Resultats globals: 9 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 7 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 1 registres trobats
Documents de recerca, 1 registres trobats
Articles 7 registres trobats  
1.
11 p, 157.7 KB L'antropologia lingüística : etnografia i conceptes / Argenter, Joan A. 1947- (Joan Albert), (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana)
Entenent que la recerca etnogràfica és pròpia de l'antropologia lingüística, l'article se centra en els treballs que n'han fet un ús metodològic i heurístic. Des d'un punt de vista conceptual s'aborden els conceptes de significat social, comunitat i context, i també la funció de la indexicalitat, en particular la no referencial. [...]
Since ethnography is born out of anthropological science, the article focuses on ethnographic sociolinguistic research. From a theoretical and methodological framework, the notions of social meaning, speech community and context are dealt with and so is the role of indexicality, particularly non-referential indexicality. [...]

2011 - 10.2436/20.2504.01/23
Treballs de Sociolingüística Catalana, Núm. 21 (2011) , p. 43-53  
2.
15 p, 1.0 MB Interazione nativo e non nativo durante un corso di scrittura accademica in italiano LS : ruolo e funzioni del code-switching / Ferroni, Roberta (Universidade de São Paulo) ; Birello, Marilisa (Universitat Autònoma de Barcelona)
The article analyzes the use of code-switching for interaction management between an Italian native language teacher and students whose native language is Brazilian Portuguese and, in some cases, Italian, during a Cycle of seminars aimed at the elaboration of a scientific article in Italian foreign language. [...]
2017
RiCognizioni. Rivista di Lingue e Letterature straniere e Culture moderne, Vol. 4, núm. 8 (2017) , p. 91-105  
3.
17 p, 345.9 KB Teachers' First Language Use in Second Language Learning Classroom Context : A Questionnaire-based Study / Mohebbi, Hassan (University of Tehran. English Department) ; Alavi, Sayyed Mohammad (Department of English Language and Literature, Faculty of Foreign Languages and Literatures, University of Tehran, Iran)
Recently the issue of having recourse to second language (L2) learners' first language (L1) in second language acquisition (SLA) is receiving a great amount of attention in SLA research. There has been a great deal of claims and counter-claims with respect to L1 use in L2 learning. [...]
Recientemente, hay considerable debate sobre recurrir o no a la primera lengua (L1) de alumnos en el proceso de aprendizaje del segundo lengua (L2), sobretodo en el campo de 'La Adquisición de una Segunda Lengua (SLA en inglés). [...]
معلمین از زبان اول در محیط های کلاسی یادگیری زبان دوم: مطالعه ای بر پایه پرسشنامه امروزه موضوع استفاده از زبان مادری فراگیران در یادگیری زبان دوم توجه بسیاری را در پژوهش فراگیری زبان دوم به خود جلب کرده است. [...]

2014 - 10.5565/rev/jtl3.539
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 7 Núm. 4 (november-december 2014) , p. 57-73 (Articles)  
4.
26 p, 107.8 KB Code-switching and dialogism : Verbal practices among Catalan Jews in the Middle Ages / Argenter, Joan A. 1947- (Joan Albert), (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana)
From a strict linguistic viewpoint, code-switching intertwines with a diverse range of language contact phenomena, from strict interference to several kinds of language mixture. Code-switching has also been addressed as an interactional phenomenon in everyday talk, an approach that implies a synchronic perspective. [...]
2001
Language in society, Vol. 30, Issue 3 (2001) , p. 377-402  
5.
19 p, 95.0 KB L'Alternança de llengües i la commutació de codis en la Crònica de Jaume I / Argenter, Joan A. 1947- (Joan Albert), (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana)
L'alternança de llengües ha estat estudiada com un fenomen de la llengua oral i actual. Tanmateix, el seu reflex documental i fins i tot literari en comunitats del passat no és estrany. Aquest treball estudia l'alternança en el Libre dels Feyts. [...]
Code-switching has been studied as a feature of oral, present-day language. That it should also be found in documents and even in literature from communities of the past is not surprising. Code-switching found in the Libre dels Feyts is investigated in this paper. [...]

2004
Estudis romànics, Vol. 26 (2004) , p. 109-127  
6.
22 p, 211.4 KB No sé qué day : Code-switching and code-mixing in a plurilingual family living in Catalonia / Simon Auerbach, Jill (Universitat Autònoma de Barcelona)
This study analyzes the unique plurilingual (Catalan, Spanish and English) speech of a family living in Catalonia in order to understand the variety of forms in which linguistic multicompetence is made manifest in their dialogues. [...]
Aquest estudi analitza el particular discurs plurilingüe (català, castellà i anglès) d'una família que viu a Catalunya per tal d'entendre les diverses formes en les quals la multicompetència lingüística es manifesta en els seus diàlegs. [...]
Este estudio analiza el particular discurso plurilingüe (catalán, castellano e inglés) de una familia afincada en Cataluña con el objetivo de entender las diversas maneras en que la multicompetencia lingüística se manifiesta en sus diálogos. [...]

2011 - 10.5565/rev/jtl3.443
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 4, Núm. 4 (2011) , p. 72-93  
7.
8 p, 34.9 KB The sociolinguistic situation of the British and the US American communities in Spain / Turell i Julià, M. Teresa (Universitat Pompeu Fabra)
This report is concerned with the sociolinguistic situation of the British and US American communities living in Spain. The data used to compile it were drawn from speech data collected during the course of a project financed by the Spanish Comisión Interministerial de Ciencia y Tecnología on the sociolinguistic and psycholinguistic aspects of migrated speech communities and language minority groups in Spain (SEC93-0725), of which the British and the US American communities were two of the twenty-four investigated.
1998
Links & Letters, N. 5 (1998) , p. 193-200  

Contribucions a jornades i congressos 1 registres trobats  
1.
4 p, 19.8 KB Encountering english: a case study of three swedish students in an english-medium upper secondary school programme / Yoxsimer Paulsrud, Bethanne (Stockholm University, Dalarna University) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012.
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education., 2012, p. 138-141  

Documents de recerca 1 registres trobats  
1.
108 p, 7.6 MB Code-Switcheando: Bilingual Practices of English Philology Students on Social Media / Gonzàlez Rider, Carlota ; Moyer, Melissa Greer, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
This paper deals with the regular practice of code-switching online by a group of Spanish students enrolled in an English Philology degree in Catalonia. The analysis looks at four participants and their interactions over WhatsApp, Twitter and Instagram in a period of two years. [...]
Aquest treball tracta sobre la pràctica habitual d'alternança de codi en línia d'un grup d'estudiants espanyols matriculats a un grau de Filologia Anglesa a Catalunya. L'anàlisi posa el focus sobre quatre participants i les seves interaccions per WhatsApp, Twitter i Intagram en un període de dos anys. [...]
Este trabajo trata sobre la práctica habitual de alternancia de código en línea en un grupo de estudiantes españoles matriculados en un grado de Filología Inglesa en Cataluña. El análisis pone el foco sobre cuatro participantes y sus interacciones para WhatsApp, Twitter e Intagram en un período de dos años. [...]

2019
Graduat o Graduada en Estudis Anglesos [801]  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.