Resultats globals: 652 registres trobats en 0.15 segons.
Articles, 60 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 11 registres trobats
Publicacions periòdiques, 6 registres trobats
Llibres i col·leccions, 17 registres trobats
Documents de recerca, 512 registres trobats
Materials didàctics, 17 registres trobats
Documents gràfics i multimèdia, 29 registres trobats
Articles 60 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
25 p, 1.6 MB Atribuciones de género y construcción de identidades en la literatura infantil sobre prehistoria / San Martín Zapatero, Aberto (Universidad de Burgos) ; Ortega-Sánchez, Delfín (Universidad de Burgos)
El presente estudio tiene como objetivo analizar las atribuciones de género y los mecanismos de construcción identitaria de las narrativas literarias infantiles sobre prehistoria. Con este objetivo, aplica la técnica de análisis de contenido para describir e interpretar el sentido de los textos y de las ilustraciones desde los parámetros narrativos espacio-acción. [...]
El present estudi té com a objectiu analitzar les atribucions de gènere i els mecanismes de construcció identitaria de les narratives literàries infantils sobre prehistòria. Amb aquest objectiu, s'aplica la tècnica d'anàlisi de contingut per descriure i interpretar el sentit dels textos i de les il·lustracions des dels paràmetres narratius espai-acció. [...]
This study aims to analyze the gender attributions and identity-building mechanisms of children's literary narratives about prehistory. To this end, it applies the technique of content analysis to describe and interpret the meaning of texts and illustrations from the space-action narrative parameters. [...]
L'objectif de cette étude est d'analyser les attributions de genre et les mécanismes de construction identitaire dans les récits littéraires pour enfants sur la préhistoire. À cette fin, elle applique la technique de l'analyse de contenu pour décrire et interpréter le sens des textes et des illustrations à partir des paramètres de la narration spatio-actionnelle. [...]

2022 - 10.5565/rev/jtl3.973
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 15 Núm. 3 (2022) , p. e973 (Articles)  
2.
25 p, 333.0 KB Nota de l'editor : Llegir el món per escriure el futur: educació crítica per enfrontar els problemes contemporanis / Castellví Mata, Jordi (Universidad Internacional de La Rioja)
La didàctica de les ciències socials i la didàctica de la llengua i la literatura estan unides per un fort vincle que es remunta a l'origen d'ambdues àrees. El desenvolupament del pensament crític i de la literacitat crítica ha estat -i segueix sent- un dels elements centrals de les seves línies de recerca. [...]
Social sciences education and language and literature education are bonded by a strong link that goes back to the origins of both areas. The development of critical thinking and critical literacy has been -and continues to be- one of the key elements of these research lines. [...]
La didáctica de las ciencias sociales y la didáctica de la lengua y la literatura están unidas por un fuerte vínculo que se remonta al origen de ambas áreas. El desarrollo del pensamiento crítico y de la literacidad crítica ha sido -y sigue siendo- uno de los elementos centrales de sus líneas de investigación. [...]
La didactique des sciences sociales et la didactique du langage et de la littérature sont liées par un lien fort qui remonte aux origines des deux domaines. Le développement de la pensée critique et de la littératie critique a été - et continue d'être - l'un des éléments centraux de ses axes de recherche. [...]

2021 - 10.5565/rev/jtl3.982
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 14 Núm. 2 (2021) , p. e982 (Editors' Note)  
3.
16 p, 267.6 KB Reading the world through the educational curriculum : The Social Sciences curriculum in Brazil in the context of the rise of conservatism / Oliveira, Amurabi (Federal University of Santa Catarina)
In Brazil, the growing political polarization that culminated in the election of Jair Bolsonaro in 2018 consolidated a shift in educational policy that had already been pointed out in previous years, as demonstrated by the Nonpartisan school movement performance. [...]
Al Brasil, la creixent polarització política que va culminar amb l'elecció de Jair Bolsonaro el 2018 va consolidar un gir en la política educativa que ja havia estat assenyalat en anys anteriors, com ho demostra l'acompliment del moviment Escola sense Partit. [...]
En Brasil, la creciente polarización política que culminó con la elección de Jair Bolsonaro en 2018 consolidó un giro en la política educativa que ya había sido señalado en años anteriores, como lo demuestra el desempeño del movimiento Escuela sin Partido. [...]
Au Brésil, la polarisation politique croissante qui a culminé avec l'élection de Jair Bolsonaro en 2018 a consolidé un changement de politique éducative déjà signalé les années précédentes, comme en témoigne la performance du mouvement École sans Parti. [...]

