Resultats globals: 162 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 53 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 3 registres trobats
Publicacions periòdiques, 6 registres trobats
Llibres i col·leccions, 15 registres trobats
Documents de recerca, 55 registres trobats
Materials didàctics, 15 registres trobats
Documents gràfics i multimèdia, 15 registres trobats
Articles 53 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
7 p, 1.1 MB La història de Catalunya al nou currículum / Pagès, Joan (Pagès Blanch) (Universitat Autònoma de Barcelona)
A partir d’una panoràmica de l’ensenyament de la Història en general, i de l’ensenyament de la Història a Catalunya en concret, es planteja la situació dels currículums d’ESO i Batxillerat després de la reforma realitzada pel govern del Partir Popular al desembre del 2000 i les modificacions que els Reals Decrets van provocar al currículum d’ESO de la Generalitat.
2003 - 10.17345/comeduc200333-39
Comunicació educativa, Núm. 16 (2003) , p. 33-39  
2.
6 p, 1.7 MB El futur del professorat : tècnics, crítics o creatius? / Gavaldà i Torrents, Antoni (Universitat Rovira i Virgili) ; Santisteban, Antoni (Universitat Rovira i Virgili)
Hi ha diversos nivells d'anàlisi en referència a les concepcions que s'estan posant en joc sobre quin ha de ser el perfil del professorat en el futur. Volem reflexionar sobre aquests aspectes a partir de la nostra experiència en la formació inicial i permanent del professorat, en Didàctica de les Ciències Socials, sobretot des de la introducció de les expectatives de reforma i canvi educatiu al nostre país. [...]
1993 - 10.17345/comeduc199326-31
Comunicació educativa, Núm. 6 (1993) , p. 26-31  
3.
3 p, 995.4 KB Ensenyar la diversitat a Europa / Santisteban, Antoni (Universitat Rovira i Virgili)
L’Antropologia ha estudiat els orígens i els enigmes de les cultures, ens ha intentat explicar el perquè de les diferències en les maneres de viure que existeixen al món. L’antropòleg Marvin Harris ens ha descobert les distintes concepcions del poder o de la solidaritat, que separen altres pobles de la nostra civilització occidental; fins i tot el menjar pot ser un element de total contraposició entre cultures: l’europeu observa amb perplexitat la dèria dels coreans per la carn de gos, o contempla incrèdul els hindús com deixen les vaques que envaeixin el seu entorn quotidià, en canvi són molts pobles de l’Àfrica o de l’Àsia que no entenen la nostra obsessió per permetre que una quantitat ingent de vaques sagrades, anomenades automòbils, ocupin el millor espai en el nostre medi. [...]
1994 - 10.17345/comeduc199414-16
Comunicació educativa, Núm. 7 (1994) , p. 14-16  
4.
7 p, 1.0 MB El debat de les humanitats : llums i ombres / Gavaldà i Torrents, Antoni (Universitat Rovira i Virgili) ; Santisteban, Antoni (Universitat Rovira i Virgili)
El 16 de desembre de 1997 es retirava del Congrés dels Diputats el projecte de Real Decreto pel qual es pretenia establir uns ensenyaments mínims, corresponents a les àrees de Ciències Socials, Geografia i Història, i les de Llengua Castellana i Literatura a l’ESO. [...]
1998 - 10.17345/comeduc19984-10
Comunicació educativa, Núm. 11 (1998) , p. 4-10  
5.
5 p, 80.0 KB La comunicació a la didàctica de les ciències socials / Ramírez Romero, Isabel (CEIP Cesc Aldea (Terrassa)) ; Santisteban, Antoni (Universitat Rovira i Virgili)
El bon o la bona comunicadora no ha de recórrer a complicades estratègies de motivació, perquè es fa escoltar, perquè sap quan ha de deixar parlar els nens i nenes. Perquè comprèn amb agilitat la manera d’aprendre que té cada alumne. [...]
2001 - 10.17345/comeduc200115-19
Comunicació educativa, Núm. 14 (2001) , p. 15-19  
6.
6 p, 116.6 KB Les didàctiques de les disciplines curriculars en la formació d'ensenyants / Girondo Pérez, Luisa (Universitat Rovira i Virgili) ; Salvat Altés, Agustí (Universitat Rovira i Virgili) ; Gavaldà i Torrents, Antoni (Universitat Rovira i Virgili) ; Santisteban, Antoni (Universitat Rovira i Virgili)
'Les investigacions sobre l'ensenyament-aprenentatge aporten models explicatius cada vegada més coherents envers l'adquisició de coneixements conceptuals i procedimentals, sobre el pensament estratègic… i els nous dissenys curriculars s'estructuren al voltant de la comprensió de qui aprèn i de la funcionalitat dels aprenentatges'. [...]
2001 - 10.17345/comeduc20014-9
Comunicació educativa, Núm. 14 (2001) , p. 4-9  
7.
4 p, 95.1 KB La necessitat d'un laboratori de ciències socials a l'escola i a l'institut / Gavaldà i Torrents, Antoni (Universitat Rovira i Virgili) ; Santisteban, Antoni (Universitat Rovira i Virgili)
Aquest article ens planteja la proposta dels dos autors la qual es basa en la necessitat d’un canvi en les classes dels estudis socials a través d’un espai experimenta com pot ser el laboratori. [...]
2002 - 10.17345/comeduc200224-27
Comunicació educativa, Núm. 15 (2002) , p. 24-27  
8.
6 p, 1.3 MB La fotografia per a l'aprenentatge de la història / Gavaldà i Torrents, Antoni (Universitat Rovira i Virgili) ; Santisteban, Antoni (Universitat Rovira i Virgili)
La fotografia és una Font d’informació de la historia, és un recurs bàsic i assequible, a través del qual el nostre alumnat pot introduir-se en el llenguatge visual, al mateix temps que aprofundeix en una font d’informació històrica original que li ajudarà a comprendre el procés de construcció del mosaic de la història.
2003 - 10.17345/comeduc200359-64
Comunicació educativa, Núm. 16 (2003) , p. 59-64  
9.
4 p, 1.5 MB Una experiència d'ensenyament del temps històric / Santisteban, Antoni (Universitat Rovira i Virgili)
En aquest article es presenta una experiència d'ensenyament del temps històric a l'escola primària. Què és el temps històric? Com s'ensenya? Com s'aprèn? Sense una comprensió del temps històric els nens i nenes no poden apropar-se a la història. [...]
2007 - 10.17345/comeduc200759-62
Comunicació educativa, Núm. 20 (2007) , p. 59-62  
10.
32 p, 216.8 KB Parlar i escriure per aprendre ciències socials. Les competències lingüístiques i la formació democràtica dels joves / González Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Dolors Bosch (IES Joaquima Pla Farreras (Sant Cugat del Vallès)) ; Casas i Vilalta, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona)
Partim del convenciment que el llenguatge és l’instrument fonamental de la comunicació i que el domini de les competències lingüístiques permet expressar i compartir el que s'ha après. En la mesura que els estudiants comparteixen i contrasten els seus coneixements, les seves opinions i els seus dubtes amb altres companys, tenen més possibilitats de comprendre i d'interpretar com és la societat on viuen. [...]
Partimos del convencimiento de que el lenguaje es el instrumento fundamental de la comunicación y que el dominio de las competencias lingüísticas permite expresar y compartir lo que se ha aprendido. [...]

