Resultats globals: 832 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 685 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 3 registres trobats
Llibres i col·leccions, 10 registres trobats
Documents de recerca, 20 registres trobats
Materials didàctics, 6 registres trobats
Documents gràfics i multimèdia, 6 registres trobats
Fons personals i institucionals, 107 registres trobats
Articles 685 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
18 p, 1.2 MB La didáctica de las ciencias y la formación docente del profesorado universitario / Porlán Ariza, Rafael (Universidad de Sevilla) ; Pérez Robles, Antonio (Universidad de Sevilla) ; Delord, Gabriela (Universidad de Sevilla)
Este artículo presenta un conjunto de visiones estratégicas basadas en la didáctica de las ciencias para la formación de docentes universitarios. Para ello se ha tomado como referencia las aportaciones de autores destacados en el campo y la experiencia formativa e investigadora de los autores. [...]
This article presents a set of strategic visions based on the didactics of sciences for the training of university teachers. For this purpose, the contributions of prominent authors in the field and the educational and research experience of the authors have been taken as a reference. [...]

2024 - 10.5565/rev/ensciencias.5998
Enseñanza de las ciencias, Vol. 42 Núm. 1 (2024) , p. 5-22 (Investigaciones Didácticas)  
2.
20 p, 991.0 KB Saberes docentes y educación inclusiva en la confección de recursos didácticos de ciencias / Cavalheiro Crittelli, Beatriz (Universidade Federal de São Paulo (Brasil)) ; Guridi, Verónica Marcela (Universidade de São Paulo (Brasil)) ; Rodrigues Chaves Dominguez, Celi (Universidade de São Paulo (Brasil)) ; Pires de Camargo, Eder (Universidade Estadual Paulista (Brasil))
Es fundamental que en la formación inicial de profesores se problematice la enseñanza de las ciencias, favoreciendo la construcción de saberes docentes para el trabajo con la diversidad en el aula, en una perspectiva inclusiva. [...]
In teacher education, it is essential to problematize science teaching by favoring the construction of teaching knowledge which will be useful when working with diversity in the classroom, from an inclusive perspective. [...]

2024 - 10.5565/rev/ensciencias.5957
Enseñanza de las ciencias, Vol. 42 Núm. 1 (2024) , p. 85-103 (Investigaciones Didácticas)  
3.
5 p, 230.2 KB Editorial del número especial "Jordi Domènech i la didàctica de les ciències" / Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Navarro Palà , Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Hernández Rodríguez, María Isabel ; Garrido Espeja, Anna ; Grimalt-Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Simarro Rodríguez, Cristina (Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació) ; Tena Gallego, Èlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En aquest editorial repassem la trajectòria del Jordi Domènech com a autor de la nostra revista, destacant el seu gran impacte tant en número de cites com en número de descàrregues. Seguidament, presentem l'estructura del monogràfic i la diversitat d'autories que inclou, amb la voluntat de reflectir com de ric i variat el seu llegat.
In this editorial, we review Jordi Domènech's trajectory as an author for our journal, emphasizing his significant impact in terms of both citation numbers and download figures. Subsequently, we outline the structure of the monograph and the diversity of authorship it encompasses, aiming to reflect the richness and variety of his legacy.
En este editorial repasamos la trayectoria de Jordi Domènech como autor de nuestra revista, destacando su gran impacto tanto en el número de citas como en el número de descargas. Seguidamente, presentamos la estructura del monográfico y la diversidad de autorías que incluye, con la voluntad de reflejar como de rico y variado es su legado.

2024 - 10.5565/rev/ciencies.502
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 47 (2024) , p. 2-6 (Editorial)  
4.
19 p, 204.5 KB Pluralism and complexity without integration? A critical appraisal of Mitchell's integrative pluralism / Deulofeu Batllori, Roger (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia) ; Suárez, Javier (Universidad de Oviedo. Departamento de Filosofía y Letras)
Este artículo examina de manera crítica la noción de pluralismo integrativo de Sandra Mitchell. Según el pluralismo integrativo, las explicaciones científicas deben integrar descripciones de diferentes niveles ontológicos para ser científicamente sólidas. [...]
This paper critically examines Mitchell's integrative pluralism. Integrative pluralism is the view that scientific explanations should primarily aim to integrate descriptions from different ontological levels. [...]

2023 - 10.1387/theoria.23871
Theoria, Vol. 38 Núm. 3 (2023) , p. 299-317  
5.
18 p, 1011.1 KB Publicaciones sobre los aspectos éticos, legales y sociales de los biobancos entre 2011-2018 : una revisión panorámica / Argudo-Portal, Violeta (Departamento de Psicología Social) ; Domènech i Argemí, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social)
Fundamentos: Los biobancos, con muestras de origen humano, han sido definidos como agentes intermedios entre los donantes/participantes, la comunidad científica, el sistema sanitario y los pacientes. [...]
BACKGROUND: Human-based biobanks have been presented as intermediary agents between donors/participants, the scientific community, the healthcare system, and patients. The objective of this systematic review was to contribute with an updated thematic synthesis in Spanish of the international literature (2011-2018) regarding ethical, legal, and social issues on contemporary biobanks. [...]