2021 - 10.5565/rev/jtl3.948
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 14 Núm. 2 (2021) , p. e948 (Invited Authors)  
4.
23 p, 285.9 KB Insurgencia y contrainsurgencia en América Latina tras la Revolución cubana / Pizarro Leongómez, Eduardo (Universidad Nacional de Colombia)
Al amanecer del 1 de enero de 1959 se fugó hacia la República Dominicana el general Fulgencio Batista y entraron a La Habana las guerrillas triunfantes. Era el nacimiento del mito guerrillero en América Latina. [...]
A l'alba de l'1 de gener de 1959 es va escapolir cap a la República Dominicana el general Fulgencio Batista i van entrar a l'Havana les guerrilles triomfants. Era el naixement del mite guerriller a Amèrica Llatina. [...]
On January 1st, 1959, at dawn, General Fulgencio Batista fled to the Dominican Republic and the triumphant guerrillas entered Havana. It was the birth of the guerrilla myth in Latin America. In the following years, guerrilla movements emerged in all the countries of the region (with the sole exception of Costa Rica), arousing enormous fear, both in Washington and in all Latin American governments. [...]

2020 - 10.5565/rev/rubrica.212
Rúbrica contemporánea, Vol. 9 Núm. 18 (2020) , p. 95-117 (Dossier)  
5.
22 p, 163.5 KB El derecho de la infancia a ser investigada correctamente / Bernuz Beneitez, María José (Universidad de Zaragoza. Departamento de Derecho Penal, Filosofía del Derecho e Historia del Derecho)
Este trabajo presenta algunas reflexiones sobre la posibilidad de que las distintas consideraciones éticas que deben tenerse en cuenta cuando se realiza investigación con niños y niñas no se perciban como simples recomendaciones, sino que puedan conformarse como un derecho que exige el cumplimiento de algunas obligaciones al científico social que investiga en ese contexto. [...]
Aquest treball presenta algunes reflexions sobre la possibilitat que les diferents consideracions ètiques que cal tenir en compte quan es fa recerca amb infants no es percebin com a simples recomanacions, sinó que puguin conformar-se com un dret que exigeix el compliment d'algunes obligacions al científic social que investiga en aquest context. [...]
This paper presents some reflections on the possibility that the different ethical considerations when carrying out a research with children can be shaped as a right and not just simple recommendations. [...]

2019 - 10.5565/rev/papers.2492
Papers : revista de sociologia, Vol. 104 Núm. 3 (2019) , p. 381-402 (Artículos)  
6.
4 p, 1.0 MB L'aprenentatge polític de la participació democràtica / Santisteban, Antoni
La participació política requereix una formació i una predisposició per intervenir en la vida pública. L'aprenentatge de la política es confon massa sovint amb l'adquisició de coneixements relatius als partits polítics, a les institucions o als sistemes de govern. [...]
1998 - 10.17345/comeduc199814-17
Comunicació educativa, Núm. 11 (1998) , p. 14-17  
7.
6 p, 1.0 MB Algunes consideracions sobre l'estat actual de l'ensenyament de la història, la geografia i la resta de les ciències socials / Santisteban, Antoni
Què ha significat de millora el debat sobre la Reforma Educativa per a l'ensenyament de les ciències socials? Quins són els aspectes fonamentals que preocupen a qui s'interessa pels estudis socials? Les respostes a totes aquestes preguntes assenyalen les problemàtiques essencials sobre l'ensenyament i l'aprenentatge de les ciències socials. [...]
1999 - 10.17345/comeduc199922-27
Comunicació educativa, Núm. 12 (1999) , p. 22-27  
8.
7 p, 1.1 MB La història de Catalunya al nou currículum / Pagès, Joan (Pagès Blanch) (Universitat Autònoma de Barcelona)
A partir d'una panoràmica de l'ensenyament de la Història en general, i de l'ensenyament de la Història a Catalunya en concret, es planteja la situació dels currículums d'ESO i Batxillerat després de la reforma realitzada pel govern del Partir Popular al desembre del 2000 i les modificacions que els Reals Decrets van provocar al currículum d'ESO de la Generalitat.
2003 - 10.17345/comeduc200333-39
Comunicació educativa, Núm. 16 (2003) , p. 33-39  
9.
6 p, 1.7 MB El futur del professorat : tècnics, crítics o creatius? / Gavaldà i Torrents, Antoni (Universitat Rovira i Virgili) ; Santisteban, Antoni (Universitat Rovira i Virgili)
Hi ha diversos nivells d'anàlisi en referència a les concepcions que s'estan posant en joc sobre quin ha de ser el perfil del professorat en el futur. Volem reflexionar sobre aquests aspectes a partir de la nostra experiència en la formació inicial i permanent del professorat, en Didàctica de les Ciències Socials, sobretot des de la introducció de les expectatives de reforma i canvi educatiu al nostre país. [...]
1993 - 10.17345/comeduc199326-31
Comunicació educativa, Núm. 6 (1993) , p. 26-31  
10.
3 p, 995.4 KB Ensenyar la diversitat a Europa / Santisteban, Antoni (Universitat Rovira i Virgili)
L'Antropologia ha estudiat els orígens i els enigmes de les cultures, ens ha intentat explicar el perquè de les diferències en les maneres de viure que existeixen al món. L'antropòleg Marvin Harris ens ha descobert les distintes concepcions del poder o de la solidaritat, que separen altres pobles de la nostra civilització occidental; fins i tot el menjar pot ser un element de total contraposició entre cultures: l'europeu observa amb perplexitat la dèria dels coreans per la carn de gos, o contempla incrèdul els hindús com deixen les vaques que envaeixin el seu entorn quotidià, en canvi són molts pobles de l'Àfrica o de l'Àsia que no entenen la nostra obsessió per permetre que una quantitat ingent de vaques sagrades, anomenades automòbils, ocupin el millor espai en el nostre medi. [...]
1994 - 10.17345/comeduc199414-16
Comunicació educativa, Núm. 7 (1994) , p. 14-16  

