Resultats globals: 543 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 263 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 19 registres trobats
Publicacions periòdiques, 17 registres trobats
Llibres i col·leccions, 43 registres trobats
Documents de recerca, 116 registres trobats
Materials didàctics, 45 registres trobats
Documents gràfics i multimèdia, 28 registres trobats
Fons personals i institucionals, 13 registres trobats
Articles 263 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
8 p, 232.0 KB Fem el que diem que fem? : Aula de ciències amb perspectiva de gènere / Ramis Pérez, Elena ; Pipitone, Carolina (Universitat Autònoma de Barcelona.Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
La desigualtat de gènere a les ciències, tant a les aules com a l'ocupació és un tema que actualment,se'n comença a parlar més i cada cop es veu més la necessitat de fer un canvi. Partint d'una societatandrocèntrica, on la dona ha estat (o està) exclosa, on l'educació està basada en un model masculí i lesviolències de gènere es continuen perpetuant a l'aula, en aquest treball s'analitzen diverses entrevistes adiferents docents per observar la perspectiva que tenen respecte el gènere i com s'ha de treballar a l'aula. [...]
Gender inequality in science, both in classrooms and in the employment field, is a subject that is currently getting in the spotlight, showing that change needs to be done. Starting from an androcentric society, where women have been (or are) excluded, where education is based on a male model and gender violence are still perpetuated in the classrooms, this paper analyzes several interviews with different teachers to observe their take on gender perspective and how it should be treated in the classrooms. [...]

2020 - 10.5565/rev/ciencies.419
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 39 (2020) , p. 22-28 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)  
2.
7 p, 427.6 KB #WhiteMirrorProject, cap a la reflexió activa sobre el desenvolupament sostenible / Domènech-Amador, Núria (Institut Francesc Ferrer i Guàrdia (Sant Joan Despí, Catalunya)) ; Martínez Gargallo, Marc (Institut Bernat el Ferrer (Molins de Rei, Catalunya))
El #WhiteMirrorProject, és un projecte per a reflexionar sobre el desenvolupament sostenible i tecnològic. L'alumnat comença analitzant diversos aspectes relacionats amb el medi ambient i la tecnologia. [...]
The #WhiteMirrorProject is a project to think about sustainable and technological development. Students begin by analyzing several subjects related to the environment and technology. Based on this analysis, they make a prediction of how these elements will affect society in the future. [...]

2019 - 10.5565/rev/ciencies.412
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 38 (2019) , p. 2-8 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
3.
22 p, 163.5 KB El derecho de la infancia a ser investigada correctamente / Bernuz Beneitez, María José (Universidad de Zaragoza. Departamento de Derecho Penal)
Este trabajo presenta algunas reflexiones sobre la posibilidad de que las distintas consideraciones éticas que deben tenerse en cuenta cuando se realiza investigación con niños y niñas no se perciban como simples recomendaciones, sino que puedan conformarse como un derecho que exige el cumplimiento de algunas obligaciones al científico social que investiga en ese contexto. [...]
Aquest treball presenta algunes reflexions sobre la possibilitat que les diferents consideracions ètiques que cal tenir en compte quan es fa recerca amb infants no es percebin com a simples recomanacions, sinó que puguin conformar-se com un dret que exigeix el compliment d'algunes obligacions al científic social que investiga en aquest context. [...]
This paper presents some reflections on the possibility that the different ethical considerations when carrying out a research with children can be shaped as a right and not just simple recommendations. [...]

2019 - 10.5565/rev/papers.2492
Papers : revista de sociologia, Vol. 104 Núm. 3 (2019) , p. 381-402 (Artículos)  
4.
4 p, 1.0 MB L'aprenentatge polític de la participació democràtica / Santisteban, Antoni
La participació política requereix una formació i una predisposició per intervenir en la vida pública. L'aprenentatge de la política es confon massa sovint amb l'adquisició de coneixements relatius als partits polítics, a les institucions o als sistemes de govern. [...]
1998 - 10.17345/comeduc199814-17
Comunicació educativa, Núm. 11 (1998) , p. 14-17  
5.
6 p, 1.0 MB Algunes consideracions sobre l'estat actual de l'ensenyament de la història, la geografia i la resta de les ciències socials / Santisteban, Antoni
Què ha significat de millora el debat sobre la Reforma Educativa per a l'ensenyament de les ciències socials? Quins són els aspectes fonamentals que preocupen a qui s'interessa pels estudis socials? Les respostes a totes aquestes preguntes assenyalen les problemàtiques essencials sobre l'ensenyament i l'aprenentatge de les ciències socials. [...]
1999 - 10.17345/comeduc199922-27
Comunicació educativa, Núm. 12 (1999) , p. 22-27  
6.
7 p, 1.1 MB La història de Catalunya al nou currículum / Pagès, Joan (Pagès Blanch) (Universitat Autònoma de Barcelona)
A partir d'una panoràmica de l'ensenyament de la Història en general, i de l'ensenyament de la Història a Catalunya en concret, es planteja la situació dels currículums d'ESO i Batxillerat després de la reforma realitzada pel govern del Partir Popular al desembre del 2000 i les modificacions que els Reals Decrets van provocar al currículum d'ESO de la Generalitat.
