Resultats globals: 473 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 247 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 11 registres trobats
Publicacions periòdiques, 16 registres trobats
Llibres i col·leccions, 35 registres trobats
Documents de recerca, 101 registres trobats
Materials didàctics, 31 registres trobats
Documents gràfics i multimèdia, 19 registres trobats
Fons personals i institucionals, 13 registres trobats
Articles 247 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
20 p, 338.1 KB Influencia de la formación y la investigación didáctica del profesorado de ciencias sobre su práctica docente / Solbes Matarredona, Jordi (Universitat de València. Departament de Didàctica de les Ciencies Experimentals i Socials) ; Fernández-Sánchez, José (Universitat de València) ; Domínguez-Sales, María Consuelo (Universitat de València. Departament de Didáctica de les Ciències Experimentals i Socials) ; Cantó Doménech, José Rafael (Universitat de València) ; Guisasola Aranzabal, Jenaro (Universidad del País Vasco. Departamento de Física Aplicada I)
Este trabajo analiza las relaciones entre la formación, la investigación en didáctica y la práctica docente del profesorado de ciencias de secundaria. La muestra no probabilística está formada por 55 profesores de secundaria. [...]
Aquest treball té com a finalitat analitzar les relacions entre la formació, la investigació en didàctica i la pràctica docent del professorat de ciències a l'ESO. La mostra no probabilística està formada per 55 mestres de secundària de ciències en actiu. [...]
This work analyzes the relationships between teacher training, research in science education and the teaching practice of science Spanish inservice teachers of secondary education. The non-probabilistic sample consist of 55 teachers. [...]

2018 - 10.5565/rev/ensciencias.2355
Enseñanza de las ciencias, Vol. 36 Núm. 1 (2018) , p. 25-44 (Investigaciones Didácticas)  
2.
18 p, 415.6 KB Presentación de los tres proyectos ganadores del I Premio Actualiza-T / Molina Rubio, Elsa ; Hernández Pérez, Oskar ; Alcaraz Martínez, Rubén
Los tres ganadores del I Premio SEDIC al Proyecto Universitario más Innovador en el ámbito de gestión de la Información y la Documentación exponen sus proyectos.
2016
CLIP. Boletín de SEDIC, Núm. 71 (2016)  
3.
2 p, 71.9 KB Noticias de los congresos españoles de investigación en didáctica de las ciencias y de las matemáticas / Enseñanza de las Ciencias, Revista (Rosa Borrero Bolaño)
2017 - 10.5565/rev/ensciencias.2483
Enseñanza de las ciencias, Vol. 35 Núm. 3 (2017) , p. 5-6 (Editorial)  
4.
18 p, 227.5 KB Darreres aportacions en l'ensenyament de la geografia a Catalunya i a Espanya / Medir i Huerta, Rosa M. (Universitat de Girona) ; Calabuig Serra, Salvador (Universitat de Girona)
Aquest article té com a finalitat realitzar una cartografia de les aportacions principals que s'han fet en els darrers anys, a Catalunya i a Espanya, sobre la recerca de l'ensenyament de la geografia. [...]
Este artículo tiene como finalidad realizar una cartografía de las principales aportaciones que se han llevado a cabo, en Cataluña y en España, acerca de la enseñanza de la geografía. Se trata de una investigación de análisis documental que se ha centrado en la revisión de las principales revistas científicas que tratan la enseñanza y el aprendizaje de la geografía. [...]
Cet article propose une description des principales contributions à l'enseignement de la géographie réalisées en Catalogne et en Espagne pendant ces dernières années. Il s'agit d'une recherche documentaire focalisée sur la révision des principales revues scientifiques espagnoles relatives à l'enseignement et l'apprentissage de la géographie, ainsi que de publications issues de congrès et de séminaires organisés par la section géographie d'AGE. [...]
This aim of this paper is to present the main contributions on geography education over the last decade in Catalonia and Spain. This research employs a documentary analysis methodology using data contained in articles of the main Spanish geography education journals and conference proceedings of the Spanish Geography Association (AGE). [...]

2017 - 10.5565/rev/dag.481
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 63 Núm. 3 (setembre-desembre 2017) , p. 597-614 (Articles)  
5.
3 p, 3.9 MB Del carrer Egipcíaques al campus de Bellaterra : L'any 1987 es va inaugurar el nou edifici d'una facultat que vol evitar l'aïllament / Moragas Spà, Miquel de, 1943-
El naixement de la Facultat de Ciències de la Informació ara fa 20 anys, als locals del carrer Egipcíaques, es va produir, hem de recordar-ho, en un context polític i universitari ple de dificultats. [...]
1992
Capçalera, Núm. 32 (1992) , p. 6-8  
6.
18 p, 2.2 MB Estrategias didácticas innovadoras en la enseñanza de las ciencias : Estudio de caso: los maestros del Patronato de Educación Rural de Valencia (1958-1985) / García Ferrandis, Ignacio (Universitat de València. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials) ; Vilches Peña, Amparo (Universitat de València. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials) ; García Ferrandis, Xavier (Universidad Católica de Valencia «San Vicente Mártir». Departamento de Enfermería Fundamental, Investigación y Gestión Sanitaria)
Este trabajo aborda la reintroducción de estrategias didácticas en ciencias experimentales en el mundo rural de la provincia de Valencia que tuvo lugar a partir de los años 60 del siglo pasado. Para ello se han analizado documentos relativos al Patronato de Educación Rural (1958-1985), organismo dependiente de la Diputación de Valencia constituido con el objetivo de mejorar la educación en zonas rurales de la provincia. [...]
Aquest treball aborda la reintroducció d'estratègies didàctiques en ciències experimentals al món rural de la província de València que va tenir lloc a partir dels anys 60 del segle passat. Per a això s'han analitzat documents relatius al Patronat d'Educació Rural (1958-1985), organisme depenent de la Diputació de València constituït amb l'objectiu de millorar l'educació en zones rurals de la província. [...]
This paper addresses the reintroduction of experimental science teaching strategies in rural areas of the province of Valencia, which took place from the 60s of last century. We have analyzed documents relating to the Rural Education Foundation (1958-1985), an agency of the Province of Valencia chartered to improve education in rural areas of the province of Valencia. [...]

