Resultats globals: 97 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 88 registres trobats
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Documents de recerca, 8 registres trobats
Articles 88 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
14 p, 426.0 KB Impacto emocional y crianza de menores de cuatro años durante el COVID-19 / Serrano-Martínez, Cecilia (Universidad de La Rioja)
La crianza genera oportunidades de aprendizaje e interacciones y la familia tiene una influencia directa en el desarrollo socioafectivo durante la infancia. La investigación analiza 682 respuestas de una encuesta realizada a familiares de menores de cuatro años, en situación de confinamiento, durante la pandemia del COVID-19 en España. [...]
Upbringing creates learning opportunities and interactions, and family has a direct influence on socio-affective development during childhood. This research analyses 682 responses from a survey carried out on family members of children under four years old, in a confined situation, during the COVID-19 lockdown in Spain. [...]

2020 - 10.5565/rev/periferia.735
Perifèria : revista de recerca i formació en antropologia, Vol. 25 Núm. 2 (2020) , p. 74-87 (Artículos)  
2.
39 p, 949.6 KB Childhood family structure and the accumulation of wealth across the life course / Bernardi, Fabrizio (European University Institute) ; Boertien, Diederik (Centre d'Estudis Demogràfics) ; Geven, Koen (World Bank)
2019 - 10.1111/jomf.12523
Journal of Marriage and Family, Vol. 81 Núm. 1 (2019) , p. 230-247  
3.
16 p, 157.1 KB Invisibilización en puntos suspensivos : percepciones del espacio vital en la infancia y en adultos mayores de tres comunidades en Quito / Campo Aráuz, Lorena (Universidad Politécnica Salesiana de Ecuador) ; López Cárdenas, Paola Lizeth (Universidad Politécnica Salesiana de Ecuador) ; Varela, Jorge (Universidad Politécnica Salesiana de Ecuador) ; Yépez, Karina (Universidad Politécnica Salesiana de Ecuador)
Este artículo tiene como objetivo presentar un informe de trabajos de investigación psicosocial sobre percepciones de vida, que han empleado el método etnográfico en 2 comunidades en los alrededores de Quito, Ecuador. [...]
This article aim to expose a report of psychosocial research works on life perceptions, which have used the ethnographic method in 2 communities around Quito, Ecuador. The first, on Boulevard 24 de Mayo, which shows the invisibilization of children and adolescents (NNA) in street situations. [...]

2019 - 10.5565/rev/grafowp.37
GRAFO working papers, Vol. 8 (2019) , p. 1-16  
4.
22 p, 3.7 MB Modelización científica escolar para explorar el sistema circulatorio en Educación Infantil / de Alba Villaseñor, Vanessa (Instituto Superior de Investigación y Docencia para el Magisterio (Zapopan, Mèxic)) ; Ramos de Robles, Silvia Lizette (Universidad de Guadalajara (Mèxic))
Se presenta un estudio cuyo propósito fue analizar, a través de la interacción en el aula, los procesos de modelización científica en un grupo de estudiantes de Educación Infantil durante una secuencia didáctica relacionada con el sistema circulatorio. [...]
We present the results of a study that aimed to analyze, through interaction in the classroom, the modeling processes in a group of pre-school students during a didactic sequence related to the circulatory system. [...]