Articles : 60 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 11 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
6 p, 36.2 KB Lliçó magistral : 'De la teoria… a l'aula. Reflexions sobre fer de mestre' / Benejam, Pilar 1937-
2004
Simposium sobre l'ensenyament de les ciències socials. UAB, III : 2004  
2.
28 p, 531.5 KB Lliço magistral : 'Els reptes de l'ensenyament de les ciències socials, la geografia i la història. Quin professorat, quina ciutadania, quin futur?' / Pagès, Joan (Pagès Blanch) (Universitat Autònoma de Barcelona)
2018
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials. UAB, XV : 2018  
3.
150 p, 3.7 MB Quin professorat, quina ciutadania, quin futur? Els reptes de l'ensenyament de les ciències socials, la geografia i la història / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2018
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials. UAB, XV : 2018  
4.
67 p, 1022.0 KB Què està passat al món? Què estem ensenyant? Per un ensenyament de les ciències socials, de la geografia i de la història centrat en els problemes, la justícia social i la ciutadania global / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2017
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials. UAB, XIV : 2017  
5.
124 p, 1.0 MB Repensar l'ensenyament i l'aprenentatge de l'espai geogràfic i del temps històric en temps de crisi / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2013
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials. UAB, X : 2013  
6.
63 p, 398.7 KB La construcció de les identitats i l'ensenyament de les ciències socials, de la geografia i de la història / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2009
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials. UAB, VI : 2009  
7.
47 p, 200.8 KB L'educació per a la ciutadania i l'ensenyament de les ciències socials, de la geografia i de la història / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2008
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials. UAB, V : 2008  
8.
26 p, 241.2 KB La recerca sobre l'ensenyament i l'aprenentatge de la memòria històrica / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2007
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials. UAB, IV : 2007  
9.
2 p, 206.4 KB Seminari Dona i ciència : les pioneres en ciències socials / Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball ; Universitat Autònoma de Barcelona. Seminari d'Estudis de la Dona
La menor proporció de dones dedicades a la ciència, amb relació als homes, al llarg de la història es una cosa ben coneguda. Malgrat que aquesta situació està canviant, al menys pel que fa a l'accés al saber científic, les dones continuen excloses de les ciències i especialment dels llocs de decisió i de major prestigi. [...]
2003
Seminari Dona i ciència, les pioneres en ciències socials. Bellaterra, Catalunya, : 2003  
10.
3 p, 95.7 KB Jornada Socio-cognitiva: Ciència Cognitiva i Investigació Social / Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca i d'Estudis Sociojurídics
2004
Jornada Socio-cognitiva: Ciència Cognitiva i Investigació Social. Bellaterra, Catalunya, : 2004  

Contribucions a jornades i congressos : 11 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Publicacions periòdiques 6 registres trobats  
1.
74 p, 2.9 MB Memòria d'activitats : sessions de treball - cursos - workshops - publicacions - recerca / Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències Polítiques i Socials
Barcelona : Promociones y Publicaciones Universitarias, 1989-
25 documents
2.
31 p, 115.0 KB Qui parle : critical humanities and social sciences
[Lincoln, NE] : University of Nebraska Press, 2009-
162 documents
 Accés restringit a la UAB
3.
24 p, 144.3 KB Diaspora : a journal of transnational studies
Diaspora
Toronto : University of Toronto, 1991-
391 documents
 Accés restringit a la UAB
4.
59 p, 8.5 MB Boletín informativo / Escola Superior d'Administració i Direcció d'Empreses. Instituto de Estudios Laborales
Barcelona : ESADE. Instituto de estudios laborales, 196?-  
5.
82.3 KB Vivat academia / Universidad de Alcalá de Henares. Grupo de Reflexión ; Universidad Complutense de Madrid
Alcalá de Henares : Grupo de Reflexión de la Universidad de Alcalá, 1998-
113 documents
6.
Papers : revista de sociologia / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia
Papers (Universitat Autònoma de Barcelona)
És una revista especialitzada que cerca el seu públic entre els experts, els estudiants i els acadèmics vinculats professionalment a les ciències socials. És, al mateix temps, una revista oberta que vol ser coneguda i llegida per totes aquelles persones que segueixen, amb puntualitat i rigor, l'anàlisi de la societat que les envolta. [...]
Bellaterra : UAB, Servei de Publicacions , 1973-
147 documents

