Results overview: Found 33 records in 0.02 seconds.
Articles, 22 records found
Research literature, 6 records found
Learning materials, 1 records found
Graphic and multimedia documents, 4 records found
Articles 22 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
5 p, 217.5 KB De consumir a viure la ciència : un canvi en la mirada didàctica a l'aula de Física i Química / Arévalo Domingo, Laura ; Cano-Colino, Maira ; Corrons Usón, David ; Domènech, Núria ; García Larrosa, Aránzazu ; Janer Gual , Núria ; Juncà Ramon, Manel ; López Fernández, Adrià ; López Jornet, Alícia ; Padilla Muñoz, Miquel ; Parcerisas Brossa, Daniel ; Prieto Tapia, Mercè ; Ribera Vall, Dolors ; Solé Martín, Caterina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la matemàtica i les ciències experimentals)
Aquest article presenta algunes de les contribucions d'en Jordi Domènech a l'ensenyament de la Física i la Química. Destaquem la manera com les seves propostes didàctiques i projectes representen una problematització autèntica i donen importància als processos científics. [...]
This article presents some of Jordi Domènech's contributions to the teaching of Physics and Chemistry. We highlight the way in which his projects represent an authentic problematization and give importance to scientific processes, as well as the value he has given to the language as a necessary tool for science learning. [...]
Este artículo presenta algunas de las contribuciones de Jordi Domènech a la enseñanza de la Física y la Química. Destacamos cómo sus propuestas didácticas y proyectos representan una problematización auténtica y dan importancia a los procesos científicos. [...]

2024 - 10.5565/rev/ciencies.509
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 47 (2024) , p. 14-18 (Articles)  
2.
9 p, 365.1 KB Anàlisi de dades en projectes de ciències : mesura de paràmetres per estudiar la qualitat de l'aire en la zona del voltant de l'escola / Artigas Pursals, Judit (Escola Immaculada Concepció Horta)
Es presenta un treball fet amb alumnes de primer de Batxillerat dins de l'assignatura Reptes Científics. L'objectiu principal és recollir dades a partir de les quals es generaran conclusions. Els alumnes prenen consciència de la importància de la presa de dades fent varies mesures puntuals o bé monitoritzant les mesures durant un cert temps per calcular mitjanes i desviacions estàndards. [...]
This article presents a work carried out with first year high school students within the subject Scientific Challenges. The main objective is to collect and analyse data to obtain conclusions. Students become aware of the importance of collecting data by using specific points of measurements or by monitoring measurements to calculate averages and standard deviations. [...]
Se presenta un trabajo hecho con alumnado de primero de Bachillerato dentro de la asignatura Retos Científicos. El objetivo principal es recoger y analizar datos a partir de los cuales se generarán conclusiones. [...]

2023 - 10.5565/rev/ciencies.475
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 45 (2023) , p. 39-47 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
3.
14 p, 580.3 KB El cicle de modelització com a eina d'anàlisi d'una unitat didàctica sobre energia / Solé Martín, Caterina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona)
En aquesta recerca es reflexiona sobre com el cicle de modelització proposat per Couso i Garrido-Espeja (2017) per al disseny de seqüències didàctiques, pot servir per analitzar com una unitat didàctica tracta de promoure la modelització. [...]
En esta investigación se reflexiona sobre cómo el ciclo de modelización propuesto por Couso y Garrido-Espeja (2017) para el diseño de secuencias didácticas puede servir para analizar cómo una unidad didáctica trata de promover la modelización. [...]
In this research we reflect on how the modelling cycle proposed by Couso and Garrido-Espeja (2017) for the design of teaching sequences can be used to analyse how a teaching and learning sequence tries to promote modelling. [...]

2019 - 10.1344/did.2019.5.43-56
Didacticae, Núm. 5 (2019) , p. 43-56  
4.
6 p, 325.6 KB Novel·les a la classe de ciències : una nova mirada a les narratives de ficció / Pau Custodio, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En aquest article es presenta la proposta d'usar novel·les a la classe de ciències com a context tot descrivint-ne les seves potencialitats a nivell teòric. A més a més, es fa una proposta d'anàlisi en la que es consideren els aspectes científics, de naturalesa de la ciència i ètics subjacents a la novel·la. [...]
In this article we pose the use of novels as a context in science education describing its potentialities in a theoretical way. In addition, we make an analysis suggestion where it’s suggested to analyse the scientific content, the nature of science and the ethical aspects. [...]

