Resultats globals: 107 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 68 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 4 registres trobats
Llibres i col·leccions, 10 registres trobats
Documents de recerca, 22 registres trobats
Documents gràfics i multimèdia, 3 registres trobats
Articles 68 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
8 p, 204.1 KB La Conferencia sobre el Futuro de Europa / González Mellizo, Juan (Comissió Europea)
La Conferencia sobre el Futuro de Europa es un foro de debate y reflexión, lanzado en mayo de 2021, donde la ciudadanía europea y la sociedad civil organizada están aportado ideas y opiniones sobre el porvenir institucional de la Unión Europea (UE). [...]
La Conferència sobre el Futur d'Europa és un fòrum de debat i reflexió, llançat el maig del 2021, on la ciutadania europea i la societat civil organitzada estan aportant idees i opinions sobre el futur institucional de la Unió Europea (UE). [...]
The Conference on the Future of Europe is a forum for debate and reflection, launched in May 2021, where European citizens and organized civil society are contributing ideas and opinions on the institutional future of the European Union (EU). [...]

2022 - 10.5565/rev/quadernsiee.16
Quaderns IEE, Vol. 1 Núm. 1 (2022) , p. 191-198  
2.
20 p, 293.9 KB Read the world to write the future : An interview with professors E Wayne Ross and Xosé Manuel Souto, experts in critical social studies / Castellví Mata, Jordi (Universidad Internacional de la Rioja)
E Wayne Ross is professor at the University of British Columbia (Canada). He is interested in the influence of social and institutional contexts on teachers' practice as well as the role of curriculum and teaching in building a democratic society in the face of antidemocratic impulses of greed, individualism, and intolerance. [...]
E Wayne Ross és professor de la University of British Columbia (Canadà). Està interessat en la influència dels contextos socials i institucionals en la pràctica dels docents, així com en el paper de el pla d'estudis i l'ensenyament en la construcció d'una societat democràtica enfront dels impulsos antidemocràtics de la cobdícia, l'individualisme i la intolerància. [...]
E Wayne Ross es profesor de la University of British Columbia (Canadá). Está interesado en la influencia de los contextos sociales e institucionales en la práctica de los docentes, así como en el papel del plan de estudios y la enseñanza en la construcción de una sociedad democrática frente a los impulsos antidemocráticos de la codicia, el individualismo y la intolerancia. [...]
E Wayne Ross est professeur à l'Université de la Colombie-Britannique (Canada). Il s'intéresse à l'influence des contextes sociaux et institutionnels dans la pratique des enseignants, ainsi qu'au rôle du curriculum et de l'enseignement dans la construction d'une société démocratique face aux pulsions antidémocratiques de la cupidité, de l'individualisme. [...]

2021 - 10.5565/rev/jtl3.974
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 14 Núm. 2 (2021) , p. e974 (Interviews)  
3.
25 p, 333.0 KB Nota de l'editor : Llegir el món per escriure el futur: educació crítica per enfrontar els problemes contemporanis / Castellví Mata, Jordi (Universidad Internacional de la Rioja)
La didàctica de les ciències socials i la didàctica de la llengua i la literatura estan unides per un fort vincle que es remunta a l'origen d'ambdues àrees. El desenvolupament del pensament crític i de la literacitat crítica ha estat -i segueix sent- un dels elements centrals de les seves línies de recerca. [...]
Social sciences education and language and literature education are bonded by a strong link that goes back to the origins of both areas. The development of critical thinking and critical literacy has been -and continues to be- one of the key elements of these research lines. [...]
La didáctica de las ciencias sociales y la didáctica de la lengua y la literatura están unidas por un fuerte vínculo que se remonta al origen de ambas áreas. El desarrollo del pensamiento crítico y de la literacidad crítica ha sido -y sigue siendo- uno de los elementos centrales de sus líneas de investigación. [...]
La didactique des sciences sociales et la didactique du langage et de la littérature sont liées par un lien fort qui remonte aux origines des deux domaines. Le développement de la pensée critique et de la littératie critique a été - et continue d'être - l'un des éléments centraux de ses axes de recherche. [...]

