Resultats globals: 38 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 22 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 2 registres trobats
Documents de recerca, 14 registres trobats
Articles 22 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
20 p, 707.0 KB Deconstruyendo las funciones sintácticas / Mendívil-Giró, José-Luis (Universidad de Zaragoza)
Las funciones sintácticas son etiquetas descriptivas de enorme tradición y utilidad en la enseñanza de la gramática. Pero las funciones sintácticas (nociones como sujeto, objeto directo u objeto indirecto) no son primitivos sintácticos, sino una compleja mezcla de sintaxis, morfología y semántica. [...]
Les funcions sintàctiques són etiquetes descriptives de gran tradició i utilitat a l'ensenyament de la gramàtica. Però les funcions sintàctiques (nocions com a subjecte, objecte directe o objecte indirecte) no són primitius sintàctics, sinó una complexa barreja de sintaxi, morfologia i semàntica. [...]
Syntactic functions are traditional descriptive labels that are very useful in teaching grammar. But syntactic functions (notions such as subject, direct object, or indirect object) are not syntactic primitives, but a complex mix of syntax, morphology, and semantics. [...]

2021 - 10.5565/rev/regroc.62
ReGroc : revista de gramática orientada a las competencias, Vol. 4 Núm. 1 (2021) , p. 20-39 (Actualización gramatical)  
2.
19 p, 487.2 KB Nietzsche Dioniso : el gesto de las bacantes / Morey, Miguel (Universitat de Barcelona)
La finalidad de este artículo es documentar, contextualizar y hacer el relato de las ocurrencias de la fórmula «Ich habe […] bei den Hörnern gepackt» («He cogido […] por los cuernos») a lo largo de los escritos de Nietzsche. [...]
La finalitat d'aquest article és documentar, contextualitzar i fer el relat de les ocurrències de la fórmula «Ich habe […] bei den Hörnerngepackt» («He agafat […] per les banyes») al llarg dels escrits de Nietzsche. [...]
The purpose of this text is to document, contextualise and narrate the occurrences of the formula: "Ich habe […] bei den Hörnern gepackt" ("I have […] taken by the horns"), throughout Nietzsche's writings. [...]

2022 - 10.5565/rev/enrahonar.1386
Enrahonar : quaderns de filosofia, Vol. 68 (2022) , p. 145-163 (Articles)  
3.
1 p, 157.6 KB Massa partit per a tan poca política / Cardús i Ros, Salvador, 1954- (Universitat Autònoma de Barcelona)
2017
Ara, Núm. 2279 (14 Març 2017) , p. 48  
4.
19 p, 261.6 KB La evaluación de lenguas en un colegio plurilingüe : un estudio de caso de las creencias pedagógicas del profesorado / Mate, Zita
El artículo describe los resultados de un estudio de caso que investiga las creencias, representaciones y saberes de profesores de lengua, indaga sobre cómo explican esos profesores sus prácticas de evaluación con alumnos que aprenden simultáneamente varias lenguas. [...]
This article describes the results from a case study on the beliefs, representations and knowledge of language teachers, on how they explain their evaluation methods with students who simultaneously learn various languages. [...]
L'article descriu els resultats d'un estudi de cas que investiga les creences, representacions i sabers de professors de llengua, indaga sobre com expliquen aquests professors les seves pràctiques d'avaluació amb alumnes que aprenen simultàniament diverses llengües. [...]
Cet article décrit les résultats d'une étude de cas qui enquête sur les croyances, les représentations et les connaissances des enseignants de langues, examine comment ces enseignants expliquent leurs pratiques d'évaluation avec les élèves l'apprentissage de plusieurs langues simultanément. [...]

2017 - 10.5565/rev/jtl3.724
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 10 Núm. 3 (august-september 2017) , p. 28-46 (Articles)  
5.
7 p, 575.7 KB Els contextos quotidians i els Estudis de Cas com a espai didàctic per a l'ensenyament de les Ciències basat en Projectes / Marchán Carvajal, Iván (Institut de Cornellà (Cornellà de Llobregat, Catalunya)) ; Palou, Laia (Institut Salas i Xandri (Sant Quirze del Vallès, Catalunya)) ; Royo, Pere (Institut-Escola Les Vinyes (Castellbisbal, Catalunya)) ; Domènech Casal, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
L'Aprenentatge Basat en Projectes suposa una oportunitat per a l'ensenyament de les ciències, perquè inclou el paper del Context en l'aprenentatge, i la necessitat d'un aprenentatge actiu basat en la resolució de conflictes. [...]
Project-Based Learning is an opportunity for Science Education, as it includes in learning activities a main role for the Context, and the need to solve conflicts through active learning activities. We propose several experiences based on diverse methodological frames (Case Studies, Inquiry, Socio-Scientific Issues) on chemical reactions, solutions, mitosis, plate tectonics, kinematics and dynamics) and we discuss its applications to Science Education.

