Resultats globals: 2 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 2 registres trobats
Articles 2 registres trobats  
1.
28 p, 217.5 KB Internal pluralism in the governance of public service broadcasters in Spain and the role of social groups and professionals. The case of RTVE / Fernández Alonso, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Fernández Viso, Ana (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura)
This paper examines internal pluralism in the governance of public service broadcasters in Spain, a dimension of pluralism on which very little research has been done in this country. In particular, it analyses the role played by social groups and professionals in the management structures of Spanish public service broadcasters through their participation in the advisory councils and professional councils of such media. [...]
Este artículo aborda el es­tudio del pluralismo interno de la estructura de gobierno de las radio­televisiones públicas en España, una dimensión del pluralismo mediáti­co apenas estudiada en este país. [...]

2012
Comunicación y sociedad, Vol. 25, Núm. 2 (2012) , p. 203-230  
2.
8 p, 67.3 KB La educación en medios, más allá de la escuela / Camps Cervera, Victoria (Universitat Autònoma de Barcelona)
La educación en y para los medios de comunicación es una necesidad indudable que, muy lentamente y de forma poco satisfactoria, se está introduciendo en la educación reglada. Dicha labor, por otra parte, debería verse complementada por un esfuerzo de los medios audiovisuales de hacerse responsables también de la tarea educativa, no educando directamente, pero sí procurando que sus emisiones fueran coherentes con los valores que la educación procura transmitir. [...]
Education in and for the media is doubtlessly necessary and is very slowly slipping into regular education, but not very satisfactorily. This work must be fleshed out by the media's effort to take some responsibility for the educational work as well, not by educating directly, but by trying to match their broadcasts with the values that education is trying to convey. [...]

2009 - 10.3916/c32-2009-02-012
Comunicar, Vol. 16, Núm. 32 (març 2009) , p. 139-145  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.