Resultats globals: 14 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 4 registres trobats
Publicacions periòdiques, 2 registres trobats
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Documents de recerca, 7 registres trobats
Articles 4 registres trobats  
1.
22 p, 4.9 MB Gramàtica comparada a l'aula : una proposta per als llibres de text / Llop Naya, Ares (Cardiff University) ; Paradís Pérez, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pineda i Cirera, Anna (Universitat Pompeu Fabra)
Aquest article presenta l'experiència de Gramàtica com parada a l'aula, que constitueix una iniciativa per introduir als llibres de text de llengua catalana de l'educació secundària obligatòria un enfocament de l'ensenyament gramatical a partir de la comparació del català amb altres llengües. [...]
This paper presents an experience entitled Gramàtica comparada a l'aula, an initiative aiming to provide obligatory secondary school (Educació Secundària Obligatòria) Catalan language textbooks with an approach to grammar teaching based on the comparison between Catalan and other languages. [...]

2019 - 10.5565/rev/regroc.43
ReGroc : revista de gramática orientada a las competencias, Vol. 2 Núm. 1 (2019) , p. 67-88 (Articles)  
2.
16 p, 159.1 KB L'evolució de les exclamatives-qu de grau en català / Villalba, Xavier 1969- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana)
En aquest article estudiem l'evolució de les oracions exclamatives-qu de grau des del català antic al català modern i contemporani. Tracem dos grans canvis que han fet passar aquestes construccions d'un patró general en les llengües romàniques antigues, sense inversió obligatòria ni conjunció al s. [...]
This article discusses the evolution of degree wh-exclamatives from Old Catalan to Modern and Contemporary Catalan. Two major changes can be identified which transformed these constructions from a general pattern common to most Romance languages without obligatory inversion or a complementizer in the 16th century, to a less common one with obligatory inversion already in the 18th century and a complementizer in the 19th century. [...]

2016
Caplletra, Núm. 61 ( Tardor 2016) , p. 211-226  
3.
20 p, 90.7 KB Descripció i norma : 'amb' i el canvi de preposició / Villalba, Xavier 1969-
2004
Llengua & literatura, Núm. 15 (2004) , p. 257-276  
4.
11 p, 457.7 KB Joan Coromines, entre el detall i la síntesi (A propòsit d'un llibre recent) / Argenter Giralt, Joan Albert 1947-
1977
Els Marges, Núm. 11 (Setembre 1977) , p. 91-101 (Notes)  

Publicacions periòdiques 2 registres trobats  
1.
Catalan working papers in linguistics / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola
Bellaterra : UAB, Departament de Filologia Catalana i Departament de Filologia Espanyola , 1991-2001
12 documents
2.
Catalan journal of linguistics / Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Gramàtica Teòrica
Bellaterra : UAB, Servei de Publicacions , 2002-
24 documents

Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
111 p, 11.3 MB Fonologia catalana / Bonet, Eulàlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana) ; Lloret, Maria-Rosa (Universitat de Barcelona. Departament de Filologia Catalana)
És un manual que descriu i analitza sistemàticament l'estructura fonològica del català (central), partint del model generatiu clàssic, amb incorporació d'aportacions més recents. Després d'un primer capítol sobre conceptes teòrics bàsics, es van analitzant els fenòmens fonològics del català (vocalisme, consonantisme, síl·laba, accent, entonació). [...]
Barcelona : Ariel ; 1998 (Ariel Lingüística)  

Documents de recerca 7 registres trobats  
1.
181 p, 4.7 MB La transmissió de les segones opcions de la "Gramàtica catalana de Pompeu Fabra (1918)" / Benavent Llinares, Laia ; Nogué Serrano, Neus ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Aquest treball parteix de la idea ja documentada a Solà (1977), Bonet (1991), Ginebra i Solà (2007) i Ferrando i Nicolás (2015) d'una possible interpretació rígida de la Gramàtica catalana de Pompeu Fabra (1918). [...]
This dissertation is based on the idea that the Gramàtica catalana written by Pompeu Fabra (1918) has been read in a restricted way, as it is documented in Solà (1977), Bonet (1991), Ginebra & Solà (2007) and Ferrando & Nicolás (2015). [...]

