Resultats globals: 46 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 39 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 5 registres trobats
Documents de recerca, 2 registres trobats
Articles 39 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
16 p, 1.4 MB El papel del contexto en la identificación de argumentaciones matemáticas por un grupo de profesores / Goizueta, Manuel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Planas, Núria (Planas i Raig) (Universitat Autònoma de Barcelona)
En este artículo presentamos datos de un estudio en torno a los discursos sobre la argumentación en clase de matemáticas elaborados por un grupo de profesores de secundaria. En concreto, explicamos un resultado que pone de relieve el siguiente fenómeno: al identificar argumentaciones matemáticas en episodios de clase, varios profesores buscaron evidencias del carácter argumentativo en el contexto del aula y de la tarea, relegando aspectos epistémicos más generales. [...]
In this article, we present the data from a study on discourses about argumentation in the mathematics classroom by a group of secondary teachers. In particular, we explain a result that points to the following phenomenon: when teachers identify mathematical argumentations in lesson episodes, some of them search for evidences of the argumentative nature in the classroom context and the task, without emphasis on more general epistemic issues. [...]

2013
PNA. Revista de Investigación en Didáctica de la Matemática, Vol. 7, núm. 4 (2013) , p. 153-168  
2.
20 p, 413.1 KB Hacia una noción situada de lengua para la educación matemática / Planas, Núria (Planas i Raig) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En este artículo me propongo, por un lado, revisar críticamente la noción de lengua mediante el análisis de prácticas en aulas de matemáticas y, por otro, contribuir a la tarea de conceptualizar dicha noción desde una perspectiva social y pedagógica. [...]
My intention in this article is, first, to critically review the notion of language through the analysis of practices in the mathematics classroom and, second, to contribute to the task of conceptualizing this notion from a social and pedagogical perspective. [...]

2014
Revista Latinoamericana de Etnomatemática, Vol. 7, núm. 2 (2014) , p. 151-169  
3.
17 p, 233.5 KB One speaker, two languages : Learning opportunities in the mathematics classroom / Planas, Núria (Planas i Raig) (Universitat Autònoma de Barcelona)
The data reported in this article come from a large project whose goal was to explore how Latin American students in Catalonia, Spain use their two languages—Spanish and Catalan—to support their learning of mathematics in small groups with other students who are Spanish- or Catalan-dominant. [...]
2014 - 10.1007/s10649-014-9553-3
Educational studies in mathematics, Vol. 87, núm. 1 (2014) , p. 51-66  
4.
35 p, 360.7 KB Consideraciones metodológicas para la interpretación de procesos de interacción en el aula de matemáticas / Planas, Núria (Planas i Raig) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Iranzo, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona)
En este artículo se presenta parte de un modelo de análisis para la descripción e interpretación de procesos de interacción en el aula de matemáticas. Se argumenta la importancia de introducir casos reales de aula que contribuyan a deconstruir e interpretar la clase de matemáticas, desde la doble perspectiva de los contenidos matemáticos y de la interacción social. [...]
In this article, a part of model to analyze the description and interpretation of interactions inside the mathematics classroom is presented. The importance of real classroom cases that contribute to the deconstruction and interpretation of the mathematics classroom is argued from the double prospective of the mathematical content and the social interactions. [...]

2009
RELIME. Revista latinoamericana de investigación en matemática educativa, Vol. 12, núm. 2 (2009) , p. 7-28  
5.
11 p, 470.7 KB Descripción y análisis del Portal https : //www.theflippedclassroom.es : difusión de experiencias con el modelo aula invertida / Román Sánchez, Francisco Esteban ; Marín Suelves, Diana (Universitat de València. Facultat de Ciències de l'Educació) ; Peirats Chacón, José (Universitat de València. Departament de Didàctica i Organització Escolar)
Actualmente, disponemos de muchísimos recursos en la red que podemos utilizar en nuestras aulas. Estos recursos deben combinarse con una acción pedagógica adecuada. Uno de los modelos que se está popularizando es el aula invertida (flippedclassroom). [...]
Currently, we have many resources in the network that we can use in our classrooms. These resources must be combined with an adequate pedagogical action. One of the models that is becoming popular is the inverted classroom (flipped classroom). [...]