2020
Revista Espanola de Salud Publica, Vol. 94 (2020) , p. e202006031  
6.
30 p, 30.5 MB El Semestre Europeo en la política de empleo española ¿Hacia un enfoque con mayor contenido social? / Sanz de Miguel, Pablo (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Mediavilla, Juan José (Universidad de Valladolid)
El Semestre Europeo (SE) se ha configurado desde su creación en 2010 como una poderosa herramienta para reforzar la gobernanza y coordinación de la política de empleo a nivel europeo. Entre los diversos debates que su puesta en marcha ha generado, este artículo aborda, a través de un análisis del caso español durante el periodo 2011-2017, la discusión respecto al supuesto incremento de su contenido social. [...]
2019
Studia politicae, Núm. 47 (2019) , p. 71-100  
7.
17 p, 183.9 KB El trabajo de fin de grado, ¿factor de promoción para la inserción laboral? : un análisis sobre la percepción de las personas graduadas en el ámbito educativo / Bozu, Zoia (Universitat de Barcelona) ; Rubio Hurtado, María José (Universitat de Barcelona) ; Calduch, Isaac (Universitat de Barcelona)
Este estudio explora la percepción de las personas graduadas en el campo de las ciencias de la educación de la Universidad de Barcelona acerca de la importancia del trabajo de fin de grado (TFG) para promover su inserción laboral. [...]
Aquest estudi explora la percepció de les persones graduades en el camp de les ciències de l'educació de la Universitat de Barcelona sobre la importància del treball de fi de grau (TFG) per promoure'n la inserció laboral. [...]
This study explores the views of graduates in Educational Sciences from the University of Barcelona regarding the importance of the final degree project in improving their ability to find a job. Using an ad hoc questionnaire, data were collected from a sample of 88 graduates with teaching degrees, selected through non-probabilistic sampling. [...]

2024 - 10.5565/rev/educar.1753
Educar, Vol. 60 Núm. 1 (2024) , p. 179-195 (Monográfico)  
8.
16 p, 151.2 KB Utilidad de las redes sociales en la divulgación científica de las ciencias sociales en España / Gutiérrez-Sánchez, José David (Universidad de Málaga) ; Said-Hung, Elias (Universidad Internacional de La Rioja) ; García-Sanjuán, Noemí (Universidad Internacional de La Rioja)
Este análisis persigue el objetivo de conocer la percepción que tienen los investigadores del campo de las ciencias sociales que trabajan en áreas afines a la educación sobre la importancia de las redes sociales en la divulgación científica. [...]
Aquesta recerca persegueix l'objectiu de conèixer la percepció que tenen els investigadors del camp de les ciències socials que treballen en àrees afins a l'educació sobre la importància de les xarxes socials en la divulgació científica. [...]
This study aims to discover the views of researchers in the field of social sciences working in areas relating to education of the importance of social networks in scientific dissemination. For this purpose, the study population was taken as the totality of researchers who have published scientific content in academic journals indexed in Scopus or Web of Science (WoS) in the last five years (2016-2020), through quantitative research executed between September 2021 and January 2022. [...]

2023 - 10.5565/rev/educar.1632
Educar, Vol. 59 Núm. 2 (2023) , p. 387-402 (Temas de investigación)  
9.
16 p, 286.4 KB Cambios en la percepción de la ciencia derivados de la pandemia de la COVID-19 / Blanco Fontao, Carolina (Universidad de León) ; Pino, Javier del (Universidad de León) ; Pereira García, Fernando José (Universidad de León) ; Arias-Gago, Ana Rosa (Universidad de León)
La pandemia de la COVID-19 ha cambiado drásticamente la posición de la ciencia en la sociedad para ocupar un papel protagonista. Este hecho ha podido modificar la percepción que los adolescentes tienen de ella, así como su comprensión de la construcción del conocimiento científico y su implicación en la toma de decisiones relacionadas con temas sociocientíficos. [...]
The COVID-19 pandemic has drastically changed the position of science in society, taking a primary role. This fact may have modified the teenagers' perception of science, as well as their understanding of the construction of scientific knowledge and their involvement in decision-making processes related to socio-scientific issues in their daily life. [...]

2023 - 10.5565/rev/ensciencias.5760
Enseñanza de las ciencias, Vol. 41 Núm. 3 (2023) , p. 53-68 (Investigaciones Didácticas)  
10.
20 p, 858.1 KB La enseñanza de contenidos científicos mediante una metodología basada en escape room / Yllana Prieto, Félix (Universidad de Extremadura) ; González Gómez, David (Universidad de Extremadura) ; Jeong, Jin Su (Universidad de Extremadura)
El aprendizaje de contenidos científicos puede generar cierto desinterés en el estudiantado. El empleo de metodologías docentes apropiadas y no desatender la dimensión afectiva pueden ayudar a revertir esta situación. [...]
Learning scientific contents can generate some lack of interest among students. The use of appropriate teaching methodologies and paying attention to the affective dimension can help to reverse this situation. [...]

