Resultats globals: 5 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 5 registres trobats
Articles 5 registres trobats  
1.
18 p, 474.1 KB Actitudes de los estudiantes en el aprendizaje de la matemática con tecnología / Gómez-Chacón, Inés Maria
El creciente uso del ordenador en la enseñanza y aprendizaje de la Matemática en secundaria y bachillerato plantea cuestiones relativas a las relaciones existentes entre habilidades y actitudes hacia la Matemática y el ordenador. [...]
The use of computers in the teaching and learning of High School level mathematics raises many as yet unanswered questions about the relationships between students’ perceived abilities and attitudes towards mathematics and computers. [...]

2010 - 10.5565/rev/ec/v28n2.197
Enseñanza de las Ciencias, Vol. 28, Núm. 2 (Junio 2010) , p. 227-244  
2.
12 p, 398.6 KB ¿Qué opinan los estudiantes de las clases de ciencias? Un estudio transversal de sexto de primaria a cuarto de ESO / Marbà Tallada, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i les Ciències Experimentals) ; Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En este trabajo se presentan las opiniones de los estudiantes participantes en una activitat educativa de ámbito municipal respecto a sus clases de ciencias. El estudio de ha realizado con alumnos de 8 centros de Primaria y 19 centros de Secundaria de Barcelona. [...]
This paper reports the opinions of students toward their secondary school science education and examined the differences in opinions over the last five years of compulsory school and according to gender. [...]

2010
Enseñanza de las Ciencias, Vol. 28, Núm. 1 (2010) , p. 19-30  
3.
16 p, 420.6 KB La relevancia de la educación científica : actitudes y valores de los estudiantes relacionados con la ciencia y la tecnología / Vázquez Alonso, Ángel (Universitat de les Illes Balears. Departament de Pedagogia Aplicada i Psicologia de l'Educació) ; Manassero Mas, María Antonia (Universitat de les Illes Balears. Departament de Psicologia)
La relevancia de la educación científica (ROSE) es un programa internacional de investigación comparativa basado en un cuestionario que explora los factores afectivos de la educación científica desde la perspectiva de los que aprenden. [...]
The Relevance of Science Education project (ROSE) is an international comparative questionnaire-based programme of research that explores a range of affective factors of school science education from the perspective of learners. [...]

2009
Enseñanza de las Ciencias, V. 27 n. 1 (2009) p. 33-48  
4.
9 p, 382.6 KB Diseño y aplicación de una escala de actitudes hacia el estudio de las Ciencias Experimentales / Ortega Ruiz, P. ; Saura Soler, J. P. ; Mínguez Vallejos, R.
This work presents a design for a scale of attitudes when studying Experimental Sciences. We describe the process of elaboration and its application in two secondary schools, as well as the analysis of the obtained results.
1992
Enseñanza de las Ciencias, V. 10 n. 3 (1992) p. 295-303  
5.
6 p, 225.0 KB Motivación hacia la química / Morán, J. A. de ; Bullaude, M. R. G. de ; Zamora, M. M. K. de
The attitude towards a discipline is decisively important for learning, especially for difficult subjects, such as Chemistry. In this paper we have intented to evaluate, into two groups of universitary students, the attitude towards Chemistry, the determinant factors, and the relationship between the attitude and the rank of knowledge of basic chemistry. [...]
1995
Enseñanza de las Ciencias, V. 13 n. 1 (1995) p. 66-71  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.