Resultats globals: 565 registres trobats en 0.01 segons.
Articles, 234 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 36 registres trobats
Llibres i col·leccions, 25 registres trobats
Documents de recerca, 225 registres trobats
Materials didàctics, 39 registres trobats
Documents gràfics i multimèdia, 7 registres trobats
Fons personals i institucionals, 2 registres trobats
Articles 234 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
30 p, 182.1 KB L'avaluació de la producció acadèmica de la història de Catalunya / Figueres, Josep M. 1950- (Josep Maria) (Universitat Autònoma de Barcelona)
Seguint la invitació pública de l'Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya (AQU) a participar en el debat sobre les avaluacions de les acreditacions, el text vol contribuir a la reflexió sobre els criteris per avaluar la producció científica relacionada amb la història de Catalunya que opta a avaluacions de recerca o acreditacions universitàries per part d'organismes especialitzats catalans. [...]
2007
Coneixement i societat, Núm. 13 (2007) , p. 26-55  
2.
23 p, 296.0 KB La evaluación a distancia en traducción : propuesta de examen síncrono / Gamero Pérez, Silvia (Universitat Jaume I) ; García de Toro, Ana Cristina (Universitat Jaume I)
El propósito de este artículo es presentar una propuesta metodológica para la realización de exámenes escritos, en línea y síncronos. El modelo se apoya en tres ejes: elementos facilitadores, elementos disuasorios y parámetros de supervisión. [...]
El propòsit d'aquest article és presentar una proposta metodològica per a la realització d'exàmens escrits, en línia i síncrons. El model s'articula en tres eixos: elements facilitadors, elements dissuasius i paràmetres de supervisió. [...]
This article presents a methodological proposal for online assessments undertaken working from home during lockdown and the health emergency arising from the Covid-19 pandemic. This proposal consisted in designing and implementing an online and synchronous format for a final written assessment, based on the following three factors: enablers, deterrents and supervision criteria. [...]

2022
Tradumàtica, Núm. 20 (2022) , p. 34-56 (Tradumàtica oberta)  
3.
28 p, 478.3 KB English-Catalan Neural Machine Translation : state-of-the-art technology, quality, and productivity / Briva-Iglesias, Vicent (Dublin City University)
Recent major changes and technological advances have consolidated machine translation (MT) as a key player to be considered in the language services world. In numerous instances, it is even an essential player due to budget and time constraints. [...]
Els recents i importants canvis i avenços tecnològics han consolidat la traducció automàtica (TA) com un actor clau a tenir en compte en el món dels serveis lingüístics. En molts casos, és fins i tot un actor essencial a causa de les limitacions de pressupost i temps. [...]

2022 - 10.5565/rev/tradumatica.303
Tradumàtica, Núm. 20 (2022) , p. 149-176 (Tradumàtica oberta)  
4.
19 p, 578.0 KB La evaluación de las políticas educativas TIC : análisis del impacto del Sistema Educativo Digital (SED) / Ruiz Domínguez, Miguel Ángel (Universidad Internacional de La Rioja) ; Area Moreira, Manuel (Universidad de La Laguna) ; Feliciano García, Luis Antonio (Universidad de La Laguna)
En esta investigación se analizó el impacto del Sistema Educativo Digital (SED) impulsado por el INTEF del Ministerio de Educación español en los centros de enseñanza de Ceuta y Melilla. El propósito fue evaluar el efecto de una política educativa TIC a través de un modelo ecléctico propio basado en metodologías mixtas. [...]
En aquesta investigació s'ha analitzat l'impacte del Sistema Educatiu Digital (SED) impulsat per l'INTEF del Ministeri d'Educació espanyol als centres d'ensenyament de Ceuta i Melilla. S'ha mirat d'avaluar l'efecte d'una política educativa TIC a través d'un model eclèctic propi basat en metodologies mixtes. [...]
This study analyses the impact of the Digital Educational System (SED) offered to schools in Ceuta and Melilla by the Spanish Ministry of Education's National Institute of Educational Technologies and Teacher Training (INTEF). [...]

2022 - 10.5565/rev/educar.1469
Educar, Vol. 58 Núm. 2 (2022) , p. 461-479 (Temas de investigación)  
5.
22 p, 567.8 KB Presupuestos y legislación con perspectiva de género : educación 0 a 3, permisos por nacimiento, jornadas y condiciones laborales / Castellanos Serrano, Cristina (Universidad Nacional de Educación a Distancia (Espanya)) ; Perondi, Ana Carolina (Cámara de Comercio de España. Servicio de Estudios)
La educación infantil de 0 a 3 años es una política con efectos muy relevantes en el bienestar infantil y la igualdad de género. Su acceso universal es clave para garantizar la igualdad de oportunidades y tiene efectos positivos cuando es de calidad en el corto, medio y largo plazo en toda la infancia, especialmente en la de origen vulnerable. [...]
L'educació infantil de 0 a 3 anys és una política amb efectes molt rellevants en el benestar infantil i la igualtat de gènere. L'accés universal és clau per garantir la igualtat d'oportunitats i té efectes positius quan és de qualitat en els terminis curt, mitjà i llarg en tota la infància, especialment en la d'origen vulnerable. [...]
Education for 0 to 3-year-olds is a policy area with very significant effects on child wellbeing and gender equality. Universal access to childhood education is a key factor in guaranteeing equal opportunities; when it is of high quality, it has positive effects in the short, medium and long term for all children, especially those from vulnerable backgrounds. [...]
La educación infantil de 0 a 3 años es una política con efectos muy relevantes en el bienestar infantil y la igualdad de género. Su acceso universal es clave para garantizar la igualdad de oportunidades y tiene efectos positivos cuando es de calidad en el corto, medio y largo plazo en toda la infancia, especialmente en la de origen vulnerable. [...]