Llibres i col·leccions 17 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
433 p, 15.5 MB El futur comença ara mateix : L'ensenyament de les ciències socials per interpretar el món i actuar socialment ; Primera edició / Massip i Sabater, Mariona, ed. ; González-Monfort, Neus, ed. ; Santisteban, Antoni, ed. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
El llibre que teniu a les mans sorgeix de les comunicacions i ponències presentades a les XVI Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials, celebrades el febrer de 2019 a la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès) : GREDICS UAB, 2021 (DOCS.3)  
2.
492 p, 13.5 MB Quin professorat, quina ciutadania, quin futur? Els reptes de l'ensenyament de les ciències socials, la geografia i la història / Ballbé, Maria, ed. ; González-Monfort, Neus, ed. ; Santisteban, Antoni, ed.
Quins són els reptes de l'ensenyament de les ciències socials i de l'educació per a la ciutadania? Per contestar aquesta pregunta hauríem de pensar quina ciutadania volem educar, quin professorat volem formar i quin futur volem construir. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès) : GREDICS (Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials), 2019 (Docs ; 2)  
3.
150 p, 1.0 MB L'Escola i la nació / Pagès, Joan (Pagès Blanch) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sant Obiols, Edda (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Santisteban, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona) ; González-Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Nussbaum, Luci (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; López Facal, Ramón ; Valls, Rafael ; García Pérez, Francisco F. ; Merchán, Javier ; Audigier, François ; Loubes, Olivier
Els dies 21 i 22 d'octubre de 2010 es va realitzar a la Universitat Autònoma de Barcelona la segona sessió del Seminari Internacional "L'École et la Nation", organitzada per l'Institut National de Recherche Pédagogique (INRP) i la unitat departamental de Didàctica de les Ciències Socials de la Universitat Autònoma de Barcelona.
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015 (Documents (Universitat Autònoma de Barcelona) ; 105)  
4.
162 p, 5.1 MB Les Qüestions socialment vives i l'ensenyament de les ciències socials / Pagès, Joan (Pagès Blanch) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Santisteban, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Evans, Ronald W. ; Tutiaux-Guillon, Nicole ; Brusa, Antonio ; Musci, Elena ; Funes, Alicia Graciela ; López Facal, Ramón ; Anguera Cerarols, Carles ; Gonzalez Valencia, Gustavo ; Granados Sánchez, Jesús ; Castañeda Meneses, Marta ; Berlanga, Joan ; Boixader i Corominas, Agnès ; Espí, Vicent ; Llusà i Serra, Juan ; Garrigó Fullola, Margarida ; Ortega, Jordi ; Nomen Recio, Jordi ; González-Monfort, Neus ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat de Didàctica de les Ciències Socials ; Jornades de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials (7es : 2010 : Bellaterra, Catalunya)
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions, 2011 (Documents (Universitat Autònoma de Barcelona) ; 97)  
5.
231 p, 3.1 MB La Construcció de les identitats i l'ensenyament de les ciències socials, de la geografia i de la història / Pagès, Joan (Pagès Blanch) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; González-Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Hassani Idrissi, Mostafa ; Sandoval Casilimas, Carlos Arturo ; Dosil Mancilla, Francisco Javier ; Fink, Nadine ; Éthier, Marc-André ; Lefrançois, David ; Demers, Stéphanie ; Batllori, Roser ; del Carmen Martín, Lluís ; Falgàs, Margarida ; Romero Diaz, Alfons ; Oller, Montserrat ; Santisteban, Antoni ; Fondevila, Josefina ; Sánchez, Ferran ; Nomen Recio, Jordi ; Ortega, Josep ; Palou Díez, Montserrat ; Moreno, Anna ; Obiols, Maria Rosa ; González-Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Henríquez Vásquez, Rodrigo ; Gonzalez Valencia, Gustavo ; Vallejo Rubinstein, Claudia ; Dooly Owenby, Melinda ; de Souza Barcelar, Lucicleide ; Miró i Fuentes, Xavier ; García Coca, Lluís ; Ibàñez Mir, Núria ; Sala Torres, M. Dolors ; Grau Verge, Ferran ; Almuni, Victòria ; Pulgarín Silva, Raquel ; Quiroz Posada, Ruth Elena ; Jornades de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials (6es : 2009 : Bellaterra, Catalunya)
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2010 (Documents (Universitat Autònoma de Barcelona) ; 93)  
6.
295 p, 19.8 MB Contribuciones de Joan Pagès al desarrollo de la didáctica de las ciencias sociales, la historia y la geografía en Iberoamérica / Jara, Miguel Ángel, coord. ; Santisteban, Antoni, coord.
El libro que presentamos es el resultado de una producción conjunta y colaborativa de docentes formadores/as e investigadores/as de diferentes Universidades Iberoamericanas. Surge, fundamentalmente, como un homenaje y reconocimiento al maestro, profesor y doctor Joan Pagès i Blanch, catedrático de la Universidad Autónoma de Barcelona (UAB), que ha dedicado gran parte de su vida a la docencia y a la investigación en el campo de la enseñanza y el aprendizaje de la Historia, la Geografía y de las Ciencias Sociales.
Cipolletti : Universidad Nacional del Comahue ; Universitat Autònoma de Barcelona, 2018  
7.
175 p, 6.1 MB Què està passant al món? Què estem ensenyant? Per un ensenyament de les ciències socials centrat en els problemes, la justícia social i la ciutadania global / Tosar Bacarizo, Breogán, ed. ; Pagès, Joan (Pagès Blanch) ed. ; Santisteban, Antoni, ed.
Els nostres temps són temps carregats d'història, és a dir, d'esdeveniments i problemes que afecten al conjunt de la humanitat, tant a nivell local com a escala global, com els desplaçaments, migracions i xenofòbia; la precarietat laboral o la pobresa; el desprestigi de la democràcia, la corrupció; els fonamentalisme o l'increment de l'autoritarisme; l'ús de la violència en la resolució de conflictes; la pervivència de guerres regionals i locals; els feminicidis, les intolerància; els problemes ambientals, la sinistralitat… L'ensenyament de les ciències socials, la geografia i la historia i de l'educació per a la ciutadania, està dominat per uns continguts allunyats dels problemes del present. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès) : GREDICS (Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials), 2018 (Docs ; 1)  
8.
98 p, 4.3 MB 1988-2013 : 25 anys de recerca, docència i publicacions / Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències Polítiques i Socials ; Pascuet, Rafael
Barcelona : Institut de Ciències Polítiques i Socials, 2013  
9.
40 p, 687.6 KB Doctor Honoris Causa Margarita Salas Falgueras : discurs llegit a la cerimònia d'investidura celebrada a la sala d'actes de l'edifici del Rectorat el dia 18 d'abril de l'any 2018 / Salas, Margarita ; Llagostera Casas, Montserrat ; Universitat Autònoma de Barcelona, entitat editora
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2018 (Doctor honoris causa (Universitat Autònoma de Barcelona))

