Results overview: Found 3 records in 0.03 seconds.
Articles, 1 records found
Periodical publications, 1 records found
Research literature, 1 records found
Articles 1 records found  
1.
15 p, 103.1 KB Poder financer i poder mediàtic : banca i grups de comunicació. Els casos del grup SCH i PRISA (1976-2004) / Almiron, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona)
La recerca parteix d'un enfocament d'economia política de la comunicació per abordar les relaciones i influències mútues que es donen entre el sector financer i els grups de comunicació, amb l'esperit d'esdevenir una modesta aportació que prossegueixi el camí obert ja fa tant de temps per Enrique Bustamante (Los amos de la información, 1983) i Cees Hamelink (Finanzas e información, 1984).
This study analyses the interrelationship of the Spanish banking and financial sectors and communication holdings from the standpoint of political economy.

2007 - 10.2436/20.3008.01.22
Comunicació (Barcelona), Núm. 23 (Desembre 2007) , p. 37-51  

Periodical publications 1 records found  
1.
239 p, 2.2 MB Informe anual / Banco Santander Central Hispano
[Santander] : Banco Santander Central Hispano, [199-?]-2002
3 documents

Research literature 1 records found  
1.
591 p, 7.6 MB Poder financiero y poder mediático: banca y grupos de comunicación : los casos del SCH y PRISA (1976-2004) / Almiron, Núria ; Murciano, Marcial, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació
Esta tesis es un trabajo original sobre la relación entre el poder financiero y el poder mediático que representan, respectivamente, la banca y los grupos de comunicación en España. La investigación describe la evolución que se ha producido en ambos sectores desde 1976 hasta 2004 y profundiza en dos casos de estudio: el grupo Santander Central Hispano (SCH) y el grupo PRISA. [...]
This doctoral thesis is an original work analysing the relationship between the financial power (represented by the banks) and the media power (represented by the communication groups) in Spain. The evolution experienced by both sectors from 1976 to 2004 is described here, with focus on two cases-studies: the Santander Central Hispano (SCH) group and the PRISA group. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2006  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.