2022 - 10.5565/rev/papers.3064
Papers : revista de sociologia, Vol. 107 Núm. 3 (2022) , p. e3064 (Artículos de monográfico)  
6.
18 p, 770.0 KB Estrategias didácticas para favorecer las prácticas literarias digitales en la formación inicial de maestros / Cabré Rocafort, Míriam (Universitat de Barcelona)
En la formación inicial de maestro es necesario que los estudiantes adquieran estrategias didácticas para potenciar las prácticas literarias digitales. En esta investigación se usan métodos basados en el paradigma cualitativa e interpretativa y, mediante el análisis del discurso en sus tres dimensiones (enunciativa, temática e interlocutiva), se analizan los discursos de los estudiantes acerca de una propuesta didáctica para la etapa de Primaria relacionada con el desarrollo de prácticas literarias digitales (booktrailers). [...]
A la formació inicial de mestres és necessari que els estudiants adquireixin estratègies didàctiques per potenciar les pràctiques literàries digitals. En aquesta investigació s'utilitzen mètodes basats en la paradigma qualitativa i interpretativa i, mitjançant l'anàlisi del discurs en les seves tres dimensions (enunciativa, temàtica i interlocutiva), s'analitzen els discursos dels futurs docents sobre una proposta didàctica per a l'etapa de Primària relacionada amb el desenvolupament de pràctiques literàries digitals (booktrailers). [...]
In preservice teacher education it is necessary that students acquire didactic strategies to enhance digital literacy practices. In this research, methods based on the qualitative and interpretative paradigm have been used. [...]
Dans la formation initiale des enseignants, il est nécessaire que les étudiants acquièrent des stratégies didactiques pour renforcer les pratiques littéraires numériques. Cette recherche utilise des méthodes basées sur le paradigme qualitatif et interprétatif et, par l'analyse du discours dans ses trois dimensions (énonciative, thématique et interlocutive) analyse les discours des élèves sur une proposition didactique du niveau de primaire liée au développement de pratiques littéraires numériques (booktrailers). [...]

2021 - 10.5565/rev/jtl3.891
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 14 Núm. 4 (2021) , p. e891 (Articles)  
7.
12 p, 1.2 MB La memoria de la comunidad : la línea cronológica. Una técnica para la evaluación participativa de acciones comunitarias / Crespo Herrera, Estefanía ; Ciraso Calí, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Úcar, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
En este artículo se presenta la "línea cronológica", una de las técnicas utilizadas para evaluar participativamente la evolución y el impacto de las acciones comunitarias desarrolladas en tres territorios de la geografía catalana. [...]
En aquest article es presenta la "línia cronològica", una de les tècniques utilitzades per avaluar participativament l'evolució i l'impacte de les accions comunitàries desenvolupades en tres territoris de la geografia catalana. [...]
This article explains that "the timeline" is one of the most used techniques for a participatory assessment about the evolution and the impact of community actions developed in three different areas of Catalunya. [...]

2012
Educación Social - Revista de Intervención Socioeducativa, Núm. 51 (2012) , p. 121-132  
8.
16 p, 195.3 KB Factores explicativos de la calidad de la educación media : análisis del caso de Córdoba, en Colombia / Ortega Montes, Jorge Eliecer (Universidad de Córdoba) ; Valencia Jiménez, Nydia Nina (Universidad de Córdoba) ; Humánez Otero, Jorge Samuel (Institución Educativa Liceo León de Greiff)
Estudio correlacional con enfoque cuantitativo que buscó establecer la asociación entre los factores intrínsecos observables de las instituciones pedagógicas con la variabilidad de la calidad de la educación media en 27 municipios no certificados del Departamento de Córdoba, Colombia. [...]
Estudi correlacional amb enfocament quantitatiu que va buscar establir l'associació entre els factors intrínsecs observables de les institucions pedagògiques amb la variabilitat de la qualitat de l'educació mitjana en 27 municipis no certificats del Departament de Córdoba, Colòmbia. [...]
A correlational study with a quantitative approach aimed at establishing the link between observable intrinsic factors in educational institutions with variability in the quality of secondary education in 27 uncertified municipalities in Córdoba, Colombia. [...]

2022 - 10.5565/rev/educar.1455
Educar, Vol. 58 Núm. 1 (2022) , p. 221-236  
9.
19 p, 426.9 KB Translation quality management in the AI Age : new technologies to perform translation quality assurance operations / Vela Valido, Jennifer (Universidad de Las Palmas de Gran Canaria)
This article presents a selection of some of the latest technologies to perform translation quality management operations such as quality assurance and translation quality assessment using artificial intelligence and machine learning; it also discusses the impact of these technological advances in the latest academic research trends and the translation industry.
Aquest article presenta una selecció d'algunes de les últimes tecnologies i eines per dur a terme tasques que asseguren la qualitat de la traducció mitjançant la intel·ligència artificial, l'aprenentatge automàtic i l'automatització. [...]
Este artículo presenta algunas de las tecnologías y herramientas más recientes que se utilizan para llevar a cabo tareas de aseguramiento de la calidad de la traducción mediante inteligencia artificial, aprendizaje automático y automatización. [...]