Conté: Presentació de Margarita Salas Falgueras / per Montserrat Llagostera ; Discurs i Currículum vitae / de Margarita Salas Falgueras ; Acord de Consell de Govern.  

10.
37 p, 764.3 KB Doctor Honoris Causa Manuel Castells Oliván : discurs llegit a la cerimònia d'investidura celebrada a la sala d'actes de l'edifici del Rectorat el dia 19 de desembre de l'any 2017 / Castells, Manuel, 1942- ; Marín, Enric, 1956- ; Tresserras, Joan Manuel, 1955- ; Universitat Autònoma de Barcelona
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017 (Doctor honoris causa (Universitat Autònoma de Barcelona))

Inclou: Presentació de Manuel Castells Oliván / per Enric Marín i Joan Manuel Tresserras ; Discurs i Currículum vitae / de Manuel Castells Oliván.  


Llibres i col·leccions : 17 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Documents de recerca 512 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
Proceso de escritura de poema de Chile de Gabriela Mistral / Domange Muñoz, Bernardita ; Badía Herrera, Josefa, dir. ; Ferrús Antón, Beatriz, dir.
Poema de Xile de Gabriela Mistral és un poemari que tracta el viatge d'una dona fantasma en companyia d'un nen indígena i un cérvol per Xile. Aquesta és una de les obres més complexes de lautora. [...]
Poema de Chile de Gabriela Mistral es un poemario que trata sobre el viaje de una mujer fantasma en compañía de un niño indígena y un ciervo por Chile. Esta es una de las obras más complejas de la autora. [...]
Poema de Chile by Gabriela Mistral is a collection of poems that deals with the journey of a ghost woman in the company of an indigenous child and a deer through Chile. This is one of the most complex works of the author. [...]

2022
   
2.
25.3 MB Document Image Enhancement and Recognition in Low Resource Scenarios : Application to Ciphers and Handwritten Text / Souibgui, Mohamed Ali ; Fornés Bisquerra, Alicia, dir. ; Yousri, Kassentini, dir. ; Lladós, Josep, dir.
En aquesta tesi proposem diferents contribucions per tal de millorar i reconèixer imatges de documents manuscrits històrics, especialment aquells amb escriptures rares, com els documents xifrats. A la primera part es presenten alguns models efectius d'extrem a extrem per millorar imatges de documents utilitzant models d'aprenentatge profund. [...]
En esta tesis proponemos diferentes contribuciones con el objetivo de mejorar y reconocer imágenes de documentos manuscritos históricos, especialmente aquellos con escrituras raras, como los documentos cifrados. [...]
In this thesis, we propose different contributions with the goal of enhancing and recognizing historical handwritten document images, especially the ones with rare scripts, such as cipher documents. In the first part, some effective end-to-end models for Document Image Enhancement (DIE) using deep learning models were presented. [...]

