Resultats globals: 197 registres trobats en 0.01 segons.
Articles, 165 registres trobats
Llibres i col·leccions, 2 registres trobats
Documents de recerca, 30 registres trobats
Articles 165 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
19 p, 1.2 MB Vulnerabilidad sociocultural en contextos de crianza : retos teóricos y propuesta analítica / Grau Rebollo, Jorge (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Piella Vila, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; González Echevarría, Aurora (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Valdés Gázquez, María (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural)
La naturaleza multidimensional de la vulnerabilidad sociocultural, unida al carácter sectorial de la mayoría de los estudios realizados hasta el momento, dificulta enormemente una aproximación verdaderamente comprehensiva a los contextos de crianza vulnerable, en buena medida debido a la carencia de una delimitación analítica precisa que articule los diversos tipos y niveles de vulnerabilidad que convergen en dicho ámbito. [...]
The multi-dimensional nature of sociocultural vulnerability, along with the sectoral nature of most academic studies carried out so far makes a truly comprehensive ethnographic approach to vulnerable parenting contexts seriously difficult, largely due to the lack of a precise analytical definition which may allow to articulate the various types and levels of vulnerability that converge in that area. [...]

2021 - 10.3989/dra.2021.021
Disparidades, Vol. 76 Núm. 2 (2021)  
2.
17 p, 367.4 KB Transfer of learning factors model applied to in-service teachers of early childhood care and education in Puebla, Mexico / Villaseñor, Karla (Benemérita Universidad Autónoma de Puebla (Puebla, Mèxic)) ; Torrelles-Nadal, Cristina (Universitat de Lleida) ; Silva-Ríos, Carlos (Benemérita Universidad Autónoma de Puebla) ; Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona.)
Research has shown that early childhood care and education (ECCE) can improve chil-dren's development. Training of in-service teachers is a good strategy to maximize the quality of ECCE, but in Mexico, teachers consider that in-service training is not par-ticularly relevant. [...]
Les investigacions han demostrat que l'atenció i l'educació de la primera infància (AEPI) poden millorar el desenvolupament dels infants. La formació de docents en servei és una bona estratègia per maximitzar la qualitat de l'AEPI, però a Mèxic els docents consideren que la formació en servei no és particularment rellevant. [...]
Las investigaciones han demostrado que la atención y la educación de la primera infancia (AEPI) pueden mejorar el desarrollo de los niños. La formación de docentes en servicio es una buena estrategia para maximizar la calidad de la AEPI, pero en México los docentes consideran que la formación en servicio no es particularmente relevante. [...]