2017 - 10.5565/rev/ciencies.8
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 33 (2017) , p. 8-14 (Monogràfic sobre Aprenentatge Basat en Projectes en àmbits STEM)  
6.
23 p, 300.9 KB Implementation of Dual Training Programmes through the Development of Boundary Objects : a Case Study / Gessler, Michael (Universität Bremen) ; Peters, Susanne (Universität Bremen)
A dual training system or programme tries to balance education (in a school) and training (in a company) in an equal manner to qualify, educate and socialise the next generation. Besides these effects (qualification, education and socialisation), it seems that this dual structure enables a country to achieve economic targets (e. [...]
Un sistema o programa de formación dual intenta equilibrar de igual manera la educación (en la escuela) y la formación (en la empresa) para cualificar, educar y socializar a la próxima generación. [...]
Un sistema o un programa de formació dual intenta equilibrar l'educació (a l'escola) i la formació (a l'empresa) per qualificar, educar i socialitzar la generació següent. A banda dels efectes esmentats (qualificació, educació i socialització), sembla que aquesta estructura dual permet que un país assoleixi objectius econòmics (per exemple: creixement econòmic) i objectius socials (per exemple: la integració de joves en el mercat laboral), això explica per què s'intenta desenvolupar o preservar les estructures de la formació dual en diferents països. [...]

2017 - 10.5565/rev/educar.862
Educar, Vol. 53 Núm. 2 (2017) , p. 309-331 (Monográfico)  
7.
20 p, 299.6 KB Modelos mentales de los estudiantes de secundaria sobre el suelo / Fernández, Adriana (Universidade de Santiago de Compostela. Departamento de Didácticas Aplicadas) ; Sesto Varela, Vanessa (Universidade de Santiago de Compostela. Departamento de Didácticas Aplicadas) ; Garcia-Rodeja-Gayoso, Isabel (Universidade de Santiago de Compostela. Departamento de Didácticas Aplicadas)
En este trabajo se presenta un estudio de caso cuyo propósito fue investigar las concep-ciones alternativas y los modelos mentales de los estudiantes sobre el suelo. Los participantes fueron 48 estudiantes de 4. [...]
En aquest treball es presenta un estudi de cas el propòsit del qual va ser investigar les concepcions alternatives i els models mentals dels estudiants sobre el sòl. Els participants van ser 48 estudiants de 4t. [...]
This paper presents a case study whose purpose was to investigate the alternative conceptions and the students' mental models about the soil. The participants were 48 students of 10th grade. Data were collected by an open-ended questionnaire focused on the soil origin, age, constituents and changes which it could undergo. [...]

2017 - 10.5565/rev/ensciencias.2217
Enseñanza de las ciencias, Vol. 35 Núm. 2 (2017) , p. 127-145 (Investigaciones Didácticas)  
8.
3 p, 717.7 KB Un joven clásico : Los trabajos de Cas Mudde / Tiempo Devorado, Redacción
Obra ressenyada: Cas MUDDE, Populist radical right parties in Europe. Cambridge University Press, 2007.
2017
Tiempo devorado, Vol. 4 Núm. 1 (2017) , p. 234-236 (Ressenyes)  
9.
10 p, 213.3 KB Innovació tecnològica i servei públic audiovisual : estudi de cas de la CCMA / Bonet Bagant, Montse (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Fernández-Quijada, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Suárez Candel, Roberto (Unió Europea de Radiodifusió) ; Arboledas, Luis (Universidad de Granada. Departamento de Biblioteconomía y Documentación)
La relació entre la innovació tecnològica i el servei públic audiovisual ha esdevingut els darrers anys, juntament amb la gestió de l'espectre, un dels principals motius d'atac del sector privat de la comunicació i les telecomunicacions. [...]
In the last years, technological innovation, together with the management of broadcasting spectrum, has become one of the main topics used by comercial players in the audiovisual and telecommunications markets to build a solid discourse against public service media. [...]

