Resultados globales: 514 registros encontrados en 0.03 segundos.
Artículos, Encontrados 225 registros
Contribuciones a jornadas y congresos, Encontrados 36 registros
Libros y colecciones, Encontrados 22 registros
Documentos de investigación, Encontrados 210 registros
Materiales didàcticos, Encontrados 16 registros
Documentos gráficos y multimedia, Encontrados 5 registros
Fondos personales e institucionales, Encontrados 1 registros
Artículos Encontrados 225 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
19 p, 426.9 KB Translation quality management in the AI Age : new technologies to perform translation quality assurance operations / Vela Valido, Jennifer (Universidad de Las Palmas de Gran Canaria)
This article presents a selection of some of the latest technologies to perform translation quality management operations such as quality assurance and translation quality assessment using artificial intelligence and machine learning; it also discusses the impact of these technological advances in the latest academic research trends and the translation industry.
Aquest article presenta una selecció d'algunes de les últimes tecnologies i eines per dur a terme tasques que asseguren la qualitat de la traducció mitjançant la intel·ligència artificial, l'aprenentatge automàtic i l'automatització. [...]
Este artículo presenta algunas de las tecnologías y herramientas más recientes que se utilizan para llevar a cabo tareas de aseguramiento de la calidad de la traducción mediante inteligencia artificial, aprendizaje automático y automatización. [...]

2021 - 10.5565/rev/tradumatica.285
Tradumàtica, Núm. 19 (2021) , p. 93-111 (Tradumàtica dossier)  
2.
0 p, 0 bytes Diseño y valoración de una audioguía multilingüe y accesible / Conde Ruano, José Tomás (Universidad del País Vasco (UPV/EHU))
Este trabajo describe y valora el producto desarrollado en virtud de un proyecto de innovación educativa cuyo objetivo es la creación de una audioguía multilingüe, accesible e inclusiva, de la Facultad de Letras de la Universidad del País Vasco (UPV/EHU). [...]
Aquest treball descriu i valora el producte desenvolupat en virtut d'un projecte d'innovació educativa, l'objectiu del qual és la creació d'una audioguia multilingüe, accessible i inclusiva, de la Facultat de Lletres de la Universitat del País Basc (UPV/EHU). [...]
This article describes and assesses a product that was developed as part of an educational innovation project aimed at creating an accessible and inclusive multilingual audio guide for the Faculty of Arts at the University of the Basque Country (UPV/EHU). [...]

2021 - 10.5565/rev/tradumatica.280
Tradumàtica, Núm. 19 (2021) , p. 253-275 (Tradumàtica dossier)  
3.
16 p, 152.2 KB Relación entre el rendimiento académico y la condición indígena de los estudiantes chilenos en pruebas estandarizadas / Saavedra Vallejos, Esteban (Universidad Católica de Temuco)
En dos regiones de Chile aproximadamente un tercio de la población es indígena y sus estudiantes se ven en problemas a la hora de aprender en las escuelas, debido a que no se contempla su idioma, su cosmovisión ni su episteme. [...]
En dues regions de Xile aproximadament un terç de la població és indígena i els estudiants es troben amb problemes a l'hora d'aprendre a les escoles, perquè no se'n contempla l'idioma, la cosmovisió ni l'episteme. [...]
In two regions of Chile approximately one third of the population is indigenous. In the schools of these regions, students of indigenous backgrounds experience learning difficulties because their language, worldview and episteme are not held in consideration. [...]

2021 - 10.5565/rev/educar.1186
Educar, Vol. 57 Núm. 2 (2021) , p. 431-446 (Temas de investigación)  
4.
16 p, 659.2 KB Human Evaluation of NMT & Annual Progress Report : a Case Study on Spanish to Korean / Kim, Ahrii (Universitat Pompeu Fabra. Departament de Traducció i Ciències del Llenguatge) ; Colominas Ventura, Carme (Universitat Pompeu Fabra. Departament de Traducció i Ciències del Llenguatge)
This paper proposes the first evaluation of NMT in the Spanish-Korean language pair. Four types of human evaluation -Direct Assessment, Ranking Comparison and MT Post-Editing(MTPE) time/effort- and one semi-automatic methods are applied. [...]
Aquest article proposa la primera avaluació de traducció automàtica neuronal en la combinació lingüística espanyol-coreà. Per fer-ho s'han aplicat quatre mètodes d'avaluació humana: l'avaluació directa, la comparació a través de la classificació dels segments i l'anàlisi del temps i de l'esforç de postedició del text traduït automàticament (en anglès, MTPE), i un mètode d'avaluació semiautomàtica. [...]
Este artículo propone la primera evaluación de traducción automática neuronal en la combinación lingüística español-coreano. Se han utilizado cuatro métodos de evaluación humana: la evaluación directa, la comparación mediante ranking y el análisis de tiempo y de esfuerzo de la posedición del texto traducido automáticamente (en inglés, MTPE), y un método de evaluación semiautomática. [...]