2018  
2.
499 p, 2.3 MB Gramàtica del català rossellonès / Gómez Duran, Gemma ; Mascaró, Joan, 1949- , dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana) ; Peytaví Deixona, Joan, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana
El rossellonès és el dialecte del català parlat a la Catalunya del Nord. Durant segles, aquesta regió formava part de Catalunya, però després del Tractat dels Pirineus, del 1659, va passar a formar part de França. [...]
Roussillonnais is a dialect of Catalan spoken in North Catalonia (French Department of Pyrénées Orientales). For centuries, this area belonged to the realm of Catalonia, but after the Treaty of the Pyrenees in 1659, it became a department of France. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2012  
3.
349 p, 1.2 MB Complex Word-Formation and the Morphology-Syntax Interface / Padrosa Trias, Susanna ; Bartra, Anna, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana) ; Mateu Fontanals, Jaume, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana)
L'objectiu d'aquesta tesi és estudiar un tipus específic de formació de paraules complexes, és a dir, els compostos, i la seva relació amb la interfície morfologia-sintaxi, amb l'objectiu final d'entendre millor el fenomen. [...]
The goal of this dissertation is to study a specific type of complex word-formation, namely compounding, and its relation to the morphology-syntax interface, with the ultimate aim of gaining a better understanding of the phenomenon. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2011  
4.
401 p, 1.5 MB The Synthax of partitives / Martí i Girbau, Núria ; Bartra, Anna, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana
This dissertation is a study of the syntax of partitives. The main goal is to characterise this type of nominal and provide an analysis that accounts for its particular properties but at the same time reflects the similarities with other indefinite non-partitive nominals (i. [...]
Aquesta tesi és un estudi de la sintaxi dels partitius. L'objectiu principal és caracteritzar aquest tipus de nominals i aportar una anàlisi que n'expliqui les propietats específiques però que alhora reflecteixi les semblances amb altres nominals indefinits que no són partitius (i. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2011  
5.
100 p, 1.9 MB Aspectes de l'adquisició de la quantificació en català / Lite i Diví, Anna ; Gavarró Algueró, Anna, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Aquest estudi té dos objectius principals. Per una banda, vol contribuir a la caracterització de l'adquisició dels quantificadors en llengua catalana i, per l'altra, pretén comprovar si hi ha diferències en l'adquisició dels quantificadors universals tots i cada entre els infants amb un desenvolupament típic i els infants amb trastorn específic del llenguatge.
2010  
6.
581 p, 3.8 MB La Construcció del saber metalingüístic : estudi sobre l'aprenentatge de la gramàtica d'escolars de secundària en el marc d'una seqüència didàctica / Fontich, Xavier ; Camps, Anna, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Ribas Seix, Teresa, dir. (Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura, i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
Aquest estudi se centra en la construcció del coneixement gramatical d'alumnes d'ESO en la interacció en petit grup i en el marc d'un model d'intervenció, el de Seqüència Didàctica de Gramàtica (SDG). [...]
Este estudio se centra en la construcción del conocimiento gramatical por parte de alumnos de 4º de la ESO en la interacción en pequeño grupo y en el marco de un modelo de intervención, el de Secuencia Didáctica de Gramática (SDG). [...]
This study focuses on the construction of grammar knowledge by pupils on their last year of compulsory education in Spain (15-16 years). Pupils interact in small group within the framework of a model of intervention, that of Didactic Sequence of Grammar (DSG). [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2010  
7.
76 p, 9.4 MB The Syntax of sentence periphery / Villalba Nicolás, Xavier ; Rigau, Gemma, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana)
Pendent.
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2008
4 documents

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.