2013
Quaderns del CAC, Vol. 16, Num. 39 (Juliol 2013) , p. 5-14  
10.
22 p, 273.2 KB El cine como estrategia didáctica innovadora : metodología del estudio de casos y perfil de estrategias docentes / Torre, Saturnino de la (Grup EDIFID (Estrategias didáctica innovadoras para la formación e innovación docente)) ; Oliver, Carme (Grup EDIFID (Estrategias didáctica innovadoras para la formación e innovación docente)) ; Violant, Verónica (Grup EDIFID (Estrategias didáctica innovadoras para la formación e innovación docente)) ; Tejada Fernández, José (Grup EDIFID (Estrategias didáctica innovadoras para la formación e innovación docente)) ; Rajadell, Núria (Grup EDIFID (Estrategias didáctica innovadoras para la formación e innovación docente)) ; Girona, Mercè (Grup EDIFID (Estrategias didáctica innovadoras para la formación e innovación docente))
El presente estudio forma parte de una investigación más amplia basada en la integración de tres conceptos habitualmente estudiados por separado (Investigación, Formación, Innovación) que busca la mejora de la calidad de la enseñanza a partir del estudio de las estrategias didácticas. [...]
The present study is comprised in an ampler cradle investigation based on the integration of three concepts, usually studied separatedly (Research, Training, Innovation), in order to improve the quality of education thanks to the study of didactic strategies. [...]

2004
Contextos educativos : revista de educación, Núm. 6-7 (2003-2004) , p. 65-86  

Articles : 22 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 2 registres trobats  
1.
6 p, 2.4 MB Estudis de Veterinària : com aprofitar les pràctiques clíniques a l'assignatura de cirurgia clínica / Andaluz Martínez, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina i Cirurgia Animals) ; Moll Sánchez, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina i Cirurgia Animals) ; Fresno, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina i Cirurgia Animals) ; García Arnas, Félix (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina i Cirurgia Animals)
Els estudiants de segon cicle de la llicenciatura de veterinària realitzen, al llarg de la seva titulació, diferents pràctiques clíniques. Un d'aquests mòduls es el que els estudiants de quart curs realitzen a l'assignatura de cirurgia clínica. [...]
Veterinay students perform several clinical practices during the fourth year of degree. One of these clinical practices are the Clinical Stays ("Moduls") in Veterinary Surgery. These practices consist on one week of clinics in the surgery service of the Veterinary Teaching Hospital of the UAB. [...]

2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  
2.
8 p, 168.6 KB Utilización de metodologías de aprendizaje activo en la enseñanza y el aprendizaje de la anatomía veterinaria / López Plana, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; Mayor Aparicio, Pedro Ginés (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; López Béjar, Manel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; García Cordero, Oscar ; Garcia-Ispierto, Irina
Tradicionalmente, la enseñanza de la Anatomía Veterinaria ha estado basada fundamentalmente en las clases magistrales y en las prácticas en la Sala de disección. En el último curso 2005-06, y aprovechando la entrada de la Titulación de Veterinària en el Plan piloto de adaptación al Espacio Europeo de Educación Superior, se han introducido en la asignatura Anatomía II, que se imparte en el primer curso de la Licenciatura, metodologías de aprendizaje centradas en el estudiante. [...]
2006
Jornada de Campus d'Innovació Docent, 3a : 2006  

Documents de recerca 14 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
103 p, 1.2 MB Estudio contrastivo del uso de partículas en chino y japonés estándar: una reevaluación de las "preposiciones" y "adverbios" en la lengua china / Soriano Fanlo, Genís ; Sola Comino, Leonor, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
El presente estudio tiene como objetivo principal el análisis contrastivo del uso de partículas en chino y japonés estándar; específicamente, del uso de "preposiciones" y "adverbios" en chino estándar y las partículas de caso gramatical y adverbial-enfáticas en japonés estándar. [...]
El present estudi té com a objectiu principal l'anàlisi contrastiu de l'ús de partícules gramaticals al xinès i japonès estàndard; específicament de l'ús de "preposicions" i "adverbis" xinesos i de partícules de cas gramatical i adverbial-emfàtiques japoneses. [...]
The main objective of the present study centres on the contrastive analysis of particle uses in Standard Chinese and Standard Japanese. Specifically, on the uses of "prepositions" and "adverbs" in Chinese and case particles and adverbial-focus particles in Japanese. [...]

