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Artículos, Encontrados 6 registros
Documentos de investigación, Encontrados 1 registros
Artículos Encontrados 6 registros  
1.
5 p, 888.4 KB Engaging Spinal Networks to Mitigate Supraspinal Dysfunction After CP / Edgerton, Victor (Institut Germans Trias i Pujol. Institut Guttmann) ; Hastings, Susan (SH Pediatric Physical Therapy) ; Gad, Parag (SpineX (Estats Units d'Amèrica)) ; Universitat Autònoma de Barcelona
Although children with cerebral palsy seem to have the neural networks necessary to generate most movements, they are markedly dysfunctional, largely attributable to abnormal patterns of muscle activation, often characterized as spasticity, largely reflecting a functionally abnormal spinal-supraspinal connectivity. [...]
2021 - 10.3389/fnins.2021.643463
Frontiers in Neuroscience, Vol. 15 (april 2021)  
2.
19 p, 1.0 MB Characterizing Normal and Pathological Gait through Permutation Entropy / Zanin, Massimiliano (Department of Computer Science, Faculty of Science and Technology, Universidade Nova de Lisboa, 2829-516 Lisboa, Portugal) ; Gómez-Andrés, David (Hospital Universitari Vall d'Hebron. Institut de Recerca) ; Pulido-Valdeolivas, Irene (Institut d'Investigacions Biomèdiques August Pi i Sunyer) ; Martín-Gonzalo, Juan Andrés (Escuela Universitaria de Fisioterapia de la ONCE-UAM, 28034 Madrid, Spain) ; López-López, Javier (Hospital Universitario Infanta Sofía (San Sebastián de los Reyes)) ; Pascual-Pascual, Samuel Ignacio (Hospital Universitario La Paz (Madrid)) ; Rausell, Estrella (Universidad Autónoma de Madrid. Departamento de Anatomía, Histología y Neurociencia) ; Universitat Autònoma de Barcelona
Cerebral palsy is a physical impairment stemming from a brain lesion at perinatal time, most of the time resulting in gait abnormalities: the first cause of severe disability in childhood. Gait study, and instrumental gait analysis in particular, has been receiving increasing attention in the last few years, for being the complex result of the interactions between different brain motor areas and thus a proxy in the understanding of the underlying neural dynamics. [...]
2018 - 10.3390/e20010077
Entropy, Vol. 20 (january 2018)  
3.
9 p, 1.8 MB Brain lesion scores obtained using a simple semi-quantitative scale from MR imaging are associated with motor function, communication and cognition in dyskinetic cerebral palsy / Laporta-Hoyos, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Fiori, Simona (IRCCS Fondazione Stella Maris, Pisa, Italy) ; Pannek, Kerstin (Australian e-Health Research Centre) ; Ballester-Plané, Júlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Leiva, David (Universitat de Barcelona. Departament de Psicologia Social i Psicologia Quantitativa) ; Reid, Lee B. (Australian e-Health Research Centre) ; Pagnozzi, Alex M. (Australian e-Health Research Centre) ; Vázquez, Élida (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Delgado Martínez, Ignacio (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Macaya Ruiz, Alfons (Hospital Universitari Vall d'Hebron. Institut de Recerca) ; Pueyo, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Boyd, Roslyn (Queensland Cerebral Palsy and Rehabilitation Research Centre, Faculty of Medicine, The University of Queensland, Brisbane, Queensland, Australia) ; Universitat Autònoma de Barcelona
To characterise brain lesions in dyskinetic cerebral palsy (DCP) using the semi-quantitative scale for structural MRI (sqMRI) and to investigate their relationship with motor, communication and cognitive function. [...]
2018 - 10.1016/j.nicl.2018.06.015
NeuroImage, Vol. 19 (june 2018) , p. 892-900  
4.
6 p, 130.0 KB Technology of the psychological and pedagogical support of families with preschool children with cerebral palsy / Dubrovina, Nina (Ural Federal University) ; Serova, Nina (Ural Federal University)
The purpose of the research was to determine effectiveness of habilitation of preschool children with cerebral palsy in the process of pedagogical support of their families. The authors present the study of psychology-pedagogical problems of families with preschool children with cerebral palsy and the universal program of pedagogical support of families. [...]
El propósito de la investigación fue determinar la efectividad de la habilitación de niños en edad preescolar con parálisis cerebral en el proceso de apoyo pedagógico de sus familias. Los autores presentan el estudio de los problemas psicológicos-pedagógicos de las familias con niños en edad preescolar con parálisis cerebral y el programa universal de apoyo pedagógico de las familias. [...]
Целью исследования было определить эффективность абилитации дошкольников с церебральным параличом в процессе педагогической поддержки их семей. [...]