2021 - 10.5565/rev/jtl3.982
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 14 Núm. 2 (2021) , p. e982 (Editors' Note)  
4.
1 p, 137.7 KB Construcción colectiva, ruptura y desobediencia
2019
Soberanía alimentaria, biodiversidad y culturas, Núm. 34 (primavera 2019) , p. 4-5  
5.
16 p, 11.8 MB Identidad colectiva y ciudadanía supranacional / Solé, Carlota, 1944- (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Parella Rubio, Sònia (Universitat Autònoma de Barcelona)
2003
Papeles de economía española, Núm. 98 (2003) , p. 166-181  
6.
28 p, 1.1 MB Territorio y redes alimentarias alternativas : experiencias en la ciudad de Sevilla / González-Romero, Gema (Universidad de Sevilla) ; Cánovas-García, Fulgencio (Universidad de Sevilla)
Las redes alimentarias alternativas son un fenómeno de marcado carácter urbano con una expansión significativa durante las primeras décadas del siglo XXI. Se vinculan a movimientos ciudadanos en respuesta a los impactos socioeconómicos, ambientales y territoriales de un régimen alimentario globalizado y financiarizado, así como a la creciente preocupación por la seguridad y la calidad alimentarias. [...]
Les xarxes alimentàries alternatives són un fenomen de marcat caràcter urbà i amb una expansió significativa durant les primeres dècades de segle XXI. Es vinculen amb moviments ciutadans en resposta als impactes socioeconòmics, ambientals i territorials d'un règim alimentari globalitzat i financiaritzat, així com a la creixent preocupació per la seguretat i la qualitat alimentàries. [...]
Alternative food networks are a phenomenon of a markedly urban nature and with a major expansion during the first decades of the 21st century. They link with citizen movements in response to the socio-economic, environmental and territorial impacts of a globalized and financialized food system, as well as the growing concern for food safety and quality. [...]
Les réseaux alimentaires alternatifs sont un phénomène à caractère urbain marqué et en forte expansion au cours des premières décennies du XXIe siècle. Ils se lient aux mouvements citoyens en réponse aux impacts socio-économiques, environnementaux et territoriaux d'une alimentation mondialisée et financiarisée, ainsi qu'au souci croissant de sécurité et de qualité des aliments. [...]

2021 - 10.5565/rev/dag.660
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 67 Núm. 3 (2021) , p. 389-415 (Articles)  
7.
17 p, 182.8 KB Global and Development Education and Global Skills / Bourn, Douglas (University College London. Institute of Education)
Development education has its roots in Europe in response to decolonisation and the need for public support and engagement in international development. From these roots, it grew as a field of educational practice to encompass themes of global citizenship, postcolonialism and critical pedagogy. [...]
La educación para el desarrollo tiene sus raíces en Europa en respuesta a la descolonización y la necesidad de apoyo público y participación en el desarrollo internacional. A partir de estas raíces, creció como un campo de práctica educativa para incorporar temas de ciudadanía global, poscolonialismo y pedagogía crítica. [...]
L'educació per al desenvolupament té les arrels a Europa en resposta a la descolonització i a la necessitat de suport públic i compromís en el desenvolupament internacional. A partir d'aquestes arrels, va créixer com a camp de pràctiques educatives per aportar temes de ciutadania global, postcolonialisme i pedagogia crítica. [...]

2020 - 10.5565/rev/educar.1143
Educar, Vol. 56 Núm. 2 (2020) , p. 279-295 (Monográfico)  
8.
18 p, 288.1 KB 10 años de la Educación para el Desarrollo en la Universidad Pablo de Olavide : Tendencias actuales y retos futuros: la Agenda 2030 / Domínguez Fernández, Guillermo (Universidad Pablo de Olavide) ; Prieto Jiménez, Esther (Universidad Pablo de Olavide) ; López-Catalán, Luis (UNICEF-España)
La Agenda 2030 establece un marco de acción y de cambio para el conjunto de la ciudadanía. El reto de integrar dicha agenda en todos los ámbitos educativos nos lleva a cuestionarnos cómo podemos abordarlos desde la universidad. [...]
L'Agenda 2030 estableix un marc d'acció i de canvi per al conjunt de la ciutadania. El repte d'integrar aquesta agenda a tots els àmbits educatius ens porta a qüestionar-nos com es poden abordar des de la universitat. [...]
The 2030 Agenda establishes a framework for action and change for all citizens. The challenge of integrating this agenda in all educational fields has lee us to inquire into how the agenda has been approached in the higher education setting. [...]

