Resultats globals: 3 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 3 registres trobats
Articles 3 registres trobats  
1.
24 p, 177.0 KB El pensamiento de la Bildung : de la mística medieval a Philipp Otto Runge / Rius Santamaria, Carles (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia)
El concepto de Bildung, traducido por "formación", es uno de los más determinantes de la cultura alemana: lo encontramos desde sus inicios en la Edad media hasta nuestros días, ejerciendo una función central en importantes campos como son la religión, la filosofía, la literatura, el arte y la educación. [...]
The concept of Bildung, translated as "formation", is one of the most determining concepts in German culture: we find it since its beginnings in the Middle Ages until today, playing a central role in important fields such as religion, philosophy, literature, the arts and education. [...]

2010
Convivium (Barcelona), Núm. 23 (2010) , p. 49-72  
2.
28 p, 426.1 KB La funció de l'artista en el pensament romàntic alemany / Rius Santamaria, Carles (Universitat de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia
Els orígens de la funció de l'artista en el Romanticisme alemany es remunten al concepte de Bildung dela mística medieval alemanya, a la seva idea de Déu com a procés de desenvolupament. Amb l'Sturm und Drang aquesta representació va prendre la forma d'una filosofia de la història que situà el geni artista com a col·laborador prin-cipal en el procés de la Creació. [...]
The origins of artist's function in German Romanticism go back to the concept of Bildung of medieval German mysticism, to its idea of God as a development process. With the Sturm und Drang this representation took the form of a philosophy of his-tory which placed the artist as genius as the main collaborator on the Creation process. [...]

2011
Comprendre. Revista catalana de filosofía, Vol. 13/2 (2011) , p. 105-131  
3.
17 p, 541.7 KB Joan Roura-Parella and his presence in the United States / Vilanou Torrano, Conrad (Universitat de Barcelona. Departament de Teoria i Història de l'Educació)
The philosopher Joan Roura-Parella, born in Tortellà (Catalonia) in 1897, was an active member of the University of Barcelona Teaching Seminar, from which he obtained is doctorate in 1937 with a thesis supervised by Joaquim Xirau. [...]
2011 - 10.2436/20.3001.02.10
Journal of Catalan Intellectual History, Vol. 1, Núm. 2 (2011) , p. 131-147  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.