2022  
3.
10.4 MB L'arpa i la lira a Mallorca : iconografia, simbolisme i relació amb la poesia de Costa i Llobera i Joan Alcover / Artigues Florit, Francesca ; Ballester i Gibert, Jordi, dir. ; Pizà, Antoni, 1962-, dir.
El present treball és un estudi sobre la iconografia de l'arpa i la lira, dos instruments musicals presents en la plàstica des de l'època medieval fins al segle XXI. Veurem la representació d'aquests cordòfons en la pintura i en l'escultura a Mallorca i la relacionarem amb la poesia de Miquel Costa i Llobera i Joan Alcover i Maspons, ja que hem observat l'evocació reiterada d'aquests instruments musicals en la seva obra. [...]
El presente trabajo es un estudio sobre la iconografía musical de dos instrumentos musicales, el arpa y la lira en la pintura y la escultura desde la Edad Media hasta el siglo XXI. Veremos cómo aparecen las imágenes de estos cordófonos en la plástica en Mallorca y cómo los podemos relacionar con la poesía de Miquel Costa i Llobera y Joan Alcover i Maspons. [...]
This work is a study of the iconography of the two musical instruments, the harp and the lyre, in the art of the Medieval Age up until the twenty first century. We will see the representation of the images of these string instruments in paintings and sculptures in Mallorca and how we relate them to the poetry of Miquel Costa i Llobera and Joan Alcover i Maspons, and we will observe how these musical instruments appear in their work. [...]

2022  
4.
6.6 MB La docencia compartida. Una herramienta para facilitar el progreso en los procesos de enseñanza-aprendizaje / Triana Teherán, Edwin José ; Armengol Asparó, Carme, dir.
La present Tesi Doctoral té el propòsit de donar a conèixer la docència compartida com una metodologia que facilita el progrés en els processos d'ensenyament-aprenentatge. El professorat necessita formar-se de manera permanent per a donar resposta ràpida a les diverses circumstàncies que es detecten a l'aula, com són els problemes d'aprenentatge, la falta d'habilitats socials, els diferents nivells d'assimilació, i principalment la diversitat. [...]
La presente Tesis Doctoral tiene el propósito de dar a conocer la docencia compartida como una metodología que facilita el progreso en los procesos de enseñanza-aprendizaje. El profesorado necesita formarse de manera permanente para dar respuesta rápida a las diversas circunstancias que se detectan en el aula, como son los problemas de aprendizaje, la falta de habilidades sociales, los diferentes niveles de asimilación, y principalmente la diversidad. [...]
The purpose of this doctoral thesis is familiarising with co-teaching as a methodology that facilitates progress in the teaching-learning processes. Teachers need permanent training to respond quickly to the various circumstances that are detected in the classroom, for example, learning problems, lack of social skills, different levels of assimilation, and above all, diversity. [...]

2022  
5.
10.0 MB Aymaras y afrodescendientes en la enseñanza de las Ciencias Sociales en el Norte Grande de Chile / Nancuante Benavente, Vivian ; Santisteban Fernández, Antoni, dir.
Aquesta tesi és una investigación emmarcada en la teoría crítica de la didáctica de les ciències socials, específicament atén el problema de poder reconèixer les minories ètniques del nord de Xile, en aquest cas a les i els aimares i afrodescendents. [...]
Esta tesis es una investigación enmarcada en la teoría crítica de la didáctica de las ciencias sociales, específicamente atiende al problema de poder reconocer a las minorías étnicas del norte de Chile, en este caso a las y los aymaras y afrodescendientes. [...]
This thesis is an investigation framed in the critical theory of the didactics of the social sciences, specifically addressing the problem of being able to recognize the ethnic minorities of northern Chile, in this case the Aymaras and Afro-descendants. [...]

2022  
6.
10.4 MB Competencias específicas del psicomotricista adquiridas por profesionales especializados y su aporte a la calidad de la educación chilena / Hernández Lechuga, Marcela Beatriz ; Martínez Mínguez, Maria Lourdes, dir.
La infància de Xile evidencia dificultats en el seu desenvolupament a partir de la desigualtat i iniquitat en què es troben les nenes i els nens des del seu naixement. Davant d'aquesta situació, s'han creat normatives que busquen equiparar des d'edats primerenques les oportunitats que permetran un benestar més gran en la infància, les seves famílies i l'entorn. [...]
La infancia de Chile evidencia dificultades en su desarrollo a partir de la desigualdad e inequidad en la que se encuentran las niñas y niños desde su nacimiento. Frente a esta situación, se han creado normativas que buscan equiparar desde edades tempranas las oportunidades que permitirán un mayor bienestar en la niñez, sus familias y entorno. [...]
In Chile childhood reveals problems in its development because of inequality and inequity from the child's birth. Faced with this situation, regulations have been created to balance the opportunities from an early age to allow greater wellness for the children, their families and environment. [...]

2022  
7.
3.7 MB Creencias y Conocimiento de los Futuros Profesores para la Enseñanza de la Lectura Inicial / Pastén Ibáñez, Angelina ; Birello, Marilisa, dir.
Aquest estudi té per objectiu determinar l'impacte que té la formació inicial en les creences i el coneixement dels futurs professors en el procés d'ensenyament i aprenentatge de la lectura inicial. [...]
Este estudio tiene por objetivo determinar el impacto que tiene la formación inicial en las creencias y el conocimiento de los futuros profesores en el proceso de enseñanza y aprendizaje de la lectura inicial, para lo cual se ha explorado las creencias y el conocimiento antes y después del curso de formación; además de analizar la influencia que tienen las entrevistas de autoconfrontación en este proceso formativo. [...]
The objective of this study is to determine the impact of initial teacher education (ITE) on pre-service teachers' beliefs and knowledge about the teaching and learning process of initial reading. These beliefs and knowledge were explored before and after the ITE course. [...]

