Resultats globals: 20 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 10 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 1 registres trobats
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Documents de recerca, 8 registres trobats
Articles 10 registres trobats  
1.
25 p, 582.2 KB L'aprenentatge autònom dels criteris de pronunciació de la llengua catalana estàndard : Resultats d'una experiència basada en l'obra en línia 'Diccionari de dubtes del català oral' / Paloma, David, 1969- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana) ; Montserrat, Mònica
Aquesta comunicació presenta els resultats d'una experiència d'aprenentatge autònom dels criteris de pronunciació de la llengua catalana estàndard. Els protagonistes són estudiants de grau i de postgrau de la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
This presentation shows the results of an autonomous learning experience of the pronunciation criteria of standard Catalan language. The participants are graduate and undergraduate students of the Universitat Autònoma de Barcelona. [...]

2012
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 1 (2012)  
2.
16 p, 3.8 MB Distributed learning and inference with compressed images / Katakol, Sudeep (Birla Institute of Technology and Science. Department of Mathematics) ; Elbarashy, Basem (Centre de Visió per Computador (Bellaterra, Catalunya)) ; Herranz, Luis (Centre de Visió per Computador (Bellaterra, Catalunya)) ; Weijer, Joost van de (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; López Peña, Antonio M. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació)
Modern computer vision requires processing large amounts of data, both while training the model and/or during inference, once the model is deployed. Scenarios where images are captured and processed in physically separated locations are increasingly common (e. [...]
2021 - 10.1109/TIP.2021.3058545
IEEE transactions on image processing, Vol. 30 (Dec. 2021) , p. 3069-3083  
3.
12 p, 3.9 MB Weather Classification by Utilizing Synthetic Data / Minhas, Saad (University of Essex. School of Computer Science and Electrical Engineering) ; Khanam, Zeba (University of Essex. School of Computer Science and Electrical Engineering) ; Ehsan, Shoaib (University of Essex. School of Computer Science and Electrical Engineering) ; McDonald-Maier, Klaus (University of Essex. School of Computer Science and Electrical Engineering) ; Hernandez-Sabaté, Aura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació)
Weather prediction from real-world images can be termed a complex task when targeting classification using neural networks. Moreover, the number of images throughout the available datasets can contain a huge amount of variance when comparing locations with the weather those images are representing. [...]
2022 - 10.3390/s22093193
Sensors (Basel, Switzerland), Vol. 22, Issue 9 (April 2022) , art. 3193  
4.
28 p, 13.4 MB Co-training for unsupervised domain adaptation of semantic segmentation models / Gomez Zurita, Jose Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Villalonga, Gabriel (Centre de Visió per Computador (Bellaterra, Catalunya)) ; López Peña, Antonio M. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació)
Semantic image segmentation is a core task for autonomous driving, which is performed by deep models. Since training these models draws to a curse of human-based image labeling, the use of synthetic images with automatically generated labels together with unlabeled real-world images is a promising alternative. [...]
2023 - 10.3390/s23020621
Sensors (Basel, Switzerland), Vol. 23, issue 2 (Jan. 2023) , art. 621  
5.
22 p, 2.1 MB Hierarchical novelty detection for traffic sign recognition / Ruiz López, Idoia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Serrat Gual, Joan (Centre de Visió per Computador (Bellaterra, Catalunya))
Recent works have made significant progress in novelty detection, i. e. , the problem of detecting samples of novel classes, never seen during training, while classifying those that belong to known classes. [...]
2022 - 10.3390/s22124389
Sensors (Basel, Switzerland), Vol. 22, Issue 12 (June 2022) , art. 4389  
6.
23 p, 850.2 KB Digital making in educational projects / Bosco, Alejandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Santiveri Papiol, Noemí (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Tesconi, Susanna (Universitat Oberta de Catalunya)
Digital Making as an Educational Project is an innovative educational experience that has been carried out with students of the Primary Education and Social Education degrees for three consecutive years. [...]
2019 - 10.26529/cepsj.629
Center for Educational Policy Studies Journal, Vol. 9 Núm. 3 (2019) , p. 51-73  
7.
26 p, 246.7 KB Docencia virtual y aprendizaje autónomo : algunas contribuciones al Espacio Europeo de Educación Superior / Bosco, Alejandra (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rodríguez-Gómez, David (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este artículo describe y analiza casos típicos que, en el contexto universitario, utilizan las Tecnologías de la Información y la Comunicación resultando en algún tipo de innovación o mejora curricular en consonancia con los procesos de convergencia europea inherentes al Espacio Europeo de Educación Superior (EEES). [...]
This article describes and analyses several typical cases of using Information and Communication Technology to teach at university. All of them show some kind of educational innovation to contribute to European Higher Education Area. [...]

