Resultats globals: 39 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 16 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 1 registres trobats
Publicacions periòdiques, 1 registres trobats
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Documents de recerca, 20 registres trobats
Fons personals i institucionals, 1 registres trobats
Articles 16 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
6 p, 153.4 KB La luz y las sombras / Jorba Bisbal, Jaume ; Sanmarti, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Experiencia llevada a cabo en Educación Secundaria Obligatoria dentro del Plan de Formación del Profesorado de las Escuelas Municipales del Ayuntamiento de Barcelona en las áreas de Ciencias de la Naturaleza y Matemáticas. [...]
1994
Cuadernos de pedagogía, Num. 221 (Enero 1994) , p. 20-23  
2.
4 p, 130.5 KB La relación con el profesorado / Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Pujol, Rosa M. (Rosa Maria) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Los museos de ciencia aportan nuevas experiencias y nuevos lenguajes, que actúan como elementos de formación permanente. A modo de ejemplo, el artículo describe un seminario-taller sobre los seres vivos, diseñado por el Museu de la Ciència de Barcelona para fomentar el intercambio entre maestros y maestras en activo, de aulas de 3 a 10 años.
En este artículo se desarrollan algunos de los elementos que los museos relacionados con la ciencia pueden aportar al profesorado como ciudadanos, al uso profesional que el docente hace de los mismos, y finalmente a la innovación educativa en colaboración. [...]

2004
Cuadernos de pedagogía, Num. 340 (Noviembre 2004) , p. 78-81  
3.
5 p, 141.7 KB Els calidoscopis com a eines didàctiques / Baig i Aleu, Marià, 1955- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Física)
La reflexió de la llum per un mirall pla és un fenomen òptic relativament simple. No obstant això, la reflexió múltiple per dos o tres miralls (calidoscopi) és un fenomen sorprenent i captivador, que permet que ens introduïm en el fascinant món de les simetries matemàtiques.
2008
Guix. Elements d'acció educativa, Núm. 344 (maig 2008) , p. 30-34  
4.
19 p, 363.4 KB Caracterización de prácticas experimentales en la escuela a partir del discurso de docentes de primaria y secundaria / Mordeglia, Cecilia (Universidad Nacional de La Plata. Facultad de Ciencias Naturales y Museo) ; Mengascini, Adriana (Universidad Nacional de La Plata. Facultad de Ciencias Naturales y Museo) ; Instituto de Física de Líquidos y Sistemas Biológicos(IFLYSIB, CONICET-CIC-UNLP). Grupo de Didáctica de las Ciencias
En este artículo se presentan los resultados de un cuestionario orientado a la caracterización de prácticas de enseñanza en ciencias naturales, en particular aquellas que involucran enfoques experimentales. [...]
We present results of a questionnaire aiming at the characterization of teaching practices in natural sciences, particularly those involving experimental approaches. It was answered by teachers at different levels of the education system within the province of Buenos Aires, Argentina. [...]

2014 - 10.5565/rev/ensciencias.755
Enseñanza de las ciencias, Vol. 32, Núm. 2 (Junio 2014) , p. 71-89  
5.
25 p, 791.2 KB Aprendre a justificar científicament : el cas de l'origen dels éssers vius / Custodio Fitó, Enric (IES Torrent de les Bruixes (Sta. Coloma de Gramenet, Barcelona).) ; Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En el artículo se analiza una experiencia, llevada a cabo en una aula de secundaria, que tiene como objetivo promover que el alumnado aprenda a justificar científicamente. En él se estudian las principales dificultades de los estudiantes al interpretar experiencias históricas en relación al origen de los seres vivos y las interrelaciones entre la calidad de los textos producidos desde el punto de vista científico y desde el punto de vista lingüístico.
L 'auteur de l'article analyse une expérience conduite dans une classe du secondaire et visant á ce que les éleves apprennent á justifier scientifiquement. Partant du cas de I'origine des etres vivants, il étudie les principales difficultés des éleves á interpréter des expériences historiques et les liens entre la qualité des textes produits d'un oint de vue scientifique et d'un point de vue linguistique.
The article analyses an experiment carried out in a secondary school classroom, whose aim is to encourage the students to leam to justify scientifically It studies their main difficulties in interpreting historical experiments conceming the origin of living beings and the relative quality of the texts produced from a scientific and a linguistic point of view.