2018 - 10.5565/rev/ciencies.391
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 35 (2018) , p. 22-27 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)  
5.
7 p, 480.4 KB Involucrant a l'alumnat de primària en una pràctica científica autèntica : el taller Plantes Mutants / Tena Gallego, Èlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Garrido Espeja, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Babot, Zoila (Centre de Recerca en Agrigenòmica)
En els últims anys ha anat creixen el nombre d'iniciatives que estableixen col·laboracions entre alumnat i científics professionals. El present article, ofereix un exemple de taller d'aquest tipus que involucra a alumnat de 5è i 6è de primària en Pràctiques Científiques anàlogues a les dels científics del CRAG. [...]
In the last years, the number of collaborative work initiatives between children and professional researchers has been increasing. This article offers an example of a workshop that involves 9 to 12-year-old children in "real" scientific practices similar to what professional researchers do at CRAG. [...]

2018 - 10.5565/rev/ciencies.387
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 35 (2018) , p. 2-8 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
6.
6 p, 539.5 KB Els gèneres de comunicació científica i el laboratori com a espai didàctic per a l'ensenyament de les Ciències basat en Projectes / Touron, José Luis (Escola Virolai (Barcelona, Catalunya)) ; Vergara, Quique (Escola Maristes Champagnat (Badalona, Catalunya)) ; Arcas, Albert (Barcelona Institute for Global Health (ISGlobal)) ; Costa Vila, Marcel (Institut Obert de Catalunya)
Els contextos de Creació del Coneixement Científic són espais clau perquè l'alumnat desenvolupi els procediments i visions epistèmiques de la Ciència, a més d'una apropiació profunda dels models científics. [...]
Contexts of construction of scientific knowledge are key places to develop procedural and epistemic aspects of scientific competence, together with a deeper understanding of scientific models. Project-Based Learning is an opportunity to develop learning activities wherestudents learn sciences participating in these contexts. [...]

2017 - 10.5565/rev/ciencies.9
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 33 (2017) , p. 15-20 (Monogràfic sobre Aprenentatge Basat en Projectes en àmbits STEM)  
7.
18 p, 427.7 KB La enseñanza de contenidos científicos a través de un modelo "Flipped" : propuesta de instrucción para estudiantes del Grado de Educación Primaria / González-Gómez, David (Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas) ; Jeong, Jin Su (Universidad Politécnica de Madrid. Escuela Técnica Superior de Ingeniería y Diseño Industrial) ; Cañada-Cañada, Florentina (Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas) ; Gallego Picó, Alejandrina (Universidad Nacional de Educación a Distancia (Espanya). Departamento de Ciencias Analíticas)
La metodología de instrucción invertida o "flipped-classroom" constituye un modo de aprendizaje en el cual se invierte el formato tradicional de una clase. En esta metodología, las clases magistrales se imparten «fuera del aula», así el tiempo que el estudiante permanece en el aula se emplea para realizar actividades de aprendizaje más centradas en el alumno, tales como resolución de problemas / casos prácticos, discusiones y trabajo colaborativo. [...]
La metodologia d'instrucció invertida o «flipped-classroom» constitueix una manera d'aprenentatge en el qual s'inverteix el format tradicional d'una classe. En aquesta metodologia, les classes magistrals s'imparteixen «fora de l'aula», així el temps que l'estudiant roman a l'aula s'empra per realitzar activitats d'aprenentatge més centrades en l'alumne, tals com a resolució de problemes / casos pràctics, discussions i treball col·laboratiu. [...]
The inverted instruction methodology, also known as «flipped classroom» is a learning method in which the traditional classroom setting is inverted. With this methodology, lectures are provided outside of the classroom, and therefore the in-class time is used to complete students-centered learning activities such as solving problems/case studies, discussions and collaborative activities. [...]

