Results overview: Found 3 records in 0.03 seconds.
Articles, 3 records found
Articles 3 records found  
1.
16 p, 4.2 MB Spectral diversity successfully estimates the α-diversity of biocrust-forming lichens / Blanco-Sacristán, Javier (Università degli Studi di Milano. Laboratorio di Telerilevamento delle Dinamiche Ambientali (Italy)) ; Panigada, Cinzia (Università degli Studi di Milano. Laboratorio di Telerilevamento delle Dinamiche Ambientali (Italy)) ; Tagliabue, Giulia (Università degli Studi di Milano. Laboratorio di Telerilevamento delle Dinamiche Ambientali (Italy)) ; Gentili, Rodolfo (Università degli Studi di Milano. Laboratorio di Telerilevamento delle Dinamiche Ambientali (Italy)) ; Colombo, Roberto (Università degli Studi di Milano. Laboratorio di Telerilevamento delle Dinamiche Ambientali (Italy)) ; Ladrón de Guevara, Mónica (Centre de Recerca Ecològica i d'Aplicacions Forestals) ; Maestre, Fernando T. (Universidad de Alicante. Departamento de Ecologia) ; Rossini, Micol (Università degli Studi di Milano. Laboratorio di Telerilevamento delle Dinamiche Ambientali (Italy))
Biocrusts, topsoil communities formed by mosses, lichens, liverworts, algae, and cyanobacteria, are a key biotic component of dryland ecosystems worldwide. Experiments carried out with lichen- and moss-dominated biocrusts indicate that climate change may dramatically reduce their cover and diversity. [...]
2019 - 10.3390/rs11242942
Remote sensing (Basel), Vol. 11, Issue 24 (December 2019) , art. 2942  
2.
18 p, 732.5 KB La transposición del concepto de diversidad biológica. Un estudio sobre los libros de texto de la educación secundaria española / Bermudez, Gonzalo Miguel Angel (Universidad Nacional de Córdoba y CONICET (Consejo Nacional de investigaciones Científicas y Técnicas)) ; De Longhi, Ana Lía (Universidad Nacional de Córdoba) ; Díaz, Sandra (Universidad Nacional de Córdoba e IMBIV-CONICET (Instituto Multidisciplinario de Investigaciones Científicas y Técnicas)) ; Gavidia Catalán, Valentín (Universitat de València, Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales)
Este trabajo estudia la presencia y complejidad en el tratamiento del concepto de diversidad biológica en libros de texto de educación secundaria, tanto de la obligatoria (ESO) como del bachillerato de España. [...]
Aquest treball estudia la presència i complexitat en el tractament del concepte de diversitat biològica en llibres de text d'educació secundària, tant de l'obligatòria (ESO) com del batxillerat d'Espanya. [...]
This paper studies the existence and complexity of the treatment of the biodiversity concept in middle and high school Spanish textbooks. Scientific papers from the «expert community» were reviewed in order to define the biodiversity conceptual framework, which acts as the epistemological vigilance during the process of didactic transposition. [...]

2014 - 10.5565/rev/ensciencias.1129
Enseñanza de las ciencias, Vol. 32 Núm. 3 (2014) , p. 285-302  
3.
19 p, 170.2 KB Changes in the bacterial communities structure of the rhizosphere of four wild Lupinus species from flowering to fruiting / Lucas García, J. A. (Universidad San Pablo CEU. Departamento de Biología) ; Probanza, A. (Universidad San Pablo CEU. Departamento de Biología) ; Ramos, B. (Universidad San Pablo CEU. Departamento de Biología) ; Barrientos, M. L. (Universidad San Pablo CEU. Departamento de Biología) ; Gutiérrez Mañero, Francisco Javier. (Universidad San Pablo CEU. Departamento de Biología)
Microbial rhizosphere communities of four different Lupinus species were studied at two plant growth stages in order to determine the dominance of r/K strategists and the pattern of taxa and diversity (Shannon index). [...]
Se estudia la comunidad microbiana rizosférica de cuatro especies de Lupinus en dos momentos de su ciclo biológico, con el objeto de determinar la dominancia de r y K estrategas, el patrón de taxones y la diversidad biológica (índice de Shannon). [...]

2000
Orsis, N. 15 (2000) , p. 7-25  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.