2023 - 10.5565/rev/ensciencias.5873
Enseñanza de las ciencias, Vol. 41 Núm. 3 (2023) , p. 69-88 (Investigaciones Didácticas)  

Articles : 685 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 3 registres trobats  
1.
1 p, 280.2 KB Actividades de educación ambiental escolar y ayuntamientos : los retos de la sostenibilidad / Grau Roca, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat) ; Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat)
Póster presentado en el IV Congreso Comunicación Social de la Ciencia "Cultura Científica y Ciudadanía Democrática", celebrado en Madrid en noviembre del 2007.
2007
Congreso Comunicación Social de la Ciencia "Cultura Científica y Ciudadanía Democrática". Madrid, España, 4rt : 2007  
2.
6 p, 596.7 KB Análisis del contraste en un contexto multicultural y de formación de maestros en educación para la sostenibilidad / Guilera Pagan, Mercè ; Espinet, Mariona ; Pujol, Rosa M. (Rosa Maria)
La creación del Espacio Europeo de Educación Superior implica cambios en la formación inicial y permanente del profesorado, sobre todo relacionados en el trabajo en contextos multiculturales y en red. [...]
The reform of European High Education implies changes in teacher education, above all in topics related in multicultural contexts and network. In this frame, a thematic workshop was carried out in Barcelona in which one have participated European and Catalan teachers. [...]

2008
Encuentros de Didáctica de las Ciencias Experimentales. Almeria, Espanya, 23è : 2008  
3.
7 p, 45.7 KB Narrativas experimentales en la formación de docentes de Ciencias / Ramos De Robles, Silvia Lizette (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
El trabajo propone la producción de relatos narrativos producto de las prácticas de laboratorio como instrumento para mejorar la didáctica de las ciencias y conocer la forma en que los futuros profesores construyen su identidad como docentes de ciencias. [...]
The paper presents a teaching innovation undertaken within the course of Science Education offered in the undergraduate programme of Primary teaching in a foreign language. The proposal is about using alternative writing strategies such as narrative writing in relation to laboratory work as a way to promote the development of both the model of living beings and the identity as professional teachers of the participating students. [...]

2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  

Llibres i col·leccions 10 registres trobats  
1.
23 p, 221.0 KB Aprendiendo antropología haciendo entrevistas / Clua i Fainé, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Moya, Marian, ed. ; Rúa, Maximiliano, ed.
En este capítulo se explicar el Proyecto Entrevistas, un proyecto que iniciado en el año 2006 vinculado con la asignatura impartida en el Grado de Antropología de la UAB, "Antropología de los Pueblos de España". [...]
2021
El aprendizaje de la "práctica" en la Universidad, 2021, p. 23-46  
2.
12 p, 202.1 KB Huarte de San Juan y la censura inquisitorial en la España de Felipe II / Arrizabalaga, Jon 1956- (IMF-CSIC)
El Examen de Ingenios para las Ciencias (Baeza, 1575) ha convertido a Juan Huarte de San Juan (Saint-Jean-Pie-de-Port, c. 1529 - c. 1588/89) en una figura universal. Reeditada en 1594 tras la intervención de la censura inquisitorial, esta obra fue, antes y después de esta fecha, repetidamente reimpresa en castellano así como traducida al francés, italiano, inglés, latín, neerlandés y alemán. [...]
The Examen de Ingenios para las Ciencias (Baeza, 1575) has made Juan Huarte de San Juan (Saint-Jean-Pie-de-Port, c. 1529 - c. 1588/89) universally renowned. Reedited in 1594 after the intervention of inquisitorial censorship, it was -before and after that date- repeatedly reprinted in Spanish as well as translated into French, Italian, English, Latin, Dutch and German. [...]