2003 - 10.17345/comeduc200333-39
Comunicació educativa, Núm. 16 (2003) , p. 33-39  
7.
6 p, 1.7 MB El futur del professorat : tècnics, crítics o creatius? / Gavaldà i Torrents, Antoni (Universitat Rovira i Virgili) ; Santisteban, Antoni (Universitat Rovira i Virgili)
Hi ha diversos nivells d'anàlisi en referència a les concepcions que s'estan posant en joc sobre quin ha de ser el perfil del professorat en el futur. Volem reflexionar sobre aquests aspectes a partir de la nostra experiència en la formació inicial i permanent del professorat, en Didàctica de les Ciències Socials, sobretot des de la introducció de les expectatives de reforma i canvi educatiu al nostre país. [...]
1993 - 10.17345/comeduc199326-31
Comunicació educativa, Núm. 6 (1993) , p. 26-31  
8.
8 p, 1.8 MB Converses ... amb José Sánchez Real / Salvat Altés, Agustí ; Santisteban, Antoni
José Sánchez Real és doctor en Química i mestre d'E. G. B. És membre corresponent de la Real Acadèmia de la Historia de Madrid, de la Real Acadèmia de Sant Jordi de Belles Arts de Barcelona, de l'Institut Arqueològic Alemany de Berlín i conseller de l'Institut d'Estudis Tarraconenses «Ramon Berenguer IV» de Tarragona. [...]
1994 - 10.17345/comeduc19946-13
Comunicació educativa, Núm. 7 (1994) , p. 6-13  
9.
3 p, 995.4 KB Ensenyar la diversitat a Europa / Santisteban, Antoni (Universitat Rovira i Virgili)
L'Antropologia ha estudiat els orígens i els enigmes de les cultures, ens ha intentat explicar el perquè de les diferències en les maneres de viure que existeixen al món. L'antropòleg Marvin Harris ens ha descobert les distintes concepcions del poder o de la solidaritat, que separen altres pobles de la nostra civilització occidental; fins i tot el menjar pot ser un element de total contraposició entre cultures: l'europeu observa amb perplexitat la dèria dels coreans per la carn de gos, o contempla incrèdul els hindús com deixen les vaques que envaeixin el seu entorn quotidià, en canvi són molts pobles de l'Àfrica o de l'Àsia que no entenen la nostra obsessió per permetre que una quantitat ingent de vaques sagrades, anomenades automòbils, ocupin el millor espai en el nostre medi. [...]
1994 - 10.17345/comeduc199414-16
Comunicació educativa, Núm. 7 (1994) , p. 14-16  
10.
7 p, 1.0 MB El debat de les humanitats : llums i ombres / Gavaldà i Torrents, Antoni (Universitat Rovira i Virgili) ; Santisteban, Antoni (Universitat Rovira i Virgili)
El 16 de desembre de 1997 es retirava del Congrés dels Diputats el projecte de Real Decreto pel qual es pretenia establir uns ensenyaments mínims, corresponents a les àrees de Ciències Socials, Geografia i Història, i les de Llengua Castellana i Literatura a l'ESO. [...]
1998 - 10.17345/comeduc19984-10
Comunicació educativa, Núm. 11 (1998) , p. 4-10  

Articles : 263 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 19 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
6 p, 36.2 KB Lliçó magistral : 'De la teoria… a l'aula. Reflexions sobre fer de mestre' / Benejam, Pilar 1937-
2004
Simposium sobre l'ensenyament de les ciències socials. UAB, III : 2004  
2.
28 p, 531.5 KB Lliço magistral : 'Els reptes de l'ensenyament de les ciències socials, la geografia i la història. Quin professorat, quina ciutadania, quin futur?' / Pagès, Joan (Pagès Blanch) (Universitat Autònoma de Barcelona)
2018
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials. UAB, XV : 2018  
3.
150 p, 3.7 MB Quin professorat, quina ciutadania, quin futur? Els reptes de l'ensenyament de les ciències socials, la geografia i la història / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2018
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials. UAB, XV : 2018  
4.
67 p, 1022.0 KB Què està passat al món? Què estem ensenyant? Per un ensenyament de les ciències socials, de la geografia i de la història centrat en els problemes, la justícia social i la ciutadania global / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2017
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials. UAB, XIV : 2017  
5.
124 p, 1.0 MB Repensar l'ensenyament i l'aprenentatge de l'espai geogràfic i del temps històric en temps de crisi / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2013
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials. UAB, X : 2013  
6.
63 p, 398.7 KB La construcció de les identitats i l'ensenyament de les ciències socials, de la geografia i de la història / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2009
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials. UAB, VI : 2009  
7.
47 p, 200.8 KB L'educació per a la ciutadania i l'ensenyament de les ciències socials, de la geografia i de la història / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2008
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials. UAB, V : 2008  
8.