2008 - 10.5944/ried.1.11.960
RIED : Revista Iberoamericana de Educación a Distancia, Vol. 11, núm. 1 (2008) , p. 157-182  
8.
21 p, 238.2 KB Autorregulación y trabajo autónomo del estudiante en una actividad de aprendizaje basada en TIC / Martínez-Fernández, J. Reinaldo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Rabanaque, Samuel (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este estudio analiza las estrategias de autorregulación en una práctica basada en las TIC con trabajo autónomo del estudiante (TAE). Participaron 53 estudiantes del primer curso de psicología de la Universidad Autónoma de Barcelona que realizaron prácticas de atención y percepción. [...]
This work analyses a self-regulation strategies in autonomous task in an ICT-based learning activity. Participants were 53 psychology undergraduates at the Universidad Autónoma de Barcelona who made a practice in Attention and Perception Psychology. [...]

2008
Anuario de psicología, Vol. 39, núm. 3 (2008) , p. 311-331  
9.
21 p, 208.1 KB Interactividad en la red con actividades CABRI / Murillo Ramón, Jesús (Universidad de La Rioja) ; Fortuny, Josep M.. (Josep Maria) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
El artículo que se presenta, tiene dos partes diferenciadas. En la primera se describe lo que constituye una innovación metodológica. El diseño y utilización de una infraestructura y soporte instruccional, constituida fundamentalmente por una red electrónica, Internet, un foro de discusión y el software de geometría CABRI II. [...]
This paper is divided into two different parts. The first one describes a methodological innovation: the design and use of an educational infrastructure and support system basically composed of an electronic network, i. [...]

2004
Contextos educativos : revista de educación, Núm. 6-7 (2003-2004) , p. 295-315  
10.
7 p, 57.5 KB El papel de la Administración en las comunidades de aprendizaje (la visión de la Administración vasca) / Mugertza Urkidi, Konrado (Gobierno Vasco. Departamento de Educación, Universidades e Investigación)
Aquest article recull la visió de les comunitats d'aprenentatge des de la visió de l'Administració autonòmica. Parteix dels reptes que la societat actual presenta per descriure els objectius i les característiques dels plans que l'Administració es planteja per als propers anys. [...]
This article shows the point of view of the autonomous administration about learning communities. It starts with the challenges of nowadays society in order to describe the goals and characteristics that the autonomous government plans will have for the future years. [...]
El presente artículo recoge la visión de las comunidades de aprendizaje desde la Administración educativa autonómica. Se parte de los retos que la sociedad actual presenta para describir los objetivos y las características de los planes que la Administración se plantea para los próximos años. [...]

2005 - 10.5565/rev/educar.217
Educar, N. 35 (2005) , p. 93-99  

Contribucions a jornades i congressos 1 registres trobats  
1.
6 p, 623.1 KB Aprender a autoaprender. El papel de los objetivos de aprendizaje / Pividori, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química)
Con el objeto de promover la autonomía en el aprendizaje de los alumnos dentro y fuera del aula, probablemente no existe ningún otro procedimiento en la educación que sea más importante que la formulación de objetivos claros de aprendizaje. [...]
2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  

Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
17 p, 2.6 MB On offline evaluation of vision-based driving models / Codevilla Moraes, Felipe (Centre de Visió per Computador (Bellaterra, Catalunya)) ; López Peña, Antonio M. (Centre de Visió per Computador (Bellaterra, Catalunya)) ; Koltun, Vladlen (Intel Corporation) ; Dosovitskiy, Alexey (Intel Labs)
Autonomous driving models should ideally be evaluated by deploying them on a fleet of physical vehicles in the real world. Unfortunately, this approach is not practical for the vast majority of researchers. [...]
Cham, Switzerland: Springer, 2018 (Lecture Notes in Computer Science book series (LNCS) ; 11219) - 10.1007/978-3-030-01267-0_15
Computer Vision - ECCV 2018, 2018, p. 246-262  