2020 - 10.5565/rev/tradumatica.241
Tradumàtica, Núm. 18 (2020) , p. 33-48 (Tradumàtica oberta)  
5.
18 p, 228.1 KB Tratamiento mediático de los resultados educativos en la prensa peruana / Turpo Gebera, Osbaldo (Universidad Nacional de San Agustín de Arequipa)
El tratamiento informativo de los resultados educativos desvela aspectos fundamentales de las políticas pedagógicas. Este estudio reconoce las representaciones mediáticas que la prensa peruana construye sobre las evaluaciones internacionales (PISA 2015; TERCE 2013) y nacionales (ECE 2016) desde las notas informativas de los principales diarios impresos en versión digital. [...]
El tractament informatiu dels resultats educatius revela aspectes fonamentals de les polítiques pedagògiques. Aquest estudi reconeix les representacions mediàtiques que la premsa peruana construeix sobre les avaluacions internacionals (PISA 2015 y TERCE 2013) i nacionals (ECE, 2016) des de les notes informatives dels principals diaris impresos en versió digital. [...]
The informative treatment of educational outcomes reveals fundamental aspects of educational policies. This study examines media representations of international (PISA 2015 and TERCE 2013 for Latin America) and national (ECE 2016 for Peru) assessments constructed by the Peruvian press through informative notes of digital versions of the main printed periodicals. [...]

2020 - 10.5565/rev/educar.1101
Educar, Vol. 56 Núm. 2 (2020) , p. 457-474 (Temas de investigación)  
6.
26 p, 529.7 KB La adaptación al uso turístico del patrimonio cultural : una propuesta metodológica de evaluación / Arnandis-i-Agramunt, Ruben (Universitat de València. Departament de Geografia) ; Yagüe Perales, Rosa M. (Universitat de València. Departament d'Economia Aplicada) ; Pitarch Garrido, María Dolores (Universitat de València. Departament de Geografia)
El patrimoni és una construcció sociocultural i la seva funció depèn dels valors, interessos, tradicions i identitats de cada societat i de cada moment, de manera que queda subjecta tant al seu valor intrínsec com a allò que representa. [...]
El patrimonio es una construcción sociocultural cuya función depende de los valores, intereses, tradiciones e identidades de cada sociedad y de cada momento, por lo que queda sujeta tanto a su valor intrínseco como a lo que representa. [...]
Le patrimoine constitue une construction socioculturelle dépendante des valeurs, des intérêts, des traditions et des identités de chaque société et de chaque situation. Cependant, elle est subordonnée à sa propre valeur mais aussi à ce qu'il représente. [...]
Heritage is regarded as a socio-cultural construct whose function depends on the values, interests, traditions and identities of each society at each moment in time. In this sense, heritage is understood not only in terms of its intrinsic value, but also its meaning. [...]

2020 - 10.5565/rev/dag.559
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 66 Núm. 3 (2020) , p. 487-511 (Articles)  
7.
14 p, 156.7 KB Media Coverage of the Baltimore Unrest in the Op-Ed of "The New York Times" : a Case Study / Elyamany, Nashwa (Arab Academy for Science)
Newspaper Op-Ed articles are an important form of intellectual debate that communicate views on public policy matters and help shape public opinion. They are challenging, information-rich and persuasive short media texts imbued with worldviews, arguments, sarcasms and biases, hence providing salience cues regarding key national and international affairs. [...]
Els articles d'opinió representen una font important de debat intel·lectual que influeix en la formació de l'opinió pública. Són textos periodístics desafiadors, rics en informació i persuasius, imbuïts de visions del món, arguments, sarcasmes i biaixos, per la qual cosa brinden pistes de rellevància respecte d'assumptes internacionals clau. [...]
Los artículos de opinión representan una fuente importante de debate intelectual que influye en la formación de la opinión pública. Son textos periodísticos desafiantes, ricos en información y persuasivos, imbuidos de visiones del mundo, argumentos, sarcasmos y sesgos, por lo que brindan pistas de relevancia con respecto a asuntos internacionales clave. [...]

2020 - 10.5565/rev/analisi.3215
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. extraordinari (2020) , p. 17-30 (Articles)
2 documentos
8.
20 p, 344.1 KB Entornos de aprendizaje digitales en el área de Empresa Informativa : "Gaming" e incidencia en actividades y evaluación / Pérez-Serrano, María-José (Universidad Complutense de Madrid) ; Fernández-Sande, Manuel (Universidad Complutense de Madrid) ; Rodríguez Pallares, Miriam (Universidad Complutense de Madrid)
La clase inversa -o flipped classroom (FC) en inglés- es un modelo pedagógico que transfiere el trabajo de determinados procesos de aprendizaje fuera del aula. En este contexto, Gaming y evaluación interactiva en los entornos de aprendizaje de Gestión de Medios (PIGE-On) es un proyecto de innovación que se basa en el desarrollo de un juego de simulación en la asignatura de Teoría de la Empresa Informativa, impartida en el primer curso de Periodismo de la Facultad de Ciencias de la Información de la Universidad Complutense de Madrid. [...]
The flipped classroom (FC) is a pedagogical model that transfers the work of certain learning processes outside the classroom. In this context, Gaming and interactive evaluation in media management learning environments (PIGE-On) is an innovation project based on the development of a simulation game applied in a first-year Media Business course of the Bachelor's Degree in Journalism at the Complutense University of Madrid. [...]
La classe inversa (flipped classroom) és un model pedagògic que transfereix el treball de determinats processos d'aprenentatge fora de l'aula. En aquest context, Gaming i avaluació interactiva en els entorns d'aprenentatge de gestió de mitjans (PIGE-On) és un projecte d'innovació que es basa en el desenvolupament d'un joc de simulació en l'assignatura de Teoria de l'Empresa Informativa, de 1r de Periodisme, de la Facultat de Ciències de la Informació de la Universitat Complutense de Madrid. [...]