1997
Temps d'educació, Núm. 18 (1997) , p. 17-41  
6.
20 p, 403.6 KB Análisis de las actividades de aprendizaje incluidas en libros de texto de ciencias naturales para educación primaria utilizados en méxico / López-Valentín, Dulce María (Universidad Autónoma de Nuevo León (Mèxic). Facultad de Trabajo Social y Desarrollo Humano) ; Guerra-Ramos, María Teresa (I.P.N. Unidad Monterrey. Centro de Investigación y de Estudios Avanzados)
Se presenta un análisis de las actividades de aprendizaje incluidas en dos libros de texto de Ciencias Naturales de educación primaria, distribuidos en México por la Secretaría de Educación Pública. [...]
This paper presents an analysis of the learning activities included in two textbooks for primary sciences, distributed in Mexico by the Ministry of Education A qualitative and quantitative evaluation was made of the objectives of learning, procedural contents, and potential for promoting learning. [...]

2013 - 10.5565/rev/ec/v31n2.815
Enseñanza de las ciencias, Vol. 31, Núm. 2 (2013) , p. 173-191  
7.
19 p, 3.9 MB Language Learning through Tasks in a CLIL Science Classroom / Escobar Urmeneta, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Sánchez Sola, Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
This paper presents the results of a pre-experimental study into language learning in inclusive Content and Language Integrated Learning (CLIL) classrooms at secondary school, in which Science content was taught in English. [...]
Este trabajo presenta los resultados de un estudio pre-experimental sobre aprendizajes lingüísticos en aulas inclusivas de Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lengua (AICLE) de secundaria, donde se impartieron contenidos de Ciencias Naturales (CN) en inglés, en una experiencia pedagógica de cuatro semanas de duración, cuya principal opción didáctica fue la realización de tareas en díadas de aprendices. [...]

2009
Porta Linguarum, Núm. 11 (2009) , p. 65-83  
8.
10 p, 250.8 KB El professorat i els entorns AICLE / Eixarch Domènech, Elisabeth (IES Sabadell)
L'entorn AICLE que centra aquesta recerca ens aporta una aproximació plurilingüe a l'aula on el contingut d'una àrea és impartit mitjançant la llengua estrangera, la qual, és emprada com a vehicle de comunicació per a desenvolupar estratègies i habilitats tant d'aprenentatge del contingut de ciències naturals com lingüístiques. [...]
2010
CiDd: II Congrés Internacional de Didàctiques 2010, Núm. (2010) , p. 1-10  
9.
5 p, 110.1 KB Carlos Vidal Box y la enseñanza ambiental de las ciencias naturales / Fonfría Díaz, José ; Jiménez Artacho, Cristina ; García Barrutia, María Socorro ; Fernández Pérez, Joaquín
2005
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2005) , p. 1-5  
10.
16 p, 594.8 KB Capacidades del alumnado de Educación Secundaria Obligatoria para la elaboración e interpretación de gráficas / Núñez Soler, Francisco (Universidad de Murcia) ; Banet Hernández, Enrique (Universidad de Murcia. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales) ; Cordón Aranda, Rafael (IES Saavedra Fajardo)
En este trabajo describimos los aspectos esenciales de la investigación realizada para averiguar si el alumnado de Educación Secundaria Obligatoria domina las habilidades que el currículo de la etapa propone en relación con uno de los contenidos procedimentales más frecuente en la enseñanza de las ciencias: la elaboración e interpretación de gráficas. [...]
In this paper we present a piece of research in which we tried to ascertain to what extent secondary school students develop the skills and abilities involved in the preparation and interpretation of graphics, generally considered to be among the most important capacities students need to acquire. [...]

2009 - 10.5565/rev/ensciencias.3654
Enseñanza de las ciencias, V. 27 n. 3 (2009) p. 447-462  

Articles : 16 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 1 registres trobats  
1.
13 p, 2.5 MB 25 personas, situaciones, y casualidades que tuvieron una gran influencia sobre la obra de Charles Robert Darwin / Camps i Rabadà, Jaume 1930- ; Congreso Nacional de Historia de la Veterinaria (16è : 2008 : Santiago i Lugo, Galicia) ; Congreso Iberoamericano de Historia de la Veterinaria (5è : 2008 : Santiago Lugo, Galicia)
Charles R. Darwin, (1809-1882), uno de los personajes con mayor influencia en toda la historia de la Humanidad, tenía solo el título de pastor anglicano. Es citado, sin embargo, como naturalista, biólogo, médico, geólogo, etc. [...]
2008
XVI Congreso Nacional y V Iberoamericano de Historia de la Veterinaria, Octubre 2008, p. 91-103  

Publicacions periòdiques 1 registres trobats  
1.
4 p, 2.5 MB El Naturalista : revista ilustrada: historia natural, zootecnia, agricultura, sport
Barcelona : Impr. De Henrich y Cia 1886
69 documents

Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
164 p, 24.2 MB Vint mesos d'actuació en la Junta de Ciències Naturals de Barcelona / Maluquer i Nicolau, Josep, 1883-1960
Barcelona Tallers d'Arts Gràfiques Henrich y Cª 1917  