2008
IN. Revista Electrònica d'Investigació i Innovació Educativa i Socioeducativa, Vol. 1 (2008) , p. 139-170  

Articles : 53 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 3 registres trobats  
1.
2 p, 206.4 KB Seminari Dona i ciència : les pioneres en ciències socials / Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball ; Universitat Autònoma de Barcelona. Seminari d'Estudis de la Dona
La menor proporció de dones dedicades a la ciència, amb relació als homes, al llarg de la història es una cosa ben coneguda. Malgrat que aquesta situació està canviant, al menys pel que fa a l'accés al saber científic, les dones continuen excloses de les ciències i especialment dels llocs de decisió i de major prestigi. [...]
2003
Seminari Dona i ciència, les pioneres en ciències socials. Bellaterra, Catalunya, : 2003  
2.
3 p, 95.7 KB Jornada Socio-cognitiva: Ciència Cognitiva i Investigació Social / Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca i d'Estudis Sociojurídics
2004
Jornada Socio-cognitiva: Ciència Cognitiva i Investigació Social. Bellaterra, Catalunya, : 2004  
3.
23 p, 172.9 KB L’avaluació de l’aprenentatge cooperatiu en ciències socials / Reynal Querol, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Privat) ; Carrasquer, Pilar, 1957- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Gibert, Francesc (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Lama Aymà, Alejandra de (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Privat) ; Orgaz Guerrero, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa) ; Parella Rubio, Sònia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Solà Monells, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Públic i de Ciències Historicojurídiques)
L’objectiu d’aquest document és reflexionar sobre l’avaluació en l’aprenentatge cooperatiu a partir de les experiències desenvolupades pels diferents membres de l’ACECS (Aprenentatge Cooperatiu en Ciències Socials). [...]
2006
Jornada de Campus d’Innovació Docent, 3a : 2006  

