Resultats globals: 10 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 9 registres trobats
Documents de recerca, 1 registres trobats
Articles 9 registres trobats  
1.
17 p, 328.4 KB La ansiedad por los orígenes : el problema de la historia en la vanguardia literaria de Venezuela / Alarcón, Víctor (Universidad Simón Bolívar (Veneçuela))
Este artículo revisa cómo el discurso histórico fue cuestionado por tres autores de vanguardia en Venezuela. En un primer momento, protagonizado por los aportes de Eduardo Blanco y Laureano Vallenilla Lanz, la representación y el estudio de la gesta emancipadora venezolana fueron una indagación fundamental en la cultura. [...]
Aquest article examina com el discurs històric va ser qüestionat per tres autors d'avantguarda a Veneçuela. En un primer moment, protagonitzat per les aportacions d'Eduardo Blanco i Laureano Vallenilla Lanz, la representació i l'estudi de la gesta emancipadora veneçolana van ser una indagació fonamental en la cultura. [...]
This paper studies how three Venezuelan authors of the avant-garde period questioned the discourse on history. First, following the work of Eduardo Blanco and Laureano Vallenilla Lanz, it examines the representation and study of the war of independence as a main topic in Venezuelan culture. [...]

2017 - 10.5565/rev/mitologias.473
Mitologías hoy, Vol. 16 (2017) , p. 53-69 (Dossier)  
2.
16 p, 2.3 MB L'humor de Cristòfor de Domènec. Sobre la publicació de Brand, Carnet d'un heterodox (1926) / Casanovas, Pompeu (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic)
L'humor de Cristòfor de Domènec és àcid i pertany a la literatura pamfletària i de combat. Brand, Carnet d'un heterodox és el llibre on el filòsof va recollir els articles publicats sota aquest títol a Justícia Social (1923-1926). [...]
2014
Arraona, Núm. 34 (2014) , p. 198-213  
3.
9 p, 587.9 KB La modernitat estètica com a imponderable : Vallespinosa traductor de Cocteau, Ionesco i d'altres contemporanis / Lladó, Ramón (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació)
Durant el segle xx la modernitat ha estat un imponderable en el sentit que s'ha imposat amb una hegemonia gairebé incontestada. Bonaventura Vallespinosa, que també havia traduït grans clàssics de tots els temps, va mostrar una actitud d'enrolament dins la modernitat, entesa com a marc d'innovació estètica i, en conseqüència, també inseparable d'una ètica de la llengua catalana lligada a la cultura i a la societat. [...]
In the 20th century modernity has ben an imponderable insofar as it has been imposed with virtually uncontested hegemony. Bonaventura Vallespinosa, translator of some of the great classics of all times, clearly signed up to modernity, which he conceived as a framework for aesthetic innovation and also, therefore, as inseparable from an ethics of the Catalan language in that it is part of culture and society. [...]

2015
Quaderns : revista de traducció, Núm. 22 (2015) , p. 123-131 (Dossier)  
4.
18 p, 550.9 KB El Ultraísmo español en las revistas de la primera vanguardia belga : poesía y grabado en madera (Amberes-Bruselas, 1920-1922) / Quintana, Emilio (Instituto Cervantes de Estocolmo)
Una de las características fundamentales de las vanguardias históricas es la relación transnacional de sus miembros a través de la creación de una red de revistas interconectadas, que funcionan como un polisistema distribuido retroalimentado. [...]
One of the fundamental characteristics of the historical avant-garde movements is the transnational relationship between their members through the creation of a network of journals working as a distributed feedback polysystem. [...]