2023 - 10.5565/rev/educar.1651
Educar, Vol. 2023 (2023) , p. 1-17  
3.
9 p, 544.7 KB A Personalized Approach to Determining the Caloric Needs of Children with Prader-Willi Syndrome Treated with Growth Hormone / Couto-Rosende, Yolanda (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Garcia-Tirado, Diana (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Palacio-Marco, Mónica (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Caixàs i Pedragós, Assumpta (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Corripio, Raquel (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Universitat Autònoma de Barcelona
Prader-Willi Syndrome (PWS) is the most frequent cause of genetic obesity. Early reports indicate that children with PWS require 20-40% fewer calories than healthy children to maintain adequate growth. [...]
2023 - 10.3390/jcm12123967
Journal of clinical medicine, Vol. 12 (june 2023)  
4.
7 p, 615.5 KB New Insights in Cytokines in Childhood Obesity : Changes in TWEAK and CD163 After a 2-Year Intervention Program in Prepubertal Children With Obesity / Escartín, Rocío (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Font, Maria (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; González-Clemente, José-Miguel (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Vendrell, Joan (Hospital Universitari Joan XXIII de Tarragona) ; Caixàs i Pedragós, Assumpta (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Corripio, Raquel (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Universitat Autònoma de Barcelona
Obesity is characterized by a low-grade inflammatory state in adipose tissue. Tumor Necrosis Factor Weak Inducer of Apoptosis (TWEAK) and Cluster of Differentiation 163 (CD163) are cytokines potentially involved in the pathogenesis of obesity. [...]
2022 - 10.3389/fendo.2022.909201
Frontiers in Endocrinology, Vol. 13 (july 2022)  
5.
27 p, 6.2 MB Immunoregulatory Biomarkers of the Remission Phase in Type 1 Diabetes : miR-30d-5p Modulates PD-1 Expression and Regulatory T Cell Expansion / Gómez Muñoz, Laia (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; Perna-Barrull, David (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; Murillo-Vallés, Marta (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; Armengol, Maria Pilar (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; Alcalde, Marta (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; Català, Martí (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; Rodríguez-Fernández, Silvia (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; Sunye, Sergi (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; Valls, Aina (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; Pérez Sánchez, Jacobo (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Corripio, Raquel (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Vives Pi, Marta (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; Universitat Autònoma de Barcelona
The partial remission (PR) phase of type 1 diabetes (T1D) is an underexplored period characterized by endogenous insulin production and downmodulated autoimmunity. To comprehend the mechanisms behind this transitory phase and develop precision medicine strategies, biomarker discovery and patient stratification are unmet needs. [...]
2023 - 10.3390/ncrna9020017
Non-Coding RNA, Vol. 9 (february 2023)  
6.
13 p, 1.7 MB Empirically-derived dimensions of childhood adversity and cumulative risk : associations with measures of depression, anxiety, and psychosis-spectrum psychopathology / Gizdic, Alena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Sheinbaum Frank, Tamara (Instituto Nacional de Psiquiatría Ramón de la Fuente Muñiz) ; Kwapil, Thomas (University of Illinois at Urbana-Champaign) ; Barrantes-Vidal, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
Background: Investigating different approaches to operationalizing childhood adversity and how they relate to transdiagnostic psychopathology is relevant to advance research on mechanistic processes and to inform intervention efforts. [...]
2023 - 10.1080/20008066.2023.2222614
European Journal of Psychotraumatology, Vol. 14 (june 2023)  
7.
8 p, 352.0 KB Impact of adverse childhood experiences on educational achievements in young people at clinical high risk of developing psychosis / Tognin, Stefania (South London and Maudsley NHS Foundation Trust) ; Catalan, Ana (Hospital de Basurto (Bilbao, Biscaia)) ; Kempton, Matthew J. (National Institute for Health Research) ; Nelson, Barnaby (The University of Melbourne) ; McGorry, Patrick (University of Copenhagen) ; Riecher-Rössler, Anita (University of Basel) ; Bressan, Rodrigo Affonseca (Universidade Federal de São Paulo - UNIFESP) ; Barrantes-Vidal, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Krebs, Marie-Odile (Service Hospitalo-Universitaire) ; Nordentoft, Merete (University of Copenhagen) ; Ruhrmann, Stephan (University of Cologne) ; Sachs, Gabriele (Medical University of Vienna) ; Rutten, Bart P. F. (Maastricht University) ; van Os, Jim (Universiteit Utrecht) ; de Haan, Lieuwe (Amsterdam UMC) ; van der Gaag, Mark (Parnassia Psychiatric Institute) ; McGuire, Philip (National Institute for Health Research) ; Valmaggia, Lucia R. (King's College London)
Adverse childhood experiences (ACE) can affect educational attainments, but little is known about their impact on educational achievements in people at clinical high risk of psychosis (CHR). In total, 344 CHR individuals and 67 healthy controls (HC) were recruited as part of the European Community's Seventh Framework Programme-funded multicenter study the European Network of National Schizophrenia Networks Studying Gene-Environment Interactions (EU-GEI). [...]
2023 - 10.1192/j.eurpsy.2022.2351
European psychiatry, Vol. 66 (january 2023)  
8.
16 p, 383.0 KB Aprendizaje basado en problemas en Educación Infantil : promoviendo aprendizajes estadísticos / Albarracín Gordo, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Torregrosa Martinez, Alba (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Alba, Míriam (Universitat Autònoma de Barcelona)
En el presente estudio se analiza cualitativamente el trabajo desarrollado por un grupo clase de P5 (5 años) en una actividad estadística diseñada como una propuesta de Aprendizaje Basado en Problemas (ABP) sobre una problemática cercana. [...]
This study qualitatively analyses the work carried out by a P5 class (5 years old) in a statistical activity designed as a Problem-Based Learning activity on a nearby problem. The experience is recorded on video and the processes in which the logical-mathematical skills used by the pupils are put into play are identified. [...]