Publicacions periòdiques 6 registres trobats  
1.
36 p, 56.0 KB Memòria d'activitats : sessions de treball - cursos - workshops - publicacions - recerca / Institut de Ciències Polítiques i Socials (Barcelona, Catalunya)
Barcelona : Promociones y Publicaciones Universitarias, 1989-
20 documents
2.
31 p, 115.0 KB Qui parle : critical humanities and social sciences
[Lincoln, NE] : University of Nebraska Press, 2009-
162 documents
 Accés restringit a la UAB
3.
24 p, 144.3 KB Diaspora : a journal of transnational studies
Diaspora
Toronto : University of Toronto, 1991-
391 documents
 Accés restringit a la UAB
4.
59 p, 8.5 MB Boletín informativo / Escola Superior d'Administració i Direcció d'Empreses. Instituto de Estudios Laborales
Barcelona : ESADE. Instituto de estudios laborales, 196?-  
5.
85.7 KB Vivat academia / Universidad de Alcalá de Henares. Grupo de Reflexión ; Universidad Complutense de Madrid
Alcalá de Henares : Grupo de Reflexión de la Universidad de Alcalá, 1998-
123 documents
6.
Papers : revista de sociologia / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia
Papers (Universitat Autònoma de Barcelona)
ARCE-FECYT $a És una revista especialitzada que cerca el seu públic entre els experts, els estudiants i els acadèmics vinculats professionalment a les ciències socials. És, al mateix temps, una revista oberta que vol ser coneguda i llegida per totes aquelles persones que segueixen, amb puntualitat i rigor, l'anàlisi de la societat que les envolta. [...]
Bellaterra : UAB, Servei de Publicacions , 1973-.
128 documents

