Resultados globales: 6 registros encontrados en 0.02 segundos.
Artículos, Encontrados 5 registros
Documentos de investigación, Encontrados 1 registros
Artículos Encontrados 5 registros  
1.
19 p, 876.8 KB Advances and Challenges in the Assessment of Executive Functions in Under 36 Months : a Scoping Review / Escobar-Ruiz, Valeria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Arias-Vázquez, Pedro I. (División Académica Multidisciplinaria de Comalcalco. Universidad Juárez Autónoma de Tabasco) ; Tovilla-Zárate, Carlos A. (División Académica Multidisciplinaria de Comalcalco. Universidad Juárez Autónoma de Tabasco) ; Doval Dieguez, Eduardo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Jané i Ballabriga, Maria del Claustre (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
Objectives: Neurodevelopmental disorders present deficits in executive functions (EFs). Before 36 months old, EFs act as basic abilities that allow adequate executive functioning at later ages. Three basic EFs are assessable before the child reaches 36 months old: working memory, inhibition, and cognitive flexibility. [...]
Objetivos: Los trastornos del neurodesarrollo presentan déficits en las funciones ejecutivas (FE). Antes de los 36 meses, las FE actúan como habilidades básicas que permiten un adecuado funcionamiento ejecutivo en edades posteriores. [...]

2023 - 10.1007/s41252-023-00366-x
Advances in Neurodevelopmental Disorders, 2023  
2.
12 p, 731.8 KB Alterations in executive functions in inmates convicted for violent behavior : a systematic review / Chagüendo, Maria Antonia (Pontificia Universidad Javeriana. Departament de Ciències Socials) ; Quintero-Monjes, Daniela (Pontificia Universidad Javeriana. Departament de Ciències Socials) ; Cuervo, Maria Teresa (Pontificia Universidad Javeriana. Departament de Ciències Socials) ; Sanabria-Mazo, Juan P.. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
The growth of the prison population and the high recidivism rates of inmates represent a major public safety problem. This systematic review explored executive functions in inmates convicted of violent behavior compared with inmates convicted of non-violent behavior and healthy controls (HCs). [...]
2023 - 10.3389/fpsyg.2023.1066474
Frontiers in psychology, Vol. 14 (august 2023)  
3.
14 p, 2.7 MB Transdiagnostic Perspective of Impulsivity and Compulsivity in Obesity : From Cognitive Profile to Self-Reported Dimensions in Clinical Samples with and without Diabetes / Testa, Giulia (Hospital Universitari de Bellvitge) ; Mora-Maltas, Bernat (Institut d'Investigació Biomèdica de Bellvitge) ; Camacho-Barcia, Lucía (Centro de Investigación Biomédica en Red de Fisiopatología de la Obesidad y Nutrición) ; Granero, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Lucas, Ignacio (Institut d'Investigació Biomèdica de Bellvitge) ; Agüera, Zaida (Universitat de Barcelona. Departament d'Infermeria de Salut Pública, Salut Mental i Maternoinfantil) ; Jiménez-Murcia, Susana (Universitat de Barcelona. Departament de Ciències Clíniques) ; Baños, Rosa (Universitat de Valencia. Instituto Polibienestar) ; Bertaina-Anglade, Valerie (Core Lab Department, Biotrial Neurosciences) ; Botella, Cristina (Universitat Jaume I) ; Bulló, Mònica (Institut d'Investigació Sanitària Pere Virgili) ; Casanueva, Felipe F.. (Centro de Investigación Biomédica en Red de Fisiopatología de la Obesidad y Nutrición) ; Dalsgaard, Søren (Aarhus University. Department of Economics and Business Economics, Business and Social Sciences) ; Fernández Real, Jose Manuel (Universitat de Girona. Departament de Ciències Mèdiques) ; Franke, Barbara (Radboud University Medical Center. Departments of Human Genetics and Psychiatry, Donders) ; Frühbeck, Gema (University of Navarra. Department of Endocrinology) ; Fitó, Montserrat (Institut Hospital del Mar d'Investigacions Mèdiques) ; Gómez-Martínez, Carlos (Universitat Rovira i Virgili. Departament de Bioquímica i Biotecnologia) ; Pintó, Xavier (Institut d'Investigació Biomèdica de Bellvitge) ; Poelmans, Geert (Radboud University Medical Center. Department of Human Genetics) ; Tinahones, Francisco J.. (Instituto de Investigación Biomédica de Málaga) ; De La Torre, Rafael (Consorcio CIBER, M.P. Fisiopatología de la Obesidad y Nutrición (CIBERObn) ; Salas-Salvadó, Jordi (Hospital Universitari Sant Joan de Reus (Tarragona)) ; Serra-Majem, Luís (Universidad de Las Palmas de Gran Canaria) ; Vos, Stephanie (Maastricht University. Department of Psychiatry and Neuropsychology) ; Wimberley, Theresa (Aarhus University. Department of Economics and Business Economics) ; Fernández-Aranda, Fernando (Universitat de Barcelona. Departament de Ciències Clíniques) ; Instituto de Investigación Sanitaria de Navarra ; Research Institute of Biomedical and Health Sciences (IUIBS). Nutrition Research Group ; Alzheimer Centrum Limburg
Impulsive and compulsive behaviors have both been observed in individuals with obesity. The co-occurrence of obesity and type 2 diabetes (T2D) is more strongly associated with impulsivity, although there are no conclusive results yet. [...]
2021 - 10.3390/nu13124426
Nutrients, Vol. 13 (december 2021)  
4.
10 p, 871.2 KB Mindfulness and Executive Functions : Making the Case for Elementary School Practice / Ritter, Anne ; Álvarez Cánovas, Isabel 1971- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social)
This study explores the use of mindfulness school-based intervention program in an elementary school. Mindfulness training is an accepted and effective didactic approach to improve the executive functions (EFs) of elementary school students. [...]
2020 - 10.3390/ejihpe10010039
European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 10 (march 2020) , p. 544-553  
5.
4 p, 85.9 KB Las funciones ejecutivas como predictoras del nivel de pericia en jugadores de baloncesto / Alarcón López, Francisco (Universidad Católica San Antonio de Murcia) ; Ureña Ortín, Nuria (Universidad de Murcia) ; Castillo, Alberto (Universidad Católica San Antonio de Murcia) ; Martín Carmona, Daniel ; Cárdenas Vélez, David (Universidad de Granada. Departamento de Educación Física y Deportiva)
Los deportes de interacción se desarrollan en contextos extraordinariamente variables, impredecibles, lo que supone que el nivel de entropía es muy elevado. En estos entornos, donde la toma de decisiones resulta determinante para el éxito deportivo, la participación del ejecutivo central juega un papel fundamental. [...]
Interaction Sports are developed in extremely variable, unpredictable contexts, which means that the level of entropy is very high. In these environments, where decision making is decisive for sporting success, the participation of the central executive plays a key role. [...]