2017 - 10.5565/rev/ensciencias.1964
Enseñanza de las ciencias, Vol. 35 Núm. 2 (2017) , p. 109-126 (Investigaciones Didácticas)  
7.
2 p, 75.1 KB Los revisores, actores fundamentales en el proceso editorial / Enseñanza de las Ciencias, Revista (Rosa Borrero Bolaño)
2017 - 10.5565/rev/ensciencias.2394
Enseñanza de las ciencias, Vol. 35 Núm. 2 (2017) , p. 5-6 (Editorial)  
8.
5 p, 1.2 MB Nuevos retos en la Universidad Autónoma de Barcelona / Rodrigo Alsina, Miquel, 1955-
1997
Chasqui : revista latinoamericana de comunicación, Num. 44 (1993) , p. 67-69  
9.
18 p, 367.1 KB Rasgos del profesorado asociados al uso de diferentes estrategias metodológicas en las clases de ciencias / Gil-Flores, Javier (Universidad de Sevilla. Departamento de Métodos de Investigación y Diagnóstico en Educación)
En este trabajo se analiza la actuación en el aula del profesorado que imparte ciencias en educación secundaria obligatoria, considerando una muestra de 365 profesores españoles de ciencias que participaron en la encuesta TALIS 2013 (Teaching and Learning International Survey) promovida por la OCDE. [...]
En aquest treball s'analitza l'actuació a l'aula del professorat que imparteix ciències en educació secundària obligatòria, considerant una mostra de 365 professors espanyols de ciències que van participar en l'enquesta TALIS 2013 (Teaching and Learning International Survey) promoguda per l'OCDE. [...]
In this paper we have analysed the Science teacher ́s classroom practices in Compulsory Secondary Education. We used a sample of 365 Science Spanish teachers who took part in TALIS 2013 (Teaching and Learning International Survey), promoted by the OECD. [...]

2017 - 10.5565/rev/ensciencias.1970
Enseñanza de las ciencias, Vol. 35 Núm. 1 (2017) , p. 175-192 (Investigaciones Didácticas)  
10.
24 p, 3.4 MB Cambio del conocimiento sobre la enseñanza de las ciencias de futuros maestros / Rivero García, Ana (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales) ; Martín del Pozo, Rosa (Universidad Complutense de Madrid. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales) ; Solís Ramírez, Emilio (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales) ; Azcárate Goded, Pilar (Universidad de Cádiz. Departamento de Didáctica) ; Porlán, Rafael (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales)
En este artículo se describen y analizan las propuestas elaboradas por 92 equipos de futuros maestros para enseñar contenidos concretos de ciencias al iniciar y finalizar un curso de formación inicial de orientación constructivista y tomando como referencia el modelo de investigación escolar. [...]
En aquest article es descriuen i analitzen les propostes elaborades per 92 equips de futurs mestres per ensenyar continguts concrets de ciències en iniciar i finalitzar un curs de formació inicial d'orientació constructivista i prenent com a referència el model de recerca escolar. [...]
This paper describes and analyzes the proposals made by 92 teams of future teachers to teach concrete contents of science when starting and finishing an initial training course of constructivist orientation, taking as reference the model of school research. [...]

2017 - 10.5565/rev/ensciencias.2068
Enseñanza de las ciencias, Vol. 35 Núm. 1 (2017) , p. 29-52 (Investigaciones Didácticas)  