Llibres i col·leccions 15 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
150 p, 1.0 MB L'Escola i la nació / Pagès, Joan (Pagès Blanch) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sant Obiols, Edda (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Santisteban, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona) ; González Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Nussbaum, Luci (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; López Facal, Ramón ; Valls, Rafael ; García Pérez, Francisco F. ; Francisco F. García Pérez ; Merchán, Javier ; Audigier, François ; Loubes, Olivier
Els dies 21 i 22 d’octubre de 2010 es va realitzar a la Universitat Autònoma de Barcelona la segona sessió del Seminari Internacional “L’École et la Nation”, organitzada per l’Institut National de Recherche Pédagogique (INRP) i la unitat departamental de Didàctica de les Ciències Socials de la Universitat Autònoma de Barcelona.
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015 (Documents (Universitat Autònoma de Barcelona) ; 105.)  
2.
162 p, 5.1 MB Les Qüestions socialment vives i l'ensenyament de les ciències socials / Pagès, Joan (Pagès Blanch) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Santisteban, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Evans, Ronald W. ; Tutiaux-Guillon, Nicole ; Brusa, Antonio ; Musci, Elena ; Funes, Alicia Graciela ; López Facal, Ramón ; Anguera Cerarols, Carles ; González Valencia, Gustavo A. ; Granados Sánchez, Jesús ; Castañeda Meneses, Marta ; Berlanga, Joan ; Boixader i Corominas, Agnès ; Espí, Vicent ; Llusà i Serra, Juan ; Garrigó Fullola, Margarida ; Ortega, Jordi ; Nomen Recio, Jordi ; González Monfort, Neus ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat de Didàctica de les Ciències Socials ; Jornades de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials (7es : 2010 : Bellaterra, Catalunya)
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions, 2011. (Documents (Universitat Autònoma de Barcelona) ; 97.)  
3.
231 p, 3.1 MB La Construcció de les identitats i l'ensenyament de les ciències socials, de la geografia i de la història / Pagès, Joan (Pagès Blanch) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; González Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Hassani Idrissi, Mostafa ; Sandoval Casilimas, Carlos Arturo ; Dosil Mancilla, Francisco Javier ; Fink, Nadine ; Éthier, Marc-André ; Lefrançois, David ; Demers, Stéphanie ; Batllori i Obiols, Roser ; del Carmen Martín, Lluís ; Falgàs Isern, Margarida ; Romero Diaz, Alfons ; Oller, Montserrat ; Santisteban, Antoni ; Fondevila, Josefina ; Sánchez, Ferran ; Nomen Recio, Jordi ; Ortega, Josep ; Palou Díez, Montserrat ; Moreno, Anna ; Obiols, Maria Rosa ; González Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Henríquez Vásquez, Rodrigo ; Pagès, Joan (Pagès Blanch) ; González Valencia, Gustavo A. ; Vallejo Rubinstein, Claudia ; Dooly, Melinda ; de Souza Barcelar, Lucicleide ; Miró i Fuentes, Xavier ; García Coca, Lluís ; Ibàñez Mir, Núria ; Sala Torres, M. Dolors ; Grau, Ferran ; Almuni, Victòria ; Pulgarín Silva, Raquel ; Quiroz Posada, Ruth Elena ; Jornades de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials (6es : 2009 : Bellaterra, Catalunya)
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2010. (Documents (Universitat Autònoma de Barcelona) ; 93.)  
4.
295 p, 19.8 MB Contribuciones de Joan Pagès al desarrollo de la didáctica de las ciencias sociales, la historia y la geografía en Iberoamérica / Jara, Miguel Ángel, coord. ; Santisteban, Antoni, coord.
El libro que presentamos es el resultado de una producción conjunta y colaborativa de docentes formadores/as e investigadores/as de diferentes Universidades Iberoamericanas. Surge, fundamentalmente, como un homenaje y reconocimiento al maestro, profesor y doctor Joan Pagès i Blanch, catedrático de la Universidad Autónoma de Barcelona (UAB), que ha dedicado gran parte de su vida a la docencia y a la investigación en el campo de la enseñanza y el aprendizaje de la Historia, la Geografía y de las Ciencias Sociales.
Cipolletti : Universidad Nacional del Comahue ; Universitat Autònoma de Barcelona, 2018  
5.
175 p, 6.1 MB Què està passant al món? Què estem ensenyant? Per un ensenyament de les ciències socials centrat en els problemes, la justícia social i la ciutadania global / Tosar Bacarizo, Breogán, ed. ; Pagès, Joan (Pagès Blanch), ed. ; Santisteban, Antoni, ed.
Els nostres temps són temps carregats d’història, és a dir, d’esdeveniments i problemes que afecten al conjunt de la humanitat, tant a nivell local com a escala global, com els desplaçaments, migracions i xenofòbia; la precarietat laboral o la pobresa; el desprestigi de la democràcia, la corrupció; els fonamentalisme o l’increment de l’autoritarisme; l’ús de la violència en la resolució de conflictes; la pervivència de guerres regionals i locals; els feminicidis, les intolerància; els problemes ambientals, la sinistralitat… L’ensenyament de les ciències socials, la geografia i la historia i de l’educació per a la ciutadania, està dominat per uns continguts allunyats dels problemes del present. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès) : GREDICS (Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials), 2018 (Docs ; 1)  
6.
98 p, 4.3 MB 1988-2013 : 25 anys de recerca, docència i publicacions / Institut de Ciències Polítiques i Socials (Barcelona, Catalunya) ; Pascuet, Rafael
Barcelona : Institut de Ciències Polítiques i Socials, 2013.  
7.
40 p, 687.6 KB Doctor Honoris Causa Margarita Salas Falgueras : discurs llegit a la cerimònia d'investidura celebrada a la sala d'actes de l'edifici del Rectorat el dia 18 d'abril de l'any 2018. / Salas, Margarita autor. ; Llagostera Casas, Montserrat autor. ; Universitat Autònoma de Barcelona, institució que concedeix un títol acadèmic
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2018. (Doctor honoris causa (Universitat Autònoma de Barcelona))

Conté: Presentació de Margarita Salas Falgueras / per Montserrat Llagostera ; Discurs i Currículum vitae / de Margarita Salas Falgueras ; Acord de Consell de Govern.  

