1.
|
11.5 MB |
La comunicación emocional en niños y niñas con necesidades complejas de comunicación y sus madres y padres
/
Rangel Rodríguez, Gabriela Alejandra ;
Blanch, Sílvia, dir. ;
Badia Martín, M. del Mar, dir.
La comunicació emocional és essencial per a un desenvolupament emocional òptim. Les persones amb necessitats complexes de comunicació (NCC) solen tenir dificultats per a expressar i parlar d'emocions mitjançant l'ús de mètodes convencionals i tenen menys oportunitats per a aprendre i conversar sobre les emocions. [...] La comunicación emocional es esencial para un desarrollo emocional óptimo. Las personas con necesidades complejas de comunicación (NCC) suelen tener dificultades para expresar y hablar de emociones mediante el uso de métodos convencionales y vivencian menos oportunidades para aprender y conversar sobre emociones. [...] Emotional communication is essential for optimal emotional development. Individuals with complex communication needs (CCN) often have difficulties expressing and talking about emotions using speech and non-verbal conventional methods, and experience fewer opportunities to learn and discuss emotions. [...]
2022
|
|
2.
|
|
3.
|
25 p, 1.2 MB |
Les relacions pederàstiques a la Grècia clàssica : una aproximació crítica a la pederàstia i el seu context ociocultural
/
Lorente Sendra, Dídac ;
Garcia Ventura, Agnès, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Filosofia i Lletres ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Ciències de l'Antiguitat i de l'Edat Mitjana
En el present treball estudiarem les relacions homoeròtiques de pederàstia a la Grècia clàssica, definint primer els diversos termes que poden ser controvertits a l'hora de tractar aquest tema. Les relacions pederàstiques estaven basades en un intercanvi on un home adult, l'erastés, instruïa un home jove, l'erómenos, a canvi de mantenir relacions sexuals. [...] In the present study, we will approach the homoerotic relationships of pederasty in classical Greece, first defining the various terms that can be controversial when addressing this topic. Pederastic relationships were based on an exchange where an adult man, the erastes, instructed a young man, the eromenos, in exchange for engaging in sexual relations. [...]
Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2023 Grau en Ciències de l'Antiguitat [1389]
|
|
4.
|
86 p, 4.7 MB |
El consentiment infantil dins l'àmbit familiar. Recerca en perspectiva de gènere per investigar sobre el consentiment infantil
/
Vila Leal, Anna ;
Girbau Casajoana, Laura, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
El consentiment és un aspecte que està a l'orde del dia en l'actualitat. Però, què passa amb el consentiment infantil? Aquest treball busca donar visibilitat al consentiment infantil en l'àmbit familiar, oferint un marc de comprensió que ens permetrà entendre la tradició de la visió de la infància i on es troba el consentiment avui en dia. [...] El consentimiento es un tema de actualidad. Pero, ¿qué sucede con el consentimiento infantil? Este trabajo pretende dar visibilidad al consentimiento infantil en el ámbito familiar, ofreciendo un marco de comprensión que permitirá entender la visión tradicional de la infancia y dónde posicionamos el consentimiento hoy en día. [...] Consent is a topical issue. But what about child consent? This study aims to give visibility to child consent in the family setting, offering a theoretical context that will allow us to understand the traditional view of childhood and where we position consent today. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023 Grau en Educació Infantil [847]
|
|
5.
|
1.4 MB |
Callous-Unemotional Traits among Children : Developmental and Moderating Factors
/
Pueyo Ayhan, Natalia ;
Ezpeleta, Lourdes, dir. ;
Navarro Pastor, J. Blas (José Blas), dir.
Objectius: Els trets de duresa i insensibilitat afectiva (Callous-Unemotional -CU) estan associats a diferents factors de risc ambientals i personals. Aquesta tesi explora la interacció gen-ambient entre els polimorfismes de MAOA i les pràctiques de criança; analitza les trajectòries de desenvolupament dels nens amb trets CU exposats a diferents esdeveniments de vida estressants; i finalment, estudia punts de tall per a l'Inventory of Callous-Unemotional Traits (ICU), en la versió per al professorat. [...] Objetivos: Los rasgos de dureza e insensibilidad afectiva (Callous-Unemotional - CU) están asociados a diferentes factores de riesgo ambientales y personales. Esta tesis explora la interacción gen-ambiente entre los polimorfismos de MAOA y las prácticas de crianza; analiza las trayectorias de desarrollo de los niños con rasgos CU expuestos a diferentes eventos de vida estresantes; y finalmente, estudia puntos de corte para el Inventory of Callous-Unemotional Traits (ICU), en su versión para el profesorado. [...] Objectives: Callous Unemotional (CU) traits are associated with different environmental and personal risk factors. This research explores a gene-by-environment interaction between MAOA polymorphisms and parenting practices and analyses the developmental pathways of children with CU traits and stressful life events. [...]
