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1.
6 p, 168.3 KB Transparente, semitransparente, opaco : tipología de los escaparates de moda / Chiais, Eleonora (Universidad de Turín)
"Visible" y "no visible" (oculto) son categorías fundamentales en el discurso que se ha hecho históricamente sobre la moda. Por un lado, en el mundo contemporáneo existe la moda representada a través de los medios de comunicación que parece estar orientada hacia una visibilidad tout court que es, en primer lugar, compartida y compartible. [...]
Those of "visible" and "not visible" (hidden) are fundamental categories in the discourse that historically has been made on fashion. On the one hand, in the contemporary world there is the fashion represented through the media which seems to be oriented towards a visibility tout court that is, in the first place, shared and shareable. [...]

2020 - 10.35659/designis.i32p63-72
DeSignis, Núm. 32 (2020) , p. 63-72  
2.
26 p, 1.2 MB En la encrucijada : traje tradicional asturiano, identidad y transformaciones sociales en los inicios del siglo XXI / Santoveña Zapatero, Fe (Universidad Nacional de Educación a Distancia (UNED))
A finales del siglo XIX la burguesía asturiana fijaría los estándares de lo que entonces se llamó el traje asturiano, traje regional o del país. Sobre aquellos cánones iniciales el traje identitario del Principado experimentó transformaciones estéticas que, si bien lo hicieron extrañarse cada vez más de sí mismo, no modificaron la esencia de las piezas que lo componían. [...]
At the end of the 19th century, the Asturian bourgeoisie set the standards of what then was called the Asturian garment, regional or national costume. From those initial canons, the self-defined Asturian costume underwent some aesthetical transformations that did not modify the essence of the pieces which made it up, though they changed it greatly. [...]

2020 - 10.5565/rev/periferia.725
Perifèria : revista de recerca i formació en antropologia, Vol. 25 Núm. 1 (2020) , p. 144-169 (Antropología en Asturias)  
3.
4 p, 259.1 KB Three Ugaritic words related to garments / Watson, Wilfred G. E.
New meanings and cognates are proposed for three Ugaritic wordsconnected with textiles: (ủ)ḥyt, "seamstress", ḫll "(woollen) garment" and prqt, "a fabric".
2015
Historiae, Núm. 12 (2015) , p. 33-36 (Articles)  
4.
21 p, 304.5 KB Vestire l'etnicità / Lo Piccolo, Claudia (Università degli Studi di Palermo)
The article analyzes the relationship between clothing and ethnic identity in the works of Greek writer Lucian of Samosata. We concentrate on importance of clothes in the construction of foreigners' "diversity" and we explain the symbolic role of the assumption of Greek attire in foreigners' process of Hellenization. [...]
2012
Historiae, Núm. 9 (2012) , p. 89-109  
5.
18 p, 593.0 KB La confraria de sant Marc de Barcelona (segles XIII a XV) / Fonoyet Catot, Lourdes
En aquest article, s'hi ofereix una nova interpretació d'una de les confraries d'ofici més importants de la Barcelona medieval. La recuperació d'informació, fins ara inèdita, ha permès traçar els eixos bàsics de l'entitat a nivell social, religiós i artístic. [...]
In this article we offer a new interpretation of one of the most important trade brotherhoods in medieval Barcelona. The information retrieved, until now previously unknown, has allowed us to outline the core of the entity, socially, religiously and artistically. [...]

2006 - 10.5565/rev/locus.159
Locus amoenus, N. 8 (2005-2006) p. 29-46  

Research literature 1 records found  
1.
104 p, 14.1 MB Feminismo y LGTB+ en "Sailor Moon" : género e inclusión en un producto cultural japonés / Albaladejo Pérez, Marina ; Lozano Mendez, Artur, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
El present treball ofereix una anàlisi de gènere i inclusió de l'obra Bishōjo Senshi Sailor Moon (美少女戦士 セーラームーン) de Takeuchi Naoko. S'estudia aquest producte cultural japonès des d'una perspectiva feminista, partint de la hipòtesis que l'obra va ser subversiva dins del món del manga, anime, i del gènere mahō shōjo del shōjo manga, en introduir la presencia d'elements feministes, personatges del col·lectiu LGTB+ i una diversitat amorosa i familiar que es distancia dels patrons hegemònics. [...]
El presente trabajo ofrece un análisis de género e inclusión de la obra Bishōjo Senshi Sailor Moon (美少女戦士 セーラームーン) de Takeuchi Naoko. Se estudia este producto cultural japonés desde una perspectiva feminista, partiendo de la hipótesis que la obra fue subversiva dentro del mundo del manga, anime, y del género mahō shōjo del shōjo manga, al introducir la presencia de elementos feministas, personajes del colectivo LGTB+ y una diversidad amorosa y familiar que se distancia de los patrones hegemónicos. [...]
This essay offers a gender and inclusion analysis of the work Bishōjo Senshi Sailor Moon (美少女戦士 セーラームーン) by Takeuchi Naoko. This Japanese cultural product is studied from a feminist perspective, based on the hypothesis that the work was subversive within the world of manga, anime, and of the mahō shōjo genre of shōjo manga, introducing feminist elements, LGBT+ collective characters and a diversity in love and family roles that differs from the hegemonic patterns. [...]

2019
Estudis d'Àsia Oriental [0]  

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