2020 - 10.5565/rev/ensciencias.2765
Enseñanza de las ciencias, Vol. 38 Núm. 1 (2020) , p. 105-125 (Investigaciones Didácticas)  
5.
25 p, 199.4 KB Análisis de los marcos interpretativos de las políticas de infancia en Chile (2014-2018) / Martin Munchmeyer, María Pía (Universidad de Chile. Departamento de Ingeniería Industrial) ; Rozas Bugueño, Joaquin (Universidad San Sebastián (Xile). Escuela de Trabajo Social) ; Alfaro Inzunza, Jaime (Universidad del Desarrollo (Xile). Facultad de Psicología)
El campo de las políticas dirigidas a la infancia se muestra como un ámbito relevante que debe ser considerado en el análisis de las políticas públicas. En él tienen un rol central los valores, las ideologías y los contextos situacionales que establecen la orientación simbólica de estas y el rol del Estado. [...]
El camp de les polítiques dirigides a la infància es mostra com un àmbit rellevant que ha de ser considerat en l'anàlisi de les polítiques públiques. Hi tenen un paper central els valors, les ideologies i els contextos situacionals que estableixen l'orientació simbòlica d'aquestes i el paper de l'Estat. [...]
Child policies are a relevant area of study in public policy analysis, where the values, ideologies and situational contexts that establish the symbolic orientation of such policies and the state play a central role. [...]

2020 - 10.5565/rev/papers.2648
Papers : revista de sociologia, Vol. 105 Núm. 3 (2020) , p. 363-387 (Artículos)  
6.
10 p, 555.1 KB El malestar en la infancia y adolescencia : descripción y análisis de fichas clínicas / Herreros, María Olga (Pontificia Universidad Católica de Valparaíso) ; Contardo, Daniel (Pontificia Universidad Católica de Valparaíso) ; Díaz, Natalia (Pontificia Universidad Católica de Valparaíso) ; Salazar, Patricio (Pontificia Universidad Católica de Valparaíso) ; Urrutia, Paulina (Pontificia Universidad Católica de Valparaíso)
El presente artículo expone los resultados del análisis de las fichas clínicas de un consultorio infanto juvenil de la región de Valparaíso, Chile. para indagar y conocer de qué sufren los niños, niñas y adolescentes en el contexto local. [...]
This article presents the results of analysis of the clinical records of a child and adolescent clinic in the region of Valparaíso, Chile to investigate and find out what children and adolescents suffer in. [...]

2019 - 10.5565/rev/qpsicologia.1497
Quaderns de psicologia, Vol. 21 Núm. 3 (2019) , e. 1497 (Artículos)  
7.
20 p, 14.4 MB Optimismo, afrontamiento y cáncer pediátrico : un estudio descritptivo / Castellano Tejedor, Carmina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Objetivo y métodos: El presente trabajo tiene por objetivo evaluar los niveles de optimismo en los peores momentos del proceso oncológico (auto-referidos) en una muestra de adolescentes oncológicos en remisión (N=41). [...]
Purpose and methods: This study is aimed to assess optimism in the worst self-reported moments of the oncological process in a sample of adolescent survivors of childhood cancer (N=41). It will also explore whether this optimism is associated with coping in such situations as well as with health-related quality of life (HRQoL) in survival. [...]

2015 - 10.5209/rev_PSIC.2015.v12.n1.48901
Psicooncología, Vol. 12 Núm. 1 (2015) , p. 19-38  
8.
12 p, 9.0 MB Ejercicio físico y calidad de vida en adolescentes supervivientes a un cáncer / Castellano Tejedor, Carmina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Pérez Campdepadrós, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Capdevila Ortís, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Objetivo y métodos: La práctica regular de ejercicio físico (EF), es una de las principales conductas relacionadas con un estilo de vida saludable que ha demostrado reportar beneficios tanto físicos como psicológicos sobre la calidad de vida en relación a la salud (CVRS) de las personas. [...]
Purpose and methods: The regular practice of physical exercise (PE) is one of the main behaviours related with a healthy lifestyle that has demonstrated to yield benefits both on physical and psychological health- related quality of life' domains (HRQoL). [...]

