Results overview: Found 8 records in 0.03 seconds.
Books and collections, 5 records found
Research literature, 1 records found
Graphic and multimedia documents, 2 records found
Books and collections 5 records found  
1.
92 p, 4.2 MB INDUCTEACHING: Proposta d'inducció docent lligada a formació inicial i primer any docent de mestres de primària / Olmos Rueda, Patricia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
El Projecte INDUCTEACHING ‒El trànsit cap a la professió docent: validació d'una proposta de model d'inducció docent lligada a la formació inicial i primer any docent de mestres/as de primària‒ (https://sites. [...]
Aquesta aportació és una síntesi del Projecte i de les seves aportacions més significatives, tractant de donar una visió general de tot allò realitzat i aconseguit, alhora que informar sobre els mecanismes que permeten accedir al coneixement acumulat. [...]
El document s'ha de mirar així, com una aproximació general a les millores que es poden fer en les accions estratègiques per acompanyar en el trànsit cap a la professió docent, la construcció de la identitat com a docent i el desenvolupament professional dels i de les mestres, aconsellant aprofundir-hi en els aspectes que interessin a partir de la documentació generada i referenciada al mateix text.

Bellaterra EDO-SERVEIS - Universitat Autònoma de Barcelona 2023  
2.
158 p, 6.5 MB The Atom Model. A guide to Innovative and Entrepreneurial Learning Processes / Rodríguez-Gómez, David (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Barrera-Corominas, Aleix, (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Schrooten, Annelies (University Colleges Leuven-Limburg) ; Fraussen, Ilse (University Colleges Leuven-Limburg) ; Crosbie, Calum (New College Lanarkshire) ; Craig, Dugald (New College Lanarkshire) ; Stavnskær Pedersen, Anni (University College North) ; Langeland, Merete, (University College North)
The Atom Model that we developed for ForEMLink is a way of fostering an entrepreneurial mindset in Higher Education on a local, national, European and global scale. The aim is to promote entrepreneurial competencies in higher education students through learning processes that teachers can facilitate with creative, innovative and entrepreneurial activities placed in each phase of the Atom Model and its challenges. [...]
Aalborg ; University College North, 2021  
3.
103 p, 7.7 MB Supporting educational and social inclusion of youth early leavers and youth at risk of early leaving through mechanisms of orientation and tutorial action / Olmos Rueda, Patricia (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca i Estudis pel Desenvolupament Organitzatiu) ; Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca i Estudis pel Desenvolupament Organitzatiu)
The Project "Apoyando la inclusión educativa y social de los jóvenes con riesgo de abandonar prematuramente a través de mecanismos de orientación y acción tutorial" ("Supporting the Educational and Social inclusion of Young People at Risk aof Leaving Prematurely Through Guidance Mechanisms and Tutorial Action") (Orienta4YEL: https://www. [...]
This work aims to be a synthesis of the Project and its most significant contributions, seeking to give an overview of everything carried out and achieved, while reporting on the mechanisms that enable access to accumulated knowledge. [...]

Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona. EDO-SERVEIS, 2022  
4.
78 p, 3.6 MB Aprendre a Aprendre. Avaluació de programes educatius d'EduCaixa / Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Olmos Rueda, Patricia (Universitat Autònoma de Barcelona)
L'avaluació del programa educatiu 'Aprendre a Aprendre' tracta de verificar els resultats i efectes de la proposta desenvolupada per l'escola Virolai i aplicada en 16 centres educatius amb la finalitat de millorar les competències dels seus estudiants. [...]
Bellaterra : EDO-SERVEIS, 2021  
5.
100 p, 7.9 MB Laboratorio de políticas y prácticas para el desarrollo social de la Educación Superior / Gairín Sallán, Joaquín, ed. ; Rodríguez-Gómez, David, ed.
El Proyecto 'Laboratorio de Políticas y Prácticas para el Desarrollo Social en la Educación Superior' (ACCES4ALL), se focaliza en promover la educación y la inclusión social en la universidad de aquellos grupos menos representados así como los estudiantes poco habituales en el contexto europeo, proponiendo instrumentos y estrategias para lograrlo. [...]
Bellaterra : EDO-SERVEIS, 2021  

Research literature 1 records found  
1.
19 p, 1.3 MB Project Handbook : INTERSTICE, encounters between artists, children and educators / París Romia, Gemma ; Blanch Gelabert, Sílvia ; Ciraso Calí, Anna ; INTERSTICE Project
This is the INTERSTICE project's Handbook. The INTERSTICE project aims to influence the learning outcomes of university students of the Early Childhood and Primary Education degree, by incorporating innovative experiences that intertwine art and education through collaborative learning between students, artists, teachers and children. [...]
Bellaterra, 2021  

Graphic and multimedia documents 2 records found  
1.
12.7 KB Observatorio regional para la calidad de la equidad en la educación superior (ORACLE) / Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca i Estudis pel Desenvolupament Organitzatiu
Aquest registre incorpora la web elaborada en el marc del projecte "Observatori Regional per a la Qualitat i l'Equitat de l'Educació Superior a Llatinoamèrica (ORACLE)", finançat per la Comissió Europea a partir del programa Erasmus + (Ref. [...]
2024  
2.
INTERSTICE. Pedagogical audio-visual material / París Romia, Gemma, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Blanch Gelabert, Sílvia, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Dybwik, Siri, coord. ; Halle, Kristen, coord. ; Corazza, Laura ; Hay, Penny (Bath Spa University (Regne Unit)) ; Macauda, Anita ; Panciroli, Chiara ; Ribera, Eulàlia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Russo, Veronica, col. ; Urpí, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Barrera-Corominas, Aleix, col. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Cabo, Helena, col. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ciraso Calí, Anna, col. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Moles, Aina, col. ; Chiara Sghinolfi, Maria, col. ; INTERSTICE Project ; INTERSTICE Project ; Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca i Estudis pel Desenvolupament Organitzatiu (CRiEDO)
INTERSTICE is an Erasmus+ project developed by universities, artists and cultural settings from Catalonia, United Kingdom, Italy, and Norway to promote spaces of encounter between educators, artists, and children, to improve our learning processes and to build a pedagogy of co-creation through the arts.
This audio-visual material is a compendium of some of the singular projects carried out through different artistic languages, encompassing experiences with different ages and target groups.

2023 (CRiEDO (Centro de Investigación y Estudios para el Desarrollo Organizativo))
4 documents

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.