2020
Revista de psicología del deporte, Vol. 29 Núm. 2 (2020) , p. 207-212 (Artículos)  
5.
6 p, 109.9 KB Riesgo de alteraciones músculo-esqueléticas en cuidadores informales de personas con parálisis cerebral / Hernández Rojas, Erika María (Universidad Autónoma de Nuevo León (Mèxic)) ; Murillo Álvarez, Sofía (Universidad de Costa Rica) ; Solano Bastos, Alejandra (Universidad de Costa Rica) ; Enríquez-Reyna, Maria Cristina (Universidad Autónoma de Nuevo León (Mèxic). Facultad de Organización Deportiva)
Este artículo analiza las alteraciones músculo-esqueléticas (AME) de cuidadores informales de personas con parálisis cerebral. La mayoría de estos cuidadores informales presentan AME que surgen de la combinación de múltiples factores intrínsecos y extrínsecos. [...]
This paper analyzes musculoskeletal disorders (MSD) of informal caregivers of people with cerebral palsy. Most of these informal caregivers present MSD arising from the combination of multiple intrinsic and extrinsic factors. [...]
Este artigo analisa as alterações músculo-esqueléticas (AME) em cuidadores informais de pessoas com paralisia cerebral. A maioria desses cuidadores informais têm AME decorrente da combinação de vários fatores intrínsecos e extrínsecos. [...]

2017
Revista de psicología del deporte, Vol. 26, Suplemento 2 (2017) , p. 107-112 (MONO4)  
6.
10 p, 158.3 KB Estudio de caso : adaptaciones de acceso al currículum en un alumno de educación infantil con parálisis cerebral / Tárraga Mínguez, Raúl (Universitat de València. Departament de Didàctica i Organització Escolar)
Se presenta el contenido de una intervención con un alumno de educación infantil afectado de parálisis cerebral. La intervención se basa en una adaptación de acceso al currículum consistente en el diseño de tareas y actividades educativas con soporte informático accesible al alumno y adecuadas al nivel curricular propio para su edad y curso académico. [...]
This paper exposes the content of an intervention with a kindergarten student with cerebral palsy. The intervention is based on curriculum acces accommodation consisting on the design of computer-based educational activities appropiated to the age and educational level of the student. [...]

2012
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 22 (gener 2012) , p. 1-10  

Documentos de investigación Encontrados 1 registros  
1.
304 p, 1.3 MB Parálisis cerebral: neuropsicología y abordajes terapéuticos / Muriel Molano, Vega ; García-Molina, Alberto, dir. ; Brun-Gasca, Carme, tut. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut
La parálisis cerebral (PC) se define como un grupo de desórdenes del desarrollo del movimiento y la postura que cursa con déficit cognitivos, alteraciones emocionales, de conducta y sociales. Este trabajo ha tenido como objetivos analizar el efecto de un tratamiento de estimulación cognitiva sobre las capacidades cognitivas en niños con parálisis cerebral así como estudiar la relación entre el funcionamiento ejecutivo y la conducta a partir de las respuestas aportadas por padres y profesores. [...]
Cerebral palsy (CP) is defined as a group of developmental disorders of movement and posture that causes social cognitive deficits, emotional disturbances, and behavior. The main objectives of this work were to analyse the effect of cognitive stimulation treatment on the cognitive capabilities in children with cerebral palsy, as well as study the relationship between executive functioning and behavior in children with CP from the answers given by parents and teachers. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  

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