Articles : 247 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 11 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
2 p, 206.4 KB Seminari Dona i ciència : les pioneres en ciències socials / Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball ; Universitat Autònoma de Barcelona. Seminari d'Estudis de la Dona
La menor proporció de dones dedicades a la ciència, amb relació als homes, al llarg de la història es una cosa ben coneguda. Malgrat que aquesta situació està canviant, al menys pel que fa a l'accés al saber científic, les dones continuen excloses de les ciències i especialment dels llocs de decisió i de major prestigi. [...]
2003
Seminari Dona i ciència, les pioneres en ciències socials. Bellaterra, Catalunya, : 2003  
2.
3 p, 95.7 KB Jornada Socio-cognitiva: Ciència Cognitiva i Investigació Social / Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca i d'Estudis Sociojurídics
2004
Jornada Socio-cognitiva: Ciència Cognitiva i Investigació Social. Bellaterra, Catalunya, : 2004  
3.
29 p, 2.4 MB L'accés obert a la recerca : la producció científica de l'IGTP al Dipòsit Digital de Documents de la UAB / Jordan Gili, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Medicina) ; Fabregat, Tomàs (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Presentació sobre l'accés obert i com publicar al DDD adreçada als investigadors de la Fundació Institut d'Investigació en Ciències de la Salut Germans Trias i Pujol (IGTP), dins del marc dels Scientific Seminars organitzats per l'IGTP.
2015
IGTP Scientific Seminars. Badalona, 3 novembre : 2015  
4.
38 p, 1.0 MB Reflexions sobre l'educació ambiental a Sant Cugat / Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Grau Roca, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Presentació que va acompanyar la presentació oral sobre reflexions de l'educació ambiental a Sant Cugat a la 1º Jornada d’Educació Ambiental d'aquest municipi titulada "Els reptes de l’educació per la sostenibilitat".
2007
Jornada d’Educació Ambiental. Els reptes de l’educació per la sostenibilitat. Sant Cugat del Vallès, Catalunya, 1a : 2007  
5.
86 p, 2.9 MB Perspectives sobre el context en educació científica: aproximacions teòriques i implicacions per a la pràctica educativa / Adúriz-Bravo, Agustín (Universidad de Buenos Aires) ; Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Izquierdo i Aymerich, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; García-Milà, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Evolutiva i de l’Educació) ; Jiménez Aleixandre, María Pilar (Universidade de Santiago de Compostela. Departamento de Didáctica das Ciencias Experimentais) ; Reigosa, Carlos (High School Fuentesnuevas (Lleó)) ; Marchán Carvajal, Ivan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Martins, Isabel (Universidade Federal do Rio de Janeiro) ; Siry, Christina (Université du Luxembourg) ; Solsona Pairó, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup LIEC)
El grup de recerca LIEC (Llenguatge i Ensenyament de les ciències) durant el curs 2012-13 ha focalitzat part del seu treball en aprofundir tan a nivell teòric com pràctic sobre el paper que el context té en l’ensenyament de les ciències i en la transferència dels coneixements apresos. [...]
2014
Perspectives sobre el context en educació científica: aproximacions teòriques i implicacions per a la pràctica educativa. Seminari de doctorat. Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, : 2013

1. Adúriz-Bravo, Agustín. The notion of “epistemological context” as a theoretical tool for science education. 2. Espinet, Mariona. Contextos i entorns d’aprenentatge en educació científica i ambiental. 3. Izquierdo, Mercè. Consideraciones acerca de la diferencia entre ‘contexto del alumno’ y ‘contexto de modelización científica escolar’ y de las dificultades que de ella se derivan. 4. Garcia-Milà, Mercè. La dimensió psicològica de Context i les seves implicacions en l'Ensenyament i Aprenentatge. 5. Jiménez-Aleixandre, María Pilar i Reigosa, Carlos. Contextualizing Practices Across Epistemic Levels in the Chemistry Laboratory. 6. Marchán, Ivan ; Màrquez, Conxita & Sanmartí, Neus. La evolución de la noción de contexto en la didáctica de las ciencias. 7. Martins, Isabel. Text and context according to discursive approaches: readings, appropriations and implications for research and practice in Science Education. 8. Siry, Christina. Sociocultural perspectives of context in science education research and practice. 9. Solsona i Pairó, Núria. La inclusió del model de gènere en el context.  

6.
4 p, 22.9 KB Fer ciències i anglès en tallers inter-nivell: una experiència CLIL a l’educació primària / Arcos Sorando, Mari Cruz (Centro de Profesores y Recursos de Teruel) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012.
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education., 2012, p. 186-189  
7.
32 p, 3.7 MB Textos biomédics a l'Edat Mitjana / Allué i Blanch, Vicenç (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Veterinària) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Veterinària
2010  
8.
8 p, 344.1 KB Les competències transversals a l’escola de ciències de la salut de Manresa / Ubiergo Perramon, Imma (Fundació Universitària del Bages. Escola Universitària de Ciències de la Salut de Manresa) ; Lorza Blasco, Gonzalo (Escola Universitària de Ciències de la Salut de Manresa. Estudis de Fisioteràpia) ; Pérez Quirós, Manel (Escola Universitària de Ciències de la Salut de Manresa. Estudis de Podologia) ; Torralba Roselló, Mireia (Escola Universitària de Ciències de la Salut de Manresa. Estudis de Logopèdia) ; Valiente Ballesteros, Carme (Escola Universitària de Ciències de la Salut de Manresa. Estudis d’Infermeria)
Un dels pilars del nou marc d’ensenyament superior és l’aprenentatge basat en competències. Yáriz i Villardón defineixen una competència com el conjunt de coneixements, habilitats i actituds necessaris per a desenvolupar una ocupació donada i la capacitat de mobilitzar i aplicar aquests recursos en un entorn determinat, per a produir un resultat definit. [...]
One of the pillars of the new framework for higher education is learning based on competences. Yáriz and Villardon define one competence as knowledge, skills and attitudes, all of them needed to develop an activity, and the capacity to apply these resources on a specific environment, to produce a defined result. [...]

2008
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 5es : 2008  
9.
7 p, 45.7 KB Narrativas experimentales en la formación de docentes de Ciencias / Ramos De Robles, Silvia Lizette (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Espinet Blanch, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
El trabajo propone la producción de relatos narrativos producto de las prácticas de laboratorio como instrumento para mejorar la didáctica de las ciencias y conocer la forma en que los futuros profesores construyen su identidad como docentes de ciencias. [...]
The paper presents a teaching innovation undertaken within the course of Science Education offered in the undergraduate programme of Primary teaching in a foreign language. The proposal is about using alternative writing strategies such as narrative writing in relation to laboratory work as a way to promote the development of both the model of living beings and the identity as professional teachers of the participating students. [...]