2020 - 10.5565/rev/analisi.3288
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 62 (Juny 2020) , p. 111-130 (Articles)
2 documentos
9.
19 p, 313.5 KB La política estatal de recompenses als investigadors en comunicació : breu anàlisi crítica / Soriano Clemente, Jaume, 1965- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura)
la sociologia de la ciència mertoniana ja va establir que les recompenses que reben els investigadors pel seu treball influeix en les pràctiques i en la producció científica, la qual cosa evidencia la importància de les polítiques que s'hi apliquen. [...]
The mertonian sociology of science already proved that rewards received by researchers for their investigations have an influence in their scientific outputs and practices, which shows how important the policies relating to this topic are. [...]

2017
Comunicació (Barcelona), Vol. 34 Núm. 2 (2017) , p. 33-51  
10.
7 p, 743.2 KB La vulnerabilitat docent : reflexions d'un docent i el seu procés d'avaluació després d'un matí amb Neus Sanmartí / Lorenzo, Felip (Institut Gorgs (Cerdanyola del Vallès))
Quan la majoria de docents comencem a crear alguna proposta didàctica ho fem pensant activitats, o els continguts o les competències que volem treballar o altres coses, però la tònica general és deixar l'avaluació pel final. [...]
When most teachers start to create a learning proposal, we usually focus on activities, contents or competences that we want to work on, but the main problem is that we tend to leave the assessment to the end. [...]

2020 - 10.5565/rev/ciencies.429
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 40 (2020) , p. 34-40  

Artículos : Encontrados 225 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
Contribuciones a jornadas y congresos Encontrados 36 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
2 p, 998.0 KB Programar per emocionar / Zurita Món, Sílvia ; Sala Roig, Elisa ; Noguera Cambray, Eva ; Lara López, Rocio ; Jordán Martínez, Laura ; Fuentes Agustí, Marta
Tríptic resum de la proposta educativa d'adquirir la competència emocional mitjançant la tecnologia, i en concret la programació i la robòtica. Experiència duta a terme a Educació Primària i a ESO.
2016
mschool_Edu_Hack. Barcelona, Catalunya, 1er : 2016  
2.
3 p, 24.2 KB Grup d'innovació DIATIC : ensenyament de les ciències a través de les TIC / Grimalt-Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Herreras Blanco, Luisa (Catalunya. Departament d'Ensenyament)
La formació continuada del professorat és una característica tant desitjada com necessària pels professionals de l'educació. Existeixen múltiples formes de plantejar-la, tot i que és evident que no totes elles impliquen els mateixos guanys d'aprenentatge. [...]
2015
VI Jornades de l'Ensenyament de la Física i la Química. Barcelona, : 2015  
3.
18 p, 490.3 KB Portal de Recerca de Catalunya / Fabregas i Estrada, Rosa (Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Gestió de la Recerca)
2015
Jornada Compartint coneixements a les biblioteques de la UAB. Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, 9a : 2015  
4.
38 p, 1.0 MB Reflexions sobre l'educació ambiental a Sant Cugat / Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Grau Roca, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Presentació que va acompanyar la presentació oral sobre reflexions de l'educació ambiental a Sant Cugat a la 1º Jornada d'Educació Ambiental d'aquest municipi titulada "Els reptes de l'educació per la sostenibilitat".
2007
Jornada d'Educació Ambiental. Els reptes de l'educació per la sostenibilitat. Sant Cugat del Vallès, Catalunya, 1a : 2007  
5.
5 p, 232.4 KB L'impacte de la compaginació d'estudis i treball en el rendiment dels titulats universitaris. Una anàlisi de l'evolució en els darrers 6 anys a les universitats catalanes / Figueroa, Mijail (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Sánchez-Gelabert, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Elias, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Daza Pérez, Lidia (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)
L'Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya publicava recentment (2014) canvis en la participació i dedicació dels graduats universitaris. Concretament mostrava com, entre els titulats, el nombre que s'havia dedicat exclusivament a l'estudi havia disminuït i augmentaven els que ho compaginaven amb algun treball remunerat. [...]
2015
Congreso Internacional UNIVEST. Girona, Catalunya, : 2015  
6.
17 p, 116.2 KB L'avaluació de xarxes que promouen l'educació per al desenvolupament sostenible: el cas de la Xarxa Europea Support / Sabio Collado, Esther (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat)
Comunicació presentada en el marc del 1r Congrés de Formació per al Treball en Xarxa a la Universitat. Complexitat, corresponsabilitat i construcció del coneixement, celebrat a Barcelona el 12 i 13 de febrer de 2009. [...]
2009
Congrés de Formació per al Treball en Xarxa Universitat Complexitat, corresponsabilitat i construcció del coneixement. Barcelona, Catalunya, 1r : 2009  
7.
1 p, 148.3 KB Conversem per avaluar en Educació per a la Sostenibilitat / Grau Roca, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat) ; Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat)
Aquesta experiència avaluadora s'ha realitzat en el marc del conveni de col·laboració entre la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i l'àrea de Medi Ambient de l'ajuntament de Sant Cugat del Vallès, amb la finalitat d'avaluar les noves activitats d'Educació per a la Sostenibilitat del Pla de Dinamització Educativa (PDE), un programa educatiu que s'ofereix a les escoles de Sant Cugat. [...]
2010
Forum d'Educació Ambiental 2000+10. Tarragona, Catalunya, : 2010  
8.
5 p, 349.9 KB L'avaluació d'activitats d'educació per a la sostenibilitat com a espais de participació / Grau Roca, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat) ; Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat)
Presentació de diapositives que va acompanyar a la presentació oral a les Jornades de la Xarxa EduSost de 2010.
2010
L'Estat de la Recerca en Educació per a la Sostenibilitat. 'Xarxa de Recerca en Educació per a la sostenibilitat'. Bellaterra, Catalunya, : 2010  
9.
33 p, 2.1 MB Eines de suport a l'acreditació i avaluació de la recerca / Contreras Torres, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Presentació de les eines de suport a l'acreditació i avaluació de la recerca al Doctoral Working Group celebrat l'abril de 2014. Explicació de quines són les agències d'acreditació i la informació disponible a les pàgines de Suport a l'Acreditació i avaluació de la recerca (SAAR) elaborades pel Servei de Biblioteques.
2014 (Eines per a la recerca)  
10.
30 p, 2.6 MB Acreditació avaluació / Carbonell Ferrando, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
L'objectiu principal d'aquestes pàgines és identificar i facilitar l'accés a les dades que es necessiten per omplir els formularis per les acreditacions, sexennis i trams de recerca de l'ANECA, l'AQU i la CNEAI.
2012
Jornada Compartint coneixements a les biblioteques de la UAB. Bellaterra, Catalunya, 6a : 2012  

