Results overview: Found 185 records in 0.02 seconds.
Articles, 56 records found
Contributions to meetings and congresses, 11 records found
Periodical publications, 6 records found
Books and collections, 15 records found
Research literature, 59 records found
Learning materials, 23 records found
Graphic and multimedia documents, 15 records found
Articles 56 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
22 p, 163.5 KB El derecho de la infancia a ser investigada correctamente / Bernuz Beneitez, María José (Universidad de Zaragoza. Departamento de Derecho Penal)
Este trabajo presenta algunas reflexiones sobre la posibilidad de que las distintas consideraciones éticas que deben tenerse en cuenta cuando se realiza investigación con niños y niñas no se perciban como simples recomendaciones, sino que puedan conformarse como un derecho que exige el cumplimiento de algunas obligaciones al científico social que investiga en ese contexto. [...]
Aquest treball presenta algunes reflexions sobre la possibilitat que les diferents consideracions ètiques que cal tenir en compte quan es fa recerca amb infants no es percebin com a simples recomanacions, sinó que puguin conformar-se com un dret que exigeix el compliment d’algunes obligacions al científic social que investiga en aquest context. [...]
This paper presents some reflections on the possibility that the different ethical considerations when carrying out a research with children can be shaped as a right and not just simple recommendations. [...]