8.
37 p, 764.3 KB Doctor Honoris Causa Manuel Castells Oliván : discurs llegit a la cerimònia d'investidura celebrada a la sala d'actes de l'edifici del Rectorat el dia 19 de desembre de l'any 2017. / Castells, Manuel, 1942- ; Marín, Enric, 1956- ; Tresserras, Joan Manuel, 1955- ; Universitat Autònoma de Barcelona.
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017. (Doctor honoris causa (Universitat Autònoma de Barcelona))

Inclou: Presentació de Manuel Castells Oliván / per Enric Marín i Joan Manuel Tresserras ; Discurs i Currículum vitae / de Manuel Castells Oliván.  

9.
19 p, 649.6 KB Identitat cultural, legitimitat política i interès econòmic / Cardús i Ros, Salvador, 1954- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Barcelona Fundació Jaume Bofill 1990 (Dossiers ; 10)
La política cultural europea. Una proposta des de Catalunya, 1990, p. 9-13  
10.
10 p, 90.7 KB Reglament del Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura, i de les Ciències Socials / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura, i de les Ciències Socials
Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona 2013  

Llibres i col·leccions : 15 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Documents de recerca 55 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
451 p, 14.6 MB Las Mujeres en la enseñanza de la historia y de las ciencias sociales : estudio de caso en formación inicial de maestros y maestras de educación primaria / Ortega Sánchez, Delfín, autor. ; Pagès, Joan (Pagès Blanch) supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials.
Con el objetivo de adoptar los enfoques de enseñanza-aprendizaje necesarios para la inclusión de la perspectiva de género en contextos específicos de formación del profesorado, esta investigación analiza el discurso normativo-curricular y las representaciones sociales de los futuros y de las futuras docentes de Educación Primaria sobre la enseñanza de la Historia y, en particular, sobre las mujeres y la inclusión de perspectiva de género en la historia enseñada. [...]
With the objective of adopting the teaching-learning approaches necessary for the inclusion of the gender perspective in specific contexts of teacher training, this research analyzes the normative-curricular discourse and the social representations of future and future teachers of Education Primary on the teaching of history and, in particular, on women and the inclusion of a gender perspective in the school history. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.
3 documents
2.
280 p, 7.0 MB ¡Profe, enséñame con canciones! una investigación sobre el uso de las canciones en la enseñanza y el aprendizaje de las ciencias sociales / Martínez Zapata, Iván Andrés, autor. ; Pagès, Joan (Pagès Blanch) supervisor acadèmic. ; González Monfort, Neus, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials.
En esta Tesis Doctoral mostraremos los resultados de una investigación realizada en varias instituciones de educación básica secundaria de la ciudad de Medellín – Colombia, sobre el uso de las canciones en la enseñanza de las ciencias sociales. [...]
In this Doctoral Thesis, we will show the results of a research carried out in several institutions of secondary education of the city of Medellín - Colombia, on the use of songs in the teaching of the social studies. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
3.
312 p, 5.1 MB Llegir la paraula i el món : literacitat crítica en els estudis socials a l'educació primària / Tosar Bacarizo, Breogán, autor. ; Santisteban, Antoni, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials.
Aquesta tesi doctoral explora el fenomen de la manca de crítica i creativitat en la interpretació dels textos i la proposta d'accions socials a l'educació primària. La investigació qualitativa es fonamenta en el marc teòric dels Nous Estudis de Literacitat, per entendre com la literacitat crítica podria ajudar els professors i els estudiants en la interpretació i presa d'accions de justícia social. [...]
This PhD dissertation explores the phenomenon of the lack of criticism and creativity in interpreting texts and taking social actions in elementary education. This qualitative research takes New Literacy Studies' framework in order to understand how using critical literacy could help teachers and students in taking social justice actions. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
4.
44 p, 1.7 MB Spatial Polarization of the Ecological Footprint distribution / Teixidó-Figueras, Jordi ; Duro Moreno, Juan Antonio ; Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)
The international allocation of natural resources is determined, not by any ethical or ecological criteria, but by the dominance of market mechanisms. From a core-periphery perspective, this allocation may even be driven by historically determined structural patterns, with a core group of countries whose consumption appropriates most available natural resources, and another group, having low natural resource consumption, which plays a peripheral role. [...]
Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP) 2014 (XREAP ; 2014-02)  
5.