Contribuciones a jornadas y congresos : Encontrados 36 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
Libros y colecciones Encontrados 22 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
58 p, 1.5 MB Memòria de l'Activitat Preventiva / Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Prevenció i Assistència ; Universitat Autònoma de Barcelona. Comitè de Seguretat i Salut
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Prevenció i Assistència, 2019-
4 documentos
2.
7 p, 268.0 KB Instrucció 10/2020 sobre la protecció de dades en matèria de docència virtual i d'avaluacions en línia / Universitat Autònoma de Barcelona
Aquesta Instrucció dona per finalitzada la docència presencial del segon semestre del curs 2019-2020 i acorda que tota l'activitat docent pendent ha de continuar en format virtual fins a la finalització del curs, i, en previsió que la situació d'emergència no permeti dur a terme cap activitat d'avaluació presencial durant el segon semestre del curs 2019-2020, disposa que el professorat ha de dissenyar unpla d'avaluació no presencial que inclogui, també, els processos de recuperació.
Esta Instrucción da por finalizada la docencia presencial del segundo semestre del curso 2019-2020 y reconoce que toda la actividad docente pendiente tiene que continuar en formato virtual hasta la finalización del curso, y, en previsión de que la situación de emergencia no permita llevar a cabo ninguna actividad de evaluación presencial durante el segundo semestre del curso 2019-2020, dispone.
que el profesorado tiene que diseñar un plan de evaluación no presencial que incluya, también, los procesos de recuperación.
This order terminates all face-to-face teaching in the second semester of the 2019-2020 academic year and establishes that all pending teaching activity must continue in virtual format until the end of this said academic year. [...]

