Resultats globals: 40 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 30 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 3 registres trobats
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Documents de recerca, 5 registres trobats
Fons personals i institucionals, 1 registres trobats
Articles 30 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
21 p, 8.3 MB 100 años de radio : la fuerza de la voluntad, la voz de los pioneros / Balsebre, Armand (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Fernández Sande, Manuel (Universidad Complutense de Madrid)
El artículo propone una narración histórica del proceso de nacimiento y desarrollo de la radiodifusión en España a través de la aproximación biográfica a una selección de pioneros -integrada por ingenieros, empresarios y directivos- que tuvieron un papel determinante en la conformación del medio radiofónico. [...]
This article proposes a historical narration of the birth and development of radio broadcasting in Spain through a biographical approach to a selection of pioneers - engineers, businessmen and professionals - who played a decisive role in the shaping of the radio medium. [...]

2021 - 10.5209/hics.79237
Historia y comunicación social, Vol. 26 Núm. 2 (2021) , p. 323-343  
2.
16 p, 536.1 KB BBC Alba : servicio público y representación gaélica en Escocia / Manias Muñoz, Miren (The University of Edinburgh) ; Martori, Aida (Universitat Autònoma de Barcelona)
Gracias a su sólido espacio comunicativo, Escocia posee el mayor centro regional de producción de medios del Reino Unido. La televisión ha jugado un papel crucial en el desarrollo de su industria audiovisual y la promoción cultural. [...]
Due to its solid communicative space, Scotland has the biggest regional media production centre in the United Kingdom. Television has played a crucial role in the development of its audiovisual industry and cultural promotion. [...]

2017 - 10.5209/HICS.55907
Historia y comunicación social, Vol. 22 Núm. 1 (2017) , p. 191-206  
3.
14 p, 254.6 KB Interreligious dialogue in public service broadcasting : a case study in Catalonia (Spain) / Huertas Bailén, Amparo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
This text addresses how the media deals with interreligious dialogue based on the case study of the Catalan public television stations. Our theoretical framework revolves around the concept of mediation, which is regarded as a communicative concept that emphasizes the socializing power of the mass media as well as its potential contribution to social cohesion. [...]
2020 - 10.3390/rel11090441
Religions, Vol. 11 Núm. 441 (agost 2020)  
4.
8 p, 95.5 KB Interpretar los cambios en la comunicación / Moragas Spà, Miquel de, 1943- (Universitat Autònoma de Barcelona)
Se analiza aquí la evolución de las comunicaciones en los últimos 25 años, tomando como punto de comparación la transmisión de los Juegos Olímpicos de Barcelona en 1992. En la era digital el centro de gravedad del poder en la comunicación empezó a desplazarse de la difusión a la producción y, ahora, en un nuevo ciclo, este poder empieza a desplazarse de la producción de contenidos al control de datos sobre los usuarios/receptores. [...]
The evolution of communications during the last 25 years is analyzed here, taking as a point of comparison the transmission of the Olympic Games of Barcelona 1992. In the digital age the center of gravity of the power in the communication began to move from broadcasting to production and, now in a new ycle, this power begins to move from the production of contents to the control of the users / receivers own data. [...]

2016
Chasqui, Núm. 133 (2016) , p. 23-30  
5.
22 p, 308.2 KB Who's afraid of a Pan-European spectrum policy? The EU and the battles over the UHF broadcast band / Ala-Fossi, Marko (University of Tampere) ; Bonet Bagant, Montse (Universitat Autònoma de Barcelona)
Several European Union (EU) member states have consistently opposed European Commission (EC) efforts to create a supranational EU spectrum policy, but only Finland voted against the EC at the World Radiocommunication Conference in 2015, proposing the release of the entire ultra-high frequency (UHF) band for mobile use. [...]
2018
International Journal of Communication, Vol. 12 (2018) , p. 337-358  
6.
22 p, 293.9 KB Del offline a la r@dio : las experiencias de la industria radiofónica española y colombiana / Gutiérrez, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Barrios Rubio, Andrés (Universidad de Bogotá Jorge Tadeo Lozano)
En el proceso de adaptación de la industria radiofónica a la naturaleza del entorno digital, los operadores implementan estrategias que vehiculan la convivencia del offline, todavía core del negocio, y el online en aras a definir su proyecto de r@dio. [...]
In the process of adaptation of the radio industry to the nature of the digital environment, operators are implementing strategies that convey the coexistence of the offline, still as a core business, and the online, in pursuit of the definition of their own r@dio project. [...]