26 p, 241.2 KB La recerca sobre l'ensenyament i l'aprenentatge de la memòria històrica / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2007
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials. UAB, IV : 2007  
9.
2 p, 206.4 KB Seminari Dona i ciència : les pioneres en ciències socials / Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball ; Universitat Autònoma de Barcelona. Seminari d'Estudis de la Dona
La menor proporció de dones dedicades a la ciència, amb relació als homes, al llarg de la història es una cosa ben coneguda. Malgrat que aquesta situació està canviant, al menys pel que fa a l'accés al saber científic, les dones continuen excloses de les ciències i especialment dels llocs de decisió i de major prestigi. [...]
2003
Seminari Dona i ciència, les pioneres en ciències socials. Bellaterra, Catalunya, : 2003  
10.
3 p, 95.7 KB Jornada Socio-cognitiva: Ciència Cognitiva i Investigació Social / Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca i d'Estudis Sociojurídics
2004
Jornada Socio-cognitiva: Ciència Cognitiva i Investigació Social. Bellaterra, Catalunya, : 2004  

Contribucions a jornades i congressos : 19 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Publicacions periòdiques 17 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
130 p, 3.2 MB Memòria d'activitats / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada
Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada 2011-
2 documents
2.
86 p, 2.4 MB Memòria d'activitats : sessions de treball - cursos - workshops - publicacions - recerca / Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències Polítiques i Socials
Barcelona : Promociones y Publicaciones Universitarias, 1989-
23 documents
3.
146 p, 2.5 MB Anuari polític de Catalunya / Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències Polítiques i Socials
Barcelona : Institut de Ciències Polítiques i Socials, 2008-
7 documents
4.
31 p, 115.0 KB Qui parle : critical humanities and social sciences
[Lincoln, NE] : University of Nebraska Press, 2009-
162 documents
 Accés restringit a la UAB
5.
24 p, 144.3 KB Diaspora : a journal of transnational studies
Diaspora
Toronto : University of Toronto, 1991-
391 documents
 Accés restringit a la UAB
6.
4 p, 2.5 MB El Naturalista : revista ilustrada: historia natural, zootecnia, agricultura, sport
Barcelona : Impr. De Henrich y Cia 1886
69 documents
7.
82 p, 62.8 MB Anuario ... / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació
El Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació és un dels quatre grans departaments adscrits a la Facultat de Ciències de la Comunicació, creada l'any 1971. El Departament de Periodisme i Ciències de la Comunicació imparteix docència a les branques de Periodisme, Comunicació Audiovisual i Publicitat i Relacions Públiques, especialment a la primera d'elles.
Bellaterra: Departamento de Periodismo y de Ciencias de la Comunicación, Universitat Autònoma de Barcelona, 2011-
4 documents
8.
28 p, 43.7 MB Avui
Avui (Servei d'informació català)
Barcelona : Servei d'Informació Català (S.I.C.), 1972-1976
38 documents
9.
18 p, 2.4 MB Prensa libre socialista : órgano de las Juventudes Socialistas de Madrid / Juventudes Socialistas (Madrid)
Madrid : JJSSE, 197?-
3 documents
10.
36 p, 3.6 MB Orfeó Català : portaveu dels catalans a Mèxic / Orfeó Català de Mèxic
Mèxic : [s.n.], 1962-
8 documents

Publicacions periòdiques : 17 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Llibres i col·leccions 43 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
492 p, 13.5 MB Quin professorat, quina ciutadania, quin futur? Els reptes de l'ensenyament de les ciències socials, la geografia i la història / Ballbé, Maria, ed. ; González Monfort, Neus, ed. ; Santisteban, Antoni, ed.
Quins són els reptes de l'ensenyament de les ciències socials i de l'educació per a la ciutadania? Per contestar aquesta pregunta hauríem de pensar quina ciutadania volem educar, quin professorat volem formar i quin futur volem construir. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès) : GREDICS (Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials), 2019 (Docs ; 2)  
2.
28 p, 4.8 MB Ressonància magnètica nuclear, 1944-1994 : cinquanta anys al servei de les ciències / Sánchez Ferrando, Francisco (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
Conferència pronunciada amb motiu de Sant Albert Magne a la Facultat de Ciències de la UAB el 1994.
Bellaterra Servei de Publicacions de la Universitat Autònoma de Barcelona 1994  
3.
88 p, 1.7 MB Sociologia, economia i ciència política : guies per a una docència universitària amb perspectiva de gènere / Ortiz Monera, Rosa María (Universitat de Barcelona) ; Cabruja i Ubach, Teresa, coordinador (Universitat de Girona) ; Rodríguez Jaume, M. José, coordinador (Universitat d'Alacant) ; Verge Mestre, Tània, coordinador (Universitat Pompeu Fabra) ; Morero Beltrán, Anna María (Universitat de Barcelona)
Les autores recullen en aquesta guia un ampli ventall de recomanacions per introduir la perspectiva de gènere en la docència de la sociologia, l'economia i la ciència política. A través de la docència oferim a l'alumnat una sèrie de coneixements per entendre el món i les relacions socials, proporcionem fonts de referència i autoritat acadèmica i perseguim posar en pràctica la participació i l'esperit crític. [...]