2018
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 36 (Marzo 2018) (Bones pràctiques i Recursos)  
6.
6 p, 162.4 KB Cómo influye el modelo de instrucción en las emociones sentidas en clases de ciencias dependiendo del bachillerato cursado / González-Gómez, David (Universidad de Extremadura) ; Cañada-Cañada, Florentina (Universidad de Extremadura) ; Airado, Diego (Universidad de Extremadura) ; Jeong, Jin Su (Universidad Politécnica de Madrid)
Este trabajo evalúa como influye tanto el método de instrucción seguido y el bachillerato cursado sobre las emociones que tienen los estudiantes en un curso de ciencias. Concretamente, el estudio se ha llevado a cabo durante el curso 2015/16 en la asignatura Didáctica de la Materia y la Energía impartida en el segundo curso del Grado de Educación Primaria de la Universidad de Extremadura. [...]
2017
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2017) , p. 4047-4052  
7.
34 p, 1.0 MB Towards a rationale for research into grammar teaching in schools / Fontich Vicens, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Camps, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
This article hopes to bring new insights to the debate about the effect of grammar knowledge on language use, especially writing. It raises the question of the need to look more closely at the following three questions: (1) What is the aim of grammar teaching?; (2) How capable are students of conceptualising about language and how is their metalinguistic activity shown in their language use?; and finally, (3) Which approach is most suitable for students to be able to develop their own knowledge, with emphasis on the role of interaction in the classroom? The article concludes with ten key points which provide a basic outline for progressing in grammar teaching research.
2014 - 10.1080/02671522.2013.813579
Research papers in education, Vol. 29, núm. 5 (2014) , p. 598-625  
8.
13 p, 711.3 KB Una aproximación a la modalidad de Flipped Classroom en la asignatura de Bioquímica / Sanz Gil, José Javier (Universidad Camilo José Cela)
Con el fin de mejorar la actividad docente y dotar a los estudiantes de competencias y conocimientos para enfrentarse a los retos de la sociedad actual, la docencia universitaria está incorporando nuevos y variados recursos educativos. [...]
In order to improve teaching and provide students with skills and knowledge to meet the challenges of today's society, university teaching is incorporating new and varied educational resources. Flipped Classroom mode (FC) or inverse class is a good example of new educational model in which some learning processes are performed outside the classroom performing in it, thosewho promote the integration of knowledge. [...]

2017
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 35 (Mayo 2017) , p. 1-13 (Articles)  
9.
17 p, 176.6 KB Translanguaging as a teaching resource in early language learning of English as a an additional language (EAL) / Portolés, Laura (Universitat Jaume I) ; Martí, Otilia (Universitat Jaume I)
Traditionally, language teaching has been grounded on a monolingual bias and the strict separation of languages has been conceived as a requirement to ensure foreign language learning success. However, the flexible use of one's linguistic repertoire, known as translanguaging, has also proven beneficial in EFL settings (vid. [...]
Tradicionalment, l'ensenyament de llengües s'ha basat en un enfocament monolingüe i l'estricta separació de llengües a l'aula s'ha considerat un requisit indefugible per garantir l'èxit d'aquest procés d'aprenentatge. [...]
Tradicionalmente, la enseñanza de lenguas ha estado marcada por un enfoque monolingüe y la estricta separación de lenguas en clase se ha considerado un requisito imprescindible para garantizar el éxito de dicho proceso de aprendizaje. [...]
Traditionnellement, l'enseignement des langues est basée sur une approche monolingue et la séparation stricte des langues en classe a été considérée comme une exigence inévitable pour assurer le succès de ce processus d'apprentissage. [...]