2017
Revista de psicología del deporte, Vol. 26, Suplemento 1 (2017) , p. 71-74 (Congreso Ibérico de Baloncesto)  

Documentos de investigación Encontrados 1 registros  
1.
221 p, 2.1 MB Mindfulness in an Elementary School for Improving the Executive Functions / Hyatt Ritter, Anne ; Álvarez Cánovas, Isabel, 1971-, dir.
Objectius: L'entrenament de la consciència plena és un mètode didàctic pràctic i acceptat, dirigit a millorar les funcions executives dels alumnes d'educació primària. Amb tot, els estudis de consciència plena realitzats fins ara sobre els alumnes d'ensenyament primari han estat dirigits majoritàriament per instructors externs, aliens a l'aula i a la seva rutina escolar. [...]
Objetivos: El entrenamiento de la conciencia plena es un enfoque didáctico práctico y aceptado, dirigido a mejorar las funciones ejecutivas de los alumnos de Educación Primaria. Sin embargo, los estudios realizados hasta ahora sobre alumnos de enseñanza primaria han estado dirigidos mayoritariamente por instructores externos, ajenos al aula y a su rutina escolar. [...]
Objectives: Mindfulness training is an accepted and practical didactic approach to improve the executive functions of elementary school students. However, previous mindfulness studies that were conducted on elementary school students have been primarily led by external instructors, outside of the natural classroom and school-day routine. [...]

2020  

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.