Xarxa Vives d'Universitats 2018 (Guies per a una docència universitària amb perspectiva de gènere)  
4.
150 p, 1.0 MB L'Escola i la nació / Pagès, Joan (Pagès Blanch) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sant Obiols, Edda (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Santisteban, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona) ; González Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Nussbaum, Luci (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; López Facal, Ramón ; Valls, Rafael ; García Pérez, Francisco F. ; Francisco F. García Pérez ; Merchán, Javier ; Audigier, François ; Loubes, Olivier
Els dies 21 i 22 d'octubre de 2010 es va realitzar a la Universitat Autònoma de Barcelona la segona sessió del Seminari Internacional "L'École et la Nation", organitzada per l'Institut National de Recherche Pédagogique (INRP) i la unitat departamental de Didàctica de les Ciències Socials de la Universitat Autònoma de Barcelona.
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015 (Documents (Universitat Autònoma de Barcelona) ; 105.)  
5.
162 p, 5.1 MB Les Qüestions socialment vives i l'ensenyament de les ciències socials / Pagès, Joan (Pagès Blanch) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Santisteban, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Evans, Ronald W. ; Tutiaux-Guillon, Nicole ; Brusa, Antonio ; Musci, Elena ; Funes, Alicia Graciela ; López Facal, Ramón ; Anguera Cerarols, Carles ; González Valencia, Gustavo A. ; Granados Sánchez, Jesús ; Castañeda Meneses, Marta ; Berlanga, Joan ; Boixader i Corominas, Agnès ; Espí, Vicent ; Llusà i Serra, Juan ; Garrigó Fullola, Margarida ; Ortega, Jordi ; Nomen Recio, Jordi ; González Monfort, Neus ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat de Didàctica de les Ciències Socials ; Jornades de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials (7es : 2010 : Bellaterra, Catalunya)
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions, 2011. (Documents (Universitat Autònoma de Barcelona) ; 97.)  
6.
231 p, 3.1 MB La Construcció de les identitats i l'ensenyament de les ciències socials, de la geografia i de la història / Pagès, Joan (Pagès Blanch) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; González Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Hassani Idrissi, Mostafa ; Sandoval Casilimas, Carlos Arturo ; Dosil Mancilla, Francisco Javier ; Fink, Nadine ; Éthier, Marc-André ; Lefrançois, David ; Demers, Stéphanie ; Batllori i Obiols, Roser ; del Carmen Martín, Lluís ; Falgàs, Margarida ; Romero Diaz, Alfons ; Oller, Montserrat ; Santisteban, Antoni ; Fondevila, Josefina ; Sánchez, Ferran ; Nomen Recio, Jordi ; Ortega, Josep ; Palou Díez, Montserrat ; Moreno, Anna ; Obiols, Maria Rosa ; González Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Henríquez Vásquez, Rodrigo ; González Valencia, Gustavo A. ; Vallejo Rubinstein, Claudia ; Dooly, Melinda ; de Souza Barcelar, Lucicleide ; Miró i Fuentes, Xavier ; García Coca, Lluís ; Ibàñez Mir, Núria ; Sala Torres, M. Dolors ; Grau, Ferran ; Almuni, Victòria ; Pulgarín Silva, Raquel ; Quiroz Posada, Ruth Elena ; Jornades de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials (6es : 2009 : Bellaterra, Catalunya)
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2010. (Documents (Universitat Autònoma de Barcelona) ; 93.)  
7.
295 p, 19.8 MB Contribuciones de Joan Pagès al desarrollo de la didáctica de las ciencias sociales, la historia y la geografía en Iberoamérica / Jara, Miguel Ángel, coord. ; Santisteban, Antoni, coord.
El libro que presentamos es el resultado de una producción conjunta y colaborativa de docentes formadores/as e investigadores/as de diferentes Universidades Iberoamericanas. Surge, fundamentalmente, como un homenaje y reconocimiento al maestro, profesor y doctor Joan Pagès i Blanch, catedrático de la Universidad Autónoma de Barcelona (UAB), que ha dedicado gran parte de su vida a la docencia y a la investigación en el campo de la enseñanza y el aprendizaje de la Historia, la Geografía y de las Ciencias Sociales.
Cipolletti : Universidad Nacional del Comahue ; Universitat Autònoma de Barcelona, 2018  
8.
175 p, 6.1 MB Què està passant al món? Què estem ensenyant? Per un ensenyament de les ciències socials centrat en els problemes, la justícia social i la ciutadania global / Tosar Bacarizo, Breogán, ed. ; Pagès, Joan (Pagès Blanch), ed. ; Santisteban, Antoni, ed.