2020
3 documentos
3.
1754x1240, 1005.4 KB Ciencia abierta : la investigación y los datos científicos accesibles y abiertos a todos los ciudadanos / REBIUN
2016
4 documentos
4.
138 p, 1.1 MB L'Educació postobligatòria a Catalunya : eixos de desigualtat en les trajectòries formatives més enllà de l'ESO / Subirats, Joan (Subirats i Humet) dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ; Alegre, Miquel Àngel, 1975- (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ; Benito Pérez, Ricard (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ; Chela, Xènia (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ; González, Isaac 1944- (Universitat Oberta de Catalunya) ; Albaigés, Bernat (Síndic de Greuges) ; Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu (Catalunya) ; Catalunya. Departament d'Educació
El sistema educatiu català (i també l'espanyol) presenta un nombre de joves que acaben l'ensenyament secundari obligatori (ESO) sense graduació, així com també un desinterès de bona part d'aquest jovent a continuar formant-se posteriorment. [...]
Barcelona : Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu, 2010 (Informes d'avaluació ; 15)  
5.
10 p, 324.1 KB Evaluating domain adaptation in machine translation across scenarios / Etchegoyhen, Thierry (Vicomtech-IK4) ; Fernández Torné, Ana (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Azpeitia Zaldua, Andoni (Vicomtech-IK4) ; Martínez García, Eva (Vicomtech-IK4) ; Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona)
We present an evaluation of the benefits of domain adaptation for machine translation, on three separate domains and language pairs, with varying degrees of domain specificity and amounts of available training data. [...]
París : ELRA, 2018
Proceedings of the Eleventh International Conference on Language Resources Evaluation (LREC 2018), 2018, p. 6-15  
6.
140 p, 993.4 KB Esport i valors : avaluació del programa FutbolNet de la Fundació FC Barcelona a Catalunya, 2012-2013 / Julià Cano, Albert ; Prat Grau, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Fundació Jaume Bofill ; Futbol Club Barcelona
Barcelona : Fundació Jaume Bofill, 2013 (Informes breus ; 43) (Informes breus. Educació)  
7.
97 p, 3.2 MB Com les notes condicionen les expectatives educatives de l'alumnat / Capsada-Munsech, Queralt, 1984- (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Globalització, Educació i Polítiques Socials) ; Castejón, Alba (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Globalització, Educació i Polítiques Socials) ; Fundació Jaume Bofill
Cada dia gaudim de més informació i proves d'avaluació que ens permeten saber el nivell de competències i coneixements dels nostres estudiants. Gran part d'aquesta informació condiciona les seves expectatives i té un rol central en la presa de decisions sobre el seu futur acadèmic i professional. [...]
Barcelona : Fundació Jaume Bofill, 2014 (Informes breus ; 53) (Informes breus. Educació)  
8.
35 p, 1.6 MB L'efecte de la compaginació d'estudis i feina en els resultats acadèmics i en la inserció laboral / Sánchez-Gelabert, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Figueroa, Mijail (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Elias, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya
Barcelona Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya 2016
Equitat en l'accés i en la inserció professional dels graduats universitaris, Capítol 2, 2016  
9.
37 p, 210.7 KB Informe de la auditoría de certificación / Bureau Veritas
El sistema de gestió de la qualitat del Servei de Biblioteques segueix la norma ISO 9001. La certificació comporta l'existència d'auditories internes i externes anuals. Cal demostrar no únicament la bona gestió dels processos que es realitzen i els serveis que s'ofereixen, sinó també que es cerca la millora continua en tots els aspectes, en especial en l'augment de la satisfacció dels usuaris.
Barcelona 2015-
3 documentos
10.
11 p, 166.3 KB Informe d'auditoria del sistema de gestió / Applus+
El sistema de gestió de la qualitat del Servei de Biblioteques segueix la norma ISO 9001. La certificació comporta l'existència d'auditories internes i externes anuals. Cal demostrar no únicament la bona gestió dels processos que es realitzen i els serveis que s'ofereixen, sinó també que es cerca la millora continua en tots els aspectes, en especial en l'augment de la satisfacció dels usuaris.
Barcelona 2010-2014
5 documentos

Libros y colecciones : Encontrados 22 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
Documentos de investigación Encontrados 210 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
37 p, 961.9 KB Protocol d'avaluació neurocognitiva en pacients amb encefalopatia hipòxica secundària a parada cardiorespiratòria / Estrada Recasens, Laia ; Deus Yela, Joan, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
La taxa de supervivència a una parada cardiorespiratòria és cada vegada major, però sovint pot provocar lesió cerebral hipòxico-isquèmica. Els trastorns neurocognitius i els problemes emocionals són comuns en els pacients que sobreviuen i, malgrat que les eines de pronòstic han evolucionat molt, els estudis sobre la recuperació neurològica mostren un abast de la lesió amb molta variabilitat entre els pacients. [...]
The survival rate of cardiorespiratory arrest is increasing but can often lead to hypoxic-ischemic brain damage. Neurocognitive disorders and emotional problems are common in patients who survive and, although prognostic tools have evolved considerably, studies on neurological recovery show a wide variability of injury among patients. [...]

2021
Grau en Psicologia [1485]  
2.
78 p, 1.6 MB Estudio comparativo entre los procesos de traducción humana y traducción automática estadística con la combinación de lenguas chino-español / Piqueras Herrero, Andrea ; Martín Mor, Adrià, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
L'objectiu d'aquesta investigació és analitzar i estudiar el procés de creació i els resultats de traducció d'un motor de traducció automàtica estadística amb la combinació de llengües xinès-castellà i el procés de traducció humà per tal de determinar quin dels dos resulta més factible quant a la seva implementació al flux de treball. [...]
El objetivo de la presente investigación es analizar y estudiar el proceso de creación y los resultados de traducción de un motor de traducción automática estadística con la combinación de lenguas chino-español y el proceso de traducción humano para determinar cuál de ellos es más factible a la hora de implementarlo en el ámbito de trabajo. [...]
The aim of this research is to analyze and study the process of creation and the translation results of a statistical machine translation engine with the Chinese-Spanish language combination, and the process of human translation in order to determine which process is more feasible in the translation workflow. [...]

