Resultats globals: 2 registres trobats en 0.05 segons.
Articles, 1 registres trobats
Documents de recerca, 1 registres trobats
Articles 1 registres trobats  
1.
12 p, 380.2 KB Recursos digitales para la comprensión audiovisual y auditiva en ELE / Castrillejo Mojado, Victoria Ángeles (Verwaltungsakademie Berlin)
El input constituye el elemento central para el diseño de la enseñanza de la comprensión oral en lengua extranjera. De cara a facilitar al docente la selección del input con criterios orientados al aprendizaje lingüístico y al desarrollo de la destreza de escucha, el artículo presenta una lista comentada de fuentes de material tanto auténtico como didactizado, adecuado para plantear actividades de comprensión auditiva y audiovisual. [...]
Input constitutes the central element for the design of the teaching of listening comprehension in a foreign language. In order to facilitate the teacher's selection of input, the article presents an annotated list of sources of both authentic and non-authentic material, suitable for development of listening and audiovisual comprehension activities. [...]

2019 - 10.5565/rev/doblele.60
Doblele : revista de lengua y literatura, Vol. 5 (2019) , p. 98-109 (Dossier)  

Documents de recerca 1 registres trobats  
1.
22 p, 277.5 KB Data-Driven Learning : feasibility for Young Learners in the Context of ESO / Ruiz Simon, Alba ; Rees, Geraint Paul, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística
Data-Driven Learning (DDL) refers to a language approach where the learner is exposed to authentic material from corpus linguistics. DDL has been successfully applied in university levels. This research questions whether this methodology would be feasible in ESO context. [...]
Data-Driven Learning (DDL) fa referència a un enfocament lingüístic on l'estudiant està exposat a material autèntic extret d'un corpus lingüístic. DDL ha estat introduït amb èxit a nivell universitari. [...]
Data-Driven Learning (DDL) hace referencia a un enfoque lingüístico donde el estudiante está expuesto a material auténtico extraído de un corpus lingüístico. DDL ha sido introducido con éxito a nivel universitario. [...]

2021
Grau en Estudis Anglesos [1482]
Grau en Estudis Anglesos [801]  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.