Results overview: Found 21 records in 0.02 seconds.
Articles, 19 records found
Research literature, 2 records found
Articles 19 records found  1 - 10next  jump to record:
1.
8 p, 743.4 KB Ptsi clustering in silicon probed by transport spectroscopy / Mongillo, Massimo (Commissariat à l'énergie atomique et aux énergies alternatives. Institute for Nanoscience and Cryogenics) ; Spathis, Panayotis (Commissariat à l'énergie atomique et aux énergies alternatives. Institute for Nanoscience and Cryogenics) ; Katsaros, Georgios (Commissariat à l'énergie atomique et aux énergies alternatives. Institute for Nanoscience and Cryogenics) ; De Franceschi, Silvano (Commissariat à l'énergie atomique et aux énergies alternatives. Institute for Nanoscience and Cryogenics) ; Gentile, Pascal (Commissariat à l'énergie atomique et aux énergies alternatives. Institute for Nanoscience and Cryogenics) ; Rurali, Riccardo (Institut de Ciència de Materials de Barcelona) ; Cartoixà Soler, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Electrònica)
Metal silicides formed by means of thermal annealing processes are employed as contact materials in microelectronics. Control of the structure of silicide/silicon interfaces becomes a critical issue when the characteristic size of the device is reduced below a few tens of nanometers. [...]
2014 - 10.1103/PhysRevX.3.041025
Physical review X, Vol. 3, issue. 4 (Dec. 2014) , art. e041025  
2.
20 p, 631.6 KB Atención educativa inclusiva en el aula. Estudio de caso con un alumno con trastorno grave de conducta / Centellas Comellas, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Jurado de los Santos, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Describimos el análisis del proceso de inclusión de un alumno con trastorno grave de conducta en un aula de educación primaria, desde la actuación docente y la dinámica que en el contexto ocurre, que se centra en las prácticas docentes con relación al proceso de aprendizaje, así como las barreras que afectan al proceso de aprendizaje. [...]
We describe the analysis of the process of a student inclusion with challenging behaviour in a primary school classroom, from teaching performance and the dynamics that occur in the context, which focuses on teaching practices in relation to the process of student learning with challenging behaviour, as well as the barriers that affect the learning process. [...]

2018 - 10.14201/scero20184946987
Siglo cero, Vol. 49, núm. 4 (2018) , p. 69-87  
3.
19 p, 225.7 KB Juicios multilingües en Barcelona desde la perspectiva de la sociología del lenguaje : lenguas dominantes, lenguas minorizadas y lenguas invisibles / Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
Catalunya es conocida por ser una región bilingüe con políticas lingüísticas que apoyan y promueven el uso del catalán. Paralelamente, en los últimos años, el número de lenguas habladas en Catalunya ha aumentado de manera considerable debido a la llegada de inmigrantes y turistas. [...]
Catalonia is well known for being a bilingual region with linguistic policies that support and promote the use of Catalan. During the past few years, though, the number of languages spoken in Catalonia has increased considerably due to migratory flows and tourism. [...]

2020 - 10.7764/onomazein.47.08
Onomázein, Vol. 47 (2020) , p. 206-224  
4.
30 p, 1.1 MB El papel de las entidades contratantes en la interpretación en los servicios públicos : ejemplos del contexto catalán / Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació)
El presente artículo se enmarca en Cataluña y se acerca a las entidades contratantes en la interpretación en los servicios públicos (ISP) y la mediación intercultural (MI) de los ámbitos educativo, social y sanitario - mayoritariamente, asociaciones sin ánimo de lucro e instituciones públicas. [...]
The present paper is set in Catalonia and focuses on the organisations that provide public service interpreting (PSI) and intercultural mediation (IM) in education, social and healthcare settings, which are mainly public-funded associations and institutions. [...]

2013
Sendebar, Vol. 24(2013) , p. 43-72  
5.
30 p, 156.5 KB Fronteras visibles y barreras ocultas : aproximación comparativa a la experiencia escolar del alumnado marroquí en Cataluña y mexicano en California / Carrasco, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Pàmies Rovira, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Ponferrada Arteaga, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
Este artículo compara los procesos de exclusión social y educativa que se desarrollan en las escuelas de Cataluña y California que afectan a los hijos e hijas de aquellos grupos inmigrantes con una historia de contacto más larga y problemática con las sociedades receptoras. [...]
This paper comparatively focuses on the processes of social and educational exclusion of Moroccan and Mexican students in California and Catalonia. These children belong to immigrant groups that have traditionally been ill-integrated in their respective host countries. [...]