Barcelona Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca d'Estudis d'Història Cultural 2020
Pasados y presente. Estudios para el profesor Ricardo García Cárcel, 2020, p. 583-594  
3.
98 p, 1.0 MB La comunicación viva : reflexiones desde y para las ciencias sociales / Romeu Aldaya, Vivian coord
Con el título se busca realizar un paralelismo con el concepto de metáfora viva de Paul Ricouer, anunciando así una concepción dialéctica de la comunicación. Este carácter dinámico comprende, a su vez, una apuesta por entender la comunicación como un comportamiento que tiene lugar en el orden del decir, pero más allá de lo lingüístico. [...]
Bellaterra: Institut de la Comunicació (InCom-UAB), 2019 (eBooks de l'InCom-UAB ; 19)  
4.
12 p, 129.1 KB Guía para implementar el método de estudio de caso en proyectos de investigación / Enrique, Ana Mª (Ana María) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Barrio Fraile, Estrella (Universitat Autònoma de Barcelona)
El investigador que se aventura a utilizar el método de estudio de caso en sus proyectos de investigación suele encontrarse con escasa información existente sobre su utilización, si se compara con otro tipo de métodos, como por ejemplo el experimental o la medición, y es por ello que suele realizarlo con cierta incertidumbre. [...]
Madrid : Forum XXI; Editorial Tecnos (grupo Anaya), 2018
Propuestas de investigación en áreas de vanguardia, 2018, p. 159-168  
5.
289 p, 1.5 MB ¿Condenados a la reflexividad? : apuntes para repensar el proceso de investigación social / Piovani, Juan Ignacio coord. ; Muñiz Terra, Leticia coord. ; Baranger, Denis ; Guber, Rosana ; Lemus, Magdalena ; Guevara, Bárbara ; Ambort, María Eugenia ; Frassa, Juliana ; Bidauri, María de la Paz ; Roberti, Eugenia ; Cuestas, Paula ; Iuliano, Rodolfo ; Urtasun, Martín ; Aliano, Nicolás ; Balerdi, Soledad ; Hang, Julia ; Herrera, Nicolás ; Boix, Ornela ; Welschinger, Nicolás ; Santos, Javier (Universidad Nacional de La Plata) ; Pi Puig, Pilar ; Rausky, María Eugenia
Este libro presenta una revisión crítica de la reexividad metodológica en las ciencias sociales, tanto en el plano teórico como en el empírico. Mientras que la exploración teórica se centra en la noción de reexividad y sus usos en la metodología, la sociología y la antropología, en el plano empírico se propone un análisis de su importancia en tres aproximaciones de investigación especícas: la perspectiva biográca, la etnografía y los métodos mixtos. [...]
Buenos Aires : CLACSO. Biblos, 2018  
6.
336 p, 17.2 MB Memòria : desplegament de l'agenda 21 escolar. 2011-2012 / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat ; Sant Cugat del Vallès (Catalunya). Ajuntament ; Servei Educatiu de Zona Vallès Occidental IV ; Grup de Treball Educació per la Sostenibilitat al Llarg de la Vida
El present volum recull les activitats realitzades en el marc del Programa Agenda 21 Escolar de Sant Cugat del Vallès durant el curs 2011-2012. Aquest programa es duu a terme amb la col·laboració de la Universitat Autònoma de Barcelona a través d'un conveni subscrit per ambdues institucions: la UAB i l'Ajuntament de Sant Cugat.
2012 (Monografies d'Educació per a la sostenibilitat a Sant Cugat del Vallès ; 13)  
7.
12 p, 313.0 KB La evaluación de redes que promueven la educación para el desarrollo sostenible: el caso de la evaluación interna de la Red Europea Support / Sabio Collado, Esther (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En este trabajo nos planteemos desarrollar una estrategia de evaluación que promueva la mejora del funcionamiento de la red Comenius SUPPORT, dentro de un paradigma socio-crítico. Este paradigma tiene en cuenta los valores comunes de la educación para el desarrollo sostenible (EDS) compartidos por los participantes, sus visiones de la "calidad", las actividades concretas y los productos obtenidos. [...]
Madrid : Organismo Autónomo de Parques Nacionales, 2009 (Naturaleza y parques nacionales. Serie educación ambiental) (Doctorado Interuniversitario en Educación Ambiental)
Educación ambiental : investigando sobre la práctica, 2009, p. 157-168  
8.
17 p, 755.2 KB Diagnosis de las actividades de educación ambiental del plan de dinamización educativa del ayuntamiento de Sant Cugat del Vallès : hacia una educación para la sostenibilidad / Grau Roca, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
La Década de las Naciones Unidas de la Educación para el Desarrollo Sostenible ha lanzado unos retos a nivel educativo, que hasta ahora no se habían planteado de una forma tan firme. Este contexto internacional ha generado unas demandas sobre la educación ambiental local en los ayuntamientos en relación con los centros educativos. [...]
Madrid : Organismo Autónomo de Parques Nacionales, 2009 (Naturaleza y parques nacionales. Serie educación ambiental) (Doctorado Interuniversitario en Educación Ambiental)
Educación ambiental : investigando sobre la práctica, 2009, p. 78-94  
9.
11 p, 4.0 MB Reglamento del Seminario de Ciencias Veterinarias / Seminario de Ciencias Veterinarias
Barcelona, Seminario de Ciencias Veterinarias 1953  
10.
46 p, 7.9 MB Memoria correspondiente al año 1910 / Junta Municipal de Ciencias Naturales de Barcelona
Barcelona Imprenta Moderna de Guinart y Pujolar 1911  

Documents de recerca 20 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
271 p, 6.0 MB El Pensamiento Crítico y Creativo en la formación de profesorado de ciencias de educación secundaria / Prado Arenas, Diana Lizeth ; Junyent i Pubill, Mercè, dir. ; Oliveras Prat, Begonya, dir.
La tesi El pensament crític i Creatiu en la formació inicial de professorat de ciències de educació secundària planteja una aportació en el camp de la didàctica de les ciències experimentals per a l'alfabetització científica. [...]
La tesis El pensamiento crítico y Creativo en la formación inicial de profesorado de ciencias de educación secundaria plantea una aportación en el campo de la didáctica de las ciencias experimentales para la alfabetización científica. [...]
The thesis The Critical and Creative Thinking in science secondary teacher training proposes a contribution in the field of didactics of experimental sciences for scientific literacy. The proposal covers the improvement of thinking in the teaching-learning of science through the development of the transversal competences of Critical Thinking and Creative Thinking and modelling as a didactic approach. [...]

2022  
2.
198 p, 11.7 MB Carbon-Based Atomically Dispersed Transition Metal Atom Electrocatalysts / Liang, Zhifu ; Arbiol i Cobos, Jordi, dir. ; Cabot, Andreu, dir.
El catalitzador d'àtoms metàl·lics dispersos atòmicament és un nou tipus de catalitzador amb dispersió d'àtoms metàl·lics, una estructura electrònica i geomètrica única, amb interesants propietats catalítiques. [...]
Los catalizadores basados en átomos metálicos dispersos atómicamente son un nuevo tipo de catalizadores con dispersión de átomos metálicos, estructura electrónica y geométrica única, con excelentes propiedades catalíticas. [...]
Atomically dispersed metal atom catalysts are a new type of catalysts with dispersion of metal atoms, and unique electronic and geometry structure, with interesting catalytic performance. This thesis is focused on developing novel atomically dispersed metal atom catalysts based on porous two-dimensional covalent organic frameworks and applied to lithium-sulfur batteries and electrocatalysis, and also explore the relationship between structure and catalytic performance at the molecular level, and provide strategies for designing efficient atomically dispersed metal atom catalysts at the atomic scale. [...]