2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  
10.
23 p, 172.9 KB L’avaluació de l’aprenentatge cooperatiu en ciències socials / Reynal Querol, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Privat) ; Carrasquer, Pilar, 1957- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Gibert, Francesc (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Lama Aymà, Alejandra de (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Privat) ; Orgaz Guerrero, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa) ; Parella Rubio, Sònia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Solà Monells, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Públic i de Ciències Historicojurídiques)
L’objectiu d’aquest document és reflexionar sobre l’avaluació en l’aprenentatge cooperatiu a partir de les experiències desenvolupades pels diferents membres de l’ACECS (Aprenentatge Cooperatiu en Ciències Socials). [...]
2006
Jornada de Campus d’Innovació Docent, 3a : 2006  

Contribucions a jornades i congressos : 11 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Publicacions periòdiques 16 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
36 p, 56.0 KB Memòria d'activitats : sessions de treball - cursos - workshops - publicacions - recerca / Institut de Ciències Polítiques i Socials (Barcelona, Catalunya)
Barcelona : Promociones y Publicaciones Universitarias, 1989-
20 documents
2.
116 p, 4.2 MB Anuari polític de Catalunya / Institut de Ciències Polítiques i Socials (Barcelona, Catalunya)
Barcelona : Institut de Ciències Polítiques i Socials, 2008-
5 documents
3.
31 p, 115.0 KB Qui parle : critical humanities and social sciences
[Lincoln, NE] : University of Nebraska Press, 2009-
162 documents
 Accés restringit a la UAB
4.
24 p, 144.3 KB Diaspora : a journal of transnational studies
Diaspora
Toronto : University of Toronto, 1991-
391 documents
 Accés restringit a la UAB
5.
4 p, 2.5 MB El Naturalista : revista ilustrada: historia natural, zootecnia, agricultura, sport
Barcelona : Impr. De Henrich y Cia 1886
69 documents
6.
115 p, 20.3 MB Anuario ... / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació
El Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació és un dels quatre grans departaments adscrits a la Facultat de Ciències de la Comunicació, creada l'any 1971. El Departament de Periodisme i Ciències de la Comunicació imparteix docència a les branques de Periodisme, Comunicació Audiovisual i Publicitat i Relacions Públiques, especialment a la primera d'elles.
Bellaterra: Departamento de Periodismo y de Ciencias de la Comunicación, Universitat Autònoma de Barcelona, 2011-
3 documents
7.
28 p, 43.7 MB Avui
Avui (Servei d'informació català)
Barcelona : Servei d'Informació Català (S.I.C.), 1972-1976
38 documents
8.
18 p, 2.4 MB Prensa libre socialista : órgano de las Juventudes Socialistas de Madrid / Juventudes Socialistas (Madrid)
Madrid : JJSSE, 197?-
3 documents
9.
36 p, 3.6 MB Orfeó Català : portaveu dels catalans a Mèxic / Orfeó Català de Mèxic
Mèxic : [s.n.], 1962-
8 documents
10.
4 p, 503.8 KB Inprecor / Quarta Internacional. Secretariat Unificat
Bruselas : Secretariado Unificado de la IV Internacional, 1975-1977
11 documents

Publicacions periòdiques : 16 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Llibres i col·leccions 35 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
98 p, 4.3 MB 1988-2013 : 25 anys de recerca, docència i publicacions / Institut de Ciències Polítiques i Socials (Barcelona, Catalunya) ; Pascuet, Rafael
Barcelona : Institut de Ciències Polítiques i Socials, 2013.  
2.
40 p, 687.6 KB Doctor Honoris Causa Margarita Salas Falgueras : discurs llegit a la cerimònia d'investidura celebrada a la sala d'actes de l'edifici del Rectorat el dia 18 d'abril de l'any 2018. / Salas, Margarita autor. ; Llagostera Casas, Montserrat autor. ; Universitat Autònoma de Barcelona, institució que concedeix un títol acadèmic
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2018. (Doctor honoris causa (Universitat Autònoma de Barcelona))

Conté: Presentació de Margarita Salas Falgueras / per Montserrat Llagostera ; Discurs i Currículum vitae / de Margarita Salas Falgueras ; Acord de Consell de Govern.  

3.
37 p, 764.3 KB Doctor Honoris Causa Manuel Castells Oliván : discurs llegit a la cerimònia d'investidura celebrada a la sala d'actes de l'edifici del Rectorat el dia 19 de desembre de l'any 2017. / Castells, Manuel, 1942- ; Marín, Enric, 1956- ; Tresserras, Joan Manuel, 1955- ; Universitat Autònoma de Barcelona.
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017. (Doctor honoris causa (Universitat Autònoma de Barcelona))

Inclou: Presentació de Manuel Castells Oliván / per Enric Marín i Joan Manuel Tresserras ; Discurs i Currículum vitae / de Manuel Castells Oliván.  

