Resultats globals: 664 registres trobats en 0.06 segons.
Materials de curs, 4 registres trobats
Llibres i col·leccions, 17 registres trobats
Documents de recerca, 179 registres trobats
Publicacions periòdiques, 6 registres trobats
Articles, 388 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 9 registres trobats
Documents gràfics, 5 registres trobats
Multimèdia, 18 registres trobats
Fons personals i institucionals, 40 registres trobats
Materials de curs 4 registres trobats  
1.
61 p, 6.2 MB Búsqueda y gestión de la información : las principales fuentes de información en Ciencia y Tecnología de los Alimentos, y en Veterinaria / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Veterinària
Presentació dels diferents recursos d'informació i eines documentals adreçades als alumnes del doctorat de Ciència i Tecnologia dels Aliments, i Veterinària.
2017 (Fonts d'informació)  
2.
58 p, 5.3 MB Cerca i gestió de la informació : les principals fonts d'informació en Ciència i Tecnologia dels Aliments / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Veterinària
Presentació dels diferents recursos d'informació i eines documentals adreçades als alumnes del doctorat de Ciència i Tecnologia dels Aliments.
2016 (Fonts d'informació)
2 documents
3.
28 p, 3.8 MB Making Open Access work for ICTA / Fabregat, Tomàs (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia)
Presentació sobre l'accés obert i com publicar al DDD adreçada als investigadors de l'ICTA.
2015 (Producció científica)
2 documents
4.
14 p, 1.5 MB Recursos electrònics en història de la ciència / Allué i Blanch, Vicenç (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Veterinària)
Màster oficial en història de la ciència: ciència, història, societat.
2012  

Llibres i col·leccions 17 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
1 p, 259.6 KB Biblioteca de Ciència i Tecnologia, guia d'ús de les sales de treball en grup / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Guia d'ús de les sales de treball en grup: horaris, tipologia de sales i normes de funcionament.
2017 (Guies de les Biblioteques) (Biblioteca de Ciència i Tecnologia)  
2.
21 p, 832.0 KB Hacia una nueva utopía en los Estudios de Género : el ‘problema’ del feminismo (en la ciencia ficción) / Martín Alegre, Sara
2017
New Alleways to Significance: Interdisciplinary Approaches to English Studies, 2017, p. 23-35  
3.
6 p, 270.9 KB Participació i legitimitat / Cardús i Ros, Salvador, 1954- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Barcelona Fundació Jaume Bofill 1993 (Dossiers ; 17)
El paper de l'Estat al segle XXI. Jornades de debat, Vol. 2, 1993, p. 99-104  
4.
8 p, 64.3 KB Reglament del Centre d'Història de la Ciència / Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Història de la Ciència
2013  
5.
15 p, 49.3 KB Reglament de l'Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals / Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals
2006  
6.
9 p, 107.5 KB Reglament del Departament de Ciència Política i Dret Públic / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i Dret Públic
2004  
7.
8 p, 86.3 KB Reglament del Departament de Ciència Animal i dels Aliments / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Animal i dels Aliments
2015  
8.
2 p, 202.6 KB Guia de les universitats catalanes per al compliment dels mandats d'accés obert per a publicacions de la Llei de la ciència espanyola i de l'Horitzó 2020 de la Unió Europea / Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC). Àrea de Biblioteques, Informació i Documentació
2015  
9.
1 p, 255.1 KB Bones pràctiques de les universitats catalanes per al compliment dels mandats d'accés obert per a publicacions de la Llei de la ciència espanyola i de l'Horitzó 2020 de la Unió Europea. / Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC). Àrea de Biblioteques, Informació i Documentació
2015  
10.
109 p, 1.0 MB Expediente X : en honor a la verdad / Martin Alegre, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística)
Alberto Santos (Imágica) 2006
3 documents

Llibres i col·leccions : 17 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Documents de recerca 179 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
97 p, 4.3 MB La divulgació científica a la televisió : El cas del Lab24 (TVE) i el cas del Quèquicom (TV3) / Torres Tornos, Clara ; Codinach Fossas, Mariona, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest projecte investiga quin espai ocupa la ciència a la televisió actualment a diferents nivells: estatal, autonòmic i local. Es fa un repàs històric en aquests tres nivells per mostrar com ha evolucionat la producció de continguts científics en aquest mitjà de comunicació. [...]
Este proyecto investiga qué espacio ocupa la ciencia en la televisión actualmente a diferentes niveles: estatal, autonómico y local. Se hace un repaso histórico en estos tres niveles para mostrar cómo ha evolucionado la producción de contenidos científicos en este medio de comunicación. [...]
This project investigates what space ocuppies the science on television currently at different levels: national, regional and local. It is done a historical review on these three levels to show how the production of scientific content in this medium has evolved. [...]