2019 - 10.5565/rev/papers.2492
Papers : revista de sociologia, Vol. 104 Núm. 3 (2019) , p. 381-402 (Artículos)  
2.
4 p, 1.0 MB L'aprenentatge polític de la participació democràtica / Santisteban, Antoni
La participació política requereix una formació i una predisposició per intervenir en la vida pública. L’aprenentatge de la política es confon massa sovint amb l’adquisició de coneixements relatius als partits polítics, a les institucions o als sistemes de govern. [...]
1998 - 10.17345/comeduc199814-17
Comunicació educativa, Núm. 11 (1998) , p. 14-17  
3.
6 p, 1.0 MB Algunes consideracions sobre l'estat actual de l'ensenyament de la història, la geografia i la resta de les ciències socials / Santisteban, Antoni
Què ha significat de millora el debat sobre la Reforma Educativa per a l’ensenyament de les ciències socials? Quins són els aspectes fonamentals que preocupen a qui s’interessa pels estudis socials? Les respostes a totes aquestes preguntes assenyalen les problemàtiques essencials sobre l’ensenyament i l’aprenentatge de les ciències socials. [...]
1999 - 10.17345/comeduc199922-27
Comunicació educativa, Núm. 12 (1999) , p. 22-27  
4.
7 p, 1.1 MB La història de Catalunya al nou currículum / Pagès, Joan (Pagès Blanch) (Universitat Autònoma de Barcelona)
A partir d’una panoràmica de l’ensenyament de la Història en general, i de l’ensenyament de la Història a Catalunya en concret, es planteja la situació dels currículums d’ESO i Batxillerat després de la reforma realitzada pel govern del Partir Popular al desembre del 2000 i les modificacions que els Reals Decrets van provocar al currículum d’ESO de la Generalitat.
2003 - 10.17345/comeduc200333-39
Comunicació educativa, Núm. 16 (2003) , p. 33-39  
5.
6 p, 1.7 MB El futur del professorat : tècnics, crítics o creatius? / Gavaldà i Torrents, Antoni (Universitat Rovira i Virgili) ; Santisteban, Antoni (Universitat Rovira i Virgili)
Hi ha diversos nivells d'anàlisi en referència a les concepcions que s'estan posant en joc sobre quin ha de ser el perfil del professorat en el futur. Volem reflexionar sobre aquests aspectes a partir de la nostra experiència en la formació inicial i permanent del professorat, en Didàctica de les Ciències Socials, sobretot des de la introducció de les expectatives de reforma i canvi educatiu al nostre país. [...]
1993 - 10.17345/comeduc199326-31
Comunicació educativa, Núm. 6 (1993) , p. 26-31  
6.
3 p, 995.4 KB Ensenyar la diversitat a Europa / Santisteban, Antoni (Universitat Rovira i Virgili)
L’Antropologia ha estudiat els orígens i els enigmes de les cultures, ens ha intentat explicar el perquè de les diferències en les maneres de viure que existeixen al món. L’antropòleg Marvin Harris ens ha descobert les distintes concepcions del poder o de la solidaritat, que separen altres pobles de la nostra civilització occidental; fins i tot el menjar pot ser un element de total contraposició entre cultures: l’europeu observa amb perplexitat la dèria dels coreans per la carn de gos, o contempla incrèdul els hindús com deixen les vaques que envaeixin el seu entorn quotidià, en canvi són molts pobles de l’Àfrica o de l’Àsia que no entenen la nostra obsessió per permetre que una quantitat ingent de vaques sagrades, anomenades automòbils, ocupin el millor espai en el nostre medi. [...]
1994 - 10.17345/comeduc199414-16
Comunicació educativa, Núm. 7 (1994) , p. 14-16  
7.
7 p, 1.0 MB El debat de les humanitats : llums i ombres / Gavaldà i Torrents, Antoni (Universitat Rovira i Virgili) ; Santisteban, Antoni (Universitat Rovira i Virgili)
El 16 de desembre de 1997 es retirava del Congrés dels Diputats el projecte de Real Decreto pel qual es pretenia establir uns ensenyaments mínims, corresponents a les àrees de Ciències Socials, Geografia i Història, i les de Llengua Castellana i Literatura a l’ESO. [...]
1998 - 10.17345/comeduc19984-10
Comunicació educativa, Núm. 11 (1998) , p. 4-10  
8.
5 p, 80.0 KB La comunicació a la didàctica de les ciències socials / Ramírez Romero, Isabel (CEIP Cesc Aldea (Terrassa)) ; Santisteban, Antoni (Universitat Rovira i Virgili)
El bon o la bona comunicadora no ha de recórrer a complicades estratègies de motivació, perquè es fa escoltar, perquè sap quan ha de deixar parlar els nens i nenes. Perquè comprèn amb agilitat la manera d’aprendre que té cada alumne. [...]
2001 - 10.17345/comeduc200115-19
Comunicació educativa, Núm. 14 (2001) , p. 15-19  
9.
6 p, 116.6 KB Les didàctiques de les disciplines curriculars en la formació d'ensenyants / Girondo Pérez, Luisa (Universitat Rovira i Virgili) ; Salvat Altés, Agustí (Universitat Rovira i Virgili) ; Gavaldà i Torrents, Antoni (Universitat Rovira i Virgili) ; Santisteban, Antoni (Universitat Rovira i Virgili)
'Les investigacions sobre l'ensenyament-aprenentatge aporten models explicatius cada vegada més coherents envers l'adquisició de coneixements conceptuals i procedimentals, sobre el pensament estratègic… i els nous dissenys curriculars s'estructuren al voltant de la comprensió de qui aprèn i de la funcionalitat dels aprenentatges'. [...]
2001 - 10.17345/comeduc20014-9
Comunicació educativa, Núm. 14 (2001) , p. 4-9  
10.
4 p, 95.1 KB La necessitat d'un laboratori de ciències socials a l'escola i a l'institut / Gavaldà i Torrents, Antoni (Universitat Rovira i Virgili) ; Santisteban, Antoni (Universitat Rovira i Virgili)
Aquest article ens planteja la proposta dels dos autors la qual es basa en la necessitat d’un canvi en les classes dels estudis socials a través d’un espai experimenta com pot ser el laboratori. [...]
2002 - 10.17345/comeduc200224-27
Comunicació educativa, Núm. 15 (2002) , p. 24-27  