4.
19 p, 649.6 KB Identitat cultural, legitimitat política i interès econòmic / Cardús i Ros, Salvador, 1954- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Barcelona Fundació Jaume Bofill 1990 (Dossiers ; 10)
La política cultural europea. Una proposta des de Catalunya, 1990, p. 9-13  
5.
282 p, 39.9 MB Matemàtiques i modelització per a les ciències ambientals / Aguadé i Bover, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques)
Les assignatures de matemàtiques del batxillerat científic i tecnològic proporcionen unes eines molt poderoses per emprendre amb èxit estudis científics. L’alumne —si realment assoleix els coneixements que hi ha als programes d’aquestes assignatures— coneix les funcions elementals, la deriva i la integral, els vectors i les matrius. [...]
Bellaterra 2017
2 documents
6.
12 p, 240.7 KB L'ensenyament de l'equilibri químic a secundària : repte i propostes educatives. / Grimalt Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Pintó, R. (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
En l'article següent es discuteixen les principals dificultats del model d'equilibri químic a l'hora de dissenyar una seqüència d'ensenyament–aprenentatge així com es descriu i justifica el disseny d'una pràctica de laboratori al voltant del contingut esmentat.
2013
Aportacions de futur sobre l'ensenyament de la Química a Catalunya. Actes de les 1es JEQC, 2013, p. 115-126  
7.
10 p, 36.3 KB Reglament de l'Institut de Ciències de l'Educació / Institut de Ciències de l'Educació
2005  
8.
10 p, 116.7 KB Reglament del Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut
2004  
9.
5 p, 53.9 KB Reglament del Departament Periodisme i de Ciències de la Comunicació / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament Periodisme i de Ciències de la Comunicació
2009  
10.
11 p, 40.3 KB Reglament del Departament de Dret Públic i de Ciències Historicojurídiques / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Públic i de Ciències Historicojurídiques
2004  

Llibres i col·leccions : 35 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Documents de recerca 101 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
186 p, 2.1 MB Concepciones sobre aprender y enseñar a través de la escritura en clase de ciencias naturales : efectos de la enseñanza de estrategias de escritura para aprender sobre las concepciones de profesores y alumnos acerca de la enseñanza y el aprendizaje / Alvarez Otero, Beatriz, autor. ; Monereo i Font, Carles, 1957- supervisor acadèmic. ; Castelló, Montserrat, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
Este estudio se interesa por comprender los efectos del uso de la escritura para aprender en la clase de ciencias naturales. Las actividades de escritura para aprender pueden propiciar la reflexión sobre las concepciones que profesores y estudiantes tienen sobre la enseñanza y el aprendizaje en general y de esta asignatura en particular. [...]
The purpose of this study is to understand the effects of writing to learn activities in science class. Activities which involve writing can encourage reflection on the conceptions that teachers and students have about teaching and learning in general, and in this particular subject. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2018.  
2.
34 p, 1.8 MB Georreferenciación masiva y visualización de datos de biodiversidad / Órpez Milán, Alberto ; Uribe Porta, Francisco ; Quirós Jiménez, José ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Davant la veloç generació de nombroses fonts d'informació sorgeix la necessitat de crear eines que puguin gestionar , emmagatzemar i divulgar l'enorme flux d'informació que produeix l'aparició del Big Data. [...]
Ante la veloz generación de numerosas fuentes de información surge la necesidad de crear herramientas que puedan gestionar, almacenar y divulgar el enorme flujo de información que produce la aparición del Big Data. [...]
Given the rapid production of multiple sources of information comes the need for tools that can manage, store and disseminate the enormous flow of information produced by the emergence of Big Data. This project proposes a method to georreferenciate masive sample banks owned by the Museum of Natural Sciences in Barcelona , so that each record has calculated their geographical coordinates, and the uncertainty associated with the position. [...]