2022  
8.
11.0 MB Caracterización del conocimiento especializado sobre el área de figuras planas en estudiantes para maestro / Caviedes Barrera, Sofía ; Badillo Jiménez, Edelmira Rosa, dir. ; Gamboa Rojas, Genaro de, dir.
L'objectiu de la present tesi doctoral és caracteritzar el coneixement especialitzat que posen en joc els EPM quan s'enfronten a un conjunt de tasques professionals que involucren l'àrea de figures planes. [...]
El objetivo de la presente tesis doctoral es caracterizar el conocimiento especializado que ponen en juego los EPM cuando se enfrentan a un conjunto de tareas profesionales que involucran el área de figuras planas. [...]
The aim of the present doctoral thesis is to characterize the specialized knowledge put into play by preservice teachers when faced with a set of professional tasks involving the area of flat figures. [...]

2022  
9.
Modelitzar i indagar la contaminació atmosfèrica a l'aula de primària. Anàlisi des de la perspectiva de investigació basada en el disseny / Tena Gallego, Èlia ; Couso, Digna, dir.
La present tesi explora la planificació, disseny, implementació, avaluació i redisseny/refinament iteratiu, dins del paradigma d'investigació basada en el disseny (IBD) d'una seqüència didàctica (SEA/DI) contextualitza en el problema de la contaminació atmosfèrica, amb l'objectiu de demostrar qualitat en estar fonamentada en recerca, ser subjecte de recerca i aportar a la recerca. [...]
La tesis doctoral explora la planificación, diseño, implementación, evaluación y rediseño/refinamiento iterativo dentro del paradigma de investigación basada en el diseño (IBD), de una secuencia de enseñamiento y aprendizaje (SEA/DI) contextualizada en el problema de la contaminación atmosférica, con el objetivo de demostrar calidad en estar fundamentada en investigación, ser sujeto de investigación y aportar a la investigación. [...]
The present doctoral thesis explores the process of iteratively planning, design, implementation, evaluation, and redesign/refinement within the design based research paradigm (DBR) of a teaching and learning sequence (TLS) contextualized in the phenomena air pollution that demonstrates quality by being both research and evidence-based, and by to contributing to actual research. [...]

2022
   
10.
1.6 MB Educación territorial en una comunidad emberá-chamí : Un estudio de investigación acción en colabor / Cruz Forero, Luz Dary ; Masats i Viladoms, M. Dolors (Maria Dolors), dir.
Aquest treball parteix de la revisió de la legislació etnoeducativa vigent a Colòmbia i palesa en la Constitució Nacional de 1991, les regulació dels drets educatius de les poblacions minoritàries contemplades a la Llei General d'Educació, la Llei 115 de 1994 i els estudis dut a terme l'any 2015 pel Ministeri de l'Interior de Colòmbia al Resguard Altomira. [...]
Este trabajo parte de la revisión de la legislación etnoeducativa vigente en Colombia y que pone de manifiesto en la Constitución Nacional de 1991, las regulaciones de los derechos educativos de las poblaciones minoritarias contemplados en la Ley General de Educación, la Ley 115 de 1994 y los estudios realizados por el Ministerio del Interior de Colombia (2015) en el Resguard Altomira. [...]
Our research builds on the review of the ethno-educational legislation in Colombia developed from the National Constitution of 1991, the regulation of the educational rights of minority populations contemplated in Colombia's General Education Law (Law 115 of 1994) and the studies conducted in 2015 by Home Office of Colombia in the Altomira Reserve. [...]