2017
Graduat o Graduada en Periodisme [971]
2 documents
2.
99 p, 1.9 MB Propuesta de Plan de Social Media para el Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya (mNACTEC) / González López, Valeria ; Morató, Jordi (Morató Bullido), dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya (mNACTEC) no disposa actualment d'un Pla de Social Media, malgrat ser un usuari actiu a diverses xarxes socials. Per aquesta raó, s'estudia el seu cas i es proposen accions estratègiques per resoldre les seves necessitats comunicatives.
El Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya (mNACTEC) no dispone actualmente de un Plan de Social Media, a pesar de ser un usuario activo en varias redes sociales. Por esta razón, se estudia su caso y se proponen acciones estratégicas para resolver sus necesidades comunicativas.
The Museum of Science and Technology of Catalonia (mNACTEC) does not have at present a Social Media Plan, even though it's an active user in numerous social networks. Because of this, the situation is studied and strategic actions are proposed in order to solve its communication necessities.

2017
Graduat o Graduada en Periodisme [971]  
3.
125 p, 1.5 MB Último avistamiento : una narración a través de la mensajería instantánea / Fernández Padrós, Ester ; Suárez Baldris, Santiago, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
En aquest projecte s'ha ideat i elaborat un nou format de ficció pensat per ser consumit al telèfon mòbil mitjançant una aplicació de missatgeria instantània. La història és narrada a través dels missatges ficticis que dos o més dels personatges s'envien fent servir aquesta aplicació. [...]
En este proyecto se ha ideado y elaborado un nuevo formato de ficción pensado para ser consumido en el teléfono móvil mediante una aplicación de mensajería instantánea. La historia es narrada a través de los mensajes ficticios que dos o más de los personajes se envían usando esa aplicación. [...]
This project is a new fiction format that will be consumed on the mobile phone using an instant messaging application. The story is told through fictional messages that two or more characters send by that application. [...]

2017
Graduat o Graduada en Comunicació Audiovisual [968]  
4.
779 p, 20.2 MB Límite. Ideación y postproducción de una serie de ciencia ficción fantástica para televisión. / Conejo Bueno, Alexandra ; Fernández Céspedes, Rebeca ; Gómez González, Ángel Custodio, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
En aquest projecte es troben tots els documents necessaris per a la creació d'una sèrie de televisió. “Límite” pertany al subgènere de la ciència ficció fantàstica. Per aquesta raó s'ha dut a terme un estudi sobre el gènere de la ciència ficció i els seus subgèneres així com d'alguns referents que han servit d'inspiració. [...]
En este proyecto se encuentran todos los documentos necesarios para la creación de una serie de televisión. Límite pertenece al subgénero de la ciencia ficción fantástica. Por esta razón se ha llevado a cabo un estudio sobre el género de la ciencia ficción y sus subgéneros así como de algunos referentes que han servido de inspiración. [...]
In this project all the necessary documents for the creation of a television series can be found. “Límite” belongs to the subgenre of science fantasy. For this reason a study has been carried out on the genre of science fiction and its subgenres as well as some references that have served as inspiration. [...]

2017
Graduat o Graduada en Comunicació Audiovisual [968]  
5.
109 p, 7.7 MB Biblia de la Webserie "A VECES LA CAGAS" / Carmona Vázquez, Lucía ; Suárez Baldris, Santiago, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Bíblia audiovisual de websèrie de ficció de 6 capítols d'entre 7 i 10 minuts de durada. Des d'un punt de vista que barreja elements còmics i dramàtics, aquesta sèrie semi-autobiogràfica explica la història d'entrada a l'edat adulta de l'Andrea, una estudiant de màrqueting que odia la seva vida i decideix deixar la carrera a punt de graduar-se per tal de seguir la seva passió, l'escriptura.
Project dossier of a Fiction webseries consisting of 6 episodes of 7 to 10 minutes of duration. From a view point that mixes both comedy and drama elements, this semi autobiographical show tells the coming-of-age story of Andrea, a Marketing Bachelor's student that hates her life and decides to quit her degree when she's about to graduate and follow her true passion, writing.