2016  
3.
451 p, 14.6 MB Las Mujeres en la enseñanza de la historia y de las ciencias sociales : estudio de caso en formación inicial de maestros y maestras de educación primaria / Ortega Sánchez, Delfín, autor. ; Pagès, Joan (Pagès Blanch) supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials.
Con el objetivo de adoptar los enfoques de enseñanza-aprendizaje necesarios para la inclusión de la perspectiva de género en contextos específicos de formación del profesorado, esta investigación analiza el discurso normativo-curricular y las representaciones sociales de los futuros y de las futuras docentes de Educación Primaria sobre la enseñanza de la Historia y, en particular, sobre las mujeres y la inclusión de perspectiva de género en la historia enseñada. [...]
With the objective of adopting the teaching-learning approaches necessary for the inclusion of the gender perspective in specific contexts of teacher training, this research analyzes the normative-curricular discourse and the social representations of future and future teachers of Education Primary on the teaching of history and, in particular, on women and the inclusion of a gender perspective in the school history. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.
3 documents
4.
280 p, 7.0 MB ¡Profe, enséñame con canciones! una investigación sobre el uso de las canciones en la enseñanza y el aprendizaje de las ciencias sociales / Martínez Zapata, Iván Andrés, autor. ; Pagès, Joan (Pagès Blanch) supervisor acadèmic. ; González Monfort, Neus, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials.
En esta Tesis Doctoral mostraremos los resultados de una investigación realizada en varias instituciones de educación básica secundaria de la ciudad de Medellín – Colombia, sobre el uso de las canciones en la enseñanza de las ciencias sociales. [...]
In this Doctoral Thesis, we will show the results of a research carried out in several institutions of secondary education of the city of Medellín - Colombia, on the use of songs in the teaching of the social studies. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
5.
390 p, 5.6 MB Propuesta de un modelo formador ambientalizado del profesorado / Missiacos Cárdenas, Sonia A., autor. ; Junyent i Pubill, Mercè, supervisor acadèmic. ; Miño González, Luís Patricio, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals.
Durante los últimos 15 años se ha puesto en tela de juicio la calidad del sistema educativo escolar de Chile y Latinoamérica, debido a que sus estudiantes no dominan los contenidos ni las competencias mínimas de las pruebas estandarizadas nacionales. [...]
During the last 15 years, the quality of the school system in Chile and Latin America has been questioned, because students manage neither the contents nor the minimum competences of national standardized tests. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
6.
312 p, 5.1 MB Llegir la paraula i el món : literacitat crítica en els estudis socials a l'educació primària / Tosar Bacarizo, Breo, autor. ; Santisteban, Antoni, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials.
Aquesta tesi doctoral explora el fenomen de la manca de crítica i creativitat en la interpretació dels textos i la proposta d'accions socials a l'educació primària. La investigació qualitativa es fonamenta en el marc teòric dels Nous Estudis de Literacitat, per entendre com la literacitat crítica podria ajudar els professors i els estudiants en la interpretació i presa d'accions de justícia social. [...]
This PhD dissertation explores the phenomenon of the lack of criticism and creativity in interpreting texts and taking social actions in elementary education. This qualitative research takes New Literacy Studies' framework in order to understand how using critical literacy could help teachers and students in taking social justice actions. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
7.
44 p, 1.7 MB Spatial Polarization of the Ecological Footprint distribution / Teixidó-Figueras, Jordi ; Duro Moreno, Juan Antonio ; Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)
The international allocation of natural resources is determined, not by any ethical or ecological criteria, but by the dominance of market mechanisms. From a core-periphery perspective, this allocation may even be driven by historically determined structural patterns, with a core group of countries whose consumption appropriates most available natural resources, and another group, having low natural resource consumption, which plays a peripheral role. [...]
Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP) 2014 (XREAP ; 2014-02)  
8.
253 p, 1.6 MB Estudio de las características textuales y el contenido científico de resúmenes sobre la función de nutrición en estudiantes de educación secumdaria obligatoria / Paz, Vilma, autor ; Márquez, Conxita, supervisor acadèmic ; Aduríz Bravo, Agustín, supervisor acadèmic ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
La presente tesis doctoral estudia la incidencia de una Unidad Didáctica diseñada siguiendo las directrices de la Actividad Científica Escolar (ACE) en la competencia cognitivo-lingüística del resumen. [...]
The present doctoral thesis "Study of textual characteristics and scientific content of summaries on the role of nutrition in compulsory secondary education students" studies the impact of a Teaching Unit designed by following the guidelines of the School Scientific Activity (ACE), in the cognitive-linguistic competence of summaries: This study includes the following aspects: 1) A Teaching Unit (UD), entitled "health, food and life" about food and nutrients and nutrition function in living-being model is designed; 1) The UD is implemented in a class group of third year of compulsory secondary school (ESO) students whose age is 14/16 years; 2) The students were asked to write, individually, four summaries where they had to express their knowledge till the writing time. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
9.
354 p, 4.7 MB L'empatia i l'ensenyament-aprenentatge de les ciències socials a l'educació primària a Catalunya : un estudi de cas / Yuste Munté, Montserrat, autor ; Oller, Montserrat, supervisor acadèmic ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials
L'empatia és un indicador de pensament social i crític, i una de les capacitats que no sols condicionarà la representació i comprensió social de l'alumnat sinó que també facilitarà el seu desenvolupament en el món. [...]
Empathy is an indicator of social and critical thinking, and a capacity that not only conditions the social representation and understanding of the students but which also facilitates their development in the world. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017
2 documents
10.
491 p, 9.8 MB Indagación y modelización con el diagrama Uve de Gowin en la formación inicial del profesorado de ciencias de Educación Secundaria / Herrera San Martín, Edith, autor ; Espinet Blanch, Mariona, supervisor acadèmic ; Izquierdo i Aymerich, Mercè, supervisor acadèmic ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
El profesor de ciencias juega un rol gravitante en la estructuración de las oportunidades de aprendizaje de los estudiantes para el desarrollo de las competencias científicas. Sin embargo los resultados de las pruebas PISA 2013 sobre la adquisición de competencias científicas de los estudiantes de Chile están por debajo de la media internacional. [...]
Science teachers play a fundamental role as providers of opportunities for the development of secondary students' scientific competences. The results of international assessment programs such as PISA 2013 indicate that secondary students from Chile perform below average. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  