2022  

Documents de recerca : 512 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Materials didàctics 17 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
40 p, 3.0 MB Gamificació i Ensenyament de les Ciències Socials / González-Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona) ; González-Valencia, Gustavo A. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Massip i Sabater, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Santisteban, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Company Messa, Edith (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
La gamificació és un procés de transformació educativa a través del qual les experiències d'aprenentatge són viscudes com un joc. És a dir, un joc pot esdevenir un recurs didàctic que aporti molts beneficis a l'aula tant des de la perspectiva del desenvolupament cognitiu com des del treball de les habilitats socials. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Universitat Autònoma de Barcelona, 2020 (Dossiers)  
2.
7 p, 1.0 MB Ciudadanía global, humanismo radical e invisibles / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2018  
3.
8 p, 1.0 MB (Contra)relatos del odio / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2018  
4.
9 p, 1.4 MB Literacidad crítica y posverdad / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
Investigación sobre las representaciones sociales de estudiantes universitarios en la formación inicial del profesorado.
2018  
5.
33 p, 1.6 MB Podem conviure persones de diferents cultures? / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
Identificar les semblances i diferències entre l'islamisme, el judaisme i el cristianisme. Reflexionar sobre la possibilitat de convivència i l'aparició de conflictes entre diferents cultures. Diferenciar entre convivència, coexistència i conveniència i posicionar-se respecte la situació més adequada.
2007  
6.
59 p, 9.2 MB Límits, fronteres i murs / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
Definir els conceptes de límit, frontera i mur. Identificar quina ha estat l'evolució històrica dels murs. Observar la distribució territorial dels murs arreu del món. treballar amb profunditat diferents murs. [...]
2010  
7.
17 p, 615.0 KB La dictadura (1939-1975) i la democràcia (1978-2007) a Espanya / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
Identificar les característiques de la dictadura i la democràcia a Espanya. Analitzar les causes que van comportar la fi de la dictadura del General Franco. Explicar i justificar perquè es va passar d'una dictadura a una democràcia.
2006  
8.
38 p, 2.6 MB Les migracions, un fenòmen nou? / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
Identificar els moviments migratoris del món al llarg de la història; Analitzar les causes i conseqüències de la immigració a Catalunya als anys 60 i a l'actualitat i identificar les semblances entre les diferents etapes; Reflexionar sobre el concepte d'identitat vinculat al que implica la immigració; Construir una narració que expressi la perspectiva que es té sobre el fet migratori i la interculturalitat.
UAB , 2008  
9.
23 p, 1.3 MB Les migracions a Catalunya a mitjans del segle XX / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
Identificar les causes que fan que les persones migrants tinguin unes feines determinades; Analitzar els canvis produïts a la ciutat de Terrassa des del segle XX fins l'actualitat, identificar-ne les causes i elaborar una projecció de futur; Reflexionar sobre les causes i conseqüències de la immigració a Catalunya al segle XX i a l'actualitat.
UAB , 2006  
10.
44 p, 4.0 MB Per què van marxar? Causes de l'exili / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
Identificar i valorar les persones o col·lectius que decideixen exiliar-se; Comparar les diferents interpretacions històriques que existeixen d'un fet o fenomen històric; Construir un text interpretatiu sobre les causes de l'exili per després elaborar-ne un vídeo.
UAB , 2009  

Materials didàctics : 17 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Documents gràfics i multimèdia 29 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
1024x462, 242.3 KB Exposició "Nous espais, nous serveis" / Miquel Sasplugas, Marta ; Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials
La Biblioteca de Ciències Socials ha reunit en una exposició les principals novetats en el seus espais i serveis durant l'inici de curs 2022-2023.
2022 (Exposicions bibliogràfiques (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials))
6 documents
2.
Polítiques i sociologia: blog de la Biblioteca de Ciències Socials / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials
Blog que la Biblioteca de Ciències Socials va mantenir entre maig de 2010 i juliol de 2017 per difondre notícies i activitats de la biblioteca i compartir informacions d'actualitat de l'àmbit de les ciències polítiques i de la sociologia. [...]
2010-2017  
3.
Economia, empresa i estadístiques : blog de la Biblioteca de Ciències Socials / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials
Blog que la Biblioteca de Ciències Socials va mantenir entre juliol de 2010 i juliol de 2017 per difondre notícies i activitats de la biblioteca i compartir informacions d'actualitat de l'àmbit econòmic, empresarial i estadístic. [...]
2010-2017  
4.
Dret : blog de la Biblioteca de Ciències Socials / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials
Blog que la Biblioteca de Ciències Socials va mantenir entre febrer de 2008 i juliol de 2017 per difondre notícies i activitats de la biblioteca i compartir informacions d'actualitat de l'àmbit jurídic. [...]
2008-2017  
5.
La UAB escriu... Llibres : presentació del llibre : The Oxford Handbook of Productivity analysis / Grifell-Tatjé, Emili ; Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials
Inclou: material promocional de la presentació del llibre "The Oxford Handbook of Productivity analysis".
Inclou: presentation, about the book, about the contributors, bibliography, exhibition and credits.

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, Biblioteca de Ciències Socials, 2018. (Exposicions bibliogràfiques (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials)) - 10.1093/oxfordhb/9780190226718.001.0001  
6.
1024x576, 708.6 KB Biblioteca d'Humanitats - Sala de Revistes : espais / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats ; Rissech, Laia (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats)
Fotografies dels diferents espais de la Sala de Revistes de la Biblioteca d'Humanitats.
2017
13 documents
7.
1024x576, 455.4 KB Biblioteca d'Humanitats : espais / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats ; Rissech, Laia (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats)
Fotografies dels diferents espais de la Biblioteca d'Humanitats.
2017
16 documents
8.
Biblioteca d'Humanitats : 1997 / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats
Vídeo realitzat amb motiu de la inauguració de la Biblioteca d'Humanitats el 31 de gener de 1997.
1997  
9.
1024x684, 605.9 KB Construcció de la Biblioteca d'Humanitats / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats
Fotografies de la construcció de l'edifici de la Biblioteca d'Humanitats, durant els anys 1995 i 1996. S'hi va traslladar l'antiga Biblioteca de Lletres, que ocupava l'edifici que ara és la Sala de Revistes. [...]
2017
17 documents
10.
6:50, 50.7 MB Vine a conèixer la Biblioteca de Ciències Socials / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Presentació de la Biblioteca de Ciències Socials: organització dels espais i del fons, horaris, equipaments, funcionament del catàleg i reglament general i de préstec.
2014  

Documents gràfics i multimèdia : 29 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.