2017
Graduat o Graduada en Comunicació Audiovisual [968]  
6.
1 p, 376.5 KB Food sovereignty and conservation of biodiversity / Estarellas Maurin, Aina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Veterinària
2017
Graduat o Graduada en Ciència i Tecnologia dels Aliments [974]  
7.
253 p, 1.6 MB Estudio de las características textuales y el contenido científico de resúmenes sobre la función de nutrición en estudiantes de educación secumdaria obligatoria / Paz, Vilma, autor ; Márquez, Conxita, supervisor acadèmic ; Aduríz Bravo, Agustín, supervisor acadèmic ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
La presente tesis doctoral estudia la incidencia de una Unidad Didáctica diseñada siguiendo las directrices de la Actividad Científica Escolar (ACE) en la competencia cognitivo-lingüística del resumen. [...]
The present doctoral thesis "Study of textual characteristics and scientific content of summaries on the role of nutrition in compulsory secondary education students" studies the impact of a Teaching Unit designed by following the guidelines of the School Scientific Activity (ACE), in the cognitive-linguistic competence of summaries: This study includes the following aspects: 1) A Teaching Unit (UD), entitled "health, food and life" about food and nutrients and nutrition function in living-being model is designed; 1) The UD is implemented in a class group of third year of compulsory secondary school (ESO) students whose age is 14/16 years; 2) The students were asked to write, individually, four summaries where they had to express their knowledge till the writing time. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
8.
188 p, 5.6 MB Enseñanza en educación superior: una aproximación a la evolución de la innovación en la enseñanza de disciplinas científicas, con énfasis en el uso de TIC en ambientes de aprendizaje / Toro Pérez, Gloria Patricia ; Sanmartí, Neus, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Matemàtiques i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
El presente trabajo de investigación tiene como finalidad caracterizar las innovaciones didácticas en la enseñanza de las disciplinas científicas en la universidad, así como analizar su evolución haciendo especial hincapié en aquellas que utilizan diferentes instrumentos y programas TIC. [...]
This research aims to characterize didactic teaching innovations in higher education scientific disciplines, and analyze its evolution focusing on those that use different tools and ICT programs. This study was developed through a cross-sectional analysis of about 500 experiences of educative innovation showed on academic events (seminars, congresses, conferences, etc. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
9.
491 p, 9.8 MB Indagación y modelización con el diagrama Uve de Gowin en la formación inicial del profesorado de ciencias de Educación Secundaria / Herrera San Martín, Edith, autor ; Espinet Blanch, Mariona, supervisor acadèmic ; Izquierdo i Aymerich, Mercè, supervisor acadèmic ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
El profesor de ciencias juega un rol gravitante en la estructuración de las oportunidades de aprendizaje de los estudiantes para el desarrollo de las competencias científicas. Sin embargo los resultados de las pruebas PISA 2013 sobre la adquisición de competencias científicas de los estudiantes de Chile están por debajo de la media internacional. [...]
Science teachers play a fundamental role as providers of opportunities for the development of secondary students' scientific competences. The results of international assessment programs such as PISA 2013 indicate that secondary students from Chile perform below average. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
10.
429 p, 18.2 MB Modelització i models en la formació inicial de mestres de primària des de la perspectiva de la pràctica científica / Garrido Espeja, Anna, autor ; Couso, Digna, supervisor acadèmic ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
Des del recent marc de pràctiques científiques es vol promoure un ensenyament de les ciències on els estudiants participin d'una Activitat Científica Escolar (ACE) anàloga a la de la ciència. Des d'aquesta perspectiva es pretén compartir amb els alumnes no només els productes de la ciència sinó també els seus processos cognitius i discursius, participant en les pràctiques interrelacionades de modelització, argumentació i indagació escolar. [...]
The recent framework of scientific practices proposes science learning as students' participation in a School Scientific Activity (SSA) analogous to that of science. From this perspective the aim is to share with students not only the products of science but also their cognitive and discourse processes, by participating in the interrelated school practices of modeling, argumentation and inquiry. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  

Documents de recerca : 179 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Publicacions periòdiques 6 registres trobats  
1.
4 p, 90.0 KB Science fiction film and television
Liverpool : Liverpool University Press, 2008-
295 documents
 Accés restringit a la UAB
2.
61 p, 2.1 MB Memòria / Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals
Bellaterra Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals 2011-
5 documents
3.
341 p, 71.5 MB La Renaxensa : periódich de literatura, ciencias y arts
Revista editada a Barcelona entre 1871 i 1898 de periodicitat irregular. A partir de 1875 incorpora el subtítol: revista catalana de literatura, ciencias y arts.
Revista editada en Barcelona entre 1871 y 1898 de periodicidad irregular. A partir de 1875 incorpora el subtítulo: revista catalana de literatura, ciencias y arts.
Magazine published irregularly in Barcelona between 1871 and 1898. Since 1875 there is the subtitle: 'revista catalana de literatura, ciencias y artes'.

Barcelona : [s.n.], 1871-1898
22 documents
4.
Dynamis : Acta Hispanica ad Medicinae Scientiarumque Historiam Illustrandam / Universidad de Granada ; Universitat Autònoma de Barcelona ; Universidad Miguel Hernández
Granada : Departamento de Anatomía Patológica e Historia de la Ciencia de la Universidad de Granada, 1981-
43 documents
5.
Enseñanza de las ciencias : revista de investigación y experiencias didácticas / Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació ; Universitat de València. Institut de Ciències de l'Educació
Bellaterra ; ICE de la UAB, 1983-.
109 documents
6.
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària / Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica
Ciències
DESCRIPCIÓ. La revista vol ajudar el professorat en la seva tasca educativa: facilitant l'intercanvi d'experiències i activitats pràctiques, ajudant-lo a mantenir-se al dia en continguts científics i didàctics, i informant-lo de les iniciatives de la pròpia comunitat professional.
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica (CRECIM) , 2005-.
33 documents

Articles 388 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
20 p, 317.4 KB Después de los estudios sociales de la ciencia y tecnología : recomponiendo lo psicológico y la experiencia ante la bifurcación de la naturaleza / Rojas Navarro, Patricio (Goldsmiths, University of London)
En este artículo presento una discusión teórica sobre cómo se pueden entender lo psicológico y la experiencia luego de los desafíos a los que dichas nociones han sido sometidas por los estudios sociales de ciencia y tecnología (CTS). [...]
In this article I present a theoretical inquiry into the ways in which we can understand the psychological and experience, considering the challenges posed to these notions by the field of science and technology studies (STS). [...]