2020 - 10.5565/rev/educar.1100
Educar, Vol. 56 Núm. 2 (2020) , p. 349-366 (Monográfico)  
9.
19 p, 398.4 KB L'enseignement de la modalité linguistique en primaire - des voies méthodologiques possibles et souhaitables / Costa, José António (Instituto Politécnico do Porto)
Le fait que les enfants sont exposés dès un âge précoce à des énoncés modalisés (Choi, 2006), exprimant surtout l'obligation et la permission, aurait pu faire croire que ce sujet prenait part à l'école primaire, mais ce n'était pas le cas qu'avant les 12 ans dans plusieurs pays, tels que le Portugal, l'Espagne et la France. [...]
As children are very early exposed to modalized expressions (Choi, 2006), especially at levels of obligation and permission, it is believed that this content would be more evident in the early stages of Basic Education. [...]
El fet que els nens estan exposats als enunciats modalitzats des de molt aviat (Choi, 2006), especialment expressant obligació i permís, ens feia creure que aquest contingut es treballa ja en les primeres etapes de l'Educació Bàsica. [...]
El hecho de que los niños están expuestos a los enunciados modalizados desde muy temprano (Choi, 2006), especialmente expresando obligación y permiso, nos hacía creer que este contenido se trabaja ya en las primeras etapas de la Educación Básica. [...]

2019 - 10.5565/rev/jtl3.810
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 12 Núm. 2 (june-july 2019) , p. 41-59 (Articles)  
10.
18 p, 182.0 KB Social and political engagement of university students in the digital sphere : social network uses for citizen participation / Catalina-García, Beatriz (Universidad Rey Juan Carlos) ; García-Jiménez, Antonio (Universidad Rey Juan Carlos) ; Menor Sendra, Juan (Universidad Rey Juan Carlos)
This research, which focuses on some aspects that link the digital life of university students and their civic, political and social involvement, aims to determine the level of engagement of young people in association-related actions or institutions through digital networks. [...]
Aquesta investigació, que té per objecte d'estudi alguns aspectes que vinculen la vida digital dels universitaris i la seva implicació ciutadana, política i social, pretén determinar el grau de compromís d'aquests joves en accions o institucions associatives mitjançant les xarxes digitals. [...]
Esta investigación, que tiene por objeto de estudio algunos aspectos que vinculan la vida digital de los universitarios y su implicación ciudadana, política y social, pretende determinar el grado de compromiso de estos jóvenes en acciones o instituciones asociativas mediante las redes digitales. [...]

2019 - 10.5565/rev/analisi.3179
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 60 (June 2019) , p. 25-41 (Articles)
2 documents

Articles : 68 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 4 registres trobats  
1.
37 p, 3.1 MB Ciència i Democràcia : algunes reflexions en temps d'incertesa / Nieto-Galan, Agustí (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut d'Història de la Ciència)
Conferència realitzada pel Dr. Agustí Nieto Galan, Director de l'Institut d'Història de la Ciència (IHIC) i catedràtic del Departament de Filosofia de la Universitat Autònoma de Barcelona, amb motiu del 50 aniversari de la Facultat de Ciències de la UAB, el 8 d'abril de 2021.
2021
50 aniversari Facultat de Ciències UAB. Online, : 2021
3 documents
2.
150 p, 3.7 MB Quin professorat, quina ciutadania, quin futur? Els reptes de l'ensenyament de les ciències socials, la geografia i la història / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2018
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials. UAB, XV : 2018  
3.
67 p, 1022.0 KB Què està passat al món? Què estem ensenyant? Per un ensenyament de les ciències socials, de la geografia i de la història centrat en els problemes, la justícia social i la ciutadania global / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2017
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials. UAB, XIV : 2017  
4.
47 p, 200.8 KB L'educació per a la ciutadania i l'ensenyament de les ciències socials, de la geografia i de la història / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
2008
Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials. UAB, V : 2008  