Documents de recerca 8 registres trobats  
1.
162 p, 42.3 MB Synth-to-real semi-supervised learning for visual tasks / Gómez Zurita, Jose Luis ; López Peña, Antonio M. (Antonio Manuel), dir.
Aquest PhD se centra a aplicar l'aprenentatge semisupervisat (SSL) en problemes d'adaptació de domini sense supervisió (UDA) per tasques visuals relacionades amb la conducció autònoma. Comencem adreçant el problema de sintètic a real en UDA per detecció d'objectes (vianants i cotxes) en sistemes de visió a bord, que és una tasca crítica en conducció autònoma i sistemes de conducció assistida. [...]
Este PhD se centra en aplicar aprendizaje semi-supervisado (SSL) a problemas de adaptación de dominio sin supervisión (UDA) para tareas visuales relacionadas con la conducción autónoma Empezamos abordando el problema de sintético a real en UDA para detección de objetos (peatones y coches) en sistema de visión a bordo, que es una tarea crítica en conducción autónoma y sistemas de conducción asistida. [...]
This PhD focuses on applying semi-supervised learning (SSL) to unsupervised domain adaptation (UDA) problems for onboard visual tasks related to autonomous driving. We start by addressing the synth-to-real UDA problem on onboard vision-based object detection (pedestrians and cars), a critical task for autonomous driving and driving assistance. [...]

2023  
2.
11 p, 4.0 MB Adversarial attack on a deep model of pedestrian detection in CARLA simulator / Contreras Rodríguez, Ainoa ; López Peña, Antonio M, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
L'assistència a la conducció i la conducció autònoma utilitzen models profunds de percepció per dur a terme tasques com la detecció i classificació d'objectes. Un cop entrenats els models, és important trobar casos en què aquests puguin fallar amb l'objectiu d'incloure'ls en un posterior reentrenament i aconseguir models més robusts. [...]
La asistencia a la conducción y la conducción autónoma utilizan modelos profundos de percepción para realizar tareas como la detección y clasificación de objetos. Una vez entrenados los modelos, es importante encontrar casos en los que éstos puedan fallar con el objetivo de incluirlos en un posterior reentrenamiento y conseguir modelos más robustos. [...]
Driving assistance and autonomous driving use deep perception models to perform tasks such as object detection and classification. Once the models have been trained, it is important to find cases where they can fail, with the aim of including them in subsequent retraining and achieving more robust models. [...]

2023
Enginyeria de Dades [1394]  
3.
140 p, 2.9 MB Monocular Depth Estimation for Autonomous Driving / Gurram, Akhil ; López Peña, Antonio M. (Antonio Manuel), dir. ; Urfalioglu, Onay, dir.
La informació geomètrica 3D és essencial per percebre l'entorn des d'un vehicle autònom (VA) o assistit. Per això, estan equipats amb sensors calibrats. Podem trobar sensors LiDAR que proporcionen aquesta informació 3D, encara que són relativament costosos. [...]
La información geométrica 3D es esencial para percibir el entorno desde un vehículo autónomo (VA) o asistido. Para ello, están equipados con sensores calibrados. Podemos encontrar sensores LiDAR que proporcionan esa información 3D, aunque son relativamente costosos. [...]
3D geometric information is essential for on-board perception in autonomous driving and driver assistance. Autonomous vehicles (AVs) are equipped with calibrated sensor suites. As part of these suites, we can find LiDARs, which are expensive active sensors in charge of providing the 3D geometric information. [...]

2022  
4.
383 p, 6.4 MB Investigating beliefs and perceptions of autonomous learning during transition from pre-service to novice teachers : A longitudinal case study / Marjanovic, Jelena ; Dooly Owenby, Melinda, dir.
En el segle XXI, la capacitat d'aprenentatge autònom -entesa sovint com la capacitat de prendre el control sobre el propi aprenentatge- és crucial per a la satisfacció i l'autorealització de la persona al llarg de la seva vida. [...]
En el siglo XXI, la capacidad de aprendizaje autónomo -entendida a menudo como la capacidad de tomar el control sobre el propio aprendizaje- es crucial para la satisfacción y la autorrealización de la persona a lo largo de su vida. [...]
In the 21st century, autonomous learning ability⁠-often understood as the ability to take control over one's learning⁠-is crucial for one's lifelong satisfaction and self-realisation. Hence, the development of learner autonomy is seen as an important educational goal that many education programmes implement into their curricula to instruct the pre-service teachers to foster learner autonomy with their future students. [...]