2014 - 10.5209/rev_PSIC.2014.v11.n2-3.47390
Psicooncología, Vol. 11 Núm. 2-3 (2014) , p. 301-312  
9.
24 p, 1.8 MB Tensions between quantity and quality in social investment agendas : working conditions of ECEC teaching staff in Italy and Spain / León, Margarita (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ranci, Costanzo (Politecnico di Milano) ; Sabatinelli, Stefania (Politecnico di Milano) ; Ibáñez, Zyab (Universitat Autònoma de Barcelona)
Early Childhood Education and Care (ECEC) has become a strategic component of the Social Investment (SI) paradigm. Growth in this field of social policy - quantified as an increase in public spending and coverage rates - is often taken as indicative of a wider attempt to reformulate welfare state intervention through a SI approach. [...]
2019 - 10.1177/0958928718808401
Journal of European Social Policy, Vol. 29 Núm. 4 (Octubre 2019) , p. 564-576  
10.
13 p, 1.7 MB Experience, explicitation, evolution : processes of learning in a free-choice science museum activity for children up to 6 years of age / Pedreira, Montserrat (Universitat de Vic) ; Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona)
Using a qualitative methodology and based on the observations of children in a freechoice activity in a science museum, this research focuses on determining which learning processes take place during these sessions. [...]
2019
Journal of Emergent Science (JES), Vol. 17 (2019) , p. 19-31  

Articles : 88 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
172 p, 1.9 MB Poetic lessons. Poetry in/from the classroom / Pujolràs i Noguer, Esther (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística)
Poetic Lessons. Poetry In/From the Classroom is the outcome of the poetry collections that students wrote for the subject 'Poetry in English'. Each poetry collection is accompanied by an introduction where the authors relate their own personal experiences with poetry.
2016  

Documents de recerca 8 registres trobats  
1.
33 p, 495.5 KB Learned Helplessness : influence of patriarchal violence in Edna O'Brien's The Country Girls Trilogy / Montes Venegas, Cristina ; Curbet, Joan, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
The Country Girls Trilogy (1986) narrates Caithleen's tragic life story and its consequences. I argue that the violence caused in Caithleen's childhood conditions her adulthood. Parting from Caithleen's parental abuse and her mother's death, I explore their influence in Caithleen alongside the policies, economy and religiosity of Ireland. [...]
La Trilogia Les Noies de Camp (1986) narra la tràgica història de Caithleen i les seves conseqüències. Aquesta recerca es centra en com la violència ocasionada a la infantesa de Caithleen condiciona la seva adultesa. [...]
La Trilogía Las Chicas de Campo (1986) narra la trágica historia de Caithleen y sus consecuencias. Mi trabajo se centra en cómo la violencia ocasionada en la infancia de Caithleen condiciona su vida adulta. [...]

2019
Grau en Estudis Anglesos [801]  
2.
11 p, 436.3 KB Tipología de las combinaciones de cuidados en la primera infancia / Katzkowicz, Sharon ; López-Roldán, Pedro, dir. ; Fachelli, Sandra, dir. ; Universidad de la República (Uruguai). Facultad de Ciencias Sociales
En el presente trabajo se analizan las combinaciones de cuidados en la primera infancia y su interrelación con las características del hogar. Se aplica un Análisis de Correspondencias Múl-tiples y Análisis de Clasificación, utilizando la Encuesta de nutrición, desarrollo infantil y salud (ENDIS). [...]
In this paper we analyse the care options in early childhood and its interrelation with household characteristics. A Multiple Correspondence Analysis and Classification Analysis is ap-plied, using the Nutrition, Child Development and Health Survey (NCDHS). [...]

2017  
3.
30 p, 1.1 MB Tipología de la situación social y del derecho a la seguridad social en la niñez en la Argentina / Mazzola, Roxana ; Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Sociales ; López-Roldán, Pedro, dir. ; Fachelli, Sandra, dir.
Este artículo presenta una tipología de la situación social de los niños/as y adolescentes en la Argentina ubicando en su marco los distintos tipos de coberturas del derecho a la seguridad social al que acceden (asignación familiar contributiva, asignación familiar no contributiva, pensiones o programas so-ciales, sin cobertura y excluidos por normativas). [...]
This article presents a typology of the social situation of children and adolescents in Argentina, placing within their framework the different types of coverage of the right to social security that they access (family allowance, social, uninsured and excluded by regulations). [...]

