Results overview: Found 5 records in 0.02 seconds.
Articles, 5 records found
Articles 5 records found  
1.
8 p, 199.9 KB "Chemie im Kontext" in Spain : adaptation of a context based methodology for chemistry teaching / Sanchez-Diaz, Ignacio (University of Kassel (Germany). Department of Chemical Education) ; Di Fuccia, David-Samuel (University of Kassel (Germany). Department of Chemical Education)
Chemie im Kontext (Chemistry in Context) is a German project that aims to improve the chemistry teaching in secondary education. It is a context-based methodology that uses a studentcentered approach. [...]
2017
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2017) , p. 4817-4824  
2.
18 p, 287.7 KB Análisis de las dificultades de futuros profesores de química al leer críticamente un artículo de prensa / da Silva, Marcia Gorette Lima (Universidade Federal do Rio Grande do Norte) ; Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Oliveras Prat, Begonya (Universitat Autònoma de Barcelona)
En esta investigación se presentan las dificultades que muestran futuros profesores de química de secundaria de una universidad brasileña en analizar críticamente un artículo de prensa con contenido científico. [...]
This research presents the difficulties that preservice teachers of chemistry of a Brazilian university show in critically analyzing a newspaper article with scientific content. For this purpose, a critical reading activity was designed, based on a press report about the use of a very common domestic cleaning product as a beauty product (embellishment). [...]

2017 - 10.1590/s1517-9702201704161715
Educação e pesquisa, Vol. 43, Núm. 2 (2017) , p. 535-552  
3.
12 p, 267.2 KB El desarrollo histórico del conocimiento sobre las disoluciones y su relación con la Teoría Cinético-Molecular. Implicaciones didácticas / Blanco, Ángel (Universidad de Málaga. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales) ; Ruiz, Lucía (Instituto Provincial de Formación de Adultos de Málaga) ; Prieto, Teresa (Universidad de Málaga. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales)
El conocimiento sobre la naturaleza de la materia y sus propiedades tiene un papel importante en la educación científica. Los currículos en nuestro país incorporan la enseñanza de la teoría cinético-molecular (TCM), asumiendo que aspectos básicos de esta teoría pueden ser comprendidos, asimilados y aplicados por el alumnado de la Educación Secundaria Obligatoria. [...]
Knowledge about the nature of matter and its properties has got an important role in science education. The curricula in our country include the teaching of the kinetic-molecular theory (KMT), assuming that basic aspects of this theory can be understood, assimilated and used by pupils of compulsory secondary education. [...]

2010 - 10.5565/rev/ec/v28n3.55
Enseñanza de las Ciencias, Vol. 28, Núm. 3 (2010) , p. 447-458  
4.
14 p, 767.1 KB Optimización metodológica de entornos telemáticos cooperativos (bscw y synergeia) como recursos didácticos de la química en la producción de hipermedia / Jiménez Valverde, Gregorio ; Llitjós Viza, Anna
En este artículo se describe el estudio de optimización metodológica de dos entornos telemáticos cooperativos, BSCW y Synergeia, en el área de la Didáctica de la Química. Estas herramientas, gratuitas para usos educativos, facilitan la cooperación entre personas que no coinciden en el espacio y/o tiempo y se basan en espacios compartidos de trabajo. [...]
The main goal of this article is to describe the methodological optimization study of two cooperative online environments, BSCW & Synergeia, in the fi eld of Chemistry Education. These tools, free for education purposes, are shared workspace-based groupware that enable cooperation over the Web. [...]

2008
Enseñanza de las Ciencias, V. 26 n. 1 (2008) p. 93-106  
5.
14 p, 72.6 KB La Neutralización ácido-base a debate / Jiménez Liso, M. Rut ; Manuel Torres, Esteban de
La neutralización es un término que puede tener distintos significados según nos situemos en un contexto físico, químico o cotidiano. Esta polisemia también aparece en el ámbito de los procesos ácido-base y parece ser el origen de algunas concepciones alternativas diagnosticadas en los estudiantes de secundaria y universidad. [...]
The different meaning of neutralization depends of the context: Physics, Chemistry or Daily-Life context. Three definitions of neutralization were contemplated referring to the acid-base processes and it seems to be the origin of the alternative conceptions secondary school and university students have. [...]

2002
Ensenanza de las Ciencias, V. 20 N. 3 (2002) , p. 451-464  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.