Documents de recerca 20 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
196 p, 12.8 MB Natural and Synthetic Hydrogels as Biomimetic Materials for Cancer Immunotherapies / Santos Abreu, Roberto Fabião ; Guasch, Judith, dir. ; Ratera Bastardas, Imma, dir.
La immunoteràpia contra el càncer, la qual es basa en aprofitar el sistema immunitari dels mateixos pacients en comptes de tractar directament el tumor, com ho fan els tractaments convencionals (per exemple, cirurgia, radioteràpia i quimioteràpia), és sens dubte un dels enfocaments terapèutics actualment més prometedors per la lluita contra en càncer. [...]
La inmunoterapia contra el cáncer, se basa en aprovechar el sistema inmunitario de los pacientes en vez de tratar directamente el tumor, como lo hacen los tratamientos convencionales (por ejemplo, cirugía, radioterapia y quimioterapia), es sin duda uno de los enfoques terapéuticos actualmente más prometedores por la lucha contra en cáncer. [...]
Cancer immunotherapy, which is based on harnessing the immune system of patients, instead of directly targeting the tumour as the conventional treatments (e. g. surgery, radiotherapy, and chemotherapy) do, is undoubtedly one of the most promising therapeutic approaches towards the final goal of defeating cancer, as already recognized in 2013 by the journal "Science" as a "Breakthrough of the Year". [...]

2022  
2.
133 p, 3.5 MB Essays on Fiscal Policy / Semedo Neves, José de Anchieta ; Marcet, Albert, dir. ; Obiols Homs, Francesc, dir.
En aquesta tesi, treballo en tres assajos independents sobre política fiscal. Tot i que la motivació està relacionada amb els reptes brasilers, els resultats serveixen de referència a altres economies en desenvolupament. [...]
En esta tesis, trabajo en tres ensayos independientes sobre política fiscal. Si bien la motivación se relaciona con los desafíos brasileños, los resultados sirven de referencia a otras economías en desarrollo. [...]
In this thesis, I work on three independent essays concerning fiscal policy. Even though the motivation relates to the Brazilian challenges, the results serve as references to other developing economies. [...]

2021  
3.
370 p, 19.5 MB Patrimonio cultural, turismo y desarrollo local : el caso de Santa Cruz-Galápagos, Ecuador / Rodríguez-Jácome, Gabriela ; Blanco-Romero, Asunción, dir.
La despreocupació sobre temes socials, de la història humana, el desenvolupament i el capital social, són un dels inconvenients de desenvolupament en general de les illes Galápagos. Molt pocs han estat els estudis que s'encarreguin d'estudiar les dinàmiques humanes generades des del seu descobriment. [...]
La despreocupación sobre temas sociales, de la historia humana, el desarrollo y el capital social, son uno de los inconvenientes de desarrollo en general de las islas Galápagos. Muy pocos han sido los estudios que se encarguen de estudiar las dinámicas humanas generadas desde su descubrimiento. [...]
The biggest limitation on the Galapagos Islands development, has been the non-awareness about social sciences, human history, development, and social capital. Few studies have been focused on the dynamics generated by humans since its discovery. [...]