2017 - 10.5565/rev/athenea.1902
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, Vol. 17 Núm. 3 (noviembre 2017) , p. 225-244 (Artículos)  
2.
22 p, 3.5 MB Ciencia y arte se encuentran : el caso del telescopio de Galileo / Vázquez Manassero, Margarita Ana (Universidad Nacional de Educación a Distancia) ; Vázquez Alonso, Ángel (Universitat de les Illes Balears. Centro de Estudios de Posgrado)
Se plantea un enfoque interdisciplinar para la enseñanza de las ciencias basado en la historia de la ciencia y la historia del arte. El enfoque es innovador, pues recupera la historia de la ciencia para el aprendizaje, y se complementa con productos del arte, cuya accesibilidad y fácil comprensión amplifican la atracción y motivación de los estudiantes. [...]
Es planteja un enfocament interdisciplinari per a l'ensenyament de les ciències basat en la història de la ciència i la història de l'art. L'enfocament és innovador, doncs recupera la història de la ciència per a l'aprenentatge, i es complementa amb productes de l'art, l'accessibilitat del qual i fàcil comprensió amplifiquen l'atracció i motivació dels estudiants. [...]
An interdisciplinary approach for teaching science based on the history of science and history of art is proposed. The approach is innovative, as it traces the history of science for learning, and is complemented by products of art, whose accessibility and understanding amplify the attraction and motivation for students. [...]

2017 - 10.5565/rev/ensciencias.2224
Enseñanza de las ciencias, Vol. 35 Núm. 3 (2017) , p. 195-215 (Historia y Epistemología)  
3.
24 p, 427.0 KB ¡Ha desaparecido un ratón! ¿Nos ayudáis a buscar al culpable? : Análisis del impacto didáctico y emocional de un encargo ficticio / Carrió i Llach, Ma. del Mar (Universitat Pompeu Fabra. Grupo de Investigación Educativa en Ciencias de la Salud) ; Costa Vila, Marcel (Universitat Pompeu Fabra. Grupo de Investigación Educativa en Ciencias de la Salud)
Se analiza el impacto didáctico y emocional de la contextualización de los contenidos de un curso de verano de biología molecular. Se propuso a tres grupos de estudiantes de educación secundaria un encargo ficticio. [...]
S'analitza l'impacte didàctic i emocional de la contextualització dels continguts d'un curs d'estiu de biologia molecular. Es va proposar a tres grups d'estudiants d'educació secundària un encàrrec fictici. [...]
Educational and emotional impact of contents contextualization of a summer course in molecular biology is analyzed. A simulated mission of discovering the guilty of stealing a laboratory mouse from biological samples was proposed to three groups of high school students. [...]

2017 - 10.5565/rev/ensciencias.2226
Enseñanza de las ciencias, Vol. 35 Núm. 3 (2017) , p. 151-173 (Innovaciones Didácticas)  
4.
22 p, 2.5 MB Ciencia-tecnología-sociedad : ¿Qué estamos haciendo en el ámbito de la investigación en educación en ciencias? / Strieder, Roseline Beatriz (Universidade de Brasília) ; Bravo Torija, Beatriz (Universidad Autónoma de Madrid. Departamento de Didácticas Específicas) ; Gil Quílez, Maria José (Universidad de Zaragoza. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales)
Este trabajo tiene como objetivo reflexionar sobre cómo se aborda la ciencia-tecnología-sociedad (CTS) en la investigación en Didáctica de Ciencias en un contexto iberoamericano. Con la intención de considerar distintas realidades se analizan los artículos publicados en revistas del área de Brasil y España, identificando qué parámetros de CTS son los relevantes en dichas publicaciones. [...]
Aquest treball té com a objectiu reflexionar sobre com s'aborda la ciència-tecnologia-societat (CTS) en la recerca en Didàctica de Ciències en un context iberoamericà. Amb la intenció de considerar diferents realitats s'analitzen els articles publicats en revistes de l'àrea de Brasil i Espanya, identificant què paràmetres de CTS són els rellevants en aquestes publicacions. [...]
This work has the aim to reflect on how science-technology-society (STS) is addressed in science education research in an Ibero-American context. In order to consider the different realities, papers published in Science Education journals, both in Brazil and Spain, are analysed, identifying which parameters of STS are relevant in these publications. [...]