2021 - 10.5565/rev/tradumatica.285
Tradumàtica, Núm. 19 (2021) , p. 93-111 (Tradumàtica dossier)  
10.
23 p, 391.6 KB Diseño y valoración de una audioguía multilingüe y accesible / Conde Ruano, José Tomás (Universidad del País Vasco)
Este trabajo describe y valora el producto desarrollado en virtud de un proyecto de innovación educativa cuyo objetivo es la creación de una audioguía multilingüe, accesible e inclusiva, de la Facultad de Letras de la Universidad del País Vasco (UPV/EHU). [...]
Aquest treball descriu i valora el producte desenvolupat en virtut d'un projecte d'innovació educativa, l'objectiu del qual és la creació d'una audioguia multilingüe, accessible i inclusiva, de la Facultat de Lletres de la Universitat del País Basc (UPV/EHU). [...]
This article describes and assesses a product that was developed as part of an educational innovation project aimed at creating an accessible and inclusive multilingual audio guide for the Faculty of Arts at the University of the Basque Country (UPV/EHU). [...]

2021 - 10.5565/rev/tradumatica.280
Tradumàtica, Núm. 19 (2021) , p. 253-275 (Tradumàtica dossier)  

Articles : 234 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 36 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
2 p, 998.0 KB Programar per emocionar / Zurita Món, Sílvia ; Sala Roig, Elisa ; Noguera Cambray, Eva ; Lara López, Rocio ; Jordán Martínez, Laura ; Fuentes Agustí, Marta
Tríptic resum de la proposta educativa d'adquirir la competència emocional mitjançant la tecnologia, i en concret la programació i la robòtica. Experiència duta a terme a Educació Primària i a ESO.
2016
mschool_Edu_Hack. Barcelona, Catalunya, 1er : 2016  
2.
3 p, 24.2 KB Grup d'innovació DIATIC : ensenyament de les ciències a través de les TIC / Grimalt-Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Herreras Blanco, Luisa (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament)
La formació continuada del professorat és una característica tant desitjada com necessària pels professionals de l'educació. Existeixen múltiples formes de plantejar-la, tot i que és evident que no totes elles impliquen els mateixos guanys d'aprenentatge. [...]
2015
VI Jornades de l'Ensenyament de la Física i la Química. Barcelona, : 2015  
3.
18 p, 490.3 KB Portal de Recerca de Catalunya / Fabregas i Estrada, Rosa (Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Gestió de la Recerca)
2015
Jornada Compartint coneixements a les biblioteques de la UAB. Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, 9a : 2015  
4.
38 p, 1.0 MB Reflexions sobre l'educació ambiental a Sant Cugat / Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Grau Roca, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Presentació que va acompanyar la presentació oral sobre reflexions de l'educació ambiental a Sant Cugat a la 1º Jornada d'Educació Ambiental d'aquest municipi titulada "Els reptes de l'educació per la sostenibilitat".
2007
Jornada d'Educació Ambiental. Els reptes de l'educació per la sostenibilitat. Sant Cugat del Vallès, Catalunya, 1a : 2007  
5.
5 p, 232.4 KB L'impacte de la compaginació d'estudis i treball en el rendiment dels titulats universitaris. Una anàlisi de l'evolució en els darrers 6 anys a les universitats catalanes / Figueroa González, Mijail (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Sanchez Gelabert, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Elias, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Daza Pérez, Lidia (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)
L'Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya publicava recentment (2014) canvis en la participació i dedicació dels graduats universitaris. Concretament mostrava com, entre els titulats, el nombre que s'havia dedicat exclusivament a l'estudi havia disminuït i augmentaven els que ho compaginaven amb algun treball remunerat. [...]
2015
Congreso Internacional UNIVEST. Girona, Catalunya, : 2015  
6.
17 p, 116.2 KB L'avaluació de xarxes que promouen l'educació per al desenvolupament sostenible: el cas de la Xarxa Europea Support / Sabio Collado, Esther (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat)
Comunicació presentada en el marc del 1r Congrés de Formació per al Treball en Xarxa a la Universitat. Complexitat, corresponsabilitat i construcció del coneixement, celebrat a Barcelona el 12 i 13 de febrer de 2009. [...]
2009
Congrés de Formació per al Treball en Xarxa Universitat Complexitat, corresponsabilitat i construcció del coneixement. Barcelona, Catalunya, 1r : 2009  
7.
1 p, 148.3 KB Conversem per avaluar en Educació per a la Sostenibilitat / Grau Roca, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat) ; Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat)
Aquesta experiència avaluadora s'ha realitzat en el marc del conveni de col·laboració entre la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i l'àrea de Medi Ambient de l'ajuntament de Sant Cugat del Vallès, amb la finalitat d'avaluar les noves activitats d'Educació per a la Sostenibilitat del Pla de Dinamització Educativa (PDE), un programa educatiu que s'ofereix a les escoles de Sant Cugat. [...]
2010
Forum d'Educació Ambiental 2000+10. Tarragona, Catalunya, : 2010  
8.
5 p, 349.9 KB L'avaluació d'activitats d'educació per a la sostenibilitat com a espais de participació / Grau Roca, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat) ; Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat)
Presentació de diapositives que va acompanyar a la presentació oral a les Jornades de la Xarxa EduSost de 2010.
2010
L'Estat de la Recerca en Educació per a la Sostenibilitat. 'Xarxa de Recerca en Educació per a la sostenibilitat'. Bellaterra, Catalunya, : 2010  
9.
33 p, 2.1 MB Eines de suport a l'acreditació i avaluació de la recerca / Contreras Torres, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Presentació de les eines de suport a l'acreditació i avaluació de la recerca al Doctoral Working Group celebrat l'abril de 2014. Explicació de quines són les agències d'acreditació i la informació disponible a les pàgines de Suport a l'Acreditació i avaluació de la recerca (SAAR) elaborades pel Servei de Biblioteques.
2014 (Eines per a la recerca)  
10.
30 p, 2.6 MB Acreditació avaluació / Carbonell Ferrando, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
L'objectiu principal d'aquestes pàgines és identificar i facilitar l'accés a les dades que es necessiten per omplir els formularis per les acreditacions, sexennis i trams de recerca de l'ANECA, l'AQU i la CNEAI.
2012
Jornada Compartint coneixements a les biblioteques de la UAB. Bellaterra, Catalunya, 6a : 2012  