2023 - 10.18239/ensayos.v38i1.3222
Ensayos (Albacete), Vol. 38 Núm. 1 (2023) , p. 155-170  
9.
13 p, 1.4 MB New insights into the behavioral structure of Pikler educators : An application of T-pattern detection and analysis with THEME / Belza, Haizea (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Portell Vidal, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Herrán, Elena (University of the Basque Country UPV/EHU. Department of Developmental Psychology and Education) ; Anguera Argilaga, María Teresa (Universitat de Barcelona. Institut de Neurociències)
The recent generalization of early childhood schooling has given rise to a need for the development of rigorous, specific training programs aimed at early education professionals (0-3 years of age). This work emanates from the unique nature of Pikler-Lóczy education as a reference for early childhood education centers, and its expertise in providing quality care in an everyday classroom situation. [...]
2023 - 10.3389/fpsyg.2023.1081785
Frontiers in psychology, Vol. 14 (february 2023)  
10.
19 p, 471.3 KB Análisis sistemático de la investigación y los estudios sobre infancia y juventud durante el estado de alarma por COVID-19 en Cataluña : impacto social y educativo / Trull Oliva, Carme (Universitat de Girona) ; Soler-Masó, Pere (Universitat de Girona) ; Úcar, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Valls Gabernet, Maria Josep (Universitat de Lleida)
Las excepcionales circunstancias generadas por la pandemia en la sociedad afectan de manera especial a las personas y colectivos vulnerables o que están en riesgo de exclusión social. El estudio se centra en dichos colectivos y, sobre todo, en los efectos sobre la infancia, la adolescencia y la juventud en el ámbito territorial de Cataluña. [...]
The exceptional circumstances generated by the pandemic in society particularly affect vulnerable people and groups or those at risk of social exclusion. This study focuses on these groups and, above all, on the effects on childhood, adolescence and youth in the territorial scope of Catalonia. [...]

2023 - 10.14507/epaa.31.7783
Education policy analysis archives, Vol. 31 Núm. 32 (2023) , article number 7783  

Articles : 165 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Llibres i col·leccions 2 registres trobats  
1.
77 p, 3.7 MB Key points for STEM in early childhood education and involving parents : a guidebook for early childhood educators / Ünlü Çetin, Şenil, ed. (Kırıkkale Üniversitesi) ; Bilican, Kader, ed. (Kırıkkale Üniversitesi) ; Üçgül, Memet, ed. (Kırıkkale Üniversitesi)
Ankara : Kuloğlu Press, 2020  
2.
172 p, 1.9 MB Poetic lessons. : Poetry in/from the classroom / Pujolràs i Noguer, Esther (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística)
Poetic Lessons. Poetry In/From the Classroom is the outcome of the poetry collections that students wrote for the subject 'Poetry in English'. Each poetry collection is accompanied by an introduction where the authors relate their own personal experiences with poetry.
2016  

Documents de recerca 30 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
11.5 MB La comunicación emocional en niños y niñas con necesidades complejas de comunicación y sus madres y padres / Rangel Rodríguez, Gabriela Alejandra ; Blanch, Sílvia, dir. ; Badia Martín, M. del Mar, dir.
La comunicació emocional és essencial per a un desenvolupament emocional òptim. Les persones amb necessitats complexes de comunicació (NCC) solen tenir dificultats per a expressar i parlar d'emocions mitjançant l'ús de mètodes convencionals i tenen menys oportunitats per a aprendre i conversar sobre les emocions. [...]
La comunicación emocional es esencial para un desarrollo emocional óptimo. Las personas con necesidades complejas de comunicación (NCC) suelen tener dificultades para expresar y hablar de emociones mediante el uso de métodos convencionales y vivencian menos oportunidades para aprender y conversar sobre emociones. [...]
Emotional communication is essential for optimal emotional development. Individuals with complex communication needs (CCN) often have difficulties expressing and talking about emotions using speech and non-verbal conventional methods, and experience fewer opportunities to learn and discuss emotions. [...]

2022  
2.
12 p, 755.4 KB Predicción de la enfermedad de caries en niños y adolescentes utilizando modelos de aprendizaje automático / Méndez, Fabián ; Serrano García, Javier 1964-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Telecomunicació i Enginyeria de Sistemes) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Medicina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Arquitectura de Computadors i Sistemes Operatius
La caries dental es la enfermedad no infecciosa más prevalente en el mundo. Para la evaluación del riesgo de caries se utilizan diversos modelos. En los últimos años se han reportado avances en la utilización de algoritmos de machine learning (ML) en el diagnóstico y pronóstico de la caries dental. [...]
Dental caries is the most prevalent non-communicable disease worldwide. Various standarized caries risk assessment models are actually used. In recent years, advances have been reported in the use of machine learning (ML) algorithms in the diagnosis and prognosis of dental caries. [...]