Llibres i col·leccions 10 registres trobats  
1.
236 p, 26.0 MB Cinquanta-quatre relats d'immigració / Botey Vallès, Jaume
Aquest llibre és un recull d'autobiografies d'immigrants. Els protagonistes pertanyen al grup actiu que, des de l'any 1972 al 1978, fou capdavanter de les reivindicacions urbanístiques i culturals del barri de Can Serra de l'Hospitalet de Llobregat a partir de l'Associació de Veïns d'aquell barri. [...]
Barcelona : Centre d'Estudis de l'Hospitalet, 1986  
2.
492 p, 13.5 MB Quin professorat, quina ciutadania, quin futur? Els reptes de l'ensenyament de les ciències socials, la geografia i la història / Ballbé, Maria, ed. ; González Monfort, Neus, ed. ; Santisteban, Antoni, ed.
Quins són els reptes de l'ensenyament de les ciències socials i de l'educació per a la ciutadania? Per contestar aquesta pregunta hauríem de pensar quina ciutadania volem educar, quin professorat volem formar i quin futur volem construir. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès) : GREDICS (Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials), 2019 (Docs ; 2)  
3.
35 p, 316.0 KB As políticas de sustentabilidade ambiental : informação social e participação no campus de duas universidades / Ruscheinsky, Aloisio ; Paulo Gomes, Luciana ; Espluga, Josep, 1964-
Caxias do Sul : EDUCS. Editora da Universidade de Caxias do Sul, 2017
Cidadania, meio ambiente e sustentabilidade, 2017, p. 44-78  
4.
240 p, 918.5 KB Construint els drets de les dones : dels conceptes a les polítiques locals / Bodelón, Encarna coord. ; Giménez, Pilar coord. ; Verloo, Mieke ; Stolcke, Verena ; Izquierdo, María Jesús, 1945- ; Astelarra, Judith ; Ruiz García, Sònia ; García Sánchez, Alba ; Freixes Sanjuán, Teresa ; Facio, Alda ; Almeda Samaranch, Elisabet ; Brullet Tenas, Cristina ; Diputació de Barcelona ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic
Aquest volum és una eina de difusió de pensament, recerques i propostes amb perspectiva de gènere sobre polítiques públiques i canvis socials. Vol aportar elements de reflexió per afavorir la transformació de les relacions de desigualtat en clau local i aplega articles elaborats per professores de la Diplomatura de postgrau de gènere i igualtat i del Màster de gènere: Agents d'igualtat. [...]
Barcelona : Diputació de Barcelona, 2008 (Col·lecció Estudis. Igualtat i Ciutadania ; 1)  
5.
175 p, 6.1 MB Què està passant al món? Què estem ensenyant? Per un ensenyament de les ciències socials centrat en els problemes, la justícia social i la ciutadania global / Tosar Bacarizo, Breogán, ed. ; Pagès, Joan (Pagès Blanch) ed. ; Santisteban, Antoni, ed.
Els nostres temps són temps carregats d'història, és a dir, d'esdeveniments i problemes que afecten al conjunt de la humanitat, tant a nivell local com a escala global, com els desplaçaments, migracions i xenofòbia; la precarietat laboral o la pobresa; el desprestigi de la democràcia, la corrupció; els fonamentalisme o l'increment de l'autoritarisme; l'ús de la violència en la resolució de conflictes; la pervivència de guerres regionals i locals; els feminicidis, les intolerància; els problemes ambientals, la sinistralitat… L'ensenyament de les ciències socials, la geografia i la historia i de l'educació per a la ciutadania, està dominat per uns continguts allunyats dels problemes del present. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès) : GREDICS (Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials), 2018 (Docs ; 1)  