Contribucions a jornades i congressos : 36 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Llibres i col·leccions 25 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
25 p, 1.1 MB Protecció de dades de caràcter personal : informe d'auditoria interna / Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Auditoria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Transformació Digital i Organització
Els objectius de l'auditoria en protecció de dades de caràcter personal són: anàlisi del grau de compliment del RGPD pel que fa a la formació dels responsables funcionals del tractament; revisió dels responsables del tractament de l'àmbit de la recerca; anàlisi de dades de categories especials sense tractament associat; anàlisi de dades biomètriques sense un tractament associat i anàlisi dels protocols establerts pel que fa a les dades sobre la identitat de gènere.
2021  
2.
13 p, 443.6 KB Auditoria dels Òrgans de Govern Territorials Col·legiats (Exercici 2020) / Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Auditoria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Transformació Digital i Organització
L'objectiu de l'auditoria és determinar el grau de compliment del Règim Jurídic de funcionament dels Òrgans de Govern Territorials Col·legiats, així com també el compliment que en fan del Reglament General (UE) 2016/679 de Protecció de Dades i de la Llei 19/14 de Transparència, accés a la informació pública i bon govern (any 2020).
2021  
3.
43 p, 10.1 MB Revisió dels actius pendents d'inventariar no localitzats (MRB-IBB) / Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Auditoria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Transformació Digital i Organització
L'objectiu d'aquest projecte ha estat el de revisar la situació d'una sèrie d'actius que estan pendents d'inventariar i no es localitzen al Mòdul B del Parc de Recerca de la UAB i a l'Institut de Biotecnologia i Biomedicina.
2022  
4.
58 p, 1.5 MB Memòria de l'Activitat Preventiva / Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Prevenció i Assistència ; Universitat Autònoma de Barcelona. Comitè de Seguretat i Salut
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Prevenció i Assistència, 2019-
4 documents
5.
7 p, 268.0 KB Instrucció 10/2020 sobre la protecció de dades en matèria de docència virtual i d'avaluacions en línia / Universitat Autònoma de Barcelona
Aquesta Instrucció dona per finalitzada la docència presencial del segon semestre del curs 2019-2020 i acorda que tota l'activitat docent pendent ha de continuar en format virtual fins a la finalització del curs, i, en previsió que la situació d'emergència no permeti dur a terme cap activitat d'avaluació presencial durant el segon semestre del curs 2019-2020, disposa que el professorat ha de dissenyar unpla d'avaluació no presencial que inclogui, també, els processos de recuperació.
Esta Instrucción da por finalizada la docencia presencial del segundo semestre del curso 2019-2020 y reconoce que toda la actividad docente pendiente tiene que continuar en formato virtual hasta la finalización del curso, y, en previsión de que la situación de emergencia no permita llevar a cabo ninguna actividad de evaluación presencial durante el segundo semestre del curso 2019-2020, dispone.
que el profesorado tiene que diseñar un plan de evaluación no presencial que incluya, también, los procesos de recuperación.
This order terminates all face-to-face teaching in the second semester of the 2019-2020 academic year and establishes that all pending teaching activity must continue in virtual format until the end of this said academic year. [...]

2020
3 documents
6.
1754x1240, 1005.4 KB Ciencia abierta : la investigación y los datos científicos accesibles y abiertos a todos los ciudadanos / Red de Bibliotecas Universitarias y Científicas Españolas (REBIUN)
2016
4 documents
7.
138 p, 1.1 MB L'Educació postobligatòria a Catalunya : eixos de desigualtat en les trajectòries formatives més enllà de l'ESO / Subirats, Joan (Subirats i Humet) dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ; Alegre, Miquel Àngel, 1975- (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ; Benito Pérez, Ricard (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ; Chela, Xènia (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ; Gonzàlez Balletbò, Isaac 1944- (Universitat Oberta de Catalunya) ; Albaigés, Bernat (Síndic de Greuges) ; Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu (Catalunya) ; Catalunya. Departament d'Educació
El sistema educatiu català (i també l'espanyol) presenta un nombre de joves que acaben l'ensenyament secundari obligatori (ESO) sense graduació, així com també un desinterès de bona part d'aquest jovent a continuar formant-se posteriorment. [...]
Barcelona : Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu, 2010 (Informes d'avaluació ; 15)  
8.
10 p, 324.1 KB Evaluating domain adaptation in machine translation across scenarios / Etchegoyhen, Thierry (Vicomtech-IK4) ; Fernández Torné, Ana (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Azpeitia Zaldua, Andoni (Vicomtech-IK4) ; Martínez García, Eva (Vicomtech-IK4) ; Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona)
We present an evaluation of the benefits of domain adaptation for machine translation, on three separate domains and language pairs, with varying degrees of domain specificity and amounts of available training data. [...]
París : ELRA, 2018
Proceedings of the Eleventh International Conference on Language Resources Evaluation (LREC 2018), 2018, p. 6-15  
9.
140 p, 993.4 KB Esport i valors : avaluació del programa FutbolNet de la Fundació FC Barcelona a Catalunya, 2012-2013 / Julià Cano, Albert ; Prat Grau, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Fundació Jaume Bofill ; Futbol Club Barcelona
Barcelona : Fundació Jaume Bofill, 2013 (Informes breus ; 43) (Informes breus. Educació)  
10.
97 p, 3.2 MB Com les notes condicionen les expectatives educatives de l'alumnat / Capsada-Munsech, Queralt, 1984- (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Globalització, Educació i Polítiques Socials) ; Castejón, Alba (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Globalització, Educació i Polítiques Socials) ; Fundació Jaume Bofill
Cada dia gaudim de més informació i proves d'avaluació que ens permeten saber el nivell de competències i coneixements dels nostres estudiants. Gran part d'aquesta informació condiciona les seves expectatives i té un rol central en la presa de decisions sobre el seu futur acadèmic i professional. [...]
Barcelona : Fundació Jaume Bofill, 2014 (Informes breus ; 53) (Informes breus. Educació)  