2017 - 10.5565/rev/ensciencias.2232
Enseñanza de las ciencias, Vol. 35 Núm. 3 (2017) , p. 29-49 (Investigaciones Didácticas)  
5.
30 p, 217.1 KB La depuración franquista de la Junta para la Ampliación de Estudios e Investigaciones Científicas (JAE) : una aproximación cuantitativa / Canales Serrano, Antonio Francisco (Universidad de La Laguna. Departamento de Historia y Filosofía de la Ciencia, la Educación y el Lenguaje) ; Gómez-Rodríguez, Amparo (Universidad de La Laguna. Departamento de Historia y Filosofía de la Ciencia, la Educación y el Lenguaje)
Este artículo pretende ofrecer una cuantificación global de la depuración franquista del personal investigador de la Junta para la Ampliación de Estudios e Investigaciones Científicas (JAE). El estudio parte de los listados de nóminas inmediatamente anteriores alestallido de la guerra civil para delimitar el personal investigador de preguerra y se basa en los resultados obtenidos en la búsqueda sistemática de información sobre la trayectoria de estos investigadores en la posguerra. [...]
2017 - 10.4321/328582
Dynamis : Acta Hispanica ad Medicinae Scientiarumque. Historiam Illustrandam, Vol. 37 Núm. 2 (2017) , p. 459-488 (Articles)  
6.
24 p, 173.8 KB José M. Melià Bernabéu "Pigmalión" y la divulgación de la astronomía en la Valencia de la primera mitad del siglo XX / Ruiz-Castell, Pedro (Consejo Superior de Investigaciones Científicas (Espanya). Instituto de Historia de la Medicina y de la Ciencia López Piñero)
José M. Melià Bernabéu, alias «Pigmalión», fue un autor valenciano conocido por sus trabajos de divulgación científica, en particular en el ámbito de la astronomía. Convencido de la importancia de la educación y de la labor social que el estudio y la observación de loscielos podía desempeñar, Pigmalión dedicó sus esfuerzos a cultivar una importante actividad de difusión del conocimiento científico a través de artículos de prensa, libros, charlas y conferencias radiofónicas. [...]
2017 - 10.4321/328581
Dynamis : Acta Hispanica ad Medicinae Scientiarumque. Historiam Illustrandam, Vol. 37 Núm. 2 (2017) , p. 435-457 (Articles)  
7.
39 p, 2.9 MB Migraciones de valencianos y sus descendientes en Cataluña. Un ejemplo de ciencia ciudadana / Pitarch, Kenneth (Centre d'Estudis Demogràfics) ; Domingo i Valls, Andreu, 1958- (Centre d'Estudis Demogràfics) ; Blanes, Amand (Centre d'Estudis Demogràfics)
El objetivo de este trabajo es realizar una valoración crítica del uso de la ciencia ciudadana para llevar a cabo un estudio sociodemográfico sobre la migración valenciana y su descendencia en Cataluña. [...]
The aim of this work is to make a critical assessment of the use of Citizen Science to carry out a sociodemographic study on Valencian migration and its descendants in Catalonia. For this purpose, it will be explained how Veus Valencianes project was conceived and designed, and how was its implementation and scope. [...]

2017
Aposta. Revista de ciencias sociales, Vol. 75 (2017) , p. 35-73  
8.
16 p, 138.4 KB Conocimiento del modo infinito inmediato de la extensión, en Spinoza / Beltrán, Miquel (Universitat de les Illes Balears)
Frente a la consuetudinaria consideración de que, de acuerdo con Spinoza, el conocimiento según la razón lo es de las cosas, que son modos finitos de uno de los dos atributos divinos conocidos por la mente humana, a saber, el Pensamiento y la Extensión, entendemos probar en este trabajo, sobre la literalidad del tratamiento de la cuestión por parte del filósofo en el Libro Segundo de la Ethica (E 2), que las nociones comunes o las propiedades comunes de las cosas (objeto, en efecto, del segundo género de conocimiento) son en puridad el modo infinito inmediato de la Extensión, que Spinoza define claramente en la carta 64 (Ep 64) como el movimiento y el reposo. [...]
Davant la consuetudinària consideració que, d'acord amb Spinoza, el coneixement segons la raó ho és de les coses, que són modes finits d'un dels dos atributs divins coneguts per la ment humana, el Pensament i l'Extensió, entenem provar en aquest treball, sobre la literalitat del tractament de la qüestió per part del filòsof en el Llibre Segon de l'Ethica (E 2), que les nocions comunes o les propietats comunes de les coses (objecte, en efecte, del segon gènere de coneixement) són en puritat el mode infinit immediat de l'Extensió, que Spinoza defineix clarament en la carta 64 (Ep64) com el moviment i el repòs. [...]
Contrary to the usual conception of Spinoza's second kind of knowledge as a knowledge of particular things (the finite modes expressing one of the two attributes known to us, Thought and Extension), the aim of this paper is to prove, taking literally some propositions contained in the Second Book of the Ethics (E 2), that common notions such as the ubiquitous properties of things are precisely forged through the knowledge of the immediate infinite mode of Extension, namely, motion and rest, as is written in Letter 64 (Ep 64). [...]