Els nostres temps són temps carregats d'història, és a dir, d'esdeveniments i problemes que afecten al conjunt de la humanitat, tant a nivell local com a escala global, com els desplaçaments, migracions i xenofòbia; la precarietat laboral o la pobresa; el desprestigi de la democràcia, la corrupció; els fonamentalisme o l'increment de l'autoritarisme; l'ús de la violència en la resolució de conflictes; la pervivència de guerres regionals i locals; els feminicidis, les intolerància; els problemes ambientals, la sinistralitat… L'ensenyament de les ciències socials, la geografia i la historia i de l'educació per a la ciutadania, està dominat per uns continguts allunyats dels problemes del present. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès) : GREDICS (Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials), 2018 (Docs ; 1)  
9.
98 p, 4.3 MB 1988-2013 : 25 anys de recerca, docència i publicacions / Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències Polítiques i Socials ; Pascuet, Rafael
Barcelona : Institut de Ciències Polítiques i Socials, 2013.  
10.
40 p, 687.6 KB Doctor Honoris Causa Margarita Salas Falgueras : discurs llegit a la cerimònia d'investidura celebrada a la sala d'actes de l'edifici del Rectorat el dia 18 d'abril de l'any 2018 / Salas, Margarita autor. ; Llagostera Casas, Montserrat ; Universitat Autònoma de Barcelona, entitat editora
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2018 (Doctor honoris causa (Universitat Autònoma de Barcelona))

Conté: Presentació de Margarita Salas Falgueras / per Montserrat Llagostera ; Discurs i Currículum vitae / de Margarita Salas Falgueras ; Acord de Consell de Govern.  


Llibres i col·leccions : 43 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Documents de recerca 116 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
42 p, 892.5 KB Avaluació, gestió i millora de la comunicació de xarxes socials de la marca d'Esquerra Republicana de Santa Coloma de Gramenet / Espinar Ortiz, Oscar ; Miguel Quesada, Francesc Josep, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Partint de l'interès per la política actual i la comunicació, s'ha plantejat avaluar, gestionar i millorar la comunicació de xarxes socials del partit d'Esquerra Republicana de Catalunya a Santa Coloma de Gramenet. [...]
Partiendo del interés por la política actual y la comunicación, se ha planteado evaluar, gestionar y mejorar la comunicación de redes sociales del partido de Esquerra Republicana de Cataluña en Santa Coloma de Gramenet. [...]
Starting from the interest in current politics and communication, it has been proposed to evaluate, manage and improve the communication of social networks of the political party Esquerra Republicana de Catalunya in Santa Coloma de Gramenet. [...]

2020
Grau en Ciència Política i Gestió Pública [818]
3 documents
2.
125 p, 1.6 MB Què entén l'alumnat d'educació secundària per participació? Anàlisi de les representacions socials sobre el concepte de participació de l'alumnat de 4ESO de l'Institut Joaquima Pla i Farreras / Bosch Mestres, Dolors ; González Monfort, Neus, supervisor acadèmic ; Pagès, Joan (Pagès Blanch), supervisor acadèmic
Aquesta recerca està organitzada en sis capítol. El primer capítol presenta els orígens que em van portar a indagar sobre el concepte de participació que han construït els alumnes de 4ESO de l'Institut Joaquima Pla i Farreras. [...]
2012  
3.
38 p, 5.4 MB Train-the-trainer booklet bioeconomy and the UrBioFuture experience / Aluigi, Annalisa ; Forini, Lorenzo ; Lapinska-Viola, Renata ; Schifino, Renata ; Sotgiu, Giovanna ; Torreggiani, Armida
Objective of this training is to bring your attention, as educators, to the importance of the bioindustry and the opportunities that it creates for the young people. In this booklet we will share with you tailored made educational and multimedia materials so you can use it in your classes and become the Ambassadors of UrBioFuture Experience.
Bologna, 2020
6 documents
4.
275 p, 9.1 MB Els i les mestres com a responsables del currículum : el cas del Grup de mestres de ciències socials de segona etapa d'EGB de "Rosa Sensat" / Ballbé Martínez, Maria, autor. ; Pagès, Joan (Pagès Blanch) supervisor acadèmic. ; Santisteban, Antoni, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
La present tesi doctoral sorgeix de la necessitat de conèixer els motius i les causes que porten els i lesmestres de Ciències socials a canviar la seva pràctica docent. Sense pretensions de generalitzar, escerquen les raons que generen una innovació a travès de l'estudi d'un dels grups de renovaciópedagògica més emblemàtics a Catalunya i a Espanya durant el franquisme, el Moviment de MestresRosa Sensat i, dins d'ell, el Grup de ciències socials de segona etapa d'Educació General Bàsica (EGB,de 11/12 a 13/14 anys). [...]
This PhD. dissertation aims to shade light on the reasons that bring social studies teachers to change their teaching practices. In general terms, we inquire the reasons that make teachers generate teaching innovations. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2020.  
5.
90 p, 473.7 KB Dinámicas de Poder en Danza Movimiento Terapia / Rachele, Preda, autora ; Puxeddu, Vincenzo, tutor
Proposem una reflexió sobre les dinàmiques de poder en DMT analitzant les perspectives teòriques, ètiques i empíriques trobades a la literatura seleccionada. Identifiquem els temes que poden ajudar a aclarir els a priori culturals i professionals, analitzant les tendències de posicionament ideològic, en l'àmbit terapèutic, respecte a el concepte mateix de poder. [...]