Articles : 56 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Contributions to meetings and congresses 11 records found  1 - 10next  jump to record:
1.
6 p, 36.2 KB Lliço magistral : 'De la teoria… a l'aula. Reflexions sobre fer de mestre' / Benejam, Pilar
2004
Simposium sobre l'ensenyament de les ciències socials. UAB, III : 2004  
2.
28 p, 531.5 KB Lliço magistral : 'Els reptes de l'ensenyament de les ciències socials, la geografia i la història. Quin professorat, quina ciutadania, quin futur?' / Pagès, Joan (Pagès Blanch) (Universitat Autònoma de Barcelona)
2018
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials. UAB, XV : 2018  
3.
150 p, 3.7 MB Quin professorat, quina ciutadania, quin futur? Els reptes de l'ensenyament de les ciències socials, la geografia i la història / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2018
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials. UAB, XV : 2018  
4.
67 p, 1022.0 KB Què està passat al món? Què estem ensenyant? Per un ensenyament de les ciències socials, de la geografia i de la història centrat en els problemes, la justícia social i la ciutadania global / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2017
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials. UAB, XIV : 2017  
5.
124 p, 1.0 MB Repensar l'ensenyament i l'aprenentatge de l'espai geogràfic i del temps històric en temps de crisi / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2013
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials. UAB, X : 2013  
6.
63 p, 398.7 KB La construcció de les identitats i l'ensenyament de les ciències socials, de la geografia i de la història / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2009
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials. UAB, VI : 2009  
7.
47 p, 200.8 KB L'educació per a la ciutadania i l'ensenyament de les ciències socials, de la geografia i de la història / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2008
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials. UAB, V : 2008  
8.
26 p, 241.2 KB La recerca sobre l'ensenyament i l'aprenentatge de la memòria històrica / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2007
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials. UAB, IV : 2007  
9.
2 p, 206.4 KB Seminari Dona i ciència : les pioneres en ciències socials / Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball ; Universitat Autònoma de Barcelona. Seminari d'Estudis de la Dona
La menor proporció de dones dedicades a la ciència, amb relació als homes, al llarg de la història es una cosa ben coneguda. Malgrat que aquesta situació està canviant, al menys pel que fa a l'accés al saber científic, les dones continuen excloses de les ciències i especialment dels llocs de decisió i de major prestigi. [...]
2003
Seminari Dona i ciència, les pioneres en ciències socials. Bellaterra, Catalunya, : 2003  
10.
3 p, 95.7 KB Jornada Socio-cognitiva: Ciència Cognitiva i Investigació Social / Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca i d'Estudis Sociojurídics
2004
Jornada Socio-cognitiva: Ciència Cognitiva i Investigació Social. Bellaterra, Catalunya, : 2004  

Contributions to meetings and congresses : 11 records found   1 - 10next  jump to record:
Periodical publications 6 records found  
1.
36 p, 56.0 KB Memòria d'activitats : sessions de treball - cursos - workshops - publicacions - recerca / Institut de Ciències Polítiques i Socials (Barcelona, Catalunya)
Barcelona : Promociones y Publicaciones Universitarias, 1989-
21 documents
2.
31 p, 115.0 KB Qui parle : critical humanities and social sciences
[Lincoln, NE] : University of Nebraska Press, 2009-
162 documents
 UAB restricted access
3.
24 p, 144.3 KB Diaspora : a journal of transnational studies
Diaspora
Toronto : University of Toronto, 1991-
391 documents
 UAB restricted access
4.
59 p, 8.5 MB Boletín informativo / Escola Superior d'Administració i Direcció d'Empreses. Instituto de Estudios Laborales
Barcelona : ESADE. Instituto de estudios laborales, 196?-  
5.
85.7 KB Vivat academia / Universidad de Alcalá de Henares. Grupo de Reflexión ; Universidad Complutense de Madrid
Alcalá de Henares : Grupo de Reflexión de la Universidad de Alcalá, 1998-
123 documents
6.
Papers : revista de sociologia / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia
Papers (Universitat Autònoma de Barcelona)
ARCE-FECYT.
És una revista especialitzada que cerca el seu públic entre els experts, els estudiants i els acadèmics vinculats professionalment a les ciències socials. És, al mateix temps, una revista oberta que vol ser coneguda i llegida per totes aquelles persones que segueixen, amb puntualitat i rigor, l'anàlisi de la societat que les envolta. [...]