2017 - 10.5565/rev/enrahonar.1171
Enrahonar : quaderns de filosofia, Vol. 59 (2017) , p. 55-70 (Articles)  
9.
34 p, 237.8 KB Investigación y federalismo : la reforma de la ley fundamental de Bonn de 2014, ¿qué cambia? / García Morales, María Jesús (Universitat de Barcelona. Departament de Dret Constitucional i Ciència Política)
Con efectos desde el 1 de enero de 2015, la última reforma de la Ley Fundamental de Bonn ha dado una nueva redacción al párrafo 1 del artículo 91b LFB donde se regulan las relaciones entre la Federación y los Länder en materia de fomento de la investigación científica. [...]
Effective as of January 1 2015, the latest reform of the Basic Law for the Federal Republic of Germany has redrafted Paragraph 1 of Article 91b of the Basic Law, which regulates the relationships between the Federation and the Länder regarding the promotion of scientific research. [...]

2016
Teoria y realidad constitucional, Núm. 38 (2016) , p. 305-338  
10.
6 p, 539.5 KB Els gèneres de comunicació científica i el laboratori com a espai didàctic per a l'ensenyament de les Ciències basat en Projectes / Touron, José Luis (Escola Virolai (Barcelona, Catalunya)) ; Vergara, Quique (Escola Maristes Champagnat (Badalona, Catalunya)) ; Arcas, Albert (Institut de Sant Pol de Mar (Barcelona, Catalunya)) ; Costa Vila, Marcel (Institut Obert de Catalunya (IOC))
Els contextos de Creació del Coneixement Científic són espais clau perquè l'alumnat desenvolupi els procediments i visions epistèmiques de la Ciència, a més d'una apropiació profunda dels models científics. [...]
Contexts of construction of scientific knowledge are key places to develop procedural and epistemic aspects of scientific competence, together with a deeper understanding of scientific models. Project-Based Learning is an opportunity to develop learning activities wherestudents learn sciences participating in these contexts. [...]

2017
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 33 (2017) , p. 15-20 (Monogràfic sobre Aprenentatge Basat en Projectes en àmbits STEM)  

Articles : 388 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 9 registres trobats  
1.
2 p, 206.4 KB Seminari Dona i ciència : les pioneres en ciències socials / Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball ; Universitat Autònoma de Barcelona. Seminari d'Estudis de la Dona
La menor proporció de dones dedicades a la ciència, amb relació als homes, al llarg de la història es una cosa ben coneguda. Malgrat que aquesta situació està canviant, al menys pel que fa a l'accés al saber científic, les dones continuen excloses de les ciències i especialment dels llocs de decisió i de major prestigi. [...]
2003
Seminari Dona i ciència, les pioneres en ciències socials. Bellaterra, Catalunya, : 2003  
2.
3 p, 95.7 KB Jornada Socio-cognitiva: Ciència Cognitiva i Investigació Social / Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca i d'Estudis Sociojurídics
2004
Jornada Socio-cognitiva: Ciència Cognitiva i Investigació Social. Bellaterra, Catalunya, : 2004  
3.
14 p, 5.7 MB Historia de la ciencia e internet : referencias útiles para el estudio histórico de la veterinaria / Gutiérrez García, José Manuel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia. Àrea d'Història de la Ciència) ; Molero Mesa, Jorge (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia)
Nadie duda actualmente de las ventajas y comodidades que reporta el uso de las nuevas tecnologías en la investigación histórica. De hecho, Internet se ha convertido en una valiosa herramienta para cualquier persona dedicada al estudio de la historia de la veterinaria. [...]
There is currently no doubt as regards the convenience for the use of information and communication technologies in historial research. Indeed, the Internet has become a valuable tool for anyone working in the field of history of veterinary. [...]

2008
Congreso Nacional y V Hispanoamericano de Historia de la Veterinaria. Santiago de Compostela i Lugo, 14è : 2008  
4.
23 p, 992.7 KB Fabulant el monstre masculí : la ficció de detectius i la ciència-ficció a la novel•la de Richard Morgan 'Black Man' (2007) / Martín Alegre, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística)
2007
Ciència i ficció. L’exploració creativa dels mons reals i dels irreals. Barcelona, Catalunya, : 2015  
5.
24 p, 543.5 KB Accepting alien contact : rewiring the colonial soldier in John Scalzi's Old Man's War Series / Martín Alegre, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística)
2013
International SAAS Conference: Trans–The Poetics and Politics of Crossing in the US. Tenerife, Canàries, 11 : 2013  
6.
1 p, 744.5 KB IV Workshop Métodos Rápidos y Automatización en Microbiología Alimentaria
2005
Workshop MRAMA. Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, Núm. IV (2005)  
7.
13 p, 195.7 KB Modulación afectiva de los procesos de alerta / Pacheco Unguetti, Antonia-Pilar (Universidad de Granada. Departamento de Psicología Experimental y Fisiología del Comportamiento) ; Acosta, Alberto (Universidad de Granada. Departamento de Psicología Experimental y Fisiología del Comportamiento) ; Lupiáñez, Juan (Universidad de Granada. Departamento de Psicología Experimental y Fisiología del Comportamiento) ; Reunión Científica sobre Atención (6a : 2007 : Barcelona)
[Barcelona] : Monflorit Edicions i Assessoraments, 2010
La atención (VI) : un enfoque pluridisciplinar, 2010, p. 43-55  
8.
21 p, 1.5 MB Portal Avicultura / Allué i Blanch, Vicenç (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Veterinària) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Veterinària
2005  
9.
10 p, 82.6 KB Tendències historiogràfiques de la medicina a les portes del segle XXI / Martínez Vidal, Àlvar (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis d'Història de les Ciències (CEHIC)) ; Huguet Termes, Teresa ; Taula rodona "Noves tendències historiogràfiques de la medicina a les portes del segle XXI" ; Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis d'Història de les Ciència ; Congrés d'Història de la Medicina Catalana (13è : 2004 : La Canonja, Catalunya)
Text introductori de la ponència titulada "Tendències historiogràfiques de la medicina a les portes del segle XXI” presentada en el marc del XIII Congrés d'Història de la Medicina Catalana (La Canonja, 2004). [...]
2004
Congrés d'Història de la Medicina Catalana. La Canonja, Catalunya, 13è : 2004  