2019 - 10.26441/RC18.1-2019-A4
Revista de Comunicacion, Vol. 18 Núm. 1 (2019) , p. 73-94  
7.
30 p, 456.6 KB Los Juegos Olímpicos en televisión : estudio sobre derechos de emisión y audiencias desde Barcelona '92 / Cazallas Olivares, Julián ; Pérez Serrano, María José (Universidad Complutense de Madrid. Departamento de Periodismo y Comunicación Global)
La retransmisión de los Juegos Olímpicos ha sido responsabilidad de CRTVE desde que estos se emiten en España. Ahora, el panorama ha cambiado. Discovery Communications, empresa matriz de Eurosport, ha adquirido los derechos televisuales de los Juegos Olímpicos para el periodo comprendido entre 2018 y 2024. [...]
CRTVE has been the only channel broadcasting the Olympic Games (OG) since they were first broadcasted in Spain. However, that has now changed, since Discovery Communications, Eurosport's parent company, has bought the media rights to broadcast the OG from 2018 until 2024. [...]

2018
Ruta comunicación, Núm. 9 (2018) , p. 60-89 (Artículos)  
8.
13 p, 258.1 KB Broadcasting and accessibility services currently offered for deaf and hard of hearing viewers by Catalan-language broadcasters / Tor Carroggio, Irene (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rovira-Esteva, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona)
This article presents the main results of a usercentered study which seeks to provide an overview of accessibility services for the deaf and hard of hearing on offer from a representative sample of Catalan-language broadcasters. [...]
Este artículo presenta los resultados principales de un estudio centrado en el usuario que pretende radiografiar los servicios de accesibilidad para las personas con pérdida de audición ofrecidos por una muestra representativa de televisiones que emiten en catalán. [...]

2019 - 10.14198/MEDCOM2019.10.2.2
Revista mediterránea de comunicación, Vol. 10, núm. 2 (Juliol 2019)
2 documents
9.
15 p, 2.2 MB Efficient Broadcast in Opportunistic Networks using Optimal Stopping Theory / Borrego Iglesias, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Robles, Sergi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Borrell i Viader, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions)
In this paper, we present a broadcast dissemination protocol for messages in opportunistic networks (OppNet) that is efficient in terms of energy consumption and network capacity usage, while not increasing the number of excluded nodes (nodes not receiving messages). [...]
2019 - 10.1016/j.adhoc.2019.01.001
Ad Hoc Networks, Vol. 88 (May 2019) , p. 5-17  
10.
4 p, 76.1 KB Guidelines for broadcasting regulation / Civil i Serra, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona)
Obra ressenyada: Eve SALOMON, Guidelines for broadcasting regulation. París: Commonwealth Broadcasting Association (CBA) / Unesco, 2006. Referència Unesco: CI/COM/2006/PI/3.
2005-2006
Quaderns del CAC, Núm. 23-24 (abril 2006) , p. 229-232  

Articles : 30 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 3 registres trobats  
1.
20 p, 7.4 MB Access to telecommunication and content by persons with disabilities and with specific needs / Orero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació)
2016
ITU-D Study Group 1 Rapporteur Group Meetings. Geneva, : 2016  
2.
16 p, 1.6 MB Personalisation : everybody wants to choose. And we should be able to! / Orero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació)
2016
BEREC Accessibility Workshop. Vilnius (Lituània), : 2016  
3.
16 p, 100.9 KB Beyond DAB : another digital radio is possible / Fernández-Quijada, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Bonet Bagant, Montse (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; European Communication Research and Education Association
Like all the other cultural industries, radio finds itself in the middle of a digitalisation process. However, in contrast to the other industries, digitalisation of radio distribution has practically come to a halt, at least via its traditional broadcasting methods. [...]
2008
European Communication Conference, 2a : 2008  

Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
10 p, 1.1 MB Pluralismo religioso en la televisión pública : estudio del caso catalán / Huertas Bailén, Amparo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Terrón Blanco, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Este texto reflexiona sobre los medios de comunicación como mediadores de los valores y el conocimiento de las creencias religiosas. El análisis se centra en el pluralismo y en el tratamiento del diálogo inter-religioso, e incluimos también la opción del ateísmo. [...]
This text reflects on the role of the mass media as mediators of values and knowledge in relation to religious beliefs. Our research focuses on the issue of pluralism and the treatment of interreligious dialogue, including the option of atheism. [...]