2022  
3.
442 p, 7.0 MB La Humanització de la Història Escolar. Conceptualització, limitacions i possibilitats per al professorat / Massip i Sabater, Mariona ; Santisteban, Antoni, dir. ; Gonzalez Valencia, Gustavo, dir.
Aquesta tesi és una recerca en l'àmbit de la didàctica de les ciències socials. Ubicada en la pedagogia crítica i en els plantejaments decolonials, desenvolupa el concepte i les implicacions de la humanització del coneixement social escolar i, de manera més específica, els continguts històrics de l'Educació Secundària Obligatòria. [...]
Esta tesis es una investigación en el ámbito de la didáctica de las ciencias sociales. Ubicada en la pedagogía crítica y en los planteamientos decoloniales, desarrolla el concepto y las implicaciones de la humanización del conocimiento social escolar y, de manera más específica, los contenidos históricos de la Educación Secundaria Obligatoria. [...]
This thesis is a research on social studies education. Located in critical pedagogy and decolonial approaches, it develops the concept and implications of humanizing school social knowledge and, more specifically, the historical contents of Obligatory Secondary Education. [...]

2022  
4.
9 p, 2.4 MB HIST4XAC : una eina d'anàlisi de documents pel manteniment del patrimoni històric / Molina Rodríguez, Adrià ; Ramos Terrades, Oriol, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Heritage Intelligent Support Tool for Xarxa d'Arxius Comarcals (HIST4XAC) és una eina web per visualització explorativa, "data profiler", que intenta proveïr una col·lecció de serveis i utilitats basades en aprenentatge profund i visió per computador a arxivers i científics de l'àmbit social. [...]
La Herramienta de soporte inteligente para la Red de Archivos Comarcales (HIST4XAC) es una herramienta web de visualización y exploración "data profiler" que intenta proporcionar un conjunto de servicios y utilidades basadas en el aprendizaje profundo y la visión por ordenador a los archiveros y científicos del ámbito social. [...]
The Heritage Intelligent Support Tool for the Comarcal Archives Network (HIST4XAC) is a web visualization tool, data profiler, that aims to provide a collection of services and utilities based on deep learning and computer vision to archivists and social scientists. [...]

2022
Enginyeria de Dades [1394]  
5.
375 p, 3.1 MB El desarrollo de la conciencia geográfica : estudio de casos sobre concepciones y prácticas del profesorado chileno / Ortega Rocha, Evelyn ; Santisteban, Antoni, dir.
La present tesis doctoral indaga sobre la consciència geogràfica, la seva conceptualització i la seva formació a l'aula. L'objectiu central és analitzar les concepcions i pràctiques del professorat xilè en l'ensenyament de la geografia, i a la formació del pensament geogràfic i el desenvolupament de la consciència geogràfica a les seves classes. [...]
La presente tesis doctoral indaga sobre la conciencia geográfica, su conceptualización y su formación en el aula. El objetivo central es analizar las concepciones y prácticas del profesorado chileno frente a la enseñanza de la geografía, y frente a la formación del pensamiento geográfico y el desarrollo de la conciencia geográfica en sus clases. [...]
This doctoral thesis investigates geographic awareness, its conceptualization and its training in the classroom. The main objective is to analyze the conceptions and practices of Chilean teachers in the teaching of geography and the formation of geographical thinking, and the development of geographical awareness in their lessons. [...]

2021  
6.
211 p, 8.7 MB Ambientalización de la epistemología docente mediante un taller formativo / Arias Arce, Roberto Enrique ; Calafell Subirà, Genina, dir. ; Banqué, Neus, dir.
L'estudi explora les transformacions que es detecten en dos components: (1) la noció de medi ambient, i (2) les estratègies didàctiques que mobilitzen, estudiants de pedagogia en educació bàsica xilens, al llarg d'un seminari formatiu constructivista en educació ambiental. [...]
Estudio que explora en las transformaciones que se desarrollan en la noción de medio ambiente y las estrategias didácticas que despliegan estudiantes de pedagogía en educación básica chilenos, a lo largo de un seminario formativo constructivista en educación ambiental, buscando generar mejoras en las dinámicas de trabajo en aula que se generan ante una enseñanza de las ciencias desde la educación ambiental. [...]
The study explores the transformations that take place in two componentes: the notion of environment and the didactic strategies deployed by Chilean students of pedagogy in basic education, throughout a constructivist training seminar in environmental education. [...]

2021  
7.
116 p, 1.4 MB Educació científica i pensament crític / Company Messa, Edith ; Pipitone, Maria Carolina, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
En les últimes dècades un dels principals objectius de les institucions educatives ha sigut desenvolupar el pensament crític en els estudiants. Aquest pensament manté na estreta relació amb l'ensenyament de la ciència i s'ha definit de múltiples maneres, amb diferents enfocaments i significats. [...]
En las últimas décadas, uno de los principales objetivos de las instituciones educativas, ha sido desarrollar el pensamiento crítico en el alumnado. Este pensamiento mantiene una estrecha relación con la enseñanza de la ciencia, y se ha definido de múltiples maneras, con diferentes enfoques y significados. [...]
In recent decades, one of the main objectives of educational institutions has been to develop critical thinking in students. This thought is closely related to the teaching of science, and has been defined in multiple ways, with different approaches and meanings. [...]