Llibres i col·leccions : 25 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Documents de recerca 225 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
12 p, 1.5 MB Aplicació i millora de model OCR per a reconeixement de codis de barres en imatges de pots cilíndrics / Matarín Ladero, Marc ; Valveny Llobet, Ernest, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
El treball consisteix a aplicar i millorar un model OCR per detectar etiquetes en codis de barres de productes cilíndrics, així com reconèixer i verificar els números corresponents. El reconeixement presenta dificultats a causa de la baixa resolució a la regió de l'etiqueta, distorsions d'il·luminació, deformacions ocasionades per la forma cilíndrica del producte i la possibilitat que les barres del codi interfereixin amb el text, sent detectades com a caràcters pel model OCR . [...]
El trabajo consiste a aplicar y mejorar un modelo OCR para detectar etiquetas en códigos de barras de productos cilíndricos, así como reconocer y verificar los números correspondientes. El reconocimiento presenta dificultades a causa de la baja resolución en la región del código, distorsiones de iluminación, deformaciones ocasionadas por la forma cilíndrica del producto y la posibilidad que las barras del código interfieran con el texto, siente detectadas como caracteres por el modelo OCR . [...]
The work consists of applying and improving an OCR model to detect labels on cylindrical product barcodes, as well as recognizing and verifying the corresponding numbers. The recognition presents difficulties due to low resolution in the label region, illumination distortions, deformations caused by the cylindrical shape of the product and the possibility that the bars of the code interfere with the text, being detected as characters by the OCR model. [...]

2023
Enginyeria de Dades [1394]  
2.
66 p, 4.1 MB L'avaluació de la qualitat de la terminologia de l'àmbit mediambiental en la traducció automàtica neuronal (TAN) / Punzi Zarino, Wanda ; Sánchez-Gijón, Pilar, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
La importància de comptar amb traductors especialitzats que coneguin terminologia, resolguin problemes de terminologia i gestionen la informació relacionada amb els termes en el procés de traducció és inqüestionable avui dia. [...]
La importancia de contar con traductores especializados que conozcan la terminología, solucionen los problemas terminológicos y gestionen la información relacionada con los términos en el proceso de traducción es incuestionable hoy en día. [...]
The importance of having specialized translators who know terminology, solve terminology problems and manage term-related information in the translation process is unquestionable nowadays. Therefore, this study aims to address both terminology management problems for EN>ES, EN>IT and ES>IT language combinations, as well as those related to the evaluation of the quality of domain-specific terminology. [...]

2021
Tradumàtica: Tecnologies de la Traducció [4315970]  
3.
Traducció, adaptació i normalització de la bateria neuropsicològica NEURONORMA i del Test Barcelona-2 per la seva aplicació en llengua catalana i les seves varietats dialectals - NN.cat / Vinaixa Campos, Laia ; Bergé Baquero, Daniel, dir. ; Sánchez Benavides, Gonzalo, dir. ; Vilarroya Oliver, Oscar, dir.
L'avaluació neuropsicològica és clau pel diagnòstic i seguiment de pacients amb malalties neurodegeneratives. És conegut l'efecte de l'edat, l'escolaritat i el sexe en el rendiment de les proves, però un aspecte crucial que qüestiona la validesa de l'avaluació cognitiva és la llengua en què s'administren els tests. [...]
La evaluación neuropsicológica es clave por el diagnóstico y seguimiento de pacientes con enfermedades neurodegenerativas. Es conocido el efecto de la edad, la escolaridad y el sexo en el rendimiento de las pruebas, pero un aspecto crucial que cuestiona la validez de la evaluación cognitiva es la lengua en que se administran las tests. [...]
Neuropsychological assessment is crucial for the diagnosis and management of patients sufferlng from neurodegenerative diseases. The effect of age, education and sex is well known, as well as the language in which the assessment is performed. [...]

2023  
4.
1.3 MB Estrategias para optimizar el control de los factores de riesgo cardiovascular de los pacientes tras un síndrome coronario agudo / Ruiz Bustillo, Sonia ; Farré López, Nuria, dir. ; Martí Almor, Julio, dir. ; Cladellas Capdevila, Mercè, dir.
L'avaluació neuropsicològica és clau pel diagnòstic i seguiment de pacients amb malalties neurodegeneratives. És conegut l'efecte de l'edat, l'escolaritat i el sexe en el rendiment de les proves, però un aspecte crucial que qüestiona la validesa de l'avaluació cognitiva és la llengua en què s'administren els tests. [...]
La evaluación neuropsicológica es clave por el diagnóstico y seguimiento de pacientes con enfermedades neurodegenerativas. Es conocido el efecto de la edad, la escolaridad y el sexo en el rendimiento de las pruebas, pero un aspecto crucial que cuestiona la validez de la evaluación cognitiva es la lengua en que se administran las tests. [...]
Neuropsychological assessment is crucial for the diagnosis and management of patients sufferlng from neurodegenerative diseases. The effect of age, education and sex is well known, as well as the language in which the assessment is performed. [...]