2022
Grau en Estudis d'Àsia Oriental [842]  
2.
164 p, 1.7 MB La localización de videojuegos y la transcreación : el caso de Final Fantasy X Técnicas utilizadas y estudio de recepción / Torregrosa Parra, Pablo Diego ; Mangiron i Hevia, Carme, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
En el desarrollo de este Trabajo de Fin de Máster, centrado en la localización de videojuegos, se compilan los conocimientos existentes sobre la industria del videojuego, sobre el proceso GILT, sobre el género de videojuegos RPG y los archivos con los que se suele trabajar en esta rama de la Traducción Audiovisual. [...]
This Master's Thesis, which is centred on video game localization, compiles existing knowledge about the video game industry, the so-called GILT process, the RPG video game genre and all the files that are usually translated in this modality of Audiovisual Translation. [...]
En el desenvolupament d'aquest Treball de Final de Màster, centrat en la localització de videojocs, es compilen els coneixements existents sobre la indústria de l'videojoc, sobre el procés GILT, sobre el gènere de videojocs RPG i els arxius amb els quals se sol 4 treballar en aquesta branca de la Traducció Audiovisual. [...]

2021
Màster Universitari en Traducció Audiovisual [1349]  
3.
1 p, 2.5 MB Búsqueda y generación de cepas vacunales de Pseudomonas aeruginosa mediantes CRISP-Cas9 / Martínez Mateos, Ángela ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
Pseudomonas aeruginosa es un organismo gramnegativo ubicuo. Presenta una gran adaptabilidad y acumula una gran cantidad de resistencias a antibióticos. Es uno de los patógenos que genera más infecciones respiratorias. [...]
2020
Grau en Microbiologia [816]  
4.
125 p, 1.6 MB Què entén l'alumnat d'educació secundària per participació? Anàlisi de les representacions socials sobre el concepte de participació de l'alumnat de 4ESO de l'Institut Joaquima Pla i Farreras / Bosch Mestres, Dolors ; González Monfort, Neus, dir. ; Pagès, Joan, (Pagès Blanch) dir.
Aquesta recerca està organitzada en sis capítol. El primer capítol presenta els orígens que em van portar a indagar sobre el concepte de participació que han construït els alumnes de 4ESO de l'Institut Joaquima Pla i Farreras. [...]
2012  
5.
58 p, 2.9 MB Parámetros de variación del SE no paradigmático / Maes Aguilar, Elena ; Gallego, Ángel J., (Gallego Bartolomé) dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
La manifestación morfológica del argumento interno (AI) de verbos transitivos en contextos de SE paradigmático está ligada a dos factores diferentes: por un lado, gramaticales (los rasgos del género, número y animacidad/persona) del AI; por otro lado, la distribución geográfica. [...]
La manifestació morfològica de l'argument intern (AI) de verbs transitius en contextos de SE paradigmàtic està lligada a dos factors diferents: d'una banda, gramaticals (els trets de gènere, nombre i animacitat/persona) de l'AI; de l'altra banda, la distribució geogràfica. [...]

2019
Grau en Estudis d'Anglès i Espanyol [836]  
6.
12 p, 1.1 MB Test, millora i desplegament de l'aplicació de gestió de pràctiques externes / Calvet González, Adrián ; Pons, Jordi, (Pons Aróztegui) dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Cada curs hi ha uns 150 estudiants del Grau en Enginyeria Informàtica que fan una estada de pràctiques curriculars en alguna empresa o institució externa. Per aquest motiu l'any 2015 es va desenvolupar una aplicació per facilitar al coordinador de l'assignatura la gestió de totes les tasques que es porten a terme quan un alumne fa una estada. [...]
Cada curso hay aproximadamente 150 estudiantes del Grado en Ingeniería Informática que realizan una estancia de prácticas curriculares en alguna empresa o organización externa. Por este motivo en el año 2015 se desarrolló una aplicación para facilitar al coordinador de la asignatura la gestión de todas las tareas que se llevan a cabo cuando un alumno realiza una estancia. [...]
There are approximately 150 students in Engineering degree who make an externship in an external company or institution every course. For this reason, in 2015 an application was developed to facilitate to the coordinator of a subject the management of all the tasks carried out when a student stays in a company. [...]