Proponemos una reflexión sobre las dinámicas de poder en DMT analizando las perspectivas teóricas, éticas y empíricas encontradas en la literatura seleccionada. Identificamos los temas que pueden ayudar a esclarecer los a priori culturales y profesionales, analizando las tendencias de posicionamiento ideológico, en el ámbito terapéutico, respeto al concepto mismo de poder. [...]

Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2019-2020  
6.
32 p, 1.5 MB Envirocat / Barreto Torres, Juan Pablo ; Szczerban, Wladimir ; Uribe Porta, Francesc ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia
El presente documento describe las diferentes partes que componen el proyecto final Envirocat, liderado académicamente por la Universidad Autónoma de Barcelona, en conjunto con el Instituto Cartográfico y Geológico de Catalunya y que tiene como principal cliente objetivo al Museu de Ciències Naturals de Barcelona, en el programa de Master en Goeinformación, 2a Edición. [...]
2019  
7.
39 p, 1.0 MB Systemic Racism and Anti-Haitianism in the Dominican Republic / Restrepo Rocha, Andrea C. ; Izquierdo Brichs, Ferran, supervisor acadèmic ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
The elites that govern the Dominican Republic have historically utilized anti-haitianismo, a constructed ideology based on racial stereotypes and prejudices, as a resource to accumulate more power. By separating "us" from "them" and inciting a feeling of insecurity in a populist manner, the elites are able to create a division in society, which, on the one hand, enables a model of domination over the minority group, while, on the other, entails the support from the majority. [...]
2019 (Treballs de màster i postgrau. Màster en Relacions Internacionals, Seguretat i desenvolupament (MURISD) ; Curs 2018/19)  
8.
509 p, 11.0 MB Influencia de una propuesta formativa centrada en la modelización en la evolución del modelo científico escolar de energía en futuros docentes de física y matemática / Soto Alvarado, Macarena Belén, autor. ; Couso, Digna, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
La energía es un concepto físico que aparece transversalmente en todos los currículos de ciencia. Configura uno de los modelos científicos más importantes por su capacidad de dar explicación a múltiples fenómenos de nuestro entorno y del mundo en general y es uno de los conceptos científicos más utilizados en nuestra vida cotidiana. [...]
Energy is a physics concept that appears transversely in all science curriculum. It is one of the most important scientific models due to its capacity of giving explanation to many phenomena in our environment and world in general and it is one of the most used scientific concepts in our daily life. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  
9.
47 p, 2.0 MB Valoració de la utilitat i l'eficàcia de la unitat didàctica "Els nostres gens : un assumpte científic o social?" / Massa Gómez, Marc ; Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
En el present treball es pretén valorar la utilitat i l'eficàcia de nivell 2 de la unitat didàctica "Els nostres gens: un assumpte científic o social?". Per fer-ho s'han tingut en compte les valoracions dels qüestionaris KPSI realitzats pels alumnes tant a l'inici com al final de la unitat didàctica i les respostes dels alumnes a dues activitats avaluatives. [...]
juny 2019  
10.
46 p, 1.4 MB El dibuix a classe de ciències : una eina modelitzadora i avaluadora / Martinez Martinez, Andrea ; Canet Pladevall, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El present treball analitza el recurs del dibuix a la classe de ciències com a una potent eina modelitzadora i la coavaluació d'aquest dibuix com a eina d'aprenentatge. Les dades es van recollir en un institut públic de Santa Coloma de Gramenet. [...]
juny 2019  

Documents de recerca : 116 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Materials didàctics 45 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
45 p, 1.2 MB Cerca i gestió de la informació : les principals fonts d'informació en ciència i tecnologia / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia
2019 (Fonts d'informació)
2 documents
2.
7 p, 1.0 MB Ciudadanía global, humanismo radical e invisibles / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2018  
3.
8 p, 1.0 MB (Contra)relatos del odio / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2018  
4.
9 p, 1.4 MB Literacidad crítica y posverdad / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
Investigación sobre las representaciones sociales de estudiantes universitarios en la formación inicial del profesorado.
2018  
5.
33 p, 1.6 MB Podem conviure persones de diferents cultures? / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
Identificar les semblances i diferències entre l'islamisme, el judaisme i el cristianisme. Reflexionar sobre la possibilitat de convivència i l'aparició de conflictes entre diferents cultures. Diferenciar entre convivència, coexistència i conveniència i posicionar-se respecte la situació més adequada.
2007  
6.
59 p, 9.2 MB Límits, fronteres i murs / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
Definir els conceptes de límit, frontera i mur. Identificar quina ha estat l'evolució històrica dels murs. Observar la distribució territorial dels murs arreu del món. treballar amb profunditat diferents murs. [...]
2010  
7.
17 p, 615.0 KB La dictadura (1939-1975) i la democràcia (1978-2007) a Espanya / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
Identificar les característiques de la dictadura i la democràcia a Espanya. Analitzar les causes que van comportar la fi de la dictadura del General Franco. Explicar i justificar perquè es va passar d'una dictadura a una democràcia.