2023  
5.
92 p, 7.6 MB Disseny del procés d'avaluació per mesurar l'impacte dels itineraris sociolaborals a la vida de les persones treballadores d'Es Im-perfect / Martínez Vivot Hardoy, Agustina ; Jariot, Mercè, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada
Aquest treball contempla el disseny d'un qüestionari d'avaluació dels processos d'inserció sociolaboral de les persones treballadores d'Es Im-perfect des d'una perspectiva integral. El treball s'inicia amb una detecció de necessitats orientada al context de l'organització i el de la de les persones a integrar que permeten avaluar tot el procés socioeducatiu. [...]
Este trabajo contempla el diseño de un cuestionario de evaluación de los procesos de inserción sociolaboral de las personas trabajadoras de Es Im-perfect desde una perspectiva integral. El trabajo se inicia con una detección de necesidades orientada al contexto, el de la organización y el de la de las personas a integrar, que permite evaluar todo el proceso socio educativo. [...]
This work envisages the design of a questionnaire to evaluate Es Im-perfect's workers socio-labour integration processes from an integral perspective. The work begins with a detection of needs based on the organization's and the worker's to be integrated context, to allow the evaluation of the whole socio-educational process. [...]

Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Grau en Educació Social [827]  
6.
1.1 MB Validación y normalización de instrumentos neurocognitivos para la medición de memoria episódica en una muestra española de mediana edad / Alviarez-Schulze, Vanessa ; Bartrés-Faz, David, dir. ; Gabriele, Cattaneo, dir. ; Alijotas-Reig, Jaume, dir.
La memòria episòdica, referida a la capacitat de l'ésser humà per emmagatzemar experiències personals del passat abastant aspectes temporals i contextuals, juga un rol protagonista en la predicció del deteriorament neurocognitiu. [...]
La memoria episódica, referida a la capacidad del ser humano para almacenar experiencias personales del pasado abarcando aspectos temporales y contextuales, juega un rol protagónico en la predicción del deterioro neurocognitivo. [...]
Episodic memory, referring to the human being's ability to store past personal experiences encompassing temporal and contextual aspects, is a cognitive function that plays a leading role in predicting neurocognitive impairment associated with pathological aging. [...]

2022  
7.
191 p, 4.2 MB Avaluació del disseny, la implementació i l'impacte del programa Reempresa-SOC / Verd Pericàs, Joan Miquel ; Fernández Junquera, Álvaro ; Molero Borràs, Caterina
Reempresa-SOC és un subprograma de col·laboració públic-privada formulat pel Servei d'Ocupació de Catalunya (en endavant, SOC) i la Fundació Cecot Innovació (en endavant, FCECOT). Desenvolupat entorn d'un mercat de compravenda d'empreses econòmicament viables, FCECOT proveeix serveis de formació, orientació i publicitat per a fomentar les transaccions dins d'aquest mercat. [...]
2022  
8.
2.3 MB Políticas institucionales de evaluación y control de acciones públicas. Un análisis neoinstitucional integrado sobre la Política de Evaluación del Ministerio de Desarrollo Social del Uruguay / Muñoz-Mendoza, Carolina ; Blanco, Ismael, dir.
Aquesta tesi doctoral mostra que les polítiques institucionals d'avaluació compleixen una funció política de control no electoral d'accions públiques en els seus sistemes democràtics, que fins ara no ha estat definida com a tal per la literatura. [...]
Esta tesis doctoral devela que las políticas institucionales de evaluación cumplen una función política de control no electoral de acciones públicas en sus sistemas democráticos, que hasta ahora no ha sido definida como tal por la literatura. [...]
This doctoral thesis shows that institutional evaluation policies fulfil a political function of non-electoral control of public actions in democratic systems, which so far has not been defined as such by the literature. [...]

2022  
9.
41 p, 670.7 KB Ocupació juvenil i cooperativisme. Una avaluació de les polítiques d'emprenedoria des d'una perspectiva comparada / Porta Torres, Carles ; Coma Roura, Joan, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Avaluació del disseny de dues polítiques públiques d'ocupació juvenil. Els elements diferencials entre aquestes son la metodologia del disseny i la inclusió d'aspectes de l'Economia Social i Solidària. [...]
Evaluación del diseño de dos políticas públicas de empleo juvenil. Los elementos diferenciales entre éstas son la metodología del diseño y la inclusión de aspectos de la Economía Social y Solidaria. [...]
Evaluation of the design of two public youth employment policies. The differential elements between them are the design methodology and the inclusion of aspects of the Social and Solidarity Economy. [...]

2022
Grau en Ciència Política i Gestió Pública [818]
3 documents
10.
382 p, 3.8 MB Learning and Assessment of Content and Language in EMI in Higher Education : Is Integration Possible? Multiple Case Study / Andjelkov, Sonja ; Escobar Urmeneta, Cristina, dir.
La DUA (Docència Universitària en Anglès) fa referència a l'anglès com a llengua vehicular en assignatures acadèmiques als països on l'anglès no es parla com a idioma principal. En el cas d'Espanya, i d'altres països de parla no anglesa, la DUA ha estat adoptada pels responsables de nombroses universitats amb l'objectiu de contribuir al domini d'aquest idioma com a llengua addicional (ILA) per part dels estudiants. [...]
Las últimas décadas han traído muchos cambios en la educación superior. En Europa, por ejemplo, tanto el Proceso de Bolonia, como el programa de intercambio interuniversitario "Erasmus", han ampliado las oportunidades educativas y han creado una perspectiva diferente sobre el perfil de la universidad para el siglo XXI. [...]
One of the trends taking place in non-English-speaking countries in both Europe and elsewhere, which promotes cultural and international diversity, is the offering of degree programmes either partly or wholly in English. [...]