2017 - 10.5565/rev/ensciencias.2233
Enseñanza de las ciencias, Vol. 35 Núm. 2 (2017) , p. 71-87 (Investigaciones Didácticas)  
8.
18 p, 850.7 KB A vueltas con el gnomon : buscando soluciones a problemas / Gavidia Catalán, Valentín (Universitat de València. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials)
Son frecuentes las aproximaciones cualitativas e intuitivas que se hacen en la escuela sobre el movimiento aparente del Sol por el firmamento que tratan de proporcionar al alumnado observaciones para que construya un modelo del sistema Sol-Tierra. [...]
There are common the intuitive and qualitative approaches made in the School on the apparent movement of the sun across the sky in order to provide students observations to construct a model of the Sun-Earth system. [...]
Són freqüents les aproximacions qualitatives i intuïtives que es fan a l'escola sobre el moviment aparent del Sol pel firmament que tracten de proporcionar a l'alumnat observacions perquè construeixi un model del sistema Sol-Terra. [...]

2014 - 10.5565/rev/ensciencias.1327
Enseñanza de las ciencias, Vol. 32 Núm. 3 (2014) , p. 631-647  
9.
18 p, 85.5 KB Migraciones y ciencias sociales : el caso de los científicos sociales latinoamericanos en España / Santamaría Lorenzo, Enrique, 1961- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
En esta nota exponemos el objeto de estudio de una investigación que pretende estudiar las migraciones de científicos sociales latinoamericanos a España, poniendo el acento, entre otras cosas, en las formas que han adoptado y en el influjo que éstos han tenido y tienen. [...]
In this research note we present the object of a research study that seeks to study the migrations of Latin-American social scientists to Spain, putting the accent, amongst other things, on the forms these migrations have adopted and on the influence they have, and still do, exert. [...]

2006
Revista española de investigaciones sociológicas, Núm. 116 (2006) , p. 271-288  
10.
17 p, 205.3 KB Contribución de la Historia de las Ciencias al desarrollo profesional de docentes universitarios / García-Martínez, Álvaro (Universidad Distrital Francisco José de Caldas (Colòmbia). Facultad de Ciencias y Educación) ; Izquierdo Aymerich, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En este trabajo se analiza el papel que adquiere la Historia de la Química (HQ) en un programa de formación didáctica de profesores universitarios de química al estudiar el cambio químico, que tuvo como elemento central la réplica de instrumentos y experimentos científicos del siglo XVIII. [...]
In this paper examines the role that acquires the History of Chemistry (HC) in training program chemistry teachers on didactic of science, who had as core the replica of scientific instruments and experiments of eighteenth century, when they studied the chemical change. [...]

2014 - 10.5565/rev/ensciencias.758
Enseñanza de las ciencias, Vol. 32, Núm. 1 (2014) , p. 265-281  

Articles : 22 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Research literature 6 records found  
1.
79 p, 326.5 KB El tractament arxivístic dels fons personals de científics / Terreu Gascón, Miquel ; Fernández Trabal, Josep, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Superior d'Arxivística i Gestió de Documents
La primera part d'aquest treball està dedicada a la caracterització dels fons personals de científics, analitzant-los com a fons personals d'una banda i com a fons de ciència de l'altra. Des d'ambdues vessants identifiquem unes característiques pròpies que els singularitzen dins d'aquestes tipologies generals, posen de manifest la seva fragilitat i a la vegada justifiquen la necessitat d'un tractament arxivístic diferenciat. [...]
La primera parte de este trabajo está dedicada a la caracterización de los fondos personales de científicos, analizándolos como fondos personales por un lado y como fondos de ciencia por otro. Desde ambas vertientes identificamos unas características propias que los singularizan dentro de estas tipologías generales, ponen de manifiesto su fragilidad i a su vez justifican la necesidad de un tratamiento archivístico diferenciado. [...]
The first part of this work is devoted to the characterization of scientists' personal archives, analyzing them as personal fonds on one side, and as science fonds on the other. From both views a series of unique characteristics emerge, that single them out within these general typologies, highlight their fragility and yet justify their need for a differentiated archival processing. [...]