2020
Màster en Tradumàtica: Tecnologies de la Traducció [1350]
2 documentos
3.
1.3 MB Traducción automática inglés-catalán : tecnología de vanguardia, calidad y productividad / Briva Iglesias, Vicent ; Martín Mor, Adrià, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
Els grans canvis i avenços tecnològics recents han consolidat la traducció automàtica (TA) com un element clau a tenir en compte en el món dels serveis lingüístics. En molts casos, és fins i tot un actor essencial per les limitacions de pressupost i temps. [...]
Los grandes cambios y avances tecnológicos recientes han consolidado la traducción automática (TA) como un elemento clave a tener en cuenta en el mundo de los servicios lingüísticos. En muchos casos, es incluso un actor esencial por las limitaciones de presupuesto y tiempo. [...]
Recent major changes and technological advances have consolidated machine translation (MT) as a key player to be taken into account in the language services world. In many cases, it is even an essential player due to budget and time constraints. [...]

2020
Màster en Tradumàtica: Tecnologies de la Traducció [1350]
2 documentos
4.
91 p, 2.2 MB Entrenament, avaluació i integració d'un traductor automàtic neuronal de l'àmbit biomèdic a una empresa / Méndez Arroyo, Marta ; Oliver González, Antoni, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
La traducció automàtica neuronal està, actualment, a l'ordre del dia de totes les agències del sector. En aquest treball de fi de màster es duu a terme la creació d'un motor de traducció automàtica neuronal, amb la combinació d'idiomes EN>ES, en l'àmbit biomèdic en col·laboració amb una agència de traducció i mitjançant la configuració de Marian. [...]
La traducción automática neuronal está, actualmente, a la orden del día de todas las agencias del sector. En este trabajo de fin de máster se lleva a cabo la creación de un motor de traducción automática neuronal con la combinación de idiomas EN>ES, del ámbito biomédico en colaboración con una agencia de traducción y a partir de la configuración de Marian. [...]
Neural Machine translation is the new state-of-art in all the translation industry. In this Master's Degree dissertation, we create a neural machine translation engine with the language combination EN>ES about biomedicine in collaboration with a translation agency, built from Marian's configuration. [...]

2020
Màster en Tradumàtica: Tecnologies de la Traducció [1350]  
5.
87 p, 3.7 MB Avaluació de la traducció automàtica d'imatges mitjançant sistemes de reconeixement de text en dispositius mòbils : Google Translate Images i Microsoft Translator Images / Páez Mérida, María ; Simon Jimenez, Eduardo, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
Aquest treball presenta un exercici d'avaluació de resultats de traducció automàtica mitjançant les aplicacions mòbils de traducció d'imatges Google Translate Images i Microsoft Translator Images, en la combinació d'idiomes anglès espanyol. [...]
Este trabajo presenta un ejercicio de evaluación de resultados de traducción automática mediante las aplicaciones móviles de traducción de imágenes Google Translate Images y Microsoft Translator Images, en la combinación de idiomas inglés español. [...]
This paper presents an exercise in evaluating machine translation results using the mobile image translation applications Google Translate Images and Microsoft Translator Images in the English Spanish language combination. [...]

2020
Màster en Tradumàtica: Tecnologies de la Traducció [1350]  
6.
126 p, 1.6 MB Millora d'un sistema de traducció basat en regles : extracció aleatòria de piulades; automatització de la traducció En > CA mitjançant Apertium, i avaluació de la qualitat amb mètriques automàtiques / Garcia Moré, Èric ; Martín Mor, Adrià, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
Aquest treball descriu un projecte de col·laboració amb Softcatalà per millorar la qualitat del parell anglès-català d'Apertium. La tasca posa èmfasi en l'oralitat escrita, raó per la qual s'ha triat la xarxa social Twitter per a l'extracció de corpus en llengua anglesa. [...]
Este trabajo describe un proyecto de colaboración con Softcatalà para mejorar la calidad del par de lenguas inglés-catalán de Apertium. La tarea se centra en la oralidad escrita, por lo que se ha escogido la red social Twitter para la extracción de corpus en lengua inglesa. [...]
This paper describes a collaboration project with Softcatalà aimed at improving raw quality of the English-Catalan language pair on the RBMT platform Apertium. The task described focuses on spoken-like discourse, hence why Twitter has been chosen for English corpus extraction. [...]

2020
Màster en Tradumàtica: Tecnologies de la Traducció [1350]  
7.
43 p, 1.1 MB Secondary School Students' Perspectives on Self-assessment in the EFL Classroom : 'Learning to Learn' Competence in Context / Castro Pineda, Cristina ; Dooly, Melinda, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
In a globalised society going through constant changes, future students should be able to adapt to face unexpected challenges and carry out professional tasks they have not been prepared for. This is what the European Commission understands as the competence of learning to learn (LTL; see Sala, Punie, Garkov & Cabrera Giraldez, 2020). [...]
En una societat globalitzada que experimenta canvis constants, l'alumnat del futur hauria de saber enfrontar-se a reptes inesperats i desenvolupar tasques professionals per les quals encara no ha estat preparat. [...]