2006  
8.
38 p, 2.6 MB Les migracions, un fenòmen nou? / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
Identificar els moviments migratoris del món al llarg de la història; Analitzar les causes i conseqüències de la immigració a Catalunya als anys 60 i a l'actualitat i identificar les semblances entre les diferents etapes; Reflexionar sobre el concepte d'identitat vinculat al que implica la immigració; Construir una narració que expressi la perspectiva que es té sobre el fet migratori i la interculturalitat.
UAB , 2008  
9.
23 p, 1.3 MB Les migracions a Catalunya a mitjans del segle XX / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
Identificar les causes que fan que les persones migrants tinguin unes feines determinades; Analitzar els canvis produïts a la ciutat de Terrassa des del segle XX fins l'actualitat, identificar-ne les causes i elaborar una projecció de futur; Reflexionar sobre les causes i conseqüències de la immigració a Catalunya al segle XX i a l'actualitat.
UAB , 2006  
10.
44 p, 4.0 MB Per què van marxar? Causes de l'exili / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
Identificar i valorar les persones o col·lectius que decideixen exiliar-se; Comparar les diferents interpretacions històriques que existeixen d'un fet o fenomen històric; Construir un text interpretatiu sobre les causes de l'exili per després elaborar-ne un vídeo.
UAB , 2009  

Materials didàctics : 45 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Documents gràfics i multimèdia 28 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
1024x683, 624.3 KB Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia de la Universitat Autònoma de Barcelona / Pareto, Jordi ; Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Comunicació i Promoció
La Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia de la Universitat Autònoma de Barcelona és pionera en la implementació dels seus estudis, posa un èmfasi especial en la internacionalització de l'activitat acadèmica i la realització de pràctiques professionals.
2017
9 documents
2.
1024x683, 818.3 KB Facultat de Ciències de l'Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona / Pareto, Jordi ; Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Comunicació i Promoció
La Facultat de Ciències de l'Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona amb una proposta docent innovadora, és una facultat compromesa i una de les més valorades en l'àmbit de l'educació en el panorama nacional i europeu.
2017
8 documents
3.
1024x621, 576.5 KB Facultat de Ciències de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona / Pareto, Jordi ; Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Comunicació i Promoció
La Facultat Ciències de la Comunicació està en constant transformació, sempre al dia en últimes tecnologies i atenta als nous fenòmens per convertir-los en saber transmissible i assimilable.
2016
13 documents
4.
1024x683, 526.9 KB Facultat de Ciències de la Universitat Autònoma de Barcelona / Pareto, Jordi ; Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Comunicació i Promoció
Les titulacions de la Facultat de Ciències cobreixen totes les àrees de les ciències i proporcionen una sòlida formació en el camp de la recerca, el de la indústria i la sanitat.
2017
10 documents
5.
1024x683, 764.1 KB Facultat de Medicina de la Universitat Autònoma de Barcelona / Pareto, Jordi ; Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Comunicació i Promoció
La Facultat de Medicina imparteix els graus de Medicina, d'Infermeria i de Fisioteràpia. La Facultat està estructurada en 6 unitats docents. La Unitat Docent de Ciències Mèdiques Bàsiques al Campus de Bellaterra on s'imparteixen els cursos preclínics i 5 Unitats Docents Hospitalàries on es desenvolupen els cursos clínics.
2016
7 documents
6.
1024x576, 708.6 KB Biblioteca d'Humanitats - Sala de Revistes : espais / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats ; Rissech, Laia (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats)
Fotografies dels diferents espais de la Sala de Revistes de la Biblioteca d'Humanitats.
2017
13 documents
7.
1024x576, 455.4 KB Biblioteca d'Humanitats : espais / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats ; Rissech, Laia (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats)
Fotografies dels diferents espais de la Biblioteca d'Humanitats.
2017
16 documents
8.
Biblioteca d'Humanitats : 1997 / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats
Vídeo realitzat amb motiu de la inauguració de la Biblioteca d'Humanitats el 31 de gener de 1997.
1997  
9.
1024x684, 605.9 KB Construcció de la Biblioteca d'Humanitats / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats
Fotografies de la construcció de l'edifici de la Biblioteca d'Humanitats, durant els anys 1995 i 1996. S'hi va traslladar l'antiga Biblioteca de Lletres, que ocupava l'edifici que ara és la Sala de Revistes. [...]
2017
17 documents
10.
3861x2574, 644.6 KB Aules de les facultats de Ciències i Biociències de la UAB / Pareto, Jordi ; Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Comunicació i de Promoció
Imatges de les aules de les facultats de Ciències i Biociències de la UAB. Les fotografies han estat presses al llarg de diferents anys, cada imatge porta associada la data i el lloc.