Documents gràfics 5 registres trobats  
1.
845x1191, 618.6 KB Exposició "Empesca't la ciència" / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia ; Monge, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia)
Campanya estiuenca de la Biblioteca de Ciència i Tecnologia per fomentar el préstec i la lectura del fons bibliogràfic sobre divulgació científica.
2017
17 documents
2.
1 p, 239.4 KB Punts de llibre de la Conferència de Sant Albert 2016 / Monge, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències ; Jou i Mirabent, David, 1953- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Física) ; Xarles Ribas, Francesc Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Terradas, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
Full de punts promocionals amb els poemes que els professors i poetes David Jou, Jaume Terradas i Xavier Xarles van llegir durant l'acte de celebració de Sant Albert Magne a la sala d'actes de les Facultats de Biociències i de Ciències, UAB, el 2016. [...]
2016
2 documents
3.
993x1400, 382.9 KB Exposició "Ciència i poesia" / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia
La ciència ha estimulat poderosament la imaginació contemporània. La percepció actual del temps i de l'espai, de la matèria i de la vida, de la Terra i de la humanitat, és deutora d'aquestes fonts imaginatives. [...]
2014
34 documents
4.
845x1191, 668.9 KB Exposició "Dones remarcables - Dones de ciència" / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia
Des del 11 de febrer de 2016 (Dia internacional de les dones i nenes en la ciència) i fins el dia 8 de març (Dia internacional de la dona) les vitrines de la Biblioteca acullen aquesta exposició, que ha comptat amb la col·laboració de la professora Gemma Garcia del Departament de Física, de la directora del Laboratori d'Ambient Controlat, na M. [...]
2016
19 documents
5.
1024x640, 173.5 KB VII Jornada Compartint coneixements a les biblioteques de la UAB / Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Horitzó 2020 / Núria Claver. Mendeley: xarxa social o gestor bibliogràfic? / Tomàs Fabregat. Grup de Xarxes Socials de les #bibliotequesUAB: qui som i què estem fent? / Montserrat Mallorquí . [...]
2013
Jornada Compartint coneixements a les biblioteques de la UAB. Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, 7a : 2013
27 documents

Multimèdia 18 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
845x1191, 618.6 KB Exposició "Empesca't la ciència" / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia ; Monge, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia)
Campanya estiuenca de la Biblioteca de Ciència i Tecnologia per fomentar el préstec i la lectura del fons bibliogràfic sobre divulgació científica.
2017
17 documents
2.
5.0 KB Dones remarcables - Dones de ciència / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Des del 11 de febrer de 2016 (Dia internacional de les dones i nenes en la ciència) i fins el dia 8 de març (Dia internacional de la dona) les vitrines de la Biblioteca acullen aquesta exposició, que ha comptat amb la col·laboració de la professora Gemma Garcia del Departament de Física, de la directora del Laboratori d'Ambient Controlat, na M. [...]
2016
2 documents
3.
Fons Antoni Reguant de la Biblioteca de Ciència i Tecnologia / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia ; Martin, Domènec, realitzador ; Monge, Montse, entrevistadora ; Reguant, Antoni, entrevistat ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques ; Audiovisuals Ciències i Biociències
Entrevista a Antoni Reguant, empresari del Vallès, que ha donat a la UAB la seva col·lecció de llibres, fonamentalment de matemàtiques però també de física, química i ciència aplicada a l'enginyeria, i que consta d'uns 2. [...]
Entrevista a Antoni Reguant, empresario del Vallès, que ha donado a la UAB su colección de libros, fundamentalmente de matemáticas pero también de física, química y ciencia aplicada a la ingeniería, y que consta de unos 2. [...]
Interview with Antoni Reguant, entrepreneur from the Vallès region, who has donated to UAB his collection of books, totalling about 2,500 volumes. Most of them are math books, the rest being books on physics, chemistry and applied sciences in engineering. [...]

