Resultats globals: 4 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 3 registres trobats
Documents de recerca, 1 registres trobats
Articles 3 registres trobats  
1.
9 p, 212.3 KB Efecto Líder : influencia del liderazgo en el clima social escolar en centros educativos en Chile / Parra Robledo, Richar
El presente artículo es una reflexión teórica sobre la gestión del clima social escolar desde un liderazgo educativo, sumado a una contextualización de los efectos de la relación directivo/líder y el clima organizacional en centros educativos de Chile, específicamente en la creación de unas condiciones laborales que incidan positivamente en los docentes. [...]
This article is a theoretical reflection on the management of the school social climate from an educational leadership, added to a contextualization of the effects of the directive / leader relationship and the organizational climate in educational centers of Chile, specifically in the creation of working conditions that have a positive impact on teachers. [...]

2018
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 36 (Marzo 2018) (Articles)  
2.
44 p, 312.8 KB Prediction of success in teamwork of secondary students / Monereo i Font, Carles 1957- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Martínez-Fernández, J. Reinaldo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Castelló, Montserrat
This study aimed to identify the factors that predict success in a teamwork task with secondary students. The following factors, which have been established by research as key elements in the resolution of teamwork task in a cooperative way, were treated as the independent variables: (1) gender composition, (2) group objectives, (3) distribution of roles, (4) interaction patterns, (5) goal orientation, (6) social atmosphere, (7) reciprocal support, (8) effective time focused on work and (9) group self-assessment. [...]
Este estudio pretendió identificar los factores que predicen el éxito en una tarea en grupo con estudiantes de secundaria. Los siguientes factores, considerados por la investigación como elementos clave en la resolución de tareas en equipo en modalidad cooperativa, fueron tratados como variables independientes: composición de género, objetivos del grupo, distribución de roles, patrones de interacción, orientación a metas, clima social, apoyo recíproco, tiempo efectivo centrado en la tarea, y autoevaluación del grupo. [...]

2013 - 10.1387/RevPsicodidact.6776
Revista de psicodidáctica, Vol. 18, núm. 2 (2013) , p. 235-255  
3.
9 p, 114.8 KB A temporalidade como elemento chave no estudo das transformações no trabalho / Braz de Aquino, Cássio Adriano
O presente artigo tenta propor uma análise das possíveis transformações no trabalho tendo como referente básico a temporalidade. Partindo da compreensão de como a categoria tempo é apropriada no âmbito das ciências sociais - desde a elaboração do conceito de 'tempos sociais' até a construção da noção de um tempo dominante - se busca compreender a idéia de que, ao constituir-se um aspecto central da estrutura social, a temporalidade deve ser concebida como elemento chave do estudo das transformações do fenômeno laboral.
The present article proposes an analysis concerning possible transformations of work based upon the concept of temporality. It considers the comprehension of the time category by the social sciences since the elaboration of the concept of social time to the construction of a dominant time. [...]

2003 - 10.5565/rev/athenead/v1n4.90
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, N. 4 (2003) p. 151-159  

Documents de recerca 1 registres trobats  
1.
46 p, 1.7 MB Habilidades sociales de los escolares y prevención del conflicto : programa de mejora del clima escolar / Gómez Serra, Silvia ; Cid Moliné, Josep, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
Treball d'intervenció pràctica. Este trabajo se basa en una investigación realizada sobre una muestra de 110 alumnos de Primero y Cuarto curso de ESO del Centro de Estudios Claret, Sabadell, mediante una metodología observacional y cuantitativa, llevado a cabo durante un periodo de tres meses, y que tiene por objetivo analizar la falta de habilidades sociales de los alumnos con el fin de crear un programa de prevención de conflictos. [...]
This paper is based on a research conducted on a sample of 110 students from first and fourth year of ESO Claret Studies Centre, Sabadell, through observational and quantitative methodology, conducted over a period of three months, and whose main objective is to analyze the lack of social skills of students in order to create a program of conflict prevention. [...]

2015
Grau en Criminologia [805]  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.