2019-02-12
Enginyeria Informàtica [958]  
7.
56 p, 2.0 MB Nature as a mean of learning in schools : the creation of a Primary School with Forest School methodology in Spain / Rodríguez Bolzoni, Helena ; Agud Morell, Ingrid, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Forest School stands as one of the free learning approaches which has arrived to Spain during the last decade, only at preschool level. Differing from other methodologies, the daily contact with nature questions the need of a physical building commonly known as school, being optional in some Forest Schools around Europe. [...]
L'Escola del bosc s'erigeix com una de les propostes d'aprenentatge lliure que ha arribat a Espanya durant la darrera dècada, a nivell de preescolar. A diferència d'altres metodologies, el contacte diari amb la natura ens fa qüestionar la necessitat d'un edifici físic, comunament conegut com a escola, sent opcional en algunes Forest School arreu d'Europa. [...]
La Escuela del bosque se alza como una de las propuestas de aprendizaje libre que ha llegado a España en la última década, a nivel infantil. A diferencia de otras metodologías, el contacto diario con la naturaleza nos hace cuestionar la necesidad de un edificio físico, comúnmente conocido como escuela, siendo opcional en algunas Forest School alrededor de Europa. [...]

2017
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1283]  
8.
82 p, 2.0 MB Euskera y coreano : descripción del uso y función de los sufijos / Santos Huete, Adei ; Jo Jeong, Mihwa, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
El objetivo de este trabajo es reunir los sufijos que se adhieren a los diferentes sintagmas para describir su forma y uso. Partiendo desde una característica común del euskera y el coreano, la aglutinación, se presentan las características lingüísticas necesarias de ambos idiomas para entrar a la descripción de los diferentes sufijos con un mínimo conocimiento. [...]
L'objectiu d'aquest treball és reunir els sufixos que s'adhereixen als diferents sintagmes per descriure la seva forma i ús. Partint des d'una característica comuna de l'euskera i el coreà, l'aglutinació, es presenten les característiques lingüístiques necessàries de tots dos idiomes per entrar a la descripció dels diferents sufixos amb un mínim coneixement. [...]
Lan honen helburua sintagma ezberdinei atxikitzen zaizkien atzizkiak batu eta hauen erabilera eta eginkizuna deskribatzea da. Euskera eta koreeraren ezaugarri komun bat abiapuntu hartuta, aglutinazio edo eransketa, bi hizkuntza hauei buruz beharrezko ezaugarri linguistikoak azaltzen dira, atzizkien deskribapenerako oinarri gisa balio dezan. [...]

2017
Grau en Estudis d'Àsia Oriental [842]  
9.
39 p, 1.8 MB El movimiento A en español : características, análisis y variación / Cervera Casillas, Maria ; Gallego, Ángel J., , dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Este trabajo tiene tres objetivos. El primero de ellos es describir el llamado movimiento A en español, prestando especial atención a sus características y al análisis que se ha planteado en la bibliografía; el segundo es ofrecer un repaso de las distintas construcciones en las que se produce dicho movimiento (elevación, pasiva, etc. [...]
Aquest treball té tres objectius. El primer d'ells és descriure l'anomenat moviment A en espanyol, prestant especial atenció a les seves característiques i les análisis que s'han plantejat en la bibliografia; el segon és oferir un repàs de les diverses construccions en les quals es produeix aquest moviment (elevació, passiva, etc. [...]

2017
Grau en Estudis de Català i Espanyol [834]  
10.
44 p, 1.4 MB El principi de justícia universal a Espanya. A propòsit del cas Couso / López Font, Judit ; Baucells i Lladós, Joan, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
L'objectiu d'aquest treball és entendre el concepte de justícia Universal i estudiar el seu desenvolupament a propòsit dels fets ocorreguts durant el conflicte d'Iraq, el Cas Couso (un crim de Guerra). [...]
2016
Grau en Dret [949]  

Documents de recerca : 14 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.