2017  
4.
266 p, 3.5 MB TDAH infantil y metilfenidato : predictores clínicos de respuesta al tratamiento / Duñó Ambròs, Lurdes ; Bulbena Vilarrasa, Antoni, dir. ; Vilarroya Oliver, Óscar, dir. ; Bergé Baquero, Daniel, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psiquiatria i de Medicina Legal
[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
5.
96 p, 2.8 MB El rol de la dona en els dibuixos animats. Anàlisis de tres sèries de ficció: Mia and me, Monster High i Misha, la gata violeta. / Serrano López, Sandra ; Codinach Fossas, Mariona, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Parteixo de la base que la perspectiva de gènere és una mirada indispensable en els mitjans de comunicació i que la infància és l'etapa de la socialització en la qual es configura amb major força l'imaginari social. [...]
Parto de la base de que la perspectiva de género es una mirada indispensable en los medios de comunicación y de que la infancia es la etapa de la socialización en la que se configura con mayor fuerza el imaginario social. [...]
I consider that the prospect of gender is an indispensable look in the media and that the infancy is the stage of the socialisation in which configures with elder forces the imaginary social. Like this, it appears the need to know how are represented the protagonists of the childish channels to see if it exists a representation balanced of gender in the protagonists of the drawings encouraged.

2015
Grau en Periodisme [971]  
6.
600 p, 4.5 MB Profesor, profesora ¿Por qué los niños y las niñas no están en la historia? concepciones del profesorado y del alumnado sobre la historia de la infancia / Pinochet Pinochet, Sixtina Genoveva ; Pagès, Joan, (Pagès Blanch) dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials
La presente investigación indaga las concepciones de los profesores y profesoras de historia, geografía y las ciencias sociales chilenos con respecto a la utilidad de la Historia de la infancia para promover la formación ciudadana. [...]
This research investigates the conceptions of history, geography and Chilean social studies teachers regarding the usefulness of the History of Childhood to promote citizenship education. We assume that the conceptions held by teachers on the goals of history teaching with children and young people as actors influence the ideas that students construct about the historicity of minors in the past, and their own historicity in the present. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
7.
236 p, 1.8 MB The salience of relational experiences: linking childhood interpersonal adversity, attachment style, and the subclinical psychosis phenotype / Sheinbaum Frank, Tamara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicología Clínica i de la Salut) ; Barrantes-Vidal, Neus, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut
El objetivo principal de la presente tesis doctoral fue investigar el papel de la adversidad interpersonal en la infancia y los estilos de apego adulto con respecto a la esquizotipia y otros fenotipos del espectro esquizofrénico en población no clínica. [...]
Attachment theory has been suggested as a useful framework for understanding the development and persistence of schizophrenia-spectrum features. The main aim of this thesis was to examine the role of childhood interpersonal adversity and attachment styles in relation to schizotypy and other schizophrenia-spectrum phenotypes in nonclinical young adults. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
8.
256 p, 1.5 MB La música a la vida quotidiana d'infants de dos anys. Anàlisi de situacions musicals que es desenvolupen en context escolar / Pérez Moreno, Jèssica ; Malagarriga i Rovira, M. Teresa, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Molina i Simó, Lurdes, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió de la Música, Arts Plàstiques i l'Educació Corporal
Aquesta recerca està contextualitzada en un projecte d'innovació i formació del professorat que el grup REMIS 0-3 porta a terme a la Xarxa d'escoles bressol municipals (EBM) de Mataró, Barcelona, durant els cursos 2006/09. [...]
This research is part of a teacher training and innovation project that the group REMIS 0-3 carried out in the nurseries network in Mataró, Barcelona, from 2006 to 2009. In its third year of implementation we took one of these nurseries as a pilot centre with the aim of studying the presence of music in the children's daily lives. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2012  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.