2021
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Educació Primària [896]  
8.
362 p, 11.4 MB Educación Histórica en un mundo global. Un estudio desde dos lugares del mundo (Neuquén y Barcelona) / Tosello, Julia ; Santisteban, Antoni, dir. ; Jara, Miguel Ángel, dir.
Vivim en un món que està experimentant transformacions profundes en el qual semblés que tots/es fóssim cada vegada més connectats/es, teixint una gran interdependència. Però, mentre que en aquest context multicultural global alguns grups lideren aquest procés i es beneficien social i econòmicament d'aquests canvis, altres van cap a un major aïllament, migracions forçoses, pobresa estructural, precarietat, marginació social i una excessiva localització; el que, en definitiva porta a una creixent desigualtat i injustícia social tant en l'àmbit local com en el global. [...]
Vivimos en un mundo que está experimentando transformaciones profundas en el que pareciera que todos/as estuviéramos cada vez más conectados/as, tejiendo una gran interdependencia. Pero, mientras que en este contexto multicultural global algunos grupos lideran este proceso y se benefician social y económicamente de estos cambios, otros van hacia un mayor aislamiento, migraciones forzosas, pobreza estructural, precariedad, marginación social y una excesiva localización; lo que, en definitiva lleva a una creciente desigualdad e injusticia social tanto en lo local como en lo global. [...]
We live in a world that is undergoing profound transformations in which it seems that we are all increasingly connected, weaving a great interdependence. But, while in this global multicultural context some groups are leading this process and benefit socially and economically from these changes, others are heading towards greater isolation, forced migration, structural poverty, precariousness, social marginalization, and excessive localization; which ultimately leads to growing inequality and social injustice both locally and globally. [...]

2021  
9.
21 p, 630.2 KB POLAT Project. Spanish Political Attitudes Panel Dataset. Methodology Report (Waves 1-6) / Hernández, Enrique (Universitat Autònoma de Barcelona. DEC Democracy, Elections & Citizenship Research Group) ; Galais Gonzàlez, Carolina (Universitat Autònoma de Barcelona. DEC Democracy, Elections & Citizenship Research Group) ; Rico, Guillem (Universitat Autònoma de Barcelona. DEC Democracy, Elections & Citizenship Research Group) ; Muñoz, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. DEC Democracy, Elections & Citizenship Research Group) ; Hierro, María José (Universitat Autònoma de Barcelona. DEC Democracy, Elections & Citizenship Research Group) ; Pannico, Roberto (Universitat Autònoma de Barcelona. DEC Democracy, Elections & Citizenship Research Group) ; Barbet, Berta (Universitat Autònoma de Barcelona. DEC Democracy, Elections & Citizenship Research Group) ; Marinova, Dani (Universitat Autònoma de Barcelona. DEC Democracy, Elections & Citizenship Research Group) ; Anduiza Perea, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. DEC Democracy, Elections & Citizenship Research Group) ; Universitat Autònoma de Barcelona. SGR-Democràcia, ciutadania i eleccions
2021
3 documents
10.
103 p, 6.0 MB Discovering Twitter through Computational Social Science Methods / Yu, Jingyuan ; Muñoz Justicia, Juan Manuel, dir.
Visibilitzant la vida quotidiana de la gent, Twitter s'ha convertit en una de les plataformes d'intercanvi d'informació més importants i ha atret ràpidament l'atenció dels científics. Investigadors de tot el món s'han centrat en les ciències socials i en els estudis d'Internet amb dades de Twitter com a mostra del món real, i en l'última dècada s'han dissenyat nombroses eines d'anàlisis i algorismes. [...]
Visibilizando la vida cotidiana de la gente, Twitter se ha convertido en una de las plataformas de intercambio de información más importantes y ha atraído rápidamente la atención de los científicos. [...]
As Twitter has covered up people's daily life, it has became one of the most important information exchange platforms, and quickly attracted scientists' attention. Researchers around the world have highly focused on social science and internet studies with Twitter data as a real world sample, and numerous analytics tools and algorithms have been designed in the last decade. [...]

2021  

Documents de recerca : 20 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Materials didàctics 6 registres trobats  
1.
Reforestación a escala global. ¿Es la mejor herramienta disponible para limitar la magnitud del cambio climático? / Piñol, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Hernández-Castellano, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Quevedo Dalmau, Lídia 1975- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Martínez Vilalta, Jordi 1975- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia)
La reforestación se ha propuesto como una herramienta fundamental en la lucha contra la emergencia climática, pero el papel de los bosques en el cambio climático es complejo, y las implicaciones de aumentar la superficie forestal a gran escala son múltiples. [...]
La reforestació s‟ha proposat com una eina fonamental en la lluita contra l'emergència climàtica, però el paper dels boscos en el canvi climàtic és complex, i les implicacions d‟augmentar la superfície forestal a gran escala són múltiples. [...]
Reforestation has been proposed as a fundamental tool in the fight against the climate emergency, but the role of forests in climate change is complex, and the implications of increasing forest area on a large scale are multiple. [...]

