Resultats globals: 5 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 5 registres trobats
Articles 5 registres trobats  
1.
19 p, 325.1 KB Diseño e implementación de una experiencia para trabajar la interculturalidad en Educación Infantil a través de realidad aumentada y códigos QR / Rodríguez-García, Antonio-Manuel (Universidad de Granada) ; Hinojo-Lucena, Francisco Javier (Universidad de Granada) ; Ágreda-Montoro, Miriam (Universidad de Jaén)
Los últimos años se han caracterizado por el incremento y llegada a las aulas escolares de alumnado procedente de países distintos, unidos al aumento de una sociedad ampliamente multicultural. Las necesidades que esta situación demanda han de trabajarse desde edades tempranas en el sistema educativo, para acercar a los alumnos al entendimiento mutuo de la sociedad multicultural. [...]
Els últims anys s'han caracteritzat per l'increment i l'arribada a les aules escolars d'alumnes procedents de països diferents, units a l'augment d'una societat àmpliament multicultural. Les necessitats que aquesta situació demanda han de treballar-se des d'edats primerenques en el sistema educatiu, per acostar els alumnes a l'entesa mútua de la societat multicultural. [...]
In recent years, schools have witnessed an increase in the arrival of students from different countries in their classrooms, in addition to a growing multicultural society. This situation has given rise to specific needs that must be addressed from an early age in the educational system in order to promote students' mutual understanding of multicultural society. [...]

2019 - 10.5565/rev/educar.966
Educar, Vol. 55 Núm. 1 (2019) , p. 59-77 (Monográfico)  
2.
18 p, 620.1 KB Redes de acción socioeducativa contra la pobreza infantil. Evaluación de la percepción de impacto del programa CaixaProinfancia / Longás Mayayo, Jordi (Universitat Ramon Llull) ; Querol Duran, Roser de (Universitat Ramon Llull) ; Ciraso Calí, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Riera, Jordi (Universitat Ramon Llull) ; Úcar, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
El programa CaixaProinfancia busca la promoción de la infancia y las familias en situación de pobreza y vulnerabilidad en España desde una acción social y educativa integral. Esta acción multidimensional se coordina y provee mediante la organización de redes socio-educativas territoriales. [...]
The CaixaProinfancia program seeks the promotion of children and families in poverty and vulnerability in Spain from a social and educative action. This multidimensional action is coordinated and provided by the organization of local socio-educational networks. [...]

2018 - 10.21703/rexe.Especial2_20181111286
REXE. Revista de Estudios y Experiencias en Educación, Vol. 2, núm. 1 (2018) , p. 109-126  
3.
14 p, 342.3 KB Partecipazione femminile al mercato del lavoro e servizi alla prima infanzia. Uno sguardo comparato sul modello bolognese in transizione / Sabatinelli, Stefania ; Cucca, Roberta ; Maestripieri, Lara
A partire dalla comparazione con altre dieci città europee realizzata nell'ambito del progetto europeo FLOWS (Impact of local welfare systems on female labour force participation and social cohesion),l'articolo esplora la tenuta del modello bolognese di sostegno all'occupazione femminile a fronte dei cambiamenti strutturali degli ultimi due decenni e dell'attuale periodo di recessione ed austerità. [...]
Stemming from a comparison with 10 European cities carried out in the FLOWS project (Impact of local welfare systems on female labour force participation and social cohesion), the article investigates the endurance of the Bologna model of support to women's employment in face of the estructural changes of the last two decades and the present recession and austerity period. [...]

2014
Autonomie Locali e Servizi Sociali, Vol. 37 Núm. 2 (2014) , p. 253-269  
4.
33 p, 715.6 KB La militarización de la educación física escolar : análisis de dos imágenes publicadas en la prensa de Barcelona de principios del siglo XX / Torrebadella Flix, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona)
En los regímenes de escolarización de la infancia de principios del siglo XX, la educación física fue afín a medios y modos disciplinares de adoctrinamiento militar. La prensa gráfica de la época recogió imágenes que hoy nos testimonian la impronta de una militarización escolar susceptible de ser analizada desde la dialéctica-crítica y el "giro visual". [...]
In infant schooling at the beginning of the twentieth century, physical education was similar to the disciplinary means and methods of military indoctrination. The picture press at the time printed images which show us today the mark of school militarisation which is open to analysis from a dialectical critical view and the "visual turn". [...]

2017 - 10.17583/hse.2017.2296
Historia social y de la educación, Vol. 6, Núm. 1 (2017) , p. 78-108  
5.
24 p, 272.0 KB History of the health notebook in France : a stake for mothers, doctors and state / Rollet, Catherine
The Health Notebook is a booklet distributed in France to mothers to take notes about the growth and the health accidents of their child. Those physicians who first took this initiative thought that mothers would be the best link between themselves and the health babies. [...]
2003
Dynamis : Acta Hispanica ad Medicinae Scientiarumque. Historiam Illustrandam, V. 23 (2003) p. 143-166  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.