscripts, I propose a close reading of this criticism that allows read it linked to the rest of his artistic activity, his biography, and also as a fundamental cornerstone in the formation of viewers in the postrevolutionary period.

2018 - 10.5565/rev/mitologias.576
Mitologías hoy, Vol. 18 (2018) , p. 169-185 (Dossier)  
7.
17 p, 114.5 KB La educación audiovisual y la creación de prosumidores mediáticos : estudio de caso / Andreu Sánchez, Celia (Universitat de Girona) ; Martín-Pascual, Miguel Ángel (Universitat Autònoma de Barcelona)
La Web 2. 0 ofrece tecnologías que permiten a sus consumidores convertirse en prosumidores, consumidores de los productos generados por ellos mismos. En el marco de esta cultura participativa, muchos creadores profesionales de contenidos audiovisuales no están teniendo en cuenta la posibilidad de que sus consumidores se conviertan efectivamente en prosumidores, formando parte del propio proceso de producción audiovisual. [...]
Web 2. 0 offers technologies that allow consumers become prosumers, consumers of the products generated by them. As part of this participatory culture, many professional audiovisual content creators are not taking into account the possibility that consumers will actually become prosumers, as part of the process of audiovisual production. [...]

2014 - 10.6035/2174-0992.2014.7.8
AdComunica: revista científica de estrategias, tendencias e innovación en comunicación, Vol. 7 (2014) , p. 131-147  
8.
16 p, 164.3 KB Memorias en conflicto en la esfera pública chilena : ficción televisiva y dictadura / Antezana Barrios, Lorena (Universidad de Chile. Instituto de la Comunicación e Imagen) ; Cabalin, Cristian (Universidad de Chile. Instituto de la Comunicación e Imagen)
La emisión, por primera vez, de series ficcionales sobre la dictadura de Augusto Pinochet en la televisión abierta chilena para la conmemoración de los cuarenta años del golpe de estado de 1973 generó una serie de debates que impactaron en la esfera pública al tensionar un pasado silenciado por la transición a la democracia. [...]
The first fictional series about Augusto Pinochet's dictatorship broadcast on Chilean open television for the commemoration of the 40th anniversary of the 1973 coup generated a series of debates which had a great impact in the public sphere by reopening the tension of a past silenced by the transition to democracy. [...]
L'emissió, per primera vegada, de sèries de ficció sobre la dictadura d'Augusto Pinochet en la televisió oberta xilena per commemorar els quaranta anys del cop d'estat de 1973 va generar una sèrie de debats que van impactar en l'esfera pública perquè van tensar un passat silenciat per la transició a la democràcia. [...]

2018 - 10.5565/rev/analisi.3128
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 58 (June 2018) , p. 105-119 (Articles)
2 documents
9.
13 p, 888.6 KB Las audiencias de revistas en Andalucía / Guerrero Serón, Carlos A. (Universidad de Sevilla)
Para analizar los rasgos definitorios de la audiencia de revistas en la Comunidad Andaluza he utilizado dos estudios complementarios con mues­ tras referidas al mismo periodo de tiempo: el Estudio sobre hábitos de expo­ sición a medios en Andalucía de noviembre de 1992 (Guerrero, 1992) y el Estudio del CJRES sobre medios de comunicación (CIRES 1992).
To analyze the defining characteristics of the audience of journals in the Andalusian Community, I have used two complementary studies with references to the same period of time: the Study on exposure habits in Andalusia in November 1992 (Guerrero, 1992) and the Study of the CJRES on media (CIRES 1992).

1994 - 10.5565/rev/qp.202
Questiones publicitarias, Núm. 2 (1994) , p. 45-57 (Ensayos)  
10.
32 p, 687.0 KB La identificación con personajes de lesbianas : recepción de audiencias heterosexuales y homosexuales desde una aproximación metodológica mixta / Soto Sanfiel, María Teresa, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Carvalho Nascimento, Adriana ; Palencia Villa, Rosa María (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Introducción. Esta investigación observa la identificación de receptores homosexuales y heterosexuales de ambos sexos con las protagonistas lesbianas de ficciones audiovisuales en España. Metodología. [...]
Introduction: This research explores the identification of homosexual and heterosexual men and women receivers with lesbian protagonists of audiovisual fictions, in Spain. Methodology: The study uses a mixed method, consisting of two independent investigations whose results are interpreted together: a quantitative investigation determines the magnitudes of the effects, and a qualitative one explains the reasons for them. [...]

2014 - 10.4185/RLCS-2014-1012
Revista latina de comunicación social, Núm. 69 (2014) , p. 275-306
2 documents

Articles : 18 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Documents de recerca 1 registres trobats  
1.
64 p, 2.2 MB Diseña la estrategia de redes sociales para una empresa / Alcantara Galindo, Carolina ; Suárez Ramírez, Pedro, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
El auge del marketing digital durante los últimos años a raíz de la digitalización ha hecho de este una rama cada vez más demandada que, junto a la pandemia de la Covid-19, ha obligado a muchas empresas a empezar a utilizarlo. [...]
The rise of the digital marketing along the last years in the wake of the digitalization, has become a demanding field, that together with the worldwide Covid-19 pandemic, has compelled many companies to start its use. [...]

2021
Grau en Administració i Direcció d'Empreses [950]
2 documents

Materials didàctics 1 registres trobats  
1.
16 p, 165.0 KB Module 6 : Additional technical issues, developments and change / ADLAB PRO
Module 6 deals with 'Additional technical issues, developments and change', and it contains seven units: technology (for consumption) and technology (for delivery), audio description translation, text-to-speech systems, crowdsourcing and collaborative processes, new services and audiences, and accessible productions. [...]
2018 (ADLAB PRO (Audio Description: A Laboratory for the Development of a New Professional Profile))
3 documents

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.