2016
2 documents

Documents gràfics i multimèdia : 28 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Fons personals i institucionals 13 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
13 p, 2.5 MB 25 personas, situaciones, y casualidades que tuvieron una gran influencia sobre la obra de Charles Robert Darwin / Camps i Rabadà, Jaume ; Congreso Nacional de Historia de la Veterinaria (16è : 2008 : Santiago i Lugo, Galicia) ; Congreso Iberoamericano de Historia de la Veterinaria (5è : 2008 : Santiago Lugo, Galicia)
Charles R. Darwin, (1809-1882), uno de los personajes con mayor influencia en toda la historia de la Humanidad, tenía solo el título de pastor anglicano. Es citado, sin embargo, como naturalista, biólogo, médico, geólogo, etc. [...]
2008
XVI Congreso Nacional y V Iberoamericano de Historia de la Veterinaria, Octubre 2008, p. 91-103  
2.
4 p, 989.0 KB La Academia de Ciencias Veterinarias de Catalunya / Roca i Torras, Jaume ; Congreso Nacional de Historia de la Veterinaria (7è : 2002 : Lleó, Catella i Lleó) ; Congreso Iberoamericano de Historia de la Veterinaria (2n : 2002 : Lleó, Catella i Lleó)
Ante todo debemos decir que estos antecedentes ya fueron expuestos magistralmente por el Prof. Dr. Miguel Ángel Vives Valles, en las VI Jornadas Nacionales de Historia en Valencia (noviembre 2001) con su conferencia "Las Academias de Veterinaria", y en la cual nos informa detalladamente de las peripecias sufridas para implantar a mediados del siglo XIX la Academia de Veterinaria en Madrid. [...]
2002
VII Jornadas Nacionales y II Congreso Iberoamericano de Historia de la Veterinaria, Noviembre 2002, p. 239-242  
3.
5 p, 958.4 KB Antecedentes históricos de la fundación de la "Academia de Ciencias Veterinarias de Barcelona" en 1960 / Roca i Torras, Jaume ; Congreso Nacional de Historia de la Veterinaria (6è : 2001 : València, País Valencià)
Hoy en día el término de Academia, es el de "Sociedad literaria, artística o científica, fundada, aprobada, reglamentada y sostenida por la autoridad pública, y constituida por la recepción y discusión de trabajos y comunicaciones de sus miembros, sostenimiento de la investigación, edición de publicaciones científicas, etc. [...]
2001
V Jornadas Nacionales de Historia de la Veterinaria, Noviembre 2001, p. 305-309  
4.
5 p, 1.1 MB Aportaciones a la sociedad española, por la "Acadèmia de Ciències Veterinàries de Catalunya" / Roca i Torras, Jaume ; Congreso Nacional de Historia de la Veterinaria (8è: 2003 : San Sebastián, País Basc)
La actual Academia no ha nacido por generación espontánea, sino por los esfuerzos de muchos veterinarios durante los últimos 150 años. Ya en 1855, se fundó la Acadeia Médico-Veterinaria de Barcelona (filial de la Española), con su vicepresidente Geroni Darder Feliu y secretario Miquel Viñas Martí. [...]
2003
VIII Congreso de Historia de la Veterinaria, Octubre 2003, p. 237-241  
5.
1 p, 273.6 KB Carta de Pere Pascual a Ramon Parés, President de la Reial Acadèmia de Ciències i Arts de Barcelona, sobre la possibilitat de deixar de ser-ne membre. / Pascual, Pedro, 1934-2006
21 juny 1999.  
 Accés restringit a la UAB
6.
3 p, 896.8 KB Carta de Pere Pascual al professor Manuel Puigcerver (Reial Acadèmia de Ciències i Arts de Barcelona) amb necrològica de Sir Nevill F. Mott. / Pascual, Pedro, 1934-2006
4 novembre 1997.  
 Accés restringit a la UAB
7.
1 p, 309.6 KB Carta del Vice-rector de la UB al Degà de la Facultat de Ciències comunicant que Pere Pascual pren part en el concurs de trasllat de la Càtedra de Mecànica Teòrica a la UB. / Universitat de Barcelona. Rectorat
28 agost 1970.  
 Accés restringit a la UAB
8.
1 p, 251.4 KB Carta de Pere Pascual al degà de la Facultat de Ciències de la UB comunicant la seva absència degut a una estada al CERN. / Pascual, Pedro, 1934-2006
15 juny 1977.  
 Accés restringit a la UAB
9.
3 p, 696.0 KB Carta de Francisco Sánchez Martínez (Universidad de la Laguna, Tenerife) al degà de la Facultat de Ciències Físiques demanant un impuls en la formació de nous astrofísics a Espanya. / Sánchez Martínez, Francisco
1 abril 1977.  
 Accés restringit a la UAB
10.
1 p, 338.9 KB Carta del professor E. R. de Arantes e Oliveira (Comissâo Portuguesa de Mecânica Teórica e Aplicada) al director de la Facultat de Ciències (UB) oferint a la biblioteca la documentació del 1º Congresso Nacional Português de Mecânica Teórica e Aplicada. / Arantes e Oliveira, E. R. De
juliol 1975.  
 Accés restringit a la UAB

Fons personals i institucionals : 13 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.