2022  

Documents de recerca : 225 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Materials didàctics 39 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
3 p, 126.5 KB Rúbrica valoració final Treball Transversal d'Investigar en Educació - Avaluació de la recerca (entrega final acumulativa) / Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
La rúbrica conté només uns quants elements que defineixen el treball transversal de l'assignatura d'Investigar en Educació dels graus d'Educació Social i Pedagogia. S'utilitza en l'entrega final del treball i és acumulativa, ja que els altres elements no avaluats en la rúbrica han estat prèviament avaluats en les altres entregues. [...]
2019  
2.
2 p, 59.0 KB Prova integral d'afàsia, tasca de fluïdesa verbal / Salmons Llussa, Io (Universitat Autònoma de Barcelona)
Full de respostes de la tasca de fluïdesa verbal (subtest 3) de la Prova integral d'afàsia (Salmons et al. 2021).
2023  
3.
3 p, 119.3 KB Prova integral d'afàsia,tasca de descripció oral / Salmons Llussa, Io (Universitat Autònoma de Barcelona)
Full de resposta de la tasca de descripció oral de la Prova integral d'afàsia (Salmons et al. 2021).
2023  
4.
3 p, 137.6 KB Prova integral d'afàsia, tasques de denominació d'objectes i accions / Salmons Llussa, Io (Universitat Autònoma de Barcelona)
Full de respostes de les tasques de denominació oral d'objectes (subtest 17) i d'accions (subtest 18) de la Prova integral d'afàsia (Salmons et al. 2021).
2023  
5.
8 p, 239.2 KB AQU Mèrits de recerca : Convocatòria 2023 / Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Plantilles elaborades pel Servei de Biblioteques que fan una síntesi dels criteris de qualitat de les publicacions científiques que serveixen per a l'avaluació de l'activitat de recerca de l'Agència de Qualitat Universitària (AQU) en la seva convocatòria 2023 per a l'assignació dels complements addicionals per mèrits de recerca del personal docent i investigador universitari. [...]
2023 (Eines per a la recerca)
8 documents
6.
2 p, 181.4 KB CNEAI Mèrits de recerca : Convocatòria 2022 / Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Plantilles elaborades pel Servei de Biblioteques que fan una síntesi dels criteris de qualitat de les publicacions científiques que serveixen per a l'avaluació de l'activitat investigadora dels trams de recerca de la Comisión Nacional Evaluadora de la Actividad Investigadora (CNEAI) en la seva convocatòria 2022 per a l'assignació del complement de productivitat (sexenni) del personal docent i investigador universitari. [...]
2023 (Eines per a la recerca)
16 documents
7.
2 p, 390.4 KB CNEAI Mèrits de recerca : Convocatòria 2020 / Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Plantilles elaborades pel Servei de Biblioteques que fan una síntesi dels criteris de qualitat de les publicacions científiques que serveixen per a l'avaluació de l'activitat investigadora dels trams de recerca de la Comisión Nacional Evaluadora de la Actividad Investigadora (CNEAI) en la seva convocatòria 2020 per a l'assignació del complement de productivitat (sexenni) del personal docent i investigador universitari. [...]
2022 (Eines per a la recerca)
16 documents
8.
17 p, 1.3 MB 14 estratègies per individualitzar la nota en treballs grupals / Díaz Vicario, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Barrera-Corominas, Aleix (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Morodo, Andy, (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ion, Georgeta ; Muñoz Moreno, José Luis 1980- ; Rodríguez-Gómez, David ; Álvarez Valdivia, Ibis Marlene ; Arnau-Sabatés, Laura ; Castro Ceacero, Diego ; Duran-Bellonch, Mar ; Mercader Juan, Cristina ; Salat Llorente, Esther ; Suárez, Cecilia Inés ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Oficina de Qualitat Docent
Document que presenta, de manera sintetitzada, 14 estratègies d'avaluació que possibiliten que cada membre del grup rebi una nota d'acord a la seva contribución i participación a la tasca grupal realitzada.
2022 (ARPA - Aula de Recursos per a l'Avaluació)  
9.
100 p, 3.1 MB Repositori d'activitats i recursos per a l'avaluació amb eines digitals de les habilitats pràctiques de l'alumnat / Mercader, Cristina ; Ion, Georgeta ; Alguacil, Laia ; Barrera-Corominas, Aleix ; Grosseck, Gabriela ; Iancu, Daniel ; López, Víctor ; Malița, Laura ; Morodo, Andy ; Noguera, Ingrid ; Rotaru, Ileana ; Sava, Simona ; Scortescu, Mirela ; Trzeciak, Asia ; Vlachopoulos, Dimitrios
El D-Eva Bank és un repositori de recursos per a l'avaluació amb eines digitals de les habilitats pràctiques dels estudiants d'educació superior. En les següents pàgines trobaràs 14 activitats que inclouen exemples d'estudis de cas de situacions de la vida real a les escoles o universitats, que inclouen rúbriques d'avaluació, analítiques d'aprenentatge, retroalimentació, gamificació i propostes d'avaluació amb eines digitals per a habilitats pràctiques.
Les activitats han estat dissenyades en el marc del projecte Erasmus+ D-Eva "Avaluació d'Habilitats Pràctiques amb Tecnologies Digitals en la Formació de Mestres", per acadèmics universitaris de tres institucions europees implicades en el consorci de projecte (Universitat Autònoma de Barcelona, Universitat de l'Oest de Timisoara i Universitat d'Amsterdam de Ciències Aplicades).
El D-Eva Bank és el primer producte intel·lectual del projecte i té com a objectiu oferir al professorat d'universitat recursos per facilitar l'avaluació de les habilitats pràctiques dels estudiants utilitzant tecnologies digitals. [...]