Escola Superior d'Arxivística i Gestió de Documents 2012
Màster Universitari en Arxivística i Gestió de Documents [996]  
2.
1 p, 7.5 MB Vesalio i la societat / Espelt Sancho, Maria ; Tabernero Holgado, Carlos, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
2015
Grau en Bioquímica [814]  
3.
1 p, 13.1 MB Fact or fiction? Mary Shelley's vision of the limit of knowledge and Frankenstein's influences and significance / Tierraseca Matute, Vanessa ; Tabernero Holgado, Carlos, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
2015
Grau en Genètica [833]  
4.
37 p, 321.3 KB On the joint production of research and training / Freitas, Antonio ; Macho Stadler, Inés ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmica ; Institut d'Anàlisi Econòmica
Universities and research institutions have the responsibility to produce science and to provide training to new generations of researchers. In this paper, we propose a model to analyze the determinants of a senior scientist's decisions about allocating time between these tasks. [...]
2011 (Working papers ; 861.11)  
5.
67 p, 4.9 MB L'Home d'Orce : una controvèrsia pública / Carandell Baruzzi, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Història de la Ciència) ; Hochadel, Oliver, 1968- ; Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis d'Història de les Ciències ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
L'any 1983, el fragment de crani VM-0, trobat a Venta Micena (Orce, Granada), va ser atribuït al gènere Homo per Josep Gibert, Salvador Moyà-Solà i Jordi Agustí. Un any més tard, el mateix fragment va ser atribuït a Equus per altres investigadors mitjançant el diari El País. [...]
In 1983, the cranial fragment VM-0, found at Venta Micena (Orce, Granada), was attributed to Homo sp. by Josep Gibert, Salvador Moyà-Solà and Jordi Agustí. A year later, the same cranial fragment was attributed to Equus by other scientists as reported by the newspaper El País. [...]

2010  
6.
41 p, 200.5 KB El naturalismo científico en la obra de John Tyndall : Fragments of science / Villar Piñón, José Antonio ; Nieto-Galan, Agustí (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Història de la Ciència) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis d'Història de les Ciències ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
El análisis de los ensayos de John Tyndall, Fragments of Science, permite identificar la teoría atómica, el principio de conservación de la energía y el evolucionismo darwinista como los elementos constitutivos del andamiaje teórico del naturalismo científico. [...]
Tyndall's essays Fragments of Science allow us to identify the atomic theory, the principle of energy conservation and Darwinian evolution as the basis of the theoretical framework of scientific naturalism. [...]

2010  

Learning materials 1 records found  
1.
1 p, 261.7 KB Com trobar versions d'articles en accés obert / Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Fullet adreçat als usuaris que necessiten articles que no troben disponibles a través del cercador de les biblioteques. Explica breument quins ginys, recursos i serveis poden ser útils per a localitzar diferents versions d'aquests articles en accés obert.
2023 (Eines per a la recerca)
2 documents

Graphic and multimedia documents 4 records found  
1.
3.1 KB Científics del CReSA : més a prop teu / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Veterinària ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Aquesta exposició es pot visitar a la Biblioteca des de l'1 fins el 19 de febrer.
2012  
2.
778x584, 186.1 KB Acadèmics en ciències socials / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Exposició sobre els deu acadèmics especialitzats en ciències socials més citats, segons dades obtingudes de la base de dades Social Sciences Citation Index durant el període 2000-2006. De cadascun d'aquests investigadors s'ofereix la biografia, bibliografia seleccionada i recursos web.
2007
9 documents
3.
6.4 KB Acadèmics en ciències socials / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Exposició sobre els deu acadèmics especialitzats en ciències socials més citats, segons dades obtingudes de la base de dades Social Sciences Citation Index durant el període 2000-2006. De cadascun d'aquests investigadors s'ofereix la biografia, bibliografia seleccionada i recursos web.
2007 (Exposicions bibliogràfiques (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials))  
4.
2.7 KB Santiago Ramón y Cajal / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
El 10 d'octubre de 1906 Santiago Ramón y Cajal va rebre a Estocolm el Premi Nobel de Fisiologia i Medicina. Aquest any celebrem, doncs, el centenari d'aquesta data tan destacada per al món de les ciències. [...]
2006  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.