2021
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [930]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [931]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [932]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [933]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [934]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [935]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [936]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [937]
Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [939]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [940]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [941]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [942]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1141]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1216]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1217]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1218]  
8.
29 p, 808.8 KB Revisión literaria de métodos e instrumentos utilizados para evaluar la eficacia de las intervenciones con la Danza Movimiento Terapia en trastornos mentales / Contreras Briñez, Luis Fabian ; Bräuninger, Iris, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut
Aquesta revisió literària pretén complir l'objectiu de Recopilar els mètodes i instruments que van usar els estudis publicats en els últims 10 anys des del 2011 fins al 2021 per a mesurar les intervencions en la salut mental des de la DMT. [...]
Esta revisión literaria pretende cumplir el objetivo de: Recopilar los métodos e instrumentos que usaron los estudios publicados en los últimos 10 años desde el 2011 hasta el 2021 para mesurar las intervenciones en la salud mental desde la DMT. [...]

2021
Recerca en Psicologia Aplicada a les Ciències de la Salut [1132]  
9.
42 p, 1.2 MB Currículum de la Xarxa FeedbackNet. Període 2015-2020 / Díaz Vicario, Anna ; Cañabate Ortiz, Dolors ; FeedbackNet
El document recull els projectes de recerca, publicacions i jornades sobre avaluació, feedback i autoregulació dels membres de la Xarxa FeedbackNet, de la qual participen investigadors i investigadores de la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat de Barcelona, la Universitat de Lleida, la Universitat de Girona, la Universitat Oberta de Catalunya i la Universitat Oberta de Catalunya. [...]
2021  
10.
1 p, 554.0 KB Influence of dark chocolate processing in sensory quality : conching step influence / Julià Navarro, Anna ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Veterinària
2021
Grau en Ciència i Tecnologia dels Aliments [974]  

Documentos de investigación : Encontrados 210 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
Materiales didàcticos Encontrados 16 registros  1 - 10siguiente  ir al registro:
1.
6 p, 200.6 KB AQU Mèrits de recerca : Convocatòria 2021 / Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Síntesi de la resolució per l'assignació dels complements addicionals per mèrits de recerca per al professorat universitari de l'Agència de Qualitat Universitària (AQU) pel que fa a publicacions. [...]
2022 (Eines per a la recerca)
7 documentos
2.
2 p, 176.7 KB CNEAI Mèrits de recerca : Convocatòria 2019 / Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Síntesi de la resolució publicada al BOE de la Comisión Nacional Evaluadora de la Actividad Investigadora (CNEAI) on es publiquen els criteris específics per a l'avaluació de l'activitat investigadora (sexennis) del professorat universitari pel que fa a les publicacions. [...]
2022 (Eines per a la recerca)
15 documentos
3.
1 p, 106.4 KB Tips per a l'alfabetització en feedback / Ion, Georgeta, coord. ; Álvarez Valdivia, Ibis Marlene ; Armengol Asparó, Carme ; Arnau-Sabatés, Laura ; Barrera-Corominas, Aleix ; Buñuel Azor, Immaculada ; Castro Ceacero, Diego ; Díaz Vicario, Anna ; Duran-Bellonch, Mar ; Suárez, Cecilia Inés ; Mercader Juan, Cristina ; Morodo, Andy ; Muñoz Moreno, José Luis ; Rodríguez Gómez, David ; Salat Llorente, Esther
En aquesta infografia destaquem algunes idees per ajudar al professorat a fomentar l'alfabetització de l'alumnat en el feedback.
2020 (ARPA-Aula de Recursos per a l'Avaluació)  
4.
1 p, 75.9 KB Com donar el feedback per a que sigui fàcil d'utilitzar? / Ion, Georgeta, coord. ; Álvarez Valdivia, Ibis Marlene ; Armengol Asparó, Carme ; Arnau-Sabatés, Laura ; Barrera-Corominas, Aleix ; Buñuel Azor, Immaculada ; Castro Ceacero, Diego ; Díaz Vicario, Anna ; Duran-Bellonch, Mar ; Suárez, Cecilia Inés ; Mercader Juan, Cristina ; Morodo, Andy ; Muñoz Moreno, José Luis ; Rodríguez Gómez, David ; Salat Llorente, Esther
En aquesta infografia destaquem algunes idees per ajudar al professorat a donar un feedback que l'alumnat pugui emprar per millorar.
2020 (ARPA-Aula de Recursos per a l'Avaluació)  
5.
1 p, 51.5 KB Dissenyar processos de feedback efectius / Ion, Georgeta, coord. ; Álvarez Valdivia, Ibis Marlene ; Armengol Asparó, Carme ; Arnau-Sabatés, Laura ; Barrera-Corominas, Aleix ; Buñuel Azor, Immaculada ; Castro Ceacero, Diego ; Díaz Vicario, Anna ; Duran-Bellonch, Mar ; Suárez, Cecilia Inés ; Mercader Juan, Cristina ; Morodo, Andy ; Muñoz Moreno, José Luis ; Rodríguez Gómez, David ; Salat Llorente, Esther
En aquesta infografia destaquem algunes idees per ajudar al professorat a fomentar un ús efectiu del feedback entre iguals.
2020 (ARPA-Aula de Recursos per a l'Avaluació)  
6.
1 p, 60.3 KB Com alfabetitzar a l'alumnat en el feedback? / Ion, Georgeta, coord. ; Arnau-Sabatés, Laura ; Armengol Asparó, Carme ; Barrera-Corominas, Aleix ; Castro Ceacero, Diego ; Morodo, Andy ; Duran-Bellonch, Mar ; Díaz Vicario, Anna ; Muñoz Moreno, José Luis ; Buñuel Azor, Immaculada ; Rodríguez Gómez, David ; Salat Llorente, Esther ; Suárez, Cecilia Inés ; Álvarez Valdivia, Ibis Marlene ; Mercader Juan, Cristina
En aquesta infografia destaquem algunes idees per ajudar al professorat a fomentar l'alfabetització de l'alumnat en el feedback.
2020 (ARPA-Aula de Recursos per a l'Avaluació)  
7.
6 p, 154.0 KB Recursos de consulta bilingües inglés español en línea y gratuitos / Orozco-Jutorán, Mariana
Recursos de consulta bilingües inglés español en línea y gratuitos.
2020  
8.
24 p, 1.4 MB Recursos de documentación en línea y gratuitos para la traducción especializada inglés-español / Orozco-Jutorán, Mariana
Recursos de documentación en línea y gratuitos para la traducción especializada inglés-español.
2020  
9.
24 p, 2.2 MB Recursos de consulta monolingües para traducir al español (fiables, en línea y gratuitos) / Orozco-Jutorán, Mariana
Recursos de consulta monolingües para traducir al español (fiables, en línea y gratuitos).
2020  
10.
16 p, 1.6 MB Adaptació de l'avaluació dels aprenentatges als entorns virtuals. Idees per a la virtualització de l'avaluació / Ion, Georgeta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Mercader Juan, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Muñoz Moreno, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona)
En aquest material destaquem algunes orientacions que poden guiar el procés d'adaptació de les pràctiques d'avaluació dels aprenentatges als entorns virtuals. Partim d'una revisió de la literatura especialitzada sobre la temàtica i també dels resultats dels projectes d'innovació i recerca que desenvolupem: a) Estratègies d'autoavaluació per a l'autoregulació d'aprenentatges i el desenvolupament professional docent (Ref. [...]
Barcelona, 2020 (ARPA-Aula de Recursos per a l'Avaluació)  