354 p, 4.7 MB L'empatia i l'ensenyament-aprenentatge de les ciències socials a l'educació primària a Catalunya : un estudi de cas / Yuste Munté, Montserrat, autor ; Oller, Montserrat, supervisor acadèmic ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials
L'empatia és un indicador de pensament social i crític, i una de les capacitats que no sols condicionarà la representació i comprensió social de l'alumnat sinó que també facilitarà el seu desenvolupament en el món. [...]
Empathy is an indicator of social and critical thinking, and a capacity that not only conditions the social representation and understanding of the students but which also facilitates their development in the world. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017
2 documents
6.
219 p, 3.0 MB Empoderamiento y transformación de las relaciones de poder : un análisis crítico de los procesos institucionales de participación ciudadana / Morales Morales, Ernesto, autor ; Blanco, Ismael, supervisor acadèmic ; Ganuza Fernández, Ernesto, supervisor acadèmic ; Rebollo, Óscar, supervisor acadèmic ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic
La presente es una tesis doctoral por compendio de publicaciones que tiene como objetivo conocer si los procesos institucionales de participación ciudadana —aquellos que la Administración promueve— pueden contribuir al empoderamiento de la ciudadanía y a la transformación de las relaciones de poder. [...]
This is a doctoral thesis by compendium of publications. Its aim is to determine whether institutional participation processes can contribute to the empowerment of citizens and the transformation of power relations. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
7.
314 p, 2.6 MB La Inclusión de las mujeres en la enseñanza de la historia y las ciencias sociales : estudio colectivo de casos en las aulas chilenas sobre sus posibilidades y limitaciones / Marolla Gajardo, Jesús Patricio ; Sant Obiols, Edda, dir. ; Pagès, Joan, (Pagès Blanch) dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials
Esta investigación reflexiona sobre las posibilidades y las limitaciones de la inclusión y el trabajo con las mujeres y sus experiencias en la enseñanza y en el aprendizaje de la historia y las ciencias sociales desde la didáctica de las ciencias sociales. [...]
This research, from the methods of teaching of social sciences, reflect on about the possibilities and limitations of the inclusion of Women's in teaching and learning History and Social Sciences. We are focused in the Conceptions and Social Representations of protagonist of the education. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
8.
313 p, 1.6 MB Romani women taking the lead for social transformation : the case of the roma association of women drom kotar mestipen / Aiello, Maria Emilia ; Solé, Carlota, 1944-, dir. ; Sordé i Martí, Teresa, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia
El pueblo gitano es la mayor minoría étnica dentro de la UE, y a su vez la comunidad a la que se ha privado de manera más clara del acceso a sus derechos, siendo las mujeres las más desfavorecidas. [...]
Roma is the largest ethnic minority living in the EU territory, and it is considered to be the most disenfranchised group, and within it Roma women stood up as being even more discriminated. Since decades, the EU has deployed a series of political developments to address this situation. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
9.
377 p, 3.2 MB La Conceptualización y operacionalización de la calidad de la investigación basada en métodos mixtos : un estudio de casos múltiples de cuatro disciplinas / Fàbregues Feijóo, Sergi ; Verd Pericàs, Joan Miquel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia
Coincidiendo con la segunda fase de institucionalización de los métodos mixtos como movimiento metodológico, recientemente el asunto de cómo definir la calidad, y qué criterios usar para su evaluación, ha adquirido un peso considerable en la literatura. [...]
In recent years the issue of quality of mixed methods research has received a considerable attention in the literature. Most of the works published to date have, however, been based on theoretical discussions instead of empirical accounts of how quality of mixed methods is actually defined and assessed by researchers. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
10.
331 p, 2.1 MB La Identidad profesional de los profesores de matemáticas y ciencias sociales en la educación secundaria / Gómez Torres, Francisco ; Badia, Antoni, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
Esta investigación se focaliza en el estudio de la identidad profesional del profesor en la educación secundaria y en el análisis a las condiciones contextuales que inciden en las decisiones que toma el profesor en la docencia. [...]
This research focuses on the study of professional identity of teachers in secondary education and analysis to contextual conditions affecting the decisions taken by the teacher in teaching. We define the professional identity of the teacher as a conjunct of representations that can be relatively stable over time, containing defined by roles, professional practice theories and feelings related to the exercise of the profession. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  