2022
|
|
6.
|
5.4 MB |
Niñez y participación en contextos de conflicto armado : colectivo de comunicación popular Alharaca por la paz (Caquetá - Colombia)
/
Lizarazo Angulo, María Paula ;
Ceraso, Cecilia Viviana, dir. ;
Giró, Xavier, dir. ;
Soriano Clemente, Jaume, 1965-, dir.
La investigació neix del procés actual de reconstrucció (postconflicte) de la societat colombiana, profundament dividida pel conflicte armat i s'atura en una pràctica de comunicació comunitària popular i alternativa: el col·lectiu de comunicació comunitària Alharaca per la pau, per comprendre la participació de nens, nenes i adolescents de 8 a 12 anys de la regió del piedemonte amazònic ubicada al departament de Caquetá - Colòmbia en accions de canvi social. La investigación nace del proceso actual de reconstrucción (postconflicto) de la sociedad colombiana, profundamente dividida por el conflicto armado y se detiene en una práctica de comunicación comunitaria popular y alternativa: el colectivo de comunicación comunitaria Alharaca por la paz, para comprender la participación de niños, niñas y adolescentes de 8 a 12 años de la región del piedemonte amazónico ubicada en el departamento de Caquetá - Colombia en acciones de cambio social. The research stems from the current process of reconstruction (post-conflict) of Colombian society, deeply divided by the armed conflict, and focuses on a popular and alternative community communication practice: the community communication group Alharaca por la paz, to understand the participation of children and adolescents from 8 to 12 years of age from the Amazonian piedmont region located in the department of Caquetá - Colombia in actions of social change.
2022
|
|
7.
|
70 p, 54.7 MB |
INTERSTICE : Artists, Children and Educators. Teachers in moviment. Peer learning methodology
/
Blanch Gelabert, Sílvia, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
París Romia, Gemma, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Cabo, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Ciraso Calí, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Halle, Kristen ;
Ribera, Eulàlia (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Urpí, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Barrera-Corominas, Aleix, col. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Corazza, Laura, col. ;
Dybwik, Siri, col. ;
Hay, Penny, col. (Bath Spa University (Regne Unit)) ;
Panciroli, Chiara, col. ;
Macuda, Anita, col. ;
Moles, Aina, col. ;
Russo, Veronica, col. ;
Chiara Sghinolfi, Maria, col. ;
laSala. Centre de creació d'Arts per a les famílies (Sabadell), coord ;
INTERSTICE Project
INTERSTICE is an Erasmus+ project developed by universities, artists and cultural settings from Catalonia, United Kingdom, Italy, and Norway to promote spaces of encounter between educators, artists, and children, to improve our learning processes and to build a pedagogy of co-creation through the arts. [...]
2023
2 documents
|
|
8.
|
10.4 MB |
Competencias específicas del psicomotricista adquiridas por profesionales especializados y su aporte a la calidad de la educación chilena
/
Hernández Lechuga, Marcela Beatriz ;
Martínez Mínguez, Maria Lourdes, dir.
La infància de Xile evidencia dificultats en el seu desenvolupament a partir de la desigualtat i iniquitat en què es troben les nenes i els nens des del seu naixement. Davant d'aquesta situació, s'han creat normatives que busquen equiparar des d'edats primerenques les oportunitats que permetran un benestar més gran en la infància, les seves famílies i l'entorn. [...] La infancia de Chile evidencia dificultades en su desarrollo a partir de la desigualdad e inequidad en la que se encuentran las niñas y niños desde su nacimiento. Frente a esta situación, se han creado normativas que buscan equiparar desde edades tempranas las oportunidades que permitirán un mayor bienestar en la niñez, sus familias y entorno. [...] In Chile childhood reveals problems in its development because of inequality and inequity from the child's birth. Faced with this situation, regulations have been created to balance the opportunities from an early age to allow greater wellness for the children, their families and environment. [...]
2022
|
|
9.
|
2.7 MB |
Migración y agencia de hombres haitianos en Chile. El cuidado y la autoridad de padre frente a nuevos mandatos de género
/
Poblete Godoy, Daniela Cecilia ;
Parella Rubio, Sònia, dir. ;
Pavez Soto, Iskra, dir.
La tesi doctoral té per objectiu estudiar els canvis que viuen els pares haitians durant la seva trajectòria migratòria a Xile, tot identificant quins són els factors que influeixen en els marcs comprensius sobre la infància i el rol que tenen en la cura. [...] La tesis doctoral tiene por objetivo estudiar los cambios que viven los padres haitianos durante su trayectoria migratoria en Chile, identificando cuáles son los factores que influyen en los marcos comprensivos sobre la infancia y su rol en el cuidado. [...] The goal of this doctoral thesis is to study the changes that Haitian parents experience during their migratory career in Chile, identifying the factors that influence the social frames on childhood and their role in care. [...]
2022
|
|
10.
|
|