2023 (Debats actuals en Ecologia i Ciències Ambientals)
6 documents
2.
La gestión de los bosques mediterraneos : ¿Cómo deberíamos gestionar nuestros bosques? / Piñol, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Hernández-Castellano, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Quevedo Dalmau, Lídia 1975- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Martínez Vilalta, Jordi 1975- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia)
En este vídeo se discuten los pros y contras de distintos aspectos relevantes para la gestión sostenible de los bosques mediterráneos.
En aquest vídeo es discuteixen els pros i contres de diferents aspectes rellevants per a la gestió sostenible dels boscos mediterranis.
This video discusses the pros and cons of different aspects relevant to the sustainable management of Mediterranean forests.

2023 (Debats actuals en Ecologia i Ciències Ambientals)
6 documents
3.
Rewilding : una nueva estrategia de conservación de la biodiversidad / Piñol, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Hernández-Castellano, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Quevedo Dalmau, Lídia 1975- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Martínez Vilalta, Jordi 1975- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia)
El rewilding (o renaturalización) es una estrategia de conservación basada en la restauración de los principales procesos ecológicos bióticos y abióticos con el objetivo de generar ecosistemas funcionalmente autónomos. [...]
El rewilding (o renaturalització) és una estratègia de conservació basada en la restauració dels principals processos ecològics biòtics i abiòtics amb l'objectiu de generar ecosistemes funcionalment autònoms. [...]
Rewilding is a conservation strategy based on the restoration of the main biotic and abiotic ecological processes with the aim of generating functionally autonomous ecosystems. This video presents this technology and briefly discusses its pros and cons.

2023 (Debats actuals en Ecologia i Ciències Ambientals)
6 documents
4.
Geoingeniería : ¿qué es? / Piñol, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Hernández-Castellano, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Quevedo Dalmau, Lídia 1975- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Martínez Vilalta, Jordi 1975- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia)
La geoingeniería es la modificación deliberada y a gran escala del clima terrestre para limitar o revertir el calentamiento global. En este vídeo se presenta esta tecnología y se discuten brevemente sus pros y contras.
La geoenginyeria és la modificació deliberada ia gran escala del clima terrestre per limitar o revertir l'escalfament global. En aquest vídeo es presenta aquesta tecnologia i es discuteixen breument els seus pros i contres.
Geoengineering is the deliberate, large-scale modification of the Earth's climate to limit or reverse global warming. This video presents this technology and briefly discusses its pros and cons.

2023 (Debats actuals en Ecologia i Ciències Ambientals)
6 documents
5.
41 p, 2.5 MB Fonts d'informació en Sociologia i Ciències Polítiques. Formació per l'assignatura Metodologia i disseny de la investigació social / Zubillaga Cayuela, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Presentació dels principals recursos digitals en ciències polítiques i sociologia que es poden consultar a la UAB: cercador (catàleg UAB i biblioteca digital), revistes i llibres digitals, bases de dades especialitzades i altres eines i recursos d'especial interès. [...]
2023 (Fonts d'informació)
2 documents
6.
64 p, 3.3 MB Fuentes de información en Políticas y Sociología. Plan de formación de doctores / Zubillaga Cayuela, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Presentació dels principals recursos digitals en ciències polítiques i sociologia que es poden consultar a la UAB: cercador (catàleg UAB i biblioteca digital), revistes i llibres digitals, bases de dades especialitzades i d'altres multidisciplinars, tesis doctorals i altres eines i recursos d'especial interès (dipòsits digitals, serveis de referència, etc. [...]
2024 (Fonts d'informació)
22 documents

Documents gràfics i multimèdia 6 registres trobats  
1.
Reforestación a escala global. ¿Es la mejor herramienta disponible para limitar la magnitud del cambio climático? / Piñol, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Hernández-Castellano, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Quevedo Dalmau, Lídia 1975- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Martínez Vilalta, Jordi 1975- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia)
La reforestación se ha propuesto como una herramienta fundamental en la lucha contra la emergencia climática, pero el papel de los bosques en el cambio climático es complejo, y las implicaciones de aumentar la superficie forestal a gran escala son múltiples. [...]
La reforestació s‟ha proposat com una eina fonamental en la lluita contra l'emergència climàtica, però el paper dels boscos en el canvi climàtic és complex, i les implicacions d‟augmentar la superfície forestal a gran escala són múltiples. [...]
Reforestation has been proposed as a fundamental tool in the fight against the climate emergency, but the role of forests in climate change is complex, and the implications of increasing forest area on a large scale are multiple. [...]

2023 (Debats actuals en Ecologia i Ciències Ambientals)
6 documents
2.
La gestión de los bosques mediterraneos : ¿Cómo deberíamos gestionar nuestros bosques? / Piñol, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Hernández-Castellano, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Quevedo Dalmau, Lídia 1975- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Martínez Vilalta, Jordi 1975- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia)
En este vídeo se discuten los pros y contras de distintos aspectos relevantes para la gestión sostenible de los bosques mediterráneos.
En aquest vídeo es discuteixen els pros i contres de diferents aspectes rellevants per a la gestió sostenible dels boscos mediterranis.
This video discusses the pros and cons of different aspects relevant to the sustainable management of Mediterranean forests.