2023 (Màster en Intel·ligència Artificial i Big Data en Salut)  
3.
25 p, 1.2 MB Les relacions pederàstiques a la Grècia clàssica : una aproximació crítica a la pederàstia i el seu context ociocultural / Lorente Sendra, Dídac ; Garcia Ventura, Agnès, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de l'Antiguitat i de l'Edat Mitjana
En el present treball estudiarem les relacions homoeròtiques de pederàstia a la Grècia clàssica, definint primer els diversos termes que poden ser controvertits a l'hora de tractar aquest tema. Les relacions pederàstiques estaven basades en un intercanvi on un home adult, l'erastés, instruïa un home jove, l'erómenos, a canvi de mantenir relacions sexuals. [...]
In the present study, we will approach the homoerotic relationships of pederasty in classical Greece, first defining the various terms that can be controversial when addressing this topic. Pederastic relationships were based on an exchange where an adult man, the erastes, instructed a young man, the eromenos, in exchange for engaging in sexual relations. [...]

Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Grau en Ciències de l'Antiguitat [1389]  
4.
86 p, 4.7 MB El consentiment infantil dins l'àmbit familiar. Recerca en perspectiva de gènere per investigar sobre el consentiment infantil / Vila Leal, Anna ; Girbau Casajoana, Laura, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El consentiment és un aspecte que està a l'orde del dia en l'actualitat. Però, què passa amb el consentiment infantil? Aquest treball busca donar visibilitat al consentiment infantil en l'àmbit familiar, oferint un marc de comprensió que ens permetrà entendre la tradició de la visió de la infància i on es troba el consentiment avui en dia. [...]
El consentimiento es un tema de actualidad. Pero, ¿qué sucede con el consentimiento infantil? Este trabajo pretende dar visibilidad al consentimiento infantil en el ámbito familiar, ofreciendo un marco de comprensión que permitirá entender la visión tradicional de la infancia y dónde posicionamos el consentimiento hoy en día. [...]
Consent is a topical issue. But what about child consent? This study aims to give visibility to child consent in the family setting, offering a theoretical context that will allow us to understand the traditional view of childhood and where we position consent today. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Grau en Educació Infantil [847]  
5.
1.4 MB Callous-Unemotional Traits among Children : Developmental and Moderating Factors / Pueyo Ayhan, Natalia ; Ezpeleta, Lourdes, dir. ; Navarro Pastor, J. Blas (José Blas), dir.
Objectius: Els trets de duresa i insensibilitat afectiva (Callous-Unemotional -CU) estan associats a diferents factors de risc ambientals i personals. Aquesta tesi explora la interacció gen-ambient entre els polimorfismes de MAOA i les pràctiques de criança; analitza les trajectòries de desenvolupament dels nens amb trets CU exposats a diferents esdeveniments de vida estressants; i finalment, estudia punts de tall per a l'Inventory of Callous-Unemotional Traits (ICU), en la versió per al professorat. [...]
Objetivos: Los rasgos de dureza e insensibilidad afectiva (Callous-Unemotional - CU) están asociados a diferentes factores de riesgo ambientales y personales. Esta tesis explora la interacción gen-ambiente entre los polimorfismos de MAOA y las prácticas de crianza; analiza las trayectorias de desarrollo de los niños con rasgos CU expuestos a diferentes eventos de vida estresantes; y finalmente, estudia puntos de corte para el Inventory of Callous-Unemotional Traits (ICU), en su versión para el profesorado. [...]
Objectives: Callous Unemotional (CU) traits are associated with different environmental and personal risk factors. This research explores a gene-by-environment interaction between MAOA polymorphisms and parenting practices and analyses the developmental pathways of children with CU traits and stressful life events. [...]

2022  
6.
5.4 MB Niñez y participación en contextos de conflicto armado : colectivo de comunicación popular Alharaca por la paz (Caquetá - Colombia) / Lizarazo Angulo, María Paula ; Ceraso, Cecilia Viviana, dir. ; Giró, Xavier, dir. ; Soriano Clemente, Jaume, 1965-, dir.
La investigació neix del procés actual de reconstrucció (postconflicte) de la societat colombiana, profundament dividida pel conflicte armat i s'atura en una pràctica de comunicació comunitària popular i alternativa: el col·lectiu de comunicació comunitària Alharaca per la pau, per comprendre la participació de nens, nenes i adolescents de 8 a 12 anys de la regió del piedemonte amazònic ubicada al departament de Caquetá - Colòmbia en accions de canvi social.
La investigación nace del proceso actual de reconstrucción (postconflicto) de la sociedad colombiana, profundamente dividida por el conflicto armado y se detiene en una práctica de comunicación comunitaria popular y alternativa: el colectivo de comunicación comunitaria Alharaca por la paz, para comprender la participación de niños, niñas y adolescentes de 8 a 12 años de la región del piedemonte amazónico ubicada en el departamento de Caquetá - Colombia en acciones de cambio social.
The research stems from the current process of reconstruction (post-conflict) of Colombian society, deeply divided by the armed conflict, and focuses on a popular and alternative community communication practice: the community communication group Alharaca por la paz, to understand the participation of children and adolescents from 8 to 12 years of age from the Amazonian piedmont region located in the department of Caquetá - Colombia in actions of social change.