Bellaterra : UAB, Servei de Publicacions , 1973-.
131 documents

Books and collections 15 records found  1 - 10next  jump to record:
1.
150 p, 1.0 MB L'Escola i la nació / Pagès, Joan (Pagès Blanch) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sant Obiols, Edda (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Santisteban, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona) ; González Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Nussbaum, Luci (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; López Facal, Ramón ; Valls, Rafael ; García Pérez, Francisco F. ; Francisco F. García Pérez ; Merchán, Javier ; Audigier, François ; Loubes, Olivier
Els dies 21 i 22 d’octubre de 2010 es va realitzar a la Universitat Autònoma de Barcelona la segona sessió del Seminari Internacional “L’École et la Nation”, organitzada per l’Institut National de Recherche Pédagogique (INRP) i la unitat departamental de Didàctica de les Ciències Socials de la Universitat Autònoma de Barcelona.
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015 (Documents (Universitat Autònoma de Barcelona) ; 105.)  
2.
162 p, 5.1 MB Les Qüestions socialment vives i l'ensenyament de les ciències socials / Pagès, Joan (Pagès Blanch) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Santisteban, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Evans, Ronald W. ; Tutiaux-Guillon, Nicole ; Brusa, Antonio ; Musci, Elena ; Funes, Alicia Graciela ; López Facal, Ramón ; Anguera Cerarols, Carles ; González Valencia, Gustavo A. ; Granados Sánchez, Jesús ; Castañeda Meneses, Marta ; Berlanga, Joan ; Boixader i Corominas, Agnès ; Espí, Vicent ; Llusà i Serra, Juan ; Garrigó Fullola, Margarida ; Ortega, Jordi ; Nomen Recio, Jordi ; González Monfort, Neus ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat de Didàctica de les Ciències Socials ; Jornades de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials (7es : 2010 : Bellaterra, Catalunya)
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions, 2011. (Documents (Universitat Autònoma de Barcelona) ; 97.)  
3.
231 p, 3.1 MB La Construcció de les identitats i l'ensenyament de les ciències socials, de la geografia i de la història / Pagès, Joan (Pagès Blanch) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; González Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Hassani Idrissi, Mostafa ; Sandoval Casilimas, Carlos Arturo ; Dosil Mancilla, Francisco Javier ; Fink, Nadine ; Éthier, Marc-André ; Lefrançois, David ; Demers, Stéphanie ; Batllori i Obiols, Roser ; del Carmen Martín, Lluís ; Falgàs Isern, Margarida ; Romero Diaz, Alfons ; Oller, Montserrat ; Santisteban, Antoni ; Fondevila, Josefina ; Sánchez, Ferran ; Nomen Recio, Jordi ; Ortega, Josep ; Palou Díez, Montserrat ; Moreno, Anna ; Obiols, Maria Rosa ; González Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Henríquez Vásquez, Rodrigo ; Pagès, Joan (Pagès Blanch) ; González Valencia, Gustavo A. ; Vallejo Rubinstein, Claudia ; Dooly, Melinda ; de Souza Barcelar, Lucicleide ; Miró i Fuentes, Xavier ; García Coca, Lluís ; Ibàñez Mir, Núria ; Sala Torres, M. Dolors ; Grau, Ferran ; Almuni, Victòria ; Pulgarín Silva, Raquel ; Quiroz Posada, Ruth Elena ; Jornades de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials (6es : 2009 : Bellaterra, Catalunya)
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2010. (Documents (Universitat Autònoma de Barcelona) ; 93.)  
4.
295 p, 19.8 MB Contribuciones de Joan Pagès al desarrollo de la didáctica de las ciencias sociales, la historia y la geografía en Iberoamérica / Jara, Miguel Ángel, coord. ; Santisteban, Antoni, coord.
El libro que presentamos es el resultado de una producción conjunta y colaborativa de docentes formadores/as e investigadores/as de diferentes Universidades Iberoamericanas. Surge, fundamentalmente, como un homenaje y reconocimiento al maestro, profesor y doctor Joan Pagès i Blanch, catedrático de la Universidad Autónoma de Barcelona (UAB), que ha dedicado gran parte de su vida a la docencia y a la investigación en el campo de la enseñanza y el aprendizaje de la Historia, la Geografía y de las Ciencias Sociales.
Cipolletti : Universidad Nacional del Comahue ; Universitat Autònoma de Barcelona, 2018  
5.
175 p, 6.1 MB Què està passant al món? Què estem ensenyant? Per un ensenyament de les ciències socials centrat en els problemes, la justícia social i la ciutadania global / Tosar Bacarizo, Breogán, ed. ; Pagès, Joan (Pagès Blanch), ed. ; Santisteban, Antoni, ed.
Els nostres temps són temps carregats d’història, és a dir, d’esdeveniments i problemes que afecten al conjunt de la humanitat, tant a nivell local com a escala global, com els desplaçaments, migracions i xenofòbia; la precarietat laboral o la pobresa; el desprestigi de la democràcia, la corrupció; els fonamentalisme o l’increment de l’autoritarisme; l’ús de la violència en la resolució de conflictes; la pervivència de guerres regionals i locals; els feminicidis, les intolerància; els problemes ambientals, la sinistralitat… L’ensenyament de les ciències socials, la geografia i la historia i de l’educació per a la ciutadania, està dominat per uns continguts allunyats dels problemes del present. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès) : GREDICS (Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials), 2018 (Docs ; 1)  
6.
98 p, 4.3 MB 1988-2013 : 25 anys de recerca, docència i publicacions / Institut de Ciències Polítiques i Socials (Barcelona, Catalunya) ; Pascuet, Rafael
Barcelona : Institut de Ciències Polítiques i Socials, 2013.  
7.
40 p, 687.6 KB Doctor Honoris Causa Margarita Salas Falgueras : discurs llegit a la cerimònia d'investidura celebrada a la sala d'actes de l'edifici del Rectorat el dia 18 d'abril de l'any 2018. / Salas, Margarita autor. ; Llagostera Casas, Montserrat autor. ; Universitat Autònoma de Barcelona, institució que concedeix un títol acadèmic
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2018. (Doctor honoris causa (Universitat Autònoma de Barcelona))