6.
29 p, 705.4 KB La dinamització local agroecològica / Tendero Acin, Guillem ; Pomar León, Ariadna ; López-García, Daniel ; Boixader Solé, Jordi coord. (Barcelona (Catalunya : Província). Diputació Provincial. Oficina Tècnica d'Estratègies per al Desenvolupament Econòmic)
L'agricultura torna a veure's com una activitat important d'estímul del desenvolupament local i de promoció de la cohesió territorial i social. Ara bé, els impactes ambientals i socials que ha generat a tot el planeta evidencien la necessitat d'explorar propostes de desenvolupament rural alternatives, com la dinamització local agroecològica, basada en la capacitat i legitimitat de les comunitats locals per definir les pròpies estratègies col·lectives d'organització social i desenvolupament socioeconòmic a partir dels recursos endògens i el potencial del sector primari per vertebrar la vida social, econòmica i cultural de les àrees amb vocació agrària.
Barcelona : Diputació de Barcelona, 2015 (Elements d'innovació i estratègia ; 8)  
7.
140 p, 2.9 MB Informe de l'estat de la democràcia a Catalunya 2013 / Parés i Franzi, Marc
L'any 2008, la Fundació Jaume Bofill, sota la direcció de la professora Eva Anduiza, va publicar el primer Informe de l'estat de la democràcia a Catalunya, en el qual, amb dades de l'any 2007, es feia una proposta per analitzar la democràcia a Catalunya a partir de diferents àmbits d'anàlisi i criteris normatius que, en moltes ocasions, es traduïen en indicadors mesurables. [...]
Generalitat de Catalunya. Departament de Governació i Relacions Institucionals, 2014  
8.
55 p, 1.3 MB Repensant la participació de la ciutadania al món local / Parés i Franzi, Marc coord. ; Castellà Josa, Carola coord. ; Garcia Brugada, Maria coord.
Aquest volum recull les reflexions, les propostes i les conclusions dels dos grups de treball formats per experts del món local, tècnics i electes, i del món acadèmic en el marc del projecte Repensant la participació de la ciutadania al món local, impulsat per la Diputació de Barcelona. [...]
Barcelona : Diputació de Barcelona. Àrea de Presidència. Gabinet de Premsa i Comunicació, 2015 (Col·lecció Documents de Treball. Sèrie Igualtat i Ciutadania ; 21)  
9.
731 p, 5.4 MB Los embates de la modernidad : debates en torno a la ciudadanía, el liberalismo, el republicanismo, la democracia y los movimientos sociales / Luján Feliu, Oriol coord. ; Canalias, Laura coord.
Bellaterra : Departament d'Història Moderna i Contemporània, Universitat Autònoma de Barcelona , 2017 (Actas del V Encuentro de Jóvenes Investigadores en Historia Contemporánea ; 4)  
10.
3 p, 185.5 KB La població : diversitat i cohesió / Domingo i Valls, Andreu, 1958- (Centre d'Estudis Demogràfics)
Barcelona Ajuntament de Barcelona: Consell Assessor del Pla de Barris 2017
Transformar la Ciutat amb la Ciutadania. Criteris i reflexions per al Pla de Barris de Barcelona, 2017, p. 46-48  