2022  
7.
70 p, 54.7 MB INTERSTICE : Artists, Children and Educators. Teachers in moviment. Peer learning methodology / Blanch Gelabert, Sílvia, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; París Romia, Gemma, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Cabo, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ciraso Calí, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Halle, Kristen ; Ribera, Eulàlia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Urpí, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Barrera-Corominas, Aleix, col. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Corazza, Laura, col. ; Dybwik, Siri, col. ; Hay, Penny, col. (Bath Spa University (Regne Unit)) ; Panciroli, Chiara, col. ; Macuda, Anita, col. ; Moles, Aina, col. ; Russo, Veronica, col. ; Chiara Sghinolfi, Maria, col. ; laSala. Centre de creació d'Arts per a les famílies (Sabadell), coord ; INTERSTICE Project
INTERSTICE is an Erasmus+ project developed by universities, artists and cultural settings from Catalonia, United Kingdom, Italy, and Norway to promote spaces of encounter between educators, artists, and children, to improve our learning processes and to build a pedagogy of co-creation through the arts. [...]
2023
2 documents
8.
10.4 MB Competencias específicas del psicomotricista adquiridas por profesionales especializados y su aporte a la calidad de la educación chilena / Hernández Lechuga, Marcela Beatriz ; Martínez Mínguez, Maria Lourdes, dir.
La infància de Xile evidencia dificultats en el seu desenvolupament a partir de la desigualtat i iniquitat en què es troben les nenes i els nens des del seu naixement. Davant d'aquesta situació, s'han creat normatives que busquen equiparar des d'edats primerenques les oportunitats que permetran un benestar més gran en la infància, les seves famílies i l'entorn. [...]
La infancia de Chile evidencia dificultades en su desarrollo a partir de la desigualdad e inequidad en la que se encuentran las niñas y niños desde su nacimiento. Frente a esta situación, se han creado normativas que buscan equiparar desde edades tempranas las oportunidades que permitirán un mayor bienestar en la niñez, sus familias y entorno. [...]
In Chile childhood reveals problems in its development because of inequality and inequity from the child's birth. Faced with this situation, regulations have been created to balance the opportunities from an early age to allow greater wellness for the children, their families and environment. [...]

2022  
9.
2.7 MB Migración y agencia de hombres haitianos en Chile. El cuidado y la autoridad de padre frente a nuevos mandatos de género / Poblete Godoy, Daniela Cecilia ; Parella Rubio, Sònia, dir. ; Pavez Soto, Iskra, dir.
La tesi doctoral té per objectiu estudiar els canvis que viuen els pares haitians durant la seva trajectòria migratòria a Xile, tot identificant quins són els factors que influeixen en els marcs comprensius sobre la infància i el rol que tenen en la cura. [...]
La tesis doctoral tiene por objetivo estudiar los cambios que viven los padres haitianos durante su trayectoria migratoria en Chile, identificando cuáles son los factores que influyen en los marcos comprensivos sobre la infancia y su rol en el cuidado. [...]
The goal of this doctoral thesis is to study the changes that Haitian parents experience during their migratory career in Chile, identifying the factors that influence the social frames on childhood and their role in care. [...]

2022  
10.
22 p, 538.3 KB Una aproximació al benestar subjectiu de la infància sota el sistemes de protecció i les seves manifestacions / el Gdari el Mejdoubi, Yousra ; Bonal, Xavier, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Les últimes dades registrades del desembre de 2017 mostren que un total de 14. 729 infants i adolescents son atesos pels equips de l'Atenció a la Infància i l'Adolescència (EAIA), dels quals 7. 482 son inserts a mesures protectores de la Direcció General d'Atenció a la Infància i l'Adolescència (DGAIA). [...]
Los últimos datos registrados de diciembre de 2017 muestran que un total de 14. 729 niños y adolescentes son atendidos por los equipos de la Atención a la Infancia y la Adolescencia (EAIA), de los cuales 7. [...]
The latest data recorded for December 2017 show that a total of 14, 729 children and adolescents are cared for by the Child and Adolescent Care teams (EAIA), of which 7, 482 are inserted in protective measures of the General Directorate of Care to Childhood and Adolescence (DGAIA). [...]

2022
Grau en Sociologia [819]
3 documents

Documents de recerca : 30 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.