Conté: Presentació de Margarita Salas Falgueras / per Montserrat Llagostera ; Discurs i Currículum vitae / de Margarita Salas Falgueras ; Acord de Consell de Govern.  

8.
37 p, 764.3 KB Doctor Honoris Causa Manuel Castells Oliván : discurs llegit a la cerimònia d'investidura celebrada a la sala d'actes de l'edifici del Rectorat el dia 19 de desembre de l'any 2017. / Castells, Manuel, 1942- ; Marín, Enric, 1956- ; Tresserras, Joan Manuel, 1955- ; Universitat Autònoma de Barcelona.
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017. (Doctor honoris causa (Universitat Autònoma de Barcelona))

Inclou: Presentació de Manuel Castells Oliván / per Enric Marín i Joan Manuel Tresserras ; Discurs i Currículum vitae / de Manuel Castells Oliván.  

9.
19 p, 649.6 KB Identitat cultural, legitimitat política i interès econòmic / Cardús i Ros, Salvador, 1954- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Barcelona Fundació Jaume Bofill 1990 (Dossiers ; 10)
La política cultural europea. Una proposta des de Catalunya, 1990, p. 9-13  
10.
10 p, 90.7 KB Reglament del Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura, i de les Ciències Socials / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura, i de les Ciències Socials
Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona 2013  

Books and collections : 15 records found   1 - 10next  jump to record:
Research literature 59 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
295 p, 14.3 MB Representación social del conflicto colombiano en los maestros de básica primaria / Jiménez Becerra, Isabel, autor. ; Pagès, Joan (Pagès Blanch), supervisor acadèmic. ; Gutiérrez, Martha Cecilia, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials.
La presente investigación doctoral titulada "Representación Social del Conflicto Colombiano en los maestros de Básica Primaria" tuvo como propósito indagar sobre las prácticas de la enseñanza del conflicto colombiano que poseen los profesores de Básica Primaria, a partir de sus representaciones sociales. [...]
Vegeu resums ijb1de1. pdf.