2017 - 10.5565/rev/jtl3.698
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 10 Núm. 1 (february-march 2017) , p. 61-77 (Articles)  
10.
8 p, 163.2 KB An interview with Paul Seedhouse on Video Enhanced Observation (VEO) : A New Tool for Teacher Training, Professional Development and Classroom Research / Batlle Rodríguez, Jaume (Universitat de Barcelona)
The author interviewed Dr. Paul Seedhouse (Newcastle University, United Kingdom) about Video Enhanced Observation (VEO) in teacher training, profesional development, and classroom research.
L’autor va entrevistar a Dr. Paul Seedhouse (Newcastle University, Regne Unit), sobre l’Observació Millorada per Vídeo (OMV) en la formació inicial del professorat, en la formació continuada i en la recerca a l’aula.
L'auteur a interviewé le Dr Paul Seedhouse (Université de Newcastle, Royaume-Uni) sur l'observation renforcée par la vidéo (ORV) dans la formation initiale et à la formation continue des enseignants et sur la recherche dans la salle de classe.
El autor entrevistó a Dr. Paul Seedhouse (Newcastle University, Reino Unido), sobre la Observación Mejorada por Vídeo (OMV) en la formación inicial del profesorado, en la formación continuada y en la investigación en el aula.

2016 - 10.5565/rev/jtl3.687
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 9 Núm. 3 (august-september 2016) , p. 90-97 (Interviews)  

Articles : 39 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 5 registres trobats  
1.
5 p, 24.2 KB Scaffolding the scaffolders! Teacher training and CLIL in a private catalan university / Knight, Janine (Universitat Internacional de Catalunya) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012.
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education., 2012, p. 216-220  
2.
4 p, 19.5 KB Learners’ oral output in CLIL and EFL instructional sequences / Marsol Jornet, Anna (Universitat de Barcelona) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012.
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education., 2012, p. 88-91  
3.
5 p, 25.9 KB Assessment for learning and motivation in primary bilingual classrooms / Lofft Basse, Rachel (Universitat Autónoma de Madrid) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012.
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education., 2012, p. 79-83  
4.
5 p, 27.6 KB Embodied participation and interactional competence in the L2 classroom / Evnitskaya, Natalia (Universidad Autònoma de Barcelona) ; Pochon-Berger, Evelyne (Université de Neuchâtel) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012.
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education., 2012, p. 37-41  
5.
5 p, 23.4 KB Zip your lips or keep quiet? Differences in the classroom discourse of main teachers and language assistants in bilingual schools / Dafouz, Emma (Universidad Complutense de Madrid) ; Hibler, Abbie (Kaplan International Center-Harvard Square) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012.
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education., 2012, p. 19-23  

Documents de recerca 2 registres trobats  
1.
10 p, 835.3 KB Aula interactiva para el aprendizaje de la programación / Díaz Guardabrazos, Urko ; Valveny Llobet, Ernest, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
El proyecto de Aula interactiva para el aprendizaje de la programación consiste en el desarrollo de una aplicación web interactiva que facilite la docencia de diversas asignaturas de programación. [...]
The Interactive classroom for learning programming project consists in the development of an interactive web application that helps the teaching of various programming subjects. This web application will allow the teacher of a programming subject to propose exercises so that the students of the subject can solve them directly through the web interface through a text editor and a compiler in order to execute everything in the same environment . [...]
El projecte d'Aula interactiva per l'aprenentatge de la programació consisteix en el desenvolupament d'una aplicació web interactiva que faciliti la docència de diverses assignatures de programació. [...]

2018-07-02
Enginyeria Informàtica [958]  
2.
48 p, 880.5 KB Una aproximació crítica al TDAH. Discursos actuals, pràctiques escolars i experiències d’infants, joves, famílies i professionals implicats / Cordero Bouzas, David ; Blanch Gelabert, Sílvia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El Trastorn per dèficit d’atenció amb o sense hiperactivitat (TDAH) es presenta com l’alteració del comportament infantil més comuna. El debat sobre la seva existència o no, malgrat no ser nou, continua viu i s’ suscita un alt interès social. [...]
El Trastorno por déficit de atención con o sin hiperactividad (TDAH) se presenta como la alteración del comportamiento infantil más común. El debate sobre su existencia o no, a pesar de no ser nuevo, sigue vivo y se provoca un alto interés social. [...]
The Attention Deficit Disorder with or without hyperactivity (ADHD) is presented as altered most common childhood behavior. The debate over its existence or not, although not new, is still alive and causes a high social interest. [...]

2014
Graduat o Graduada en Educació infantil [847]  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.