2021  
4.
446 p, 15.4 MB Natura cívica. Ciència, territori i ciutat al parc de la Ciutadella a principis de segle XX / Valls, Laura ; Pardo Tomás, José, dir. ; Zarzoso, Alfons, dir. ; Nieto-Galan, Agustí, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis d'Història de la Ciència
La recerca realitzada com a tesi doctoral ha estudiat el parc de la Ciutadella com a espai urbà privilegiat en la configuració de concepcions de la natura i d'un estil determinat de popularització de les ciències naturals als públics urbans de principis del segle XX. [...]
La investigación realizada como tesis doctoral ha estudiado el parque de la Ciutadella como espacio urbano privilegiado en la configuración de concepciones de la naturaleza y de un estilo determinado de popularización de las ciencias naturales a los públicos urbanos de principios del siglo XX. [...]
The research carried out as a doctoral thesis has studied the Parc de la Ciutadella as a privileged urban space in the configuration of conceptions of nature and a certain style of popularization of natural sciences in the urban public of the early twentieth century. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2020.  
5.
32 p, 1.7 MB Envirocat / Barreto Torres, Juan Pablo ; Szczerban, Wladimir ; Uribe Porta, Francesc ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
El presente documento describe las diferentes partes que componen el proyecto final Envirocat, liderado académicamente por la Universidad Autónoma de Barcelona, en conjunto con el Instituto Cartográfico y Geológico de Catalunya y que tiene como principal cliente objetivo al Museu de Ciències Naturals de Barcelona, en el programa de Master en Goeinformación, 2a Edición. [...]
2019  
6.
47 p, 2.2 MB Valoració de la utilitat i l'eficàcia de la unitat didàctica "Els nostres gens : un assumpte científic o social?" / Massa Gómez, Marc ; Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
En el present treball es pretén valorar la utilitat i l'eficàcia de nivell 2 de la unitat didàctica "Els nostres gens: un assumpte científic o social?". Per fer-ho s'han tingut en compte les valoracions dels qüestionaris KPSI realitzats pels alumnes tant a l'inici com al final de la unitat didàctica i les respostes dels alumnes a dues activitats avaluatives. [...]
juny 2019  
7.
46 p, 1.5 MB El dibuix a classe de ciències : una eina modelitzadora i avaluadora / Martinez Martinez, Andrea ; Canet Pladevall, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El present treball analitza el recurs del dibuix a la classe de ciències com a una potent eina modelitzadora i la coavaluació d'aquest dibuix com a eina d'aprenentatge. Les dades es van recollir en un institut públic de Santa Coloma de Gramenet. [...]
juny 2019  
8.
41 p, 2.1 MB Col·laboració amb el Museu de Ciències Naturals de Barcelona. Suport al visor taxonòmic i implementació d'una eina per a la representació d'expedicions / Isábal Martínez, Xavier ; Ferrero Beato, Ignacio ; Uribe, Frencesc ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Aquesta memòria presenta el projecte final de la divuitena edició del Màster en Tecnologies de la Informació Geogràfica. El projecte s'ha realitzat a partir de les pràctiques professionals fetes al Museu de Ciències Naturals de Barcelona durant un període de temps de dos mesos. [...]
Esta memoria presenta el proyecto final de la decimoctava edición del Máster en Tecnologías de la Información Geográfica. El proyecto se ha realizado a partir de las prácticas profesionales hechas en el Museu de Ciències Naturals de Barcelona durante un período de tempo de dos meses. [...]
This report presents the final project of the eighteenth edition of the Master in Geographic Information Technologies. The project was based on the professional practices carried out at the Museu de Ciències Naturals de Barcelona during a period of two months. [...]

2018  
9.
186 p, 2.1 MB Concepciones sobre aprender y enseñar a través de la escritura en clase de ciencias naturales : efectos de la enseñanza de estrategias de escritura para aprender sobre las concepciones de profesores y alumnos acerca de la enseñanza y el aprendizaje / Alvarez Otero, Beatriz ; Monereo i Font, Carles, 1957-, dir. ; Castelló, Montserrat, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
Este estudio se interesa por comprender los efectos del uso de la escritura para aprender en la clase de ciencias naturales. Las actividades de escritura para aprender pueden propiciar la reflexión sobre las concepciones que profesores y estudiantes tienen sobre la enseñanza y el aprendizaje en general y de esta asignatura en particular. [...]
The purpose of this study is to understand the effects of writing to learn activities in science class. Activities which involve writing can encourage reflection on the conceptions that teachers and students have about teaching and learning in general, and in this particular subject. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2018.  
10.
34 p, 2.0 MB Georreferenciación masiva y visualización de datos de biodiversidad / Órpez Milán, Alberto ; Uribe Porta, Francisco ; Quirós Jiménez, José ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Davant la veloç generació de nombroses fonts d'informació sorgeix la necessitat de crear eines que puguin gestionar , emmagatzemar i divulgar l'enorme flux d'informació que produeix l'aparició del Big Data. [...]
Ante la veloz generación de numerosas fuentes de información surge la necesidad de crear herramientas que puedan gestionar, almacenar y divulgar el enorme flujo de información que produce la aparición del Big Data. [...]
Given the rapid production of multiple sources of information comes the need for tools that can manage, store and disseminate the enormous flow of information produced by the emergence of Big Data. This project proposes a method to georreferenciate masive sample banks owned by the Museum of Natural Sciences in Barcelona , so that each record has calculated their geographical coordinates, and the uncertainty associated with the position. [...]

2016  

Documents de recerca : 20 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Fons personals i institucionals 1 registres trobats  
1.
13 p, 2.5 MB 25 personas, situaciones, y casualidades que tuvieron una gran influencia sobre la obra de Charles Robert Darwin / Camps i Rabadà, Jaume 1930- ; Congreso Nacional de Historia de la Veterinaria (16è : 2008 : Santiago i Lugo, Galicia) ; Congreso Iberoamericano de Historia de la Veterinaria (5è : 2008 : Santiago Lugo, Galicia)
Charles R. Darwin, (1809-1882), uno de los personajes con mayor influencia en toda la historia de la Humanidad, tenía solo el título de pastor anglicano. Es citado, sin embargo, como naturalista, biólogo, médico, geólogo, etc. [...]
2008
XVI Congreso Nacional y V Iberoamericano de Historia de la Veterinaria, Octubre 2008, p. 91-103  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.