2016
   
4.
Ciència i poesia / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
La ciència ha estimulat poderosament la imaginació contemporània. La percepció actual del temps i de l'espai, de la matèria i de la vida, de la Terra i de la humanitat, és deutora d'aquestes fonts imaginatives. [...]
2014
   
5.
Periodisme científic / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Exposició virtual que pretén mostrar la relació del periodisme amb la ciència.
2013
   
6.
Ciència per llegir: estiu 2010 / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Selecció de llibres, pel·lícules i documentals de caràcter divulgatiu i lúdic.
2010
   
7.
El Científic dibuixat / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
La Biblioteca de Ciència i Tecnologia i l'Observatori de la Difusió de la Ciència de la UAB (ODC de la UAB) exposen el dibuixos recollits en el llibre El Científic Dibuixat.
Per a l'exposició hem triat una selecció de dibuixos del llibre i hem comptat també amb la col·laboració de nens i nenes que han fet els dibuixos.

2010
   
8.
7.1 KB Emporta't la biblioteca x vacances / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Selecció d'obres de divulgació, novel·la, curiositats científiques, etc. Tot per gaudir d'un estiu científic i entretingut.
2009  
9.
Vine a conèixer la Biblioteca de Ciència i Tecnologia / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Presentació de la Biblioteca de Ciència i Tecnologia (organització dels espais i del fons, horaris, equipaments, funcionament del catàleg, reglament general i de préstec).
2008
   
10.
5.9 KB Dones en ciència i tecnologia / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
En aquesta mostra veureu diversos grups de recerca que estan dirigits per científiques de departaments de la Facultat de Ciències i de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria.
2008  

Multimèdia : 18 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Fons personals i institucionals 40 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
1 p, 244.7 KB Fax de Pere Pascual a Juan Rojo demanant una plaça pel personal del llistat enviat per la CNEAI (Comisión Nacional Evaluadora de la Actividad Investigadora, Ministerio de Educación y Ciencia). / Pascual, Pedro, 1934-2006
12 novembre 1999.  
2.
1 p, 216.8 KB Carta Pere Pascual a Francesc Santacana (Fundació Bosch i Gimpera, Barcelona) acceptant participar al fòrum Ciència, Tecnologia i Empresa : Una Visió pel Segle XXI. / Pascual, Pedro, 1934-2006
3 maig 1999.  
3.
9 p, 2.2 MB Carta de Francesc Santacana, Director General de la Fundació Bosch i Gimpera, a Pere Pascual (Parc Científic de Barcelona) sobre el fòrum Ciència, Tecnologia i Empresa : Una Visió pel Segle XXI; adjunt document de treball del dit fòrum. / Fundació Bosch i Gimpera
21 abril 1999.  
4.
1 p, 297.0 KB Solicitud de subscripció gratuïta a "Quark; Ciencia, Medicina, Comunicación y Cultura" emplenada per Pere Pascual. / Pascual, Pedro, 1934-2006
maig 1998 ca.  
5.
6 p, 1.8 MB Fax de Pere Pascual a Jaime Echevarría (Iberdrola) amb l'informe Pasado, Presente y Futuro de la Ciencia Española. / Pascual, Pedro, 1934-2006
25 novembre 1997.  
6.
2 p, 552.4 KB Carta de Pere Pascual a José Antonio Garrido, Vicepresidente de Iberdrola (Bilbao) donant suport a la candidatura de Pedro Miguel Echenique Landiríbar al premi "Príncipe de Asturias" de Ciencia y Tecnología. / Pascual, Pedro, 1934-2006
10 març 1997.  
7.
1 p, 275.1 KB Carta de José Antonio Garrido, Vicepresidente de Iberdrola(Bilbao) a Pere Pascual demanant suport per a la candidatura de Pedro Echenique al premi "Príncipe de Asturias" de Ciencia y Tecnología. / Iberdrola
7 març 1997.  
8.
2 p, 500.8 KB Fax de Pere Pascual a Jaime Echevarría (Iberdrola) amb carta tipus per a dirigir-se als rectors universitaris per a la difusió de les convocatòries del Premio Iberdrola de Ciencia y Tecnología. / Pascual, Pedro, 1934-2006
30 setembre 1996.  
9.
1 p, 245.7 KB Carta d'Enric Banda Tarradellas, Secretario de Estado de Universidades e Investigación (Ministerio de Educación y Ciencia) a Pere Pascual acceptant la seva dimissió com a vocal de la Comisión Nacional Evaluadora de la Actividad Investigadora. / Espanya.Secretaría de Estado de Universidades e Investigación
18 octubre 1995.  
10.
4 p, 953.6 KB Carta de Carmen Herrero i Enrique Louis (Universitat d'Alacant) a Pere Pascual sobre la Reunión para la Coordinación de Actividades de Investigación Interdisciplinar y Ciencia No Lineal; adjunts Programa i formulari d'inscripció. / Universitat d'Alacant
24 octubre 1995.  

Fons personals i institucionals : 40 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.