2012
1611 : revista de historia de la traducción, Núm. 6 (2012) , p. 1-18
2 documents
5.
3 p, 76.2 KB Joan M. Minguet Batllori, 'Cinema, art i avantguarda (1920-1936)'. València, 3 i 4, 2000 / Iribarren i Donadeu, Teresa (Universitat Oberta de Catalunya. Estudis d'Arts i Humanitats)
Amb motiu del fet que la relació entre cinema i literatura ha estat poc estudiada, l'autora de la ressenya considera que cal celebrar l'estudi de Joan M. Minguet en la mesura que el lector rep una informació ampliada i a l'abast pel que fa a la relació entre cinema i modernitat i, també, cinema i avantguardes artístiques. [...]
2000
Els Marges, Núm. 68 (Desembre, 2000) , p. 124-126  
6.
18 p, 615.9 KB Pablo Palacio : la violencia corporal sobre las identidades imposibles en la zona de los Andes / Falconi, Diego (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola)
Pablo Palacio, escritor ecuatoriano de la segunda década del siglo pasado, se encargó de construir en sus relatos un catálogo de cuerpos raros con sexualidades ambiguas e inquietantes que se alejan del canon andino al que él pertenece. [...]
Pablo Palacio was an Ecuadorian writer who, in the 1920's, built within his narrative a catalog of rare bodies with ambiguous and disturbing sexualities, characterizations that are quite different from ones portrayed in the Andean tradition to which Palacio belongs. [...]
Pablo Palacio, escriptor equatorià de la segona dècada del segle passat, es va encarregar de construir en els seus relats un catàleg de cossos rars amb sexualitats ambigúes i inquietants que s'allunyen del cànon andí al que ell pertany. [...]
Pablo Palacio, joan den mendeko bigarren hamarkadako idazle ekuadortarra, bere ipuinetan gorputz arraroen katalogo bat egiteaz arduratu zen: sexualitate anbiguo eta artegagarridun gorputzak, berari legokiokeen Andeetako kanonetik aldentzen direnak. [...]

2012
452 F : revista de teoría de la literatura y literatura comparada, Núm. 6 (2012) , p. 39-56  
7.
11 p, 50.9 KB L'haiku, forma clau en la poesia de Joan Salvat-Papasseit / Mas, Jordi, 1972- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció, d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
És un fet força conegut que Joan Salvat-Papasseit emprà la forma japonesa de l'haiku, principalment en la sèrie «Vibracions». Tanmateix, aquests poemes són vistos, generalment, com un flirteig exotista sense gaire transcendència. [...]
It is a well known fact that Joan Salvat-Papasseit used the haiku form, specially in his series «Vibracions». Nevertheless, his haikus are generally considered a mere experiment with an exotic form, not at all important. [...]

2004
Quaderns : revista de traduccio, N. 11 (2004) , p. 175-185  
8.
10 p, 96.0 KB Surrealisme i marxisme a Catalunya (1923-1932) / Martínez Fiol, David
Al llarg del primer terç del segle XX, l'expansió del sector de serveis i del catalanisme polític va afavorir a Catalunya la configuració d'un sector intel·lectual i professional procedent de les classes mitjanes urbanes i de la pagesia. [...]
All through the first third of the Twentieth century, the expansion of the service sector and of the political catalanism favoured in Catalonia the configuration of an intelectual-professional sector coming from the urban middle classes and the peasentry. [...]

1998 - 10.5565/rev/locus.96
Locus amoenus, N. 4 (1998) , p. 239-248  
9.
8 p, 179.7 KB Cinc cartes de Rafael Barradas a Sebastià Gasch / Minguet i Batllori, Joan M., 1958- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
Rafael Barradas, pintor nascut a l'Uruguai, va tenir un paper important en l'avantguarda catalana. La dècada de 1910 va contribuir a la difusió dels corrents internacionals, primer a Barcelona, després a Madrid, a través del seu estil «vibracionista». [...]
Rafael Barradas, a painter born in Uruguay, had an important role amidst Catalan avantgarde. In the 10s, he contributed to spread the international trends, first in Barcelona, later in Madrid, by means of his «vibrationist» style. [...]

1996 - 10.5565/rev/locus.59
Locus amoenus, N. 2 (1996) , p. 199-206  

Documents de recerca 1 registres trobats  
1.
70 p, 1.9 MB El camí de Jonas Mekas des del realisme social fins a la poètica cinematogràfica / Álvarez Riosalido, Sergi ; Longhi, Ludovico, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Jonas Mekas (Semeniškai, 1922), cineasta nord-americà d'origen lituà, ha estat una figura clau a l'hora d'articular una cultura underground a Nova York des dels anys seixanta. Mekas s'ha mantingut ferm al llarg de la seva trajectòria per tal d'aconseguir la màxima independència posible i fer allò que sentia en cada moment de la seva vida. [...]
Jonas Mekas (Semeniškai, 1922), cineasta norteamericano de origen lituano, ha sido una figura clave para articular una cultura underground en Nueva York desde los años sesenta. Mekas se ha mantenido firme a lo largo de su trayectoria con tal de conseguir la máxima independencia posible y hacer aquello que sentía en cada momento de su vida. [...]
Jonas Mekas (Semeniškai, 1922), a Lithuanian-born American filmmaker, has been an important figure to articulate an underground culture in New York since the sixties. Mekas has remained strong throughout his career in order to get maximum independence and to do what he has felt every moment in his life. [...]

2014
Graduat o Graduada en Comunicació Audiovisual [968]  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.