Documents de recerca 22 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
187 p, 4.2 MB Los fenómenos comunicativos de la población migrante en el ejercicio de su ciudadanía dentro de la ciudad global / Arévalo Ruiz, David ; Marín Otto, Enric, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura
Els fenòmens comunicatius de la població migrant constitueixen una àrea que ha estat habitualment investigada des de la perspectiva dels mitjans. Aquest treball s'aproxima a aquests processos comunicatius per analitzar els seus interessos, formats i nivell d'influència en la construcció de l'opinió pública dins de la ciutat global en el seu exercici actiu com a ciutadans. [...]
Los fenómenos comunicativos de la población migrante constituyen un área que ha sido habitualmente investigada desde la perspectiva de los medios. Este trabajo se aproxima a esos procesos comunicativos para analizar sus intereses, formatos y nivel de influencia en la construcción de la opinión pública dentro de la ciudad global en su ejercicio activo como ciudadanos. [...]
The communicative phenomena of the migrant population constitute an area that has been regularly investigated from the perspective of the media. This work approaches these communicative processes to analyze their interests, formats and level of influence in the construction of public opinion within the global city in their active exercise as citizens. [...]

2021
Màster Universitari en Mitjans, Comunicació i Cultura [1117]  
2.
9 p, 990.1 KB SQgat Sostenible : mapa interactiu per a una Smart City / Compte i Sastre, Mireia ; Suppi Boldrito, Remo, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Arquitectura de Computadors i Sistemes Operatius) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
El projecte de ciència ciutadana és molt més que una simple recollida de dades: sinó que tracta d'elevar la sensibilització, capacitat de construcció i l'enfortiment de les comunitats. De la mateixa manera, les Ciutats intel·ligents no sols tracten les infraestructures (TIC, transport. [...]
The citizens' science project is much more than just a collection of data: it is about raising awareness, building capacity and strengthening communities. Similarly, intelligent cities not only deal with infrastructure (ICT, transport, . [...]

2021
Grau en Gestió de Ciutats Intel·ligents i Sostenibles [1395]  
3.
362 p, 11.4 MB Educación Histórica en un mundo global. Un estudio desde dos lugares del mundo (Neuquén y Barcelona) / Tosello, Julia ; Santisteban, Antoni, dir. ; Jara, Miguel Ángel, dir.
Vivim en un món que està experimentant transformacions profundes en el qual semblés que tots/es fóssim cada vegada més connectats/es, teixint una gran interdependència. Però, mentre que en aquest context multicultural global alguns grups lideren aquest procés i es beneficien social i econòmicament d'aquests canvis, altres van cap a un major aïllament, migracions forçoses, pobresa estructural, precarietat, marginació social i una excessiva localització; el que, en definitiva porta a una creixent desigualtat i injustícia social tant en l'àmbit local com en el global. [...]
Vivimos en un mundo que está experimentando transformaciones profundas en el que pareciera que todos/as estuviéramos cada vez más conectados/as, tejiendo una gran interdependencia. Pero, mientras que en este contexto multicultural global algunos grupos lideran este proceso y se benefician social y económicamente de estos cambios, otros van hacia un mayor aislamiento, migraciones forzosas, pobreza estructural, precariedad, marginación social y una excesiva localización; lo que, en definitiva lleva a una creciente desigualdad e injusticia social tanto en lo local como en lo global. [...]
We live in a world that is undergoing profound transformations in which it seems that we are all increasingly connected, weaving a great interdependence. But, while in this global multicultural context some groups are leading this process and benefit socially and economically from these changes, others are heading towards greater isolation, forced migration, structural poverty, precariousness, social marginalization, and excessive localization; which ultimately leads to growing inequality and social injustice both locally and globally. [...]

2021  
4.
286 p, 5.6 MB Literacitat crítica digitial en els estudis socials : estudis de cas en Educació Primària / Castellví Mata, Jordi ; Santisteban, Antoni, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
La present tesi doctoral sorgeix del projecte "Enseñar y aprender a interpretar problemas y conflictos contemporáneos ¿Qué aportan las ciencias sociales a la formación de una ciudadanía global crítica? (I+D+I. [...]
The present dissertation is part of the project "Enseñar y aprender a interpretar problemas y conflictos contemporáneos ¿Qué aportan las ciencias sociales a la formación de una ciudadanía global crítica? (I+D+I. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2020.  
5.
40 p, 749.7 KB Le mineur et le double sens de la libre circulation des personnes dans l'Union européenne en vertu de la régulation de la citoyenneté européenne / Murillo Belloc, Núria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Institut d'Estudis Europeus
Le but de ce mémoire est de faciliter la compréhension de la progression jurisprudentielle corrélative de la CJUE, qui légitime le processus d'intégration européenne, décisif pour l'architecture du statut de la citoyenneté européenne et l'identité européenne des citoyens. [...]
L'objecte d'aquest Treball de Fi de Màster és facilitar la comprensió de la correlativa progressió jurisprudencial de l'TJUE, que legitima el procés d'integració europea, decisiva per a l'arquitectura de l'estatut de la ciutadania europea i de la identitat europea dels ciutadans. [...]
El objeto del presente Trabajo de Fin de Máster es facilitar la comprensión de la correlativa progresión jurisprudencial del TJUE, que legitima el proceso de integración europea, decisiva para la arquitectura del estatuto de la ciudadanía europea y de la identidad europea de los ciudadanos. [...]
Le but de ce mémoire est de faciliter la compréhension de la progression jurisprudentielle corrélative de la CJUE, qui légitime le processus d'intégration européenne, décisif pour l'architecture du statut de la citoyenneté européenne et l'identité européenne des citoyens. [...]