2023 (Debats actuals en Ecologia i Ciències Ambientals)
6 documents
3.
Rewilding : una nueva estrategia de conservación de la biodiversidad / Piñol, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Hernández-Castellano, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Quevedo Dalmau, Lídia 1975- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Martínez Vilalta, Jordi 1975- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia)
El rewilding (o renaturalización) es una estrategia de conservación basada en la restauración de los principales procesos ecológicos bióticos y abióticos con el objetivo de generar ecosistemas funcionalmente autónomos. [...]
El rewilding (o renaturalització) és una estratègia de conservació basada en la restauració dels principals processos ecològics biòtics i abiòtics amb l'objectiu de generar ecosistemes funcionalment autònoms. [...]
Rewilding is a conservation strategy based on the restoration of the main biotic and abiotic ecological processes with the aim of generating functionally autonomous ecosystems. This video presents this technology and briefly discusses its pros and cons.

2023 (Debats actuals en Ecologia i Ciències Ambientals)
6 documents
4.
Geoingeniería : ¿qué es? / Piñol, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Hernández-Castellano, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Quevedo Dalmau, Lídia 1975- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Martínez Vilalta, Jordi 1975- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia)
La geoingeniería es la modificación deliberada y a gran escala del clima terrestre para limitar o revertir el calentamiento global. En este vídeo se presenta esta tecnología y se discuten brevemente sus pros y contras.
La geoenginyeria és la modificació deliberada ia gran escala del clima terrestre per limitar o revertir l'escalfament global. En aquest vídeo es presenta aquesta tecnologia i es discuteixen breument els seus pros i contres.
Geoengineering is the deliberate, large-scale modification of the Earth's climate to limit or reverse global warming. This video presents this technology and briefly discusses its pros and cons.

2023 (Debats actuals en Ecologia i Ciències Ambientals)
6 documents
5.
1024x683, 624.3 KB Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia de la Universitat Autònoma de Barcelona / Pareto, Jordi ; Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Comunicació i Promoció
La Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia de la Universitat Autònoma de Barcelona és pionera en la implementació dels seus estudis, posa un èmfasi especial en la internacionalització de l'activitat acadèmica i la realització de pràctiques professionals.
2017
9 documents
6.
1024x683, 818.3 KB Facultat de Ciències de l'Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona / Pareto, Jordi ; Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Comunicació i Promoció
La Facultat de Ciències de l'Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona amb una proposta docent innovadora, és una facultat compromesa i una de les més valorades en l'àmbit de l'educació en el panorama nacional i europeu.
2017
8 documents

Fons personals i institucionals 107 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
2 p, 874.5 KB Carta mecanografiada de Pedro Oromí a Cristina Vicente / Oromí Masoliver, Pedro ; Universidad de la Laguna. Departamento de Zoología y Ciencias Marinas
Demana si pot fer-li arribar la determinació d'uns miriàpodes recollits per ells a les Illes Salvatges, que li va enviar A. Machado perquè els necessita per un treball.
Tenerife, 4 de febrer de 1977  
2.
7 p, 31.9 MB Letras catalanas. Tres narradores recientes / Tasis, Rafael ; Sarsanedas, Jordi ; Espinàs, Josep M. ; Pedrolo, Manuel de 1918-1990
1954  
3.
5 p, 3.2 MB Document "RESMEMING..doc": Fundación Centro de Ciencias de Benasque / Grup de Física d'Altes Energies
2001  
 Accés restringit a la UAB
4.
11 p, 4.0 MB Reglamento del Seminario de Ciencias Veterinarias / Seminario de Ciencias Veterinarias
Barcelona, Seminario de Ciencias Veterinarias 1953  
5.
2 p, 452.9 KB Carta de Montse de Molina certificant la participació de Lorenzo Vichi al Centre de Física de Benasc / Universitat de Barcelona. Departament d'Estructura i Constituents de la Matèria
15 octubre 1999  
 Accés restringit a la UAB
6.
2 p, 524.1 KB Carta d'Anna Pellániz (Departament d'Administració, Fundació Bosch i Gimpera) adjuntant per a la seva revisió factura de DECOM (València) pel lloguer d'equipament informàtic per al Centre de Física de Benasc / Fundació Bosch i Gimpera
22 setembre 1999  
 Accés restringit a la UAB
7.
1 p, 186.7 KB Carta de Pere Pascual certificant l'assistència del Dr. Lorenzo Vichi al Centre de Física de Benasc / Pascual, Pedro, 1934-2006
juliol 1999 ca  
 Accés restringit a la UAB
8.
2 p, 395.4 KB Fax de Pere Pascual al Dr. Michail Baranov (Kurchatov Institute, Moscou) convidant-lo al Centre de Física de Benasc / Pascual, Pedro, 1934-2006
17 juny 1999  
 Accés restringit a la UAB
9.
1 p, 211.1 KB Carta de Pere Pascual al Dr. Michail Baranov (Kurchatov Institute, Moscou) convidant-lo al Centre de Física de Benasc / Pascual, Pedro, 1934-2006
9 juny 1999  
 Accés restringit a la UAB
10.
1 p, 274.9 KB Carta de Pere Pascual a Javier Cisneros (Servicios PYMES Aragón de Telefónica, Saragossa) sobre la instal·lació d'una línia punt a punt de 64 Kbit entre el Centre de Física de Benasc i el CESCA / Pascual, Pedro, 1934-2006
25 maig 1999  
 Accés restringit a la UAB

Fons personals i institucionals : 107 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.