2022 (ARPA - Aula de Recursos Per a l'Avaluació)
3 documents
10.
4 p, 246.8 KB AQU Acreditacions. Catedràtic : Convocatòria 2022 / Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Plantilles elaborades pel Servei de Biblioteques que fan una síntesi dels criteris de qualitat de les publicacions científiques que serveixen per a l'avaluació de l'activitat de recerca de l'Agència de Qualitat Universitària (AQU) en la seva convocatòria 2022 per a l'acreditació de recerca avançada per a Professorat Catedràtic/a. [...]
2022 (Eines per a la recerca)
7 documents

Materials didàctics : 39 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Documents gràfics i multimèdia 7 registres trobats  
1.
Procés d'Adquisició de la Competència Traductora i Avaluació - PACTE / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental
Grup de recerca que té com a objectiu fonamental investigar sobre la competència traductora i la seva adquisició. La nostra última finalitat és millorar el disseny curricular de la formació de traductors, en especial el disseny de competències, la progressió de l'ensenyament i la seva avaluació. [...]
Grupo de investigación cuyo objetivo fundamental es investigar sobre la competencia traductora y su adquisición. Nuestra finalidad última es mejorar el diseño curricular de la formación de traductores, especialmente el diseño de competencias, la progresión de la enseñanza y su evaluación. [...]
Research group whose main objective is to investigate translation competence and its acquisition. Our ultimate goal is to improve curriculum design for translator training, especially where competences, the progression involved in teaching, and evaluation are concerned. [...]

2022  
2.
20.7 KB Interfície de la SAAR. Suport a l'Acreditació i Avaluació de la Recerca / Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Mostra de diferents pantalles de l'eina web elaborada pel Servei de Biblioteques per ajudar el personal docent i investigador en l'avaluació de les publicacions científiques. S'identifiquen i es dona accés als recursos on trobar la informació necessària per a omplir els formularis per les acreditacions, sexennis i trams de recerca d'ANECA, AQU i CNEAI, a més d'altres eines interessants sobre producció científica. [...]
2016
10 documents
3.
15.8 KB Bruno Dente, doctor "honoris causa" per la UAB / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials
2019 (Exposicions bibliogràfiques (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials))  
4.
1 p, 258.1 KB Biblioteques UAB. Enquesta de satisfacció / Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Infografia realitzada pel Servei de Biblioteques de la UAB amb motiu de l'enquesta de satisfacció als usuaris feta durant el curs 2013-2014. L'enquesta recull la tipologia d'usuaris, la freqüència d'utilització de la biblioteca, el coneixement del servei i dels fons, la valoració dels usuaris, els suggeriments dels usuaris i les propostes de millora.
2013  
5.
1 p, 601.2 KB Biblioteques UAB. Enquesta de satisfacció / Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Infografia realitzada pel Servei de Biblioteques de la UAB amb motiu de l'enquesta de satisfacció als usuaris feta durant el curs 2016-2017. L'enquesta recull la tipologia d'usuaris, la freqüència d'utilització de la biblioteca, el coneixement del servei i dels fons, la valoració dels usuaris, els suggeriments dels usuaris i les propostes de millora.
2016  
6.
510x339, 107.9 KB Factor d'impacte de revistes de ciències socials / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Exposició sobre el factor o índex d'impacte de revistes científiques de ciències socials. Conté el rànquing de les deu revistes de dret, economia, ciències polítiques i sociologia amb el factor d'impacte més alt el 2007 segons l'Institute for Scientific Information (ISI). [...]
2009
9 documents
7.
6.4 KB Factor d'impacte de revistes de ciències socials / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Exposició sobre el factor o índex d'impacte de revistes científiques de ciències socials. Conté el rànquing de les deu revistes de dret, economia, ciències polítiques i sociologia amb el factor d'impacte més alt el 2007 segons l'Institute for Scientific Information (ISI). [...]
2009 (Exposicions bibliogràfiques (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials))  

Fons personals i institucionals 2 registres trobats  
1.
30 p, 182.1 KB L'avaluació de la producció acadèmica de la història de Catalunya / Figueres, Josep M. 1950- (Josep Maria) (Universitat Autònoma de Barcelona)
Seguint la invitació pública de l'Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya (AQU) a participar en el debat sobre les avaluacions de les acreditacions, el text vol contribuir a la reflexió sobre els criteris per avaluar la producció científica relacionada amb la història de Catalunya que opta a avaluacions de recerca o acreditacions universitàries per part d'organismes especialitzats catalans. [...]
2007
Coneixement i societat, Núm. 13 (2007) , p. 26-55  
2.
12 p, 131.1 KB Análisis del sistema británico de evaluación de la higiene (HAS) mediante la valoración de un matadero y sala de despiece de aves / Guinjoan, J. ; Fàbregas i Comadran, Xavier
Este artículo, Primer premio del VII Concurso ADITSIC para asociados, analiza el Sistema Británico de Evaluación de la Higiene (HAS). Para ello se valoró el estado higiénico de un matadero y de una sala de despiece de aves, teniendo en cuenta la metodología HAS de 1995 y las de 1999.
2001 (Memoria digital d'escorxadors)
Eurocarne, Vol. 99, Núm. 1 (Septiembre 2001) , p. 1-12  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.