2011
Migraciones: Revista del Instituto Universitario de Estudios sobre Migraciones, Núm. 29 (2011) , p. 31-60 (Estudios)  
6.
19 p, 367.7 KB Exploring the Barriers : A Qualitative Study about the Experiences of Mid-SES Roma Navigating the Spanish Healthcare System / Aiello, Emilia (Universitat de Barcelona. Community of Research on Excellence for All) ; Flecha Fernández de Sanmamed, Ainhoa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Serradell Pumareda, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Whereas the topic of the 'cultural sensitivity' of healthcare systems has been addressed extensively in the US and the UK, literature on the subject in most European countries, specifically looking at the situation of Roma, is still scarce. [...]
2018 - 10.3390/ijerph15020377
International journal of environmental research and public health, Vol. 15, Num. 2 (2018) , p. 1-19  
7.
23 p, 263.9 KB Tourism constraints for Spanish tourists with disabilities : scale development and validation / Gassiot Melian, Ariadna (Universitat de Girona) ; Prats, Lluís (Universitat de Girona) ; Coromina Soler, Lluís (Universitat de Girona)
In Spain, more than 2. 5 million people live with some form of disability (Imserso, 2014). Tourism constraints are defined as factors influencing travel participation and behaviour, and can be divided into three categories: intrapersonal, interpersonal, and structural. [...]
A Espanya, més de 2,5 milions de persones viuen amb algun tipus de discapacitat (Imserso, 2014). Les barreres turístiques es poden definir com factors que influencien la participació i el comportament dels turistes i es divideixen en tres categories: intrapersonals, interpersonals i estructurals. [...]
En España, más de 2,5 millones de personas viven con algún tipo de discapacidad (Imserso, 2014). Las barreras turísticas se pueden definir como factores que influencian la participación y el comportamiento de los turistas y se dividen en tres categorías: intrapersonales, interpersonales y estructurales. [...]
En Espagne, plus de 2,5 millions de personnes vivent avec un handicap (Imserso, 2014). Les contraintes touristiques peuvent être définies comme des facteurs qui ont une incidence sur la participation et le comportement des touristes et elles sont divisées en trois catégories : intrapersonnelles, interpersonnelles et structurelles. [...]

2018 - 10.5565/rev/dag.364
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 64 Núm. 1 (gener-abril 2018) , p. 49-71 (Articles)  
8.
5 p, 1.3 MB Modeling of hysteretic Schottky diode-like conduction in Pt/BiFeO3/SrRuO3 switches / Miranda, Enrique Alberto (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Electrònica) ; Jiménez Jiménez, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Electrònica) ; Tsurumaki-Fukuchi, A. (National Institute of Advanced Industrial Science and Technology (AIST)) ; Blasco, J. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Electrònica) ; Yamada, H. (National Institute of Advanced Industrial Science and Technology (AIST)) ; Suñé, Jordi, 1963- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Electrònica) ; Sawa, A. (National Institute of Advanced Industrial Science and Technology (AIST))
The hysteresis current-voltage (I-V) loops in Pt/BiFeO3/SrRuO3 structures are simulated using a Schottky diode-like conduction model with sigmoidally varying parameters, including series resistance correction and barrier lowering. [...]
2014 - 10.1063/1.4894116
Applied physics letters, Vol. 105 (August 2014) , p. 82904-01/82904-04  
9.
17 p, 542.1 KB Desigualdades sociales en los tiempos de espera para la consulta médica en Argentina / Ballesteros, Matías Salvador
Los tiempos de espera para la atención son una de las principales barreras en el acceso a los servicios de salud en Argentina. Objetivo: analizar los tiempos diferenciales que la población tuvo que aguardar en la sala de espera y entre la solicitud de un turno y la atención con un médico especialista, según sus características socioeconómicas, demográficas, el tipo de cobertura de salud y el lugar de residencia. [...]
The waiting times for medical attention constitutes one of the main barriers to access to the Healthcare System in Argentina. Objective: Analyse different times that people have to keep in the waiting room and between the request for an appointment and the medical attention with a specialist according to their socio-economic and demographic characteristics, the type of health coverage and place of residence. [...]
os tempos de espera para os cuidados são um dos principais obstáculos no acesso aos serviços de saúde na Argentina. Objetivo: analisar os tempos diferenciais que as pessoas tiveram que esperar na sala de espera e entre o pedido para um compromisso e cuidado com um médico especialista, de acordo com suas características demográficas, socioeconômicas, tipo de cobertura de saúde e residência. [...]

2016 - 10.11144/Javeriana.rgyps15-30.dste
Revista gerencia y políticas de salud, Vol. 15 (2016)  
10.
17 p, 148.3 KB Interpretació o mediació intercultural? El cas dels usuaris magribins dels serveis públics de salut / Rubio, Lourdes (Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Infermeria) ; Nogués, Meritxell (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament)
En l'àmbit sanitari l'opció preferent per a la interpretació professional presencial són els anomenats mediadors interculturals. La mediació intercultural en salut es presenta com una figura confusa i controvertida que per força remet a la diferència cultural i, tal vegada, als conflictes que s'hi associen. [...]
In health contexts, the preferred option for face-to-face professional interpreting are the socalled intercultural mediators. Intercultural mediation in health is presented as confusing and controversial which automatically involves cultural difference and, perhaps, the associated conflicts. [...]

2017
Quaderns : revista de traducció, Núm. 24 (2017) , p. 179-195 (Articles)  

Articles : 19 records found   1 - 10next  jump to record:
Research literature 2 records found  
1.
1 p, 385.7 KB Women and science : why is this an issue more than ever? / Quintana Bonillo, Aida ; Zarzoso Orellana, Alfons, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
2015
Graduat o Graduada en Ciències Biomèdiques [832]  
2.
337 p, 2.6 MB Examining the barriers to inclusive education for students with special educational needs. A case study of two primary schools in Mainland China / Tan, Qinyi ; Sanahuja Gavaldá, José María, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada
El propósito del estudio fue explorar las barreras para la inclusión de los alumnos con necesidades educativas especiales en dos escuelas de educación primaria en el contexto sociocultural de China, a través del índice de Inclusión en cinco dimensiones que incluyen las actitudes y valores, la gestión y tamaño del aula, la administración escolar y la colaboración, la formación de profesores y el entorno físico. [...]
The purpose of the study was to explore the barriers to inclusion of students with special educational needs in two regular primary schools within the Chinese socio-cultural context through the Index for Inclusion in five dimensions, including attitudes and values, classroom management and class size, school leadership and collaboration, teacher education, and physical environment. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.