Granada: Ediciones Profesionales de la Información, 2020 - 10.3145/AE-IC-epi.2020.e15
Comunicación y diversidad. Selección de comunicaciones del VII Congreso Internacional de la Asociación Española de Investigación de la Comunicación (AE-IC), 2020, p. 271-280  

Documents de recerca 5 registres trobats  
1.
97 p, 2.3 MB Els programes matinals de les ràdios musicals de la BBC, un estudi de cas / Ustrell Vacas, Aina ; Martori, Aida, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest estudi de cas defineix i compara els programes matinals de les ràdios musicals de la BBC per tal de descriure la concepció del gènere breakfast o morning show que té la corporació de radiodifusió pública del Regne Unit. [...]
Este estudio de caso define y compara los programas matinales de las radios musicales de la BBC con la intención de describir la concepción del género breakfast o morning show que tiene la corporación de radiodifusión pública del Reino Unido. [...]
This case study defines and compares the morning programmes of BBC's musical radios in order to describe the United Kingdom's public broadcasting corporation conception of the genre breakfast or morning show. [...]

2020
Grau en Periodisme [971]  
2.
28 p, 874.4 KB Quality choice and advertising regulation in broadcasting markets / González-Maestre, Miguel (Universidad de Murcia. Departamento de Fundamentos del Análisis Económico) ; Martínez-Sánchez, Francisco (Universidad de Murcia. Departamento de Métodos Cuantitativos para la Economía y la Empresa)
We consider the role of the endogenous choice of platform quality in a broadcasting duopoly market where competing media platforms choose also their level of advertising. We compare the equilibrium levels of quality, advertising and welfare under private and mixed duopoly competition. [...]
Valencia ; Instituto Valenciano de Investigaciones Económicas, 2012 (Documentos de Trabajo. Serie AD ; 2012-03)  
3.
100 p, 3.5 MB Modelos de Informativos juveniles en la era de las narrativas y tecnologías digitales / Mejía Grijalva, María ; Peralta García, Lidia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Fer arribar les notícies d'actualitat a la població juvenil sempre ha estat un gran repte per a les televisions públiques. En relació amb la presentació de les notícies, els mitjans tradicionals estan tractant d'innovar tant en el contingut com en forma. [...]
Hacer llegar las noticias de actualidad a la población juvenil siempre ha sido un gran reto para las televisiones públicas. En relación con la presentación de las noticias, los medios tradicionales están tratando de innovar tanto en el contenido como en forma. [...]
To get the news to the youth population has always been a major challenge for public television. In connection with the presentation of news, traditional media are trying to innovate in both content and form. [...]

2016
Grau en Periodisme [971]  
4.
88 p, 4.1 MB Tendencias y formas de involucrar a la audiencia a través de las tecnologías y las narrativas digitales : BBC y RTVE como estudio de caso / Martínez Cobos, Jessica ; Peralta, Lidia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
La irrupció de les tecnologies i narratives digitals està contribuint a reconfigurar l'esquema tradicional dels elements de la comunicació de masses. Les possibilitats derivades de la capacitat d'interactuar entre emissor i receptor, l'ús de les xarxes socials o l'exploració en nous formats narratius són només algunes d'aquestes possibilitats. [...]
La irrupción de las tecnologías y narrativas digitales está contribuyendo a reconfigurar el esquema tradicional de los elementos de la comunicación de masas. Las posibilidades derivadas de la capacidad de interactuar entre emisor y receptor, el uso de las redes sociales o la exploración en nuevos formatos narrativos son solo algunas de estas posibilidades. [...]
The emergence of digital technologies and narratives is helping to reshape the traditional scheme of the elements of mass communication. The possibilities derived from the ability to interact between transmitter and receiver, the use of social networks or exploring new narrative formats are just some of the possibilities. [...]

2016
Grau en Periodisme [971]  
5.
614 p, 5.6 MB ¿A quién le importa? Radio especializada musical en España desde la perspectiva del servicio público / Costa Gálvez, Dolores ; Bonet Bagant, Montse, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Ribes Guàrdia, Francesc Xavier, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat
La presente tesis tiene como objetivo el estudio de la radio especializada musical en España desde la perspectiva del servicio público. Este objeto de estudio puede abordarse desde múltiples perspectivas y en esta investigación se hace desde el punto de vista del emisor, ya que la motivación es conocer cómo se define el servicio público desde la radio especializada musical. [...]
The present thesis aims to study the specialized music radio in Spain from the public service broadcasting perspective. This subject can be approached from multiple perspectives and in this research is done from the broadcaster point of view, provided that the motivation is to know how public service is defined from specialized music radio. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  

Fons personals i institucionals 1 registres trobats  
1.
1 p, 308.7 KB La BBC graba en Palomares un reportaje de las cuatro bombas
Retall de premsa d'article publicat al diari LA VOZ DE ALMERÍA sobre l'arribada d'un equip de la BBC per a filmar un reportatge sobre les bombes caigudes a Palomares al 1966, amb motiu del vintè aniversari d'aquest accident.
1986
La Voz de Almería, 14 gener 1986  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.