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.
2 documents
2.
257 p, 1.5 MB La Enseñanza de conocimientos políticos en el Área de Ciencias Sociales de la Educación Básica y Media en Antioquia y Cundinamarca : una investigación en torno a sus finalidades, sus contenidos y sus métodos / Villa Sepúlveda, María Eugenia, autor. ; Pagès, Joan, (Pagès Blanch) dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials.
La investigación "La enseñanza de conocimientos políticos en el Área de Ciencias Sociales de la Educación Básica y Media de Antioquia y Cundinamarca: una investigación en torno a sus finalidades, sus contenidos y sus métodos" se realizó entre 2014 y 2018. [...]
La investigación “La enseñanza de conocimientos políticos en el Área de Ciencias Sociales de la Educación Básica y Media de Antioquia y Cundinamarca: una investigación en torno a sus finalidades, sus contenidos y sus métodos” se realizó entre 2014 y 2018. [...]
The research project “The teaching of political knowledge in the Social Sciences Area of Basic and Secondary Education in Antioquia and Cundinamarca: an search into its aims, contents and methods” was carried out between 2014 and 2018. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.
2 documents
3.
337 p, 4.2 MB La frontera en l'ensenyament i aprenentatge de les ciències socials : la construcció de conceptes en l'alumnat de secundària des d'una anàlisi i interpretació d'entorns geogràfics i històrics / Call Casadesús, M. Teresa, autor. ; Oller, Montserrat, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials.
Pensar en un ensenyament de les ciències socials que apropi l'alumnat a temes de l'actualitat i a la pròpia realitat demanda un plantejament que incorpori situacions rellevants i significatives que li permeti interpretar el present i participar en la construcció del futur. [...]
To think in a Social Studies teaching that approaches the students to topical issues and the current reality, an approach which includes relevant and significant situations that allows to the students to interpret the present and to participate in the construction of the future is necessary. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  
4.
353 p, 4.2 MB Museos y formación del pensamiento social en educación primaria : una propuesta de intervención didáctica / Gil Carmona, Francisco, autor. ; González Monfort, Neus, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Santisteban, Antoni, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials.
En la actualidad, una de las principales finalidades de la enseñanza y el aprendizaje de las ciencias sociales es desarrollar la formación del pensamiento social y crítico del alumnado, lo cual hace necesario trabajar con problemas sociales. [...]
Currently, one of the main purposes of the teaching and learning social sciences is to develop the formation of social and critical thinking amongst students, that wich is necessary to work with social problems. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2018.  
5.
451 p, 14.6 MB Las Mujeres en la enseñanza de la historia y de las ciencias sociales : estudio de caso en formación inicial de maestros y maestras de educación primaria / Ortega Sánchez, Delfín, autor. ; Pagès, Joan, (Pagès Blanch) dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials.
Con el objetivo de adoptar los enfoques de enseñanza-aprendizaje necesarios para la inclusión de la perspectiva de género en contextos específicos de formación del profesorado, esta investigación analiza el discurso normativo-curricular y las representaciones sociales de los futuros y de las futuras docentes de Educación Primaria sobre la enseñanza de la Historia y, en particular, sobre las mujeres y la inclusión de perspectiva de género en la historia enseñada. [...]
With the objective of adopting the teaching-learning approaches necessary for the inclusion of the gender perspective in specific contexts of teacher training, this research analyzes the normative-curricular discourse and the social representations of future and future teachers of Education Primary on the teaching of history and, in particular, on women and the inclusion of a gender perspective in the school history. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.
3 documents
6.
280 p, 7.0 MB ¡Profe, enséñame con canciones! una investigación sobre el uso de las canciones en la enseñanza y el aprendizaje de las ciencias sociales / Martínez Zapata, Iván Andrés, autor. ; Pagès, Joan, (Pagès Blanch) dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; González Monfort, Neus, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials.
En esta Tesis Doctoral mostraremos los resultados de una investigación realizada en varias instituciones de educación básica secundaria de la ciudad de Medellín – Colombia, sobre el uso de las canciones en la enseñanza de las ciencias sociales. [...]
In this Doctoral Thesis, we will show the results of a research carried out in several institutions of secondary education of the city of Medellín - Colombia, on the use of songs in the teaching of the social studies. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
7.
312 p, 5.1 MB Llegir la paraula i el món : literacitat crítica en els estudis socials a l'educació primària / Tosar Bacarizo, Breogán, autor. ; Santisteban, Antoni, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials.
Aquesta tesi doctoral explora el fenomen de la manca de crítica i creativitat en la interpretació dels textos i la proposta d'accions socials a l'educació primària. La investigació qualitativa es fonamenta en el marc teòric dels Nous Estudis de Literacitat, per entendre com la literacitat crítica podria ajudar els professors i els estudiants en la interpretació i presa d'accions de justícia social. [...]
This PhD dissertation explores the phenomenon of the lack of criticism and creativity in interpreting texts and taking social actions in elementary education. This qualitative research takes New Literacy Studies' framework in order to understand how using critical literacy could help teachers and students in taking social justice actions. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
8.
44 p, 1.7 MB Spatial Polarization of the Ecological Footprint distribution / Teixidó-Figueras, Jordi ; Duro Moreno, Juan Antonio ; Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)
The international allocation of natural resources is determined, not by any ethical or ecological criteria, but by the dominance of market mechanisms. From a core-periphery perspective, this allocation may even be driven by historically determined structural patterns, with a core group of countries whose consumption appropriates most available natural resources, and another group, having low natural resource consumption, which plays a peripheral role. [...]
Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP) 2014 (XREAP ; 2014-02)  
9.
354 p, 4.7 MB L'empatia i l'ensenyament-aprenentatge de les ciències socials a l'educació primària a Catalunya : un estudi de cas / Yuste Munté, Montserrat, autor ; Oller, Montserrat, supervisor acadèmic ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials
L'empatia és un indicador de pensament social i crític, i una de les capacitats que no sols condicionarà la representació i comprensió social de l'alumnat sinó que també facilitarà el seu desenvolupament en el món. [...]
Empathy is an indicator of social and critical thinking, and a capacity that not only conditions the social representation and understanding of the students but which also facilitates their development in the world. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017
2 documents
10.
219 p, 3.0 MB Empoderamiento y transformación de las relaciones de poder : un análisis crítico de los procesos institucionales de participación ciudadana / Morales Morales, Ernesto, autor ; Blanco, Ismael, supervisor acadèmic ; Ganuza Fernández, Ernesto, supervisor acadèmic ; Rebollo, Óscar, supervisor acadèmic ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic
La presente es una tesis doctoral por compendio de publicaciones que tiene como objetivo conocer si los procesos institucionales de participación ciudadana —aquellos que la Administración promueve— pueden contribuir al empoderamiento de la ciudadanía y a la transformación de las relaciones de poder. [...]
This is a doctoral thesis by compendium of publications. Its aim is to determine whether institutional participation processes can contribute to the empowerment of citizens and the transformation of power relations. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  