Documents de recerca : 55 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Materials didàctics 15 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
La UAB escriu...Llibres : presentació del llibre : The Oxford Handbook of Productivity analysis. / Grifell i Tatjé, Emili, autor. ; Castells Prims, Oriol, autor. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials.
Inclou: material promocional de la presentació del llibre "The Oxford Handbook of Productivity analysis".
Inclou: presentation, about the book, about the contributors, bibliography, exhibition and credits.

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, Biblioteca de Ciències Socials, 2018. (Exposicions bibliogràfiques (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials))  
2.
15 p, 1.0 MB Biblioteca de Ciències Socials / Zubillaga, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials
Presentació a alumnes de 1r curs que participen de les jornades d'acollida que porten a terme les Facultats on s'explica els diferents serveis de la Biblioteca.
2018 (Biblioteques)
2 documents
3.
11.7 KB 25 anys d'investigació i innovació en didàctica de les ciències socials / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats
Exposició amb motiu de la celebració simultània del XXV Simposium Internacional de Didáctica de las Ciencias Sociales, les XI Jornades Internacionals de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials i el II Encuentro Iberoamericano de Investigación en Didáctica de las Ciencias sociales, els dies 8, 9 i 10 d'abril de 2014.
2014  
4.
2 p, 288.2 KB Biblioteca de Ciències Socials, ordinadors i connexions / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Guia per conèixer la relació d'ordinadors i connexions que hi ha a la Biblioteca de Ciències Socials: nombre d'ordinadors; la seva ubicació en els diferents espais de la biblioteca; l'accés a la xarxa sense fils; l'ús d'ordinadors portàtils; on gravar i imprimir informació.
2018 (Serveis) (Guies de les Biblioteques) (Biblioteca de Ciències Socials)  
5.
11.1 KB 25 anys de la Biblioteca de Ciències Socials : 1988-2013 / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Exposició bibliogràfica i activitats entorn la celebració dels 25 anys de la Biblioteca de Ciències Socials. Inclou presentació, història, fons, biblioteca 2. 0, fotografies, exposicions bibliogràfiques, coordinadors docents, personal, cartell i punts de llibre, exposició presencial, opinions, acte commemoratiu i crèdits.
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, Biblioteca de Ciències Socials, 2013 (Exposicions bibliogràfiques (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials))  
6.
2 p, 23.2 KB Louis-Ambroise vicomte de Bonald : teoría del poder político y religioso, 1796 / Canales Gili, Esteban ; Bonald, Louis-Gabriel-Ambroise, vicomte de ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Història Moderna i Contemporània
Fragments d'una de les més conegudes obres d'aquest pensador conservador, defensor d'una societat jerarquitzada amb monarquia i religió com elements estructurants.
2005 (Col·lecció de textos històrics)  
7.
3 p, 162.7 KB Biblioteca de Ciències Socials, classificació del fons / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Guia sobre les classificacions que es fan servir per ordenar els documents a les prestatgeries de la Biblioteca de Ciències Socials: bàsicament la Classificació Decimal Universal (CDU) i la classificació de l'American Economic Association per als llibres d'economia.
2018 (Guies de les Biblioteques) (Biblioteca de Ciències Socials)
3 documents
8.
2 p, 302.8 KB Biblioteca de Ciències Socials, organització del fons / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Guia sobre l'organització del fons en les diferents plantes de la Biblioteca de Ciències Socials: llibres, revistes, fonts estadístiques, material audiovisual, bases de dades d'accés local i altres col·leccions que no són de lliure accés.
2018 (Guies de les Biblioteques) (Biblioteca de Ciències Socials)
3 documents
9.
2 p, 257.2 KB Biblioteca de Ciències Socials, espais / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Guia sobre la distribució dels espais de la Biblioteca de Ciències Socials en les seves diferents plantes, incorporant serveis, fons, espais i equipaments.
2017 (Guies de les Biblioteques) (Biblioteca de Ciències Socials)  
10.
Factor d'impacte de revistes de ciències socials / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Exposició sobre el factor o índex d'impacte de revistes científiques de ciències socials. Conté el rànquing de les deu revistes de dret, economia, ciències polítiques i sociologia amb el factor d'impacte més alt el 2007 segons l'Institute for Scientific Information (ISI). [...]
2009 (Exposicions bibliogràfiques (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials))
   