Documents de recerca : 101 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Materials didàctics 31 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
6.0 KB Quit : 25 anys fent recerca / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials.
Inclou: presentació, línies de recerca, producció científica, seminaris i jornades, actes, galeria fotogràfica, exposició presencial i crèdits.
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, Biblioteca de Ciències Socials, 2016. (Exposicions bibliogràfiques (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials))  
2.
64 p, 2.2 MB Cerca i gestió de la informació : les principals fonts d'informació en tecnologia i ciències ambientals / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia
Presentació dels diferents recursos d'informació i eines documentals adreçades als alumnes del doctorat de ciències ambientals i d'enginyeries.
2016 (Fonts d'informació)  
3.
2 p, 276.5 KB Citacions bibliogràfiques segons el model APSA / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Guia bàsica per a fer les citacions bibliogràfiques segons el model APSA (American Political Science Association), un estil de citació que s'aplica principalment en l'àmbit de les ciències polítiques.
2018 (Eines per a la recerca)  
4.
2 p, 101.5 KB Citacions bibliogràfiques segons el model CSE / Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Guia bàsica per a fer les citacions bibliogràfiques segons el model CSE (Council of Science Editors), un estil de citació que s'aplica principalment en l'àmbit de les Ciències de la Vida.
2018 (Eines per a la recerca)  
5.
11.7 KB 25 anys d'investigació i innovació en didàctica de les ciències socials / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats
Exposició amb motiu de la celebració simultània del XXV Simposium Internacional de Didáctica de las Ciencias Sociales, les XI Jornades Internacionals de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials i el II Encuentro Iberoamericano de Investigación en Didáctica de las Ciencias sociales, els dies 8, 9 i 10 d'abril de 2014.
2014  
6.
2 p, 289.0 KB Biblioteca de Ciències Socials, ordinadors i connexions / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Guia per conèixer la relació d'ordinadors i connexions que hi ha a la Biblioteca de Ciències Socials: nombre d'ordinadors; la seva ubicació en els diferents espais de la biblioteca; l'accés a la xarxa sense fils; l'ús d'ordinadors portàtils; on gravar i imprimir informació.
2017 (Serveis) (Guies de les Biblioteques) (Biblioteca de Ciències Socials)  
7.
11.1 KB 25 anys de la Biblioteca de Ciències Socials : 1988-2013 / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Exposició bibliogràfica i activitats entorn la celebració dels 25 anys de la Biblioteca de Ciències Socials. Inclou presentació, història, fons, biblioteca 2. 0, fotografies, exposicions bibliogràfiques, coordinadors docents, personal, cartell i punts de llibre, exposició presencial, opinions, acte commemoratiu i crèdits.
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, Biblioteca de Ciències Socials, 2013 (Exposicions bibliogràfiques (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials))  
8.
2 p, 131.9 KB Citacions bibliogràfiques segons el model de la NLM –“Citing Medicine” 2n ed. / Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques ; Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Medicina
Guia bàsica per a fer citacions bibliogràfiques segons el model de la NLM –“Citing Medicine” 2n ed. , un estil de citació que s'aplica principalment en l'àmbit de les ciències de la salut i veterinària.
2018 (Eines per a la recerca)  
9.
20 anys de Ciències ambientals / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
L'exposició pretén visualitzar algunes de les aportacions del professorat de la titulació en una mostra dels llibres de temàtica ambiental i dels projectes fi de carrera dels estudiants en el espai expositiu de la Biblioteca de Ciències i Tecnologia de la UAB.
Altres dels documents presents en aquesta exposició i a la seva web són els audiovisuals de la gènesi de les Ciències Ambientals a principi dels anys 90 per part dels professors que van participar en la seva creació; i un altre sobre el futur de les Ciències Ambientals, amb entrevistes a estudiants i ambientòlegs.

2012
   
10.
1 p, 14.7 KB Fitxes d'opinió sobre el lloc de feina ocupat durant les pràctiques de Premsa. Curs 2011-2012. 2n semestre / Rodríguez, Pepe, 1953- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Taller de Redacció de Premsa ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
2n Semestre 2012
Llicenciat en Periodisme [72]
50 documents
 Accés restringit a la UAB

Materials didàctics : 31 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Documents gràfics i multimèdia 19 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
Vine a conèixer la Biblioteca de Ciències Socials / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Presentació de la Biblioteca de Ciències Socials: organització dels espais i del fons, horaris, equipaments, funcionament del catàleg i reglament general i de préstec.
2014
   
2.
1 p, 59.0 MB Biblioteca de Ciències Socials 25 anys (1988-2013) / Guerrero Muñoz, M. Luisa - Asy (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials) ; Vicens-i-Planagumà, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials
Material promocional de l'exposició "Biblioteca de Ciències Socials 25 anys (1988-2013)".
2013
9 documents
3.
1024x768, 256.6 KB Exposició "Les Xarxes socials a la Biblioteca de Ciències Socials" / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Fotografies de l'exposició sobre la presència de la Biblioteca de Ciències Socials a les xarxes socials: blocs, netvibes, delicious, twitter i facebook. L'exposició va tenir lloc l'octubre de 2013.
2013
13 documents
4.
1024x719, 411.5 KB Construcció de la Biblioteca de Ciències Socials / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Fotografies de la construcció de la Biblioteca de Ciències Socials (actuals plantes 0 i -1). En aquest edifici es van integrar els fons bibliogràfics de les antigues biblioteques de les Facultats de Dret, Ciències Econòmiques i Empresarials i Ciències Polítiques i Sociologia.
1988
22 documents
5.
Come to know the Social Sciences Library / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Presentation of the UAB Social Sciences Library for new students. This video explains the organization of the library areas and collections, hours, equipments, tools and services offered and how to use them.
2013
   
6.
Vine a conèixer la Biblioteca de Ciències Socials / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Presentació de la Biblioteca de Ciències Socials (organització dels espais i del fons, horaris, equipaments, funcionament del catàleg, reglament general i de préstec).
2013
   
7.
1024x724, 587.9 KB Ampliació de la Biblioteca de Ciències Socials / Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea d'Arquitectura i Urbanisme
El desembre de 1996 es van inaugurar les plantes -2 i -3 (Sala d'estudi) de la Biblioteca de Ciències Socials. Es van transformar els espais destinats al Bar d'Econòmiques, 1400 m2 de la planta -2 i 400 m2 de la planta -3, en una sala d'estudi amb 400 places i oberta les 24 hores del dia tots els dies de l'any.
1996
9 documents
8.
683x1024, 464.7 KB Exposició "Producció científica dels professors de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB" / Sierra Hinojosa, Montserrat ; Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General
Fotografies de l'exposició "Producció científica dels professors de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB" organitzada amb motiu dels 40 anys de la Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General entre el 12 de setembre i el 31 d'octubre de 2011 i formada per obres representatives de la producció científica del professorat de la facultat.
2011
18 documents
9.
1024x819, 227.6 KB VI Jornada Compartint coneixements a les biblioteques de la UAB / Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
La nova figura de suport a la docència i la recerca / Carme Besson. L'administració-e, projecte de projectes: l'experiència a la UAB / Antoni Borfo i Bach. Acreditació avaluació / Marina Carbonell. [...]
2012
Jornada Compartint coneixements a les biblioteques de la UAB. Bellaterra, Catalunya, 6a : 2012
37 documents
10.
1 p, 10.5 MB Producció científica dels professors de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB : Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General, 40 anys / Calvet Renedo, Sergio ; Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General
Material promocional de l'exposició "Producció científica dels professors de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB" organitzada amb motiu dels 40 anys de la Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General entre el 12 de setembre i el 31 d'octubre de 2011 i formada per obres representatives de la producció científica dels professorat de la facultat.
2011  