2022  
5.
4.2 MB Aterratge autònom d'aeronaus d'ala fixa basat en visió / Nogué Bonet, Narcís ; Lumbreras Ruiz, Felipe, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Per al meu treball de fi de grau he decidit abordar el problema de l'aterratge autònom en aeronaus d'ala fixa sote normes de vol visual, ja que considero que els mètodes en ús avui en dia no es beneficien tan com podrien dels avenços més recents en tecnologia, principalment en els camps de la intel·ligència artificial i la visió per computador. [...]
For my research work I have decided to address the problem of autonomous landing in fixed wing aircraft under Visual Flight Rules, as I consider that the methods in use today do not benefit as much as they could from the latest advances in technology, mainly in the fields of artificial intelligence and computer vision. [...]
Para mi trabajo de fin de grado he decidido abordar el problema del aterrizaje autónomo en aeronaves de ala fiza bajo normas de vuelo visual, ya que considero que los métodos en uso hoy en día no se benefician tanto como podrían de los avances más recientes en tecnología, principalmente en los campos de la inteligencia artificial y la visión por computador. [...]

2021
Enginyeria Informàtica [958]  
6.
11 p, 1.1 MB Detecció de senyals de trànsit en temps real / Coret Mayoral, Xavier ; Serra Ruíz, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Hi ha molts factors que intervenen en la conducció autònoma de vehicles, entre ells la detecció de senyals de trànsit duta a terme mitjançant la visió per computador. En aquest treball es proposa el desenvolupament d'una aplicació capaç de detectar i reconèixer senyals de trànsit en temps real. [...]
There are many factors involven in vehicle autonomous driving, one of them is the detection of traffic signs performed by computer vision. The aim of this project is to develop an application able to detect and recognise traffic signs in real time. [...]
Hay muchos factores que intervienen en la conducción autónoma de vehículos, entre ellos la detección de señales de tráfico llevada a cabo mediante la visión por computador. En este trabajo se propone el desarrollo de una aplicación capaz de detectar y reconocer señales de tráfico en tiempo real. [...]

2021
Enginyeria Informàtica [958]  
7.
11 p, 14.7 MB Simulación en UE4 para realizar aprendizaje automático / Irigoyen Cañas, Jon ; López Peña, Antonio M., , dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Si se le preguntara a cualquier entendido qué avances tecnológicos darán forma a nuestro futuro, la mayoría por no decir todos, mencionarían los coches autónomos. Pero para que esta tecnología se popularice se debe minimizar al máximo el margen de error. [...]
If we ask any professional working in the computer research fields what kinds of technological advancements will shape our future, most of them, if not all of them, would probably mention self-driving cars. [...]
Si se li pregunta a qualsevol expert quins avanços tecnològics donaran forma al nostre futur, la majoria per no dir tots, esmentaran els cotxes autònoms. Però per tal que aquesta tecnologia es popularitzi s'ha de minimitzar al màxim el marge d'error. [...]

2017-02-07
Enginyeria Informàtica [958]  
8.
10 p, 2.4 MB On the use of Convolutional Neural Networks for Pedestrian Detection / Canyameres Masip, Sergi ; López Peña, Antonio M., , dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
In recent years, Deep Learning has emerged showing outstanding results for many different problems related to computer vision, machine learning and speech recognition. In this paper, we study the possibilities to apply convolutional neural networks (CNNs) and explore their power to address the pedestrian detection problem in the context of autonomous driving. [...]
En els darrers anys, el Deep Learning ha sorgit mostrant resultats excepcionals en diferents problemes relacionats amb la visió per computador, l'aprenentatge automàtic i el reconeixement de la parla. [...]
En los últimos años, el Deep Learning ha surgido mostrando resultados excepcionales en diferentes problemas relacionados con la visión por computador, el aprendizaje automático o el reconocimiento del habla. [...]

2015-06-30
Enginyeria Informàtica [958]  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.