Research literature : 59 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Learning materials 23 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
33 p, 1.6 MB Podem conviure persones de diferents cultures? / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
Identificar les semblances i diferències entre l'islamisme, el judaisme i el cristianisme. Reflexionar sobre la possibilitat de convivència i l'aparició de conflictes entre diferents cultures. Diferenciar entre convivència, coexistència i conveniència i posicionar-se respecte la situació més adequada.
2007  
2.
59 p, 9.2 MB Límits, fronteres i murs / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
Definir els conceptes de límit, frontera i mur. Identificar quina ha estat l'evolució històrica dels murs. Observar la distribució territorial dels murs arreu del món. treballar amb profunditat diferents murs. [...]
2010  
3.
17 p, 615.0 KB La dictadura (1939-1975) i la democràcia (1978-2007) a Espanya / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
Identificar les característiques de la dictadura i la democràcia a Espanya. Analitzar les causes que van comportar la fi de la dictadura del General Franco. Explicar i justificar perquè es va passar d'una dictadura a una democràcia.
2006  
4.
38 p, 2.6 MB Les migracions, un fenòmen nou? / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
Identificar els moviments migratoris del món al llarg de la història; Analitzar les causes i conseqüències de la immigració a Catalunya als anys 60 i a l'actualitat i identificar les semblances entre les diferents etapes; Reflexionar sobre el concepte d'identitat vinculat al que implica la immigració; Construir una narració que expressi la perspectiva que es té sobre el fet migratori i la interculturalitat.
UAB , 2008  
5.
23 p, 1.3 MB Les migracions a Catalunya a mitjans del segle XX / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
Identificar les causes que fan que les persones migrants tinguin unes feines determinades; Analitzar els canvis produïts a la ciutat de Terrassa des del segle XX fins l'actualitat, identificar-ne les causes i elaborar una projecció de futur; Reflexionar sobre les causes i conseqüències de la immigració a Catalunya al segle XX i a l'actualitat.
UAB , 2006  
6.
44 p, 4.0 MB Per què van marxar? Causes de l'exili / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
Identificar i valorar les persones o col·lectius que decideixen exiliar-se; Comparar les diferents interpretacions històriques que existeixen d'un fet o fenomen històric; Construir un text interpretatiu sobre les causes de l'exili per després elaborar-ne un vídeo.
UAB , 2009  
7.
27 p, 3.7 MB Refugiats i refugiades. Informació i manipulació als mitjans de comunicació / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
Definir el concepte de refugiat i refugiada; Diferenciar entre fets i opinions; Reflexionar sobre la veracitat i fiabilitat de les notícies; Identificar les diferències entre migrants i refugiats; Analitzar els mitjans de comunicació i valorar la possibilitat de manipulació o denúncia; Descobrir els silencis o buits en les notícies; Analitzar diferents posicions sobre l'acollida de refugiats/des i construir una proposta d'actuació a favor de la seva acollida.
UAB 2012  
8.
43 p, 6.3 MB Exiliats, refugiats, desplaçats. Seqüència didàctica / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
Definir els conceptes de refugiat, exiliat i desplaçat. Analitzar les causes i conseqüències que impliquen ser refugiat, exiliat i desplaçat. Valorar les situacions responsables dels desplaçaments de població. [...]
UAB, 2010  
9.
La UAB escriu...Llibres : presentació del llibre : The Oxford Handbook of Productivity analysis. / Grifell i Tatjé, Emili, autor. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials.
Inclou: material promocional de la presentació del llibre "The Oxford Handbook of Productivity analysis".
Inclou: presentation, about the book, about the contributors, bibliography, exhibition and credits.