Materiales didàcticos : Encontrados 16 registros   1 - 10siguiente  ir al registro:
Documentos gráficos y multimedia Encontrados 5 registros  
1.
15.8 KB Bruno Dente, doctor "honoris causa" per la UAB / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials
2019 (Exposicions bibliogràfiques (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials))  
2.
1 p, 258.1 KB Biblioteques UAB. Enquesta de satisfacció / Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Infografia realitzada pel Servei de Biblioteques de la UAB amb motiu de l'enquesta de satisfacció als usuaris feta durant el curs 2013-2014. L'enquesta recull la tipologia d'usuaris, la freqüència d'utilització de la biblioteca, el coneixement del servei i dels fons, la valoració dels usuaris, els suggeriments dels usuaris i les propostes de millora.
2013  
3.
1 p, 601.2 KB Biblioteques UAB. Enquesta de satisfacció / Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Infografia realitzada pel Servei de Biblioteques de la UAB amb motiu de l'enquesta de satisfacció als usuaris feta durant el curs 2016-2017. L'enquesta recull la tipologia d'usuaris, la freqüència d'utilització de la biblioteca, el coneixement del servei i dels fons, la valoració dels usuaris, els suggeriments dels usuaris i les propostes de millora.
2016  
4.
510x339, 107.9 KB Factor d'impacte de revistes de ciències socials / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Exposició sobre el factor o índex d'impacte de revistes científiques de ciències socials. Conté el rànquing de les deu revistes de dret, economia, ciències polítiques i sociologia amb el factor d'impacte més alt el 2007 segons l'Institute for Scientific Information (ISI). [...]
2009
9 documentos
5.
Factor d'impacte de revistes de ciències socials / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Exposició sobre el factor o índex d'impacte de revistes científiques de ciències socials. Conté el rànquing de les deu revistes de dret, economia, ciències polítiques i sociologia amb el factor d'impacte més alt el 2007 segons l'Institute for Scientific Information (ISI). [...]
2009 (Exposicions bibliogràfiques (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials))
   

Fondos personales e institucionales Encontrados 1 registros  
1.
12 p, 131.1 KB Análisis del sistema británico de evaluación de la higiene (HAS) mediante la valoración de un matadero y sala de despiece de aves / Guinjoan, J. ; Fàbregas i Comadran, Xavier
Este artículo, Primer premio del VII Concurso ADITSIC para asociados, analiza el Sistema Británico de Evaluación de la Higiene (HAS). Para ello se valoró el estado higiénico de un matadero y de una sala de despiece de aves, teniendo en cuenta la metodología HAS de 1995 y las de 1999.
2001 (Memoria digital d'escorxadors)
Eurocarne, Vol. 99, Núm. 1 (Septiembre 2001) , p. 1-12  

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.