Resultats globals: 5 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 5 registres trobats
Articles 5 registres trobats  
1.
5 p, 77.6 KB Proposta de divulgação científica em um contexto não formal : uma experiência de aproximação entre cultura popular e conhecimentos científicos no sul da Bahia/Brasil / Prudêncio, Christiana Andréa Vianna (Universidade Estadual de Santa Cruz (Brasil)) ; Dias, Viviane Borges (Universidade Estadual de Santa Cruz (Brasil))
A alfabetização científica se faz cada vez mais necessária na sociedade atual altamente permeada pelos conhecimentos científicos, tecnológicos e seus produtos. Entender a ciência auxilia, então a realizar a leitura de mundo e, nesse sentido, os Museus de Ciências tem desempenhado um importantepapel para promover essa alfabetização para diferentes parcelas da população. [...]
2013
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2013) , p. 2838-2842 (Innovacions didàctiques)  
2.
8 p, 1.5 MB Ciència magazine, first period (1926-1933) : a project for the recovery and dissemination of the Catalan scientific heritage / Garcia-Lladó, Ângela (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Història de la Ciència) ; Montero Pich, Òscar ; Zarzoso, Alfons (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Història de la Ciència) ; Martínez Vidal, Àlvar (Universitat de València. Institut d'Història de la Medicina i de la Ciència «López Piñero»)
In 1926, a new publishing project was realized: the magazine Ciència. Its nameplate included, in a programmatic declaration, the following subtitle: Revista catalana de ciència i tecnologia (Catalan Magazine of Science and Technology). [...]
L'any 1926 es va dur a terme un nou projecte editorial: la revista Ciència. La nova capçalera portava com a subtítol, en una declaració programàtica: Revista catalana de ciència i tecnologia. La revista va esdevenir emblemàtica d'un projecte de catalanisme que cercava tant la necessitat de comunicar la ciència i la tecnologia a un públic cada cop més interessat, com també la necessitat de fixar un lèxic científic i tècnic en català. [...]

2013 - 10.2436/20.7010.01.176
Contributions to science, Vol. 9, No. 2 (2013) , p. 169-176  
3.
16 p, 198.7 KB L'Astronomia popular al segle XIX : de François Arago a Camille Flammarion / Nieto-Galan, Agustí (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Història de la Ciència)
Through the works of Auguste Comte, François Arago and Camille Flammarion, among others, this paper analyses the role of popular astronomy along the nineteenth century. The popularisation of celestial bodies served different aims: the spread of positivism; the construction of a common place between expert and lay knowledge; it was a tool for the democratisation of knowledge; an intersection between science and literature; a stimulus of new scientific careers; a useful knowledge for amateur scientists; a public space for controversies and rivalries, in which the scientific authority of observations, theories and opinions was often under question; it was a strategy to reinforce religious faith, but also a rational tool in favour of the secularisation; a weapon in the service of anticlericalism; and very often, a social balsam.
2009
Actes d'Història de la Ciència i de la Tècnica, Vol. 2, Núm. 1 (2009) , p. 191-206  
4.
14 p, 233.9 KB Concepciones sobre el origen de los terremotos : estudio de un grupo de alumnos de 14 años de Puerto Rico / Mejías Tirado, Nydia Esther ; Morcillo Ortega, Juan Gabriel
Presentamos un estudio en el que se recopilan y analizan las concepciones sobre el origen de los terremotos de un grupo de alumnos de 14 años de Puerto Rico. Para el análisis hemos establecido dos tendencias principales: explicaciones con contenido científico (algunas con un gran paralelismo con la ciencia antigua) y explicaciones basadas en creencias populares y en «mitos» (algunos muy antiguos y otros que se consideran modernos). [...]
This research analyses the conceptions about earthquakes held by a group of fourteen-year old Puerto Rican students. From that analysis two basic tendencies were determined: explanations based on scientific content (closely connected to classical science) and explanations based on popular folk beliefs and «myths» (some ancient and others considered modern). [...]

2006 - 10.5565/rev/ensciencias.3819
Enseñanza de las ciencias, V. 24 n. 1 (2006) p. 125-138  
5.
21 p, 277.2 KB Las aves como naturaleza y la conservación de las aves como cultura / Tàbara, J. David 1964- , (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals)
El artículo argumenta que el proyecto internacional entorno al movimiento de conservación de las aves puede llegar a servir de gran ayuda, para enfrentarse con algunos de los más importantes límites culturales a la sostenibilidad, si bien puede hacerse a través de medios diferentes a los puramente científicos o racionales. [...]
This paper argues that the project of the international bird conservation movement may help, by means other than purely scientific or rational, to deal decisively with some of the most important cultural limits to sustainability. [...]

2006 - 10.5565/rev/papers.2049
Papers : revista de sociologia, N. 82 (2006) p. 57-77  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.