Materials didàctics : 15 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Documents gràfics i multimèdia 15 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
Vine a conèixer la Biblioteca de Ciències Socials / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Presentació de la Biblioteca de Ciències Socials: organització dels espais i del fons, horaris, equipaments, funcionament del catàleg i reglament general i de préstec.
2014
   
2.
1 p, 59.0 MB Biblioteca de Ciències Socials 25 anys (1988-2013) / Guerrero Muñoz, M. Luisa - Asy (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials) ; Vicens-i-Planagumà, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials
Material promocional de l'exposició "Biblioteca de Ciències Socials 25 anys (1988-2013)".
2013
9 documents
3.
1024x768, 256.6 KB Exposició "Les Xarxes socials a la Biblioteca de Ciències Socials" / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Fotografies de l'exposició sobre la presència de la Biblioteca de Ciències Socials a les xarxes socials: blocs, netvibes, delicious, twitter i facebook. L'exposició va tenir lloc l'octubre de 2013.
2013
13 documents
4.
1024x719, 411.5 KB Construcció de la Biblioteca de Ciències Socials / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Fotografies de la construcció de la Biblioteca de Ciències Socials (actuals plantes 0 i -1). En aquest edifici es van integrar els fons bibliogràfics de les antigues biblioteques de les Facultats de Dret, Ciències Econòmiques i Empresarials i Ciències Polítiques i Sociologia.
1988
22 documents
5.
Come to know the Social Sciences Library / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Presentation of the UAB Social Sciences Library for new students. This video explains the organization of the library areas and collections, hours, equipments, tools and services offered and how to use them.
2013
   
6.
Vine a conèixer la Biblioteca de Ciències Socials / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Presentació de la Biblioteca de Ciències Socials (organització dels espais i del fons, horaris, equipaments, funcionament del catàleg, reglament general i de préstec).
2013
   
7.
1024x724, 587.9 KB Ampliació de la Biblioteca de Ciències Socials / Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea d'Arquitectura i Urbanisme
El desembre de 1996 es van inaugurar les plantes -2 i -3 (Sala d'estudi) de la Biblioteca de Ciències Socials. Es van transformar els espais destinats al Bar d'Econòmiques, 1400 m2 de la planta -2 i 400 m2 de la planta -3, en una sala d'estudi amb 400 places i oberta les 24 hores del dia tots els dies de l'any.
1996
9 documents
8.
1024x819, 227.6 KB VI Jornada Compartint coneixements a les biblioteques de la UAB / Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
La nova figura de suport a la docència i la recerca / Carme Besson. L'administració-e, projecte de projectes: l'experiència a la UAB / Antoni Borfo i Bach. Acreditació avaluació / Marina Carbonell. [...]
2012
Jornada Compartint coneixements a les biblioteques de la UAB. Bellaterra, Catalunya, 6a : 2012
37 documents
9.
Vine a conèixer la Biblioteca de Ciències Socials / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Presentació de la Biblioteca de Ciències Socials (organització dels espais i del fons, horaris, equipaments, funcionament del catàleg, reglament general i de préstec).
2012
   
10.
1024x768, 271.7 KB Reestructuració Sala monografies de la Biblioteca de Ciències Socials / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials
Tasques de reestructuració de la Sala de monografies de la planta de 0 per tal de millorar l'ordre dels documents als prestatges el que va provocar afegir noves prestatgeries i canviar parcialment la distribució del mobiliari.
2012
19 documents

Documents gràfics i multimèdia : 15 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.