Documents gràfics i multimèdia : 19 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Fons personals i institucionals 13 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
13 p, 2.5 MB 25 personas, situaciones, y casualidades que tuvieron una gran influencia sobre la obra de Charles Robert Darwin / Camps i Rabadà, Jaume ; XVI Congreso Nacional y V Iberoamericano de Historia de la Veterinaria (Octubre 2008 : Santiago-Lugo)
Charles R. Darwin, (1809-1882), uno de los personajes con mayor influencia en toda la historia de la Humanidad, tenía solo el título de pastor anglicano. Es citado, sin embargo, como naturalista, biólogo, médico, geólogo, etc. [...]
2008
XVI Congreso Nacional y V Iberoamericano de Historia de la Veterinaria, Octubre 2008, p. 91-103  
2.
4 p, 989.0 KB La Academia de Ciencias Veterinarias de Catalunya / Roca i Torras, Jaume ; VII Jornadas Nacionales y II Congreso Iberoamericano de Historia de la Veterinaria (Noviembre 2002 : León)
Ante todo debemos decir que estos antecedentes ya fueron expuestos magistralmente por el Prof. Dr. Miguel Ángel Vives Valles, en las VI Jornadas Nacionales de Historia en Valencia (noviembre 2001) con su conferencia "Las Academias de Veterinaria", y en la cual nos informa detalladamente de las peripecias sufridas para implantar a mediados del siglo XIX la Academia de Veterinaria en Madrid. [...]
2002
VII Jornadas Nacionales y II Congreso Iberoamericano de Historia de la Veterinaria, Noviembre 2002, p. 239-242  
3.
5 p, 958.4 KB Antecedentes históricos de la fundación de la "Academia de Ciencias Veterinarias de Barcelona" en 1960 / Roca i Torras, Jaume ; VI Jornadas Nacionales de Historia de la Veterinaria (Noviembre 2001 : Valencia)
Hoy en día el término de Academia, es el de "Sociedad literaria, artística o científica, fundada, aprobada, reglamentada y sostenida por la autoridad pública, y constituida por la recepción y discusión de trabajos y comunicaciones de sus miembros, sostenimiento de la investigación, edición de publicaciones científicas, etc. [...]
2001
V Jornadas Nacionales de Historia de la Veterinaria, Noviembre 2001, p. 305-309  
4.
5 p, 1.1 MB Aportaciones a la sociedad española, por la "Acadèmia de Ciències Veterinàries de Catalunya" / Roca i Torras, Jaume ; VIII Congreso de Historia de la Veterinaria (2003 : Donostia-San Sebastian y Bilbao, País Vasco)
La actual Academia no ha nacido por generación espontánea, sino por los esfuerzos de muchos veterinarios durante los últimos 150 años. Ya en 1855, se fundó la Acadeia Médico-Veterinaria de Barcelona (filial de la Española), con su vicepresidente Geroni Darder Feliu y secretario Miquel Viñas Martí. [...]
2003
VIII Congreso de Historia de la Veterinaria, Octubre 2003, p. 237-241  
5.
1 p, 273.6 KB Carta de Pere Pascual a Ramon Parés, President de la Reial Acadèmia de Ciències i Arts de Barcelona, sobre la possibilitat de deixar de ser-ne membre. / Pascual, Pedro, 1934-2006
21 juny 1999.  
6.
3 p, 896.8 KB Carta de Pere Pascual al professor Manuel Puigcerver (Reial Acadèmia de Ciències i Arts de Barcelona) amb necrològica de Sir Nevill F. Mott. / Pascual, Pedro, 1934-2006
4 novembre 1997.  
7.
1 p, 309.6 KB Carta del Vice-rector de la UB al Degà de la Facultat de Ciències comunicant que Pere Pascual pren part en el concurs de trasllat de la Càtedra de Mecànica Teòrica a la UB. / Universitat de Barcelona. Rectorat
28 agost 1970.  
8.
1 p, 251.4 KB Carta de Pere Pascual al degà de la Facultat de Ciències de la UB comunicant la seva absència degut a una estada al CERN. / Pascual, Pedro, 1934-2006
15 juny 1977.  
9.
3 p, 696.0 KB Carta de Francisco Sánchez Martínez (Universidad de la Laguna, Tenerife) al degà de la Facultat de Ciències Físiques demanant un impuls en la formació de nous astrofísics a Espanya. / Sánchez Martínez, Francisco
1 abril 1977.  
10.
1 p, 338.9 KB Carta del professor E. R. de Arantes e Oliveira (Comissâo Portuguesa de Mecânica Teórica e Aplicada) al director de la Facultat de Ciències (UB) oferint a la biblioteca la documentació del 1º Congresso Nacional Português de Mecânica Teórica e Aplicada. / Arantes e Oliveira, E. R. De
juliol 1975.  

Fons personals i institucionals : 13 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.