Bellaterra Institut d'Estudis Europeus 2020 (Working Papers IEE ; 3/2020)  
6.
125 p, 1.6 MB Què entén l'alumnat d'educació secundària per participació? Anàlisi de les representacions socials sobre el concepte de participació de l'alumnat de 4ESO de l'Institut Joaquima Pla i Farreras / Bosch Mestres, Dolors ; González Monfort, Neus, dir. ; Pagès, Joan, (Pagès Blanch) dir.
Aquesta recerca està organitzada en sis capítol. El primer capítol presenta els orígens que em van portar a indagar sobre el concepte de participació que han construït els alumnes de 4ESO de l'Institut Joaquima Pla i Farreras. [...]
2012  
7.
361 p, 6.1 MB Las representaciones sociales de los niños y niñas de Cajamarca (Perú) y Treviso (Italia) sobre el patrimonio cultural / Magoga, Alessandro ; Pagès, Joan, (Pagès Blanch) dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; González Monfort, Neus, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
Esta tesis nace de la idea que una educación para el patrimonio cultural puede abrir el camino a una educación a la ciudadanía que sepa mirar con interés al pasado, para encarar críticamente el futuro. [...]
[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.
2 documents
8.
810 p, 5.0 MB Dimensiones de la noción de ciudadanía en el primer ciclo de enseñanza secundaria en Uruguay y Cataluña / Sarochar Risso, Juan Manuel ; Solà, Pere, 1945-, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social
El término ciudadanía refiere a una de las nociones más importantes de la evolución socio-política de las sociedades occidentales; asimismo, es una de las nociones más complejas, discutidas y dinámicas del mundo actual, la misma comprende dimensiones políticas, sociales, educativas, económicas, tecnológicas, ecológicas, entre otras. [...]
The term citizenship refers to one of the most important notions of the socio-political evolution of Western societies; it is also one of the most complex, discussed and dynamic notions of the actual world, it includes political, social, educational, economic, technological, ecological dimensions, among others. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2018.  
9.
199 p, 1.5 MB Party cues and citizens' attitudes toward the European Union : PDH Thesis in political science / Pannico, Roberto ; Anduiza Perea, Eva, dir. ; Muñoz Mendoza, Jordi, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic
El objetivo de esta investigación es analizar la influencia de los partidos políticos en las actitudes de los ciudadanos hacia la Unión Europea. La atención se centra en un proceso de "cueing": los ciudadanos perciben la Unión Europea como un sistema político distante y complejo y carecen de la información relevante para construir opiniones propias sobre el proceso de integración. [...]
The aim of this research is to analyse the influence that political parties have on citizens' attitudes toward the European Union. The focus is on a cueing process: citizens perceive the European Union as a distant and complex political system and lack the relevant information for constructing autonomous opinions about the integration process; for this reason, voters use party positions as shortcuts to develop preferences about EU issues. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
10.
347 p, 3.3 MB Transformando las representaciones sociales de la participación ciudadana mediante la acción sobre problemas sociales de la comunidad : una investigación-acción con estudiantes de secundaria / Salinas Valdés, Juan José ; Oller, Montserrat, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
Las personas poseen diversas representaciones sociales de la participación ciudadana y ello tiene un gran impacto en la calidad de una democracia. Al respecto, la formación ciudadana posee un importante rol en el fortalecimiento de dicho sistema político, ya que una de sus principales metas es que el alumnado integre a sus ideas una amplia gama de formas de participación social y política. [...]
People have different social representations of citizen participation and this has a great impact on the quality of a democracy. In this regard, citizen education plays an important role in strengthening this political system, since one of its main goals is for students to integrate a wide range of forms of social and political participation into their ideas. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  

Documents de recerca : 22 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Documents gràfics i multimèdia 3 registres trobats  
1.
707x1024, 518.8 KB Vota Miguel Durán, para hacernos ver y oír mejor : libertas.eu, ciudadanos de España, yes we must! / Ciutadans (Partit polític)
[2009]  
2.
627x1024, 361.0 KB Mejor unidos : Albert Rivera / Ciutadans (Partit polític)
[2012]  
3.
620x1024, 325.7 KB Rebélate / Ciutadans-Partit de la Ciutadania
[2010]  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.