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, Biblioteca de Ciències Socials, 2018. (Exposicions bibliogràfiques (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials))  
10.
15 p, 1.0 MB Biblioteca de Ciències Socials / Zubillaga, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials
Presentació a alumnes de 1r curs que participen de les jornades d'acollida que porten a terme les Facultats on s'explica els diferents serveis de la Biblioteca.
2018 (Biblioteques)
2 documents

Learning materials : 23 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Graphic and multimedia documents 15 records found  1 - 10next  jump to record:
1.
Vine a conèixer la Biblioteca de Ciències Socials / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Presentació de la Biblioteca de Ciències Socials: organització dels espais i del fons, horaris, equipaments, funcionament del catàleg i reglament general i de préstec.
2014
   
2.
1 p, 59.0 MB Biblioteca de Ciències Socials 25 anys (1988-2013) / Guerrero Muñoz, M. Luisa - Asy (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials) ; Vicens-i-Planagumà, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials
Material promocional de l'exposició "Biblioteca de Ciències Socials 25 anys (1988-2013)".
2013
9 documents
3.
1024x768, 256.6 KB Exposició "Les Xarxes socials a la Biblioteca de Ciències Socials" / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Fotografies de l'exposició sobre la presència de la Biblioteca de Ciències Socials a les xarxes socials: blocs, netvibes, delicious, twitter i facebook. L'exposició va tenir lloc l'octubre de 2013.
2013
13 documents
4.
1024x719, 411.5 KB Construcció de la Biblioteca de Ciències Socials / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Fotografies de la construcció de la Biblioteca de Ciències Socials (actuals plantes 0 i -1). En aquest edifici es van integrar els fons bibliogràfics de les antigues biblioteques de les Facultats de Dret, Ciències Econòmiques i Empresarials i Ciències Polítiques i Sociologia.
1988
22 documents
5.
Come to know the Social Sciences Library / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Presentation of the UAB Social Sciences Library for new students. This video explains the organization of the library areas and collections, hours, equipments, tools and services offered and how to use them.
2013
   
6.
Vine a conèixer la Biblioteca de Ciències Socials / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Presentació de la Biblioteca de Ciències Socials (organització dels espais i del fons, horaris, equipaments, funcionament del catàleg, reglament general i de préstec).
2013  
7.
1024x724, 587.9 KB Ampliació de la Biblioteca de Ciències Socials / Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea d'Arquitectura i Urbanisme
El desembre de 1996 es van inaugurar les plantes -2 i -3 (Sala d'estudi) de la Biblioteca de Ciències Socials. Es van transformar els espais destinats al Bar d'Econòmiques, 1400 m2 de la planta -2 i 400 m2 de la planta -3, en una sala d'estudi amb 400 places i oberta les 24 hores del dia tots els dies de l'any.
1996
9 documents
8.
1024x819, 227.6 KB VI Jornada Compartint coneixements a les biblioteques de la UAB / Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
La nova figura de suport a la docència i la recerca / Carme Besson. L'administració-e, projecte de projectes: l'experiència a la UAB / Antoni Borfo i Bach. Acreditació avaluació / Marina Carbonell. [...]
2012
Jornada Compartint coneixements a les biblioteques de la UAB. Bellaterra, Catalunya, 6a : 2012
37 documents
9.
Vine a conèixer la Biblioteca de Ciències Socials / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Presentació de la Biblioteca de Ciències Socials (organització dels espais i del fons, horaris, equipaments, funcionament del catàleg, reglament general i de préstec).
2012
   
10.
1024x768, 271.7 KB Reestructuració Sala monografies de la Biblioteca de Ciències Socials / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials
Tasques de reestructuració de la Sala de monografies de la planta de 0 per tal de millorar l'ordre dels documents als prestatges el que va provocar afegir noves prestatgeries i canviar parcialment la distribució del mobiliari.
2012
19 documents

Graphic and multimedia documents : 15 records found   1 - 10next  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.